Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
"A dugódíj elsősorban a budapestiek érdeke, ha erre gondolsz."
nem, nem erre gondolok, hanem arra, hogy az M1-M7 közös szakaszon elég sokszor előfordul, hogy az úgynevezett "autópályán" vánszorognak az autósok. a jövőben ezért fizetniük kell.
Amiről írtam is, hogy enyhén fogalmazva nem értek vele egyet. Te meg szándékosan csúsztatva ilyen példákat hoztál fel, holott én eléggé egyértelműen az eleve fizetős autópályákról beszéltem, sőt azt is felvetettem, hogy bővíteni kellene az ingyenes szakaszok körét. De mindegy, hagyjuk...
"az üzemanyag elégséges és "olcsó" mérőeszköz, nem kell kütyükkel mérni az "útfogyasztást". és figyelembe veszi a környezeti terhelést is. "
Az üzemanyag nem hogy nem elégséges, de nem is mérőeszköz, és a környezeti terhelést sem veszi figyelembe helyesen (ha egy kicsit utánajársz, a sem a levegő szennyezés, sem a zajszennyezés, sem a burkolat terhelése, sem a gyártáson keresztüli környezetszennyezés nem egyenesen arányos a felhasznált üzemanyaggal, egyedül az üzemanyag gyártása és a nyersanyag bányászata okozta környezet terhelésre igaz ez).
"a tankolás csak a világbajnok adók miatt torzít, határ közelében. de ez leginkább az átmenő forgalomnál jelentkezik, azokra meg külön e-útdíj van jelenleg is."
Nem, mert abból a szempontból, amit leírtál, amely alapján mérni lehet, hogy mekkora ráfordítás szükséges egyes országrészekben, sőt akár egyes útszakaszokon a közútfejlesztésre, az országon belül is torzít ez. E-útdíj egyébként sincs külföldi személyautók esetén, belföldi fuvarozóknál meg van.
"de az biztos, hogy egy ilyen felmérés után a békésiek csúnyán néznének, és követelnék, hogy ne építsenek nekik autópályát..."
Hát ha olyan leegyszerűsített módon néznénk, ahogy te elképzeled, akkor igen. De nyilván ha jobban végiggondolod, hogy mit jelent az, hogy centrum és periféria (sajnos Magyarország eléggé ilyen felépítésű), akkor az is lejön, hogy vannak dolgok, amiből a periféria, nyilván jogosan, 0-t kap, a centrum meg nyilván sok emberre, de valamennyit. Ezek alapján meg lehet korrigálni.
Nem, ha valamennyit fizetni kell úthasználatért. Ez a tranzitországok problémája, főleg ha olyan kis méretűek mint mi. Az érved meg azért nem jó, mert ha egy kátyús alsóbbrendű úton elevickél egy magyar benzinturista az első ukrán benzinkútig meg vissza, akkor éppen a hazai kárára az ukrán költségvetést gazdagítja, miközben alig terheli az infrastruktúrájukat. Ellenben ha egy ukrán oda-vissza 1000 kilométert dzsesszel olyan autópályákon amit otthon nem lát, akkor terheli a mi rendszerünket, ráadásul ha nem tankol még ingyen is teszi mindezt. Márpedig nem fog kétszer annyiért tankolni itt, mint otthon. A méreteink miatt pedig simán egy tankkal oda-vissza átsuhanhat még kannáznia sem kell. Ha pedig megnézed M3-M1 viszonylatban szembetűnően sok ukrán, M1-M3/M4/M5 útvonalon pedig rengeteg román rendszámos jármű közlekedik. Még a németek is megunták (pedig ők inkább célország), hogy velük szinte mindenhol fizettetnek útdíjat, náluk meg senki nem fizet a teherautókon kívül.
Ez kicsit OFF, de szerintem a legtöbb probléma, így ez is, legjobban egy közös EU-s közlekedésszervezéssel lenne orvosolható. Ukrajna felé nyilván persze nem.
OFF:
Sok más probléma is orvosolható lenne egy fiskális unióval, kár hogy még kevesen pártolják.
-hogy ez nem csak egy újabb mocsok sarc a lakosok ellen,hanem célzottan a bevezetők melletti nagy üzletekkel való mindenáron való patkánykodás a vevők erővel való átirányítása!
+ Jól átod ! Emlékszem mikor még simán mentem a O-ás uton -még a nyulat is elütöttem megállhattam az uton kivégezni végleg - az is ki volt írva hogy az ön pénzéből épül, ha jól emlékszem. Most remélem nem fogok fizetni, ha már téglát vettem bele ! Vagy mégis?
"A januártól évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya-matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, ennyi pénzért pedig az agglomerációból munkába járók nem térnek át a településeken átvezető utakra – mondta sajtótájékoztatóján Csepreghy.
A fizetési kötelezettség a városhatár végét jelző tábláknál kezdődik majd, kivéve az M0 autópálya déli szakaszát, mert arra olyan megállapodást kötött a kormány az EU-val, hogy ott nem lehet pályadíjat szedni. A helyettes államtitkár szerint az évi 5 ezer forintos megyei matrica csaknem 38 ezer forintos megtakarítást jelent mindazoknak, akik eddig azért vásárolták meg az egész ország területére érvényes matricát, mert nem volt olcsóbb, holott csak a megyén belül használták az utakat."
Ezzel az a probléma, hogy mindig így kezdődik. Az érintettek lenyelik, aztán már csak emelgetni kell a díjat, ha szükség van némi pénzre a költségvetésben.
Azt felejti el ez a barom, hogy nem mindenki napi bejárásra használja az autóját, és aki arra használja, az sem biztos, hogy a napi bejárásának útvonalán gyorsforgalmi utat használ. Azonban alkalmanként használhatja. Ezek az emberek már nem biztos, hogy megveszik a bérletet, ahogy az átutazó forgalom egy része sem biztos, ott azon múlik, hogy egyébként előtte-utána autópályán haladnak-e.
Az internetadó is csak 700 Ft lett volna havonta, mégse kellett.
Nem az összeg a probléma, hanem az elv! Miért is kell fizetni 1 hónap múlva azért, amiért eddig nem kellett? Mivel indokolja ezt a kormány? Valaki lát erre magyarázatot? Nem? Nos.. akkor feltételezésem szerint a további pazarláshoz szükséges: soha meg nem térülő stadionok, háttéroligarchák etetése, a minden éjjel növő lakások érdekében.
Megszűnik az M0-s díjmentessége
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710