Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2018. 08. 27. 19:33
Előzmény: #639  Boole
#640
Diszkont nélkül a 22 USD-t is meghaladhatja 5 év múlva.
Boole 2018. 08. 27. 19:30
Előzmény: #638  pomperj
#639
Én éppen hétvégén számolgattam, hogy az új céges felállás és az egyéb hasonló vállalati értékeltséget alapul véve, nem beleszámolva a várható későbbi termelési kalkulált céges eredményeket, még konzervatívan is most akár 9 USD árfolyamot is reálisnak tartom. De azt kívánom, hogy legyen neked igazad, mert akkor ha jól számolok, akkor 18-20 USD lehet 5 év múlva.
pomperj
pomperj 2018. 08. 27. 18:59
#638

LAC elesen kitort ma. 
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180827v00oe471l.jpeg
.
Az a gyanum, hogy LAC keszen van a korrekcioval, es  ujra atforduloban van ujabb bull idoszakba.
A cel ar kalkulacio fundas kiindulasa az, hogy a 88 m db reszveny mellett most a ceg 370M USD kapitalizacioju.
Az LAC project erteke pedig 8%diszkonttal  szamolva 1.1Mrd. lasd LAC anyagokban.
Tehat a potencialis ar-target  1.1Mrd/88m=12.5 USD,  es igy a potencialis aremelkedes 12.5/4.75=263%.
Az mas kerdes, hogy a 8% diszkontalasi kamat tul magas a mai piaci  kamatokhoz kepest  (es az uzembehelyezesi eltelo 2 evig se varhato ekkorara valo ugras), szoval ennel inkabb maagasabb project ertek varhato, szerintem a 2.0Mrd-hoz kozelebb lesz.
Boole 2018. 08. 25. 09:29
Előzmény: #636  Cipolla22
#637
Cipolla22 2018. 08. 24. 23:33
#636
Boole 2018. 08. 14. 15:22
Előzmény: #634  kozi723
#635
Az SQM eladja a lithium projekt részesedését a kínai Genfengnek 87,5 millió dollárért. Az SQM vállalja, hogy eladja az argentínai Cauchari-Olaroz lítiumprojekt 50%-os részesedését a kínai Ganfeng Lithium számára 87,5 millió dollárért, valamint további 50 millió dolláros halasztott fizetést, ha a lítiumértékesítési projekt működik. Az SQM erőfeszítéseit a lítium-sóoldat-projekt bővítésére összpontosítja Chilében, és tovább fejleszti lítium vegyesvállalatát a Kidman Resources Ausztráliában. A megállapodás eredményeképpen a LAC Cauchari-Olaroz részesedése 50%-ról 62,5%-ra emelkedik, és a projekt 37,5%-át birtokló Ganfeng Lithium 100 millió dolláros kölcsönt ad a LAC-nak, hogy segítsék fizetni a kezdeti tőkekiadásokat. Ez az ár nem magasabb az átlagnál? Mennyi a LAC valós értékeltsége egy részvényre vonatkozóan? 
kozi723
kozi723 2018. 08. 14. 09:36
#634
8 oraja erkezett egy hir LAC haza tajarol. Az arfolyam after hoursban 8,5%-ot ugrott felfele. Ime: “Lithium Americas Announces Strategic Transaction with Ganfeng Lithium to Jointly Advance Caucharí-Olaroz”. A hir mar fent van LAC official oldalan is!
lngnl 2018. 08. 12. 12:48
Előzmény: #629  gugig
#632
ALB epp egy regi banya megnyitasan gondolkodik ugyhogy nem hiszem hogy annyira esne a jovoben az ara.  De meglatjuk. Egyelore kellenek az akkuk, nincs mas alternativa, a storage rendszerek is fejlodnek a e autok mellett. Mar kaphatok turbinas eromuvel is batteryvel kombinalva.
pomperj
pomperj 2018. 08. 12. 09:51
#631
Uj prezentacio van az LAC website-on:
http://lithiumamericas.com/_resources/pdf/corporate-presentation.pdf
.
Lenyeg?
1)A lithium ara sajnos meg mindig korrigal lefele, (talan (c) hullam). 
Vissza esett az egy ev evvel ezelotti 25.000/t----> 15.000/t szintre
2)A Cauchari-Olaroz projekten 1000 epitomunkas dolgozik, az infrastruktura 80%-a kesz, a vegyimuvek 70%-a keszultsegu
3)A Kutak furasa folyamatban van
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180812v00o0vh7m.jpeg
4)A projekttol varhato  EBITDA tovabbra is 220-250M/ev, ennek LAC 50%-os reszet kapja (masik fele SQM tulajdona)
Most a lithium cegek PE mutatoja  (ALB PE= 20, SQM PE=28), 
szoval szamolhatunk egy becsult  LAC erteket 240M*50%*20PE=2.4 Mrd varhato,  a 2020 termeles-indulaskor.
LAC mai kapitalizacioja 3.74 USD*77m db= 280 M, 
szoval a varhato arfolyam emelkedesi  potencial tovabbra is 2.4Mrd/0.28Mrd=  8-9x
5)LAC tovabbra is egyike lesz a nagy lithium-termeloknek, a vilagtermeles 15-20%-at fogja produkalni tudni 2-4 ev mulva
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180812v00ogob6n.jpeg
Boole 2018. 08. 01. 10:55
Előzmény: #629  gugig
#630
Szerintem a technológia fejlődése fogja csökkenteni a Li árát.
gugig 2018. 07. 31. 20:27
#629

Sziasztok!   
Mit gondoltok erről a cikkről?   Reális lenne, hogy 2021-re olyan túlkínálat lenne, hogy az így lenyomná az árat?   
https://www.businessinsider.com.au/lithium-prices-45-fall-by-2021-2018-2
   Nem mostani már, de a lényeg, hogy a morgan stanley szerint a lithium karbonát tonnánkénti ára a jelenlegi kb 12000 dollárról 7000 dollárra eshet 2021-re.      
   Amennyiben ennek van valóság alapja, akkor teljesen más árazás várható a LAC-ra, mert ha 25000 tonnát termelnek 2500 dollár tonnánkénti költséggel, az azt jelenti, hogy 25000* ( 7000-2500 ) = 112,5 millió dollár nyereség, leszámítva a ha jól rémlik évi kb 50 millió dollár, vagyis a tiszta profit 62,5 millió dollár lehet. Ez 11-es P/E-vel számolva 687 millió dolláros cégértéket feltételez és ezt a 88 millió részvénnyel osztva 7,8 dolláros részvényenkénti ár lenne reális kb.
Boole 2018. 07. 30. 22:03
Előzmény: #627  kozi723
#628
Ezekben a papírokban nem működik a TA. Egyaránt előfordulhat, hogy lemegy 1 USD alá, majd onnan 8 hét alatt felmegy 10 USD-re, mint ahogy fentről lefelé ugyanezt megcsinálja.
kozi723
kozi723 2018. 07. 30. 21:51
Előzmény: #625  Boole
#627
Most már mindegy, a magam részéről itt már nem stopolom ki. Túlzottan nem izgat, mert nem nagy tétellel szálltam be, inkább bosszant, hogy 10 nap időzítés ennyit jelentett. Én is látok benne egy 3,35-ös aljat amit írtok, meglátjuk ha eléri számít-e majd bármit is. 2 hét alatt a TA, mint olyan nem létezik benne. Az más kérdés, hogy nem is azért vettem/vettük. Valószínűleg jókora piaci túlreagálást látunk ma, úgyhogy idővel majd megnyugszik. 
eurocent 2018. 07. 30. 21:26
Előzmény: #624  kozi723
#626
Jelenleg azt valószínűsítem, hogy leghamarabb 3,2x szinten lehet egy megálló. LAC most egy vad 3-s eső hullámban van.
Boole 2018. 07. 30. 21:17
Előzmény: #624  kozi723
#625
Egyébként nagyon úgy néz ki, hogy több cégben ez megy, kifosztják a kisrészvényeseket a nagy indulás előtt, vagy pedig nem erről van szó. Túl nagy a volatilitás. Hagyni kellett volna ezt a papírt több dolog miatt is. Li árának alakulása miatt, és az elektromos gyártókban lévő óriási korrekció miatt. Azt nem hiszem, hogy 0,57x5=2,85 EUR alá esne. Ha jól emlékszem az 1/5 előtt mindig eddig szaladt le korrekcióban.
kozi723
kozi723 2018. 07. 30. 20:54
Előzmény: #623  Boole
#624
A második cikket olvastam már hétvégén és nem lettem boldogabb. Sajnos undorító módon szakad, napról napra lejjebb vagyunk, megtippelhetetlennek érzem, hogy hol fordul. Ha egyáltalán fordul, mert egyelőre semmi jelét nem mutatja, hogy megáll. -10% csak ma, és a múlt héten gyakorlatilag minden nap -3-4%. És ami igazán elképeszt, hogy megálló, de még csak apróbb felrántások sincsenek. Csak az órás gyertya 2,5%-os, abnormális. Na mire leírtam, -11%. Leállok a követésével, mert rossz nézni. Valószínűleg egyébként most szedik el a kicsiktől, akik bepánikolnak és jajveszékelve adják piacon minden papírjukat. Azért erős, hogy ha 10 napig nem vagyok gépnél 20%-kal jobb áron szállok be. Kemény. Na mindegy, ez van, remélem a pánik idővel elillan.
Boole 2018. 07. 30. 20:38
Előzmény: #622  kozi723
#623
kozi723
kozi723 2018. 07. 27. 18:02
Előzmény: #621  kozi723
#622
kozi723
kozi723 2018. 07. 27. 18:01
Előzmény: #620  kozi723
#621

Totális agyoncsapás. Harmadik csomag 4,15-ön megvásárolva. 
.https://invst.ly/83qbp
kozi723
kozi723 2018. 07. 26. 13:10
Előzmény: #618  pomperj
#620
Úgy sejtem, hogy még egy kicsi van benne lefelé és fordulni fog. 4,0 alá nem várom. Egy mai leszúrásban (ha lesz) utolsó csomaggal bővítek, aztán bebetonoztam a portfoliómba jópár évre. Jó lesz ez!
Boole 2018. 07. 26. 11:45
Előzmény: #618  pomperj
#619
Hát Én sem, mert 4,8 EUR-on vettem és már 3,65-nél jár. A BYD is esik, most érte el a Warren Buffet 2. vételi pontját, az első adagot még sokkal lejjebb vette. Régebben írtam arról, hogy a lithium árának emelkedésében nem hiszek és lehet, hogy ehhez ragaszkodni kellett volna. De kivárom a LAC sorsát, mert csak kicsi adagot vettem még elsőre. 
pomperj
pomperj 2018. 07. 26. 00:53
Előzmény: #617  Boole
#618

Nem  orulok az LAC esesnek. 
Nincs uj LAC hir, tehat feltehetoen a sinen mennek tovabb. De lehet par feltetelezesem, hogy miert esik.
.
AZ elso baj a Lithium aranak esese. Az utolso 3  honap alatt -16% Li ar eses van, es ebbol -10% az utolso honapban. Ez azert meglepo, mert kozben meg jonnek a hirek az e-autok gyartasarol, es hogy jovo evben hany uj modell indul. Honnan lesz belejuk akku, ha nem vesznek lithiumot?
.
A masodik lehet az,  hogy  a vezeto e-autos, a Tesla gyenge szamokkal jon ki par napon belul. az LAC es TSLA arfolyama elegge parallel.  A TESLA model3 gyartasa most mar rendben levonek latszik, de kellene vegre egy pozitiv profit szam is, es jo lenne a TSLA ceg merlegeben is valami javulas. A penzt nem lehet a vegtelensegig egetni. TSLA kepes lehet meg toket bevonni ha muszaj, de az arfolyamot lenyomna. 
.
A harmadik  baj persze LIT trendje. A 3 nagy lithiumos ceg chartja (ALB SQM FMC)  eleg ronda, es meg tud esni… es az viszi magaval LAC-t is lefele. Orocobre, a masik kicsi szinten esik, de lassabban....persze azok tokeerosebbek es egyebkent mar termelnek is.
.
Egyelore LAC-ra ceg-specifikus rossz hirt nem lattam.  Dehat ilyenkor szoktak elojonni mas  bajok, amikrol eddig nem lehetett tudni. Az LAC tema hosszu tavu, nem nagyon aggodok, de nem is orulok. Itt mar tenyleg nagyon olcsonak tunik, nem hittem hogy 4.30-ig lejohetne. Ez mar 20%-al van az atlag-koltseg szintem alatt.
 
Boole 2018. 07. 25. 20:30
Előzmény: #594  Boole
#617
LAC lassan eléri a céláramat a 4 USD-t.
bitKain
bitKain 2018. 07. 24. 12:25
#616

A chartja elég szarul fest.
4.8-nál volt egy támasz, amit letört. Lassan kezd túladott lenni. Jelenleg 4.5, kb 4.2 és 4.4 között várható egy felpattanás a túladottság miatt, de kb ennyi. Hosszútávra nem venném.
A Richter charjára emlékeztet az esése. Valószínűleg itt is egy vagy több nagy alap tárazhat ki. 
bitKain
bitKain 2018. 07. 21. 08:31
Előzmény: #608  pomperj
#615

Én a felmásolt képen nem látok nagy korrelációt.
.
Azt érzem, hogy a pirosnál volt egy gyűjtőgetés, majd 10% körül jól "meghájpolták", ettől ment egy nagyot, majd jött a kijózanodás 55%-nál, egy kis vergődés (nagy esés-korrekció formában) és most 23,75%-nél a lassú csorgás.
.
A kéknél folyamatos az oda-vissza rángatás, ismerve a Tesla marketingjét ez nem is meglepő.
pomperj
pomperj 2018. 07. 21. 08:09
Előzmény: #613  bitKain
#614

Nem talaltam hirt, szoval egyelore ez a leszuras  "buy the dip" minositest kap tolem.
Viszont okt. 24-en LAC prezentalni fog NewportBeach-en, a Mineral Intelligence konferencian, es ha mar idejonnek  akkor megnezem oket. 
bitKain
bitKain 2018. 07. 20. 23:37
#613
 Én is figyelek pár lithiummal kapcsolatos papírt. (Elektromos autók és kütyük miatt látok benne fantázia alapon)
De a Lithium Americas elég szarul fest: - 4% csak ma. (4.630 )
Boole 2018. 07. 20. 22:54
Előzmény: #608  pomperj
#612
Boole 2018. 07. 20. 08:11
Előzmény: #606  Boole
#611
Ez a döntés, ha jól látom a bevételek területén, akár 90%-os visszaesést is jelenthet. Nem gondoltam volna, hogy Kína ekkora támogatást adott.  
kozi723
kozi723 2018. 07. 19. 21:43
Előzmény: #608  pomperj
#610
No, hát én megvettem a második csomagot 4,8-on. Alacsony forgalommal csordogál a papír, de kellett a pf-ba egy jó sztori, egy olyan tétel, amivel tényleg hosszú távra lehet kalkulálni. Ettől még persze eshet tovább, de azok alapján amit leírtál jó lesz. Nem mellesleg annyira túladott, hogy rövid távon is benne van a felpattanás lehetősége ha érkezik egy kedvező hír a bánya aktuális helyzetéről. 5,19 felett megindulhat és simán szaladhat 5,75-ig. Na mindegy is, meg van véve, nem misztifikálom túl. Meglátjuk, a KKJ-nél valszeg jobban hoz. :)
Boole 2018. 07. 19. 10:41
Előzmény: #608  pomperj
#609
OK, köszönöm. Gondolkodom a valamikori vételben.
pomperj
pomperj 2018. 07. 19. 10:29
Előzmény: #607  Boole
#608

Igen, a lithiumosok es az e-auto chartok mind hasonloak egymashoz:
: ha az e-auto temat valamivel oldalba rugjak, akkor persze lithium se kell annyira.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180719v00oulswp.jpeg
.
A lithium cask nnyival job, hogy az autogyartas rizikoja nincs benne.
De azert Californiaban meg lehet levegot venni, Pekingben meg nem.  Szoval, lehet hogy a kinaiaknak fontosabb lesz az e-auto mint barkinek. Meg fogom nezni jobban a BYD ceget.
Boole 2018. 07. 19. 09:59
Előzmény: #605  pomperj
#607
Egyébként a LAC chartja is hasonló képet mutat.
Boole 2018. 07. 18. 21:05
Előzmény: #605  pomperj
#606
A chart azt mutatja, amit a kínai központi bizottság bejelentett, hogy 2019. január 1-től vége az e-gépjárművek központi támogatásának. Ez a BYD jövedelmének egy jelentős részét jelentette. 
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 19:21
Előzmény: #604  Boole
#605

Haat, a chartra ranezve ott  eleg nagy baj lehet.
Egyelore nem mennek a kozelebe.
Boole 2018. 07. 18. 19:13
Előzmény: #603  pomperj
#604
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 16:31
Előzmény: #602  Boole
#603
Nem ismerem BYD-t.
Boole 2018. 07. 18. 16:14
Előzmény: #601  pomperj
#602
Értem, köszönöm. Jó, hogy foglalkozol vele, mert Én is sokat olvasok cégekről, bár több időm lenne rá. Én inkább TA és mérlegek alapján döntök, de nagyon sok olyan információ kell egy céghez, hogy az ember ne vaktában fektessen be. Mint e-gépjárműveket is gyártó cégről, a BYD-ről mi a véleményed? Régóta nézem, de nem jutottam elhatározásra. A vezérigazgató meggyőző szaktudással irányítja a vállalatot.
pomperj
pomperj 2018. 07. 18. 14:37
Előzmény: #600  Boole
#601

Szerintem a kilatasok eleg egyszeruek.
.
Van 3 nagy lithium termelo, FMC, ALB es SQM. Ezek adjak a vilagtermeles 80%-at. Ugyanott vannak mind,  az Andok szaraz oldalan, es ugyanazt is csinaljak.
A technologia csuda egyszeru:  a fold  alol mely kutakbol kiszivjak a vizet, amiben van oldott  lithium. 
Az  1000 eve leesett esonek volt ideje es kioldotta a szaraz talajbol az ott levo lithiumot. Azt kiszivjak a  fold alol, es nagy lapos derito medencekbe gyujtik. Onnan lassan elparologtatjak a vizet a nap erejevel, es a medence aljan ottmarad a lithium, amit osszesopornek zsakokba.
.
Most van 3 uj ceg, akik ugyanezt akarjak csinalni. LAC, Orocobre es Veolia. 
.
Ezek kozul LAC az uj fiu, es dolgozik egy nagy lithium banya projekten.  Az eredetileg 2019-re igert uj termelo kapacitasuk 25.000 tonna, es persze kesnek vele fel evet. Ha valoban 14.000USD/t aron lehet eladni, mikozben a kitermelesi koltsege 2500 USD/t, akkor lesz egy 300M USD/ev EBITDA penzugyi eredmenyu lithium ceg.
.
A beruhazas halad, az osszege 425M, 10 eves megterulessel evi 50M megy a banknak vissza az EBITDA-bol. Es az egyeb koltsegek se lesznek nagyon magasak, viszont mukodik 40 evig.
Igy nezve, egy 8-9x Ebitda szozoval lesz egy 2.0-2.5 Mrd-ot ero LAC nevu ceg. Most egy reszveny 5 USD, es van 88 m db belole. Es most olcso, epp annyiert lehet megvenni, mint amennyit a 3 nagy insider partner fizetett,  hogy benne legyen a cegben: SQM, Ganfeng, Bangchak.
Szoval most a kapitalizacio 5*88=440M USD, de a ceg erteke ennek kb. 4-5x szerese lehet 2020-tol kezdve.
.
Es van az Orocobre mint hasonlo uj fiu.  Ugyanezt csinalja egy masik volgyben, egy masik foldalatti sos-tobol von ki lithiumot es mutragyat. Ez egy  izmosabb Ausztral banyasz, van is penze, megis osszeallt a japan Toyota-val. Mert igy van vevo a lithiumra rogton, es megis nala van 73% reszveny.
Be is indultak a termelessel,  2016-ben mar 7000 t volt a termeles, iden azt remelik hogy 12-14.000 t lesz. Es novelni akarjak a termelesi kapacitast 35.000 t szintre, persze egy uj projekttel.
.
Osszehasonlitas: az SQM adja a  vilagtermeles 1/3 reszet, iden 63.000 t, plus 13.000 t lithiumhidroxid, osszesen 75.000 tonna. Ez eppen 3x-szerese, mint amit LAC fog termelni. Es mennyit er az SQM most? A kapitalizacioja  12.5 Mrd USD, ennek harmada is 4.0 Mrd. Ami ugye nagyjabol  duplaja annak amit LAC-ra varok 2020-ra. Szoval, a 2.0Mrd LAC ertek lehet esetleg 4.0 Mrd is.
Masik osszehasonlitast? ORO kb. 1 Mrd-os ceg, es kb. felet termeli mint LAC fogja. Szoval, igy is kijon LAC-ra a 2.0 Mrd kapitalizacios ertek.   
.
Szoval? Talan nem tulzas, hogy LAC arat 20-40 USD savba varom. 
Ha valoban annyira fogja ertekelni a piac mint az SQM-et most … most(!), amikor meg alig van e-auto kereslet...,  akkor LAC 4.0Mrd/440M=9, szoval egy 9x potencialis aremelkedes is van a reszvenyekben. A szolidabb varakozas 4-5x. 
Na ezert foglalkozom vele viszonylag sokat.
 
Boole 2018. 07. 18. 12:44
Előzmény: #599  pomperj
#600
Ez változtat valamit a LAC kilátásaival kapcsolatban?
pomperj
pomperj 2018. 07. 14. 09:43
#599

Egy Ken Hoffman nevi lithium szakerto a LasVegas-i Lithium Konferencian a kovetkezoket mondta:
.
1)A lithium vilagpiac merete most 220.000 tonna/ev. ES 203-ra  ugy becsuli, hogy 1.300.000 t/ev lesz, szoval nagyjabol 6x mereture no 12 ev alatt. De agressziv novekedes eseten lehet, hogy 1.9 M t/ev szintre novekszik a fogyasztas. 
Hat... lehet… de akkor tenyleg neki kene latni az e-autok gyartasanak. Meg csomo uj lithium banya beruhazasnak. EGyelore nem latom a rengeteg e-autot.
.
2)Az akku technologiaban nem latszik 5-7 ev tavlatban erdemi ujdonsag. Marad a Li-Ni-Co  dominans fem-parositas, 
.
3)Hosszu tavon a lithiumcarbonat arat 14.000 USD/t-ra becsuli, felteve hogy nem lesznek ellatasi hianyok. (most 11.000 USD korul van). A lithium piac szetvalik tobb kulonbozo minosegu anyag piacara, es nagy  kulonbsegek is kialakulhatnak a tisztasagtol fuggoen.
A Cobalt ara viszont sokat emelkedhet, a mostani 10USD/pound szintrol 50-re is.
.
4)A technologia fejlodesevel az akku ara leeshet 100 USD/kWh szintre, szoval egy 100kWh akku 10.000 USD korul lehet majd.
pomperj
pomperj 2018. 07. 10. 08:51
#597

Kína megagyárat épít a németeknél, hogy teleszórja Európát az akkuival 
2018.07.09. 20:03
Európában az egyik legnagyobb akkumulátorgyár megépítéséről írt alá szerződést Türingia tartomány és a kínai CATL akkumulátorgyár Berlinben. Az eseményen nem véletlenül volt ott Merkel és Li Ko-csiang kínai miniszterelnök is, és nem csak amiatt, hogy ez az ötödik német-kínai kormánykonzultáció alkalmával történt. A CATL 2022-ig 240 millió eurót fektet az Erfurt környéki iparvidéken létesülő üzembe – írja az MTI. A türingiai beruházás „csak az első lépés” – hangsúlyozta Robin Zeng CATL-vezérigazgató. A CATL az összes európai autógyárnak szeretne akkumulátorokat szállítani, emellett pedig a megújítható energiaforrások termelésének tárolására szolgáló akkumulátor egységek piacára is be kíván törni. Egy ilyen megaberuházás jelentőségét egyszerűen nem lehet eléggé hangsúlyozni – fogalmazott a türingiai tartományi gazdasági miniszter. Kínának gyakran vetik a szemére, hogy technológiai ismeretei a Nyugaton elsajátított tudásra épülnek. Ezzel a beruházással ez pont fordítva történt: a CATL hozta el technológiai ismereteit Türingiába – mondta Tiefensee. A CATL 7,5 millió eurós német állami támogatásban is részesül. A német autógyárak elektromos autóiban használt akkumulátorok cellái jelenleg Ázsiában készülnek. Az Erfurtban megépülő akkumulátorgyár első ügyfeleként a BMW milliárdos nagyságrendű megrendelést adott a CATL-nak, miközben 2,5 milliárd euró értékben vásárolnak továbbra is akkumulátorcellákat kínai üzemekből.
kozi723
kozi723 2018. 07. 05. 17:14
Előzmény: #592  pomperj
#596
Ma is egy nagyon kicsivel lejjebb került az árfolyam. Szerintem egy kevés még lehet benne lefelé, de hamarosan nagyon beszűkülhet a mozgástér. 5,0-4,70 között jó vételnek tűnhet, ezt egyrészről a hetes támaszra, másrészről a 4,77-es megegyezési pontra alapozom. Aztán hogy egyáltalán eddig lefárad-e, azt a fene sem tudja. 
Boole 2018. 07. 04. 21:16
Előzmény: #594  Boole
#595
A charton egyedül az OBV mozgása nem tetszik. Olyan mintha a papírból a tőke kiáramlott volna. Kérdés, hogy az új adatoknál látható-e a nagyobb tulajok eladása 2017.10.24-e óta, mert onnantól kezdett esni az OBV.
https://finance.yahoo.com/quote/LAC/holders?p=LAC
Boole 2018. 07. 04. 21:02
Előzmény: #593  Boole
#594
Tartom a konzervatív számítást. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem ezt a piac beárazta már. Extrém esetben mehet le 4-ig, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Innen indulhat az általad számított értékek felé. Ha a papír bizonyít, akkor megveszem a második adagot is.
Boole 2018. 07. 04. 20:56
Előzmény: #592  pomperj
#593
Szép táj az, csak ritka a levegő.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 18:03
Előzmény: #591  eurocent
#592
Haaaat, erre nagyon kivancsi vagyok.
.
Fundasan ez praktikusan lehetetlennek tunik. Mert akkor a nagytulajok nem tudjak mit er LAC. Lehet  ez?
.
Az elso szamolas a  Ganfeng, aki 17%-ot birtokol, 15 M reszvenyt, es ezt 47M USD-ert vette, 2 eve. Szoval, 3.13 USD/db aron van, es ezt az arat azert kapta mert betett meg 125m USD hitelt; az mondjuk annyival kedvezobb a bankihoz kepest (2%-al van alatta  10 evre), mintha ujabb 20% reszvenyt vett volna, szoval mintha tovabbi 30M  toket tett volna be. Igy az ekvivalens reszvenyar kb. (47+30)/15=5.13  USD/db.  Igaz, a termelesbol opciosan 80%-ot vehetnek meg.
.
A masik szamolas alapja a nagytulaj Bangchak, aki 10 M reszvenyt birtokol amit 33 M USD aron vett. Ez nevlegesen 3.33 USD/rv vetelar. Es betett 80 M USD hitelt, szinten kedvezo feltetelekkel, szoval a tenyleges ekvivalens vetelara (33+16)/10m=4.9 USD/db. Igaz, ok csak 20%-ot vehetnek meg a termelesbol, mindenkori vilagpiaci aron.
.
Az kulon ertekelendo, hogy SQM is betett 225m USD-t, igaz  az egeszet hitelbe adta.
.
Namost, ha a nagytulajoknak ennyibe kerult a reszveny? Nyilvan megis ugy gondoltak hogy megeri hosszu tavon? Akkor most, nekunk kisreszvenyesnek nagyjabol ugyanennyiert van a tozsden,  hiszen az arfolyam, 5.3 USD volt tegnap. Szerintem ez most diszkonton van a kicsiknek. Es nem hiszem hogy lenne olcsobban...ha megis igen, azt megvennek a nagyok.

.
Szoval? Lehet hogy a piac tobbet tud mint a 2 nagyreszvenyes? 
En ketlem. Es amint megindul fel, minden honapban  veszek ujabb csomagot. Ha bejon a 3.6 ar ahogy varod, akkor nagyreszvenyes leszek ;-)
Meglatjuk. Csak semi kedvem oda repulgetni. Bar alighanem megeri egyszer korulnezni az Andok szaraz oldalan.
eurocent 2018. 07. 04. 17:21
Előzmény: #590  pomperj
#591
Tesztelem a ker stratégiámat. LAC-ról, most el tudom képzelni, hogy kb 3,6-ig leesik. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy bejön-e.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 10:07
#590

1)LAC weblapjan 2 uj prezentacio van.
.
A korabbi Nevada lithium project kapott egy reszletesebb ismertetest.
Ebbol a tervbol meg evekig nem lesz semmi termeles. Az idoterv 5 ev mulva, 2022 kozepetol mutatja, hogy lehet belole lithium...egyelore elhanyagolhato a hatasa az arfolyamra..
.
2)A masik a 2018juni allapot bemutatasa.
A felevkor a Cuachari foldmunkak keszen vannak, mostantol elkezdodik a brine medencek feltoltese, es a lithiumkarbonat gyar epitese. Jo sok eso kellene az idei Andok-tel hatralevo reszeben.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00ongjhd.jpeg
.
A legfontosabb informacio valtozatlan.A varhato EBITDA 233 M USD/ev. Van 88.5M db LAC reszveny, es megvan a teljes finanszirozas. Az epites 60%-a tajan tartanak.Szamitasom? A mostani 5.3 USD arfolyammal  88.5*5.3=470 M USD kapitalizacio. (az kulon megnyugtato, hogy a menedzsment erdekelt 12% tulajdonresszel)
.
Innen tiszta lehet a keplet: ha valoban sikerul elkezdeni  a LiCo3 termelest, es 25e t/ev kapacitassal indul, mindez   masfel ev mulva, akkor a ceg varhato erteke (mai atlagos EBITDA= 9.0 szorzoval) 
233*9=2200 M USDlesz 2 ev mulva. Szoval a potencialis aremelkedes 2200/470= 4.6x
Vagyis a target LAC ar 5.3*4.6= 25 USD.
.
Persze, ez az arfolyam 2 ev mulva lehet realitas. De mostantol azert eleg stabilan melkedesre szamitok, nagyjabol havi 15-20% koruli tempoban. A chart arra utal, hogy innen wave(5 of 3) emelkedes kovetkezik.
Ez charton valahogy igy nez ki LAC (A masik "szomszedos" es szinten epulo banya, Orocobre is nagyon hasonlo)
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00owl975.jpeg
kukker 2018. 06. 24. 23:21
Előzmény: #588  Törölt felhasználó
#589
"30.000 tonna az mi????
Egy autoba kell 400 kg,"
Miből kell 400 kg, te zseni? Az egész akkupack mindennel együtt, de magából a lithiumból 0,15 kg kb, ami 1Kwh-hoz kell. 10-20 kg egy autóhoz.
Törölt felhasználó 2018. 06. 24. 23:04
Előzmény: #587  pomperj
#588
30.000 tonna az mi????
Egy autoba kell 400 kg, az 75.000 autóra elég mennyiség, köszönőviszonyban sem vagyunk a belsőégésű kihozatallal....
pomperj
pomperj 2018. 06. 24. 12:22
Előzmény: #586  tberki
#587

SIkerurlt nem felfogni a lenyeget.  Olvasd el ujra.
.
Az halovanyka erv am, hogy kikerested Tuscallosa-t, es megallapitod, hogy ott milyen modellt gyartanak.
Meg a beintegralast ;-)
Masrol szol a tortenet !
tberki 2018. 06. 24. 10:55
Előzmény: #584  pomperj
#586
Ezt az orbitalis baromsagot.
Nezd meg mit vesznek a kinaiak aztan nezd meg a benz melyik gyara mit gyart. Lass csodat, nagy SUV-t meg hosszitott tengelytavu E/S modelleket. Nagy SUV-t meg pont Tuscaloosaban gyart a Benz csak es kizarolag. Es nem, nem konnyu egy masfel meterrel hosszabb autot beintegralni egy A osztalyra berendezkedett gyarba...
Legalabb neha neznel annak utana amit meggyozodessel irsz kedves Janos, sokkal kevesebb marhasagba futnal bele.
pomperj
pomperj 2018. 06. 24. 09:43
Előzmény: #584  pomperj
#585
Az Albemarle utolso prezentaciojabol 2 slide.
Hogyan nohet szerintuk a lithium piac?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180624v00o3yovl.jpeg
pomperj
pomperj 2018. 06. 23. 11:16
#584

1)Igen erdekes az autogyartok kiralya, Daimler-Benz tegnapi nyilatkozata. 
.
Arrol panaszkodnak, hogy csokkenteni kell a profit varakozasaikat, mert ugye a Kinaiak ( Trump vamok retorziojakent) emelik az amerikabol import autok vamjat (Benz-nek van amerikai gyara Alabamaban).
.
Eleg vicces,  sot, nyilvanvaloan hazug.Egyreszt, lehetne Kinaba vinni autokat mashonnan is, nem? Pl. Kecskemetrol.Masreszt. BENZ ara betyarul esik, es nem tegnap ota, de nem am. Ev elejen meg 76 volt, most inkabb 56, az megiscsak jo nagy zuhanas, es akkor a vamok sehol se voltak. Raadasul az esest allitolag okozo, es hivatkozott  vamokat meg be sem vezettek. Szoval nem attol esik a Merci. Nem nez ki jol a hazudozas sem az Audi letartoztatott fonoketol, se Benznel Stuttgartban.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180623v00olr8kh.jpeg
.
Ugyanakkor pl. a sokat szidott, es erosen shortolt Tesla chart baratsagosan nez ki.
Hallo, nemet autogyartas ! Hol van a muszaki feljesztes es az  e-auto ?
.
2)Az LAC kiadott egy uj Feasibility Study anyagot a Nevadai lithium-agyag banya felepitesi terverol.
Ez raadas az Argentin-Andok Cauchari  banya fejlesztese melle.
.
A cel 2022-re 30.000 tonna lithium-carbonat , es 2026-ra 60.000 t akku-tisztasagu lithium eladasa.
A tervezett uj  Nevada open-pit banya felepitese utan. 
A kibanyaszhato mennyiseg 3.1 M tonna, ez kb. 46 evre elegendo a mennyiseg ebben az utemben kitermelve. 
A becsult beruhazasi  koltseg 580 M USD az elso utemben, 480 M USD a masodik utemben. 
.
Ha a LiCO3 ara marad 12.000 USD/t, akkor ugy szamolnak, hogy evente lesz 520 M EBITDA ebbol. (ja, nagyjabol ugyanennyi Cauchari-bol is lesz). 
Ez igen jo kis befektetesnek latszik igy, hisz majdnem 2 ev alatt behozza amit be kell fektetni az elejen.
Kivel akarjak csinalni? Akikkel a CAUCHARI banyat mar epitik, Ganfend es SQM a partner. 
.
Kell ennel jobb hir, LAC invesztorok? 
Raadasul az LAC tovabbra is nagyon olcso itt, 5-6 USD ar-savban. 
Igaz, soka kell tartani, mire 20 lesz. Az unokamnak jo kis penz lesz az egyetem utan.
pomperj
pomperj 2018. 06. 10. 14:31
Előzmény: #582  salaxx
#583

Kosz !
.
Nem  tudtam Errol a BATT ETF-rol. Es nagyon erdekesnek talalom, es van is velemenyem rola.
.
1)Az nem nagyon vitas, hogy az e-autok terjednek. Kinaban most evente 70%-al tobb ea-utoto vesznek. Persze, az e-auto novekedesi tempo lelassulhat 20%/ev  kornyekere, es mondjuk ott stabilizalodhat  evtizedekre is. De ez azert  legnagyobb novekedesi tema az inveszticiok vilagaban, mint szinte barmi.
.
2)Az energiasurusegben a lithium most verhetetlen, az olom akkuhoz kepest negyedakkora hely kell es persze tizede a sulya. Az ara kWh-kent 400 USD volt, mostanaban 200 USD, es talan lemegy 100 USD/kW-ra  is 5-10 even belul.  Akkor egy 70kW-os Tesla akku motorral egyutt 7000 + 2000 USD volna, ami nem tobb mint egy hasonlo teljesitmenyu auto-motor es hajtaslanc mai ara, es az nem megy lejjebb. 
Innentol nem is dragabb az e-auto mint a mai autok...viszont kell bele tobb rez, cobalt, grafit es foleg lithium.
.
Ha jol ertem, ezt celozza a BATT ETF. 
"  BATT is an actively managed ETF that seeks to provide exposure to Lithium, Cobalt, Nickel, Manganese and Graphite used in advanced battery chemistries. Companies in BATT are principally engaged in the business of mining, exploration, production, development, processing or recycling of advanced battery metals and materials."

.
2)Van egy addicionalis piaca is a BATT anyagok ETF-nek. 
Egy Mass. kisvarosban, Sterling,  uzembe helyeztek egy kontenert a fo ter mellett. Ami tele van lithium elemmel, tarolo kapacitasa 2 MWh elektromos energia, az ugy 300 Tesla auto egyenertek.  Belekerult 2.5M USD-be, szoval hazankent kb. 1000 USD a koltsege.
.
 
Nade, igy amit nappal megtermelnek nap- es szel-energiat, azt kepesek eltarolni es lehivni belole amikor eppen kell. Szoval elekrifikaltak az energia-tarolast.  Es kepes tarolni amennyit a hazaknal termelnek, lokalisan elszamolnak egymassal, es nem kell bevonni a villanymuveket se.
.
A lenyeg az, hogy van mar 250 Sterling-jellegu  kisvaros maris az USA-ban. Es Arizonaban mar nagyvarosokban is van, keruletenkent veszik ezeket. A piac veszettul novekszik. Es mi lesz, ha Kina, Brazilia, netan India is nekikezd?
.
Szoval, nagy jovoje van BATT-nak. Es persze az  e-tarolo epitoknek is. Ahol kell 100MW aram, oda kell 30MWh tarolo kapacitas.  A legismertebb e-tarolo gyarto  Tesla koztuk, a SolarCity megvasarlasaval. Dehat jonnek sorban az uj cegek.
.
Nemcsak BATT mehet jol. A lithium-keresletben ez ugyan kevesebb potencial mint az e-autok tomeges elterjedese,de adhat hozza +30% keresletet a lithiumban, mangan,cobalt, stb.
.
Szoval kivalo idea, kosz erte.
 
salaxx
salaxx 2018. 06. 08. 10:22
Előzmény: #579  pomperj
#582
Üdv Pomperj, seeking alpha most jelzett (mert a LIT figyelőlistän van) hogy van egy új szektorhasonló ETF, ami nem tisztán a lithiumról szól, hanem minden másról is ami akksigyártás. (persze vannak átfedések is) 
BATT a neve... Van benne pl kobalt és nickel érdekeltségű cég is. Van esetleg valamilyen publikus véleményed ezzel kapcsolatban? 
Köszi 
kukker 2018. 05. 17. 00:51
Előzmény: #579  pomperj
#580

No, meg van itt egy ilyen is, közvetetten, tegnapi:
Exclusive: China's Tianqi nears $4.3 billion deal to buy stake in Chile's SQM - sourceshttps://www.reuters.com/article/us-tianqi-lithium-m-a-sqm/exclusive-chinas-tianqi-nears-deal-to-buy-stake-in-chiles-sqm-sources-idUSKCN1IG2TW
pomperj
pomperj 2018. 05. 16. 17:32
Előzmény: #577  pomperj
#579

LAC tegnap jelentett 2018Q1-rol. A hirek erdekesek. A szamok nem nagyon, mert az epitkezes alatt a project penzugyeit a 3 nagy tulajdonos is, a kolcsonzo bankok is argus szemmel figyelik; azok varakozas szerint alakulnak.
A lenyeg ez:
.
Development activities continue as planned with the advancement of detailed engineering, pond construction, camp construction, plant design and supply purchases, with Stage 1 production expected to commence in 2020.
Engineering for the infrastructure is over 80% complete with plant design at close to 70% complete.  
Evaporation pond construction commenced in early February and the filling of the ponds is expected to begin in the second half of 2018. 
There are currently close to 400 people working in Argentina, including direct employees and contractors.
Facilities to provide an additional 400 beds to the construction camp are already commissioned.
.
Az ujdonsag az, hogy 2019 H2 helyett  2020-ban kezdodik a termeles. Enny keses  belefer. A munka szerintem jol halad, a 70-80%-os keszenlet biztato.  A jelentes hatasara az LAC arfolyama kb. 10%-ot emelkedett 2 nap alatt. Tovabbra is minden melyponton venni erdemesnek gondolom.
 
lngnl 2018. 05. 06. 12:13
Előzmény: #577  pomperj
#578
Akku gyartok kozul kik a jo vetelek?
pomperj
pomperj 2018. 05. 06. 11:18
#577

A pf mai  cikk a VW 48 Mrd-os akku vasarlasrol
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-volkswagen-valosagos-offenzivara-keszul-48-milliard-dollarert-rendelnek-akkumulatorokat.284466.html
nem sokat arul el a tervrol. A lenyeg talan ez "  80 tisztán elektromos modellt akarnak piacra dobni a németek 2025-ig és úgy számolnak, hogy ebben az évben már 3 millió elektromos autót fognak eladni. " De ebbol lehet kalkulalgatni.
.
1)Tegyuk fel, hogy VW-nak valoban 3M elektromos autohoz kell 48Mrd ertekben akku. Akkor 1 autohoz kell 48000/3=16.000 EUR ertekben akku.  Egy akku-hoz kell kb 20 kg tiszta lithium, meg ujabb 100 kg mas anyag, szoval az akku kiloja nagyjabol 120 EUR. Ez stimmelhet is. Egy auto 1500 kg, es az ara 20-25.000 EUR, szoal kiloja 150 EUR-ra jon ki. 
.
2)Ebbol azert lehet becsulni.  Most a vilagban 100M auto/ev a gyartasi mennyiseg. Ebbol VW  kb. 10%-ban reszesedik. Tehat ha VW 2025-re 3 M db e-autot akar  gyartani, akkor nyilvan masok is ehhez hasonlo aranyokban akarnak, szoval akkor 2025-re a vilag  kb. 30M e-autot gyart majd (?) Es 1 autohoz kell 15-25kg lithium, tarolo kapacitastol fuggoen, de egyelore VW Gold=Volt meretu autokban  godolkodjuk, nem Teslakban.
.
3)A Li2Co3-bol 5.3 kg kell 1 kg Lithium eloallitasahoz. 10KWh tarolashoz kell 3.2 kg lithium. 300  km autozashoz kell kb. 70 kWh. Szoval visszaszamolva 70/10*3.2=22 lithium kg/auto kell, es ahhoz kell 22*5.3=120 kg Li2Co3. 
.
Akkor 2026 evre  kell osszesen 30M db * 22 kg lithium. Az  osszesen 660.000  tonna. A vilag teljes lithium vagyona (par evvel ezelotti US geo survey-ben olvastam, "Li resource") kb. 40 M tonna, szoval latszolag kb. 60 evre van eleg. Nade, nemcsak autokba kell am, hanem azok kb. a felet hasznaljak mert mas termekekbe is kell, mint  keramia/uveg/elemek/vegyszerek/gyogyszerek is hasznaljak. Akkor mar csak 30  evre van. Nem is sok.
.
4)A masik problema a mostani kibanyaszott mennyiseg es a VW ambicio szakadeka.
.A statisztikak szerint most a vilag total lithiumkarbonat termelese 2017ben 300-350e tonna, tehat Lithium egyenertekben ez 350/5.3= 66.000 tonna. 
Stimmelhet, mert a 3 nagy termelo, SQM, ALB, FMC, ALB adja ennek kb. felet, es ok egyenkent 10-14.000 tonna korul termelnek.
Ezek kozepes meretu, 15, 13, 12 Mrd USD kapitalizacioju cegek. Most.
.
Vissza VW igenyehez. A 3 Millio e-VW gyartashoz kell 2026ben 3M*22kg =66 M kg= 66.000 tonna lithium. Ez viszont  eppen annyi, mint a vilag mostani osszes lithium termelese. Es mivel VW az e-auto varhato termelesnek tovabbra is  a kb. 10%-at adja, akkor honnan lesz 8 ev mulva TIZSZER, (igen10x) ennyi lithium ??
Csakis ugy, ha a lithiumba nagy beruhazas megy. Es kepesek 8 ev alatt 10x-re novelni a termelest. Ha nem, akkor az Li arak nagyon emelkedhetnek. Es mondjuk a fenti 3 ceg kapitalizacioja is megno a tizszeresere. Szoval, 10x-re megy fel az arfolyamuk? Bizony, meglehet.
.
5)Most a LIT Banyasz Index, meg a nagy banyaszok mint SQM, ALB FMC ...es a kicsi LAC OROCF is viszonylag olcso, mert le-korrigalt. Lasd elozo chartok.  Szerintem 10 evig minden melypontnal venni kell oket. Az akku gyartok se  rossz idea....de a lithiumban tobb van.
.
6)
Es a TA? Nos, igen: szerintem lehet ez a mostani  emelkedes egy a-b-c korrekcion belul  egy kis (b) emelkedo hullam is lehet, ahogy eurocent varja. De kb. ugyaninnen fog indulni a-b-c sorozat vegen, tehat a wave(2) vegen, egy nagy bull wave(3).
Abbol nem kene  kimaradni, az talan a legszebb rally less az Auto- es Alkatrasz iparban a kovetkezo 10 evben.
lngnl 2018. 05. 06. 09:38
#576
ALB kozben kilepett a korrekcios savbol egy szep fules csesze utan lehet vege van a korrekcionak es jon a wave 3.  Szerintetek?
eurocent 2018. 05. 06. 07:17
Előzmény: #572  pomperj
#575
http://m.blog.hu/eu/eurocent/image/lac-1w.png
Szerintem egy min korrekció után (nem feltétel) legalább 1-2 hétig LAC nagy valószínűséggel emelkedni fog. De optimista esetben 7,1-nél elakad és csinál még egy aljat, ami nálam min 3,5 szintet jelent. Utána egy nagyobb emelkedés jöhet.
Boole 2018. 05. 05. 23:17
Előzmény: #568  pomperj
#574
Én konzervatívabban számolok. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem a piac a számok láttán kb. ezt árazta be. Én a papír árát így lefelé 4, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Tehát akkor inkább DO további vétele mellett döntenék, mint a LAC visszavételén.
Boole 2018. 05. 05. 23:07
Előzmény: #572  pomperj
#573
Mostanában nem figyeltem a LAC-ot. A részvény ára miért morzsolódott le a felére? 
pomperj
pomperj 2018. 05. 02. 10:36
Előzmény: #568  pomperj
#572

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180502v00n81cja.jpeg
Ezen a 2 charton rajta van, miert kezdem el ujra venni LAC papirjait , minden gyengesegi naapon a kovetkezo hetekben.
Thomas1987 2018. 04. 30. 15:25
#571
kozi723
kozi723 2018. 04. 30. 08:54
Előzmény: #568  pomperj
#570
Köszönöm a részletes válaszod!!! 
pomperj
pomperj 2018. 04. 30. 05:14
Előzmény: #568  pomperj
#569
pomperj
pomperj 2018. 04. 30. 04:42
Előzmény: #567  kozi723
#568

Nincs uj hir az LAC- website-on. 
.
A legutolso erdemi hir, hogy 400 fo dolgozik font 3900m magason az Andokban, epitik az 58km hosszu gazvezeteket es 60km hosszu elektromos fovezeteket. Mindketto nagyjabol  egyenkent 13M USD meretu munka. A derito mednecek (120 M USD) es vegyiuzem + raktarak (120M USD) a fotok alapjan ugy nezem jo reszben keszen vannak. 
.
A tulajdonvisoznyok eleg tisztak. A banya (Minera Exar) 8.5%-ban a helyi Argentin onkormanyzate lesz praktikusan a jogokert es 71.000 hektar foldert cserebe. A maradek 91.5%-on fele reszben SQM es LAC osztoznak. Az LAC tulajdonreszbol vett meg Ganfeng 15M reszvenyt 47M dollarert, es hoz 125M hitelt.  A Bangchack megvett 33M -ert 10M reszvenyt es hoz 80M hitelt. 
.
Innen nezve a 2 fo tulajdonos 47/15=3.13 USD aron kapta a reszvenyeit, a masik 3.3 USD aron. A kisreszvenyes most vehet 5.1 USD korul a tozsden, es nem nagyon valoszinu, hogy 4.0-4.5 ala esne.
.
Az 1-5 evre a termelheto lithiumkarbonat max. mennyiseget 187.000 tonna-ra becsulik. Most egy tonna LiCo ara 10-15.000 USD.  A teljes epitesi koltseg 425 M USD-re van tervezve (15% hibahatar) es az evi 25.000t lithium termeles operativ koltsege 2500 USD/t, szoval evente 62.5  M USD.
.
Innen nezve, a project nemcsak kifizeti 5 ev alatt magat, hanem a total 5*25.000 t LiCo ertekesitesbol varhato bevetel 1400 M USD, az ossz operativ koltseg 425 + 5*62.5=740M USD 5 ev alatt. A teljes fedezet tehat 1400-740=660M USD, es az egyeb koltsegekkel is marad  osszesen 350-450 M USD profit, 5 ev alatt.
.
Tehat? Evi 80M profittermelo cegrol van szo, PE=14 szammal erhet a tozsden 1124 M USD Capitalizaciot.A  meglevo LAC 76M db reszveny ebbol 46% reszesedesre jogosit, szoval 1 reszveny erteke 1124 m USD/165 M sh= 6.8 USD/sh.
Az elso 5 ev alapjan. Az mas kerdes, hogy a banya utana meg 40 evig termel lithiumot. Annak a diszkontalasaval 6% szinten,  nos,  a reszveny erteke kb. 14 USD-re jonne ki.
Haaat, ehhez  tartani  kell 5 evig. Meg kell maradjon az e-auto technologiaban az, hogy lithium akkuk lesznek benne. Es hogy nem talal valaki Tibetben egy hatalmas lithium banyat.
kozi723
kozi723 2018. 04. 28. 09:14
Előzmény: #566  pomperj
#567
Egy érdekes cikkre bukkantam ma reggel, íme: Elhangzik Chile is benne, emlékszem annak idején hányszor felhívtad a figyelmet SQM-re és azóta hol tart most. :) LAC esélyes egy hasonló rodeóra? 
/
https://qubit.hu/2018/04/27/tobb-szaz-eves-banyakat-nyitnak-ujra-a-britek-az-elektromos-autok-miatt
/
LAC: 1-2 hét és beér a zónába amit vársz. 
pomperj
pomperj 2018. 04. 13. 19:15
Előzmény: #564  pomperj
#566

Az LAC folytatja a kozeledest a support vonalakhoz.
Ugy tervezem, 5.0 USD kornyeken megduplazom a poziciot. LAC nem tud itt az SPY-al szembe menni, szoval a buy-timing eleg fontos mert nagy kulonbsegeket okozhat az elejen. Amikor LAC mar 20 fele halad, akkor persze mar mindegy. De az meg par evre van innen.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180413v00n3sckk.jpeg
Törölt felhasználó 2018. 04. 10. 14:33
Törölt hozzászólás
#565
pomperj
pomperj 2018. 04. 06. 17:28
Előzmény: #562  pomperj
#564

1) LAC tema.
A project a tervek szerint halad.
A Cauchari project-rol par napja adtak ki uj reportot.  A medenec kiasasaok foldmunkai hal;adnak, masodik felevben elkezdodik a vizzel feltolteses. Kutakat furnak, utakat epitenek, gaz vezetek es solar aramtermelesi  infrastruktura kiepites folyik. Pillanatnyilag 400 ember dolgozik, a csucs idoszakban 460 lesz a letszam.
.
A banyaszhato lithium mennyiseget a 2016 evi szamokhoz kepest (3.3M tonna)  jelentosen, 80% megnoveltek. Most a becsult mennyiseg 6 M tonna lithiumkarbonat.
2)Az LAC arfolyam chart meg mindig ugy nez ki, itt 5.5-5.0 szintnel eros support van. En keszulok arra, hogy a konszolidacioban meg veszek poziciokat. Most mar nagyon jo lenne a lithium aranak, ha Tesla is, es masok is elkezdenek onteni a piacra az e-autokat. A pillanatnyi lithium ar kb. 16.000USD/t, szoval a 6Mt LAC keszlet erteke eleg kozel van a 10 Mrd total project ertekhez.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180406v00n89qxw.jpeg
kukker 2018. 03. 29. 19:54
Előzmény: #561  kiegyezo
#563
NMX-FMC-SQM-LAC, stb lithiumos, minden szinte egyformán esett, szinte ugyan úgy.
pomperj
pomperj 2018. 03. 29. 19:46
Előzmény: #561  kiegyezo
#562

1) Szerintem  LAC-nak itt van a supportja a 5.5-6.5 savban.
Megszurta a 6.20 szintet, ahol az elozo charton (lasd itt lejjebb #560) a megelozo emelkedes ellenallasa volt tavaly elott.  Az a gyanum, itt mar lehet venni. Minimum egy 20% felpattanast sejtek, egy (b) hullamban. Lehet hogy lejon a (c) hullamban 4.7 szintig, de kevesse valoszinu. 
.
2)Egyebkent pedig LIT rallyja 2016 elejetol 17--->41 kozott +24 pont volt, annak fibo 38%-a 9.20 szint. Szoval a LIT 9.0 pont koruli esese a Januar csucs ota nagyjabol megfelel egy korrekcios esesnek.  (vagy (a) hullamanak). ez alatamasztja az elozo LAC gondolatot is.
Innen erdemes figyelni a lithiumot azoknak, akik akarnak venni.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180329v00ntwrwu.jpeg
kiegyezo 2018. 03. 29. 19:08
#561
A LAC esése mögött van valami cég-specifikus? Olvastan pár cikket a seekingalpha-n, a szektor sem dícsérték agyon mostanában, de ma belebotlottam egy bő két hetes, kifejezetten negatív cikkbe magáról a cégről. Ebbe, ni: https://seekingalpha.com/article/4156030-lithium-americas-unworthy-investment

Topik gazda

werkaz
4 2 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek