Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége - erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését az MTI-nek. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710
Ha erre az ökörségre nem lesz egy tisztességes blokád szervezve a minden nap utazók aktív részvételével,tényleg megérdemeljük a kormányunkat annak Naaaaaaagy Vezíííírével együtt!
Hatástanulmány itt már csak arról készül,hogy menekíthetik ki az összeharácsolt javaikat,a szabadlábon maradással együtt.
Normális ésszel felfogni ilyen elképzelést nem lehet,mert ezzel nemhogy mentesítik a főváros forgalmát,de abszolút káoszt okoznak.
Innen már csak egy lépés az általános matricás rendszer bevezetése.Méghogy megyehetár meg egyebek!A Balatonra Bp-ről három megyén kell keresztülmenni Keszthelyig,de még Füredre is.
De ha én csak leugranák egy hétvégére a Balatonra nyáron akkor is csak éves matricával tehetem meg? Vagy a 10 napos és havi matricék is megmaradnak? Azok Egész országra lesznek érvényesek?
Ezt írták a cikkben:
"A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat.
és
A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát."
Ebből úgy tűnik, hogy ezek maradnak szgk.-nál változatlanul.
Az M0 fizetővé tétele viszont marhaság!
A körgyűrűk ELSŐSORBAN FORGALOMTECHNIKAI SZEREPET LÁTNAK EL! Az az értelmük, hogy az átmenő forgalmat minél inkább kiszívják a városból. Ennek a célnak kell alárendelni mindent: pl. a nyomvonalat is és a körgyűrű használatát minél vonzóbbá kell tenni, hogy a funkcióját minél eredményesebben láthassa el.
Ezzel a céllal tökéletesen szembemegy a fizetőssé tétel, ezért egyértelműen szakmai hiba. Ráadásul országos szinten nem is lesz kifizetődő, mivel a városi utakban és épületekben valamint az utak mentén lakók egészségében nagyobb kárt fog okozni, mint amennyi bevételt hoz.
A gondot csak az jelenti, hogy nem közvetlenül annak okoz kiadást, akinek a bevételt hozza, ezért látszólag rentábilisnek tűnhet, holott messze nem az.
A megyei matrica bevezetése ezen az áron viszont előnyös lehet sokaknak, jóval olcsóbb, mint az országos. Ráadásul a használatarányosság irányába tett lépés, mivel az országos matricát tudta csak eddig megvenni az is, aki csak egy régióban, egy-két megyében közlekedett rendszeresen.
egyébként viszonylag könnyedén meg lehet orbánnal értetni, hogy mi a szitu: meg kell szervezni a Cinege nevezetű XII. kerületi közút forgalmát, napi 24 órában, folyamatos kocsisorral.
"A megyei matrica bevezetése ezen az áron viszont előnyös lehet sokaknak, jóval olcsóbb, mint az országos." --> nem kell semmiféle plusz adó. A presztízs beruházásokat kell megszüntetni. Nehogy már én adjak még erre is pénzt az útdíjakon keresztül.
Magyarország szarabbul teljesít.
Pesten el lehet érni az uti célt 2-3 tömegközlekedési eszközzel kb- 15-30 perc várakozás után.
Vidéken van olyan település ahol napi 2-3 járat indul.
Ahogyan vidéken fizetős a pálya használat.
Aki vidékről jön fel Pestre azt nem érinti aki pedig autót használ a tömegközlekedés helyett meg kell,hogy vegye a havi vagy éves matricát.
Várható volt, hogy a kormány "visszavág" valahol a megtorpedózott adatforgalmi adó miatt.
A logikáját értem ennek ellenére nem örülök neki, de ez valószínűleg nem hatja meg a FIDESZ-t. :(((
Most még arra lennék kiváncs, hogy ebbe az esteben Bp. és Pest megye külön megyeként szerepel-e? Magyarul ha én pl. Gödöllőről utazom fel az M3-ason akkor 1 vagy 2 megyematricát kellene váltanom.
1. anno 4 eve mar bejelentettek, hogy fizetios lesz minden(!) ut, es ezzel kotelezo lesz az eves matrica mindenkinek. Ezzel egyutt az emberek rajuk szavaztak, tehat ez "benne volt a pakliban".
2. erdekes, hogy amikor a dugodijrol nyitottam forumot, ami ennek az osszegnek a tobbszorose havonta, erdektelensegbe fulladt, szoval ne vard, hogy aki nem jar autopalyan, az tuntetni fog emiatt. Amugy meg mondhatja, hogy nagyon helyes, aki hasznalja az utakat, az fizessen, ne a kozosbol epitsek...
3. tenyleg sokan jol jarnak, pl. en: Balatonrol jarok Pestre: 10 ezerert lesz eves matricam...
A pestiek meg max. vesznek 5000-ert egy eves megye matricat...
4. nem latom, hogy ebbol hogy lesz plusz bevetel, mivel sokan olcsobban megusszak mint eddig. en ugy latom ez elsosorban a Pestiekre egy plusz teher...
"2. erdekes, hogy amikor a dugodijrol nyitottam forumot, ami ennek az osszegnek a tobbszorose havonta, erdektelensegbe fulladt, szoval ne vard, hogy aki nem jar autopalyan, az tuntetni fog emiatt. Amugy meg mondhatja, hogy nagyon helyes, aki hasznalja az utakat, az fizessen, ne a kozosbol epitsek..."
Akinek autója van, az fizet:
- baleseti adót;
- a benzinnel jövedéki adót;
- a benzinnel ÚTALAPNAK FIZETENDŐ ADÓT;
- az ünkormányzatnak GÉPJÁRMŰADÓT;
- és a fizetős szakaszokon autópálya díjat.
Tehát aki használja az utakat, az bizony fizet most is rendesen.
Igenis férgek,ha kétségbe lennének esve már eltakarodnának innen a halál faszába,
-de inkább továbbra is itt élősködnek, lopnak,csalnak,hazudnak,jogot tipornak gátlástalanul
Nem tudsz egy olyan emlőst sem mutatni az állatkertben,
aki rosszabbul irányítaná ezt az országot, mint a vezénylőtábornokelvtárs és féreg bandája
A 9 személyes kisbuszok is személygépkocsinak minősültek eddig ebből a szempontból is. Egy nagyobb család, vagy pl. sportklubok szívják meg.
Egyébként ugyanez az elv van elcseszve az M60-M6 Pécs és Szekszárd közötti szakaszán, mivel fizetős és ráadásul hosszabb az autópálya, mint a 6-os út, ezért a forgalom 95%-a a 6-oson megy, ami átmegy falvakon, ezzel az ottaniak egészségét és nyugalmát károsítva. Igazság szerint logikusan gondolkodva ezen viszonylatban a főútnak kellene fizetősnek lennie és az autópályának ingyenesnek, csak előbbi nem könnyen kivitelezhető úgy, hogy a célforgalmat közben ne fizettessék.
persze hogy rengeteget fizetnek az autosok, azert is fogalmaztam ugy, hogy "aki nem hasznalja, mondhatja"... es mondani is fogjak...
szerintem is helytelen a dij bevezetese, pedig mint irtam en jobban jarok vele...de sajnos a tobbseg nem igy gondolkozik...
afelol meg ne legyenek ketsegeink, hogy nem sokaig marag 5000ft a dij, feltunoen/aranytalanul olcso a tobbi matricahoz kepest. Most csak bevezetik, hamarosan meg majd megelemelik. Most azt mondjuk, 5000ft nem sok egy evre, utanna meg lehet emelni duplajara...
Mondjuk a megyei matrica tényleg jó lehet, én például havi egyszer megyek olyan helyre, ahová autópálya van, vagy fizetem a 10 naposat minden alkalommal, mert még olcsóbb, mint az éves, vagy egy mellékúton megyek, amely 3-4 km-enként átmegy egy-egy falun, kanyaros és rossz burkolatú. Kettő megyei matricával kiváltható lenne (az egyik megyei csak 10 km miatt), évi 10 ezer mellett nem gondolkodnék rajta, merre menjek.
lévén mondhatják, hogy a megyei matricákkal a használatarányosság irányába mozdultak (mindenki ott fizet, ahol használja), és fölösleges a matricázás, helyette legyen km alapú e-útdíj, az még igazságosabb.
így aki sokat mozog, az a gatyáját is ráfizetheti.
Vidék-vidék viszonylatot is érinthet az M0, ha alkalmi autópálya használatról van szó, mivel már nincs 4 napos, így van aki főútról érkezik és főúton menne tovább, de Pestre nem menne be.
Az nagyobb városokat elkerülő szakaszok vidéken is ingyenesek általában (a ki tudja mióta ígérgetett pécsi elkerülő viszont fizetős lesz, ha megépül valaha).
A dugódíjjal ne hasonlítsd össze, mert az koncepcionálisan jó, ugyanis egy nagyváros belvárosát igenis tehermentesíteni kell a forgalom alól, ezzel szemben az elkerülő használatára ösztönözni kell az autósokat.
itt nem is az x*5000ft a gaz, hanem hogy ugy latszik nem jott be az unorthodoxia, hiaba a banki, stb. kulonadok, megis ujabb es ujabb sarcokat kell kivetni a nepre. A brutalis kulonadokat ugy vezettek be, hogy ideiglenesek lesznek, most mar allandosultak. Kerdes a szektorok meddig birjak. Mi lesz, ha egyszer nem tudjak, kifizetni, pl. kivonulnak a bankok, akkor kitol fogjak beszedni az a rengeteg penzt. Mert a bankok se hulyek, nem fogjak orokke elhinni a hazugsagokat....
Ne a hanyatló multiplexben mozizzanak hanem a penészes Nádasdy moziban. Na ugye, hogy van megoldás?
Amúgy véleményem szerint mostanra bőven teljesült az összes feltétel ahhoz, hogy ezt a kormányt a rákosi-féle óta a legnagyobb népnyúzó gecinek nevezzük. Vérfideszes meglátások érdekelnének ezzel kapcsolatban.
Én is azt számolgatom, hogy az 5000 az nagyon olcsó. A legtöbb autós szerintem nem használja annyi megyében az autópályákat, hogy ne ez érje meg neki szemben az országos évessel.
na latod errol beszeltem, tipikus magyar hozzallas. nyilvan nem az elvek embere vagy, es az elvek miatt ertessz/nem ertessze egyet, hanem mert amaz teged nem erint, es dogoljon meg a szomszed tehene...
nem tudom jartal-e mar Pesten? Ha nem, nezd meg a terkepen: a dugodij nem a belvarosra vonatkozik (azzal meg egyet is lehetne erteni-elvileg) hanem a Hungaria-koruton belul! Ha megnezed a terkepen, az messze nem a belvaros... Aki megfordul Pesten gyaroklatilag mindeki fizetni fog, es nem is keveset!
Egyértelműen a km alapú lenne az igazságos, és ma már nem is lenne szükség fizetőkapukra. Csak arra gondolj, ha valaki heti egyszer használja, az is annyit fizet, mint aki naponta.
Engem egyik sem érint, mert ha Budapestet elkerülöm, akkor eleve matricával teszem. Én bizony az elvek miatt értek egyet egyikkel, a másikkal meg nem. Nem tudom olvastad-e a példámat az M6-M60-ról, illetve a 6-os főútról.
Nem az a lényeg, hogy mit nevezünk belvárosnak, a Hungária körútig bizony nem kicsi a forgalom, viszont sűrű a tömegközlekedés, teljesen jogos, ha megadóztatják azt, aki mégis autóval akarja használni ezt a területet, szükséges ahhoz, hogy egyszer élhető város válhasson Budapestből.
Egyébként megkérdezhetem, te Budapesten élsz? A Hungária körúton belül, vagy kívül? Csak hogy tisztában legyek vele, hogy mit iszol, ha már vizet prédikálsz.
Az üzemanyagot akkor is eszi a kocsi, ha főutakon mellékutakon mész, tehát a Békés megyei is fizeti ugyanúgy, aki olyan helyen él, ahol 120 km-es körzetben nincs autópálya, és csak olyan viszonylatban közlekedik, ahol nincs. Na meg majd ha a keresztirányú közlekedésben is autópályák lesznek, és nem csak Budapest központú gyorsforgalmi közlekedés lesz, akkor visszatérhetünk erre az elvre.
és? békésben a fán nőnek az utak?
ha egy káposztásmegyeri akar eljutni a tőle 6-7 km-re lévő békásmegyeri haverjához, akkor miért kell neki ezért úthasználati díjat fizetnie, miközben az Újkígyós-Gerendás közt díjmentesen lehet közlekedni?
talán a megyeri panelben élők másodrendű állampolgárok?
Megszűnik az M0-s díjmentessége
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=207710