a tegnapi falbontó események is végképp feltették bennem a kérdést, hogy mi lesz az országgal?, mert véleményeket hallani a FIDESZ-ről, Gyurcsányról, holott a kérdés az, hogy mi lesz veled Magyarország?, erre kell a választ keresni!
"erről látszik elsősorban azért vannak egy rakáson mert a többségi társadalom kirekeszti őket "
Nem kell már sokáig mantráznod ezt. Megoldódik ez a problémád. Te biztosan beilleszkedsz majd szerintem. :)
Hiába olvasom, egy szó sincs benne arról, hogy sem a már benn élő generációkat, sem pedig a frissen érkezetteket nem érdeklik a törvényeink. Az ezután születetteket sem, már pedig ezért várod őket, hogy majd ők lesznek a köműveseid nem? Aztán 30%-nál megkérdezik majd tőled, mikor leadták az iszlám törvények szerinti pártjukra a szavazatukat, hogy nem akarsz-e a köművesük lenni. :)
azért kergetik a magyar nők az arab faszikat igaz?
vagy a törökök a szőke nőket
sokat tudsz te erről látszik
elsősorban azért vannak egy rakáson mert a többségi társadalom kirekeszti őket
mint a cigányokat
pontosan úgy működik
tehát 1950 és 2020 között alig pár százalékkal nőtt az arányuk, ami 6 százalék alatt lesz
viszont 2020 és 250 között ez megtízszereződik
értem
pontosan hány gyereket kell ehhez szülni/muszlim nő?
Nem egy nap alatt no meg az erdo.. 2050-re mar 2/3-os tobbsegben, de a szaporasagukkal inkabb 3/4-es tobbsegben lehetnek a muszlimok Europaban. Ld ENSZ tervek.. sima ugy a Kalifatus, mi pedig orulhetunk ha eros marad a kelet ojropai blokk. Olvassgass is ne csak mantrazz! link
akkor ide is belinkelem
link
szóval, mikor lesz itt kalifátus?
értem, hogy ezt mondták az eligazításon, de ezek itt egyszerű számok
írd le, mi derük ki ebből?
Na azért cseberből vederbe biztos nem. Kicsit átalakulnak majd a mindennapok, az oktatás, az egészségügy, az adópolitika, a törvények, a kultúra, a megélhetés. Ja, a vallásszabadság is eltűnik. De hálistennek, már nem kell küzdeni majd semmi ellen. Nem lesz bonyolult. :)
Az állam, amelyben én hiszek, az államalkotó nép állama. A népet képező
sokaság meg természetétől fogva ezerarcú, meggyőződésű, hitű. Az állam
dolga nem az, hogy egyszinűvé tegye polgárait, hanem hogy védje életük
sokféleségét, ezzel elismerje önálló létezésük jogát, értékét. Az állam
nem fél e kulturális kavalkádtól, hanem őrzi, bátorítja, mert tudja,
hogy ebben rejlik a változás, az alkalmazkodás ereje. A jó állam jó
vezetői ilyen politikát folytatnak.
Az Orbán rezsim nem ilyen.
Saját képére akar formálni bennünket, valódi államalkotónak csak önmaga
meggyőződését osztó, az őt hűen követőket fogadja el. Így lettünk mi
saját hazánkban Orbán államának ellenségei. Hazátlanok a hazában.
Ezért nem ünneplek velük, hanem harcolok ellenük.
mivel én sosem szavaznék a cideszre,tudni vélem,ki a Soros
ő az aki,előszőr tanította meg merőkanál helyett,késsel-villával enni a patkány vezénylőtábornokelvtársat és rá is szabadította a védtelen magyarországra!
oszt elnézést kérek minden pf-s gyerektől,amiért megyeinek megnyílvánulást biztosítottam a téma miatt
továbbá,kérek minden kankutyával rendelkezőt,akinek fontos ebe szekszuális függetlensége,óvatosan a válaszokkal,mert a vasmegyeiek furcsán állnak a kankutya kérdéshez
ámentet
Még mindig nem akarod megérteni a közpénzek elherdálásának a problémáját!
A közpénzt amióta világ a világ, mindig magánszemélyek támogatására kellett költeni, hogy ezek a magánszemélyek újra teremtsék a közpénzt!
"Orvoshiány miatt bezárhat az esztergomi kórház szülészeteBezárás fenyegeti az esztergomi kórház szülészeti osztályát, ha sürgősen nem találnak orvost – hangzik el az RTL Híradó riportjában. Az RTL úgy tudja, az amúgy is létszámhiánnyal küzdő osztályon felmondott egy orvos, majd a vezető főorvos is, és ha nem találnak helyette valakit, bezárhatják az osztályt.
Az Egészségügyi Ellátó Központ adatai szerint a kórház szülészeti osztályán csak 2 szakorvos dolgozik teljes állásban. A híradó kérdéseire a kórház főigazgatója és az Egészségügyi Ellátó Központ is csak annyit közölt, hogy az ellátás zavartalan. Pedig a kórház honlapja szerint sürgősen keresnek osztályvezető főorvost a szülészetre.Az orvoshiány egyre nagyobb probléma országszerte, több osztályon úgy oldják meg az orvoshiányt, hogy más szakképesítésű orvost vesznek fel, hogy legalább darabra meglegyen a létszám, de sok helyen már ez sem jön össze. (RTL)"Stadionok helyet az az ovosok fizetésére kellen a közpénzt költeni.
Lincshangulat a gázolás után - Roma vezető tanácsolta a sofőrnek, hogy hajtson elFejvesztve menekült el a baleset helyszínéről az a gépkocsi vezető, aki a kialakult lincshangulatban hagyta ott kétéves áldozatát Ópályiban. Hiába fékezett, nem tudta elkerülni a bajt a sofőr.Szebasztián játék közben szaladt váratlanul az úttestre és métereket repült az ütközés után - közölte a Hír TV. A helyiek rögtön körbevették a sofőrt, de mint kiderült, nem cserbenhagyásról volt. Az egyik tanú, a helyi roma önkormányzat tagja Máté Sándor nyilatkozta a Blikknek, hogy ő küldte el a sofőrt,nem akarta, hogy újra megtörténjen az olaszliszkai tragédia, amikor a dühös rokonok halálra verték a vétlen autóst.Szebasztiánt életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba. Édesanyja elmondta, szerdán levették a gépekről, de még így sem tudnak semmi biztosat állapotáról.atv.hu
Lelőtték a magyar utasszállítót? Vujity Tvrtko felkavaró interjújaMáig nem zárult le megnyugtatóan a Malév 1975. őszén lezuhant Budapest-Bejrút járatának ügye. Mit szállított a gép? Kik ültek rajta? Lelőtték? Mi lett az áldozatok holttesteivel? Németh László felesége is ott volt a fedélzeten. Az Angliában élő férfi pénzt és időt nem kímélve próbálta meg kideríteni az igazságot. Vujity Tvrtkónak elmesélte, mire jutott.
A TU-154-es tizenegy magyar és közel ötven külföldi állampolgárral veszett a tengerbe 42 éve, máig tisztázatlan okok miatt. Sokan úgy gondolják, lelőtték az utasszállítót. Dr. Németh László fiatal feleségét veszítette el a gépen, majd hatalmas összegeket költött nyomozásra. Vele készített interjút az angliai Plymouthban Vujity Tvrtko, a beszélgetést pedig élőben közvetítette a Facebook-oldalán.
„Ez a világ légiközlekedésének egyik legnagyobb olyan katasztrófája, amelyet sosem vizsgáltak komolyan.Amelyről ma sem tudjuk, hogy mi történt pontosan. Az áldozatok halálát nagy valószínűséggel nem baleset, hanem terrorakció okozta” – emlékezetett az ATV műsorvezetője. Interjúalanyáról pedig közölte: Németh László Anglia egyik legmegbecsültebb polgára, a brit kosárlabda-válogatott volt szövetségi kapitánya.atv.hu
nem sokat számít, hogy osztod vagy nem, aki egy cseppet logikusan gondolkodik és némi oktatástörténeti kitekintéssel rendelkezik az pillanatok alatt belátja az alábbi állítás igazát
Millió-egyszer is leírhatod, ha ez a te véleményed, én meg majd eldöntöm, hogy osztom, vagy nem. (nem) De te bizonyítani is akarod mégpedig olyan -szerintem- légből kapott gondolatmenetekkel, amik minimum magyarázatra szorulnak. Amit mondasz, azt értem, értettem korábban is, az indoklásaid azok, amik minimum zavarosak, de inkább ostobaságok. (gyanítom, hogy szerinted is, mert különben kifejtetted volna őket.)
milliószor leírtam már, de azért megismétlem: a közoktatás nem az egyéni képességek kibontakoztatásáról szól hanem a társadalom fölötti kontrollról
ha ezt az egyszerű igazságot megérted akkor többé nem lesznek illúzióid a közoktatással kapcsolatban
A svéd modellt tudom leírni. A következő (semmi meglepetés): 9 osztályos általános, utána gimnázium. A gimiben két irány van. Az egyik az egyetemre felkészítő, a másik a szakma. A hátránya szerintem, hogyha valaki amellett, hogy a szakmait választja útközben meggondolja magát, akkor nem tudom, hogy válthat-e és ha igen hogyan. Ezért jobb a szakközép+ egyetem vonal szerintem.
Hááát, hogy az átkosban jobb volt a felosztás, abban biztos vagyok. Már eleve a választási lehetőség több volt. Aki csak szakmát akart, az elment szakmunkásba, aki bizonytalan volt, az elment szakközépbe, aki pedig biztos volt benne, hogy továbbtanul, az gimibe. Ennél jobbat még nem láttam. :)
Hát ezt én nem tudhatom, én semmilyen társadalomtudományi kart nem végeztem, míg -ezek szerint te igen. Amúgy meg hihetetlenül kevered a szezont a fazonnal... Megkérdezném, hogy a felsőfokú képzés általad vázolt hiányosságaiból hogyan következik a társadalmi mobilitás csökkenése, de még arra sem kaptam választ, hogy a fogorvos zseni története hogyan bizonyítja az egyetemi képzések piacképtelenségét, -szóval nem kérdezem.
Hát az OKJ az valóban egy érdekes dolog. A piac nem díjazza, mégis csinálják. Ez pont ellentétben áll a duális képzéssel céljával egyébként.
Én továbbra is a gimi+egyetem vagy a szakközép vagy a szakközép+egyetem lehetőségeket látom értelmesnek. A szakközép pedig felőlem lehet szakmunkásképző, vagy szakközép vagy technikum. :)
a poén csúcsa az hogy megbecsült tudományos publicista lett az orális implantátumok és az orvosbiológiai mérnöki tudományok tekintetében...
link
az 1980-as években már többé kevésbe rendszeresen tartott 20 országban tudományos előadásokat + korábban meg Sydneyben, New Yorkban és Párizsban végzett el - megalapozó egyetemi tanulmányok nélkül - posztgraduális kurzusokat...
Nekem is KLTE-s papírom van. Arra tökéletesen megfelelt, hogy a szükséges alapokat megtanultam. Természetesen a tudásom utána bővíteni kellett abba az irányba, amivel foglalkozni akartam. Viszont szükség volt rá, feltétlenül ismernem kellett azokat az alapokat, amiket ott tanultam.
Az OKJ-s oktatást alkalmatlannak tartom ilyenre.
Megfelelő lenne pl. a szakmán belüli átképzésre, továbbképzésre.
amúgy nekem is van OKJ-s technikusi meg menedzseri papírom + két tudományegyetemen szerzett diplomám is
istenigazából a tudományegyetem sem készített fel jobban a munkaerőpaci kihívásokra mint az OKJ-s képzés
szomorú de így van...
ha olyan állásra jelentkezel ahol a nyelvtudás valóban számít ott semmilyen nyelvvizsgát sem fognak kérni tőled ellenben már az állás is az adott nyelven lesz meghirdetve és az egész felvételi folyamat az elejétől a végéig a célnyelven fog folyni...
a társadalomtudományi diplomák többsége a vicc kategóriában van
az úgymond keményebb tudományos diplomák meg többnyire olyan dolgokat oktatnak amire abban a formában soha nem lesz szüksége senkinek sem...
ergo
eszméletlen tiszteletköröket kell futni ebben a rendszerben
és utána naivan csodálkoznak a nagy oktatáspolitikai stratégák, hogy az oktatási rendszer nem mérsékli hanem növeli a társadalmi különbségeket és nem növeli hanem csökkenti a társadalmi mobilitást...
ebből mindössze annyi következik, hogy egy fogtechnikus laborban is olyan szinten bele lehet tanulni a fogászatba, hogy végül Sydneyben - tehát nem vhol a sivatagban vagy a bozótban - az egyik legfelkapottabb fogorvos lesz a delikvens, akit végül a szakma nemzetközi elitje New Yorkban (tehát nem bivalybasznádpusztán...) aranyéremmel tüntet ki...
és még csak orvosi egyetem közelében se járt az ipse...
mi több kb. 10 évig nem is foglalkozott a fogász szakmával
hanem egy olyan intézményt erősített ahol fogorvoslás helyett inkább fogkiverés folyt...
OK! Vajda Tibor igazi fogorvos fenoménná képezte magát, csodálatos! A kérdés továbbra is az, hogy ebből miért következik, hogy az egyetemek piacképtelen dolgokat oktatnak?
.....Vajda Tibor valószínűleg magyar szabadságharcosként végül Ausztráliában kapott menedékjogot, ahol a hatvanas évek végétől – bár orvosi diplomát soha nem szerzett – fogorvosként praktizált. .............., a Fogorvosok Nemzetközi Egyesületének 1974-es New York-i közgyűlésén pedig aranyéremmel tüntették ki........
link
Nekem csak annyi a gondom az OKJ-s képzésekkel, hogy minden tudás nélkül gyártják a papírokat.
Ezért írtam hasonlónk a nyelvtudásnál a lovári, az eszperantó nyelvvizsgát. Nem hiszem hogy túl sokan vennének bármilyen hasznát, viszont "pont megfelelő" sok olyan helyen ahol tudás nélküli papír kell.
Ha papíron nézed, ezek a nyelvvizsgák pont annyit érnek mint az angol vagy a német.
Tehát abból, hogy a piacról is össze lehet szedni a megfelelő tudást, (amit a fogtechnikus példád csak mérsékelten bizonyít, mert amint fogalmaztál: "..a legjobb fogorvosnak adta el magát..." vagyis nem bizonyult a legjobbnak, csak eladta magát.. ) abból az következik, hogy az egyetemeken piacképtelen dolgokat oktatnak? Miért is?
az egyetemeken meg többnyire piacképtelen dolgokat oktatnak...
nem véletlenül dobtam be a Vajda Tibor-féle példát, ő szimplán a családi fogtechnikus laborban olyan szinten beletanult a szakmába (formális képzés nélkül...), hogy Sydneyben és New Yorkban a legjobb fogorvosnak adta el magát (pedig sohasem járt fogorvosi egyetemre...)
tanulság
valóban piacképes dolgokat elsősorban a piacon a gyakorlatból lehet tanulni
az OKJ képzésekkel sem az a probléma, hogy "rövidek", vagy hogy "túl kevés" információt közvetítenek, hanem az, hogy gyakran köszönő viszonyban sincsenek a valósággal...
"Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla."
Ne kelljen már magamat idézgetnem.
Ezzel nincs is gondom. Én az alábbival nem értek egyet.
"Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma."
Jelenleg úgy zajlik, hogy pl. 1 éves OKJ-s tanfolyamon képzünk programozókat.
ez 35-40 félnapos oktatást jelent (heti 1 alkalom). Ők megkapják a megfelelő "szakmát", viszont a tudásuk szintje messze elmarad a szükségestől.
Jelenleg ez a fő irányelv, minél több embernek legyen papírja, mert erre kapunk támogatást.
"Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla."
Ne kelljen már magamat idézgetnem. Leírtam. Azt is leírtam, hogy pl. Fehérváron biztosan tudok róla, hogy beindult a duális képzés. Ebben nagyon sok lehetőség van. Ezt lehet követni.
Az alap problémát, miszerint a szülőket kellene meggyőzni, hogy a tanulásra beszéljék rá a gyerekeket ez nem oldja meg, azt vagy megértik, vagy nem. Nagyon jól kommunikáló és értelmes, meggyőzőképes embereknek kell ezt a feladatot végezniük. A régi rendszerben "kötelező" volt dolgozni és alkalmazni is. Ez 90 óta megváltozott. Én ezt érzem a problémának, ezt pénzzel tuti nem fogja senki megoldani. Eddig sem oldotta meg. :)
de mondok én is egy érdekes példát arra, hogy tudás lazán lehet papír nélkül
a mi ex-ÁVH-s, NKVD-s fogtechnikusunk olyan jól eladta magát Ausztráliában diplomás fogorvosnak, hogy végül a Fogorvosok Nemzetközi Egyesületének 1974-es New York-i közgyűlésén aranyéremmel tüntették ki:)
végül az egyik ÁVH-s áldozata rántotta le róla a leplet pl abban tekintetben is, hogy sohasem szerzett fogorvosi diplomát:)
sőt még egyetemi tanulmányokat sem folytatott soha...
négy elemivel és négy év fogtechnikus inaskodással lett sikeres fogorvos Sydney-ben (az ÁVH-s és NKVD-s évek után...)
Vajda_Tibor
link
ez elsősorban az uniformizált közoktatás kudarcának tudható be...
ami az egyéni képességek fejlesztése helyett fő profilban mindig is "társadalom-mérnökösködésről", a társadalom feletti kontrollról szólt
"Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma."
Sajnos ma elég sokan gondolkodnak így. Nem a " szakma", a tudás kellene hogy számítson.
Mit érnek a különböző "szakemberek", minden használható tudás nélkül. Sajnos a támogatások miatt jelenleg rengeteg ilyen szakembert képzünk.
Erre is írok egy példát. Egyre több diplomásnak lesz nyelvtudása eszperantó vagy lovári nyelvből.
Erről is úgy gondolod hogy a nyelvvizsga a fontos nem a mögötte lévő tudás?
link
A szakma az szakma. Mérnök, orvos, tanár, villanyszerelő, gépész, lakatos,informatikus..... szakmák. Tehát nem a szintje az érdekes, hanem maga a szakma. Nem kiemelni akartam természetesen, hanem magát a definíciót próbáltam leírni. Tehát tanulni kell. Nincs más út. Valamilyen szakma kell. Az, hogy éppen melyikek, azt pedig a piac határozza meg és az oktatásnak tudni kell róla.
Tehát 8 általános vagy sima érettségi, ugyanaz a semmi. Ezek nem szakmák. Akik csak ezt végzik el, azok előbb utóbb kényszerpályára kerülnek és szakmát tanulnak. Vagy szakiskkolákban vagy egyetemen. De nem ússzák meg. :)
"Egyre több olyan munkafolyamat van, amit gépekkel csinálnak."
Azért egy gépkezelőt nem nagyon neveznék képzett szakembernek.
Természetesen tanulni kell, de szerintem mindig szükség lesz "alacsonyabb képzettségű" emberekre is.
Írok egy példát is. Régen a gk. vezető képzett szakembernek számított. Gondolom ma Te sem sorolod a szakmailag képzett emberek közé, csak azért mert van jogosítványa.
Valami hasonló a helyzet a többi szakmával is.
Szerintem az OKJ-s végzettség kb. a betanított munkás szint.
És ezekre szükség van, és szerintem lesz is. Pont ezeket az embereket nem értékeltül és mentek el külföldre (akár jóval magasabb magyar végzettséggel is ilyen munkakörbe)
A németek jelenleg is növelni akarják a migránsok számát, és elsősorban nem az "agykutatókra" van szükségük.
Ha képzetlen alatt csak a 8 általánost végzetteket érted, akkor egyetértünk.
a finn felzárkózás a két világháború közötti időszakra esik...
"Catching up in the Interwar YearsPostwar reconstruction in Europe and the consequent demand for timber soon put the economy on a swift growth path. The gap between the Finnish economy and Western economies narrowed dramatically in the interwar period, although it remained the same among the Scandinavian countries, which also experienced fast growth: GDP grew by 4.7 percent per annum and GDP per capita by 3.8 percent in 1920–1938. The investment rate rose to new heights, which also improved labor productivity. "
An Economic History of Finlandlink
Akkor orbánék kurv@ rossz lóra tettek evvel a félkegyelmű parragh-gal együtt.Pont a szakmunkásképzőket erőltetik anyelvoktatás és informatikai képzés helyett.A következő 20 évben a képzett munakerőnek egyre inkább kampeca.
Egyre több olyan munkafolyamat van, amit gépekkel csinálnak. Ezért is tűnt el rengeteg szakma és a mezőgazdaságban is sokkal kevesebben dolgoznak. A fejlett országokban a szolgáltatás szektor vett fel rengeteg embert, aki kiszorult a régi szakmákból. De ehhez tanulni kell. Veheted hozzáadott értéknek is. Én így látom a trendet, tehát, igen, tanulni kell. Nem megy máshogy.
és azért az de facto kőkeményen demokráciadeficites időszak volt, pl. 1944-ig jelen volt még a meglehetősen rossz emlékeket ébresztő fehér gárda (amely fajlagosan, azaz 100000 lakosra vetítve vmi 150-szer több embert ölt meg mint a szintén rossz emlékű különítmények Horthy alatt...)
és a politikai-gazdasági irányítás is leginkább a svéd kisebbség kezében volt (Mannerheim svéd volt és az ország élén gyanúsan sok svéd származású ember állt... az alább belinkelt Tampere-i vérfürdőről szóló videó kapcsán is a kíméletlen svéd önkénteseket emlegették a visszaemlékezők...)
szóval summa summarum
a finn felzárkózás tényleg lebilincselő történet...
bővebben kifejtve...
"Catching up in the Interwar Years
Postwar reconstruction in Europe and the consequent demand
for timber soon put the economy on a swift growth path. The gap between the
Finnish economy and Western economies narrowed dramatically in the interwar
period, although it remained the same among the Scandinavian countries, which
also experienced fast growth: GDP grew by 4.7 percent per annum and GDP per
capita by 3.8 percent in 1920–1938. The investment rate rose to new heights,
which also improved labor productivity."
An Economic History of Finlandlink
"a két világháború között volt a leggyorsabb a finn felzárkózás..."A két világháború között még nem volt Nokia. A felzárkózás onnan indult, pontosabban a 80-as évekbeli oktatási refrormtól.
"Az ember egy gondolkodó lény. Amihez nem kell agy és kivitelezhető, azt megcsináltatja gépekkel. :)"
És ami nem kivitelezhető?
Most is rengeteg olyan munkafolyamat van, amit lehetne gépekkel csinálni, és mégsem csinálják, mert egyszerűen nem érdemes. Gondolj csak például a mezőgazdaságra.
Finnországban egyszerűen a szociális ellátást nevezik át. Bár be kell vallanom, hogy csak képzelem, miszerint, ha munkát kap, akkor onnan kapja a fizut és arra az időre ugrik az alapjövedelem. Utána kellene néznem. :)
Szerintem az az álomvilág, ami eddig is ment. Nem felelősöket kell keresni (úgysem voltak soha), hanem felfogni, hogy nem álomvilág a jelen és a jövő. Tanulni kell, méghozzá olyan dolgokat, amikre szükség van és lesz. Ez pedig, hogy majd olyasmit végeznek el, akik nem tanulnak, amit mások nem csinálnak meg, ez egy ökörség. Az ember egy gondolkodó lény. Amihez nem kell agy és kivitelezhető, azt megcsináltatja gépekkel. :)
"A Strabag újíthat fel 6 metrómegállót24 milliárd forintos ajánlott árral nyerte el a cég a 3-as metró 6 megállójának felújítását."
Újjászületett a strabag demokraták szövetsége?
6 metró megálló kifogott a főtolvajunkon? Hahaha.
Úgy látom a hülyeséget nem kell tanulnod, vagy éppen arra tanítanak!
Itt egy kis elmélkedés Magyarországról és a világ jobbik feléről! Kinek mit jelent magyarul gondolkodni!EXXUZMI.
link
a "finn modell" a véreskezű finn fehérgárdisták miatt lett oly sikeres...
link
kb. ott vannak a finn csoda alapjai
a két világháború között volt a leggyorsabb a finn felzárkózás...
A szülőket kell rávenni, hogy megértsék, azok a szakmák megszűntek, amikből évszázadokon át megéltek. A gyerekeknek tanulniuk kell, más út nincs. Ráadásul nem mindegy, hogy mit. Az oktatásért felelős embereknek kellene ezt figyelniük és segítséget nyújtaniuk. Ez a munkájuk. Fehérváron például már beindult a duális képzés. Az iskolák kapcsolatot tartanak a cégekkel. Ez egy nagyon jó dolog.
Egy üzemen kívüli étteremben lakik a cigánykirályVízhordófiúként kezdte annak idején a frissen megválasztott cigánykirály, aki először engedett be tévéseket a házába. Megmutatta azt a kriptát is, amit a szüleinek épített. Azt mondja: ő nem a fényűzést keresi, hanem rendet akar tenni a társadalomban.Július közepén nem mindennapi esemény zajlott le Gyöngyös városközpontjában: cigánykirályt választottak. A korona Kanalas Sándor fejére került, akit a helyiek csak Pati Gyusziként ismernek. A férfi a Heti Napló stábját engedte be először az otthonába, ami nem egy palota, hanem egy jelenleg üzemen kívüli étterem.A frissen megválasztott király vízhordóként kezdte a pályafutását egy bányában, volt étteremtulajdonos, majd 2007-ben lett Heves megye vajdája. Gyuszinak nagy tervei vannak: egyetemeket akar, és a legnagyobb álma, hogy felzárkóztassa a cigányságot.
Szerintem a finn modell itt is működne, de ennek is az átfutása 10-20 év.Finnországban az egyik legjobban megfizetett szakma a tanár.Ha ez nálunk is így lenne akkor a tanarak színvonala is stabilan elkezdene emelkedni, ami persze hozná magával a diákok tudásának emelkedését.Mondjuk az alaptantervvel is órási gondok vannak ez a tegnap belinkelt erdélyi magyar tankönyv elemzésénél is látszott.
"Legnagyobb előnye, ahogy arra a könyv elején közölt román alaptanterv alapvetései is utalnak, hogy kompetenciaalapú megközelítéssel él, ellentétben a magyar tanterv lexikális tudásra építő felfogásával. Arató szerint az is előremutató a román tankönyvben, hogy integráltan közelíti meg a nyelvtan, az irodalom és a kommunikáció területeit. "link
Nem tudom, hogy ebben mi a szakmai, de biztosan jó szociális érzékkel rendelkező emberekre van szükség, hogy ezt megértessék a szülőkkel. Eddig csak nagyon kis mértékben sikerült.
Én meg csak azt látom, hogy nem a magyar oktatásban nevelkedtél, mert fogalmad szincs a magyar oktatás jelenlegi és múltbeli fogyatékosságairól!
Ha nem lenne egy fidesz nevezetű társaság akkor is találnál ugyanolyant mint a fidesz! Kódolva vagy erre!
"A legnagyobb probléma, hogyan magyarázod meg a szüleinek, hogy a gyermekük jövője egyedül a tanulástól és az ezáltal megszerzett tudástól függ."
Szerintem ez kőkemény szakmai kérdés. A jó megoldást senki nem fogja kapásból kitalálni. Több módszert kell párhuzamosan elindítani és a tapasztalatok elemezni.
A fidesz alatt persze kár az oktatás színvonalának emelésén elmélkedni. Ez a fő probléma.
Szerintem nem kell minden kis faluba iskola. Nem vagyok ellene természetesen, de még ahol tényleg áldoznak erre, ott sincs mindenütt. Iskolabusszal oldják meg.
A nagyobb problémát én is abban látom, hogy a cigány gyermekek lemaradnak, tisztelet a kivételnek. Márpedig ők születnek többen már egy jó ideje. A legnagyobb probléma, hogyan magyarázod meg a szüleinek, hogy a gyermekük jövője egyedül a tanulástól és az ezáltal megszerzett tudástól függ. Erre nincs ezideig megoldás. Erről kellene párbeszédet folytatni.
"-Most azt akarja mondani, hogyha a gyermekem nem tanul, akkor nem tudja majd eltartani a családját?"-Igen, pontosan ezt állítom.
Az a baj, hogy a hónapról hónapra élésnek megoldása az oktatás szintjének javítása az utolsó kis faluban is.De mivel ehhez sok idő (15-20 év múlva jönnek az első eredmények) és pénz kell, ezért a fidesz esetében ezt ki is zárhatod, mivel a pénz a maffia szerű rendszerűk működtetésérhez kell.
Ebből is látszik, hogy nagy sz@rban van az ország.Akkor azokról a megyékről nem is beszéltünk ahol diákok 30%-a már kisebbségi, onnan magyarok le fognak lépni.
Én úgy látom, hogy a hónapról hónapra élést kellene megszűntetni már végre. Ebben egyik kormány sem tudott érdemlegeset tenni. Toldoztak, foltoztak. Most, hogy nincs munkaerő a cégek lépéskényszerben vannak. Ez javíthat kicsit. De vajon mekkorát? Mindenképpen a piaci jövedelemnek kellene vinni a prímet, mert ő tud adót előállítani.
"Inkább leírom, amit díjazok egy választott kormánynál: amit épít. Oktatás, egészségügy, rendvédelem. "Pont ezeket tette tönkre a fidesz, szerintem.És szerinted?De erről nem fogsz kapni bírósági ítéletet, és egy fideszes politikus sem fogja neked elismerni, sőt pont az ellenkezőjét fogod hallani tőlük.
Igen? Melyik bíróság mondta ki? A Feriről sem állapították meg. Tőle tudom csak, amit egyébként díjaztam. Csak azt nem értem, hogy mi a fenének folytatja, ha megértette, hogy csak így megy? Van sokkal több értelmesebb dolog. :)
De ha ez megnyugtat, akkor én is ezt hallottam. :)
Inkább leírom, amit díjazok egy választott kormánynál: amit épít. Oktatás, egészségügy, rendvédelem. Emellett ha olyasmit támogat, amivel az emberek munkához jutnak. Háááát ebben elég vegyes volt a kép, de talán én voltam az egyetlen itt a portfolión, aki a plusszt is említette a mínuszok mellett. Mert azért sok minden épült a rendszerváltás óta.
Azt állítottam, hogy ha jól hallottam. Nem ártana az egész mondattal foglalkozni és nem az én állításomnak beállítani, mert az valóban "ordas nagy hazugság" lenne.
Ha valamit hivatalos közleményként olvasok, akkor megmondom, hogy ki mondta. Az ügyben még senki sem nyilatkozott, teljes a hírzárlat, tehát nem írhattam ilyet.
Egyébként nem vagyok elfogult semmilyen irányba, a véleményemet leírom, ha van. Ha pedig valamit nem értek, akkor kérdezek. Az zavart meg téged, hogy "ha jól hallottam akkor a szocik lenyúlták a diákok pénzét". Ok, szerinted nem. Megértettem. Már megint nagyobb sztorit kanyarítottál, mint ami benne van. :)
Mi lesz veled Magyarország?