Jó lenne tudni, mert ez brutális összegű forrásbevonás. Bár a 2mrd EUR az egy keret (tehát nem kell az utolsó centig kibocsátani kötvényeket), de gondolom nem véletlenül szabták pont akkorára. Az akvizíció logikus magyarázat, mert a MOL működéséhez jelenleg nem kell bevonni tőkét, hiszen a nyereséges működés mellett a félév végén 400mrd HUF feletti cash állománnyal is rendelkeztek. Ennek a dupláját vonnák most be forrásként.
A Mol azt válaszolta az RTL megkeresésére, értik a kormány üzemanyagárak moderálását célzó szándékát. Arra azonban nem válaszoltak nekik, egyetértenének-e egy újabb árstoppal.A piaci folyamatok jelenleg nem indokolják, hogy a kormány ismét hatósági árat vezessen be az üzemanyagoknál– mondta a 24.hu gazdasági témákkal foglalkozó podcastjében, a Dellában a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója, Bacsa György. http://www.24.hu
Ami mindenek felett érdekes, hogy még így is fejlődni tud a Mol, tudomásul kell venni befektetőként is, hogy ez a cég terjeszkedésen és alternatív beruházásokon van túl aminek haszna a következő években fog jelentkezni ( Szlovén,Lengyel terjeszkedés, Poliol üzem, hulladékgazdálkodás stb. ). Átmeneti időszakban vagyunk, távlatokban nézve egyáltalán nem elrugaszkodott a 4-5000-es árazás, ha ez a kormányzat végre eltakarodna. Meggyőződésem, hogy csak az EU-s pénzek teljes lehívhatósága 20-30% -kal növelné a bét blue részvényeinek árazását. ( feltételek maradéktalan teljesítése esetén )
Mióta matolcsy bemondta, hogy 4% inflácit generált az ársapka (a ft gyengülése még legalább ennyit) na azóta megy, hogy építik az infógömb elemeit: felelős a bank, a kút, a megmentő a kormány...most már csak mondogatni kell...
Igen egyetértek, mert a kormányzat nem akarja. Barátság vezeték szent tehén Orbánnak. Politikailag és adóztatás okán. Ezért mondom csak neki és a fidesznek jó ez az állapot.
Nagy M. pontosan tudja a jelenlegi állapotokat, nyilván tisztában van Mol adóztatási mértékével, pontosan tudja, hogy már nincs extra profit ( ezért dobták rá a különadót ) miközben eljátsza, hogy az árképzéssel lehet a gond a magas üzemanyagárak okán. Nagyon csúnyákat tudnék ennek az embernek a jelleméről mondani. Kormányzat olcsó élet reményével fűti a társadalmat, de ez tév hit. Infláció is megmutatta, nem megy, de ezek még mindig nyomják a dumát igaz, hogy folyamatosan falba ütköznek, de nyomják. Havonta jelentést kér Nagy röfi a Moltól, tiszta szocializmus bakker.
Nem értek egyet. Alapvetően kormányzati megállapodásokon múlik az alternatív beszerzés, majd ezután jön képbe a Mol. Kormányzati töketlenség és Putyin felé elkötelezettség az ok, de nem hallgatható el a szankciók miatti kiszolgáltatottság sem amit a Horvátok és UKR alaposan ki is használ. Mol a pozsonyi finomítót nagyobb részben már átalakított, amit lehet egy év alatt megtettek, de új alternatív olajvezetéket nem lehet ilyen rövid idő alatt építeni. Szerintem a Mol úgy kalkulálhatott, hogy inkább beépíti az áraiba az emelkedett költséget addig míg a helyzet nem normalizálódik. Kétségtelenül a háború befejezése segítene pl. a tranzit árak csökkentésében. Tengerünk nincs így az olajvezeték az egyetlen megoldás. Szerbia baráti ország, rajtuk keresztül lehetne olajvezetéket kiépíteni, de ez meg Putyinnak nem tetszene. Megint csak a kormányzati felelősség, extra profit után adóbevétel és nem költséges kiadások vezeték beruházásra. Mol csak eszköz a nagy politikai játszmához, mi részvényesek pedig a bábuk vagyunk akiket lesz...r a kormányzat.
Ezt hívják politikai kockázatnak. Ha a MOL a háború másnapján elkezdett volna dolgozni az alternatív olajbeszerzésen, meg persze a kormány is, akkor ez most nem lenne. Töketlen banda!
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 09:37
#7418
Ki kell mondani végre az igazságot: kormányzat Putyin melletti kiállása a zavartalan olajszállítások egyik alap pillére így folyamatosan "zsarolhatja" a Molt melynek vezetői csak bólogatnak és egyáltalán nem védik a részvényesi érdekeket! Igaz Urali olaj nélkül sem tudná védeni 2-3 éven keresztül , így a Mol elfogadta ezt a szenvedős átmeneti állapotot amit mi részvényesek alaposan megszívunk. Persze felfoghatnám úgy is, hogy a kormányzat érdeke az olaj ellátás , a Mol pedig az eszközük amivel kénye kedvük szerint játszadoznak. Extra profitról beszél Nagy M. röfi, csak nem tudom,hogy ebben az évben hol van az extra profit? Miközben másfélszer több adót fizet a költségvetésbe a cég!!!! Pofátlanság amit ez a volt Orbán tanácsadó művel, meg úgy az egész kormány. Sajnos Mol vezetése asszisztál, de mit is tehetnének egy ilyen tekintély elvű rendszerben: ellenállnának csak vehetnék a kalapjukat és beraknának helyükre egy kemény fideszest. Osztalék valamennyire kompenzálta a részvényesi értéket, de jövőre még ez is kérdéses. Miben lehet bízni? talán abban, hogy ársapkát nem tudnak bevezetni, üzemanyag árképzésről beszélnek tudatosan, ami inkább egy kommunikációs stratégia,mint érdemi beavatkozás. Nyilván 100-120 usd olajár esetén be fognak avatkozni, ez is egy bizonytalansági tényező. Összegezve: nincs piacgazdaság, kormányzat saját elhibázott döntéseit a még nyereséget termelő cégeken veri le, politikai haszonszerzésből az olcsó élet reményét hirdeti a társadalomnak miközben egyes cégek fejlődési lehetőséget gátolja. Nincs olcsó élet, kormányzat nem tudja megakadályozni a piaci folyamatokat lásd infláció, egyetlen nyertese van ennek a politikának: Orbán hatalma, minden döntést ez határoz meg. "Megvédjük az embereket", egy frászt védik meg csak sajnos sokan ezt elhiszik,mert 10k-ért az anyjukat is eladnák!! képletesen értve
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 09:14
#7417
Osztalék miatt megcsinálta a halálkeresztet, fura egy részvény lett ez itt magyarhonban.
abszolut egyetértek: "A kormány egyszerre próbál vigyázni arra az extraprofitra aminek tetemes részét a MOL befizeti a kasszába és közben próbál megfelelni annak a társadalmi elvárásnak amit maga ébresztett 2021 Novemberében." az ársapka további hozadéka a jelen helyzetben nagyon szűk mozgástér...... 2022 után már nem beszélhetünk extra profitról, a majd fele akkora bevételre magasabb éves adóelvonás ....elképesztő és még fenyegetnek is politikai érdekből.....
Törölt felhasználó2023. 09. 27. 00:38
#7412
kérdezem: befektetők is megismerhetik a havi jelentéseket? mi a garancia arra, hogy transzparens , minden befektető számára elérhető információkat ad ki a Mol? Gyakorlatilag Nagy Márton kért havi jelentése felér egy havi gyorsjelentéssel. Nagyon kíváncsi leszek .......
A MOL is részt vett az egyeztetéseken, a nyilvánosság előtt zajló párbeszéd (a kormány ultimátumot ad, a MOL válaszol) egy műsor. A legfontosabb kérdés az, hogy az árak minél hamarabbi moderálása mit jelent? Csökkentse az árréseket a MOL a jelenlegi szintről vagy ne kövesse le innentől a világpiaci folyamatokat? Ki és milyen szempontok alapján bírálja el a havonta leadásra kerülő jelentést? Ha az lesz a jelentésben, hogy a régióban mindenhol emelkedett az üzemanyag ára, akkor nálunk is emelkedhet? Úgy tűnik, mintha egy “kommunikációs ársapka” került volna bevezetésre ami annyit tesz, hogy folyamatosan kommunikálják majd havi rendszerességgel, hogy a kormány kontroll alatt tartja az árakat, miközben valószínűleg nem így lesz. A piaci szereplők ezért gondolom megpróbálnak majd valamennyivel rugalmasabban reagálni az árváltozásokra, lesz valamiféle együttműködés. A kormány egyszerre próbál vigyázni arra az extraprofitra aminek tetemes részét a MOL befizeti a kasszába és közben próbál megfelelni annak a társadalmi elvárásnak amit maga ébresztett 2021 Novemberében. Biztos, hogy nem könnyű annak a helyzete aki MOL befektető. Az olaj egyébként egy korrekció elején jár, szóval látszólag hamar meg lesz a hatása az intézkedésnek, most pár hétig egyébként is csökkenni fognak az üzemanyag árak.
elvárható lenne, hogy a Mol vezetése tájékoztassa a befektetőket......milyen álláspontot képvisel a kormányzati ultimátum esetén figyelembe véve a kiemelt különadókat is.....
Abban igazad van, hogy a Lengyel kormánynak valamivel nagyobb hitele van, mint a Magyarnak. De azért nekik se sok. Sajnos választások nálunk is lesznek jövőre, a kampány hamarosan beindul. Egyelőre (!) itthon sem azt kérték, hogy legyen veszteséges az értékesítés vagy legyen nulla az árrés, hanem elvileg (!) azt fogják vizsgálni, hogy az üzemanyagáron belül milyen árszinten vannak azok a komponensek amikre a MOL-nak hatása van. Ez innen fordulhat persze úgy is, hogy a kormány egy nap a MOL-t nevezi meg bűnbaknak, de egyelőre nem ez a helyzet.
Azért nem rendült meg az árfolyam, mert október 15.-én lesz a választás náluk és Kaczyński-ék szóltak, hogy addig ne szaladjon meg az üzemanyag ár. Mindenki csak a választásokig számol vele, ami ugye már szinte itt van. De nálunk? Nincs választás. Meddig moderálja az árat a MOL? Miből? Nincs időkorlát, csak bizonytalanság.
nem jó hírek, de legalább az árstopnak látjuk nincs realitása......nehéz egy hónap jön a részvényeseknek míg a Q3 adatait megismerjük......az elemzők kormányzati különadókat nagy szórásban becslik, ebben is lehet érdekesség.....másik, hogy az elemzők a jövő évi adóelvonások radikális csökkentéséről nem ejtenek szót pedig éves célárat határoztak meg.....tranzit díj hivatkozásra került mint radikális költségelem, amit más szakági elemzők cáfoltak azaz nem tekinthető érdemi kérdésnek....ez is egy bizonytalanság......érdekes, hogy most jönnek a célárak mikor az ársapka megint előkerült.....gondolhatnám azt is nem véletlen.....
meglátásom szerint egyenlőre ködös, homályos, egymásnak ellentmondó nyilatkozatokat látunk......nincs kimondva a kamatadó vagy üzemanyag ársapka...... maszatolás van a szavazók számára..."figyeljük az árazást és ,ha kell beavatkozunk"....bankadót tovább emeljük - nem lesz kamatadó"... maradnak a különadók, de nem cáfolják, hogy 2024-ben a megállapodások szerint csökkentett mértékben.... persze ezen homályos nyilatkozat cunami bőven elég a tőkepiacok rombolásához...
Kamatstopok, különadók maradnak: “A miniszterelnök szerint nem fogadjuk el, hogy Brüsszelből döntsék el, mennyit fizessenek a rezsiért a magyar emberek, nem hagyhatjuk, hogy a különadókat eltöröltessék.”
Azt se felejtsük el, hogy 3 hónap alatt az EURHUF 368-tól 392-ig száguldott és egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy gyorsul a HUF gyengülés. További kamatcsökkentéseket vár a piac, mert különben összeomlik a gazdaságunk. Választani kell a kormánynak, hogy a Forint árfolyamot menti vagy a növekedést (?) és úgy tűnik, hogy kénytelen lesz a Forintot elengedni. Óriási kamatelőnyünkkel sem sikerült védeni az árfolyamot, így ha az is elvész akkor jöhet a 420-as EUR. Ez a realitás és ezt látják a külföldi befektetők is. Jelenleg minden HUF értékpapírban van a devizával szemben alsó hangon 10% árfolyamkockázat.
09.21 óta 15 percesen kiépült egy mini fej-váll, annak a célára is 2740 körülre mutat. Ha a 09.20 óta indult korrekció abc lefutású és c=a akkor az is nagyjából 2746-ra néz.
rögtön hozzáteszem, hogy a forgalom alacsony.....kb. 400m
Törölt felhasználó2023. 09. 25. 12:07
#7384
Orbán parlamenti beszéde előtt Molra az ársapka spekulációs hatása helyez nyomást, OTP volt soron múlt héten most a Mol árazását verik le.......lehet belelátni TA elemzést is....
Támasz a 2754, 2732, 2710. Én valahol 54 és 32 között várom a fordulatot.
Úgy gondolom, hogy a következő napokban elsősorban a Forint lesz főszerepben és ezúttal sem lehet sok pozitívumot elmondani róla.
Zárójeles népi megfigyelés: Az OTP kereskedési rendszere lehalt, ilyenkor gyakrabban fordulnak elő tőzsdét érintő bejelentések... Eladni, venni ilyenkor már csak a szerencsések tudnak, javaslom a telefonos megbízást ha valaki biztosra akar menni.
MOL tulajok normálisan