Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2017. 06. 26. 20:34
Előzmény: #419  pomperj
#420
Szia pomperj! Látom, te is eléggé benne vagy a témában. Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményed a galaxyról. A papír szét van adva (a szektorhoz képest is), a kicsiket kiszedték a poziból, pedig negatív hír nem nagyon jött. 1-2 embert megkéredztem, hogy hátha ők okosabbak, de ők is csak azt mondták amire gondoltam mégpedig, hogy venni kell. Esetleg tudsz valamiről ami esetleg elkerülte a figyelmem? Köszi a választ előre is.
pomperj
pomperj 2017. 06. 23. 06:31
Előzmény: #418  pomperj
#419
Ugy tunik, a kis menetkozi korrekciok elindultak Lithium temaban. A TeslaMotors is megerkezett a regi target, a 380-as arszintre. Es meg nem indult meg a reklam-kampany az elso sorozatgyartasu 3-as modellek atadasarol. Szoval, ettol sok fugg, es Tesla akar meg feljebb is mehet. De TSLA eloreszaladt arszinten van most. Legyunk realisak: TSLA tulertekelt most. A piaci kapitalizacio 62Mrd, PE=negativ, es kibocsat 80e autot, ami felfuthat 0.%-ra is. Ehhez kepest a GM csak 55 Mrd kapitalizacio, PE=6, es kibocsat 100x annyi autot. Aki eleg bator, annak szep trade lehet a (GM long-TSLA short) paros hedge. Persze, tartani kell evekig. Egyelore varnek a lithiumba valo ujabb invesztalassal. Nem tudni, mekkorat esik. En azt gondolom hogy kis menetkozi korrekcio lesz, a TSLA-val szinkronban. De lehet negativ meglepetes.
pomperj
pomperj 2017. 06. 18. 12:09
Előzmény: #417  pomperj
#418
lithium chartok: 1)ALB: egy korrekcio visszahozhatja a 85-90 savba. De longterm (3) legszebb hullamban van, a 3-4 eves potencialis target 170 korul. link 2)SQM: szinten elore szaladt, egy korrekcios wave (4) fibo 38% visszahozhatja 27-30 korulre. Kozel duplazni tud 3-4 ev alatt. link 3)LACDF: oldalazo mozgas egy emelkedo haromszogben. Ha kitor, a rally target 1.10-2.20 savban lehet. link 4)LIT ETF: A emelkedo 93) secularis hullm elso egyharmadaban tarthat. Kis menetkozi korrekcio lehet. Kivalo bull forma. link
pomperj
pomperj 2017. 06. 18. 11:16
Előzmény: #413  pomperj
#417
Ideje a negyedevenkenti attekintesnek. 1)ALBEMARLEA nagytakaritast vegre befejeztek, atsrukturaltak a ceget. . Eladtak 3 uzleti szegmenset, es a bevetelekbol nagyjabol 1Mrd adossagot csokkentettek, igy a 12Mrd-os kapita;izacio mellett 2.2 Mrd adossag maradt . Az uzletagak kozul megmaradt a Bromid, Lithium, Katalizator es Feluletkezeles; szoval Lithium az osszesbol kb. 1/4 resz. Tehat ALB nem tiszta lithium ceg, hanem inkabb vegyi konglomeratum. A profit szepen maszik fel evek ota, negyedevente nagyjabol 1.0-1.30 USD profitra lehet szamitani, ami ebben a savban lassankent novekvo. A 2016 evi 5.68 profit csaloka, mert a Q4-ben jottek be az eladasokbol a bevetelek. A profit realitas 2017-re kb. 4.30 USD es 2018-ra 4.80. Igy a PE=20-22 normalis erteke mellett a mostani 115 ar egy kicsit elore szaladt, es egy korrekcio lehetseges. Ezzel egyutt a ceg igen stabil, a profit novekedesevel a szereny osztalekot novelhetik, es tovabb folytathatjak a lithium es mas spec. vegyi anyag banyak megszerzeset. A korrekcio aljan erdemes lehet venni. 2)SOGUIMICH, SQMHasonlit ALB-ra abban hogy 6 uzletaguk van, es azokbol a fele a mutragyak, a masik fele a lithium es jod. Viszont a profit 60%-a lithiumbol van. A bevetelek a 2015 evi 1.7Mrd-rol iden 2.1Mrd-re nohetnek. A Q4 profit 114 M szintrol 2017Q1-re 178M-re nott, es ebben az oroszlanresz a novekvo lithium kitermeles mellett a novekvo lithium araknak koszonheto.A Li kereslet es termeles egy ev alatt 14%al nott, es a management 2018 utanra is evi 12% emelkedessel szamol; ez evi +80M novekedes. A beruhasaok szintje evi 100M koruli, es a Cauchari-Olaroz tavakba iranyul a nagyresze. A vevok fele lithium elem gyarto, a masik fele uveg, gyogyszer (depresszios drug) celra megy. A piaci reszesedesuk 27% koruli, es egyelore kepesek ezt tartani. A veg 80% tulajdonjoga 3 nagybefekteto kezeben van. Az SQM eppen korrekciot kezdett, es a korrekcio vegen, osz tajan?, jo vetelnek gondolom. 3)LACDFAz Andok Puna fennsikon, ahol a vilag lithium 80%-at termelik, LACDF egy uj banyat kezd felepiteni az Argentin oldalon. 50.000t Lithiumcarbonatot akarnak termelni, 2 fazisban epitik fel a banyat. A fo partner SQM, es a Korea-Kinai Ganfeng-el. LACDF nagy potencial, de kicsi es nagyon rizikos. A projektet a mult honapban itt leirtam reszletesen. Ez az utolso uj hir: ++++++++++++++++++++++ June 7, 2017 Lithium Americas Closes US$172 Million Strategic Financing with Ganfeng Lithium Vancouver, Canada: Lithium Americas Corp. ("Lithium Americas" or the "Company") (TSX: LAC) (OTCQX: LACDF) is pleased to announce it has completed the closing of the investment agreement (the "Investment Agreement") with GFL International Co., Ltd., a wholly-owned subsidiary of Jiangxi Ganfeng Lithium Co., Ltd. (“Ganfeng Lithium”). Pursuant to the Investment Agreement, Ganfeng Lithium agreed to provide Lithium Americas with an aggregate of approximately US$172 million in financing. As described in the Company’s press releases dated January 17, 2017 and May 10, 2017, in connection with closing of the Investment Agreement, the parties completed the issue and sale of the remaining 63,750,000 common shares at a price of C$0.85 per common share for gross proceeds of approximately C$54 million (US$40 million), executed a credit agreement for a US$125 million credit facility and executed an off-take agreement for the purchase and sale of lithium products. When combined with the 11,250,000 common shares (US$7 million) issued on January 27, 2017 pursuant to an initial equity installment under the Investment Agreement, Ganfeng Lithium now holds 75,000,000 common shares of the Company. Tom Hodgson, Lithium Americas’ CEO, commented: "We welcome Ganfeng Lithium as our largest shareholder. The closing of the Investment Agreement places Lithium Americas in a strong financial position and will allow the Company to now commence construction of the Cauchari-Olaroz lithium project with our joint venture partner SQM, with the objective of becoming the next low cost brine producer of lithium by 2019." About Ganfeng Lithium Ganfeng Lithium is the largest integrated lithium producer in in China, with a total capacity of around 30,000 tonnes per annum of lithium carbonate equivalent. Ganfeng Lithium’s products include lithium metal, lithium hydroxide, lithium carbonate, lithium fluoride, and lithium chloride. In Australia, Ganfeng Lithium owns a 43.1% interest in the Mount Marion lithium spodumene project with Mineral Resources Ltd. (43.1%) and Neometals Ltd. (13.8%). Ganfeng Lithium was founded in 2000 and is listed on the Shenzhen Stock Exchange (SHE: 002460) with a current market capitalization of approximately US$5 billion. 4)A chartokat kesobb felteszem.
luxemburg 2017. 06. 17. 20:56
#416
Nagyon köszönöm János,ez igazán velös vélemény volt.Üdv!
sanka 2017. 06. 17. 09:12
Előzmény: #414  sanka
#415
Oké, olvastam:))
sanka 2017. 06. 17. 09:06
Előzmény: #413  pomperj
#414
Szia pompi, otp?
pomperj
pomperj 2017. 06. 17. 07:25
Előzmény: #412  luxemburg
#413
Szia, egyszoval? ez egy PR cikk, es nincs pozitiv velemenyem a cseh lithiumrol. A magyarrol sem. A lithium banyaszat koltseges. Es a legolcsobb modszernek az bizonyult, hogy az osszegyult esovizben a talajbol kioldott lithiumot a viz elparologtatasaval kivonni. Igy is, kilonkent kb. 20 USD a minimal ar. Minden mas modszer dupla koltseg, peldaul a nagy es mely volgyek talajaban levo lerakodott agyag kibanyaszasa utan kemiai uton kivonni az agyagbol. Ez is mukodik, lasd itt a korabbi Western Lithium probalkozasok a nemet vegyi technologiaval. De duplan draga es most nem versenykepes. Ezt mindenki abbahagyta. Amig az Andokban es Tibetben levo lithiumos tavakbol ki lehet vonni annyit, amennyi kell a piacnak, es nem novi tul a kereslet hogy onnan kielegithetetlen, addig csakis ez marad felszinen. Es ezert ma a valos lithium banyaszok (ALB, SQM, stb) mind ott mukodnek. Es egyes kicsik, mint LAC, probalnak ott mas tavaknal uj banyakat nyitni. 2)A lithium nagyon fontos anyag. Ami az Andokbol a tavakbol lehozhato, az meg kb. 10 evig eleg lesz a piacnak a novekedes mellett is. Amiota itt elkezdtunk errol tarsalogni, 2014 ota az ALB, SQM, LACDF nagyjabol +80% korul mentek. A lithium igen jo befektetes szerintem hosszu tavra, es alighanem kevesbe rizikos mint szinte barmi mas, plane a mai csucs arakon. Meg most is igen jo vetel a lithium banyaszat, es 10 eves tavlatra szerintem 10-bagger. De talan erdemes fokozatosan, 1-2 evre elhuzve lepesenkent venni, vagy TA alapon megvarni a korrekcio veget annak, aki most vesz eloszor.
luxemburg 2017. 06. 14. 20:42
#412
Szia Pomperj! Szeretném a véleményedet kérni,a cseh lithiumos bánya nyitásról. Ha idödbe beleférne megköszönném,hogy ránéznél az European Metals Holdingra ,mint beruházóra.Érdemes -e öket is hosszútávra tartani,mint a LAC-ot.Nagyon jó hireket olvastam roluk,az elsö öt jelentös kitermelök közé sorolhatják őket.Önköltségük is 3.800 dollár körül irják. Elóre is köszönöm,üdvözöl egy régi rajongód!
Boole 2017. 05. 12. 12:10
Előzmény: #410  Boole
#411
A Lithium America-tól megváltam profitban. Ez a papír gyenge.
Boole 2017. 04. 27. 20:39
Előzmény: #409  Cipolla22
#410
Igen, a kobaltot kb. 2 hónapja már írtam, de kerestem olyan céget, amelynek a részvényéből tudnék venni, de nem volt ilyen.
Cipolla22 2017. 04. 27. 20:16
Előzmény: #408  Boole
#409
Nekem most már ALB-om is van, SQM és LAC mellé. Ez a cikk is érdekes: link
Boole 2017. 04. 22. 19:46
Előzmény: #407  Boole
#408
Szerintetek melyik a három legjobbnak ígérkező lithium bányász cég?
Boole 2017. 04. 19. 15:14
Előzmény: #404  Boole
#407
Lítium technológia: jelentős fejlesztések várhatóak a jövőben11:38 | április 19. Erste Research Research Blog A világ egyre gyorsabb ütemben keresi az elektromos áram tárolásának hatékonyabb módjait. A lítium-ion jelenti a fejlesztés fő irányát. Meglepő, hogy ebben a technológiában is rejlenek tartalékok. Túl szép, hogy igaz legyen?Az első lítium-ion akkumulátor kifejlesztője, a 94(!) éves John Goodenough a texasi Austinban található University of Texas professzora és fejlesztői csapata két hónapja publikálta a legújabb akkumulátor megoldását. Az lítium alapú akkumulátor szilárd állapotú cellákból áll és megoldani látszik a hagyományos lítium ion legfőbb problémáit, mint a túlmelegedés és rövidzárlat, amit a lítium kristályosodása okoz túl hirtelen töltés esetén. És ez csak kezdet. Goodenough professzor szerint az új megoldás hosszabb élettartamú lesz (1.200 feltöltés), 3-4-szer nagyobb energiasűrűséget lehet vele elérni és feltölteni is gyorsabb lesz, akár percek is elegendőek ehhez. Emellett az akkumulátor kevésbé lesz érzékeny a külső hőmérsékletre, mivel akár -20 fokon, akár plusz 60 fok mellett is hasonló hatásfokkal működtethető.Az egyértelmű, hogy az autóipar számára ennél ideálisabb megoldás nem igazán létezhet, ha tisztán elektromos autót szeretnénk kreálni. Ráadásul az, hogy nem kristályosodik az erőforrás, jelentősen hozzájárul a hosszabb élettartamhoz, ami a mai elektromos járművek egyik rákfenéje.A fejlesztések nemcsak ebbe az irányba haladnak. A tudósok hasonló üvegszerkezetű nátriummal is kísérleteznek. Ennek nagy előnye, hogy sokkal nagyobb mennyiségben van jelen a természetben, mint a lítium és akár tengervízből is előállítható. Ezt a fejlesztés Goodenough csapatával kooperálva és Maria Helena Braga nevű hölgy vezeti. Egy harmadik csapat, akik főleg katonai célokra fejlesztenek, az American Lithium Energy a meglévő lítium-ion technológiát kívánja biztonságosabbá tenni. A hadsereg ugyanis csak akkor vált szívesen elektromos járművekre, ha azok nem gyulladnak fel rövidzárlat vagy baleset esetén.A lítium akkumulátorok költségcsökkenése Forrás: Bloomberg New Energy Finance, Tesla, Oilprice.comAz akkumulátor technológiát nehéz egyelőre pénzügyi befektetőknek megjátszani. Három olyan ETF van, mely szóba jöhet. Az egyik a First Trust Nasdaq Clean Edge Smart Grid Infrastructure Index Fund (Bloomberg: GRID US), mely olyan részvényeket tartalmaz (szám szerint 32-t), melyek az okos elektromos hálózatokba, mérésbe és tárolásba fektet. Ezek a cégek mind kellenek az ún. okos elektromos hálózatok működtetéséhez. Az ETF egyaránt tartalmaz nagy és kiskapitalizációjú részvényeket.A Global X Lithium ETF (Bloomberg: LIT US) elsősorban lítium kitermelő vállalatokba és lítium akkumulátort gyártó cégekbe fektet. Az ETF-ben 20 részvény van szerte a világból. Az ETF-ről már korábban is írtam.A First Trust Nasdaq Clean Edge Green Energy Index Fund (Bloomberg: QCLN US) elsősorban bioüzemanyagok vállalatokba és fotovoltatikus cégekbe fektet. Az alap részvényeinek 87,8%-a az Egyesült Államokban jegyzett, főleg kis és közepes kapitalizációjú cégek, a két legnagyobb súlyú papír a Linear Technologies (LLTC US) és a First Solar (FSLR US) 8,6% és 8,5%-os részesedéssel.Pletser Tamás EMEA Olaj-, és Gázipar Elemző, Erste Befektetési Zrt.
Tibi0002 2017. 04. 11. 21:50
Előzmény: #402  Cipolla22
#406
Ebben a beszélgetésben az a jó mindenki számára, hogy aki a megalapozott várakozást fizeti meg, az Teslát vesz. Aki a már bejáratott nyereséget és osztalékot, az Daimlert. Más pedig mindkettőt. Megint mások egyiket sem. És mindenki a saját számláján fog szembesülni a döntése eredményével. Én pl. vettem General Motorst és BMW-t. :)
Cipolla22 2017. 04. 11. 21:24
Előzmény: #404  Boole
#405
Közben egolfról alig van néhány új hír, pedig a release-t tavaszra ígérték: link hatótáv: 300km - akkumlátor garancia: 8 év
Boole 2017. 04. 11. 16:25
Előzmény: #403  Cipolla22
#404
A LAC alig emelkedik, azt hittem az arannyal együtt fog menni, de elég kevés benne a potenciál.
Cipolla22 2017. 04. 06. 21:02
Előzmény: #400  pomperj
#403
Az SQM ma viszont ismét hasít. Szeretem az ilyen napokat. LAC-nak is jó volna megtalálni a "helyes" irányt :)
Cipolla22 2017. 04. 06. 21:01
Előzmény: #400  pomperj
#402
Hát Tesla felforgatja a piacot az eautóval ez tény, a németek még 10-15 évig tuti reszelgették volna a dízeles rendszereket. Most annyi a különbség hogy a benzint reszelgetik tovább (a fejlődő országok a belsőégésű motorok darabszáma nőni fog még a neccesebb eautó szcenáriók szerint is 2025-ig!) és mellette eautót is fejlesztenek. Ebből a szempontból Elonék biztosan úttörők, örülök neki, hogy kicsit felrázzák a piacot. De amellett sem lehet elmenni, hogy autóipari újítások jó nagy része először Daimlernél jelent meg az elmúlt 20 évben. Arról persze külön lehet vitatkozni, hogy ki a nagyobb újító, mert az újítások legnagyobb része az autóipari beszállítokhoz (Conti, Valeo, Bosch, stb.) kötődik. Ha nagyon-nagyon durván le akarom egyszerüsíteni az egyes OEM-ek Teslatól Daimlerig megveszi a legókockákat (önvezetés, kamera, radar, ABS, ESP, légzsák, stb.), fejlesztenek hozzá motort/akksit + designt és meg is vagyunk. Ahogy írtam nagyon-nagyon eltúlozva mégis sok igazságtartalommal.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 05. 23:36
Előzmény: #400  pomperj
#401
Szerintem is fontos az innováció, de ennek ált. meg is van az ára. A piac a növekedési sztorit értékeli a TSLA-ban, és majd 1x talán eljut oda az emberiség, hogy nem a pénz meg a profit a legfontosabb, de ettől még a vállalatok fő mozgatórugója az esetek igen nagy részében jelenleg ez. Elon Musk egy jó értelemben vett különc, aki "köp a hagyományokra", és jó esetben megreformálja az autóipart (ill. magát a közlekedést), rossz esetben meg utat tör másoknak, ő maga meg Nikola Tesla sorsára jut. (Remélem, nem ez fog bekövetkezni. A fiatal generációnak szüksége van olyan hősökre, mint Elon, és ha "elbukik", akkor nyilván kevésbé lesz jó példakép. No meg eleve egy szimpatikus, szerény, halkszavú afrikai srác, aki megcsinálta a szerencséjét az USÁ-ban - tehetséggel, kitartással, kockázatok vállalásával, stb.) Na, szóval a világ eddig nem nagyon díjazta a különcöket, szerintem Elonnak is az a "mákja", hogy a nagyok beálltak mögé, tehát pl. a nagyágyúk elkezdték idejében megvenni a TSLA-t, és részben ezért a média nagyon jól bánt vele. (Lehet ebben a "mákban" egy halom diplomácia, stb. tehát lehet, hogy jól el is adta Elon a cégét, és akkor marketingesnek is jó... de nekem az a gyanúm, hogy a média nem kap fel valamit "csak úgy". Szerintem még idejében beszálltak hozzá "csendestársak", és azt is gyanítom, hogy Elon sokat tanult Nikola Tesla történetéből...) Valószínűsítem, hogy amikor megvette az "eredeti" Teslát, Elon már lezsírozott ezt-azt a marketing terén. A mérnöki tudása meg nyilván abban segíthette, hogy technikailag jó legyen a cég. Idejében felismerték a SW-ben rejlő lehetőségeket is, szóval ennél korábban nem is nagyon tudták volna kezdeni ezt az ipart, mert akkor még az "AI" nem volt elég fejlett. De lehet akár a Google is a befutó e téren - ne felejtsük el, hogy az ő driverless car-jai kismillió mérföldet futottak már baleset nélkül.
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 22:28
Előzmény: #399  tberki
#400
Maradjunk annyiban, hogy Tesla 4 ev alatt tobbet ujitott az auto iparban, mint Daimer 20 ev alatt. Es bizony latszik az arfolyamon: Tesla arfolyam nagyjabol 10x lett 4 ev alatt, Daimler arfolyama ma a 20 evvel ezelotti alatt van (!), ugy -10%al.A Daimler feladata az ros emelese? Nekem kicsit vicces az elozo tenyek tukreben...
tberki 2017. 04. 05. 21:39
Előzmény: #396  pomperj
#399
Azert egy ceg innovacios kepesseget a reszvenyarfolyammal jellemezni... haaat enyhen szolva is orbitalis baromsag. Az invesztorok is meglehetosen mokasak amikor alacsonyabbra ertekelnek egy 10% ros ceget mint ugyanazt a ceget akkor amikor ennek a felet sem tudta, szar termekpalettaval. Cipolla: tavaly 5600 volt. Alapvetoen a nemet cegeknel letezik a dolgozok nyeresegreszesedese. A daimler feladata a ros tovabbi emelese, fix koltsegek csokkentese. A kinai piac elkepeszto, meg a novekedes uteme sem csokken, sot nott az elso negyedevben...
Cipolla22 2017. 04. 05. 20:34
Előzmény: #397  pomperj
#398
Daimlert azért még ne temessétek. Nagyon pörög nekik az üzlet a kínaiak veszik, mint a cukrot. Minden (!) német dolgozónak kiutaltak 5400 EUR prémiumot a nyereségből. Tesla-t csak akkor fogjuk igazán látni, ha készen lesz a Gigafactory és megy már a Model3 gyártása. Jelenleg annyit látunk, hogy évi 100 ezer autót adnak el és nem nagyon nyereségesek. Személy szerint magyarként jobban szurkolok a németeknek, hogy ők is kijöjjenek az első komolyabb elektromos modellekkel. E-Golfot már idén látni fogjuk. Ha az eautók 5 éven belül robbannak be, akkor nagy bajban vannak a németek. Ennek szerintem kicsi az esélye az akkumlátorok jelenlegi fejlettségi szintje az ára és a hiányos töltőinfrastrúra alapján. De ha 5-10 éven belül futnak csak fel (mondjuk 20-40%-ig világszinten), akkor bőven meg fogják oldani német barátaink is.
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:06
Előzmény: #396  pomperj
#397
pomperj
pomperj 2017. 04. 05. 14:01
Előzmény: #394  kukker
#396
Nem csak ez a baj Daimler-el. Epp 20 eve a reszveny ara netto nem ment semerre. link megiscsak mond valamit az innovacios kepessegukrol. Nem vitasan kis pozitivum, ha a 20 ev alatt folyamatosan fizettek volna 4% osztalekot a tulajdonosnak, akkor kb. annyit kapott azert, mintha bankban tartotta volna. De csak kb. feleannyit fizettek.
kukker 2017. 04. 05. 07:41
Előzmény: #394  kukker
#395
kukker 2017. 04. 05. 07:40
Előzmény: #393  bigh4fish
#394
Mai T.C.-cikk: Feladja az üzemanyagcella-fejlesztést a MercedesAz elmúlt tizenöt évben szinte minden nagyobb autógyártó foglalkozott üzemanyagcellás hajtások fejlesztésével, és sokáig úgy tűnt, ez a megoldás veheti át a belsőégésű motor helyét. A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak. A Mercedes korábban az üzemanyagcellás fejlesztések egyik zászlóvivője volt: nagy tesztflottát üzemeltettek, és igyekeztek kiküszöbölni a hajtásrendszer legfontosabb hibáit. Ám ezek nehezen kezelhető problémáknak tűnnek: drága fémekből, amilyen a platina, még mindig nagyságrendekkel több kell egy üzemanyagcella-csomagba, mint egy katalizátorba, ami nagyon drágává tenné a gyártást. Ám ha ez nem is lenne akkora gond, akkor is probléma még a hidrogén tárolása az autóban, illetve megfelelő kúthálózat híján az utántöltés is. „Az üzemanyagcellás hajtás nem játszik már központi szerepet a cégünknél. Még mindig rendelkezünk a legmodernebb technológiával, de jelenleg az akkumulátoros elektromos járművek tűnnek az ígéretesebbnek.” - fogalmazott a Daimler AG. vezérigazgatója, Dieter Zetsche.
bigh4fish
bigh4fish 2017. 04. 02. 16:24
Előzmény: #392  tberki
#393
nem csak az uber dolgozik ilyenen. kb amelyik autóban van elektronikai rendszer azt át lehet már alakítani. link we give away software to make your car self driving link
tberki 2017. 04. 02. 12:33
Előzmény: #391  tberki
#392
Lehet hogy rosszul ertettem, de mintha az uber valami olyasmin dolgozna ami barmely autobol tud autonom vezetesre kepes jarmuvet csinalni. Az eleg nagy durranas lenne. Penteken reszt vehettem egy kerekasztal beszelgetesen Markus Schäferrel, erdekes dolgokat mondott tobbek kozott errolma temarol is. W222 modellfrissites jon iden ;)
tberki 2017. 04. 02. 12:30
Előzmény: #390  pomperj
#391
A summon your car pontosan mit takar? A tobbi nem igazan nagy szam, szeptembrrben jon meg az e klassem, az a w213 bevzetes ota tudja ezeket
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 12:15
Előzmény: #364  kukker
#390
Az autopilot temahoz: megjott Tesla levele a softver frissitesre. Ebbol azert latszik, hol tartanak. link
pomperj
pomperj 2017. 04. 02. 10:56
Előzmény: #387  pomperj
#389
Csendben megjegyzem, hogy mintha LIT a legszebb bull piac-ban lenne. link A tobbi lithiumos is nagyon szepen nez ki. ALB egy ev alatt +150%, az SQM 1 ev alatt +120%. Erdemes korulnezni: meg csak most kezdodik a tanc.
peggy01 2017. 03. 29. 21:24
Előzmény: #386  akurusa
#388
LACDF már az RC palettáján is megtalálható. Korábban nem volt, régebben többször is érdeklődtem. A 10$ alatti részvényeknél vételnél és eladásnál is 1centet rászámolnak, így a 0,75$-os részvényért 0,76$-t kell adnod. A brókerdíj min. 2$. Nagyobb darabszámnál főleg 1$ alatt lehet, hogy a KBC-nél a LAC.TO jobban megéri.
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 20:15
Előzmény: #381  pomperj
#387
Epp kijott az LAC uj tanulmanya, a feasibility study. Nyilvan ez az egyik ok, amiert hirtelen nagyon meglodult LAC felfele. Bemasolom, mert erre meg sokat vissza fodunk terni a kovetkezo 1-2 evben. A lenyegesebbek; 1)Az eves EBITDA 233M USD korul varhato. A Netto Present Value, 10% diszkonttal 800-1200M USD. Internal Rate of Return: 30-34%. Durva szamok: ha a ceg er (9-15)*EBITDA erteket, akkor a ceg varhato capitalizacioja 2-2.5 Mrd USD kozotti szintet erhet el, amikor 2 ev mulva termelni fog. Ez a mai arnak (6-8) szorosa, Ez eleg jol egybevag a korabbi fundas becsleseimmel. 2)Az operativ termelesi koltseg 2500USD/t nagysagrend lesz. Most a lithium-karbonat eladasi ara 12.000 USD/t. A legnagyobb koltsegtenyezo a vegyi anyagok es derites, kb. a koltsegek 55%-a. 3)A banya varhato elettartama 40 ev. 4)A beruhazasi koltseg 425M USD korul lehet. 10 evre elosztva, a koltseg 40-50M USD/ev. A beruhazas 3-4 ev alatt kepes megterulni. Az epites 2 ev, es kb. 800 fo fog dolgozni epitesen. A banya uzemeltetese 260 embert foglalkoztat. 5)Az overhead koltseg (engedelyek, adok, stb) evente kb. 63M USD. ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project Last update: 29/03/2017 2:13:46 pm Lithium Americas Announces Positive Feasibility Study for Stage 1 of the Cauchari-Olaroz Lithium Project VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA--(Marketwired - Mar 29, 2017) - Lithium Americas Corp. ("Lithium Americas" or the "Company") (TSX:LAC)(OTCQX:LACDF) is pleased to provide results of a Definitive Feasibility Study ("Stage 1 DFS") on the Cauchari-Olaroz lithium project ("Cauchari-Olaroz" or the "Project") in Jujuy province, Argentina. Unless otherwise stated, all figures are quoted in U.S. dollars ("$") and are reported on a 100% equity project basis. Highlights: -- Average annual production of 25,000 tonnes of battery-grade lithium carbonate over a 40-year project life -- Estimated construction capital cost of $425 million, before working capital and value-added taxes ("VAT") -- Average operating costs of $2,495/t of battery-grade lithium carbonate produced -- Average annual EBITDA of $233 million, after-tax NPV of $803 million (at a 10% discount rate) and after-tax IRR of 28.4% assuming a price of $12,000/t of battery-grade lithium carbonate sold -- Creation of at least 260 permanent jobs during the 40 years of operations and employment of at least 800 people during the 2-year construction period -- Government confirmation of all necessary permits to commence construction and operate -- Construction expected to commence in the first half of 2017 with production starting in 2019 Cauchari-Olaroz is 100% owned by Minera Exar S.A. ("Minera Exar"), an Argentine company owned 50/50 by Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera de Chile S.A. ("SQM"). As previously announced, Minera Exar is pursuing a development plan at Cauchari-Olaroz for production capacity of 50,000 tonnes per annum ("tpa") of battery-grade lithium carbonate ("Li(2) CO(3) ") in two stages, with each stage consisting of 25,000 tpa of Li(2) CO(3) . The Stage 1 DFS covers the first stage ("Stage 1") and the plant for Stage 1 has been engineered to integrate production from the second stage ("Stage 2"). No estimated financial results or reserve estimate associated with Stage 2 are included in the Stage 1 DFS. The results of the Stage 1 DFS are provided in Table 1 on a 100% equity project basis: Table 1: Cauchari-Olaroz Stage 1 DFS Results Stage 1 DFS --------------------------- ---------------------- Lithium carbonate price $12,000/t Li(2) CO(3) Average annual production 25,000 tpa Li(2) CO(3) Expected project life 40 years Project capital costs $425 million Operating costs $2,495/t Li(2) CO(3) Average annual EBITDA $233 million Pre-tax NPV 10% discount $1,266 million After-tax NPV 10% discount $803 million Pre-tax IRR 34.0% After-tax IRR 28.4% Payback period 3 years, 5 months --------------------------- ---------------------- Tom Hodgson, CEO of Lithium Americas, commented: "We are very pleased with the results of the Stage 1 DFS, which highlights the value created from our partnership with SQM, our experienced team in Argentina and strong support from the government of Jujuy. The Stage 1 DFS leverages our partner's expertise to develop a low-cost and long-life lithium project. We plan to start construction immediately upon closing our strategic investments with Ganfeng Lithium and Bangchak Petroleum, which are expected to close in the coming month." Project Details Cauchari-Olaroz is located in Jujuy Province in north-west Argentina. The Project is situated in the Salar de Olaroz and Salar de Cauchari, adjacent to Orocobre Ltd.'s Olaroz facility, which has been in production since 2015. The Project is approximately 270 km east of SQM's Salar de Atacama brine operation, accessible via an international highway. Cauchari-Olaroz is well serviced by nearby infrastructure including major paved highways, a national and international rail link which connects to the port of Antofagasta in Chile, a high-voltage power grid, and a gas pipeline. The Stage 1 DFS is based on using a conventional, commercially-proven brine processing technology at Cauchari-Olaroz to produce high quality battery-grade lithium carbonate that can be used directly by battery material producers in manufacturing cathode and electrolyte for lithium-ion batteries. The production process involves two distinct steps and is generally consistent with other established brine operations. The first step uses a solar evaporation process to concentrate lithium in the brine and precipitate competing salts in large-scale ponds. The ponds at Cauchari-Olaroz are based on SQM's pond design criteria used in their existing Atacama operation and involve the use of shallow ponds where the precipitated salt is annually harvested from the flat pond base. The second step uses the processing facilities that transform the concentrated lithium brine into battery-grade lithium carbonate while ensuring the removal of impurities from the end-product. The Stage 1 DFS contemplates producing 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) for a project life of 40 years with production starting in 2019 The production and sale of potassium chloride ("KCl") is not contemplated in the Stage 1 DFS. Minera Exar has granted a right to Jujuy Energia y Mineria Sociedad del Estado ("JEMSE"), a mining investment company owned by the government of Jujuy Province in Argentina, to acquire an 8.5% equity interest in Minera Exar and provide management services as required to develop the Project. Permitting Status Minera Exar has an approved Environmental Impact Statement ("EIS") permit issued by the Province of Jujuy on July 11, 2012. Minera Exar's permitting status was recently affirmed by a letter from the Secretary of Mining and Hydrocarbons of the Province of Jujuy on March 21, 2017 confirming that Cauchari-Olaroz has the necessary permits to commence construction and operate in accordance with the EIS. Economic Benefits to Jujuy Province and Argentina The Stage 1 DFS demonstrates that Cauchari-Olaroz will provide substantial economic benefits to Argentina at the local, provincial, and national levels, including: -- Direct employment by Minera Exar of at least 800 people during the 2-year construction period; -- Direct employment by Minera Exar of at least 260 people in permanent positions during the 40 year operations; -- Several hundred indirect jobs with suppliers of products and services to support mine operations; -- Annual payments to the government totaling approximately $63 million in the form of income tax, corporate tax, and royalties (based on a price of $12,000/t of Li2CO3); -- Training and skills development programs aimed at maximizing local employment at the Project; -- Expected improvement of local and regional infrastructure; and -- Continuation and future expansion of existing community investment programs, small business development, and support of cultural development. Operating Costs The operating and capital cost estimates have been reviewed and confirmed by Andeburg Consulting Services Inc. ("ACSI") in accordance with NI 43-101 Standards of Disclosure for Mineral Projects. The Project cost estimates are based on an exchange rate of 16:1 Argentine pesos to the U.S. dollar. The average operating costs were calculated for a facility with production of 25,000 tpa of battery-grade Li(2) CO(3) , and are presented below in Table 2. Additional work through engineering refinements and contract negotiation will continue in an effort to reduce the operating expenditures. Table 2: Operating Costs Operating Cost Category ($/t Li(2) CO(3) ) % of Total ---------------------------------------- ------------------- ---------- Reagents $991 40% Pond Harvesting & Tailing Management $345 14% Maintenance $210 8% Electric Power $187 7% Labour $166 7% Product Transportation $135 5% Catering, Security & Third Party Services $97 4% Natural Gas $85 3% G & A $76 3% Diesel $69 3% Consumables $51 2% Water Treatment System $38 2% Bus-In / Bus-Out Transportation $35 1% E & C $10 <1% ---------------------------------------- ------------------- ---------- Total Operating Costs $2,495 100% ----------------------------------------- ------------------- ----------
akurusa 2017. 03. 29. 20:08
Előzmény: #385  upgrayeddAKS
#386
Sziasztok! Köszi szépen! Meglesem őket! 10x-ben kiegyezhetünk, csak h ne legyünk nagyra vágyók. ;)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 03. 29. 19:41
Előzmény: #382  akurusa
#385
DEGIRO-nál találkoztam vele, máshol nem. Biztosan van nagyobb hazai brokiknál, csak drága (IB-nél sem olcsó btw.), és a Degiro webes rendszere kissé fura ugyan, de ha hozzászoksz, akkor kifejezetten jó. A RC-nál jobbak szvsz, és sokkal jobban is értenek hozzá. A többi brokkoli elég macerás lesz. Akárhogyan is: sok iskert hozzá! Triplázd meg a teljes tőkéd LAC részvényeken! :) De kiegyezhetünk 10x-ezésben is, nem vagyok fukar... és nem csak azért, mert nekem is van LAC :)
Törölt felhasználó 2017. 03. 29. 19:00
Előzmény: #382  akurusa
#384
KBC-nél lehet kereskedni vele.A díja viszont nagyon húzós 0,4% de minimum 50 CAD.(10.000.Ft) Kis pénzel nem érdemes belevenni. Ha veszel mondjuk 100.000. forintért akkor 20%-ot kell emelkednie ahhoz,hogy veszteség nélkül kiszállhass.
Boole 2017. 03. 29. 18:45
Előzmény: #381  pomperj
#383
Köszönöm, úgy legyen.
akurusa 2017. 03. 29. 18:05
Előzmény: #381  pomperj
#382
Szia János!Inkább csak olvasni szoktam a fórumot, de sztem jó meglátásaid vannak, amelyet ez úton is köszönök!Egy olyan kérdésem lenne, hogy LAC kereskedéséhez melyik szolgáltató ajánlod? Az enyémnél sajnos nincs. Én is látok benne fantáziát, és lenne egy kisebb tőkém, amivel beszállnék középtárvra. Teslát sikerült meglovagolni 208 környékéről, egyelőre ott kivárok az újabb beszállóval, sztem ha lesz egy kis para a piacokon, akkor lesz még egy kicsit lejjebb is az árfolyam a nagy felkör előtt.előre is köszönöm!üdv.,
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 17:13
Előzmény: #380  Boole
#381
2017 evre 1.4-1.8 koze. Pontosabban: nyar vegen mar latni fogjuk ezt az arat, amikor a Tesla3 feltunik a Californiai (Fremont gyar kornyeki) utakon...mert a beta tesztet a gyar dolgozoi csinaljak majd,. Kozeptavra 4.0-6.0 koze. Lasd korabbi fundas becslesek.
Boole 2017. 03. 29. 16:59
Előzmény: #379  pomperj
#380
LAC-ban mennyi a célárad? Ezt tényleg jókor vettem egyelőre.
pomperj
pomperj 2017. 03. 29. 16:24
Előzmény: #378  pomperj
#379
Az LAC tartja a 20 hetes ciklusat. Es most mintha ujabb 20 hetes ciklus latszik indulni. Tudom, nagyon nehez: de megis, azt gondolom: tartani ! nem kell oda adni olcson. Az utolso ciklus mar attorte a 0.80 ellenallast, es ez mar kepes at-szalguldani rajta. Jol fog jonni az a penz...majd.
pomperj
pomperj 2017. 03. 28. 19:06
#378
Lithium Market Soaring, Driven by Battery-powered Electronics, Automotive Industries
Last update: 28/03/2017 2:30:18 pm
NetworkNewsWire Editorial Coverage 
NEW YORK, March 28, 2017 /PRNewswire/ --

Lithium remains a key commodity for the future due primarily to a rising worldwide demand for rechargeable lithium-ion batteries. Used to power many consumer electronics and electric vehicles, the market for lithium-ion batteries is rapidly growing, on pace to reach $46.21 billion in the next five years. To meet this rising demand, leading lithium mining companies such as MGX Minerals, Inc. (OTC: MGXMF) (CSE: XMG.CN) (MGX Minerals Profile), Albemarle Corp. (NYSE: ALB), Sociedad Química y Minera de Chile S.A. (NYSE: SQM), FMC Corp. (NYSE: FMC) and Galaxy Resources Limited (OTC: GALXF) are tirelessly working to find new, cost-effective ways to successfully extract this valuable mineral.

A key player on the lithium mining market, with a proprietary and lucrative extraction method, is MGX Minerals, Inc. (MGX Minerals Profile). MGX Minerals uses an innovative extraction method called petrolithium, under which lithium and other valuable minerals are sourced from petroleum brine water in a faster and more environmentally friendly way than typical extraction methods such as hard-rock mining or solar evaporation. The company was the first to recognize the potential of petrolithium and to implement a business strategy based on this method. With its engineering partner, PurLucid Water Treatment Systems, MGX has patented and patent-pending technology. The company is positioned as a front runner in the industry - an enviable spot further supplemented by key industry relationships. MGX Minerals has established partnerships with major oil and gas companies and has acquired more than 1.5 million acres of land in regions neighboring oil fields across Canada and the United States.

MGX Minerals' petrolithium extraction process is based on proprietary technology developed by its engineering partner PurLucid Treatment Solutions, which separates oil from the petroleum brine that contains lithium while also treating the resulting wastewater for reuse as clean water. The company recently reported a major advancement in the development of its filtration and extraction technology after PurLucid successfully upgraded petrolithium brine from one of the company's largest assets - the Sturgeon Lake Petro Lithium Project in Alberta, Canada. By using a new process that concentrates lithium while removing contaminants, PurLucid was able to upgrade brine from a concentration of 67mg/L Li to 1600mg/L Li during the filtration and pre-treatment stage of the extraction process. MGX and PurLucid are preparing for deployment of this technology, which has the potential to significantly lower the cost of the entire petrolithium process.

With high energy density that makes them ideal for use in portable equipment, rechargeable lithium-ion batteries are used mostly in electronics such as laptops, mobile phones, gaming equipment, etc. The largest industrial consumer of lithium in this sector is Panasonic Corporation (OTC: PCRFY), which manufactures a wide range of electronics powered by rechargeable batteries. The growing popularity of electric vehicles has made the automotive industry another large consumer of lithium, with Tesla (TSLA) the main driving force in this particular segment. Tesla is producing a wide range of electric vehicles and also has plans to start manufacturing its own lithium-ion batteries, in collaboration with Panasonic. According to an Allied Market Research report (link, the global lithium-ion battery market is expected to continue expanding at a compound annual growth rate of 10.8 percent and reach $46.21 billion by 2022. This is obviously positive news for the lithium mining market, as both lithium prices and well-positioned associated mining companies are likely to continue growing.

Arguably the largest lithium producer in the world at the moment is Albermarle (NYSE: ALB), a specialty chemical company whose portfolio also includes bromine specialties, refining catalysts, fine chemistry services and more. Based in Charlotte, North Carolina, Albermarle became a lithium superpower after acquiring Rockwood Holdings in January 2015, which gave it control over about 35 percent of the world's lithium market. It is estimated that the company's lithium sales were about $508.8 million in 2015, considerably higher than what other industry players reported. Albermarle extracts its lithium from three primary sources: Silver Peak, Nevada; Salar de Atacama, Chile, and a 49 percent stake in Talison Lithium's hard-rock Greenbushes mine in Australia. The company recently announced plans to expand operations at Greenbushes and more than double the production of lithium carbonate there from 80,000 metric tons to over 160,000 metric tons per year.

With a strong global presence in various industries and applications, Sociedad Química y Minera de Chile S.A. (NYSE: SQM) is currently the second largest lithium producer in the world, holding about 22 percent of the market. Although the Chile-based company faced some challenges in 2015, including being part of a broader corruption scandal in the country, its lithium revenue business continued to grow, generating revenues of more than $223 million. The same trend continued in the first half of 2016, when SQM reported a 92.1 percent increase in its lithium and derivatives business revenue. The company extracts its lithium from underground brine at Chile's Atacama Salt Desert. Last year, SQM partnered with Lithium Americas Corp. (OTC: LACDF) to develop a lithium project in Jujuy, Argentina - the company's first lithium production investment outside Chile.

Often listed as the third largest player in the industry alongside Albemarle and SQM, FMC Corporation (NYSE: FMC) had lithium segment revenues of $238 million in 2015, and reported an 11.5 percent increase in the first six months of 2016. The company extracts its lithium from its own source, the Salar del Hombre Muerto in Argentina, and also runs its own processing and production facilities where it refined lithium carbonate obtained from lithium chloride into other products such as lithium hydroxide, lithium metals, hypochloride and bromide. FMC Corporation has a proprietary brine extraction technique that reportedly generates the highest-purity lithium available in the entire industry. Met with growing demand, the company is looking to diversify its supply sources and has recently signed a long-term supply agreement with Nemaska Lithium, Inc., under which the Canadian company will provide FMC with 8,000 metric tons of lithium carbonate a year.

Another important, although smaller lithium producer is Australia's Galaxy Resources Limited (NYSE: GALXF), with extraction projects in Argentina, Canada and Western Australia. Anticipating a growing demand for the mineral, the company is positioning itself to become a key supplier of high-quality lithium by continuing to develop and expand its current assets. Galaxy Resources Limited owns and recently commenced operations at Western Australia's Mt Cattlin Spodumene Mine and Quebec, Canada's James Bay Lithium Pegmatite Project. In addition, the company is expanding operations at Argentina's Sal de Vida project located in the so-called Lithium Triangle, which accounts for approximately 60 percent of the world's lithium production.

The above companies, among others, are focused on addressing growing demand for lithium; however, there is another component to consider when exploring plays in this sector. Consider this: according to data from the U.S. Geological Survey, each year 20-30 billion barrels of brine are generated by oil and gas production operations, which is 70 times the volume of all liquid hazardous wastes generated in the United States. As such, the global oil industry is hungry for technology to cost-effectively treat oil wastewater in an environmentally friendly manner.

With its successful extraction of lithium from oil field brine, MGX Minerals has a first-mover advantage to answer the call for efficient wastewater treatment as well as meet the demand for lithium and its growing applications - an achievement that would benefit the environment, oil and gas producers around the world, and company shareholders. For solution providers like MGX Minerals, the potential here is incredible.

For more information on MGX please visit MGX Minerals or link

About NetworkNewsWire

NetworkNewsWire (NNW) provides news aggregation and syndication, enhanced press release services and a full array of social communication solutions. As a multifaceted financial news and distribution company with an extensive team of contributing journalists and writers, NNW is uniquely positioned to best serve private and public companies that desire to reach a wide audience of investors, consumers, journalists and the general public. NNW has an ever-growing distribution network of more than 5,000 key syndication outlets across the country. By cutting through the overload of information in today's market, NNW brings its clients unparalleled visibility, recognition and brand awareness. NNW is where news, content and information converge.

NetworkNewsWire (NNW)

New York, New York
Boole 2017. 03. 28. 13:17
Előzmény: #376  Pandix
#377
A 9 vállalat közül már egyedül a Noble pozíción nem nyereséges, de már annak sem sok kell.
Pandix 2017. 03. 24. 07:54
Előzmény: #373  Boole
#376
" Pedig általában jó érzékem van a papírok kiválasztásában és a belépési pontok meghatározásában. "
Nagyon bátor kijelentés. És akkor finoman fogalmaztam.
Pandix 2017. 03. 24. 07:52
Előzmény: #370  egy_kezdo
#375
Csak kapkodom a fejemet. Valaki azt állítja, azért esett LAC, mert ő és barátai shortolta. És ezt a világ többi része csak tétlenül figyelte...
" egy mérsékelt tőkével is -30%-os cunamit lehet kialakítani egyszerű negatív fundamentális történésekre..."
Mik voltak a negatív fundamentális történések? Tud valaki ilyet?
Boole 2017. 03. 23. 07:50
Előzmény: #372  pomperj
#374
Egyébként a chart alapján simán még lemehet 0,5-re, ez Euroban még alacsonyabb. A chart miben van USD vagy CAD-ban?
Boole 2017. 03. 22. 20:24
Előzmény: #372  pomperj
#373
Ez alapján igen, de amikor könnyen megkapok valamit, az nem tetszik. Pedig általában jó érzékem van a papírok kiválasztásában és a belépési pontok meghatározásában.
pomperj
pomperj 2017. 03. 22. 17:01
Előzmény: #371  Boole
#372
Szerintem meg piszok jol vetted;-)
Egyebkent itt vanak LACDF altalam figyelt fo mutatoi:
link

-CMO, kek, ChandeMomentum (-79 ! )
-Fourier spectrum: bal szelen piros: 20 es 40 naposak a ciklusai; es most epp 21. napja esik.
-McClellan piros+kek (zero korul)
-MAXD es stoch jol lenyomva, fordulos szintben

Nezd meg, amikor ezek igy alltak, jo vetel volt?
Boole 2017. 03. 22. 15:25
Előzmény: #365  pomperj
#371
A Litium Americas nem igazán remekel. A vélt támaszon nagyon könnyen megkaptam. Nem tetszik az ilyesmi.
egy_kezdo 2017. 03. 20. 22:28
Előzmény: #356  egy_kezdo
#370
Esetünkben egyáltalán nincs szó nagy shortos alapról. Ritkán shortolunk, de a szabad pénzünk kevesebb mint 1%-át megkockáztattuk. Ez a piaci szereplők között mérsékelt tőkeerő (némi felfelé vétellel majd beleadással fűszerezve) is elég volt egy ilyen penny stock esetében -30%-os esés elindításához kialakításához. Egyszerűen learattuk azt a könnyű fundamentális félreárazást, amire egyes eufórikus beírások felhívták a figyelmünket. Ki is üthetett volna a stop, de szerencsére érvényesültek az aktuális fundamentumok (egyelőre nem merték megvenni 1 fölött. Igaz későn, de le is vezettétek itt, hogy az első fundamentálisan egyensúlyi ár a 0,85, a továbbiak pedig majd kiderülnek). Az, hogy jelenleg kevés a sortállomány csak annyit jelent, hogy további negatív fundamentális események esetén (tőkeemelés, kereslet csökkenés , késlekedés a nyereséges termeléssel, más stb stb) már 2-3%-os sortállomány is simán 0,5 alá tolhatná az árfolyamot. Az igaz is lehet, hogy ott talán kevésbé kockázatos a vétel, ezt majd az idő eldönti.

@euroc:Aki pedig realizálta a nyereségét, annak gratuláció. Pozitív fundamentális események esetén, (lentebb?) érdemes lehet beszállni, a tartás is jó lehet, persze ezt senki sem tudhatja előre, ilyen cégeknél a csőd sem kizárható, és remélhetőleg ezzel itt mindenki tisztában is van...Ha már lítium, akkor nem ilyen erőtlen cégek, hanem esetleg a piacvezetők. Az ilyen erőtlenek, mint a LAC túlzottan kitettek minden történésnek, nyereséggel shortolhatók, csődbe vihetők, felesleges kockázat egy stabil befektetési portfólióban. Szerencsejátékosoknak előnyös lehet, ha bejön. Bejön-e?

(@peggy: pj és a többi mínuszoló nickje? Ebben a lítium topikban például néha tud szakmailag elfogadható dolgokat is írni, hisz védenie kell a long pozícióját. Máshol pedig kóklerkedik, miközben hülyének néz mindenkit, de ez legyen az ő baja.

S mivel nem célunk a népszerűség, főleg nem itt, így ide is csak akkor írunk ha van (short esetén inkább ha volt) érdekeltségünk. Gondoltuk, hasznos infó lehet számotokra, hogy egy mérsékelt tőkével is -30%-os cunamit lehet kialakítani egyszerű negatív fundamentális történésekre, miközben hetekig nem volt semmi ellenállás és erő sem a részvény gyakorlati kereskedésében, de ha nem hasznos az info, akkor nem az és ennyi...)
Pandix 2017. 03. 20. 01:29
Előzmény: #368  Boole
#369
Azért a kedvencem a Pure Energy Minerals, mert nem a szokásos párologtatós módszerrel (brine evaporation), hanem egy új technikával szeretne dolgozni. Ez a technika sokkal környezetbarátabb: a kiszivattyúzott víz túlnyomó részét visszapumpálja a föld alá, nem épít hatalmas ronda medencéket és nem halmozza fel a felszínen a fel nem használt sókat. Apropó. A Google maps-on jól lehet látni az Albemarle és az SQM medencéit. Láttátok már? Érdekes látvány szvsz.
Ezenkívül azt is állítják, hogy az új technika kisebb beruházással és olcsóbb működtetéssel jár. Hogy ez tényleg így van-e, talán hamarosan kiderül. Már tavaly elkészült a mini pilot plant. De már régóta halogatják a preliminary economic assesment-et, ami mutatná a gazdasági számításokat.
Mint újdonság, természetesen nagyobb kockázattal jár. Western Lithium is próbálkozott hasonlóval, amikor a Poscoval kavartak, de aztán hirtelen az SQM hagyományos technikája mellett döntöttek.
Egyenlőre ennyi. De ezek nagyjából elolvashatók a cég honlapján is.
Boole 2017. 03. 19. 10:16
Előzmény: #352  Pandix
#368
Miért ez a kedvenc bányád, és milyen árnál látod érdemesnek vásárolni és miért?
Cipolla22 2017. 03. 19. 01:47
Előzmény: #365  pomperj
#367
Tetszik az összefoglaló, a szerzőt szerintem érdemes követni.
kukker 2017. 03. 18. 19:57
Előzmény: #364  kukker
#366
Uhh, elnézést, pont ellentétesen fogalmaztam:

"a Tesla szépen, szabályszegően "

Természetesen "szabálykövetően" akart lenni. :)
pomperj
pomperj 2017. 03. 18. 19:22
Előzmény: #364  kukker
#365
Talaltam egy osszefoglalo cikket a lithium banyaszok, foleg a juniorok helyzeterol:

link

Erdekesek a hozzaszolasok is.
kukker 2017. 03. 18. 14:00
Előzmény: #363  kukker
#364
Ebből kiragadnék egy részletet:

"Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót."

Ez csak a saját teóriám: vélhetőleg a hosszú autópályás szakaszokon használhatják többet. És talán annyi történt, hogy az ember lemond a vezetésről és a mentalitása/habitusa már nem érvényesül, a Tesla szépen, szabályszegően beáll libasorba menni a forgalommal és ha vehemensebb vérmérsékletű is a sofőr, bekapcsolva az önvezetőt, úgy rábízza magát a technológiára kényelmi szempontokból, amely technológia óvatosabb, nyugodtabb és biztonságosabb szituációt követ és eredményez.

Ez egy út, vagy inkább ez lesz az út ami tulajdonképen az elemzésekben is benne van, a technológiát hagyjuk érvényesülni, amely idővel képes lesz teljesen önállóan minden szituációban manőverezni, úgy a folyamat végén a biztonságosabb és kevesebb balesettel járó autós közlekedés lesz.
kukker 2017. 03. 18. 13:50
Előzmény: #241  pomperj
#363
Érdekességképen, egy mai cikk totalcarról:
link

Amíg a világsajtó leginkább akkor foglalkozik a Tesla önvezető funkciójával, ha gyanús baleset éri a márka autóit, az a több százmillió mérföld, amit a Teslák eddig maguktól levezettek, kezd imponálni a biztosítótársaságoknak. Egy már kedvezményt is kínál az Autopilot mellé.
tes

Úgy tűnik, egy Ohio-i cégtől indul az autós biztosítási piac nagy reformja. A trendeket látva ugyanis egyértelmű, hogy a következő évek nagy kérdése az lesz, mit kezdenek a biztosítótársaságok az egyre okosabb és egyre elterjedtebb önvezető funkciókkal. Az Ohio-i Root Insurance-nak már van válasza a kérdésre: kedvezményt ad azon ügyfeleknek, akik ilyennel élnek. Pontosabban egyelőre nekik is csak a Teslások felé van ajánlatuk.

A Root biztosítási cég azt mondja, az NHTSA (Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal) jelentése győzte meg őket, amely szerint az Autopilot elterjedése óta negyven százalékkal kevesebb baleset érte a Teslákat. A kedvezményt azoknak kínálják, akik használják is az önvezető funkciót. Egész konkrétan csak az autópályán (országúton még még nem tökéletes a rendszer) így megtett mérföldek után jár majd a kedvezmény, ezt pedig egy, az Autopilottal összehangolt telefonos appal követik majd.

A Root nem áll meg a teslásoknál. Azt ígérik, év végére lesz ajánlatuk azoknak is, akiknek úgymond csak félig önvezető az autója (sávtartó, adaptív tempomat, automata vészfék, stb.).
Cipolla22 2017. 03. 18. 13:29
Előzmény: #361  eurocent
#362
Részemről tetszik, ha ellentétes véleményeket is hallhatok, főleg ha részletesen kifejtik. (A személyeskedés nem jó.) Kezd egyre több pénzem lenni lítiumban (LAC-ban is van egy kevés), ezért jó ha nem esek túlzásba.
eurocent 2017. 03. 18. 10:52
Előzmény: #354  egy_kezdo
#361
Bocs, de újabban ez az üldözési mániád meglepet!
Aki megfontolta 20161107-én pomperj hsz-ét és 0,46-ért vett LACDF-et, az a kalkulátorom szerint most is 100*(0,67-0,46)/0,46=45,65% profitot kasszírozhat, na.
Aki 20170221-én járult pénztárhoz, az meg cirka 100% bónuszban részesült.

Nem szép dolog mások érdemeit alaptalanul csorbítani. Természetesen bárki tévedhet... Egyébként érdeklődéssel olvasom az írásaidat mint ahogy pomperj-ét is...

(#76) Re: LAC helyzete 2016 vegen
Értékelés: +1
előzmény (#75: pomperj) | válasz erre | 2016. november 7. - 16:17
Ma van LAC 0.50 alatt. Tankolom.
pomperj

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek