Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2018. 07. 18. 12:44
Előzmény: #599  pomperj
#600
Ez változtat valamit a LAC kilátásaival kapcsolatban?
pomperj
pomperj 2018. 07. 14. 09:43
#599

Egy Ken Hoffman nevi lithium szakerto a LasVegas-i Lithium Konferencian a kovetkezoket mondta:
.
1)A lithium vilagpiac merete most 220.000 tonna/ev. ES 203-ra  ugy becsuli, hogy 1.300.000 t/ev lesz, szoval nagyjabol 6x mereture no 12 ev alatt. De agressziv novekedes eseten lehet, hogy 1.9 M t/ev szintre novekszik a fogyasztas. 
Hat... lehet… de akkor tenyleg neki kene latni az e-autok gyartasanak. Meg csomo uj lithium banya beruhazasnak. EGyelore nem latom a rengeteg e-autot.
.
2)Az akku technologiaban nem latszik 5-7 ev tavlatban erdemi ujdonsag. Marad a Li-Ni-Co  dominans fem-parositas, 
.
3)Hosszu tavon a lithiumcarbonat arat 14.000 USD/t-ra becsuli, felteve hogy nem lesznek ellatasi hianyok. (most 11.000 USD korul van). A lithium piac szetvalik tobb kulonbozo minosegu anyag piacara, es nagy  kulonbsegek is kialakulhatnak a tisztasagtol fuggoen.
A Cobalt ara viszont sokat emelkedhet, a mostani 10USD/pound szintrol 50-re is.
.
4)A technologia fejlodesevel az akku ara leeshet 100 USD/kWh szintre, szoval egy 100kWh akku 10.000 USD korul lehet majd.
pomperj
pomperj 2018. 07. 10. 08:51
#597

Kína megagyárat épít a németeknél, hogy teleszórja Európát az akkuival 
2018.07.09. 20:03
Európában az egyik legnagyobb akkumulátorgyár megépítéséről írt alá szerződést Türingia tartomány és a kínai CATL akkumulátorgyár Berlinben. Az eseményen nem véletlenül volt ott Merkel és Li Ko-csiang kínai miniszterelnök is, és nem csak amiatt, hogy ez az ötödik német-kínai kormánykonzultáció alkalmával történt. A CATL 2022-ig 240 millió eurót fektet az Erfurt környéki iparvidéken létesülő üzembe – írja az MTI. A türingiai beruházás „csak az első lépés” – hangsúlyozta Robin Zeng CATL-vezérigazgató. A CATL az összes európai autógyárnak szeretne akkumulátorokat szállítani, emellett pedig a megújítható energiaforrások termelésének tárolására szolgáló akkumulátor egységek piacára is be kíván törni. Egy ilyen megaberuházás jelentőségét egyszerűen nem lehet eléggé hangsúlyozni – fogalmazott a türingiai tartományi gazdasági miniszter. Kínának gyakran vetik a szemére, hogy technológiai ismeretei a Nyugaton elsajátított tudásra épülnek. Ezzel a beruházással ez pont fordítva történt: a CATL hozta el technológiai ismereteit Türingiába – mondta Tiefensee. A CATL 7,5 millió eurós német állami támogatásban is részesül. A német autógyárak elektromos autóiban használt akkumulátorok cellái jelenleg Ázsiában készülnek. Az Erfurtban megépülő akkumulátorgyár első ügyfeleként a BMW milliárdos nagyságrendű megrendelést adott a CATL-nak, miközben 2,5 milliárd euró értékben vásárolnak továbbra is akkumulátorcellákat kínai üzemekből.
kozi723
kozi723 2018. 07. 05. 17:14
Előzmény: #592  pomperj
#596
Ma is egy nagyon kicsivel lejjebb került az árfolyam. Szerintem egy kevés még lehet benne lefelé, de hamarosan nagyon beszűkülhet a mozgástér. 5,0-4,70 között jó vételnek tűnhet, ezt egyrészről a hetes támaszra, másrészről a 4,77-es megegyezési pontra alapozom. Aztán hogy egyáltalán eddig lefárad-e, azt a fene sem tudja. 
Boole 2018. 07. 04. 21:16
Előzmény: #594  Boole
#595
A charton egyedül az OBV mozgása nem tetszik. Olyan mintha a papírból a tőke kiáramlott volna. Kérdés, hogy az új adatoknál látható-e a nagyobb tulajok eladása 2017.10.24-e óta, mert onnantól kezdett esni az OBV.
https://finance.yahoo.com/quote/LAC/holders?p=LAC
Boole 2018. 07. 04. 21:02
Előzmény: #593  Boole
#594
Tartom a konzervatív számítást. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem ezt a piac beárazta már. Extrém esetben mehet le 4-ig, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Innen indulhat az általad számított értékek felé. Ha a papír bizonyít, akkor megveszem a második adagot is.
Boole 2018. 07. 04. 20:56
Előzmény: #592  pomperj
#593
Szép táj az, csak ritka a levegő.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 18:03
Előzmény: #591  eurocent
#592
Haaaat, erre nagyon kivancsi vagyok.
.
Fundasan ez praktikusan lehetetlennek tunik. Mert akkor a nagytulajok nem tudjak mit er LAC. Lehet  ez?
.
Az elso szamolas a  Ganfeng, aki 17%-ot birtokol, 15 M reszvenyt, es ezt 47M USD-ert vette, 2 eve. Szoval, 3.13 USD/db aron van, es ezt az arat azert kapta mert betett meg 125m USD hitelt; az mondjuk annyival kedvezobb a bankihoz kepest (2%-al van alatta  10 evre), mintha ujabb 20% reszvenyt vett volna, szoval mintha tovabbi 30M  toket tett volna be. Igy az ekvivalens reszvenyar kb. (47+30)/15=5.13  USD/db.  Igaz, a termelesbol opciosan 80%-ot vehetnek meg.
.
A masik szamolas alapja a nagytulaj Bangchak, aki 10 M reszvenyt birtokol amit 33 M USD aron vett. Ez nevlegesen 3.33 USD/rv vetelar. Es betett 80 M USD hitelt, szinten kedvezo feltetelekkel, szoval a tenyleges ekvivalens vetelara (33+16)/10m=4.9 USD/db. Igaz, ok csak 20%-ot vehetnek meg a termelesbol, mindenkori vilagpiaci aron.
.
Az kulon ertekelendo, hogy SQM is betett 225m USD-t, igaz  az egeszet hitelbe adta.
.
Namost, ha a nagytulajoknak ennyibe kerult a reszveny? Nyilvan megis ugy gondoltak hogy megeri hosszu tavon? Akkor most, nekunk kisreszvenyesnek nagyjabol ugyanennyiert van a tozsden,  hiszen az arfolyam, 5.3 USD volt tegnap. Szerintem ez most diszkonton van a kicsiknek. Es nem hiszem hogy lenne olcsobban...ha megis igen, azt megvennek a nagyok.

.
Szoval? Lehet hogy a piac tobbet tud mint a 2 nagyreszvenyes? 
En ketlem. Es amint megindul fel, minden honapban  veszek ujabb csomagot. Ha bejon a 3.6 ar ahogy varod, akkor nagyreszvenyes leszek ;-)
Meglatjuk. Csak semi kedvem oda repulgetni. Bar alighanem megeri egyszer korulnezni az Andok szaraz oldalan.
eurocent 2018. 07. 04. 17:21
Előzmény: #590  pomperj
#591
Tesztelem a ker stratégiámat. LAC-ról, most el tudom képzelni, hogy kb 3,6-ig leesik. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy bejön-e.
pomperj
pomperj 2018. 07. 04. 10:07
#590

1)LAC weblapjan 2 uj prezentacio van.
.
A korabbi Nevada lithium project kapott egy reszletesebb ismertetest.
Ebbol a tervbol meg evekig nem lesz semmi termeles. Az idoterv 5 ev mulva, 2022 kozepetol mutatja, hogy lehet belole lithium...egyelore elhanyagolhato a hatasa az arfolyamra..
.
2)A masik a 2018juni allapot bemutatasa.
A felevkor a Cuachari foldmunkak keszen vannak, mostantol elkezdodik a brine medencek feltoltese, es a lithiumkarbonat gyar epitese. Jo sok eso kellene az idei Andok-tel hatralevo reszeben.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00ongjhd.jpeg
.
A legfontosabb informacio valtozatlan.A varhato EBITDA 233 M USD/ev. Van 88.5M db LAC reszveny, es megvan a teljes finanszirozas. Az epites 60%-a tajan tartanak.Szamitasom? A mostani 5.3 USD arfolyammal  88.5*5.3=470 M USD kapitalizacio. (az kulon megnyugtato, hogy a menedzsment erdekelt 12% tulajdonresszel)
.
Innen tiszta lehet a keplet: ha valoban sikerul elkezdeni  a LiCo3 termelest, es 25e t/ev kapacitassal indul, mindez   masfel ev mulva, akkor a ceg varhato erteke (mai atlagos EBITDA= 9.0 szorzoval) 
233*9=2200 M USDlesz 2 ev mulva. Szoval a potencialis aremelkedes 2200/470= 4.6x
Vagyis a target LAC ar 5.3*4.6= 25 USD.
.
Persze, ez az arfolyam 2 ev mulva lehet realitas. De mostantol azert eleg stabilan melkedesre szamitok, nagyjabol havi 15-20% koruli tempoban. A chart arra utal, hogy innen wave(5 of 3) emelkedes kovetkezik.
Ez charton valahogy igy nez ki LAC (A masik "szomszedos" es szinten epulo banya, Orocobre is nagyon hasonlo)
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180704v00owl975.jpeg
kukker 2018. 06. 24. 23:21
Előzmény: #588  Törölt felhasználó
#589
"30.000 tonna az mi????
Egy autoba kell 400 kg,"
Miből kell 400 kg, te zseni? Az egész akkupack mindennel együtt, de magából a lithiumból 0,15 kg kb, ami 1Kwh-hoz kell. 10-20 kg egy autóhoz.
Törölt felhasználó 2018. 06. 24. 23:04
Előzmény: #587  pomperj
#588
30.000 tonna az mi????
Egy autoba kell 400 kg, az 75.000 autóra elég mennyiség, köszönőviszonyban sem vagyunk a belsőégésű kihozatallal....
pomperj
pomperj 2018. 06. 24. 12:22
Előzmény: #586  tberki
#587

SIkerurlt nem felfogni a lenyeget.  Olvasd el ujra.
.
Az halovanyka erv am, hogy kikerested Tuscallosa-t, es megallapitod, hogy ott milyen modellt gyartanak.
Meg a beintegralast ;-)
Masrol szol a tortenet !
tberki 2018. 06. 24. 10:55
Előzmény: #584  pomperj
#586
Ezt az orbitalis baromsagot.
Nezd meg mit vesznek a kinaiak aztan nezd meg a benz melyik gyara mit gyart. Lass csodat, nagy SUV-t meg hosszitott tengelytavu E/S modelleket. Nagy SUV-t meg pont Tuscaloosaban gyart a Benz csak es kizarolag. Es nem, nem konnyu egy masfel meterrel hosszabb autot beintegralni egy A osztalyra berendezkedett gyarba...
Legalabb neha neznel annak utana amit meggyozodessel irsz kedves Janos, sokkal kevesebb marhasagba futnal bele.
pomperj
pomperj 2018. 06. 24. 09:43
Előzmény: #584  pomperj
#585
Az Albemarle utolso prezentaciojabol 2 slide.
Hogyan nohet szerintuk a lithium piac?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180624v00o3yovl.jpeg
pomperj
pomperj 2018. 06. 23. 11:16
#584

1)Igen erdekes az autogyartok kiralya, Daimler-Benz tegnapi nyilatkozata. 
.
Arrol panaszkodnak, hogy csokkenteni kell a profit varakozasaikat, mert ugye a Kinaiak ( Trump vamok retorziojakent) emelik az amerikabol import autok vamjat (Benz-nek van amerikai gyara Alabamaban).
.
Eleg vicces,  sot, nyilvanvaloan hazug.Egyreszt, lehetne Kinaba vinni autokat mashonnan is, nem? Pl. Kecskemetrol.Masreszt. BENZ ara betyarul esik, es nem tegnap ota, de nem am. Ev elejen meg 76 volt, most inkabb 56, az megiscsak jo nagy zuhanas, es akkor a vamok sehol se voltak. Raadasul az esest allitolag okozo, es hivatkozott  vamokat meg be sem vezettek. Szoval nem attol esik a Merci. Nem nez ki jol a hazudozas sem az Audi letartoztatott fonoketol, se Benznel Stuttgartban.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180623v00olr8kh.jpeg
.
Ugyanakkor pl. a sokat szidott, es erosen shortolt Tesla chart baratsagosan nez ki.
Hallo, nemet autogyartas ! Hol van a muszaki feljesztes es az  e-auto ?
.
2)Az LAC kiadott egy uj Feasibility Study anyagot a Nevadai lithium-agyag banya felepitesi terverol.
Ez raadas az Argentin-Andok Cauchari  banya fejlesztese melle.
.
A cel 2022-re 30.000 tonna lithium-carbonat , es 2026-ra 60.000 t akku-tisztasagu lithium eladasa.
A tervezett uj  Nevada open-pit banya felepitese utan. 
A kibanyaszhato mennyiseg 3.1 M tonna, ez kb. 46 evre elegendo a mennyiseg ebben az utemben kitermelve. 
A becsult beruhazasi  koltseg 580 M USD az elso utemben, 480 M USD a masodik utemben. 
.
Ha a LiCO3 ara marad 12.000 USD/t, akkor ugy szamolnak, hogy evente lesz 520 M EBITDA ebbol. (ja, nagyjabol ugyanennyi Cauchari-bol is lesz). 
Ez igen jo kis befektetesnek latszik igy, hisz majdnem 2 ev alatt behozza amit be kell fektetni az elejen.
Kivel akarjak csinalni? Akikkel a CAUCHARI banyat mar epitik, Ganfend es SQM a partner. 
.
Kell ennel jobb hir, LAC invesztorok? 
Raadasul az LAC tovabbra is nagyon olcso itt, 5-6 USD ar-savban. 
Igaz, soka kell tartani, mire 20 lesz. Az unokamnak jo kis penz lesz az egyetem utan.
pomperj
pomperj 2018. 06. 10. 14:31
Előzmény: #582  salaxx
#583

Kosz !
.
Nem  tudtam Errol a BATT ETF-rol. Es nagyon erdekesnek talalom, es van is velemenyem rola.
.
1)Az nem nagyon vitas, hogy az e-autok terjednek. Kinaban most evente 70%-al tobb ea-utoto vesznek. Persze, az e-auto novekedesi tempo lelassulhat 20%/ev  kornyekere, es mondjuk ott stabilizalodhat  evtizedekre is. De ez azert  legnagyobb novekedesi tema az inveszticiok vilagaban, mint szinte barmi.
.
2)Az energiasurusegben a lithium most verhetetlen, az olom akkuhoz kepest negyedakkora hely kell es persze tizede a sulya. Az ara kWh-kent 400 USD volt, mostanaban 200 USD, es talan lemegy 100 USD/kW-ra  is 5-10 even belul.  Akkor egy 70kW-os Tesla akku motorral egyutt 7000 + 2000 USD volna, ami nem tobb mint egy hasonlo teljesitmenyu auto-motor es hajtaslanc mai ara, es az nem megy lejjebb. 
Innentol nem is dragabb az e-auto mint a mai autok...viszont kell bele tobb rez, cobalt, grafit es foleg lithium.
.
Ha jol ertem, ezt celozza a BATT ETF. 
"  BATT is an actively managed ETF that seeks to provide exposure to Lithium, Cobalt, Nickel, Manganese and Graphite used in advanced battery chemistries. Companies in BATT are principally engaged in the business of mining, exploration, production, development, processing or recycling of advanced battery metals and materials."

.
2)Van egy addicionalis piaca is a BATT anyagok ETF-nek. 
Egy Mass. kisvarosban, Sterling,  uzembe helyeztek egy kontenert a fo ter mellett. Ami tele van lithium elemmel, tarolo kapacitasa 2 MWh elektromos energia, az ugy 300 Tesla auto egyenertek.  Belekerult 2.5M USD-be, szoval hazankent kb. 1000 USD a koltsege.
.
 
Nade, igy amit nappal megtermelnek nap- es szel-energiat, azt kepesek eltarolni es lehivni belole amikor eppen kell. Szoval elekrifikaltak az energia-tarolast.  Es kepes tarolni amennyit a hazaknal termelnek, lokalisan elszamolnak egymassal, es nem kell bevonni a villanymuveket se.
.
A lenyeg az, hogy van mar 250 Sterling-jellegu  kisvaros maris az USA-ban. Es Arizonaban mar nagyvarosokban is van, keruletenkent veszik ezeket. A piac veszettul novekszik. Es mi lesz, ha Kina, Brazilia, netan India is nekikezd?
.
Szoval, nagy jovoje van BATT-nak. Es persze az  e-tarolo epitoknek is. Ahol kell 100MW aram, oda kell 30MWh tarolo kapacitas.  A legismertebb e-tarolo gyarto  Tesla koztuk, a SolarCity megvasarlasaval. Dehat jonnek sorban az uj cegek.
.
Nemcsak BATT mehet jol. A lithium-keresletben ez ugyan kevesebb potencial mint az e-autok tomeges elterjedese,de adhat hozza +30% keresletet a lithiumban, mangan,cobalt, stb.
.
Szoval kivalo idea, kosz erte.
 
salaxx
salaxx 2018. 06. 08. 10:22
Előzmény: #579  pomperj
#582
Üdv Pomperj, seeking alpha most jelzett (mert a LIT figyelőlistän van) hogy van egy új szektorhasonló ETF, ami nem tisztán a lithiumról szól, hanem minden másról is ami akksigyártás. (persze vannak átfedések is) 
BATT a neve... Van benne pl kobalt és nickel érdekeltségű cég is. Van esetleg valamilyen publikus véleményed ezzel kapcsolatban? 
Köszi 
kukker 2018. 05. 17. 00:51
Előzmény: #579  pomperj
#580

No, meg van itt egy ilyen is, közvetetten, tegnapi:
Exclusive: China's Tianqi nears $4.3 billion deal to buy stake in Chile's SQM - sourceshttps://www.reuters.com/article/us-tianqi-lithium-m-a-sqm/exclusive-chinas-tianqi-nears-deal-to-buy-stake-in-chiles-sqm-sources-idUSKCN1IG2TW
pomperj
pomperj 2018. 05. 16. 17:32
Előzmény: #577  pomperj
#579

LAC tegnap jelentett 2018Q1-rol. A hirek erdekesek. A szamok nem nagyon, mert az epitkezes alatt a project penzugyeit a 3 nagy tulajdonos is, a kolcsonzo bankok is argus szemmel figyelik; azok varakozas szerint alakulnak.
A lenyeg ez:
.
Development activities continue as planned with the advancement of detailed engineering, pond construction, camp construction, plant design and supply purchases, with Stage 1 production expected to commence in 2020.
Engineering for the infrastructure is over 80% complete with plant design at close to 70% complete.  
Evaporation pond construction commenced in early February and the filling of the ponds is expected to begin in the second half of 2018. 
There are currently close to 400 people working in Argentina, including direct employees and contractors.
Facilities to provide an additional 400 beds to the construction camp are already commissioned.
.
Az ujdonsag az, hogy 2019 H2 helyett  2020-ban kezdodik a termeles. Enny keses  belefer. A munka szerintem jol halad, a 70-80%-os keszenlet biztato.  A jelentes hatasara az LAC arfolyama kb. 10%-ot emelkedett 2 nap alatt. Tovabbra is minden melyponton venni erdemesnek gondolom.
 
lngnl 2018. 05. 06. 12:13
Előzmény: #577  pomperj
#578
Akku gyartok kozul kik a jo vetelek?
pomperj
pomperj 2018. 05. 06. 11:18
#577

A pf mai  cikk a VW 48 Mrd-os akku vasarlasrol
https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/a-volkswagen-valosagos-offenzivara-keszul-48-milliard-dollarert-rendelnek-akkumulatorokat.284466.html
nem sokat arul el a tervrol. A lenyeg talan ez "  80 tisztán elektromos modellt akarnak piacra dobni a németek 2025-ig és úgy számolnak, hogy ebben az évben már 3 millió elektromos autót fognak eladni. " De ebbol lehet kalkulalgatni.
.
1)Tegyuk fel, hogy VW-nak valoban 3M elektromos autohoz kell 48Mrd ertekben akku. Akkor 1 autohoz kell 48000/3=16.000 EUR ertekben akku.  Egy akku-hoz kell kb 20 kg tiszta lithium, meg ujabb 100 kg mas anyag, szoval az akku kiloja nagyjabol 120 EUR. Ez stimmelhet is. Egy auto 1500 kg, es az ara 20-25.000 EUR, szoal kiloja 150 EUR-ra jon ki. 
.
2)Ebbol azert lehet becsulni.  Most a vilagban 100M auto/ev a gyartasi mennyiseg. Ebbol VW  kb. 10%-ban reszesedik. Tehat ha VW 2025-re 3 M db e-autot akar  gyartani, akkor nyilvan masok is ehhez hasonlo aranyokban akarnak, szoval akkor 2025-re a vilag  kb. 30M e-autot gyart majd (?) Es 1 autohoz kell 15-25kg lithium, tarolo kapacitastol fuggoen, de egyelore VW Gold=Volt meretu autokban  godolkodjuk, nem Teslakban.
.
3)A Li2Co3-bol 5.3 kg kell 1 kg Lithium eloallitasahoz. 10KWh tarolashoz kell 3.2 kg lithium. 300  km autozashoz kell kb. 70 kWh. Szoval visszaszamolva 70/10*3.2=22 lithium kg/auto kell, es ahhoz kell 22*5.3=120 kg Li2Co3. 
.
Akkor 2026 evre  kell osszesen 30M db * 22 kg lithium. Az  osszesen 660.000  tonna. A vilag teljes lithium vagyona (par evvel ezelotti US geo survey-ben olvastam, "Li resource") kb. 40 M tonna, szoval latszolag kb. 60 evre van eleg. Nade, nemcsak autokba kell am, hanem azok kb. a felet hasznaljak mert mas termekekbe is kell, mint  keramia/uveg/elemek/vegyszerek/gyogyszerek is hasznaljak. Akkor mar csak 30  evre van. Nem is sok.
.
4)A masik problema a mostani kibanyaszott mennyiseg es a VW ambicio szakadeka.
.A statisztikak szerint most a vilag total lithiumkarbonat termelese 2017ben 300-350e tonna, tehat Lithium egyenertekben ez 350/5.3= 66.000 tonna. 
Stimmelhet, mert a 3 nagy termelo, SQM, ALB, FMC, ALB adja ennek kb. felet, es ok egyenkent 10-14.000 tonna korul termelnek.
Ezek kozepes meretu, 15, 13, 12 Mrd USD kapitalizacioju cegek. Most.
.
Vissza VW igenyehez. A 3 Millio e-VW gyartashoz kell 2026ben 3M*22kg =66 M kg= 66.000 tonna lithium. Ez viszont  eppen annyi, mint a vilag mostani osszes lithium termelese. Es mivel VW az e-auto varhato termelesnek tovabbra is  a kb. 10%-at adja, akkor honnan lesz 8 ev mulva TIZSZER, (igen10x) ennyi lithium ??
Csakis ugy, ha a lithiumba nagy beruhazas megy. Es kepesek 8 ev alatt 10x-re novelni a termelest. Ha nem, akkor az Li arak nagyon emelkedhetnek. Es mondjuk a fenti 3 ceg kapitalizacioja is megno a tizszeresere. Szoval, 10x-re megy fel az arfolyamuk? Bizony, meglehet.
.
5)Most a LIT Banyasz Index, meg a nagy banyaszok mint SQM, ALB FMC ...es a kicsi LAC OROCF is viszonylag olcso, mert le-korrigalt. Lasd elozo chartok.  Szerintem 10 evig minden melypontnal venni kell oket. Az akku gyartok se  rossz idea....de a lithiumban tobb van.
.
6)
Es a TA? Nos, igen: szerintem lehet ez a mostani  emelkedes egy a-b-c korrekcion belul  egy kis (b) emelkedo hullam is lehet, ahogy eurocent varja. De kb. ugyaninnen fog indulni a-b-c sorozat vegen, tehat a wave(2) vegen, egy nagy bull wave(3).
Abbol nem kene  kimaradni, az talan a legszebb rally less az Auto- es Alkatrasz iparban a kovetkezo 10 evben.
lngnl 2018. 05. 06. 09:38
#576
ALB kozben kilepett a korrekcios savbol egy szep fules csesze utan lehet vege van a korrekcionak es jon a wave 3.  Szerintetek?
eurocent 2018. 05. 06. 07:17
Előzmény: #572  pomperj
#575
http://m.blog.hu/eu/eurocent/image/lac-1w.png
Szerintem egy min korrekció után (nem feltétel) legalább 1-2 hétig LAC nagy valószínűséggel emelkedni fog. De optimista esetben 7,1-nél elakad és csinál még egy aljat, ami nálam min 3,5 szintet jelent. Utána egy nagyobb emelkedés jöhet.
Boole 2018. 05. 05. 23:17
Előzmény: #568  pomperj
#574
Én konzervatívabban számolok. Ez nálam 5,09 USD/részvény értékre jött ki. Szerintem a piac a számok láttán kb. ezt árazta be. Én a papír árát így lefelé 4, felfelé 6 USD közötti sávra tenném. Tehát akkor inkább DO további vétele mellett döntenék, mint a LAC visszavételén.
Boole 2018. 05. 05. 23:07
Előzmény: #572  pomperj
#573
Mostanában nem figyeltem a LAC-ot. A részvény ára miért morzsolódott le a felére? 
pomperj
pomperj 2018. 05. 02. 10:36
Előzmény: #568  pomperj
#572

http://keptarhely.eu/view.php?file=20180502v00n81cja.jpeg
Ezen a 2 charton rajta van, miert kezdem el ujra venni LAC papirjait , minden gyengesegi naapon a kovetkezo hetekben.
Thomas1987 2018. 04. 30. 15:25
#571
kozi723
kozi723 2018. 04. 30. 08:54
Előzmény: #568  pomperj
#570
Köszönöm a részletes válaszod!!! 
pomperj
pomperj 2018. 04. 30. 05:14
Előzmény: #568  pomperj
#569
pomperj
pomperj 2018. 04. 30. 04:42
Előzmény: #567  kozi723
#568

Nincs uj hir az LAC- website-on. 
.
A legutolso erdemi hir, hogy 400 fo dolgozik font 3900m magason az Andokban, epitik az 58km hosszu gazvezeteket es 60km hosszu elektromos fovezeteket. Mindketto nagyjabol  egyenkent 13M USD meretu munka. A derito mednecek (120 M USD) es vegyiuzem + raktarak (120M USD) a fotok alapjan ugy nezem jo reszben keszen vannak. 
.
A tulajdonvisoznyok eleg tisztak. A banya (Minera Exar) 8.5%-ban a helyi Argentin onkormanyzate lesz praktikusan a jogokert es 71.000 hektar foldert cserebe. A maradek 91.5%-on fele reszben SQM es LAC osztoznak. Az LAC tulajdonreszbol vett meg Ganfeng 15M reszvenyt 47M dollarert, es hoz 125M hitelt.  A Bangchack megvett 33M -ert 10M reszvenyt es hoz 80M hitelt. 
.
Innen nezve a 2 fo tulajdonos 47/15=3.13 USD aron kapta a reszvenyeit, a masik 3.3 USD aron. A kisreszvenyes most vehet 5.1 USD korul a tozsden, es nem nagyon valoszinu, hogy 4.0-4.5 ala esne.
.
Az 1-5 evre a termelheto lithiumkarbonat max. mennyiseget 187.000 tonna-ra becsulik. Most egy tonna LiCo ara 10-15.000 USD.  A teljes epitesi koltseg 425 M USD-re van tervezve (15% hibahatar) es az evi 25.000t lithium termeles operativ koltsege 2500 USD/t, szoval evente 62.5  M USD.
.
Innen nezve, a project nemcsak kifizeti 5 ev alatt magat, hanem a total 5*25.000 t LiCo ertekesitesbol varhato bevetel 1400 M USD, az ossz operativ koltseg 425 + 5*62.5=740M USD 5 ev alatt. A teljes fedezet tehat 1400-740=660M USD, es az egyeb koltsegekkel is marad  osszesen 350-450 M USD profit, 5 ev alatt.
.
Tehat? Evi 80M profittermelo cegrol van szo, PE=14 szammal erhet a tozsden 1124 M USD Capitalizaciot.A  meglevo LAC 76M db reszveny ebbol 46% reszesedesre jogosit, szoval 1 reszveny erteke 1124 m USD/165 M sh= 6.8 USD/sh.
Az elso 5 ev alapjan. Az mas kerdes, hogy a banya utana meg 40 evig termel lithiumot. Annak a diszkontalasaval 6% szinten,  nos,  a reszveny erteke kb. 14 USD-re jonne ki.
Haaat, ehhez  tartani  kell 5 evig. Meg kell maradjon az e-auto technologiaban az, hogy lithium akkuk lesznek benne. Es hogy nem talal valaki Tibetben egy hatalmas lithium banyat.
kozi723
kozi723 2018. 04. 28. 09:14
Előzmény: #566  pomperj
#567
Egy érdekes cikkre bukkantam ma reggel, íme: Elhangzik Chile is benne, emlékszem annak idején hányszor felhívtad a figyelmet SQM-re és azóta hol tart most. :) LAC esélyes egy hasonló rodeóra? 
/
https://qubit.hu/2018/04/27/tobb-szaz-eves-banyakat-nyitnak-ujra-a-britek-az-elektromos-autok-miatt
/
LAC: 1-2 hét és beér a zónába amit vársz. 
pomperj
pomperj 2018. 04. 13. 19:15
Előzmény: #564  pomperj
#566

Az LAC folytatja a kozeledest a support vonalakhoz.
Ugy tervezem, 5.0 USD kornyeken megduplazom a poziciot. LAC nem tud itt az SPY-al szembe menni, szoval a buy-timing eleg fontos mert nagy kulonbsegeket okozhat az elejen. Amikor LAC mar 20 fele halad, akkor persze mar mindegy. De az meg par evre van innen.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180413v00n3sckk.jpeg
Törölt felhasználó 2018. 04. 10. 14:33
Törölt hozzászólás
#565
pomperj
pomperj 2018. 04. 06. 17:28
Előzmény: #562  pomperj
#564

1) LAC tema.
A project a tervek szerint halad.
A Cauchari project-rol par napja adtak ki uj reportot.  A medenec kiasasaok foldmunkai hal;adnak, masodik felevben elkezdodik a vizzel feltolteses. Kutakat furnak, utakat epitenek, gaz vezetek es solar aramtermelesi  infrastruktura kiepites folyik. Pillanatnyilag 400 ember dolgozik, a csucs idoszakban 460 lesz a letszam.
.
A banyaszhato lithium mennyiseget a 2016 evi szamokhoz kepest (3.3M tonna)  jelentosen, 80% megnoveltek. Most a becsult mennyiseg 6 M tonna lithiumkarbonat.
2)Az LAC arfolyam chart meg mindig ugy nez ki, itt 5.5-5.0 szintnel eros support van. En keszulok arra, hogy a konszolidacioban meg veszek poziciokat. Most mar nagyon jo lenne a lithium aranak, ha Tesla is, es masok is elkezdenek onteni a piacra az e-autokat. A pillanatnyi lithium ar kb. 16.000USD/t, szoval a 6Mt LAC keszlet erteke eleg kozel van a 10 Mrd total project ertekhez.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180406v00n89qxw.jpeg
kukker 2018. 03. 29. 19:54
Előzmény: #561  kiegyezo
#563
NMX-FMC-SQM-LAC, stb lithiumos, minden szinte egyformán esett, szinte ugyan úgy.
pomperj
pomperj 2018. 03. 29. 19:46
Előzmény: #561  kiegyezo
#562

1) Szerintem  LAC-nak itt van a supportja a 5.5-6.5 savban.
Megszurta a 6.20 szintet, ahol az elozo charton (lasd itt lejjebb #560) a megelozo emelkedes ellenallasa volt tavaly elott.  Az a gyanum, itt mar lehet venni. Minimum egy 20% felpattanast sejtek, egy (b) hullamban. Lehet hogy lejon a (c) hullamban 4.7 szintig, de kevesse valoszinu. 
.
2)Egyebkent pedig LIT rallyja 2016 elejetol 17--->41 kozott +24 pont volt, annak fibo 38%-a 9.20 szint. Szoval a LIT 9.0 pont koruli esese a Januar csucs ota nagyjabol megfelel egy korrekcios esesnek.  (vagy (a) hullamanak). ez alatamasztja az elozo LAC gondolatot is.
Innen erdemes figyelni a lithiumot azoknak, akik akarnak venni.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180329v00ntwrwu.jpeg
kiegyezo 2018. 03. 29. 19:08
#561
A LAC esése mögött van valami cég-specifikus? Olvastan pár cikket a seekingalpha-n, a szektor sem dícsérték agyon mostanában, de ma belebotlottam egy bő két hetes, kifejezetten negatív cikkbe magáról a cégről. Ebbe, ni: https://seekingalpha.com/article/4156030-lithium-americas-unworthy-investment
pomperj
pomperj 2018. 03. 01. 15:04
Előzmény: #555  lngnl
#560

Az   ALB eleg gyenge jelentest adott. A tobbi vegyi uzletaguk pocsekul alakult, de eppen a lithium tema nekik is megy. Itt van a lithium ertekelesuk a reportbol:
"Lithium and Advanced Materials reported net sales of $362.4 million in the fourth quarter of 2017, an increase of 30.2% from fourth quarter 2016 net sales of $278.3 million. The $84.1 million increase in net sales as compared to prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $3.1 million of favorable currency exchange impacts. Adjusted EBITDA for Lithium and Advanced Materials was $135.7 million, an increase of 32.4% from fourth quarter 2016 results of $102.5 million. The $33.2 million increase in adjusted EBITDA as compared to the prior year was primarily due to favorable pricing impacts, increased sales volumes and $2.9 million of favorable currency exchange impacts, partially offset by Lithium growth spending. "
pomperj
pomperj 2018. 02. 28. 11:00
#559

A nemet szovetsegi birosag leheto tette, hogy a a regi diesel autok hasznalatat betiltsak a varosokban. A NO2- levegoszennyezes olyan minden nagyvarosban, ami mar most tul van a megengedett hatarerteken. Most az autok kb. fele diesel, es annak fele 5 evnel regbbi, szoval kitiltando.  Csakhogy az megakadalyozhatja  a nemet munkaero kb. 1/4 reszet, hogy bemenjen a varosba vasarolni. Es foleg hogy fog bejarni dolgozni ?  
.
Teljesen nyilvanvalo, hogy most mar nemcsak kornyzetvedelmi okokbol, hanem kenyszerbol is, a nemet autogyarak az e-auto gyartast gyorsitjak. Oriasi mennyiseget fog a piac igenyelni / venni a kovetkezo 5 evben. Es a regi dieselt olcson adjak majd, es nemcsak ott. Meg az is megeshet, hogy a kinaiak, USA is kovetik par ev mulva oket; a szomszed allamok szinte biztosan. Pl. California szinte biztosan; bar itt keves diesel van.
.
Amikor a mostani lithium-banyasz korrekcio leerkezik az aljara, es felpattanast kezd, nos,  az nagyon jo veteli alkalom lesz. Talan par het, talan par honap. A kozelgo bear piacot ez a tema fogja legjobban atveszelni ?
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180228v00nu69ba.jpeg
lngnl 2018. 02. 28. 06:21
Előzmény: #555  lngnl
#558
Okosak ezek a Morganes fiuk, tegnap elott jelentes elott levertek az arakat, gondolom jol bele vettek, most meg az ALB jelentes utan persze megindultak az arak.
tberki 2018. 02. 27. 22:08
Előzmény: #553  pomperj
#557
A lenyegen ugyan nem valtoztat de jo lesz az a napi 1000 model3 heti darabszamnak is...
Cipolla22 2018. 02. 27. 21:54
Előzmény: #553  pomperj
#556
Kobaltot el is felejtettem. Jó hogy megemlítetted. Még tavaly áprilisban írt róla PF, hogy mennyit emelkedett. Ahogy látom KAT azóta 4x-ezett... Erről kár volt lemaradni. 
lngnl 2018. 02. 27. 13:56
Előzmény: #551  samu888
#555
En ALB ben vagyok erdekelt, nekem a Morgan indoklasa a lithium ar csokkenesre total nem allja meg a helyet. Talan itt az ideje hogy SQM be is beszalljak.
Thomas1987 2018. 02. 27. 11:55
#554
pomperj
pomperj 2018. 02. 27. 09:50
Előzmény: #552  Cipolla22
#553

1)Tudom, hogy eros korrekcio volt 5 honapja lithiumban, es meg tart. Talan meg tovabbi par honapig is. De a korrekcio a fundakhoz kepest itt mar eltulzott szerintem, es most igen jo vasalasi alkalom lesz. A kovetkezo evtizedre (!) lehet bevasarolni.
.
De minden korrekcio ellenere, azert a LIT megiscsak +60% emelkedessel zarta a 2017 evet. Azzal szinte minden mas banyasz-szektort alaposan  megvert.
.
2) A lithium fundak nagyon erosek. 
Naponta kb. 1000 db Tesla Model 3 kocsi jon ki a gyarbol. A Volvo bejelentette hogy abbahagyja a gaz-auto kiserletezest, inakbb egy elektromos-hibrod  jon ki jovore. Mint az A8.  A Toyota az OROCOBRE-ban vasarol reszesedest, szoval ott is van boven felhajto ero. Az SQM megegyezett Chile allammal, es 2030-ra 2.2 M Tonna lithium-karbonatra epiti ki a kapacitasat. 
Most a lithium fogyasztas 45% resze megy auto-hajtasra, 3 eve mulva 70% megy autokba. Es kozben az egyeb elem-gyartas is evi +10%-al novekszik a mobiltelefonokba es minden mas eszkozbe.
.
3)A lithium Arindex igen szepen emelkedik. A szakertok szerint a kovetkezo 2 evben a kereslet +75.000 tonnaval  no, a kinalat talan 25-30.000 tonnaval bovul. Talan nem lesz panikos hiany, de 2020-ig az arak emelkedese  boritekolva van.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180227v00nvs3o.jpeg
.
4)Ebben a mufajban a masodik legfontosabb elem a Kobalt. Most a kibanyaszott Cobalt 50%-at hasznaljak auto-akku celjara. A Cobalt nagy resze a haboru-szetvert Kongo banyaibol jon, es barmikor osszeomolhat a kinalat. Igen erdemesnek gondolom a vezeto 3 kobalt-banya valamelyikebe is egy kis penzt eltenni. KAT, KBLT, FTSFF. A chartjaikat erdemes megnezni.
.
Reszemrol tovabbra is hosszutavra bull vagyok, es tartom a poziciokat az unokaimnak. Es meg veszek hozza.
Cipolla22 2018. 02. 26. 20:55
Előzmény: #551  samu888
#552
Morgen-ék szerintem ma vásárolnak be.
Amúgy ez a hír sem tett jót a mai kereskedésnek:
https://nypost.com/2018/02/25/passengers-carry-on-catches-fire-in-airplanes-overhead-bin/
EU lítiumba beszálltam múlt héten 1 pakkal, bízom a sógorok megvalósíthatósági vizsgálatában. 1 éven belül már bányászni akarnak, LAC-nál például inkább már 2020-ról beszélnek 2019 vége helyett. De a LAC papírokat is tartom. 
Ma pedig visszaszállok SQM-be. 
samu888 2018. 02. 26. 18:12
Előzmény: #550  pomperj
#551
Hát a Morgan Stanley szépen lefele beszéli a litium árát ,vérengzés van a litiumos cégeknél.Odavágtak egyet a holnapi jelentés előtt.Kár!Még mind megvan az összes LAC részvényem.:(
pomperj
pomperj 2018. 02. 26. 17:21
#550
Mostanaban ujra erdemes ranezni a lithium temara. Fundasan a kilatasok legalabb olyan jok mint 4 eve, amikor Western Lithium (azota LAC) temat elkezdtuk figyelni.
.
Fundasan azert, mert 2017 lithium termelese 235e tonna volt, es 7 ev mulva ennek a duplaja lesz az ovatos becslesek szerint az igeny. 2 ev alatt az e-autok szama megduplazodott, az EU-ben jellemzoen 1-2% uj auto mar arammal mukodik. Kiemelten fontos, hogy Tesla kesessel de  beinditotta a sorozatgyartast. Egyelore heti 5000 db koruli a kibocsatas a Model 3-bol, ennyit senki mas nem gyart, es emeli a tudatossagot is, a lithium keresletet is. Az EU-ban a diesel-kereslet lezuhant, a diesel piacot allami beavatkozasokkal lefekezik, es a botrany lokest adott az e-auto temanak. Most  minden EU gyarto iger 1-2 even belul sorozatban gyartani. 
.
Technikai alapon az LIT (lithium banyasz Index)  es a  lithium banyaszok mint ALB SQM, es a juniorok mint LAC NMX OROCF chartjai szerintem arra utalnak , hogy kozeledik egy sokhonapos korrekcio idoszak vege. A  2017 szept. csucsok ota  talan meg nincs vege a korrekcionak, es meg egy eses eleg valoszinu.  Es  eltarthat ujabb par honapig. De nincs messze a korrekcios periodus vege.
.
Peldaul LAC ara ujra kozeledik a 6-6.5 savhoz, es az a gyanum ennel nem lesz  sokkal olcsobban. OROCF  talan a legkisebb korrekciot mutatja, es alighanem a legjobb rally lesz a kovetkezo bull piacban. NMX nagyobbat korrigalt, de 1.2-1.3 savban support fog talalni.
Szoval, szerintem 6 honap hanyagolas, korrekcio utan mostanaban ujra erdemes felvenni a figyelo listara oket.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20180226v00n335nv.jpeg
Thomas1987 2018. 02. 22. 11:37
#549
Cipolla22 2018. 02. 21. 20:40
Előzmény: #547  pomperj
#548
Egy érdekes európai projekt a témában: European Lithium. A tervek szerint 2019 elején indítanák a kitermelést. Small cap, nagyon kockázatos, de érdekes lehet, követni fogom őket. 
pomperj
pomperj 2018. 01. 22. 09:23
Előzmény: #545  tberki
#547

Mi a velemenyed, hol tartanak az EU gyartok az  e-auto projektekkel? Mind iger 2025-re legalabb 10-20 e-modellt; de mi lehet a valosag iden es jovore?
Egyebkent meg Tesla valoban kezd csalodast kelteni: elmulasztottak a nagy lelkesedesi alkalmat 2016-17ben a toke-emelesre es egy nagy auto-ceg (Crysler?) megvasarlasra. Ha megtettek volna, most mar ovek lehetne a piac szep nagy szelete.  Megh@lyult a Musk, munka helyett  fellonek egy Teslat az egbe;-))
Alighanem elszurtak a strategiat, elveszni latszik az elony. 2018-ban mar behozhatjak oket ? Kik a jok?
                   
lngnl 2018. 01. 22. 07:49
Előzmény: #545  tberki
#546
LAC nekem is tul kicsi es kockazatos, SQM-et  meg a regi problemai miatt tartom kockazatosnak. ALB eleg stabil novekedest produkal, osztalekot is fizet.
A vicc az hogy ALBt akkor vettem mikor vegre kitort, eleg jol sikerult elkapnom, aztan jott ez a hir. ilyenkor latszik hogy a technikai elemzes mit varatlan hirek eseten....
En keresem az ALB veteli pontot.
tberki 2018. 01. 21. 20:59
Előzmény: #544  pomperj
#545

Egyetértek azzal hogy a kereslet nőni fog. Én a magam részéről inkább a nagyokba fektetnék, az én izlesemnek LAC továbbra is túl kicsi.
pomperj
pomperj 2018. 01. 21. 19:55
Előzmény: #543  lngnl
#544

Ha jo ertem az SQM es Chile kormanya kozti megallapodast, akkor SQM licencet kapott 180.000t/ev lithium kitermelesre, felfuttatni 2030-ig. Az SQM eddigi lithium termelese kb. 50.000 t volt, szoval ORIASI felfutas kifutasra  lehet szamitani.  SQM eddig is a legnagyobb termelo volt, es ha most nekilat teljes erovel, beruhaz, akkor a tultermelesi fazisban lenyomhatja a Li arat. Ettol megijedtek a befektetok,  es a cegek arfolyama zuhan, mert a lithium aranak zuhanasara szamit a piac.
.
Nade. A vilag ossz lithium termelese kb 200.000t most. A projekciok ugy szolnak, hogy evi 15-20%-al kell tobb Li, foleg e-autokba, computerekbe, iPhone-ba.Ha SQM linearisan noveli a termelest a 13 ev alatt,  nos,  akkor evente 10.000t-val noveli a kibocsatast.  Igy mar nem is olyan sok.  SQM egy even belul szinte semmit sem tud novelni, mert ahhoz sok  uj derito medenceekett, energia forrast, szemelyzetet, stb. kell biztositani.
A vilagnak meg evente 30-40.000 tonnaval kell tobb lithium. Igy tehat SQM valojaban csak tartja a kb.30%-os piaci reszesedeset 2030-ig, de nem noveli ezzel a tervezett felfutassal. A tobbi ceg is ennyire kell felfusson; ez az atlagos varakozas a felfutasra, hogy legyen eleg lithium. Ettol meg, ha nem is none kozben a Li ara, akkor is a +30%/ev kibocsatas novekmeny, es legalabb ekkora profit-->AR novekmeny varhato. Az se rossz. 
.
Szoval, szerintem ennek a mostani,  es atmeneti paniknak a vegen, a versenytarsak arfolyamai remelem sokkal olcsobbak lesznek. Es jo veteli pontot jelenthetnek. Mire erre a piac rajon, kijpzanodik, meg eshet ujabb 20-30%-ot is. Reszemrol ezt ujabb pozicio vetelre akarom hasznalni. A regieket pedig tartom, az unokamnak. Ujabb LAC es Orocobre poziciot tervezek, talan ALB-ot is.
lngnl 2018. 01. 21. 07:34
#543
Gondolom mar mindenki olvasott a chilei kormany lithium kitermelesevel kapcsolatos kavarasaval amiert minden lithium banyasz szakadt. Kerdes hogy meddig esik meg es utanna jo vetel lesz e vagy nem. En ALB ben vagyok erdekelt de ha stabilizadoik az ar en veszek meg hozza.
kiegyezo 2018. 01. 19. 19:02
Előzmény: #541  peggy01
#542
Friss, ropogós cikk: https://www.fool.com/investing/2018/01/19/3-under-the-radar-lithium-stocks-to-consider-buyin.aspx
peggy01 2018. 01. 19. 15:09
Előzmény: #540  peggy01
#541
Jav. :
Lithium Americas has received approval to list its common shares on the NYSE. The Company expects its common shares will open for trading on the NYSE on January 25, 2018, under the symbol “LAC”. The Company’s common shares will continue to trade on the OTCQX under the symbol “LACDF” until the close of market on January 24, 2018
http://lithiumamericas.com/wp-content/uploads/2018/01/LAC_NR1_Jan182018.pdf
peggy01 2018. 01. 19. 14:51
Előzmény: #537  Pandix
#540
Lítium Americas engedélyt kapott  NYSE listán való megjelenésre „LAC” szimbólum alatt január 25-től. LACDF OTC-n egyelőre marad.
samu888 2018. 01. 18. 19:34
Előzmény: #536  pomperj
#539
Szia Pomperj!
Tudsz valami hírt a LAC háza tájáról?
A mai nap aggasztó.
samu888 2018. 01. 16. 17:01
#538
Mi történik ma SQM-el?Meg az egész litiumos szekrorral?
Pandix 2017. 12. 29. 19:26
Előzmény: #535  Pandix
#537
Hmm. Ha nem is decemberben, talán januárban.
De legalább valami hír még idén megjelent:
Lithium Americas Corp. now meets the share price history threshold requirement to list the company's shares on the New York Stock Exchange (NYSE). As a result, the company intends to list directly on the NYSE and will not be undertaking an NYSE American listing as an intermediary step. The company has applied to the NYSE and expects to be listed in January, 2018, upon receipt of formal approval from the NYSE.
Boldog Új Évet Mindenkinek!
pomperj
pomperj 2017. 12. 20. 17:08
Előzmény: #534  pomperj
#536

Folytatodik a Kinaiak bevasarlasa a Lithium projektekbe.
Ez eppenseggel az LAC argentin banyaja mellett van. Az aranyok erdekesek: a banyaba invesztalrak 20 M USD, es eladtak... 265 M  USD aron. Es ha ez jo a kinaiaknak, akkor...
China’s NextView New Energy Lion Hong Kong deepened its stake in the lithium sector on Monday (December 18) with a deal to acquire Lithium X Energy (TSXV:LIX). 
The company has entered into a definitive agreement under which it has agreed to acquire all the issued and outstanding common shares and warrants of Lithium X for $2.61 per share and $0.01 per warrant. In total, the deal is valued at $265 million. Lithium X’s main asset is its Sal de los Angeles lithium brine project in Argentina’s Lithium Triangle. About $20 million was spent on the project between 2010 and 2017, and it has a resource estimate of 1.037 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the indicated category and 1.007 million tonnes of lithium carbonate equivalent in the inferred category.
Pandix 2017. 12. 19. 06:26
Előzmény: #534  pomperj
#535
Nem arról volt szó, hogy még decemberben bevezetik a New York tőzsdére?
pomperj
pomperj 2017. 12. 17. 11:04
Előzmény: #533  pomperj
#534

1)Az LAC  korrekcio felgyorsult az utolso par napban. Ezt vartuk is, nincs meglepetes. Amekkora rally volt az utolso 1.5 evben, 2.0--->14.0  CND kozott,  eppen annak megfeleo korrekcio kell alakuljon  idoben es meretben is. A chart arra utal hogy most tobbhonapos korrekcios idoszak kovetkezik. Arra szamitok, hogy kb. fibo 38% meretu lehet, es az emelkedo impulzis (iii-iv) hullamaig fog lemenni. Ez a mai 10.7 arhoz kepest 7.5-8.5 koruli target a wave (2) elkeszulteig.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171217v00my1vrv.jpeg
Szerintem most nem erdemes venni. Reszemrol szepen kivarom a korrekcio veget, nagyjabol a fenti target arnal,  es meg egyszer feltankolok ott. De figyelni kell, mert egyetlen hir is megzavarhatja a technikai alapu korrekcios varakozast, es hamarann ujra impulzivan emelkedhet. A vegere kiderul, hogy miert akarok meg tankolni? .
.
2)Fundasan a helyzet valtozatlanul pozitiv.
.
a)A lithium ara a 2evvel ezelotti 8000USD/t szintrol megharomszorozodott. Most 23.000 USD/t korul van. Ennek farvizen minden lithiumos banyasz nagyot ment, volt dupla-tripla is, de LAC a 7x ar-felfutasi szorzojaval vezeti a mezonyt.
b)A lithium kereslet evi 15% nagysagrendben no. Most 200.000t/ev. Ha a e-autokhoz egyenkent kell 30 kg korul, akkor az e-autok gyartok altal tervezett felfutas sok-sok evre is igen biztos kilatasu piac, tovabbi aremelkedessel. Az LAC tervezett 25.000t/ev  termelese 2019 vegetol a vilag lithium igenyenek 10%-a lesz. A termeles 100%-at a 2 nagy tulaj akarja megvenni.
c)A Cauchari brine lithium project (lasd elobb) LAC szerint  a terv szerint  halad. A termeles 1.5 ev mulva indul be. A penz megvan a 420 M USD projektre. 30%-a a nagy tulajok toke-resze (Ganfeng 16%, Bangchak 16%, management 12%))  es hitel-betetje, plusz 70% bankhitel.
d)A reszvenyek szama 88.5 M db. Mai aron  az LAC kb. 1.0 Mrd USD nagysagrendu vallalat.
e)Ha  a beruhazas kesz lesz 2019H2-ben, es valoban 2500USD/t aron tud termelni lithiumot, es akkoriban a mai 22.500 USD aron eladni, akkora varhato eves EBITDA 500 M USD korul lesz. Ez az SQM-el valo 50-50 megosztas utan,  egy 6-8 szorzoval 3-4 Mrd erteku LAC ceget tud projektalni. Tehat fundas alapon 2020-ra elkepzelheto egy 3-4 Mrd nagysagrendu  LAC kapitalizacio, es 30-40 USD/rv ar-projekcio.
.
pomperj
pomperj 2017. 12. 16. 08:46
Előzmény: #532  pomperj
#533

A lithium nagyjabol egyutt korrigalt a Tesla reszvennyel.
Am, TSLA mintha keszen lenne a (4) korrekciojaval,  es megindult  az uj rallyra.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20171216v00ma0sdw.jpeg
EZ fundasan is rendben levonek latszik, mert Januartol megindul a model 3 gyartas heti 5000 db, az evi 250.000. Meg mindig kevesebb a szuksegesnel, de ha tenyleg elerik a 22-25% margin szintet vele, akkor fundasan is van nemi alapja.
A Lithium korrekcio meg nem latszik kesznek; persze, lehet erosebb mint TSLA, hiszen a piacon mindenki e-autokrol beszel 2018-ra.  LAC is szepen tartja magat. 
Egyebkent a benz cabrio tenyleg jol nez ki belul; ahhoz kepest a model 3 (megneztrem a Fashion Island Plazaban) eleg muanyag-erzet volt. Dehat, az ara is mas: a harmada...de a vezetesi elmenyben veri.
pomperj
pomperj 2017. 12. 02. 16:22
Előzmény: #531  Cipolla22
#532

A dec. jo hir az, hogy elkezdtek arulni a 2018-as GM Volt modellt. Ebben van egy 50-60km-re eleg 15 kwh akku, a feltoltes 10 orat is eltart; de hosszabb tavokra van  egy kis 1.4-es motor is benne. A kocsi jo formaju, tegnap nezegettem,  es 30e USD korul aruljak a Costco tagoknak. Ez nem a luxi, hanem a kornyezettudatos atlagembernek van kitalalva. Fog ez a kocsi is menni jovore. A GM felfutott, de kerdeses hogy tartja-e magat.
2018 alighanem gyengebb autos ev lesz. A Tesla -20%-ot rogyott meg, ami nem is sok ahhoz kepest, hogy a ceg szamai nem jok. ES, nem jott ki a model 3 sem. Jovore 500e db a "kotelezo",  kulonben tenyleg baj lesz. A lithium banyaszok korrekcioja elkezdodott, egyelore messze nem eri el sehol a kritkus 38% merteket.Es persze, ebbol a korrekciobol meg sok honap van hatra.
 
Cipolla22 2017. 11. 27. 21:36
Előzmény: #528  pomperj
#531
Hát köszönöm a visszajelzést, SQM-et ma el is adtam kis részéből FMC-t vettem. LAC-nak ma ismét szép napja van, 
tberki 2017. 11. 21. 06:51
Előzmény: #529  tberki
#530
"lesznek olyan celok "= nagy térfogatú kis súlyú áruk transzportja; vagy "milkrun" típusú járatok akár nagy ipari parkokon belül. A mai jarműipari logisztikában nagyon el tudom képzelni ezeket a járműgyárat a mellette levő logisztika központokból JIS-ben kiszolgáló járatként. Az még nekem is tetszene, és ott a hátrányok annyira nem domborodnának ki.
tberki 2017. 11. 21. 05:34
Előzmény: #526  Boole
#529
Az e kamionnal sok baj van, nem is az ara a legnagyobb. A kamionos cegek jellemzoen lizingelik a cuccot, gondolom lesz olyan konstrukcio ami kisimitja a kulonbseget valamennyire. Az igazan nagy problema inkabb a suly/hasznos teher arany ill a tengelyterheles lesznek szvsz. Amit el tudok kepzelni hogy lesznek olyan celok amire jol lesz hasznalhato HA a hatotav stimmel. Ma egy kamion 22-25 liter gazolajat hasznal fel 100km alatt (nyilvan nem az europainal haromszor nagyobb amerikai modellekre gondolok), a tank merete 600liter korul kezdodik es atalakitasok nelkul 1400 kb a teteje a Scanianal. Kiszamolhato hogy a mai toltessurusegekkel milyen sulyra lenne szukseg ugyanennek a hatotavnak az eleresehez es az az akku milyen sulyu ill mennyi ideig tart feltolteni...
Egyre inkabb bohocnak tartom a tesla "frontemberet", telik az ido meg mindig nem sikerult felmutatni sem komoly sorozatgyartast sem nyeresegesen gyartott termeket, de egyre tobb jobbnal jobb otlete van. Ettol fuggetlenul nagyon komoly valtozasokat hozott az iparag eletebe.
pomperj
pomperj 2017. 11. 21. 04:03
Előzmény: #527  Cipolla22
#528

1) SQM par nap mulva jelent; a konszenzus EPS=0.40 kornyeken van, ami eves szinten 1.60. Tavaly 1.30 volt, tehat van javulas; de nem eleg. Mert az ar kozben  duplazott 30.0--->60.0 szintre, a profit meg mindossze  +23% nez ki. Es ha nem lesz nagy pozitiv meglepetes, akkor nem meglepo hogy korrekcionak kell jonnie. Egyebkent maris  PE=23 --->40  felfutasrol beszelunk. Es SQM nem is tiszta lithium mufaj, mert a bevetel nagyobbik resze guano-bol van; az meg nem duborog annyira.
.
2)Macyben mar megy a preBlackFriday. En hozzajarultam 3 cashmere pulloverrel meg egy Paige farmerrel a sikerhez;-) A nejem se lustalkodott;-)
.
De az elojelek tenyleg jok: a parkolok mar hetvegen tele voltak. A Burlingtonban viszont ma nem voltak sokan, pedig van TommyHilfiger olasz bor-zako 59-ert.  De az utakon mar du. 3-tol dugok vannak mindenhol, szoval mennek a nepek vasarolni. A luxy noi bundak egyenesen olcsonak tunnek Bloomingdale-nel (1999 USD) a Bp-i arakhoz kepest; ami nem semmi, mert ott a Macyhez kepest 5x szamok a jellemzoek. A Sachs rengeteg Armani oltonyt kinal, egesz normalis arakon.   Itt szokas thanksgiving elott kozvelemenyezni, ki mennyit tervez kolteni iden? Es a szamok 980 USD korul vannak, ez +8% tavalyhoz kepest.
Megjegyzem, megjottek a kedvezmenyes elofizetesek  az invesztor-lapokra is, es iden nem emeltek sehol. A kevezmenyes buy-back kocsicserek az Audinal es Toyotanal a legjobbak. Szoval, most szerintem is lehet retail reszvenyt nezni. 
Cipolla22 2017. 11. 20. 22:19
Előzmény: #525  pomperj
#527
SQM-et hogy látjátok? Ma nagyot zakózott. Ideje itt is realizálni? Ha holnap is esik, akkor a pozíció felét beadom. 
Boole 2017. 11. 16. 20:24
Előzmény: #525  pomperj
#526
Ha igaz a pletyka, akkor az e-kamion 80-90%-kal drágább lesz, mint egy diesel. 25-30 millió HUF különbséget mikor hoz be egy e-kamion? Gumi azon is kopik. Sok dolgot nem kell cserélni egy e-kamionon és lehet, hogy az áramot a kamionoknak ingyen adják. Az árkülönbség akkor is nagy. Persze, ha a különbséget 20-30%-ra csökkentenék, akkor rendben.
pomperj
pomperj 2017. 11. 16. 19:37
Előzmény: #519  pomperj
#525

Tesla kezd zuros lenni. Lehet, hogy csak hangulati kerdes, de tul sok nekem a negativ fejlemeny.
Egyreszt, mert a ceg egyszemelyes, es Elon Musk tehetsege nem kerdeses. De tulsok minden massal is foglalkozik. SpaceX, mars project, stb. Pedig ahhoz, hogy 500.000 autot gyartsanak 2020-ra, ahhoz hozzaertesen kivul fokuszalni is kell. Harmadreszt, a luxus auto kategoriabol epp ma kirandul a teherauto mufajba, ami vegkepp nem "glamour" uzlet, hanem hidegfeju profitabilitas kerdes; ebben Musk nem volt eros soha.
.
Masodszor, van egy fundas aggalyom. Ha igazan elerne TSLA a celt,  hogy 25% margin sav kornyeken dolgozzon, akkor a varhato profit 7.0 USD/reszveny lenne. Csakhogy egy PE=20 (ami igen eros ertekeles az auto-iparban) mellett ez fundasan 140 USD arat indokolna. Az ar most 310 kornyeken van.
Az ellemzok Tesla rat 120-500 Kozotti savban becsulik mostanaban; nincs konszenzus. Viszont a 310 arral maris be van diszkontalva egy "tokeletes" terv-vegrehajtas. Ha a tozsdek gyengulnek, vagy barmi gikszer elokerul, akkor meglepo eses kovetkezhet.
.
Az egesz a lithium ara es kereslete miatt fontos. Nyilvan, TSLA esese es a gigafactory esteleges kudarca nagy ellenszel lehet a lithiumosoknak is.
Ne legyen tevedes: hosszu tavon LIT igen jo tema; Rovid es kozep tavon,  es fundasan nezve a legnagyobb felhasznalo kilatasait, kis ovatossagot ajanlok.
 
bigh4fish
bigh4fish 2017. 11. 10. 20:22
Előzmény: #523  kukker
#524
megyünk 20 fölé.
kukker 2017. 11. 10. 17:42
Előzmény: #519  pomperj
#523
Gyerekek.
Mi a répa van itt ma megint... ? :)))
János.
Majd egyszer egy postafiókot szeretnék kérni, ahova egy jóféle Tokaji Aszút elküldenék...
Ha nem sértelek meg...
samu888 2017. 11. 10. 17:29
Előzmény: #519  pomperj
#522
Örök hálám üldözni fog!
Cipolla22 2017. 11. 08. 18:54
Előzmény: #519  pomperj
#521
Meg is jött a 10% a mai napon János, köszi a tippet! 
kukker 2017. 11. 03. 18:05
Előzmény: #519  pomperj
#520
Igen, az intézményi korlátról én is olvastam...
És köszönöm a bővebb felvilágosítást!
pomperj
pomperj 2017. 11. 03. 17:45
Előzmény: #517  kukker
#519

Egy szot meger: igen, az 1:5 konszolidalas is okos lepes, es a ASX-en bevezetni is okos lepes.
A konszolidalas utana 442 M db reszveny helyett 88 M db lesz; es ennek megfeleloen a nov.8-an a birtokolt reszvenyek szama 1/5-re esik le, viszont az ara 5-szorozodik, szoval kb. USD 8-9 szintre ugrik fel az 1.5-1.6 arsav.
.
Ket okbol lesz jo ez jo a kicsiknek: egyreszt, nem "filleres" a reszveny-kategoria tobbe, hanem "kozepkategorias"  cegnek minosul.  Ettol kezdve a legtobb Fund vasarolhatja. (jellemzoen a Fundok 5 USD alatti reszvenyt nem vesznek, nem engedi az alapito okleveluk.)
Masreszt, nem kell tobbe OTC piacrol Torontoban arbitrazsolni robotokkal. A ceg reszvenyeinek forgalma fokozatosan (talan gyorsan is) atmegy nagyobbreszt NY-ba, ahol sokkal likvidebb a piac, sokkal nagyobb lesz az erdeklodes is. Igen sok Fund (foleg persze a kisebb-kozepesek)  nem tud venni direktben Torontoban, nincs ott sajat broker-kapcsolat. NY-ban viszont mindenkinek van, tehat szelesebb lesz a vevoi kore.
Az a gyanum, hogy ez a kis valtozas siman hozhat napok alatt +(10-15)% emelkedest, nov.8 utan. Erdemes mostanaban elkapni egy melypontot.
kukker 2017. 11. 03. 15:31
Előzmény: #517  kukker
#518
Na.
Én a KBC-vel beszéltem most, automatikusan csinálnak mindet, aki ott van, annak nincs dolga.
kukker 2017. 11. 03. 15:11
Előzmény: #516  pomperj
#517
Ez mit jelent a részvényesekre/kisbüfik részére?
Lithium Americas Announces Share Consolidation and Application to List on the NYSE American Stock Exchange in Addition to its TSX Listing
https://finance.yahoo.com/news/lithium-americas-announces-share-consolidation-103000014.html
pomperj
pomperj 2017. 11. 01. 17:25
Előzmény: #514  pomperj
#516

Tesla ma fog jelenteni. Ez a jelentes nagyon fontos egy olyan starategiai cegnel, mint TSLA.
.
Az ara  visszaesett 320 szintre. Ul a suporton.  Jogos is a csalodas, Q3-ban nem birtak beinditani a vart utemu termelest. A Panasonic megigerte, hogy a lithium-battery gyartas robotizalasat hamarosan megoldjak. Ha nem sikerul, es emiatt veszelybe kerul a mar bearazott 2018 evi 500.000 db model3 gyartasa? Es jelentes utan nagyot esik ?
Nos, akkor Tesla igen jo vetel lehet ott lennt. De akkor esetleg, bar kevesbe, de mennek vele le a lithiumosok is. Es akkor meg egyszer adodohat egy finom diszkont ar, az LACDF, ALB, SQM stb, vetelere.
Pandix 2017. 10. 31. 00:34
Előzmény: #514  pomperj
#515
De maga Lithium Americas kezdett el mozgolódni a nevadai projektjében, nem más lithiumosról van szó. Ráadásul ebben 100% a tulajdonrésze, míg az andoki projektben 50%.
pomperj
pomperj 2017. 10. 28. 21:40
Előzmény: #513  Pandix
#514

AZ a baj, hogy a volgyekben lerakodott  iszapbol a lithiumot kivonni egesz komplikalt vegyi folyamattal  lehet, es annak koltsege kb. haromszorosa a parologtatasnak. Szoval, egyelore ezert is, hanyagolnam a canadai es mas banyasz-alapon dolgozo  lithiumosokat, mert ar/profitban nem versenykepesek ALB, SQM, LACD es ORL (=ORRCF) primitiv Andoki parologtatos, de olcso modszerevel. Persze idovel, amikor azok kapacitasa majd par ev mulva keves lesz, ok is beindulnak. 
Megjegyzem, ORL eppen kitort, nagyon erdemesnek latszik venni itt.
Pandix 2017. 10. 28. 19:39
Előzmény: #512  pomperj
#513
Közben LACD Nevada projektjében is felerősödött a mozgolódás. Itt nem a párologtatós módszerrel, hanem külszíni fejtéssel bányásznának. A feltárás már korábban befejeződött, a Preliminary Feasibility Study-t 2018 közepére ígérik.
pomperj
pomperj 2017. 10. 25. 09:19
Előzmény: #510  peggy01
#512

A cikkben levo tablazat a lenyeg: abbol alahuznek 2 allitast.
1)A varhato osszes kitermelheto Li mennyiseg az uj felmeres szerint 1.5 M tonna. Ez a korabbi becsles nyolc (8) szorosa,
2) A mai 13.000USD/tonna Lithium-arakon a potencialis total arbevetel 20 Mrd USD, az kb. a magyar GDP duplaja. Nem kis temarol van  tehat szo. Ha a kitermelesi koltseg valoban 2500 USD/t lesz, es a beruhazas a tervezett 2 telepre (evi 2*25000 tonna kapacitas) kb. 1.0 Mrd USD, akkor az osszes kiadas 5 Mrd. Szoval a potencialis profit = 20-5=15 Mrd USD. Mivel a mostani kapitalizacio 550 M USD, a potencialis novekedes 30 x. Igen, harminc. Ja, a lithium nem marad ilyen olcso....lasd korabbi lithium-at becsles.
Cipolla22 2017. 10. 24. 22:24
Előzmény: #510  peggy01
#511
Jó a cikk, ma úgy látom többen realizáltak. 
McDee 2017. 10. 24. 05:36
Előzmény: #508  Cipolla22
#509
Olvasom, hogy FMC le szándékozik választani lítium üzletágát 2018 második H2 céldátummal. Addig még van idő tanulmányozni, de ebben várhatóan lesz mit keresni, ha megvalósul.
Cipolla22 2017. 10. 23. 21:33
Előzmény: #507  pomperj
#508
Ma FMC-ből is bevásároltam, de könnyen lehet, hogy várhattam volna egy kis korrekciót. Nekem inkább a 3 nagy (SQM, ALB, FMC) + 1 kicsi (LAC) felállás jobban tetszik, de ez ízlés kérdése. Ezen kívül még az ausztrál GXY.AX cégen is gondolkodom, hogy kiküszöbölhessem a dél-amerikai politikai rizikót (bár nekik is van érdekeltségük Argentínában).
Mennyi esélyét látjátok például annak, hogy Chilében  vagy Bolíviában államosítják a bányákat. Ilyenekkel számoltok? 
pomperj
pomperj 2017. 10. 23. 20:14
Előzmény: #505  eurocent
#507
A #452-ben osszefoglaltam a tobbi kicsit. Az nem volt  regen, es nekem LACDF mellett Orocobre latszik a legjobbnak; kiprobalt dologba vagtak bele, van realitasa a projektnek, es a lithium-juk arszintje is versenykepes lesz. De nezd at, foleg fundas/kritikus szemmel te is. En is orulnek egy update-nek roluk. Ird meg nekunk.
eurocent 2017. 10. 23. 19:46
Előzmény: #505  eurocent
#506
http://www.miningfeeds.com/lithium-mining-report-all-countries
Lithium bányászokról ezt az táblázatot találtam. Nemaska Lithium Inc chart alapján jónak tűnik, most nagyon megy.
eurocent 2017. 10. 23. 16:56
Előzmény: #501  pomperj
#505
Kisebb lit bányászokból melyeket tartod ígéretesnek?
Törölt felhasználó 2017. 10. 23. 16:38
Előzmény: #501  pomperj
#504

Törölt felhasználó 2017. 10. 23. 16:37
Előzmény: #501  pomperj
#503

Törölt felhasználó 2017. 10. 23. 16:37
Előzmény: #501  pomperj
#502

pomperj
pomperj 2017. 10. 23. 14:22
Előzmény: #500  lngnl
#501

Probaljak fabrikalni egy elkepesztoen bull ideat a kilatasokrol?
.
Az e-auto egy innovacios folyamat legelejen jar. Nagyon messze van meg idoben is, arakban is a buborektol. Mondjuk 15-20 ev mulva lehet a tema a csucson. Most a legelejenek a vegen jar: felkerult a tema a terkepre.

HA egy 1500 kg-os auto nagyjabol 30.000 EUR-be kerul, tehat az auto ara kb. 20 EUR/kg.  Benne a hajtas legfontosabb anyaga a lithium, aminek ara most kb. 10 EUR/kg? Ez elkepesztoen olcso, explicite az atlagsuly/at  mutatohoz kepest is csak a fele (!). De idovel fokozatosan felfogjak, hogy lithium a legfontosabb anyag  benne; es annak az ara az atlagnak akar a  tizszerese is lehet, tehat ? Igen,  200 EUR/kg.
.
Ha lithium ara 20-szerezodhet, a kitermelesi atlagara meg duplazodik 10 ev alatt? Akkor a profit a mostaninak kb. 50-100-szorosara emelkedhet....es ugyanennyire a lithium- banyaszok ara.
Szerintem vard meg az elso visszahuzodast...ami egyebkent idoszeru lenne 4 honapnyi mikro/orias-rally utan.....es celozz  epiteni egy diverzifikalt portfoliot: 2 nagy termelo es 2 kicsi. En erre fogok torekedni.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek