Most jó áron van a mol de nem ma lesz 3k. A csápjaim az INA környékén éreznek valamit főleg ha figyelembe vesszük a pofátlan horvát tranzitdíj emeléseket. Mol felajánlotta megvételre INAt talán velünk akarják kifizettetni.
Nézd, én ezzel a részével egyetértek. Az nem megy egyszerre, hogy a vállalat ezermilliárdokat adózik és közben finanszírozza zsebből a soha meg nem térülő beruházásokat, mert épp a politika azt várja el. Nekem azzal a mondattal kapcsolatban van fenntartásom ami miatt a MOL közleményét össze lehet mosz keverni a kormányzati propagandával. Azt amúgy tegyük hozzá, hogy a tengeri szállítás önmagában nem zárja ki az Orosz olajat. Tudtommal a PKN is bejelentette, hogy nem vesznek többé Orosz olajat, de továbbra is azt veszik, csak nem vezetéken, hanem tankeren. Én most azt tartom valószínűnek, hogy a tranzitdíjas zsarolást és a vezeték kockázatát megpróbálja majd kimozogni a vállalat egy olyannal, hogy a Lengyeleken keresztül is hozunk olajat. Ez csak spekuláció a reszemről, de valamit lépni kell, mert a Horvátok és az Ukránok egymásra licitálva emelik a díjakat.
nem mentem fel sem a Molt sem a kormányt, de.....nagyon ritkán szoktam egyet érteni a kormányzati kommunikációval, de azt mindenképpen elfogadom, hogy nem lehet cél a teljes leválás az orosz olajról, mert akkor megint kiszolgáltatott lesz a beszerzés csak éppen tengeri szállításokra......nagyon valószínű, hogy az EU teljes leválásért adna csak pénzt.....
Egyre inkább azt gondolom, hogy a €2mrd beruházás valami olyan stratégiai felvásárlás lesz amivel ki fogják váltani a finomítók átállítását és a vezeték kockázatot.
Valamiért mindig csak nekünk teljesíthetetlenek ezek az elvárások. Nagyon jó cégnek tartom a MOL-t, különben nem lennék befektető, azt viszont nagyon rossz üzenetnek fogom értékelni ha beáll a kormány mellé az EU-val szembeni zsarolós kommunikációba. Egyelőre még nem erről van szó, de azért vékony a jég. Lehet ezt a nyilatkozatot úgy is értelmezni, hogy a szétadóztatás mellett nem fér bele még ez is önerőből. Ez így rendben is lenne, de azért egyre több a furcsaság a finomítói rugalmassági beruházás körül. Egyszer benne van a programban, kérünk rá forrást. Utána kihúzzuk, nem kérjük, majd a MOL megoldja. Utána a kormány csinál egy saját programot és bemond ugyanerre a beruházásra egy kb négy-ötszörös összeget (400mrd) amit a MOL saját forrásból fedez. Most pedig akkor lenyilatkozza a MOL, hogy ezt így nem csinálja, mert nem térül meg. Vannak kérdések megint: Elfogadja ezt a kormány? Gondolom igen. Mi lesz a 400mrd Forintos programmal? Azért abból a kasszába is ment volna bőven.
Általában 100-200k darabos záró kötések vannak a MOL-ban. A 45k ugyanolyan gyenge, mint a mai forgalom volt. Ne úgy képzeld el ezt a darabszámot, hogy ma nap végén valaki kitalálta, hogy megvesz 45k-t.
nem ad vagy teljesíthetetlenek az EU elvárásai..... ???? nos igen nézőpont kérdése......engem jobban érdekelt, hogy megjelent Mol nyilatkozatban a részvényesi érdek védelme kifejezés......igen régen láttam hivatalos nyilatkozatukban...
A 200 napos felett zárt. Az 50 napos pedig hamarosan felfelé kanyarodik. :) Csörgedeznek az infók, hamarosan bejelentés is jöhet! Jó lesz ez! :) Erste és Raffi majd módosíthatja felfelé a célárat, bár nem szokták elkapkodni!
talán a portfolió magyarázata segít a tényeket kideríteni: a forrásokat azért nem kérte a kormány, mert az EU drasztikus feltételeket támasztott volna a finomítói átállás finanszírozásáért, értsd: teljes leválás az urali olajról, amit a kormányzat nem támogat...én így értelmezem a sorok mögött megbújó értelmezést...
OTP-UKR-Kormány paktum jó a Molnak is, remélhetőleg a tranzit díjak egy ideig nem fognak emelkedni, az urali olaj pedig jön megbízhatóan.....( Orbán megszavazza az újabb UKR -nek szánt EU-s forrásokat, Mol szállítja a gázolajat Kijevbe stb. )
-Jó napot! Private Banking friss:-MOL napi: Az ideális csökkenő trend törése után gyenge a korrekció forgalma és mérete. Nem kellene sok ahhoz, hogy megtörjön szignifikánsan az emelkedést jellemző kis zöld trendvonal, így újabb lefele kör jöhetne. Mivel az osztalék miatt jelentős rést hagyott lefele még júliusban, így a 2969-es szint környékétől sokkal több esély egyébként se látszana felfele. Ha a 2813-ról lefordul újra, akkor a 2656 minimum tesztelhető lehet, de új három hónapos swing mélypontra is mehet. Ellenállások: 2969; 3125; 3438.
Törölt felhasználó2023. 10. 03. 15:42
#7469
Sziasztok! Brent megint kezd magához térni miközben a kötvényhozamok okán van egy kis para New Yorkban...... célár bejelentés kedvező, de én inkább a Mol portfolió folyamataiban látom a nagy ugrás lehetőségét......Lengyel, Szlovén stb. Poliol üzem + hulladékgazdálkodás .... ebben látom a részvényár emelkedésének lehetőségét Mol egy hosszú folyamat közepén tarhat , ami valahol 2020 környékén felgyorsult....emlékeim szerint Hernádi 2020-ban öt éves távlatban 4-5000 Mol részvény célárat jelzett.....nyilván a kormányzati beavatkozások nem segítik e cél elérését, de bízom benn, hogy a 2024. évre már egyeztetett nagyobb adókönnyítést a Mol megkapja....ha igen akkor lehet tartósan 3k felett az árazás, majd később 4k is elérhető
Igen, az nagy kérdés, hogy milyen beruházást terveznek abból a €2mrd -ból. Akvizíció vagy más beruházás? Ez a nagyságrend már egy új finomító költségének a harmada-fele! Esetleg azt tudom elképzelni, hogy az Orlennel szorosabbra fűzzük a kapcsolatot és az ellátásbiztonságot a Lengyeleken keresztül javítjuk valamilyen úton-módon. Az Adria vezetékről bebizonyosodott, hogy ebben a formában a hosszú távú működést nem tudja biztosítani, mivel a Horvátok visszaélnek a helyzetükkel.
A Raffi célárat simán ki lehet hozni TA alapon. Szerintem ők úgy voltak vele, hogy a folyamatokat látva (nemzetközi+hazai) a két irány közül a medvére tesznek. Az Erste hagyományosan negatív a MOL-al kapcsolatban, az mBank hagyományosan bullos. Nem mondom, hogy kioltják egymást, mert az Erstének nagyságrendekkel nagyobb a befolyása. Sokszor írtam már, hogy nekem becsület szavamra nem az a bajom, hogy az Erste lefelé várja, hanem az, hogy a levezetés rendre hibás. Elírt (?) tényadatokkal nehéz jól becsülni. A 4700-as célárra ugyanúgy azt mondom, hogy szerintem az meg jelenleg a másik véglet, valószínűleg ugyanúgy valami motiváció van mögötte.
Én az "olcsó" bevásárláson már túl vagyok. 2300 körül a bekeráram, ha levonom belőle a 750Ft/rv bezsebelt osztalékot, akkor meg 1500-1600 környékén :) Na ezzel versenyezzenek! :)
A csehek és a lengyelek meglehetősen optimisták. A MOL nagy összegű kötvénykibocsájtást tervez. Lehet, hogy észak-nyugati irányban már sejtenek valamit? :)
Örülnék neki, de szerintem nem reális 1 éven belül a 4700. Ilyen gazdaságpolitika, Forint leértékelődés, vállalatokat roppantó adóterhek mellet azt is mondhatnám, hogy kizárt. Ha 12 hónapon belül véget ér a háború, megkapjuk az EU forrásokat, lazítanak az Orosz olajra kivetett szankciókon (ezáltal csökken a spread, de a tranzitdíjak is), nem kell 400mrd-ért beruházni és beesik egy 400 töltőállomásos akvizíció, akkor esetleg. Szerintem talán 3400-3800 lehet reális ha az optimista forgatókönyv szerint alakulnak a folyamatok.
minek neveznéd? tőlem aminek akarod, de nyilván egy mondatban tíz hasonlatot nem fogok leírni......vélemény, állítás.....aminek akarod....... teljesen mindegy, mert érdektelen....ahogy az én 3k feletti várakozásom.......de vannak akiknek az agyára ment ez a "célár" verseny, kinek van igaza......ennek semmi értelme ebben a konszenzusban....
Előzmény:
#358047
wtcsab
#358050
Majd adják holnap 2700 alatt! :) Te ezt vetted tanácsnak??? (mert ez attól nagyon távol állt!) Vagy melyik kommentemre gondolsz??
Jó napot!-Erste:-A 200 napos mozgóátlag fölött oldalazás tapasztalható a MOL-nál, és egyelőre nem látszik, hogy mi mozdíthatná ki ebből a részvényt. Így a következő napokban is folytatódhat az oldalazó mozgás, melynek felső éle 2.816 forintnál, alsó éle pedig a 200 napos mozgóátlagnál van, mely jelenleg 2.755 forinton áll.Támasz és ellenállás szintek
helyedben csendben maradnék a 10 nappal korábbi 2700 alatti tanácsoddal! .....ne vedd kötözködésnek, csak gondoltam , ha már igényt formáltál a topik forgalmának növelésére akkor kicsit megtámogatom a saját szemléletemmel....engedd el, nem kell frontot nyitni....én meg 3k fölé vártam osztalék utánra..... mai napi 300 m forgalommal mit kezdjen a részvényes.....majd lesz sokkal nagyobb is, gyűjtögetik a Molt........OTP -ben is alacsony a forgalom ma, pedig van hír bőven....kormányzati alku az Ukránokkal, Csányi feljelenti Karácsonyt....és lám már nincs is bankadó sőt ukránokkal megegyezünk, milyen véletlenek ezek???? ......OTP nem kormányzati körhöz szorosan köthető cég? na ne vicceljünk.. ( ezt nem te mondtad )
A mindent is tudóba nem gondolom, hogy én beleillenék (sajnos), de mit kéne írni amikor ennyire érdektelen a papír? A nulla forgalommal lecsorgást felesleges magyarázni. Nem írni szerintem még mindig jobb, mint másokat b*sztatni.
Jó lenne tudni, mert ez brutális összegű forrásbevonás. Bár a 2mrd EUR az egy keret (tehát nem kell az utolsó centig kibocsátani kötvényeket), de gondolom nem véletlenül szabták pont akkorára. Az akvizíció logikus magyarázat, mert a MOL működéséhez jelenleg nem kell bevonni tőkét, hiszen a nyereséges működés mellett a félév végén 400mrd HUF feletti cash állománnyal is rendelkeztek. Ennek a dupláját vonnák most be forrásként.
A Mol azt válaszolta az RTL megkeresésére, értik a kormány üzemanyagárak moderálását célzó szándékát. Arra azonban nem válaszoltak nekik, egyetértenének-e egy újabb árstoppal.A piaci folyamatok jelenleg nem indokolják, hogy a kormány ismét hatósági árat vezessen be az üzemanyagoknál– mondta a 24.hu gazdasági témákkal foglalkozó podcastjében, a Dellában a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója, Bacsa György. http://www.24.hu
Ami mindenek felett érdekes, hogy még így is fejlődni tud a Mol, tudomásul kell venni befektetőként is, hogy ez a cég terjeszkedésen és alternatív beruházásokon van túl aminek haszna a következő években fog jelentkezni ( Szlovén,Lengyel terjeszkedés, Poliol üzem, hulladékgazdálkodás stb. ). Átmeneti időszakban vagyunk, távlatokban nézve egyáltalán nem elrugaszkodott a 4-5000-es árazás, ha ez a kormányzat végre eltakarodna. Meggyőződésem, hogy csak az EU-s pénzek teljes lehívhatósága 20-30% -kal növelné a bét blue részvényeinek árazását. ( feltételek maradéktalan teljesítése esetén )
Mióta matolcsy bemondta, hogy 4% inflácit generált az ársapka (a ft gyengülése még legalább ennyit) na azóta megy, hogy építik az infógömb elemeit: felelős a bank, a kút, a megmentő a kormány...most már csak mondogatni kell...
Igen egyetértek, mert a kormányzat nem akarja. Barátság vezeték szent tehén Orbánnak. Politikailag és adóztatás okán. Ezért mondom csak neki és a fidesznek jó ez az állapot.
Nagy M. pontosan tudja a jelenlegi állapotokat, nyilván tisztában van Mol adóztatási mértékével, pontosan tudja, hogy már nincs extra profit ( ezért dobták rá a különadót ) miközben eljátsza, hogy az árképzéssel lehet a gond a magas üzemanyagárak okán. Nagyon csúnyákat tudnék ennek az embernek a jelleméről mondani. Kormányzat olcsó élet reményével fűti a társadalmat, de ez tév hit. Infláció is megmutatta, nem megy, de ezek még mindig nyomják a dumát igaz, hogy folyamatosan falba ütköznek, de nyomják. Havonta jelentést kér Nagy röfi a Moltól, tiszta szocializmus bakker.
Nem értek egyet. Alapvetően kormányzati megállapodásokon múlik az alternatív beszerzés, majd ezután jön képbe a Mol. Kormányzati töketlenség és Putyin felé elkötelezettség az ok, de nem hallgatható el a szankciók miatti kiszolgáltatottság sem amit a Horvátok és UKR alaposan ki is használ. Mol a pozsonyi finomítót nagyobb részben már átalakított, amit lehet egy év alatt megtettek, de új alternatív olajvezetéket nem lehet ilyen rövid idő alatt építeni. Szerintem a Mol úgy kalkulálhatott, hogy inkább beépíti az áraiba az emelkedett költséget addig míg a helyzet nem normalizálódik. Kétségtelenül a háború befejezése segítene pl. a tranzit árak csökkentésében. Tengerünk nincs így az olajvezeték az egyetlen megoldás. Szerbia baráti ország, rajtuk keresztül lehetne olajvezetéket kiépíteni, de ez meg Putyinnak nem tetszene. Megint csak a kormányzati felelősség, extra profit után adóbevétel és nem költséges kiadások vezeték beruházásra. Mol csak eszköz a nagy politikai játszmához, mi részvényesek pedig a bábuk vagyunk akiket lesz...r a kormányzat.
Ezt hívják politikai kockázatnak. Ha a MOL a háború másnapján elkezdett volna dolgozni az alternatív olajbeszerzésen, meg persze a kormány is, akkor ez most nem lenne. Töketlen banda!
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 09:37
#7418
Ki kell mondani végre az igazságot: kormányzat Putyin melletti kiállása a zavartalan olajszállítások egyik alap pillére így folyamatosan "zsarolhatja" a Molt melynek vezetői csak bólogatnak és egyáltalán nem védik a részvényesi érdekeket! Igaz Urali olaj nélkül sem tudná védeni 2-3 éven keresztül , így a Mol elfogadta ezt a szenvedős átmeneti állapotot amit mi részvényesek alaposan megszívunk. Persze felfoghatnám úgy is, hogy a kormányzat érdeke az olaj ellátás , a Mol pedig az eszközük amivel kénye kedvük szerint játszadoznak. Extra profitról beszél Nagy M. röfi, csak nem tudom,hogy ebben az évben hol van az extra profit? Miközben másfélszer több adót fizet a költségvetésbe a cég!!!! Pofátlanság amit ez a volt Orbán tanácsadó művel, meg úgy az egész kormány. Sajnos Mol vezetése asszisztál, de mit is tehetnének egy ilyen tekintély elvű rendszerben: ellenállnának csak vehetnék a kalapjukat és beraknának helyükre egy kemény fideszest. Osztalék valamennyire kompenzálta a részvényesi értéket, de jövőre még ez is kérdéses. Miben lehet bízni? talán abban, hogy ársapkát nem tudnak bevezetni, üzemanyag árképzésről beszélnek tudatosan, ami inkább egy kommunikációs stratégia,mint érdemi beavatkozás. Nyilván 100-120 usd olajár esetén be fognak avatkozni, ez is egy bizonytalansági tényező. Összegezve: nincs piacgazdaság, kormányzat saját elhibázott döntéseit a még nyereséget termelő cégeken veri le, politikai haszonszerzésből az olcsó élet reményét hirdeti a társadalomnak miközben egyes cégek fejlődési lehetőséget gátolja. Nincs olcsó élet, kormányzat nem tudja megakadályozni a piaci folyamatokat lásd infláció, egyetlen nyertese van ennek a politikának: Orbán hatalma, minden döntést ez határoz meg. "Megvédjük az embereket", egy frászt védik meg csak sajnos sokan ezt elhiszik,mert 10k-ért az anyjukat is eladnák!! képletesen értve
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 09:14
#7417
Osztalék miatt megcsinálta a halálkeresztet, fura egy részvény lett ez itt magyarhonban.
abszolut egyetértek: "A kormány egyszerre próbál vigyázni arra az extraprofitra aminek tetemes részét a MOL befizeti a kasszába és közben próbál megfelelni annak a társadalmi elvárásnak amit maga ébresztett 2021 Novemberében." az ársapka további hozadéka a jelen helyzetben nagyon szűk mozgástér...... 2022 után már nem beszélhetünk extra profitról, a majd fele akkora bevételre magasabb éves adóelvonás ....elképesztő és még fenyegetnek is politikai érdekből.....
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 00:38
#7412
kérdezem: befektetők is megismerhetik a havi jelentéseket? mi a garancia arra, hogy transzparens , minden befektető számára elérhető információkat ad ki a Mol? Gyakorlatilag Nagy Márton kért havi jelentése felér egy havi gyorsjelentéssel. Nagyon kíváncsi leszek .......
A MOL is részt vett az egyeztetéseken, a nyilvánosság előtt zajló párbeszéd (a kormány ultimátumot ad, a MOL válaszol) egy műsor. A legfontosabb kérdés az, hogy az árak minél hamarabbi moderálása mit jelent? Csökkentse az árréseket a MOL a jelenlegi szintről vagy ne kövesse le innentől a világpiaci folyamatokat? Ki és milyen szempontok alapján bírálja el a havonta leadásra kerülő jelentést? Ha az lesz a jelentésben, hogy a régióban mindenhol emelkedett az üzemanyag ára, akkor nálunk is emelkedhet? Úgy tűnik, mintha egy “kommunikációs ársapka” került volna bevezetésre ami annyit tesz, hogy folyamatosan kommunikálják majd havi rendszerességgel, hogy a kormány kontroll alatt tartja az árakat, miközben valószínűleg nem így lesz. A piaci szereplők ezért gondolom megpróbálnak majd valamennyivel rugalmasabban reagálni az árváltozásokra, lesz valamiféle együttműködés. A kormány egyszerre próbál vigyázni arra az extraprofitra aminek tetemes részét a MOL befizeti a kasszába és közben próbál megfelelni annak a társadalmi elvárásnak amit maga ébresztett 2021 Novemberében. Biztos, hogy nem könnyű annak a helyzete aki MOL befektető. Az olaj egyébként egy korrekció elején jár, szóval látszólag hamar meg lesz a hatása az intézkedésnek, most pár hétig egyébként is csökkenni fognak az üzemanyag árak.
elvárható lenne, hogy a Mol vezetése tájékoztassa a befektetőket......milyen álláspontot képvisel a kormányzati ultimátum esetén figyelembe véve a kiemelt különadókat is.....
Abban igazad van, hogy a Lengyel kormánynak valamivel nagyobb hitele van, mint a Magyarnak. De azért nekik se sok. Sajnos választások nálunk is lesznek jövőre, a kampány hamarosan beindul. Egyelőre (!) itthon sem azt kérték, hogy legyen veszteséges az értékesítés vagy legyen nulla az árrés, hanem elvileg (!) azt fogják vizsgálni, hogy az üzemanyagáron belül milyen árszinten vannak azok a komponensek amikre a MOL-nak hatása van. Ez innen fordulhat persze úgy is, hogy a kormány egy nap a MOL-t nevezi meg bűnbaknak, de egyelőre nem ez a helyzet.
Azért nem rendült meg az árfolyam, mert október 15.-én lesz a választás náluk és Kaczyński-ék szóltak, hogy addig ne szaladjon meg az üzemanyag ár. Mindenki csak a választásokig számol vele, ami ugye már szinte itt van. De nálunk? Nincs választás. Meddig moderálja az árat a MOL? Miből? Nincs időkorlát, csak bizonytalanság.
MOL tulajok normálisan