Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2016. 11. 08. 09:14
Előzmény: #80  tberki
#81
Egyreszt OK.
Masreszt: mennyi kilometer ment az elso Benz benzinmotor egy toltessel az orszaguton 130 eve? Hany ev alatt varhato, hogy megduplazzak a hatotavolsagot az e-autok?

2)A LIT chart stabil, sot egy honapos tavlatban dupla-alj.

link

Az nem tetszik, hogy LACDF viszont esik, es egy honapon belul ez a 3. nap, amikor nagy volumennel esett...valaki, akiknek sok van, eladasban van. Igaz, nem millios a volumen, mint a bull idejen a vetelek voltak, de megis magas, es le tudja verni az arat. Igaz tuladott, es felpattanas kovetkezik TA alapon. De ahhoz is veteli volumen kellene.

Az utolso hir alabb, a "raise the project caoital" elbizonytalanito es nem biztos, hogy jo...viszont penz nelkul nem fog menni a kitermeles-beinditas.

++++++++
VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA, Nov 03, 2016 (Marketwired via COMTEX) -- VANCOUVER, BRITISH COLUMBIA--(Marketwired - Nov 3, 2016) - Lithium Americas Corp. (the "Company" or "LAC") (LAC)(otcqx:LACDF) is pleased to provide an update on the Cauchari-Olaroz Lithium Project (the "Project") joint venture with Sociedad Química y Minera de Chile S.A. ("SQM") in Jujuy Province, Argentina.
Further to the Company's news release dated August 26, 2016, the Board of the joint venture company, Minera Exar S.A. ("Minera Exar"), has been authorized to proceed with development planning for the Project based on the following parameters: (i) a two stage development consisting of an initial phase at 25,000 tpa LCE capacity, followed by a second stage at 25,000 tpa LCE capacity; and (ii) an accelerated path to production, with a target for commencement of construction in early 2017 and stage one production in 2019. Detailed engineering is advanced on the layout of ponds and the chemical plant flow sheet process has been defined by SQM and Hatch Canada. The Company has been advised that an update of the NI 43-101 compliant feasibility study for stage one is anticipated to be completed by year end.

The exploration program is rapidly advancing the Project to the pre-construction phase. Testing of liner materials and trials of earth moving equipment is on-going and is scheduled for completion by the end of November. Various combinations of different materials and liner configurations are being tested in ten ponds to optimize the technical and economic design and performance. Earth moving trials are underway to finalize the optimal construction methodology. Final topographical reports have been completed defining materials characteristics in different areas of the project. A second series of tests in soil mechanics are underway to determine the most efficient area to build. Construction of the project roads and 14 drill platforms is expected to be completed by the end of November. The Project campsite is being expanded with the addition of modular accommodations for 52 people.

The Company is also advancing the discussions to raise the project capital with both financial institutions and potential industry offtake partners for long-term supply contracts.

Tom Hodgson, Chief Executive Officer of LAC, commented, "We wanted to provide this update to our stakeholders and make them aware of our significant progress in developing the Project. This progress demonstrates the strong confidence of the Company's management and our 50/50 joint venture partner SQM, as well as a high level of cooperation between our management teams. The Minera Exar joint venture is committed to advancing the Cauchari-Olaroz Project to bring new lithium supply to the market in a timely manner to meet the increasing demand."
+++++++
pomperj
pomperj 2016. 11. 08. 09:20
Előzmény: #80  tberki
#82
Mas.
Lattam a legujabb Daimler Csucsmodellt. Megnezted? Abszolut emlekeztet a 20 evvel ezelotti "balna" csucsmodellre. Ami total sikertelen maradt, le is csereltek hamar.
Nem is ertem, minek probalkoznak ezzel ujra? Valahogy olyan zakutacas ez a "minel nagyobbnak latszik, annal jobb" (?) kiserlet a mai vilagban.
Cipolla22 2016. 11. 08. 22:59
Előzmény: #81  pomperj
#83
Engem is aggaszt az esés, egy kis pakkot realizálhattam volna sokkal feljebb, így utólag nézve. Főleg azért sem tetszik, mert SQM simán tartja magát. Lehet, hogy nem úgy jönnek a TSLA megrendelések, ahogy várták?
tberki 2016. 11. 09. 01:02
Előzmény: #82  pomperj
#84
Mire gondolsz, az eq-ra? Vagy a pickupra? Nem tudom mit hivsz csucsmodellnek.
Pickup mokas, amikor a Zetsche mutogatta es beszelt akkor mutatott egy par kepet mint tanulo projekt, abban volt egy piros pickup amit az en sracaim csinaltak itt egy cla-bol. ;)
tberki 2016. 11. 09. 01:03
Előzmény: #81  pomperj
#85
Ugyanezt mondtam ha figyeltel, es nem is a hatotavot hanem a toltes sebesseget jeleztem mint adott technologiaval nehezen megoldhato temat.
Cipolla22 2016. 11. 10. 21:19
Előzmény: #81  pomperj
#86
Úgy látszik bejött a vásárlós ötleted, nagyon szépen néz ki! Lix.V se rossz, +20%...
pomperj
pomperj 2016. 11. 21. 17:17
Előzmény: #86  Cipolla22
#87
l)LAC technikailag egy Dupla zigzag jellegu korrekciot csinal; most mar talan eleg tiszta a kep ahhoz, hogy ezt ki lehessen silabizalni. Vagy kesz, vagy meg egy eses kell.

link

Es lehet, hogy mar nem is nez vissza 0.40-re, hanem megy tovabb.
Miert? Megerosit az, hogy a LIT korrekcioja viszont keszre szamozhato. Es mert ALB korrekcioja is kesz...keptelen lejjebb esni hogy venni tudjak benne... es megindult fel.

link

raadasul a DBA is duplalaj, ott is kesz a korrekcio, es indul fel. Ennel tobb zold jelzes nem kell egyelore;-)

Cipolla22 2016. 11. 21. 18:35
Előzmény: #87  pomperj
#88
Most már tartom a pozíciót, ha megint leesik még lehetséges, hogy veszek hozzá.
pomperj
pomperj 2016. 11. 21. 19:25
Előzmény: #88  Cipolla22
#89
Uj hir nincs; a Canada tozsde-felugyeletnek adott nov9-i valasz alapjan nem lehet tudni, miert esett 0.40-ig. Szoval, nincs fundas oka. Marad a TA, az meg eppenseggel pozitivba keszul fordulni.

Notice Regarding Recent Trading Activity

VANCOUVER, Canada: Lithium Americas Corp. (the “Company”; TSX: LAC; OTCQX: LACDF) is responding to a request from the Investment Industry Regulatory Organization of Canada on behalf of the Toronto Stock Exchange following recent trading activity.

The Company does not have any undisclosed material changes to report at this time and is not aware of any developments that would explain the recent trading activity. Pursuant to the Company’s news release dated November 3, 2016, the Company continues to pursue ongoing corporate development initiatives and is advancing the discussions to raise project capital with both financial institutions and potential industry off-take partners for long-term supply contracts in respect to its Cauchari-Olaroz lithium project. The Company’s policy is not to comment on rumors or speculation and accordingly, does not intend to comment further.
samu888 2016. 11. 23. 19:45
Előzmény: #88  Cipolla22
#90
Szia Pomperj.
Mi történhetett a mai napon LA-val?
Tegnap,tegnapelött szépen megindult.
Van valami infod?
Köszi
pomperj
pomperj 2016. 11. 23. 20:26
Előzmény: #90  samu888
#91
Nem lattam, par napja irasban is megerosittek hogy nincs uj hir.

link

Aiit latunk, az leginkabb egy 3-hullamos a-b-c=X fel-korrekcionak latszik. (kek )
De boven lehet meg 1-2-i-ii is, es akkor hamarosan (iii) jon elesen fel (zold). Ahhez at kene torni azt a 0.62 szintet, par napon belul.

Ha nem teszi, akkor marad az, amit narancs szinnel rajzoltam. Meg egyszer teszteli a W koruli szintet, (y) hullamkent valami komplex korrekcioban; aztan fel-fel-fel.
Cipolla22 2016. 11. 23. 21:47
Előzmény: #91  pomperj
#92
Inkább a zöld csatornának örülnék. Kár, hogy a hosszútávú portfólióm része a lítium, szívem szerinte zsebre vágnám a hasznot.
pomperj
pomperj 2016. 12. 23. 17:36
Előzmény: #91  pomperj
#93
LACDF szepen visszaerosodott a rallyhoz szukseges kritikus 0.62 szintre. Ha itt attorne 0.63 fole, az igen eros bull signal lehet 2017 evre.

link

Tesla jol halad a Gigafactory epitessel. Mar majdnem egeszen keszen van.

link

tberki 2016. 12. 23. 18:03
Előzmény: #93  pomperj
#94
ja hogy az epulet... elozor nem ertettem mi lesz keszen hiszen meg azt sem tudja mi lesz benne. Na de 1M qm elegimpozans, a mi csarnokunk csak 200k. Igaz az 3 honap alatt kesz lett. ;)
pomperj
pomperj 2016. 12. 23. 18:22
Előzmény: #94  tberki
#95
szerintem meg mindenki tudja, mi lesz benne.
tberki 2016. 12. 23. 20:14
Előzmény: #95  pomperj
#96
Tevedes. Maga Elon Musk nyilatkozta hogy nem tudjak a vegso kapacitast. Ergo nem tudja mi lesz benne.
Jelenleg az 1m negyzetmeter 10%a van beepitve es mukodokepes. Az sem eppen kicsi ha olyan viszonylag kismeretu dolgot gyartanak benne mint az akkumulator (vagy helyesebben a padlolemez).
pomperj
pomperj 2016. 12. 23. 20:50
Előzmény: #96  tberki
#97
tberki 2016. 12. 23. 21:30
Előzmény: #97  pomperj
#98
aham. 500auto. Az mekkora akku kapacitas? egy akkugyarat mégiscsak akkukapacitasra tervezunk nem? Legalábbis en ugy csinalnam...

Hat persze hogy fingja nincs. Pont ezert nincs komplettre tervezve, es pont ezert nem tudja mi lesz benne. Egy kurvanagy akkugyar addig biztos.

Arra akartam csak kilyukadni hogy a beruhazas kb 10%a az epulet, de lehet kevesebb, azt latod keszulni, a tobbi meg sehol.
tberki 2016. 12. 23. 21:33
Előzmény: #98  tberki
#99
tovabbolvastam, 35gwh annually, mea culpa.
tehat kb 70nel tervez autonkent... na mindegy erdekes szamok. Fene tudja mennyire realis.
pomperj
pomperj 2016. 12. 24. 07:53
Előzmény: #99  tberki
#100
A Model 3 elvileg iden piacra jon;-)
A Specko szerint 65-70KWh lesz az akkuja, az kb. 350km hatotavolsag.
Es ha 500e db-ra tervezik a kapacitast, akkor az 35 Giga Wh akku gyartosor kell, es naponta kell 2000 db padlolemeznek akkuval tele kijonni a szallito rampara.

tberki 2016. 12. 24. 08:47
Előzmény: #100  pomperj
#101
kicsit megnéztem a honlapot, faq-t a model 3mal kapcsolatban.

Meg mindig nem tudom hogy ez a Musk egy zseni vagy a legnagyobb ipari szemfenyveszto aki valaha elt a foldon.

2017vegen kezdi a gyartast. Nyilvan egy IT-s csak 0-1ben tud gondolkodni, de azert nem ugy indul az el. Kell legalabb fel ev mire teljes kapacitással megy. Állítólag az elso heten 400.000 rendeles jott be (tobbszor hangoztattam azóta egy kurva szo sincs errol). Viszont az uj rendelések leszallitasat 2018 elejere irja, ami a fentieket összeszámolva nem biztos hogy megallja a helyet.
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 09:11
Előzmény: #101  tberki
#102
irány az 1 dollár... majd az alá.

))
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 09:12
Előzmény: #102  Törölt felhasználó
#103
mármint tesla.

)
pomperj
pomperj 2016. 12. 24. 11:29
Előzmény: #93  pomperj
#104
1)Vannak itt olyanok is, akik a rosszidulatu cinizmuson kivuli vilagra is kivancsiak. Es szivesen olvasnak Tesla befektetesi ertekeleseket is.

Nekik itt megnezheto a ValueLine 2016 novemeberi velemenye. Kicsit tobbet er a megelozoeknel.

link

A sajat velemenyem egyebkent az, hogy mielott megjelenik az uj Model 3 az utakon 2017 vege elott, nos, Tesla kozel lesz a VL altal targetkent irt 295 szinthez. Ha meg a "nagyok" addig semmit nem mutatnak hozza kepest ebben a mufajban, akkor 2018-ban TSLA siman 3-4x is lehet. Igen, akar 1000 lehet az arfolyama. Meg tudja nezni valaki, mennyit ment FORD a T-modell kihozasakor?

2)Ami meg a lithiumot illeti.
Ha jol kalkulalom, akkor egy Teslahoz 25Kg koruli lithium kell; az nagyjabol 0.5M db/ev kibocsatashoz 12500 tonna TISZTA lithium UJ, igen, UJ kereslet.

Az nagyjabol az LACDF tervezett teljes eves kibocsatasa 2018-tol. Es csak Europaban, 10 ev mulva, kell 10M db/ev elektromos auto. Ehhez, egyedul ehhez, 20x-ennyi lithium kell (!)

Azsia+America+EU egyutt a szam kozel 50M/ev e-autogyartas, ahhoz meg XXXXL lithium vevo lesz.

Szoval, ideje a gyatyat felkotni, kedves Daimler; mert a nagy fekete balna automodellek ideje lejaroban van.

A felesegem CLS-ekkel jar 25 eve, abszolut antitalentum. Es nezegeti a Tesla-szalonban a model-3 formajat. Azt kerdezte, hogy "tenyleg, csak beadom, hogy hova akarok menni, es oda visz? Es be is parkol?"
Es a valasz az volt:....igen, 2018tol.

Szoval a lithiumbanyaszok kilatasat tovabbra is, meg TSLA-nal is jobbnak, dot 2017-18 evekre a legnagyobb novekedesi palyanak gondolom. Es utana meg gyorsulni fog a kereslet.

kukker 2016. 12. 24. 12:02
Előzmény: #104  pomperj
#105
"A felesegem CLS-ekkel jar 25 eve, abszolut antitalentum. Es nezegeti a Tesla-szalonban a model-3 formajat. Azt kerdezte, hogy "tenyleg, csak beadom, hogy hova akarok menni, es oda visz? Es be is parkol?"
Es a valasz az volt:....igen, 2018tol. "

A technológia már most megvan a teljes automatizálásra.
Járművek kommunikációja a környezettel, egymással.

Az szinte egyedüli és legsúlyosabb hibaszázalék az emberi vezetők, azok behatárolt képessége, beszámíthatatlansága.


tberki 2016. 12. 24. 12:15
Előzmény: #104  pomperj
#106
jaj.

1. "Nagy fekete balna automodellek ideje lejart": a daimler legnagyobb huzomodelljei jelenleg glc, gle, gle coupe, gls, glc coupe. Mind akkora mint egy hegyomlas, nem megyek bele melyik a legnepszerubb szin. (nyilvan viccelek)

2. Csak a tenyek kedveert: a CLS ket generaciot elt mev eleddig, 15 eve van a piacon.

3. Onvezetes: mar ket eve azt mondja a tesla o tud ilyet. Oszt megse. De majd jovore. Na persze. Ha a daimler ilyen hibas fos termeket adna a piacra ezzel lenne tele az ujsag

Az is lehet hogy tesla elobb megy csodbe mint hogy elkezdodne a model 3 gyartasa.

Tovabbra is tartom hogy meg nem erkeztunk el a megfelelo technologiahoz az elektromos autozas tenyleges komoly versenykepesseget biztositando.
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 12:19
Előzmény: #104  pomperj
#107
a német-japán autós tengelyhatalmak rövidesen kiskanállal megeszik a teslát frühstück-re...

)
Törölt felhasználó 2016. 12. 24. 12:24
Előzmény: #107  Törölt felhasználó
#108
második hullámban meg jönnek a franciák, D-koreaiak, talán még a kínai copyfactory-k is :)
pomperj
pomperj 2016. 12. 24. 13:04
Előzmény: #106  tberki
#109
Maradtal a rosszindulatu cinizmusnal. Eddig tobbre tartottalak, tevedtem.
kukker 2016. 12. 24. 13:16
Előzmény: #109  pomperj
#110
Ez van az emberbe gyárilag, nem érdemes foglalkozni vele:

link
tberki 2016. 12. 24. 20:11
Előzmény: #109  pomperj
#111
Ha neked a rosszindulatu cinizmus a targyi tevedeseid javitasa akkor igen az mindig lesz. (legalabb egyszer ismerd el ha marhasagot beszelsz, csak egyszer...)

Mivel a daimlerben erdekelt vagyok olvasom a jelenteseket. Mindegyik suv eladasi szamai 50-100%kal nottek yoy alapon. Ez nem azt mutatja amit te irsz.

Igen vannak szegmensek ahol most kotelezo teslaval jarni. En tobbszor elmondtam miert nem hiszek a teslaban es miert vagyok nagyon szkeptikus a vezer kijelenteseivel kapcsolatban. Ez a velemenyem nem valtozott. Persze tevedhetek, mint ahogy mindenki 2-3 even belul kiderul.

Litiummal kapcsolatban: litium araban kovetheto a lapotopok/okostelefonok/tabletek ternyerese? Az is uj igeny volt, igaz nem szamoltam mekkora.
Cipolla22 2016. 12. 25. 01:36
Előzmény: #111  tberki
#112
Na de Uraim! Szerintem mindkettőtöknek igaza van! Tberki örök realistának képzellek, Pomperj téged pedig optimistának.

Elon valóban túlzó, viszont e-autóból nekik van eddig használható termékük a németek csak loholnak utánuk (múltkor pl a sok kórusos egolf reklám hatására rákerestem az árára, de még azt se nagyon lehet kapni úgy láttam).

Teslanal nagy rizikónak látom az autopilot funkciót, amit szerintem komolyabb tesztek nélkül releaselhettek, ez viszont nagyon sokat dob a hype-on. Persze ebbe bele is lehet bukni... De ha megkérdezed az embereket az önvezető autóról nagy részük rávágja, hogy a Teslaban már van, igaz messze nem az a funkció amit az emberek emögé gondolnak. Majd 15 év múlva az is lesz. Reklámnak viszont tökéletes. Emellett a német és osztrák plázák tele vannak Teslakkal (a magyart most nem tudom), miközben BMW-t Daimlert nem nagyon láttam. Marketingből 5-ös és ez is sokat számít, gondolj csak az Apple-re (kb. ugyanazt a terméket adják, mint a többiek jócskán túlárazva mégis mindenki azt akar)! Ha bejön nekik az ami az okostelókkal bejött az Apple-nek és a Samsungnak akkor nagyot fognak tarolni: az első android és ios verziók nagyon felejtősek voltak, az emberek mégis imádták, mert új és tele volt vakítással. Még a németek is panaszkodtak, hogy bezzeg Daimlernél nincs ingyenkör, míg a Tesla-kereskedésbe bemész és már viheted is ingyen próbakörre a Model-St, utána meg nézegetheted a grafikonokat hogyan mentél.

Ami érdekelne, hogy milyen tempóval dolgoznak a Teslas fejlesztőfiúk ott az USA-ban. Nincs ismerősötök, aki ott dolgozik, vagy van infója első kézből? A német autóipartól nem vagyok elájulva (ott dolgozom). Szerintem nagyon lassú a tempo nem felxibilisek és drágák Tarfi-vertragostul (~13,4 havi bér, 30 nap szabi évente, stb.). Ettől persze még az USA-ban lehet ennél is lazább, ezért érdekelne, hogy megy máshol. Az viszont sokat elmondott, hogy VW és Toyota is évi 10 millió új kocsit ad el, csak a japánok fele annyi emberi erőforrásból oldják ezt meg...

Mindent összevetve ahogy írtam szerintem mindkettőtöknek igaza van, ahogy Tberki írja elég sok a Teslahanta és azért a németek se estek a fejükre. Kiegészítésnek írnám, hogy nehezen képzelek el egy Stuttgart-Budapestet e-autóval, hogy megállok 40 percre töltögetni, de előbb kivárom az előttem lévő 100 kocsit... És a töltéshez komoly elektromos infrastruktúra kell és azt se holnaputánra fogják kiépíteni. De ahogy János is írja a blogján, ha nem tetszik a Tesla vegyél lítiumot, ezt én is biztos pontnak látom az elkövetkezendő 4-5 évben, addig nem látok más felfutó technológiát és a bányászok ott figyelnek a portfóliómban. Szóval szépen gyűjtögetem a lítiumot, 5-10 év múlva szerintem ezek szépen fognak kinézni, még akkor is ha csak a kocsik 5-10%-a lesz elektromos addigra. Ha Tesla korrigál a kockázati tőkéből azt is veszek.
tberki 2016. 12. 25. 08:17
Előzmény: #112  Cipolla22
#113
Korabban irtam hogy a tesla gyarat a kollegaim terveztek. (Nemetorszagbol). Szoval egyelore sajat mernoki kapacitas nem sok van.
En is autoiparban dolgozom sok eve, volt szerencsem amerikainal kezdeni majd nemethez kerulni. Amerikai gyakorlatiasabb es a hatterfolyamatok jobban szervezettebbek (pl a ford WERS ugyan meg dosos volt amikor en ismertem de 5x jobban mukodott mint a vw barmely rendszere).

Tarifvertrag a gyartasra ertendo, egyetertunk guzsba kot mindent, raadasul az uzemi tanacsok sem igazan mindenki boldogulasara vegzik aldasos tevekenyseguket. Talan a fejleszteseknek nem ez hatarozza meg a sebesseget. Sokkal nagyobb gond ha mondjuk egy modellmix valtoztatashoz is honapokat kell egyeztetni a fenti csodaszervezetekkel ( nem tudom tartunk e mar itt, de ez az irany sajnos).
Egyebkent a nagyon bonyolult tervezesi jovahagyasi majd tesztelesi folyamatot en tisztelem es becsulom, megiscsak olyan termeket gyartunk amivel ha el van bacva embert lehet olni. Ez az amit a Tesla nem tisztel. Es ezert huzza at az autopilot az autot a potkocsi alatt. Ugy gondolom ilyet nem lehet felvallrol venni (majd "felpatcheljuk") ha mi (daimler) jottunk volna ki ilyen fossal mar milliardos birsagot fizethetnenk. Valamiert ezt senki se piszkalja.

Litiummal kapcsolatos kerdesre (telefon, tablet stb) tudja valaki a valaszt?
kukker 2016. 12. 25. 09:26
Előzmény: #113  tberki
#114
"Egyebkent a nagyon bonyolult tervezesi jovahagyasi majd tesztelesi folyamatot en tisztelem es becsulom, megiscsak olyan termeket gyartunk amivel ha el van bacva embert lehet olni. Ez az amit a Tesla nem tisztel. Es ezert huzza at az autopilot az autot a potkocsi alatt. Ugy gondolom ilyet nem lehet felvallrol venni"

Mivel - és ezzel te is tisztában vagy - a sofőr felügyeletét megköveteli a BETA KISEGÍTŐ szoftver használata - ezt az EULA is tartalmazza - itt kizárólag a sofőr volt a felelős.

Egyébként itt ebben a szegmensben nem egy teszt volt és egy kiforrott minden nap használt technológia, mégis:
"Egy ötven év körüli nő a tizenegyedik amerikai halálos áldozata hibás gyújtószerkezettel szerelt Takata légzsákoknak."

Lassan be lehetne fejezni a finom trollkodást és inkorrektséget.
Te meg dolgozhatsz a autóiparban, de nem az autóiparért és a technológiai fejlődésért, mert akkor drukkolnál az olyan kezdeményezéseknek, mint a Tesla, és nem kárognál csak folyamatosan minden egyes hozzászólásodban, amit ide írsz.

Ellenszenves vagy számomra borzasztóan.
A szépen és intelligensnek előadott degradáló és lenézőek a kommentjeid, de számomra tökéletesen látszik ez a gusztustalan stílus, engem nem etetsz meg azzal, hogy te érdemi és korrekt vitát folytatnál, lásd ezzel a balesettel is az inkorrektség, amit leírsz.

pomperj
pomperj 2016. 12. 25. 09:28
Előzmény: #112  Cipolla22
#115
nemet plazak tele Teslaval?

Ehhez kepest az eheti Spiegel azt irja, hogy a 2 ev alatt a legsikeresebb europai e-auto, i8 BMW-bol eladtak 8800 db-ot. A Tesla 2 ev alatt 50.000 db korul. A 2 auto minosege nem is azonos kategoria; es i8 nem is e-auto, hanem hybrid.

Azokat a Teslakat veszik.
tberki 2016. 12. 25. 09:55
Előzmény: #114  kukker
#116
Hat pont ez az. Ket eve onvezetesrol hantazik az ember, es a reklam is errol szol.

Nem tudok mashogy fogalmazni idiota vagy. Minden vita meddo mar jo ideje nem is ertem minek olvasom egyaltalan amit idehanysz.
Cipolla22 2016. 12. 25. 11:47
Előzmény: #113  tberki
#117
@Tberki: Köszönöm a válaszod! A kérdésedre sajnos nem tudom a választ. Az viszont érdekesen hatott, hogy távolabbi ismerősünk - aki egy miskolci kéziszerszámgyárban beszerző - panaszkodott, hogy az akkumlátorokat egyre drágábban tudják csak beszerezni és év eleje óta jelentősen nőtt az áruk. Sajnos pontos számokat nem tudok ez csak amolyan pletyka szint.

@Pomperj: azt azért fontos tudni, hogy Karácsony előtt voltam 3-4 plázában Stuttgart környékén, Berlinben lehet, hogy egy sem volt kiállítva. A nagy kérdés számomra, hogy jövőre mekkorát fog ütni az egolf, bár az nem a Tesla Modell-S kategória. Lítium viszont abba is kelleni fog...
kukker 2016. 12. 25. 14:15
Előzmény: #117  Cipolla22
#118
"@Pomperj: azt azért fontos tudni, hogy Karácsony előtt voltam 3-4 plázában Stuttgart környékén, Berlinben lehet, hogy egy sem volt kiállítva. A nagy kérdés számomra, hogy jövőre mekkorát fog ütni az egolf, bár az nem a Tesla Modell-S kategória. "

Chevy Bolt/Opel Ampera-e miért is marad ki, amikor az a Tesla "ellenfél" pont a Model 3 kategória és már itt is van a márkakereskedésekben?
30ezer euró és 2017 tavaszától megvásárolható. 400-500 km hatótáv.

link

E-golf.
Felejtős.
Ott is megy a kamuzás, itt egy összehasonlító videó hatótávval, I3/Leaf/E-Golf.

link

kukker 2016. 12. 25. 14:20
Előzmény: #118  kukker
#119
Hogy itt is mennyire piárkodik a hatótávval a VW, az azért elképesztő:

BMW - 108-at becsült a fedélzeti, 102,6 valós, 95%-os pontosság és megtett táv a becsültből, minden ment, nem kapcsolt le a fűtés
VW - 150-et becsült a fedélzeti, 108,4 a valós, 72%-ot tudott a becsült távból úgy, hogy a vége felé lekapcsolt kényelmi funkciókat.
Nissan - 127-et becsült a fedélzeti, 115,7 a valós ez 91%-os becslés és ennyi a valós megtett. És minden ment.
tberki 2016. 12. 26. 19:20
Előzmény: #117  Cipolla22
#120
"panaszkodott, hogy az akkumlátorokat egyre drágábban tudják csak beszerezni" ez jo info. Vajon adott teljesítményre viszonyítva mondja, vagy ott is valtoznak az igenyek is?

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek