"Hogyan akarja Obama megbuktatni Netanjahut?
A Super Bowlt is elérte a Netanjahu-Obama párbaj, amely azt követően vett újabb fordulatot, hogy az izraeli miniszterelnök elfogadta a washingtoni kongresszus meghívását. A Fehér Ház csak a kész tényekről értesült, mire Obama stábja gyorsan közölte, hogy az elnök nem kíván találkozni Netanjahuval. A sérelem mély nyomokat hagyott, Obama „arcul köpésnek” élte meg a helyzetet, mondta a The Washington Postnak az elnöki stáb egyik tagja. A politikai vendetta sem maradt el: a demokraták egyik kampány-guruja már Izraelbe érkezett, hogy segítse a „Bárkit, csak ne Bibit” mozgalmat. A Hetek cikke.
Hogyan akarja Obama megbuktatni Netanjahut? Itt még minden rendben.
Netanjahu volt pénzügyminisztere, Jair Lapid az izraeli–amerikai kettős állampolgárokat vette célba a Tel Aviv-i Super Bowl partin. A bőrdzsekit viselő Lapid olyanokat mondott a trendi night clubban csirkeszárnyakat rágcsáló közönségnek, hogy „Netanjahu elveszítette a kapcsolatot Amerikával”, és „olyan, mint egy nyolcvanas évekből itt maradt republikánus, aki nem érti, hogy Amerika sokkal plurálisabb, multikulturális állam lett”.
Az előrehozott választásokat formálisan Lapid menesztése váltotta ki, ám az izraeli választók, úgy tűnik, nem sírják őt vissza a politikába. Lapid pártja, a Jes Atíd 7-9 mandátumra számíthat a következő parlamentben. Nem is őt, hanem Netanjahu legerősebb ellenfelét, az Iszak Hercog és Cipi Livni alkotta balközép blokkot igyekszik megtámogatni Washington, annak érdekében, hogy Obama megszabadulhasson Netanjahutól.
Az amerikai elnöknek a személyes ellenszenv mellett az a fő problémája az izraeli miniszterelnökkel, hogy „válságba sodorta” közel-keleti politikájának fő elemeit: a palesztinokkal folytatott „békefolyamatot” és az Iránnal készülő nukleáris paktumot.
Netanjahu pont ez utóbbiról készül beszélni a kongresszus két háza előtt. A szenátus pénzügyi bizottsága a múlt héten szavazott arról, hogy új szankciókat kell életbe léptetni Irán ellen, amennyiben június végéig nem születik megegyezés a perzsa állammal.
Az izraeli zsidók a Bloomberg felmérése szerint szkeptikusak Obama szándékai felől: 61 százalékuk úgy gondolja, hogy az amerikai elnök beáldozza Izrael biztonságát a Teheránnal tervezett paktum érdekében.
Obama egyik embere segítheti a kampányt?
A The Washington Post szerint Obama 2012-es kampányának országos igazgatóját, Jeremy Birdöt küldte – természetesen nem hivatalosan –Izraelbe. Bird feladata, hogy megszervezze a Netanjahuval szembeni „népi ellenállást”. A lap azt is kiderítette, hogy a Bird által irányított kampánymenedzsment cég 2014 őszén a washingtoni külügyminisztériumtól 200 ezer dolláros támogatást kapott. Sőt a Victory15 (V-15) elnevezésű céget a State Department (az amerikai külügyminisztérium) honlapján a „partnerek” között sorolja fel.
Bird a 2012-es elnökválasztási kampányban az amerikai történelem legnagyobb aktivistahálózatát építette fel. Az Obama-kampány 631 irodát működtetett, szemben Mitt Romney 282 irodájával. A demokrata kampányt 10 ezer regionális vezető, 30 ezer kampánycsapat és 2 millió aktivista támogatta. A létszámbeli előnynél is többet hozhatott Bird digitális adatgyűjtő és elemző módszere. A szavazókról 500 (!) szempont szerinti adatbázist állított fel, az olvasási szokásaiktól kezdve a gazdasági kérdésekről alkotott véleményükig. Az „Airwolf” program egy tévésorozatról kapta a nevét, amelyben high-tech drónokkal gyűjtöttek hírszerzési adatokat a célszemélyekről. A program működéséről a Bloomberg ezt a példát említi: „Ha egy szavazóról kiderült, hogy támogatja a csapataink hazahívását Afganisztánból, és emellett aggódik a gazdaság állapota miatt, akkor az Obama-kampány kiválasztott egy aktivistát az illető ismerősei közül, aki megkereste a szavazót, és a számára fontos szempontokra Obama válaszait hangsúlyozta.” A rendszer olyan algoritmust használt, amely automatikusan kötötte össze a meggyőzhetőnek ítélt választókat a profiljának megfelelő kampányaktivistákkal.
Bird a Harvardon végzett, ahol Marshall Ganz professzor volt a mentora. Forradalmi kampánystratégiájához az alapokat Ganz egyetemi kurzusa adta, amelynek címe „A szervezés művészete: Emberek, hatalom és a változás” volt. Az Obama-stáb 2007-ben felkérte a professzort a csapat vezető munkatársainak felkészítésére. Ganz találkozott Barack Obamával is, akire nagy benyomást tett, amikor elmondta, hogyan kell felkészíteni a fiatalokat, hogy az Obama-sztorit személyes véleményükként adják tovább ismerőseiknek. „Igaz népi mozgalom indult el a Ganz-módszerrel, ami lelkesedésében felülmúlta a hivatalos kampány hatékonyságát” – írta a The Nation magazin a Marshall Ganzról készített portrécikkében.
Természetesen nem ez az első alkalom, hogy amerikai stratégák dolgoznak az izraeli választási kampányban, de most először fordul elő, hogy egy győztes elnökválasztás után két évvel a kampány fő stratégája beszáll az egyik oldalon. Ez a tény önmagában jelzi, hogy milyen fontos (lenne) Obama számára Netanjahu megbuktatása."
Hetek
A Super Bowlt is elérte a Netanjahu-Obama párbaj, amely azt követően vett újabb fordulatot, hogy az izraeli miniszterelnök elfogadta a washingtoni kongresszus meghívását. A Fehér Ház csak a kész tényekről értesült, mire Obama stábja gyorsan közölte, hogy az elnök nem kíván találkozni Netanjahuval. A sérelem mély nyomokat hagyott, Obama „arcul köpésnek” élte meg a helyzetet, mondta a The Washington Postnak az elnöki stáb egyik tagja. A politikai vendetta sem maradt el: a demokraták egyik kampány-guruja már Izraelbe érkezett, hogy segítse a „Bárkit, csak ne Bibit” mozgalmat. A Hetek cikke.
Hogyan akarja Obama megbuktatni Netanjahut? Itt még minden rendben.
Netanjahu volt pénzügyminisztere, Jair Lapid az izraeli–amerikai kettős állampolgárokat vette célba a Tel Aviv-i Super Bowl partin. A bőrdzsekit viselő Lapid olyanokat mondott a trendi night clubban csirkeszárnyakat rágcsáló közönségnek, hogy „Netanjahu elveszítette a kapcsolatot Amerikával”, és „olyan, mint egy nyolcvanas évekből itt maradt republikánus, aki nem érti, hogy Amerika sokkal plurálisabb, multikulturális állam lett”.
Az előrehozott választásokat formálisan Lapid menesztése váltotta ki, ám az izraeli választók, úgy tűnik, nem sírják őt vissza a politikába. Lapid pártja, a Jes Atíd 7-9 mandátumra számíthat a következő parlamentben. Nem is őt, hanem Netanjahu legerősebb ellenfelét, az Iszak Hercog és Cipi Livni alkotta balközép blokkot igyekszik megtámogatni Washington, annak érdekében, hogy Obama megszabadulhasson Netanjahutól.
Az amerikai elnöknek a személyes ellenszenv mellett az a fő problémája az izraeli miniszterelnökkel, hogy „válságba sodorta” közel-keleti politikájának fő elemeit: a palesztinokkal folytatott „békefolyamatot” és az Iránnal készülő nukleáris paktumot.
Netanjahu pont ez utóbbiról készül beszélni a kongresszus két háza előtt. A szenátus pénzügyi bizottsága a múlt héten szavazott arról, hogy új szankciókat kell életbe léptetni Irán ellen, amennyiben június végéig nem születik megegyezés a perzsa állammal.
Az izraeli zsidók a Bloomberg felmérése szerint szkeptikusak Obama szándékai felől: 61 százalékuk úgy gondolja, hogy az amerikai elnök beáldozza Izrael biztonságát a Teheránnal tervezett paktum érdekében.
Obama egyik embere segítheti a kampányt?
A The Washington Post szerint Obama 2012-es kampányának országos igazgatóját, Jeremy Birdöt küldte – természetesen nem hivatalosan –Izraelbe. Bird feladata, hogy megszervezze a Netanjahuval szembeni „népi ellenállást”. A lap azt is kiderítette, hogy a Bird által irányított kampánymenedzsment cég 2014 őszén a washingtoni külügyminisztériumtól 200 ezer dolláros támogatást kapott. Sőt a Victory15 (V-15) elnevezésű céget a State Department (az amerikai külügyminisztérium) honlapján a „partnerek” között sorolja fel.
Bird a 2012-es elnökválasztási kampányban az amerikai történelem legnagyobb aktivistahálózatát építette fel. Az Obama-kampány 631 irodát működtetett, szemben Mitt Romney 282 irodájával. A demokrata kampányt 10 ezer regionális vezető, 30 ezer kampánycsapat és 2 millió aktivista támogatta. A létszámbeli előnynél is többet hozhatott Bird digitális adatgyűjtő és elemző módszere. A szavazókról 500 (!) szempont szerinti adatbázist állított fel, az olvasási szokásaiktól kezdve a gazdasági kérdésekről alkotott véleményükig. Az „Airwolf” program egy tévésorozatról kapta a nevét, amelyben high-tech drónokkal gyűjtöttek hírszerzési adatokat a célszemélyekről. A program működéséről a Bloomberg ezt a példát említi: „Ha egy szavazóról kiderült, hogy támogatja a csapataink hazahívását Afganisztánból, és emellett aggódik a gazdaság állapota miatt, akkor az Obama-kampány kiválasztott egy aktivistát az illető ismerősei közül, aki megkereste a szavazót, és a számára fontos szempontokra Obama válaszait hangsúlyozta.” A rendszer olyan algoritmust használt, amely automatikusan kötötte össze a meggyőzhetőnek ítélt választókat a profiljának megfelelő kampányaktivistákkal.
Bird a Harvardon végzett, ahol Marshall Ganz professzor volt a mentora. Forradalmi kampánystratégiájához az alapokat Ganz egyetemi kurzusa adta, amelynek címe „A szervezés művészete: Emberek, hatalom és a változás” volt. Az Obama-stáb 2007-ben felkérte a professzort a csapat vezető munkatársainak felkészítésére. Ganz találkozott Barack Obamával is, akire nagy benyomást tett, amikor elmondta, hogyan kell felkészíteni a fiatalokat, hogy az Obama-sztorit személyes véleményükként adják tovább ismerőseiknek. „Igaz népi mozgalom indult el a Ganz-módszerrel, ami lelkesedésében felülmúlta a hivatalos kampány hatékonyságát” – írta a The Nation magazin a Marshall Ganzról készített portrécikkében.
Természetesen nem ez az első alkalom, hogy amerikai stratégák dolgoznak az izraeli választási kampányban, de most először fordul elő, hogy egy győztes elnökválasztás után két évvel a kampány fő stratégája beszáll az egyik oldalon. Ez a tény önmagában jelzi, hogy milyen fontos (lenne) Obama számára Netanjahu megbuktatása."
Hetek
Mi lesz veled világ?
Mint mindennek ezeknek is van hatásuk a Magyar tőzsdére.
Ezt most találtam nagyon érdekes,demokrácia értelmezés.
link