Nagyobb gond ezzel szemben a szükseges infrastruktúra kiépítése. A töltő állomások is sokba kerülnek, de sz a plussz elektromos energia mennyiség, ami a tömeges elterjeféshez kellene, az a holdon van jelenleg. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos hálózatok kihasználtsága jelenleg is a nappalok irányába túlsúlyos. Ezért az erőművek éjszaka csökkentett módban üzemelnek. Sok giga W plusz felhasználás jellemzően nappal, mégjobban megborítaná ezt a rendszert. A szénhidrogén alapu energiahordozók lehet, hogy ósdiak, de még mindig a legolcsóbb forrás, ráadásul a tárolása, forgalmazása is világszinten megoldott, és kiépitett infrastruktúrával rendelkezik. Ha el is indúlt ennek a megváltoztatása, évtizedekih fog tartani. A világ energia éhsége pedig lehet, most megtorpant a válság miatt, de újjult erővel fog felszínre törni, ha nem lesz világvége. A válságban néhány olaj tetmelő csődbe megy (nem hiszem, hogy a MOL közöttük lesz, sőt inkább nyertesként fog kijönni belőle), az csak jót tesz majd a válság utáni olajáremelkedésnek.
Elektromos autóm is van Vezetni élmény és ennyi A töltés már majdnem mindenhol fizetős ami kb 80 ft/ kw 15-16kw/100km a fogyasztás (i3) azaz 1200-1300 ft Nem szervízigényes állítólag de ha vinni kell a rezsióradíja ennek pl 26-30eFt+ áfa. Töltése körülményes, csak otthon könnyű de az 7-8 óra. Összességében elmondhatom hogy gyakori városi és sok kiszámítható rövidtávú használat esetén éri meg . Pl taxi vagy ételkiszállító esetleg munkába ingázás ami oda-vissza nem több mint az akksi teljesítményének a 70%-a
Nem vagyok pesszimista, csak elfogadom, hogy rövidtávon romolhat a helyzet. 2000 Ft alatti az átlagáram eddig. 80‰ tőke továbbra is cashben. Ha lejebb megy veszek még. Ha elindul fel akkor is. Közép-hosszú távon optimistán szemlélem a jövőt. Nem hiszek az elektromos autók és a megujjuló energiák gyors, 1-5 éven belűli széleskörű elterjedésében. Igazából abban sem, hogy ez 10 éven belül megtörténhet. Szóval az idő nekünk dolgozik, remélem a MOL vezetése is!
Érdemes vetni egy pillantást az alábbi cikkben szereplő üzemanyagár grafikonra: https://invst.ly/r8te9 Az üzemanyagárak lassan a január-februári szinteken lesznek. Az utakon is közelíti a forgalom az évelejit. A mélyponthoz képest legalább 5x annyi jármű szalafgál az utakon. Szóval az olajár mellett azért ennek is kell lennie előbb-utóbb felhajtó erejének!
Sajnos le fog törni az 1900-1920-as sáv. Nem hiszem, hogy elkerülhető ebben a hangulatban. 1860 jöhez első körben, aztán amit Zolifiazoli felvázolt. Remélem legkésőbb 1750 környékén fordul, és akkor a márciusinál magasabb új lokális aljunk lesz. Abból talán lehet újra építkezni!
Pedig milyen gyönyörű zöld együttállás volt néhány napja az összes indikátorban! Ezt hívják szivatásnak. Félre ne értsd, nem rád értettem. Ilyen ez a show business.
Csináltam egy kis olajos krix-kraxot. Nem vagyok TA szakértő, én azalábbiakat látom: https://invst.ly/r8tcf 42,5 $ környékén van egy hosszútávú ellenállás/támasz, amit a nagy beszakadásban letört. Most alulról tesztelte, de lefordult róla. 34,5 $ környékén azonban van egy rövidebb távú támasz, amiről visszafordulhat az esés: https://invst.ly/r8te9 Tény, hogy a MOL alacsonyabb olajár mellett is tudott jobb árfolyamot hozni, mint a mostani. Mégis úgy érzem az olaj emelkedése/esése határozza meg elsősorban a következő időszakot. Remélem 34,5 $ környékéről legkésőbb fordul, és utána újra fel.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.