Topiknyitó: Portfolio 2014. 12. 10. 21:34

Megszűnik az M0-s díjmentessége  

Ugrás a cikkhez
Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:53
Előzmény: #57  stock33
#60
Speciel az a helyzet az M60-M6-al, hogy Pécs és Szekszárd között ingyenessé kellene tenni, hogy tehermentesítse a régi 6-ost. Ugyanis amiatt nem használják, mert fizetős ÉS hosszabb.

Egyébként meg teljesen más kontextusban hoztam én elő, de azt a kontextust nem vagy hajlandó megérteni.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:48
Előzmény: #56  stock33
#59
"Kecskeméten volt mindig mercedes gyár, vagy csak az után települt oda (és generált ezáltal a korábbi többszörösét kitevő közúti forgalmat), miután megépült az autópálya?
ha nőtt a forgalom, akkor több km alapon beszedett díj keletkezett. "

És? Te nem erről írtál, hanem arról, hogy van ahol nincs alternatívája az autópályának, a forgalom még nem volt benne akkor a képletben. Én meg azt írtam, hogy egyrészt ez nagyon ritka eset, másrészt erre vannak az ingyenes szakaszok.

"a 85-ös utat te hoztad fel... :) így utólag azt mondod, hogy szélsőséges példa? :) ember, legalább magadba ne rúgj már bele az érvelésedben..."

Te állítottad szembe az ország egyik legforgalmasabb szakaszával. De ahelyett, hogy beismernéd, hogy bocs, csúsztattam, inkább csúsztatsz egy még nagyobbat. Az M1-M7 bevezető szakasza volt a szélsőséges példa, mert mint írtam, ilyen alapon lehet hozni az M60-at vagy az M3 Nyíregyháza utáni szakaszát ellenkező szélsőségnek, és akkor ezeket szembeállítva a 85-össel, bizony, akik ezeket használják, emelt szintű szolgáltatást kapnak ahhoz képest.
stock33
stock33 2014. 12. 11. 11:47
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#58
"Akkor én meg összevetem az M60-at a 85-össel"

vesd... kezd az úthasználati díjjal...
stock33
stock33 2014. 12. 11. 11:44
Előzmény: #48  csendben
#57
és? ezzel azt akarod mondani, hogy többen használnák, ha azon is a mindenki által fizetett km díjat kellene fizetni?
stock33
stock33 2014. 12. 11. 11:43
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#56
Kecskeméten volt mindig mercedes gyár, vagy csak az után települt oda (és generált ezáltal a korábbi többszörösét kitevő közúti forgalmat), miután megépült az autópálya?
ha nőtt a forgalom, akkor több km alapon beszedett díj keletkezett.

ugyanakkor hiába telepítesz te fizetős autópályát a semmi közepébe, kutya se fogja használni.

a 85-ös utat te hoztad fel... :) így utólag azt mondod, hogy szélsőséges példa? :) ember, legalább magadba ne rúgj már bele az érvelésedben...
emerald 2014. 12. 11. 11:33
Előzmény: #31  Bekre_Pal
#55
Rosszabbak!

Rákosi alatt az egész ország szenvedett.

Ezek azt a felső 10.-20.000-et, a rászorulóknak oda nem adott szociális támogatásokkal segítik.
link
34/8-oldal..
A legjobban kereső 10% annyi szociális támogatást kap, mint a legrászorulóbb 30%....miért?!
Miért lopják el a szegény gyerekek reggelijét, és adják oda "szociális" alapon akiknek igazán nincs szükségük rá.
Talán azért mert Ők maguk is ezek közé tartoznak.

Nem akarom részletezni, milyen közvilágítási eszköz járna nekik.
De gondolom ami késik nem múlik.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:25
Előzmény: #53  Törölt felhasználó
#54
Szerintem teljesen jó volt az eddigi rendszer, hogy a 0-s és a 0-sig minden autópálya díjmentes volt, azon túl pedig fizetős.

Hiszen ennek pont az volt a célja, hogy Budapest az átmenő forgalomtól tehermentesüljön, illetve, hogy az ingázók az autópályákat használják, ne a bedugulós főútakat. Ezt a célt húzza teljesen keresztül a jelenlegi agyament terv.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:20
Előzmény: #52  Törölt felhasználó
#53
Kimaradt a lényeg: szóval a te logikád szerint a benzin jövedéki adóját kellene növelni, az autópálya díjat meg eltörölni.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:19
Előzmény: #46  stock33
#52
De ha a te logikádból indulunk ki, akkor a benzin jövedéki adóját kellene növelni. Persze ez nem járható út, mert akkor többen mennének a határon túlra tankolni.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:18
Előzmény: #46  stock33
#51
A másik csúsztatásod, ha eddig nem lett volna nyilvánvaló:
A benzin jövedéki adójával így is úgy is mindenki fizet km arányosan. Ezt sehol nem vitattam. Arról vitatkoztunk, hogy ezen felül az autópályákért km arányosan vagy bérlet alapon kelljen fizetni. A bérlet mindenképpen azoknak előny, akik sokat mennek az autópályán, és azoknak hátrány, akik keveset. A km arányos meg teljesen igazságos, hiszen mindenki annyit fizet, amennyit használja. A többi utakra mindenki ugyanúgy fizet, az autópályának egy ilyen rendszerben felára van, de az eddig is van, csak jelenleg nem igazságosan.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:03
Előzmény: #49  Törölt felhasználó
#50
Bár valószínűleg a 20-szoros különbséggel az M60 és a 85 között alábecsülöm, csak nem merek nagyot mondani, amíg statisztikát nem nézek.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 11:02
Előzmény: #46  stock33
#49
Akkor mielőtt megépítették az autópályát, merre mentek ugyanazok az emberek? Az az autópálya mindig ott volt?

Egyébként a lakott területek tehermentesítése mellett pont ez a másik érv az ingyenes szakaszok mellett, amikor elkerülni aránytalanul sok lenne. Mint írtam, én még bővíteném is az ingyenes szakaszok körét a fityisszel ellentétben. A többi szakaszra viszont ettől teljesen függetlenül jogos lenne a km alapú díjazás.

Csúsztatsz szélsőséges példával. Akkor én meg összevetem az M60-at a 85-össel, mert utóbbinak úgy 20-szor akkora a forgalma, de mondhatnám az M3 Nyíregyháza utáni szakaszát is hasonlóan szélsőséges példának.
csendben 2014. 12. 11. 11:00
Előzmény: #46  stock33
#48
az elmúlt hónapokban több alkalommal jártam az M6-on,Földvártól Pécsig.
Nem volt olyan oda-vissza út,hogy 30db járművel találkoztam volna (beleértve az autópálya felügyelet járműveit is!)...
alain 2014. 12. 11. 10:59
Előzmény: #12  pampa
#47
hülye gyerek, vidéken sem fizetős még az autópálya használat sem a nagy várások mellett (Kecskemét, Győr..)
ráadásul összehasonlítasz almát körtével... takarodjál már el innen. légyszíves. köszönöm.
stock33
stock33 2014. 12. 11. 10:53
Előzmény: #42  Törölt felhasználó
#46
már miért ne kellene fizetni minden útért km alapon?
az autópálya sok esetben nem alternatíva, hanem az egyetlen közlekedési lehetőség.
pl. az M1-M7 közös szakaszát egy héten többen használják, mint a 85-ös utat egy évben. a 85-ös út ilyen alapon egy óriási nagy pazarlás.
csendben 2014. 12. 11. 10:39
Előzmény: #43  Bekre_Pal
#45
nem érnek rá Veled foglalkozni:
vitya népszerűségét ápolják egy másik totyikban. :-)

Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:38
Előzmény: #40  stock33
#44
A másik, hogy aki gyakran, mondjuk heti 3-szor átjár a haverjához egy fizetős úton (vegyünk más példát, mint az M0, mondjuk Siófokról jár a Szántódi spanjához), az vesz egy éves matricát, amit ki is használ. Ellenben akinek közelében nincs autópálya, de havi egyszer el kell valahová ugrania, ahol van, és nagyon nem érdemes más felé menni, az kifizeti 12-szer a 10 napost, ami már közel annyi, mint az éves matrica, holott ő lehet, hogy km-ben csak 10-ed annyit használta mint a siófoki arc, aki a haverjához jár.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2014. 12. 11. 10:34
Előzmény: #31  Bekre_Pal
#43
na hogy tudtam, hogy nem lesznek vérfideszes meglátások
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:33
Előzmény: #40  stock33
#42
Azért van némi különbség egy autópálya meg egy szarul karbantartott országút között. Hogy az ország másik feléről hozzak példát, miért fizesse az is ugyanazt, aki mondjuk a 85-ös halálúton jár nap mint nap, 60-70-el a kamionok mögött, mert basznak megépíteni az M85-öt, mint aki mondjuk az M3-ason jár munkába?

A példád meg nem jogos, mert azt én is elmebajnak neveztem ha az M0-t fizetőssé tegyék. Sőt, bármely autópálya vagy autóút fizetőssé tétele gáz, hiszen az kerülőre kényszeríti a környékbeli célforgalmat. Sőt, továbbmegyek, én még több autópálya/autóút szakaszt tennék ingyenessé az országban, azon elv alapján, hogy ne a lakott területeken haladjon át a forgalom nagyobb része.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 10:27
Előzmény: #39  Törölt felhasználó
#41
Terelek? Csak egy felvetésre reagáltam, mert szerintem a km arányos autópályadíj lenne az igazságos. Azt meg már kifejtettem, hogy az M0 fizetőssé tétele felháborító, és nem az összeg, hanem az elv alapján.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek