Topiknyitó: Portfolio 2014. 12. 10. 21:34

Megszűnik az M0-s díjmentessége  

Ugrás a cikkhez
Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
lazarus 2014. 12. 11. 09:45
Előzmény: #18  totoro
#20
várható volt, az előző turnusban az ellopott nyugdíjpénz kihúzta őket a szarból.

most adó adó hátán. de kellett ez a 2/3-ad.. :)
kiváncsi lennék, mi lenne velünk ha az eu elzárnáa pénzcsapokat, az ország egik napról a másikra él.

mellékesen. reggel az rtl szinte csak a fityuszos urak gazdagodásával foglalkozott. remélhetőleg szemnyitogatás céljából.
3021 2014. 12. 11. 09:42
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#19
Ha újonnan veszed az autót.

- importőr haszna
- kereskedő haszna
- regisztrációs adó
- ÁFA
- szervizek
Ha hitelből veszed az autót abba jobb bele sem gondolni.
totoro
totoro 2014. 12. 11. 09:37
Előzmény: #11  sanka
#18
Nem férgek, csak kétségbeesettek. Valami nagy gebasz lehet a költségvetésben, ha ennyire lemennek tahóba egy kis pénzért.
Törölt felhasználó 2014. 12. 11. 09:23
Előzmény: #15  buyandhold
#17
"2. erdekes, hogy amikor a dugodijrol nyitottam forumot, ami ennek az osszegnek a tobbszorose havonta, erdektelensegbe fulladt, szoval ne vard, hogy aki nem jar autopalyan, az tuntetni fog emiatt. Amugy meg mondhatja, hogy nagyon helyes, aki hasznalja az utakat, az fizessen, ne a kozosbol epitsek..."

Akinek autója van, az fizet:
- baleseti adót;
- a benzinnel jövedéki adót;
- a benzinnel ÚTALAPNAK FIZETENDŐ ADÓT;
- az ünkormányzatnak GÉPJÁRMŰADÓT;
- és a fizetős szakaszokon autópálya díjat.

Tehát aki használja az utakat, az bizony fizet most is rendesen.
ALANFED 2014. 12. 11. 09:22
Törölt hozzászólás
#16
buyandhold 2014. 12. 11. 09:05
#15
1-2 eszrevetel:

1. anno 4 eve mar bejelentettek, hogy fizetios lesz minden(!) ut, es ezzel kotelezo lesz az eves matrica mindenkinek. Ezzel egyutt az emberek rajuk szavaztak, tehat ez "benne volt a pakliban".

2. erdekes, hogy amikor a dugodijrol nyitottam forumot, ami ennek az osszegnek a tobbszorose havonta, erdektelensegbe fulladt, szoval ne vard, hogy aki nem jar autopalyan, az tuntetni fog emiatt. Amugy meg mondhatja, hogy nagyon helyes, aki hasznalja az utakat, az fizessen, ne a kozosbol epitsek...

3. tenyleg sokan jol jarnak, pl. en: Balatonrol jarok Pestre: 10 ezerert lesz eves matricam...
A pestiek meg max. vesznek 5000-ert egy eves megye matricat...

4. nem latom, hogy ebbol hogy lesz plusz bevetel, mivel sokan olcsobban megusszak mint eddig. en ugy latom ez elsosorban a Pestiekre egy plusz teher...
stock33
stock33 2014. 12. 11. 09:05
Előzmény: #12  pampa
#14
ha pl. egy szigetszentmiklósi család beugrana a Campona-ba mozizni egyet, akkor autópálya matricát kell a jövőben vegyenek...

és egyesek még csodálkoznak, hogy a magyar "jobboldal" iránti közutálat egyre erősebb...
Batib 2014. 12. 11. 09:00
Előzmény: #12  pampa
#13
Most még arra lennék kiváncs, hogy ebbe az esteben Bp. és Pest megye külön megyeként szerepel-e? Magyarul ha én pl. Gödöllőről utazom fel az M3-ason akkor 1 vagy 2 megyematricát kellene váltanom.
pampa 2014. 12. 11. 08:53
#12
Pesten el lehet érni az uti célt 2-3 tömegközlekedési eszközzel kb- 15-30 perc várakozás után.
Vidéken van olyan település ahol napi 2-3 járat indul.

Ahogyan vidéken fizetős a pálya használat.
Aki vidékről jön fel Pestre azt nem érinti aki pedig autót használ a tömegközlekedés helyett meg kell,hogy vegye a havi vagy éves matricát.

Várható volt, hogy a kormány "visszavág" valahol a megtorpedózott adatforgalmi adó miatt.

A logikáját értem ennek ellenére nem örülök neki, de ez valószínűleg nem hatja meg a FIDESZ-t. :(((
sanka 2014. 12. 11. 08:27
Előzmény: #1  Portfolio
#11
Hihetetlen mennyire férgek, mindent és mindenkit lehúzni, mocsokság.
rockmaster 2014. 12. 11. 08:08
Előzmény: #7  szivacs
#10
"A megyei matrica bevezetése ezen az áron viszont előnyös lehet sokaknak, jóval olcsóbb, mint az országos." --> nem kell semmiféle plusz adó. A presztízs beruházásokat kell megszüntetni. Nehogy már én adjak még erre is pénzt az útdíjakon keresztül.
Magyarország szarabbul teljesít.
stock33
stock33 2014. 12. 11. 07:51
Előzmény: #1  Portfolio
#9
egyébként viszonylag könnyedén meg lehet orbánnal értetni, hogy mi a szitu: meg kell szervezni a Cinege nevezetű XII. kerületi közút forgalmát, napi 24 órában, folyamatos kocsisorral.
stock33
stock33 2014. 12. 11. 07:42
Előzmény: #1  portfolio
#8
Csepel hirtelen kapott két fizetős hidat, és a megyeriek is örülhetnek, lett egy új fizetős hídjuk.

de pár óra, és úgy +50 km kerülővel elkerülhető a fizetős híd.
szivacs
szivacs 2014. 12. 10. 23:56
Előzmény: #5  Peterbond
#7
Ezt írták a cikkben:
"A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat.
és
A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát."
Ebből úgy tűnik, hogy ezek maradnak szgk.-nál változatlanul.

Az M0 fizetővé tétele viszont marhaság!
A körgyűrűk ELSŐSORBAN FORGALOMTECHNIKAI SZEREPET LÁTNAK EL! Az az értelmük, hogy az átmenő forgalmat minél inkább kiszívják a városból. Ennek a célnak kell alárendelni mindent: pl. a nyomvonalat is és a körgyűrű használatát minél vonzóbbá kell tenni, hogy a funkcióját minél eredményesebben láthassa el.
Ezzel a céllal tökéletesen szembemegy a fizetőssé tétel, ezért egyértelműen szakmai hiba. Ráadásul országos szinten nem is lesz kifizetődő, mivel a városi utakban és épületekben valamint az utak mentén lakók egészségében nagyobb kárt fog okozni, mint amennyi bevételt hoz.
A gondot csak az jelenti, hogy nem közvetlenül annak okoz kiadást, akinek a bevételt hozza, ezért látszólag rentábilisnek tűnhet, holott messze nem az.

A megyei matrica bevezetése ezen az áron viszont előnyös lehet sokaknak, jóval olcsóbb, mint az országos. Ráadásul a használatarányosság irányába tett lépés, mivel az országos matricát tudta csak eddig megvenni az is, aki csak egy régióban, egy-két megyében közlekedett rendszeresen.
telekik 2014. 12. 10. 23:45
Előzmény: #5  Peterbond
#6
Nem kell gondolkodni hogy legyen úgy lesz jó ha mindenki hoz egy embert ki megyünk az utcára...
Peterbond 2014. 12. 10. 22:55
Előzmény: #4  qpec
#5
De ha én csak leugranák egy hétvégére a Balatonra nyáron akkor is csak éves matricával tehetem meg? Vagy a 10 napos és havi matricék is megmaradnak? Azok Egész országra lesznek érvényesek?
qpec 2014. 12. 10. 22:50
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Ha erre az ökörségre nem lesz egy tisztességes blokád szervezve a minden nap utazók aktív részvételével,tényleg megérdemeljük a kormányunkat annak Naaaaaaagy Vezíííírével együtt!
Hatástanulmány itt már csak arról készül,hogy menekíthetik ki az összeharácsolt javaikat,a szabadlábon maradással együtt.
Normális ésszel felfogni ilyen elképzelést nem lehet,mert ezzel nemhogy mentesítik a főváros forgalmát,de abszolút káoszt okoznak.
Innen már csak egy lépés az általános matricás rendszer bevezetése.Méghogy megyehetár meg egyebek!A Balatonra Bp-ről három megyén kell keresztülmenni Keszthelyig,de még Füredre is.
Törölt felhasználó 2014. 12. 10. 22:16
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
Nyilván megint nem készült semmi hatástanulmány, ez ugyanis növeli az amúgy se kicsi budapesti dugót, szmogot.

De hát miért is készült volna ilyen előzetes kutatás. Hiszen "nem a kormány feladata, hogy számításokat végezzen"...
Törölt felhasználó 2014. 12. 10. 22:02
Előzmény: #1  portfolio
#2
és íme a matricás internetadó

megabájt helyett tonnabájt ))

jó lesz!

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 4 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek