MÁV konzorciumi tagként ajánlatot tett a szlovák vasút áruforgalmi részének, a ZSSK Cargo Szlovákiának a megvételére. A privatizációs tenderben a MÁV társa egy szlovák pénzügyi befektető - írja a Népszabadság.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=57004
Ha én lennék a mézescsupor közelében én is elvenném a magamét... sztem ezzel mindenki így van. De nem mindegy, hogy mindeközben mennyi csurran-cseppen a népnek. Ergo:Sztem nagyon senki sem firtatná, hogy Csányi mitől lett még gazdagabb, ha közben a nép is érezné a többletet a párnahuzat átmérőjén...
Szerintem azért vásárolgatja a húsipari cégeket most, mert valamivel le akarja foglalni magát:) Szegény átlagember számítógépes játékokban csinálja ezt, ő meg igaziból:) Én azért mondtam őt, de mondhattam volna más ilyen nagy kaliberű üzletembert, mert ugyan nem tiszták, de meglépik, amit kell. Jelenleg nehéz eldönteni, hogy a politikusaink nem tudják, mit kellene csinálni, vagy csak nem merik megtenni. Mindeneset re tény, hogy egy évtizeddel ezelőtt közép-európában a volt szocialista országok között dobogón voltunk végig, mostanra pedig már a szlovákok is megelőztek, szlovénia pedig már a gazdag nyugatnak számít hozzánk képest...
minden tőke a legkisebb ellenállás irányába megy... ha nem az agráriumba ölnénk a pénzt, hanem ktghatékonyan támogatnánk Csányi tudásközpontú cégeit (amiket épp a támogatás miatt venne meg), plusz az agráriumból egy EU-pénzeket sikerrel pályázó hatékonyabb Csányi-verzum lenne, azzal jól járna mindenki (persze leginkább Csányi) GyF nyalizik a szavazatokért, OVi még inkább (közben meg lenéz mindenkit) az ilyen köpönyegforgatóktól csak jobb lehet egy üzletember. Nem hinném, hogy nem hallgatna a szakértőkre pl. Bokrosra. OVi-nál meg amúgy is jóval intelligensebb (bár GyF is) inkább amerikanizálódjunk, mint balkanizálódjunk... az üzleti körök nem jót akarnak a népnek, node attól még lehet több a közös érdek, mint a szavazatért nyaló demagógoknak... szer intem.
csányi sz@rban lenne más cégnél, vagy miniszterként!!! nem tudná hasznosítani a politikai kapcsolatokat, hanem saját maga lenne az, így viszont az ország miként járhatna jól?????? szerintem nagy tudás nem kellett ahhoz, hogy ráérezzen az OTP-nél, hogy egy kvázi monopol helyzetben levő cégnél hogyan lehet a helyzeti előnyt kiszipolyozni, kedves betéteseken, számlavezetőkön és az államon nagyot kaszálni... szerinte m átlagos képességekkel rendelkezik, átlagon felüli vagyonszerzési étvággyal (Csányi Bank, Csányi Bor, Csányi Hús, stb.) ez pedig az országnak nem jó...
Az biztos... Olyan nincs, hogy már elég gazdag valaki, ez biztos... Nekem is vannak hozzám képest nagyon gazdag barátaim, ők is csóróna érzik magukat ,és én is gazdag vagyok egyesekhez képest, és mégis csórónak érzem magam... Ugyanez van mindenhol, a leggazdagabb meg arra gondol, hogy szeretne 2-szer olyan gazdag lenni, mint a 2. és a 3. együttvéve... Csányi meg azért olyan gazdag, mert jó helyen volt jó időben és olyanok terelgették (kedvezményes hitelek fejében az útját), akik közben lerabolták az országot, így ő fehér maradhatott, ami azt mutatja, hogy valóban okosabb, mint a többi gazember, de ne legyenek illúzióink, nem azért akar ő lenni a vezető, mert a népnek, az istenadta népnek akarná csak a jót!
Sztem Gyurcsány, Kóka, Veres elég gazdagok... bár állítólag mindig az kap vérszemet, akinek már nem nagyon lenne szüksége többre. - és ezt most minden politikai felhang nélkül mondom.
Csányi önmagában még nem lenne garancia semmire... mert ő lenne a miniszterelnök... de a többi pozícót ki tölti be? Mert mondjuk a 100 leggazdagabb magyarból 90-ért nem tenném tűzbe a kezem... A reformokhoz partner miniszterek kellenének... de konkrétan kik is?
Igazából egy olyan kormány kellene, aki ért a gazdasághoz is, és elég tökös ahhoz, hogy keresztül is vigye azt, amit kell, és elég gazdag ahhoz, hogy ne a saját zsebét akarja tömni mindenhol. Ez a vasútvásárlás is biztos tök jól hoz némelyeknek a konyhára, mi meg fizetjük...
én is látom Csányiban azt az intellektust, aki nem a szavazatokért hozna gazdasági döntéseket, hanem a gazdasági racionalitás szellemében... le se tojná, ha egy iparág csak párszáz embernek ad munkát, ha az viszont magas hozzáadott értéket termel, ellentétben a mezőgazdasággal... ez egyébként az egész túlbürökratizált EU rákfenéje is. egy ilyen világgazdaságban nem lehet csak úgy széllel szemben pisilgetni... meglesz még ezeknek a böjtje. egészséges versenyszellem kell, nem urambátyám-szolidari tás-mutyizás-suskus. Csányi már úgysem tudja tovább tömni a zsebét. Ha "megszorulna" :) eladná az OTP-részvényeit. Átképzési programok kellenek (halászni tanítani), nem szubvenció (halat adni). Nem sajnálom a csóróktól a halat, de ők is jobban járnak, ha maguk tudnának halászni...
Erre mondtam én, hogy nem veszítenénk azzal, ha Csányi és bandája lenne kormányon, nem a mostani pártok. Azok legalább ahhoz értenek, hogy hogy kell nyereségesen üzemeltetni valamit:) Talán egy országot is tudnának:)
eszembe jutott még vmi... eladja az állam az übernyereséges Szerencsejáték Rt-t meg a szintén fejőstehén FHB-t, hogy veszteséges MÁV-féle cégeket vehessen, finanszírozhasson belőle. Felötlött bennem H. Hornstein tézise a jó részvények kiszórásáról és a rosszak megtartásáról... kezdők követik el pénztárcájuk ellen. Reménykednek, hogy 1x talán nyereséges lesz...
Aha. Már értem!:) Köszi... Azt hittem ez most valami új lesz... de ezekszerint valami globális népszivatást terveznek... csak új köntösben... mint mindig...:)
az adófizetők pénzéből, mint mindig... szavazatok at venni belőle, mint mindig... szlovákoka t kirúgni, helyükbe MÁV-alkalmazottakat tenni, vagy ilyesmi, aztán a veszteséget megint velünk fizettetik meg... ez a terv... mint mindig
nem, nem... a MÁV így akarja importálni a know-how-t, hogyan lehet nyereséges vasúttársaságot üzemeltetni. a zseniális magyar kormány nyereségessé akarja tenni a MÁV-ot a szlovák know-how-val a DB sokat kért volna érte, ráadásul az ottani jegyárak...
Majd úgy jár, mint a MOL. Fizethetik a bírságokat, amiket ezért azért kiszabnak rájuk. Nem beszélve a fejlesztési, karbantartási munkákról, mellyek az adott földrajzi adottságok mellett sokszrosába kerülnek, mint itthon. Végezetül ott nem engedik majd a járatok, vonalak megszüntetését, erre számítani kell. Palimadarat fogtak a MÁV-ban.
Megvenné a szlovák vasutat a MÁV
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=57004