tudáshiány va.na kérem 2000 éve feszitette meg az emberiség-tehát nem
kelett nekik-ez azt jelenti.hogy az emberiség a pusztulás utjára tért.ez
van és nem más.népek szintén-tehát egy esély van a megváltásra
egyénenként.igazság=tudás=megváltás.
20. után jön a felmentés az a kérdés mi lesz augusztusban -hiszen elvileg az a legmelegebb az évben.de hát novemberig tud hőség lenni ugyhogy szopattyun vagyunk.de nincs háboru
ugyan látjuk az inkviziciot -sokat kibir az ember-persze aztán a végén csattan az ostor és alig marad ember a földön 1000 évre.már a ccapások el vannak küldve lesz vagy 7.mert nem ludas matyi jön most.és ha meglátjuk az üstököst közel a vég.
mindegyik érdekes téma, amit még hoztatok! . minek, mi célból van a vallási objektumokon (templom, mecset ... stb) villámhárító? hiszen az "úr akarata" kell hogy érvényesüljön, ez a természettudomány által feltalált eszköz meg pont elhárítja azt! . :))
azt a részt másold be, amikor a "lőn világosság és sötétség" után időrendben, kronologiailag elmeséli valamelyik szentkönyv, hogy mi történ a dinókkal! miért kellett kihalniuk, és miért pont úgy, h egy meteorit megbombázta a földet! . ha ezzel megvagy, akkor szorgalmiként azt a részt is másold be, vlamelyik szentkönyvből, h a "teremtő" 100mrd galaxist teremtett, és mindegyik galaxisban többszázmilliárd "napot" (csillagot) . :))
1 Mikor pedig feltekintett, látta, amint a gazdagok a perselyekbe dobják az adományaikat.a
2 Azután látta, hogy egy szűkölködő özvegy két igen csekély értékű kis pénzérmét dob be oda.b
3 Erre ezt mondta: „Biztosak lehettek benne, hogy ez a szegény özvegy többet dobott be mindnyájuknál.c
4 Mert azok mind a fölöslegükből dobtak be adományokat*, de ő mindazt bedobta, ami a megélhetésére volt.”d 5 Később, amint némelyek arról beszéltek, hogy a templom fel van ékesítve szép kövekkel és odaszentelt ajándékokkal,e
6 ő ezt mondta: „Ami ezeket illeti, amiket itt láttok, eljönnek a napok, amikor nem marad itt kő kövön, melyet le ne rombolnának.”f
7 Erre megkérdezték őt: „Tanító, mégis, mikor lesznek meg ezek, és mi lesz a jele annak, hogy ezeknek meg kell történniük?”g
8 Ő ezt mondta: „Vigyázzatok, nehogy félrevezessenek titeket,h mert sokan jönnek majd az én nevemben, és ezt mondják: »Én vagyok az«, és »a meghatározott idő közel van«. Ne menjetek utánuk!i
9 Továbbá, amikor háborúkról és zavargásokról* hallotok, ne rettenjetek meg. Mert ezeknek előbb meg kell történniük, de a vég nem következik be azonnal.”j 10 Akkor ezt mondta nekik: „Nemzet támad nemzet ellen,k és királyság királyság ellen.l
11 Lesznek nagy földrengések, és egyik hely után a másikon élelmiszerhiányok meg járványos betegségek,m továbbá lesznek félelmetes látványok, és nagy jelek az égből.
12 De mielőtt mindezek megtörténnek, elfognak és üldöznek majd titeket,n átadva benneteket a zsinagógáknak és börtönöknek. Királyok meg kormányzók elé fognak vinni titeket a nevem miatt.o
13 Így lehetőségetek lesz elmondani nekik, hogy miben hisztek.
14 Határozzátok hát el, hogy nem próbáljátok el előre, hogy mit hoztok fel a védelmetekre,p
15 mert olyan szavakat és bölcsességet adok nektek, amelynek egyetlen ellenségetek sem lesz képes ellenállni vagy ellentmondani.q
16 Ezenfelül még szülők, testvérek, rokonok és barátok is átadnak* benneteket, és halálra juttatnak némelyeket közületek,r
17 és minden ember gyűlölni fog titeket a nevem miatt.
18 De egyetlen hajszálatok sem vész el.t
19 A kitartásotok által megőrzitek életeteket.
20 Ám amikor látjátok, hogy Jeruzsálemet letáborozott seregek veszik körül,v biztosak lehettek benne, hogy közel van a pusztulása.
21 Akkor akik Júdeában vannak, meneküljenek a hegyekbe,x és akik bent vannak a városban, menjenek ki, akik pedig vidéken vannak, ne menjenek be abba,
22 mert az igazságszolgáltatás napjai ezek, hogy beteljesedjen mindaz, ami meg van írva.
23 Jaj a terhes és a szoptatós asszonyoknak azokban a napokban!y Mert nagy gyötrelem lesz ezen a földön, és meg lesz büntetve ez a nép.
24 És kardélre hányják őket, és foglyokként viszik őket az összes nemzet közé;z és Jeruzsálemet tiporni fogják a nemzetek, míg le nem telik a nemzetek meghatározott ideje.
25 És lesznek jelek a napban, a holdban és a csillagokban,b a földön pedig gyötrődni fognak a nemzetek, mivel össze lesznek zavarodva a tenger zúgása és háborgása miatt.
26 Az emberek elalélnak majd a félelemtől, és azoknak várásától, amik a lakott földre jönnek, mert az égben levő erők megrázkódnak.c
27 És akkor látni fogják az Emberfiátd eljönni felhőben, hatalommal és nagy dicsőséggel.e
28 Mikor pedig ezek kezdenek megtörténni, egyenesedjetek föl, és emeljétek föl a fejeteket, mert közeledik a megszabadításotok!”
29 Ezután mondott nekik egy szemléltetést: „Figyeljétek meg a fügefát és az összes többi fát.
30 Amikor rügyeznek, látjátok ezt, és tudjátok, hogy már közel a nyár.
31 Hasonlóképpen, amikor látjátok ezeket megtörténni, teljesen biztosak lehettek benne, hogy Isten királysága közel van.
32 Higgyétek el, hogy semmiképpen nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek meg nem történnek.
33 Az ég és a föld elmúlik, de az én szavaim semmiképpen nem múlnak el.
34 Vigyázzatok magatokra, nehogy a túlzott evés, a mértéktelen ivási meg az élet aggodalmai* lefoglaljanak benneteket*,j és nehogy hirtelen, egy szempillantás alatt érjen el benneteket az a nap,
35 mint valami csapda.k Mert eljön az mindazokra, akik a föld színén laknak.
36 Maradjatok hát ébren,l szüntelenül könyörögve,m hogy sikerüljön megmenekülnötök mindattól, aminek meg kell történnie, és megállnotok az Emberfia előtt.”n
jaj
néktek, ti képmutató írástudók és farizeusok, mert elzárjátok a mennyek
országának kapuját, és bár ti nem juttok oda, másokat sem engedtek
bejutni!
– Jaj néktek, képmutatók, akik tengert és földet bejártok, hogy egyetlen
pogányt zsidóvá tegyetek, s ha már azzá lett, a kárhozat fiává teszitek
őt, magatoknál is kétszerte inkább!
– Jaj nektek, vakok vak vezetői, akik azt mondjátok, a templomra esküdni
semmi, de ha a templom aranyára esküszik valaki, az kötelezi. Hát mi
több, az arany-e vagy pedig a templom, amely megszenteli a benne lévő
aranyat?
– Jaj nektek, képmutatók, mert tizedet adtok a mentából, rutából és
paréjból, ám mit sem törődtök azzal, ami a törvényben fontos, bár nehéz:
az igazságossággal, a könyörülettel és az Isten szeretetével! Ti
kiszűritek a léből a szúnyogot, ám a teve benne marad, és lenyelitek.
– Jaj nektek, képmutatók, mert kívül megtisztítjátok a poharat és a tálat, ám belül tele van az rablott holmival és undoksággal!
– Jaj nektek, képmutatók, mert hasonlók vagytok a meszelt sírhoz, amely
kívülről tetszetős, de belseje rothadást rejt! Éppígy mutatjátok ti az
embereknek a jámborság színét, de belül rakva vagytok gonoszsággal!
– Jaj nektek, képmutatók, akik sírt építtek a prófétáknak, és az igazak
síremlékeit feldíszítitek, s azt mondjátok: „Ha atyáink idejében éltünk
volna, nem szennyeztük volna kezünket próféták és igazak vérével!” Hisz
magatok ellen szóltok, beismerve, hogy próféták gyilkosainak vagytok a
fiai! Hát csak tegyétek azt, amit atyáitok rátok hagytak! Kígyók és
viperák fajzata, hogyan kerülhetnétek el a kárhoztatás ítéletét? Ezért
mondja az Isten bölcsessége: „Újra prófétákat, bölcseket és tanítókat
küldök hozzátok, és ti majd megostorozzátok, városról városra űzitek,
megölitek és megfeszítitek őket, hogy rátok szálljon minden igaz vér,
amely kiontatott Ábel vérétől ama Zakariásnak véréig, akit a templom és
az oltár között öltetek meg.”
Gonoszság, háború és zűrzavar A jelek közül sok ijesztő és borzalmas. A próféták arra figyelmeztettek, hogy a földön hatalmas zűrzavar, gonoszság, háború és szenvedés lesz. Dániel próféta azt mondta, hogy a második eljövetelt megelőző időszak oly nyomorúságos lesz, amilyet a föld még nem látott . Az Úr kijelentette: „…meghidegül az emberek szeretete, és megsokasodik a gonoszság”. „És minden dolog mozgásban lesz; és… minden embert félelem száll meg”. Földrengésekre, betegségekre, éhínségre, hatalmas viharokra, villámlásokra és mennydörgésekre kell számítunk. Jégesők pusztítják majd el a föld termését. Jézus azt mondta tanítványainak, hogy szerte a világon háborúk lesznek: „Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről… Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen”
A háborúknak akkor lesz vége, ha már senki sem akar hadba vonulni. Isten királysága – az égből uralkodó valóságos kormányzat – hamarosan teljes leszerelést valósít meg a bolygónkon, és megtanítja békében élni az embereket. A Biblia arról biztosít minket, hogy Isten „elrendezi hatalmas, messzi nemzetek ügyeit. Kardjaikat ekevasakká kovácsolják, és lándzsáikat metszőkésekké. Nemzet nemzet ellen kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanulnak” (Mikeás 4:3).A Biblia azt tanítja, hogy Isten királyságának uralma alatt nem lesznek kormányok, melyek az önző érdekeiket helyezik előtérbe. Az állampolgárokat nem kényszerítik majd lázadásra igazságtalan eljárások. Mivel nyoma sem lesz a hátrányos megkülönböztetésnek, etnikai viszályokat sem kell átélnünk. Mindezek miatt a háború a múlté lesz. „Nem ártanak és nem pusztítanak – ígéri meg Isten –, mert telve lesz a föld Jehova ismeretével, miként a vizek beborítják a tengert” (Ézsaiás 11:9).
"A pusztulás csaknem mindig összefügg Isten igazságosságával és
mindenhatóságával. Ahol kell, ott szorongatással, romlással állítja meg a
gonoszt: pusztító ítélete olykor átmeneti, ideiglenes érvényű, mert a
bűnös megjobbításáért, megtérítéséért teszi, máskor végleges büntetés
gyanánt alkalmazza." Szerintem Isten - vagyis az a lény, entitás, akit Istennek nevezünk, egyéb mellett, mint mondjuk Univerzum, stb-stb - szerintem nem ítél. És nem büntet. Mert az ítélet vádból fakad, hogy: te bűnös vagy. Mert a büntetés abból fakad, hogy: valami rosszat akarok, hogy legyen veled. És ez nem történhet szeretetből. Nem történhet Istenből - aki a Szeretet - és tőle. Akiből ezek lehetnek, azok olyan dolgok, amikben Isten nem vesz részt. Mert nincs meg a lényében. Mert ez nem ő, akiben ez van. Szerintem.
Pusztulás Emberek, népek sorsában, a természeti világban végbemenő romlás, nyomorúság, megsemmisülés, halál, elveszés, ami testi, lelki, anyagi vonatkozásban jelent átmeneti vagy végleges rosszat (h. harisut, sáchat, ábad, Ábbadón, dakká, heresz, chebela, kid, möhumáh, möchittáh, sód, seber, sibbárón, só, g. apóleia, olethrosz, kathairészisz, szüntrimma). Okozója lehet maga az ember is. Aki bűnös úton igyekszik anyagi javakhoz jutni, az azzal együtt pusztul el, mint Simon mágus is (ApCsel 8,20). A meggazdagodás vágya alkalmas arra, hogy az embert tőrbe, esztelen, káros kívánságokba vigye, amelyek végül is a pusztulást okozzák (1Tim 6,9). A bolondnak a szája, a szűkölködőnek a szegénysége okozhat pusztulást (Péld 10,14-15). Aki felnyitja a száját, arra romlás vár (Péld 13,3; 18,7). Az uralkodó belepusztul abba, ha elfogy a népe (Péld 14,28). Jézus mindenkit figyelmeztetett arra, hogy a tágas kapu, a széles út végső veszedelemre visz, ennek ellenére vannak sokan, akik azon járnak (Mt 7,13). Akik veszedelmes eretnekséget csempésznek be Jézus Krisztus gyülekezetébe, hamis tanításokkal a megváltó Urat megtagadják és másokat a megtagadásra rábírnak, önmagukra hoznak hirtelen veszedelmet (2Pt 2,1). Azok, akik az új ég és új föld ígérete beteljesítésének türelmes várása helyett az ígéreteket elcsűrikcsavarják, belepusztulnak (2Pt 3,16). Akinek nem kell a Megváltó, annak útja romlásra, nyomorúságba, pusztulásba visz (Róm 3,16). Akinek hatalom van a kezében, visszaélhet azzal és emberek pusztulását okozhatja, pl. egy király, aki nem békét, hanem romlást akar (Ez 7,26-27). A hamis prófétákra pusztulás vár, éjszaka, sötétség száll, hogy ne jövendölhessenek (Mik 3,6). A pusztulás csaknem mindig összefügg Isten igazságosságával és mindenhatóságával. Ahol kell, ott szorongatással, romlással állítja meg a gonoszt: pusztító ítélete olykor átmeneti, ideiglenes érvényű, mert a bűnös megjobbításáért, megtérítéséért teszi, máskor végleges büntetés gyanánt alkalmazza.
Törölt felhasználó2023. 12. 16. 20:12
#930
mindenki a múltba réved,és mi van a jelennel?hiszen ki van hirdetve az EVANGÉLIUM amit Jézus megigért.ja hogy senkit sem érdekel?mert a sötétség leple van még rajta.nemsokáig.
Végváradalom A B egyik markáns gondolata, miszerint Isten e mostani, az ember bűnei és vétkei miatt tökéletlenné, zűrzavarossá vált világkorszaknak véget vet és egy egészen új világkorszakot kezd el. Ezen eseményekkel az emberiség történelme végső céljához érkezik. Ez a látásmód a történelmet összefüggő időfolyamnak tekinti, amelybe Isten ítélete az idők végezetén, emberi beavatkozás nélkül, felülről tör be (Dán 2,34). Az ÓSZ a bizonytalan, messze jövőbe helyezi ezt az utolsó napot (ld. ÚR NAPJA; UTOLSÓ ÍTÉLET), az ÚSZ-re a közeli vég várása jellemző.Az izráeli végváradalom nem egységes képzet, hanem a különböző prófétai, ill. apokaliptikus iratokban többféle motívummal találkozunk. A leggyakoribbak: a) Isten megítéli bűnös népét (Ám 8,8k; 9,3k; Zof 1,15); b) egyúttal megítéli a népeket is (Jóel 3,12), c) megváltja és újra helyreállítja egész Izráelt (Ézs 29,18; 5l,1kk); d) békességet és áldást ad az egész emberiségnek (Ézs 2,1kk; Mik 4,1kk); e) elküldi a messiás-királyt (Ézs 9,1kk; 11,1kk; Mik 5,1kk; Zak 9,9). E motívumokat esetleg befolyásolhatták az iráni/perzsa eszkhatológia képei, noha az »utolsó napok« látomásai már a bírák korában is ismertek lehettek.A fogság előtti Izráelben már élt az a reménység, hogy Isten legyőzi népe ellenségeit és ezzel egyidejűleg, az isteni üdvtervnek megfelelően (ld. ÜDVTÖRTÉNET), a történelmet a maga céljához juttatja. Eleinte ezek a motívumok az izráeli képzetkörön belül mozogtak és az üdvösséget csak Izráel számára várták, feltételezve természetesen a nép belső megújulását. A babiloni fogság azonban és az ehhez kapcsolódó újjáépítési kor (Ezsd, Neh) megsemmisítette ezeket a reményeket. A 6-5. szd.-i dávidi származású helytartóknak (Sésbaccar, Zerubbábel) még rövid időre sikerült ugyan erős, messianisztikus jellegű nemzeti ébredést kiváltaniuk, bukásukkal azonban végleg megpecsételődött e messiási képzetek sorsa. A dávidi dinasztiát Nehémiás kora után (Neh 12,22) többé nem is említik a kánonikus iratok.A visszatérés, majd az újjáépítés nehéz időszaka egyáltalán nem hasonlított a prófétai jövendölésekben hatalmas képekben megrajzolt üdvkorszakhoz. A hőn óhajtott beteljesedés újra a távoli jövő reménye lett. E csalódások megmutatták, hogy a várt üdvösség a jelenlegi világ történelmi menetében nem érhető el, a megváltás nem e világi, belső folyamatok végeredménye. Ehhez a transzcendenciának be kell törnie a történelembe, Isten erőszakos beavatkozására van szükség, aki egyedül képes arra, hogy az eljövendő üdvkorszakot e történelmen túli világban megvalósítsa. Elhalványodtak a Dávid házából való szabadítóra, az Úr szenvedő szolgájára és az Izráel maradékára vonatkozó jövendölések, egyedül az »Úr napja« motívum maradt fenn és fejlődött tovább. Ezzel lehetőség nyílott arra, hogy a végidőre vonatkozó reménységek új kifejezési formát találjanak az apokaliptikában (ld. APOKALIPTIKA; ESZKHATOLÓGIA). Az apokaliptika az egész világtörténelem menetét, értelmét, de különösen is annak végét értelmezi. Az apokaliptikus gondolkodás szerint a történelem isteni menetrend szerint megy végbe, amely a kezdettől, a különböző korszakokon át, a világ végső állapotáig tart. Fő témái: a gonosz lelkek, akikben az istenellenes gonosz erők megszemélyesülnek (Sátán, ördög, Beliál); az angyalok lázadása, akik megpróbálják Isten világában magukhoz ragadni a hatalmat; a gonosz lelkek harca Istennel, amely e világkorszak végén hatalmas küzdelemmé növekszik; gyakori természeti katasztrófák, a világ pusztulása, Isten nagy ítélettartása, a kiválasztottak győzelme és boldogsága az eljövendő új világkorszakban. A végső idők eseményei hamarosan bekövetkeznek. Éppen ezért az Isten és a Sátán közötti küzdelem egyre élesebbé válik. Az apokaliptikusok célja az volt, hogy a zsidó népben a legnagyobb politikai elnyomatások idején (Kr. e.-i 2. szd.) tartsák a hitet és a reményt.A nagy Ézsaiás-apokalipszis (Ézs 24-27) ítélet formájában írja le a végső idők eseményeit, Isten országának a felállítását: Isten súlyos, kozmikus méretű katasztrófák közepette minden mennyei és földi ellenségét legyőzi és végül újra helyreállítja Júdát. E történelmi ábrázolás zárópontja az igazak feltámadása. Az egész apokalipszist énekek és himnuszok szövik át, amelyek a gonosz erők bukásáról szólnak. A Leviátán legyőzése után Jeruzsálem újra feltámad, visszatér a szétszóródott nép. Ézs 34-35 (az ún. »kisapokalipszis«) a népek fölötti eljövendő ítéletet hirdeti meg. Különösen Edómot fogja Isten kíméletlenül elpusztítani. De azután új világkorszak következik, amikor a vakok látnak, a sánták járnak, a süketek hallanak és a pusztában forrás fakad. Akkor a megváltottak, a jól megépített úton, ujjongva visszatérnek a Sionra (Ézs 35).Az ÓSZ egyetlen kánonikus apokalipszise a Dán. A könyv különböző apokaliptikus ábrázolásokat tartalmaz: a négy világbirodalom és Isten országa, amely hasonló ahhoz a kőhöz, amely emberi kéz érintése nélkül, felülről gördül alá a világba (2,37-45); Isten ítélete a tengerből feljövő négy fenevad fölött, az Emberfia megjelenése (7,1-27); a fogság 70 évének magyarázata (9,20-27); a világtörténelem menetének lelepleződése Círustól IV. Antiokhoszig.Az ÚSZ-ben lépten-nyomon meglátszanak az apokaliptikus gondolkodás nyomai. Mk 13 par legfontosabb kérdése, mikor jön el a vég (13,4), és milyen üldöztetéseket kell még addig Isten népének kiállania (13,9-13). A túlfűtött parúziaváradalmat az e világi történelmi események periodizálása tartja mederben, anélkül azonban, hogy az Emberfia visszajövetelének bizonyosságát bármikor is megkérdőjelezné. Jézusnak az utolsó időkről szóló beszéde a zsidó apokaliptika sok elemét tartalmazza. A 2Thessz 2,1-12 Krisztus visszajövetelét megelőző antikrisztus »parúziájával« kapcsolatosan ad tanítást. A Mk 13 képeivel és motívumaival írja le az 1Pt az univerzális fenyegetettségnek kitett keresztyén gyülekezet helyzetét. Jellegzetes kifejezései: »megszomorodni« (1,6: lüpeiszthai), »megpróbált« (1,7: dokimazein), »verés« (2,20: kolafizein), »türelem« (3,20: makrothümia), »tűz« (4,12: pürószisz). Az ÚSZ apokaliptikus könyve a Jel, ÓSZ-i és zsidó motívumok egész sorával hirdeti meg Isten országának eljövetelét, Isten és a Sátán közötti végső küzdelmet (12-14), és az istenellenes erők (Babilon) fölötti győzelmet (17-19).A drámai kozmikus események észrevétlenül következnek be, anélkül, hogy a napot és az órát bárki is tudná (Mk 13,30). Ezt az eseményt előkészítő, figyelmeztető jelek fogják megelőzni: az antikrisztus megjelenése, az általa okozott szenvedések (2Thessz 2,7.9; Jel 12,3; 13,1.11), az ég és a föld összeomlása (Mk 13,24; Jel 8,7kk), a 2Pt 3,7 szerint a világ tűzben való megégése (iráni, ill. az intertestamentális kor zsidóságából származó képzet, ld. ÚR NAPJA; UTOLSÓ ÍTÉLET), az Emberfiára utaló titokzatos jel (Mt 24,30). Ezen előjelek után az ég felhőin megjelenik az Emberfia, aki megjelenésével a Sátánt elpusztítja, majd az angyal trombitaszavára feltámadnak a halottak (1Thessz 4,16), és elkezdődik a végítélet, amely az új üdvkorszak kezdete (Zsid 9,28). A végső idők eseményeinek lényeges eleme a fényjelenség, a K felől felragyogó villám (Mt 24,27; Lk 17,24), amely meghirdeti az Emberfia dicsőségét (Mk 13,26). A másik lényeges elem a Krisztust körülvevő angyalok. A földi élete során rangrejtve járó Istenfia dicsőségéből különleges élethelyezetekben felvillant valami (születéskor, Lk 2, MEGDICSŐÜLÉSekor stb.), most azonban, eljövetelekor, végső pompájában ragyog. Ennek a dicsőségnek a kifejeződése a mennyei angyalsereg is. Az ég, amely eddig ugyancsak kivételes alkalmakkor nyílott meg (Jn 1,51; ApCsel 7,56; Jel 19,11), immár végleg nyitva marad. A Krisztus eljöveteléig tartó idő a hívő számára nem üres várakozás, hanem a felkészülés ideje (1Tim 6,12kk; 2Tim l,9kk; 4,1kk; Tit 2,11kk).
az esemény horizonton túliak társaságával együtt a legújabb becslések szerint nem is 100 hanem 1000 milliárd galaxis feltételezhető amelyek egyenként kb.100 mrd csillagot tartalmaznak, ez számokban kifejezve: 100,000,000,000,000,000,000,000,000,000. Tegyük kontextusba ezt a számot, egy felnőtt emberben nagyjából 36,000,000,000,000 db sejt van. Ha teoretikusan a földön 10 milliárdan élnénk akkor még 30.000 földnyi összes ember összes sejtje lenne egyenlő ezzel a számmal. Ha csak a kopernikuszi középszerűségi elvet nézzük akkor minden csillag mellett pont egy lakható bolygóval számolhatnunk tehát ennyi lehetséges helyszín adhat otthont az élet vagy értelem kifejlödésének a mai ismereteink szerint. Ez egy óvatos és nagyvonalú becslés de hát naaaa... ez még a véletlennek is nagy falat. Ráadásul előfeltétele, hogy nem végtelen az univerzum és nincsenek multiverzumok sem. Ellenkező esetben térdre kényszerűl a véletlen.
a dinoszauruszokról és történetükről rakjál már be valamelyik szentkönyvből idézetet! vagy a 100mrd galaxisról! (ami ma jelenleg látható az univerzumban!) :))
Jön egy kövér bölény, ki félti népét, s úgy szónokol, akár a színpadon, nem tudni, vajon szolgált-e kémként, akikért szólni fog, azoknak árt nagyon. Egyedül van, s ereje nem lohad, folytonos küzdésre termett, maga mellé állít még másokat, kik Istent ismernek, s nem kegyelmet Fején vaskorona, mely a vállát nyomja, egyszer elárult már, egyszer visszavonta. Pannonföldre lépett Keletrôl az ördög, s a nép megválasztja, kit nemrég megdöntött. Pufók, kis ember a bölcs tanácsban, bolondnak tartják, s az is talán, mindig az igazság oldalán van, csak az igazság nincs az oldalán. Sokan nevetnek rajta majd, De a vidéki nép még nagyra tartja, s ki korán nevetne, magára hozna bajt, lesujt reá a csörgôsipkás kardja. Köpcös fogadós képtelen a Történész helyére lépni, Bagolynak csúfolják, de nem Madarak segítségét kéri, nem vár rá dicsôség, sem ôrség, csak elmulasztott lehetôség. Akkor a nagy folyó majd visszafelé folyik, rettentô monstrum a folyót elzárja, kôbôl és vasból van a szörnyeteg itt, s a legnagyobb várost fenyegeti árja. Háború fenyeget a nagy folyó miatt, elfogy az ivóvíz, a föld is kiszárad, Az emberi gonoszság ettôl visszariad, a két nép mégis megmarad barátnak. Zsarnoki eszme katonája sokáig, Keleten nevelik hazája ellen, hûsége idegen mezben kiviláglik, helytartó nem lesz a szabad szellem. Élére áll a reménytelen forradalomnak, bár sejthetô: nem lesz számára kegyelem, gyilkosai négy évig hazudoznak, temetik jeltelenül a díszhelyeken. Ki vállalná örökét, nem akad senki, népe emlékezni nem tud, csak temetni. Kelet helytartójaként kövér kis ember jön Pannonföldre, telve gyûlölettel. Hosszú börtönévek disznóvá hízlalják, rövid országlása csúfos véget ér Erôszakos halálát sokan kívánják, hamis nevét kísérik átkok, a nép sosem felejti gyászos országlását, számûzetésben hal meg kárhozottan. Emlékmûvét ledöntik, képeit elégetik, az Úr írmagját is kiirtja onnan. Nevetség, szégyen tárgya lesz, aki követte, s kénköves pokolra jut, ki hitt neki.
Az első pecsét feltörése. » A második pecsét feltörése. » A harmadik pecsét feltörése. » A negyedik pecsét feltörése. » Az ötödik pecsét feltörése. » A hatodik pecsét feltörése. » 1Ekkor láttam, hogy a Bárány feltörte a hét pecsét közül az egyiket, és hallottam, hogy a négy élőlény közül az egyik mennydörgő hangon szólt: „Jöjj!” 2Erre a szemem előtt egy fehér ló jelent meg. A lovasnak íja volt. Koszorút nyújtottak át neki, s ő diadalmasan kivonult, hogy győzelmet arasson. »
Nagyon érdekes amit írtál, főleg az, hogy a fejlődés kezdeti szakaszában vagyunk. Ezt honnan lehet tudni? Mihez, vagy kihez lehet hasonlítani? "Ugyanazok vagyunk mint tobb tizezer eve"......én azt gondolom, éppen ez az, hogy jobbak vagyunk, mint más. Csak annak kell változni, ami valaminek nem felel meg. Ez az evolúció alapja. Sok élőlényt már nem is ismerünk, mert régen kihalt. Valamihez nem tudott alkalmazkodni. Legyen az ragadozó, növény, vagy parányi baktérium. Miért jó a szex?.....mert amelyik fajnak fájt, az nagyon gyorsan kihalt. Mindig kell valamilyen mézesmadzag, jutalom, különben nincs motiváció. Most ez a pénz lett és vagyon. A kapitalizmus hajtóereje a harácsolás. Ezt nagyon nehezen lehet kiverni az emberből. Sok ember hajlandó halálra gürizni magát, csak még több legyen. Ez valamilyen szinten biztosíték is, készülve a nehezebb időkre. Ha van tartalékod, tovább húzod és minél nagyobb ez, annál tovább. Ez még az állati ösztönből fakad, csak már hatványozódott. Én úgy látom, egy picit kezd ez megváltozni. A jólét annyira elkényelmesítette a z generációt, hogy lusta még a jólétet is megteremteni magának. Lehet ez lesz a fordulat.
"Hmm, a téridö korlátozza az elküldést? Szép kis mindenható ha várni kényszerül…." Te előállítasz valamit. Mondjuk papírból egy tárgyat meg vasból. Forma és méret ugyan az. És most szét akarod szedni őket alapjaira, mert kellenek valami másra. A papírt előbb fogod szétszedni, mint a vasat. Te alkottad mind a kettőt úgy, hogy tudtad a szabályrendszereit, amiket lefektettél előtte, hogy vagy papír vagy vas lesz belőle. Megsemmisítheted a papírt tűzzel is, de akkor nem lesz belőle semmi. Szétvághatod a vasat flexxel, de akkor sem lesz belőle már az, ami volt. Mi van, ha ilyesmi szabályrendszeren van az a dolog is, amit alkotott az alkotója a fenti dolognak? Hogy szétszedhetné a téridőt, hogy ne korlátozzon, de akkor megsemmisül ez, amiben vagyunk, mert hozzánk is köze van a téridőnek, ugye...?
MIÉRT VAN AZ EMBER A FÖLDÖN ?