Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
tberki 2016. 06. 30. 20:08
Előzmény: #36  pomperj
#41
Ugy emlekszem a cikkben benne volt a kapacitas, 150k/ev.

Egyebkent a kecskemeti gyar kapacitasa joval tobb mint 150k, a tavalyi darabszam azt hiszem nyilvanos adat fent van a gyar honlapjan.

Korabban sokat vitaztunk arrol hogy a tesla megreformalja az autogyartast ezert joval olcsobb lesz stb. A minap neztem egy videot a gyarrol, hat tovabbra sem latom benne a reformot. Szep nagy piros robotok, de idiota modon osszerakva, a strukturragasztot meg ember huzza kezzel. Eszembe se jutna.

Viszont ha jol olvastam osszel jon a daimler 500km hatotavu e autoja. Kivancsi vagyok mennyiert.
Viszont mindenki elindult a temaban litiumnak a jelenlegi tudasunk szerint jo lehet
tberki 2016. 06. 30. 20:13
Előzmény: #38  bigh4fish
#42
Pont ezert nem jo a magas automatizaltsagi fok ott ahol ez egyedulallo. Ki tartja karban a technikat ha az atlag karbantartonal egy kalapacs van meg egy tizes villaskulcs, es ha azt hallja kuka akkor keresi a szemetest?
A jelenlegi allapotban mi elorebb jarunk ma robotizaltsagban mint egy atlag kinai uzem es meg itthon is nagyon nehez robotprogramozo emberket talalni, vagy olyat aki tudja hova nyuljon ha megall a cucc, marpedig meg fog allni csak ido kerdese.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 08:57
Előzmény: #42  tberki
#43
ez a munkaerőhiány pillanatnyi állapot és a nem előrelátó lassan változó képzési rendszerek okozzák. egyszerűbb kevesebb embert leszervezni biztosra mint sokat. míg a robotok szerelése közben maga a végtermék minősége nem változik úgy egy munkás napon belüli hangulatingadozása is befolyásolhatja a kézzel végzet munkájának minőségét.
de egy betegséghullám miatt belépő új munkások is eltérő végterméket tudnak produkálni minőségben. persze amíg szerelnek egy robotegységet addig csökken a termelés de a maradék időben 100% lesz konstans. erre ember nem képes napokon, heteken keresztül alvás nélkül.
tberki 2016. 07. 01. 09:23
Előzmény: #43  bigh4fish
#44
csak halkan kerdezem meg dolgozol-e robotokkal...? Nalunk az uzemben kb. 800db van, es azert ezzel a 100%kal tudnek vitatkozni. Az uzemeltetes egy nagy kihivas, es teljesen egyetertunk a kepzesi rendszer hianyossagaival kapcsolatban.

Az eleg nagy tervezesbeli hianyossag ha a dolgozo pillanatnyi hangulata tud olyan karakterisztikat befolyasolni ami szamit. Nyilvan eleg sok ember azon dolgozik egy gyar folyamatainak tervezesekor hogy ez ne fordulhasson elo.

tberki 2016. 07. 01. 09:57
Előzmény: #36  pomperj
#45
nem tudom mashol mar hir volt-e

link

sajnos ujabb jo hir a tesla invesztoroknak.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 11:48
Előzmény: #44  tberki
#46
igen dolgoztam már. és nem a müködési idejére értettem a 100%-ot. hanem amikor egy robot rendesen karban van tartva és a szükséges erőforrásokat is megkapja akkor biztosítani tudja a 100%os stabil termelést. és még egy fontos tulajdonsága is van. nem tudja elunni magát. míg az emberi munkaerőnél inkább a 99%-101% között pattog a rendszer úgy hogy 100%-ot senki se teljesít.

persze mint a tegnapi tesla halálos balesetről szóló hír ís bizonyítja a robotok is hibáznak, mi alkottuk szoval miért lep meg bárkit is?
tberki 2016. 07. 01. 11:53
Előzmény: #46  bigh4fish
#47
egy bonyolult soktenyezos rendszerben meglepo modon az ember jobban teljesit pontosan ezert mint a robot, mert tud reagalni az egyes tenyezok szelsoertekeire. A robotot egyszer beallitod oda ahova normalis esetben kell es az ugy csinalja. Aztan ha a lemez tegyuk fel kicsit el van hajolva akkor is oda teszi a pontot ahova addig, csak ugy mar nem jo. Az ember pedig ha a cucc turesen belul mozdult el korrigal.

Szoval nem olyan egyszeru melo ez.
pomperj
pomperj 2016. 07. 01. 21:06
Előzmény: #36  pomperj
#48
A sok egyeb tenyezo targyalasa kozben ne feledkezzunk meg arrol hogy LACDF 6 honap alatt 4-bagger hozam.

2016. Januarban LAC 20 cent aron volt. Most 83 cent az ara. Ennel fontosabb, hogy barki, aki vett belole eddig, mostanra mindenki pozitiv hozamban van. Ja: ez meg csak az eleje a hosszutavu trendnek...
peggy01 2016. 07. 02. 13:33
Előzmény: #48  pomperj
#49
Én is vettem, és örülök neki.
Szerinted visszamegy még 0,5-re a LAC.To?
pomperj
pomperj 2016. 07. 02. 22:16
Előzmény: #49  peggy01
#50
2017 vegere, az 1.5 ev, mar nemcsak Tesla fog 500edb/ev tempoban e-autokat gyartani. Addigra par europai es japan is gyart majd, mondjuk osszesen ujabb 500edb tetel. Hogy 2020-ban mi lesz? Talan evi 3-5Mdb.

Ehhez a 1M db-hoz nagyjabol 70.000 tonna tobblet lithium-carbonat kell addig. Az kb. 3-szor annyi, amennyit most LAC tervez termelni addigra. Ennel a tenyleges novekedes a mobil communikacio kereslete miatt csak nagyobb lehet.

En is szivesen vennek 0.50-nel meg. A chart nem nagyon ad eselyt erre; arra viszont egesz jo eselyt mutat, hogy addigra ujra duplazza az arat.

tberki 2016. 07. 04. 08:22
Előzmény: #50  pomperj
#51
Szakmailag jo cikk, erre probaltam ravilagitani par napja. Hogy-hogynem itt is a volvorol van szo.

link
tberki 2016. 07. 27. 09:03
Előzmény: #51  tberki
#52
link

uristen ezt a dilettans baromsagot... egy gyar pont annyit termel mint amire tervezik. Ha meg most az epitkezes kozepen a tervezesben ilyen bizonytalansag van akkor az egy kalap kaki lesz.
Cipolla22 2016. 07. 29. 17:45
#53
Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy a Panasonicnak ki szállítja a be a lítiumot? Bevásárolnék abból a cégből.

Előre is köszönöm!
samu888 2016. 08. 19. 20:50
Előzmény: #53  Cipolla22
#54
Szia Pomperj.

Mi a meglátásod LA-val kapcsolatban?Mostanában eléggé visszakapcsolt.
Kösz a választ!
pomperj
pomperj 2016. 08. 20. 06:27
Előzmény: #54  samu888
#55
Szia,
igen, en is igy latom. Megeshet, hogy leszakitja a most meg mukodo 0.66 supportot.

link

A chartban, ha jol csinaltam, ez a szamozas arra utal, hogy visszakorrigalhat 0.53 koruli szintig is a (c of 2) hullamban. Talan ez less a szept.-okt. honap. De annal lejjebbre nem varoom, es nov-dec-tol ujra fel a valoszinu irany.
Ezel egyutt se orulok a korrekcionak; viszont ahhoz hogy utana megkezdodjon a (w3) ami felfele oriasi potencial

(a target legalabb 0.53+0.7(mint w1)*1.62=1.6 korul, de valoszinubben a 2.4-3.0 savban)

szoval, kell egy visszaeses itt.

2)Ami meg erdekes: LAC eddig vegig erosebb volt mint SPY. Es egy kicsivel elotte jart, mint kanari. Szoval, ha LAC most tenyleg elgyengul, akkor alighanem SPY is koveti es arrafele fog mozdulni jovo hettol.
totoro
totoro 2016. 08. 20. 16:02
#56
tberki 2016. 08. 20. 21:49
Előzmény: #55  pomperj
#57
Azert egy lac spy osszefuggest felfedezni velni enyhen meredeknek tunik nekem.
pomperj
pomperj 2016. 08. 22. 16:24
Előzmény: #55  pomperj
#58
Francba, sajnos igy lett. Es ma LACDF a support leszakitason dolgozik, talan mar meg is van vele, nyitasban 0.63 volt.
Egyelore ugy fogom fel, hogy joval lejjebbi arakert meg vehetek. Ugy nezem, 0.60 es 0.53 a lejjebbi support.

Nem beszellek ra arra hogy elfogadd: hogy LACDF, es mint sok hozza hasonlo apro es pillekonnyu ceg miert jelzi hamarabb ha gyenge vasarlo-kedvet vagy likviditas-hianyt erez a piacon, mint az oriasokbol allo SPY.
samu888 2016. 10. 29. 20:38
Előzmény: #58  pomperj
#59
Sziasztok!
Tudtok valami új hirt LA-ról?Most már elég régóta csordogál.
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 07:37
Előzmény: #59  samu888
#60
1)Van egy keserves vita a lithium piac foszereplojenel, Chileben. Ott van a vilag osszes tartalek 55%-a.

Pinochet veje controllalja az SQM-et, a legnagyobb chilei litium banyaszt. Akitol el akarja vennni a chilei kormany a lithium businesst, visszavontak a licencet tole. Es helyette az amerikai Albemarle-nak akarjak adni.

Erre SQM atment Argentinaba, ott termel es investal, Chileben pereskedik, harcol.
Argentinaban Maduro szivesen latja a befektetoket, nincs ar- es deviza kontrol, elkezdett mukodni az orszag. Az SQM lithium termelese no, az arak nonek, SQM profit fele abbol van...2 eve a 20% volt abbol.

De a vita fekez, sok a veszteseg, oriasi a harc erte. A chilei versenyhivatal, Corfo a texasi Albemarle-tol 40% jutalekot ker, meg az SQM kinyirasaert, de az mar tul sok, verszemet kaptak a chileiek.

A masik Argentin ceg, Orocobre a Toyotaval szovetkezett, es kiturni akarja SQM-et az argentin licencbol.

A lenyeg: LAC a Cauchari banyat akarja fejleszteni. Ugy tunik, egyedul gyenge hozza, most partnersegbe lepett es szovetkezesben van SQM-el, kell neki penz, ugy 25-50M USD hozza.
De Cauchari igen jo, es a 3. legynagyobb banya a vilagon, Atacama es a Uyuni(Bolivia) utan. Tulajdonkeppen lehet lapatolni LAC szerint, de az infrastrukturak ki kell epiteni hozza.

Eszak-Amerikaban meg mindig a Kings Valley, Nevada a legynagyobb banya, az LAC tulajdon. Csak draga, a lerakodott sarbol kibanyaszni komplikalt vegyi modon kell... es meg nem eri meg.

3)A 99.5% tisztasagu Lithium-carbonat ara vadul csapkod. Tiz eve 3000 volt, lassan 2015re felment 6000 szintre, iden felugrottt haromszorosra, kozel 16.000re. Aztan most korrigalni kezdett, es esik vissza. A fel-egy eves opciok 10-20%al alacsonyabbak a spot arnal. Ez vitte fel LAC-t 0.80-ra, es ez engedi most vissza az LAC arat korrigalni.

4)Kinaban is van sok, es jo banya. Ott nincs vita, magy erovel termelnek, gyartjak a cellprone-t, aratjak le a javulo piacot.

5)A Tesla es GM VOLT, tehat az autosok meg nem a legnagyobb vevok, de az lesz 1-2 ev mulva. Most a cell-phone gyartok, Foxconn es Panasonic, Samsung veszik lithiumot.

6)10 ev mulva az autok 1/4 resze E-auto lesz. Ahhoz eszelosen sok lithium kell, a mainal tizszer tobbet kell kitermelni. ALighanem joval magasabb arakon, es vissza is kell nyerni a lithiumot a tonkrement akkukbol is. Az is jo business lesz.

folyt. kov.

tberki 2016. 10. 30. 09:55
Előzmény: #60  pomperj
#61
nagyon jo hogy idorol idore felteszed ezeket sok olyan informacio van benne aminek masok nem neznek utana.

en továbbra is vitazom azzal hogy az autónál a vegso technologia a litium lesz. De egyelore ez latszik. Viszont amilyen oriasi versenyfutas kezdodott szerintem belathatatlan hogy lesz 10 ev mulva. Jomagam is gondolkodom masodik autónál az elektromoson de a jelenleg piacon levo megoldasok csak kompromisszummal elfogadhatok, igy varok. De ha csak penzugyi alapon dontenek akkor mar nem szignifikans a robbano motor aralonye!
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 11:28
Előzmény: #60  pomperj
#62
7)Van szektoralis szembeszel is.
A lithium-gyartas Chemical Specialty szektor; annak mostanaban lefele megy. Az utolso 4 felevben, 2015 elejen 10. legjobb volt, azota csuszik le, eloszor 12, 43, most most a 62.helyen van a "kedveltseg" rangsorban.

Azert tudni kell:a legnagyobb, az SQM elso helyen megiscsak guano-vegyesz-mutragyas a koztudatban. Es emiatt is: a lithiumgyartokbol kifele ment a penzfolyam.

8)Albemarle nagyon nyomul, meg akarja szerzeni az elso helyet lithium temaban.Benne van SPY500-ban, es van penze. Iden sz@arul megy nekik, epp ezert is minden penzt lithium temaba ontenek.
Ide masolom ALB ertekelesebol a lenyeget:
+++++++++++
"We have drastically reduced our 2016 share-net estimate for Albemarle from $5.00 to $1.20. In the second quarter, the company posted a loss from discontinued operations of $398 million. This resulted in a second-period bottom-line deficit of $2.78. The loss was due to the anticipated disposition of Albemarle’s Chemetall Surface Treatment subsidiary, which the company has agreed to sell to BASF for $3.2 billion in the fourth quarter. This accounting move also reduced shareholders’ equity significantly. In addition, in the second half, we look for Albemarle to suffer from reduced net income of around $15 million due to the bankruptcy of one of its major customers. Sales will likely be down over 25%, to $2.65 billion.

Profits, however, should bounce back in 2017. First, we don’t expect a similar kind of loss for discontinued operations. Second, we look for Albemarle’s flagship

Lithium & Advanced Materials business to perform well. Demand for the company’s lithium products is expected to increase substantially from the makers of glass, lubricants, smartphones, portable electronics, electric cars, and electric grid and power storage entities. To this end, Albemarle has inked a deal with Argentinian miner Bolland Minera SA to acquire exclusive lithium exploration and purchase rights in its Antofalla region. ALB has also penned a deal with Jiangxi Jiangli New Materials Science & Technology in China to purchase its lithium salt production assets. This deal is expected to close in the first quarter of 2017. These moves should allow ALB to enhance its ability of reaching its strategic goal of capturing over 50% of the growth in the global lithium industry.

We have upped our 2019-2021 Target Price Range for this stock. This reflects what we think are more-promising growth prospects for Albemarle. In particular, we believe that demand for lithium batteries in electric cars and trucks and personal electronic devices will grow markedly. The stock still doesn’t have average capital gains potential over the next three to five years, but this isn’t surprising given the large run-up the stock price has had since the latter part of 2015. The dividend should continue to grow. Jeremy J. Butler November 4, 2016
++++++++++++++++++++++++++
Ketszer olvasd el a kozepet.
Erdemes meggondolni a dolgot: ha nyernek Chileban, ovek a legjobb LIT business. Es jok a kilatasok hosszu tavon. Texas nem cicazik, ha akar valamit. ALB most nem olcso, fel eve felfutott a hirekre.
De lesz az tobb is. Iden 1.20 a profit, de 2017re 3.5-4.0 koze varjak. Az mar nem is olyan draga 80 aron sem, plane lithium business vezeto cege helyen.

Persze, foleg akkor, ha tenyleg kinyirjak SQM-et. Azt most nem vennek a mai aron.

9)Hogyan kene lepni?
folyt. kov.

8)
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 13:13
Előzmény: #62  pomperj
#63
9)Hogyan kellene lepni?

a)Az LAC+SQM kozos ceg mar nem 20e tonnat akar termelni, hanem 50e-et. Ket lepesben tervezik a termeles felfutast, es az elso 2017ben beindulna. 2019-re akarnak felfutni.

b)A lithium ara korrigal, es ekkora at-felfutas utan, meg az oldoklo versenyhelyzet miatt is: jo nagyot eshet mindegyik litium ceg.

c)Vannak uj lithium cegek. FMC, Talison, Rockwood utan jott Lithium X(LIX) es Ultra Lithium (ULI). Ok is teljes erovel nyomulnak, vesznek, korrumpaljak Andok orszagokat.

d)Most atrendezodes van. ALB eljuthat 2 ev alatt oda, ahol most SQM van. Mi LAC-vel az egyik csapatban vagyunk, egyelore jobb helyzetben; de ez ALB miatt erodalhat.

10)Summary:
A korrekcio aljan ujra erdemes lesz venni. LAC-bol 0.50 USD alatt gyujteni kell.

De nem lehet egy lora tenni, diverzifikalni kell.
Szerintem uj jatekosbol, ALB venni kell akkor, amint esik egy meretesebbet. Nalam figyelo listan van. SQM felfutott, 15->30-ra, az is korrigalni fog hamarosan. LIT, mint ETF talan a legbiztosabb veteli celpont.

De: amikor kiderul hogy valamelyik felfut nagyon, akkor a fele poziciot el lehet adni, aztan majd visszavenni lejjebb. A felfutasok nagyok, 100% meretuek tudnak lenni. De ez nem daytrade, ezt evente egyszer eleg 1-2, a legjobb alkalomkor csinalni.

2016 vegen: SQM, ALB most inkabb elado, LAC inkabb vehetonek tunik. En 0.5-0.4 kozott veszem meg, es varok egy ALB korrekciora. Menetkozben a sulypontokat muszaj kovetni.

pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 13:57
Előzmény: #57  tberki
#64
Jogos ? Lehet, hogy tenyleg nincs paralelitas LAC es SPY kozott.

De: aug. 20 ota SPY nem csinalt uj csucsot, hanem esett. Szoval, jo volt az a sejtes.
Neha a vak tyuk is ;-)

berlini
berlini 2016. 10. 30. 18:35
Előzmény: #50  pomperj
#65
2 dollár helyett (amit vártál július elején) most 0,7 dollár. Nincsen messze a 0,5. Az már lehet egy jó beszálló. Akik hallgattak rád július elején azok most 30%-os bukóban vannak.
berlini
berlini 2016. 10. 30. 18:57
Előzmény: #61  tberki
#66
A jelenlegi litiumos akkutechnológiával nem lehet több mint 200-400 km-es hatótávolságot elérni.Márpedig - amig ez nem oldódik meg - addig álom marad a Pomperj által belengetett :
2020-as 1/4- es elektromos autó arány.
Ehhez már most milliószámra kellene elektomos autókat gyártani és nem pár százezret.
tberki 2016. 10. 30. 20:11
Előzmény: #66  berlini
#67
Lehet eppenseggel de ugy mint a 3.0tdi-bol atlag 5.5 litert kihozni. Laborban.

De egyetertunk, bar en nem a hatotavot hanem a toltes sebesseget latom nagyobb problemanak. Merthogy ma egy atlag benzines auto 7-800km-t megy el, egy tankolassal es kb 3 perc alatt toltheto.
tberki 2016. 10. 30. 20:14
Előzmény: #67  tberki
#68
Egyebkent nem olyan nagy butasag az az 1/4 arany, csak eppen az eladasokra kell ertelmezni. 2020ra kb 2 mio auto/ev gyartokapacitas biztosan lesz a nagyoknal (a tesla kamuzasat nem szamolva is)
samu888 2016. 10. 30. 20:17
Előzmény: #63  pomperj
#69
Tanulságos és tartalmas beszámoló.Köszönöm
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 21:10
Előzmény: #66  berlini
#70
Tulbecsulsz, azt a szamot nem en legettem be, hanem a Goldman-Sachs tanulmanyban van. De neked nem keresem vissza.

Cipolla22 2016. 10. 30. 23:34
Előzmény: #66  berlini
#71
Az 1/4-et én is túlzónak tartom, de az biztos, hogy nagyon gyorsan meg fog nőni a számuk és a lítiumos befektetések szépen megtérülnek.
berlini
berlini 2016. 10. 31. 23:48
Előzmény: #70  pomperj
#72
Gondolom előtte bevásároltak belőle.
pomperj
pomperj 2016. 11. 01. 10:46
Előzmény: #72  berlini
#73
Van olyan legitim es bevalt befektetoi strategia, amit "ujdondasz investor"-nak hivok.

1)manapsag van 3-4 olyan uj technologiai foirany, ami oriasi valtozasokat hozhat.

A legfontosabb szerintem az e-auto, es ami velejar. Koztuk a lithium, onvezeto jarmu, Uber, stb. Ez kivalthatja az emberi tevekenysegek 30%at is.

A masodik az uj chip-generacio. Amik nemcsak egy PC teljesitmenyet es kommunikaciojat tudjak, hanem erzekelnek, mozognak, usznak, navigalnak, es kisebbek mint a hangya veseje. Gyogyaszat, hibajavitas, mikrorobot temakat forradalmasitja.

A harmadik az energiatermeles uj agazatai. Solar es tarolasi technikak, az olajfuras uj modozatai, a banyaszati robotizalas, a "mindenki maga termeljen energiat" elvet megvalosito technikak.

Es masok.

2)Vannak, akik minden penzuket ezekbe fektetik. Kovetik a fo iranyzatokat, hozzaertesre kepezik ki magukat. Es megveszik a jobb, vagy az Osszes igeretes IPO ceget. Aztan 5 ev mulva egyik milliomossa teszi oket.

Nem csak egy ceg gyorsjelenteseit lehet elemezni. Es vitazni, mennyire super, vagy megse az.
pomperj
pomperj 2016. 11. 03. 16:09
Előzmény: #67  tberki
#74
1)Biztos tudod, hogy 3 kulonbozo toltesi sebessegre lehet kapcsolni.

Az otthoni ejszakai aram tenyleg 12 ora alatt tolti fel: a villanyorak se birnak tobbet. De a masik veglet a supergyors, az 20 perc alatt eleri a 80% toltest. Mondjuk 450km vezetes utan neked is kell ennyi ido, hogy 80%os ra toltsd magad;-)

De a Forma1 toltessel nem versenykepes, az igaz;-)

2)LAC visszakorrigalt a varhato 0.50-0.52 koruli szintre. Es LIT mintha dupla-alj utani emelkedesnek latszana.
pomperj
pomperj 2016. 11. 03. 16:09
Előzmény: #67  tberki
#75
1)Biztos tudod, hogy 3 kulonbozo toltesi sebessegre lehet kapcsolni.

Az otthoni ejszakai aram tenyleg 12 ora alatt tolti fel: a villanyorak se birnak tobbet. De a masik veglet a supergyors, az 20 perc alatt eleri a 80% toltest. Mondjuk 450km vezetes utan neked is kell ennyi ido, hogy 80%os ra toltsd magad;-)

De a Forma1 toltessel nem versenykepes, az igaz;-)

2)LAC visszakorrigalt a varhato 0.50-0.52 koruli szintre. Es LIT mintha dupla-alj utani emelkedesnek latszana.
pomperj
pomperj 2016. 11. 07. 16:17
Előzmény: #75  pomperj
#76
Ma van LAC 0.50 alatt. Tankolom.
Cipolla22 2016. 11. 07. 20:07
Előzmény: #76  pomperj
#77
Ez jó ötlet!
tberki 2016. 11. 07. 20:54
Előzmény: #75  pomperj
#78
Hat Janos tokonszurnam magam ha minden 450km utan meg kene allnom 20 percre...
kukker 2016. 11. 07. 21:15
Előzmény: #78  tberki
#79
Én azon szúrom magam tökön, hogy vannak olyan önmagukat félistennek képzelő emberkék, akik azt hiszik, hogy 450km levezetése után nem romlik jelentős mértékben a figyelmük, koncentrációképességük, éberségük.

Egyébként egy sima Bp-Balaton távolságnál - 135 km - megáll az emberek többsége egy kávéra, pisi, stb, ami minimum 10-15 perc.
Észre sem veszed.
Ezalatt rátöltöttél újabb 100-150-et legalább.

Teljesen kifordított "dafke" érvrendszerrel nyomul egy-két emberek.

Az elektromos hajtás itt van, tökéletesen működik és tökéletesen alkalmazható és kiváltható az emberek számára.
A belső égésűnek a csillaga már lefele megy, a végjátéka elkezdődött.
Az idő nem számít, csak a folyamat milyensége.
A fosszilis hajtásnak leáldozóban van.

tberki 2016. 11. 07. 22:53
Előzmény: #79  kukker
#80
Nagyon nem mindegy hol teszel meg 450km-t. Autopalyan az 2.5 ora a fricceknel.

Tovabbra is azt gondolom ez meg nem az amit egy elso autotol elvarok. Na de masodik varosinak es neha elmenni ide oda, arra pont jo. Es ez mar oriasi ugras a 20-30kmekhez kepest ami volt meg nehany eve is.

Topik gazda

werkaz
4 2 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek