Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2017. 08. 06. 11:39
Előzmény: #438  peggy01
#440
Ideje ujra ranezni: link Talan mar a kritikus kitoresben van, es most jon a legszebb (3 of 3) hullam. Gyanus, hogy ez a szamozas jo. A lithiumosok mind mennek, LIT chartja is szep: link
Boole 2017. 07. 27. 10:54
Előzmény: #437  pomperj
#439
peggy01 2017. 07. 26. 23:30
Előzmény: #437  pomperj
#438
Köszönöm, ilyesmire tippeltem én is. Most éppen nincs LAC-om, de követem a mozgását, és, ha igazából beindul, visszaszállok. Nem volt rossz befektetés, dupláztam vele.
pomperj
pomperj 2017. 07. 26. 14:24
Előzmény: #436  peggy01
#437
A Lithium energia. Szerintem az Energia mufaj recovery indult meg, es az viszi magaval a lithiumot, olajat, gazt. szenet, a rezet es rezbanyakat, ....es az urant (!) is. Ezz a recovery szinte mindenben duplazhat; es a lithiumban uranban triplazhat.
peggy01 2017. 07. 26. 11:47
Előzmény: #434  peggy01
#436
Közben olvasom nátriumról van szó. De mitől ugrottak meg hirtelen a lithiumos részvények? LAC pár nappal ezelőtt még az 1 évvel korábbi árfolyamán volt. Olaj, szén részvények is sokat mentek.
kukker 2017. 07. 26. 11:23
Előzmény: #433  pomperj
#435
Nem, persze, de nem is erről szól a dolog. Mint ahogy a mostani belső égésűeknél, teletölteni mindenki pár perc alatt a rendeltetésszerűen erre kialakított nagy kapacitással rendelkező üzemanyagkutakon csinálja a dolgot, otthon maximum egy 5 literes kannából beletöltöget annyit, hogy a kútig elérjen, ha nagyon bukó a helyzet. Tehát itt is ez lesz. A lakások maradnak még jó sokáig ugyan azon a kapacitáson, tehát lesz a 8-10 órás otthoni , kb 150km/re elegendő esti/éjszakai töltés átlagban. (Szerintem ez a reális hálózati illetve műszakilag - a lakások kábelezésére illetve bekötésére/kapacitásra jellemző - átlag érték.) A nagy és normális töltést meg ugyan úgy, mint a belsőégésűeknél is most van, nagy üzemanyagkutaknál lehet csak értelemszerűen véghez vinni. Ahogy nem reális több száz/ezer literes földben lefektetett tartályok a megfelelő töltőpisztollyal az otthonokban, hanem csak az 5 literes kis kannák, úgy nem reális a több száz Kw-os hálózati rendszer és kapacitás az otthonokban, természetesen.
peggy01 2017. 07. 26. 11:08
Előzmény: #433  pomperj
#434
A LAC is emiatt ment fel? Különösebb hírt nem találtam.
pomperj
pomperj 2017. 07. 25. 13:01
Előzmény: #432  kukker
#433
OK, elismerem, ezt meg lehet csinalni par helyen. De ez meg mindig csak 1/20 resze annak a teljesitmenynek, amit a cikk ir (!) Autopalyak menten lesz ilyen, es 20 perc alatt feltolt. Nade, otthon, minden haz garazsaban? Praktikusan kizart. Ja, kene nehany apro atomeromu is hozza. Tegyuk fel egy percre, hogy az 50 M nemet autot naponta fel kell tolteni, 50KWh-val. Akkor az 2500 GWh. Tudod, hogy az hany Paks? megmondjam? ugy 1250 db.
kukker 2017. 07. 25. 12:24
Előzmény: #431  pomperj
#432
350 kW-os töltő a Porsche-től Ugyan a Porsche elektromos autója még várat magára, de a Mission-E minden eddiginél gyorsabb töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését már megkezdte a gyár. A napokban a berlini Adlershof kerületében található Porsche szalon parkolójában helyezték üzembe a világ első 350 kW-os töltőoszlopait. A parkolóban 2db AC és 2db DC oszlop is található, a berendezések folyadékhűtéses kábeleit a svájci HUBER+SHUNER biztosítja, amelyek végén CCS csatlakozókat találunk. A rendszer képes 400A áramerősség átvitelére a180 – 950 V feszültségtartományban, így a töltési teljesítmény akár a 350 kW-ot is elérheti. Szerencsére a Porsche mérnökei gondoltak a jelen járműveire is, így a ma elérhető, 50kW – 150kW-os töltőteljesítményt kezelő, 400V-on üzemelő villanyautók is gond nélkül tölthetők az oszlopról. Nem csak a folyadékhűtésű kábel jelent különlegességet – a mindössze hét kilónyi, nem különösebben vastag vezetéket megfogva érezni is lehet a szigetelésében futó folyadékcsatornákat, amelyben glikol-víz keverék áramlik és amellyel télen melegíteni is lehet a kábelt a könnyebb kezelhetőség céljára – hanem a töltőállomás trafója is egyedülálló műszaki megoldás. Az egyes töltőberendezések saját szekunder tekercseket kaptak a középfeszültségű primer tekercsű trafón, így az összes HPC CCS fejen (high power charging CCS –a 350 kW-os töltési technika) mindig levehető a teljes teljesítmény, nem úgy, mint a Tesla SuC állomásain, ahol gyakran osztozni kell a teljesítményen . Azon Porsche kereskedéseknél, ahol a mérnökök nem tudják megoldani a középfeszültségű áramvételezést, ott pufferakkukat használnak majd annak érdekében, hogy a teljes teljesítmény rendelkezésre álljon. A berlini állomást várhatóan ősszel nyitják meg és a használata mindenki számára ingyenes lesz. A német Elektrive értesülései szerint pedig a következő 350 kW-os töltőket már elkezdték telepíteni a Porsche amerikai központjában, Atlantában.link
pomperj
pomperj 2017. 07. 25. 12:10
Előzmény: #427  kukker
#431
Nekem ez a "par masodperc alatt feltoltheto" marhasagnak latszik. Tegyuk fel, hogy csak 50KWh-t kell betolteni az autodba. Az 1 perc alatt 50*60=3000KW teljesitmeny.Van igen jo teljesitmenyu villanyorad odahaza? Mondjuk 30 KW-os? Akkor csak meg 99 db olyan kell. Meg a falakban 100 ujabb olyan drot vastagsag. Vagy vegyel egy eromuvet, es tenyleg megvan a toltese par masodperc alatt. 5 ev mulva piacra dobjak? Addigra mar nekem is lesz Tesla, addigra lecserelem a BMW-t es Audit. A tobbi problemat most hagyjuk.
kukker 2017. 07. 25. 11:15
Előzmény: #429  eurocent
#430
Nátrium is lehet. Emiatt sokkal hozzáférhetőbb és olcsóbb. De a kezdeténél van a dolog. “The glass electrolytes allow for the substitution of low-cost sodium for lithium. Sodium is extracted from seawater that is widely available,” Braga said. link
eurocent 2017. 07. 25. 11:11
Előzmény: #427  kukker
#429
Azt lehet tudni, hogy melyek a "szilárd test akkumulátorok" alkotóelemei?
kukker 2017. 07. 25. 11:01
Előzmény: #427  kukker
#428
Reuters eredetije: link
kukker 2017. 07. 25. 11:00
Előzmény: #331  kukker
#427
Mai cikk a PF-en, a Toyota errefelé tendálna, a szilárd test akkumulátor irányába: Teljesen újrarajzolná az elektromos autók piacát a Toyota2017.07.25 10:11Új típusú, a hatótávolságot jelentősen növelő, a töltési időt mérséklő akkumulátort és az ezekkel ellátott elektromos autókat fejleszt a Toyota, amelyek 2022-ben kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. Japán legnagyobb autógyártójának kimondott célja, hogy közelebb kerüljön a piacvezető márkákhoz, a Nissanhoz és a Teslához. Teljesen új platformon épít elektromos autót a Toyota, amely az úgynevezett szilárdtest akkumulátor technológiának köszönhetően mindössze pár másodperc alatt feltölthető lesz - írta a Csunicsi Simbun japán napilap értesüléseire hivatkozva a Reuters. A napjainkban gyártott, lítium-ion akkumulátorokkal feleszerelt elektromos autók (EV) feltöltéséhez ezzel szemben 20-30 percre van szükség még a gyorstöltőkkel is, és tipikusan 300-400 kilométeres távot tudnak megtenni egy töltéssel. A hírek alapján az új fejlesztés alkalmas lehet arra, hogy a társaság "bakugrást" hajtson végre riválisaival szemben, ugyanakkor ma még kérdés, hogy mennyire tud majd megfelelni a sorozatgyártás által megkövetelt szigorú minőségi ellenőrzéseknek és a megbízhatóságra vonatkozó elvárásoknak. A konstrukció sikerét ma még az is bizonytalanná teszi, hogy a tervezett piacra dobásig rendelkezésre álló öt év alatt rengeteg új fejlesztés valósulhat meg a területen. Az eddig napvilágot látott információk szerint a szilárdtest akkumulátorok szinte minden tekintetben túlszárnyalják majd a lítium-ionos "elődeiket", így ezáltal az újabb elektromos autók nem csak nagyobb távolságot tehetnek majd meg egy töltéssel, de az biztonságosabb megoldást is jelenthet majd, mint a jelenlegi megoldás. link
pomperj
pomperj 2017. 07. 19. 07:24
Előzmény: #424  Pandix
#426
1)A Lithium varhato kereslet-alakulasa es a Lithium ara: link A DB szerint 7 ev alatt megharomszorozdhat a kereslet. 2)Az LACDF Cauchari project halad elore. Az uj prezentacioban nincs sok ujdonsag; a legfontosaabb az. hogy a projektalt termelesi koltseg lithium-carbonat, 2500 USD/tonna. A fenti ar-gorbevel erdemes osszevetni. Egyebkent a 2500USD/t koltseg a legolcsobb termelesi koltsegek kornyeken van; most az eves 350e tonna termelt mennyisegbol kb. 100e tonnat tudnak ezen az aron banyaszni. A tobbi dragabb.
Törölt felhasználó 2017. 07. 19. 04:07
Törölt hozzászólás
#425
Pandix 2017. 07. 05. 23:41
Előzmény: #421  pomperj
#424
Lithium Americas continues development work at Cauchari 2017-07-05 11:50 ET - News Release Mr. Gabriel Rubacha reportsLITHIUM AMERICAS PROVIDES CAUCHARI-OLAROZ DEVELOPMENT UPDATE Lithium Americas Corp. is providing an update on the Cauchari-Olaroz lithium project in the province of Jujuy, Argentina. Cauchari-Olaroz is 100-per-cent-owned by Minera Exar SA, a 50/50 joint venture company between Lithium Americas and Sociedad Quimica y Minera de Chile SA (SQM). On Thursday, June 29, 2017, senior executives from Minera Exar, Lithium Americas and SQM attended a meeting in Buenos Aires with government officials from Argentina, including the president of Argentina, Mauricio Macri, and the governor of the province of Jujuy, Gerardo Morales. All parties reaffirmed their commitment to support the development of Cauchari-Olaroz. Gabriel Rubacha, Lithium Americas' president of South American operations, commented: "We are receiving full support from the federal and provincial governments, and we are very pleased with the progress we are making on the development of the project. There are over 100 people on site today, and the Minera Exar organization is growing with the recent recruitment of additional executive level personnel. Minera Exar is proceeding with the development of the project and progressing with the early construction activities following a timeline target of being in production by 2019." Patricio De Solminihac, chief executive officer of SQM, commented: "We were pleased to meet with Mr. Macri and Mr. Morales to discuss the importance of Cauchari-Olaroz, and the shared responsibility and mutual benefits of investment and timely execution of development. We shared with the president our plans for capital investment and employment, and the construction timeline to achieve our production targets. SQM is firmly committed to the advancement of the project and to the success of Jujuy-based Minera Exar." Project update: Increased activity at site: Development activity currently continuing includes the campsite construction, additional hydrological tests, drilling campaigns and testing pond liner materials at site. Engineering and procurement continuing: We are developing the detailed design as well as working with the evaluation of the first construction packages. Development schedule remains on track: The construction of the first stage of 25,000 tonnes per annum of lithium carbonate production capacity is expected to be completed in 2019. Strong support from Argentine government: The Environmental Impacts Report for Exploitation (EIS) issued in 2012 is in the process of being updated. In March, 2017, the provincial government of Jujuy reaffirmed in a letter that the EIS issued in 2012 is still valid and states that "[...] construction may commence on the necessary infrastructure approved in this permit, without prejudice to future adaptations and updates that the mining operator performs with respect to the mining project, which are subject to the analysis of this authority." Over 100 employees in Argentina: Minera Exar currently employs over 100 staff in Argentina with recruiting for additional staff and executives continuing. Total direct employment during the two-year construction period is expected to total over 1,000 people. Financing update To finance Lithium Americas' share of Cauchari-Olaroz capital costs, on June 7, 2017, Lithium Americas closed on the strategic financing with GFL International Co. Ltd., a wholly owned subsidiary of Jiangxi Ganfeng Lithium Co. Ltd., agreeing to provide $172-million (U.S.) in financing. With respect to the second financing of approximately $112-million (U.S.) from BCP Innovation Pte Ltd., a wholly owned subsidiary of Bangchak Corp. Public Company Ltd., closing is expected to occur around mid-July. As part of the Bangchak strategic financing, Chaiwat Kovavisarach, Bangchak's president and CEO, has been included in the management slate for the board of directors to be elected at the company's upcoming annual general meeting on Aug. 14, 2017. About Lithium Americas Corp. Lithium Americas, together with SQM, is developing the Cauchari-Olaroz lithium project, located in Jujuy, Argentina, through its 50-per-cent interest in Minera Exar. In addition, Lithium Americas owns 100 per cent of the Lithium Nevada project (formerly Kings Valley project) and RheoMinerals Inc., a supplier of rheology modifiers for oil-based drilling fluids, coatings and specialty chemicals. We seek Safe Harbor.
pomperj
pomperj 2017. 07. 03. 16:37
Előzmény: #419  pomperj
#423
Egyelore tartanak a lithiumbanyaszok menetkozi korrekciok. Eleg nehez jol megitelni, hol tartunk, es nem is egyformak. ALB es LIT estek -10% korul, de meg a trendvonal support folott van. Az SQM viszont letorte. Egyelore az (a-b-c) korekcios hullamokbol az (a) talan a vegehez kozeledik, eshet meg egyet vagy kesz. Itt kezdodhet a (b) hullam felfele. link De a korrekcio valoszinuleg meg nincs kesz; azonban ha felpattan a trend supportrol, akkor megis.
Törölt felhasználó 2017. 06. 27. 19:24
Előzmény: #421  pomperj
#422
Szia! közben megtaláltam az okot. esett mert az egyik (ez 3.ik) szállítmányát visszanyomták mert a lithium tartalom alacsonyabb volt a szerződésben foglaltnál. Kanadában egyetértünk, szerintem is halálra van ítélve az egész. Még a LAC-on gondolkodok, lehet beleveszek (GXY-t és LAC-ot akartam venni felesbe) mindkettőbe, de egyelőre a brókerrel kell szenvedni mert szerinte az otc-n megvett papírt nem lehet eladni kanadában vagy ausztráliában... :D (Nem ADR-ról van szó egyiknél se.)
pomperj
pomperj 2017. 06. 27. 16:54
Előzmény: #420  Törölt felhasználó
#421
Szia, nem kovetem GXY-t.Keveset tudok rola; amit lattam eddig, az kb, olyan mint LACDF 1-2 evvel ezelotti allapota: megszereztek 4 kulonbozo helyen banyaszati jogokat de nincs penz tovabb haladni.Keresnek partnereket, hogy beinditsanak valamit ami termel is. Azt gondolom, hogy a kinai probalkozast eladni jo idea volt. En egy fillert se tennek a Canadaba se. Fokuszalnek az Andokra, es talan megprobalnam az austral mezot kicsiben. De eloszor meg kene szerezni BHP-t fo partnernek. 2)LAC-nal nem latok uj hirt jun. eleje ota. Mostanaban kellene kezdodni az epitkezesnek, de egyelore se kep se hang. Andokban tel van, ott fonnt most -8 fok ejjel, az utak fagyottak, most lehet szallitani teherautokkal reggelente. Jo lenne a jovo heten a munka megkezdeserol hallani.
Törölt felhasználó 2017. 06. 26. 20:34
Előzmény: #419  pomperj
#420
Szia pomperj! Látom, te is eléggé benne vagy a témában. Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményed a galaxyról. A papír szét van adva (a szektorhoz képest is), a kicsiket kiszedték a poziból, pedig negatív hír nem nagyon jött. 1-2 embert megkéredztem, hogy hátha ők okosabbak, de ők is csak azt mondták amire gondoltam mégpedig, hogy venni kell. Esetleg tudsz valamiről ami esetleg elkerülte a figyelmem? Köszi a választ előre is.
pomperj
pomperj 2017. 06. 23. 06:31
Előzmény: #418  pomperj
#419
Ugy tunik, a kis menetkozi korrekciok elindultak Lithium temaban. A TeslaMotors is megerkezett a regi target, a 380-as arszintre. Es meg nem indult meg a reklam-kampany az elso sorozatgyartasu 3-as modellek atadasarol. Szoval, ettol sok fugg, es Tesla akar meg feljebb is mehet. De TSLA eloreszaladt arszinten van most. Legyunk realisak: TSLA tulertekelt most. A piaci kapitalizacio 62Mrd, PE=negativ, es kibocsat 80e autot, ami felfuthat 0.%-ra is. Ehhez kepest a GM csak 55 Mrd kapitalizacio, PE=6, es kibocsat 100x annyi autot. Aki eleg bator, annak szep trade lehet a (GM long-TSLA short) paros hedge. Persze, tartani kell evekig. Egyelore varnek a lithiumba valo ujabb invesztalassal. Nem tudni, mekkorat esik. En azt gondolom hogy kis menetkozi korrekcio lesz, a TSLA-val szinkronban. De lehet negativ meglepetes.
pomperj
pomperj 2017. 06. 18. 12:09
Előzmény: #417  pomperj
#418
lithium chartok: 1)ALB: egy korrekcio visszahozhatja a 85-90 savba. De longterm (3) legszebb hullamban van, a 3-4 eves potencialis target 170 korul. link 2)SQM: szinten elore szaladt, egy korrekcios wave (4) fibo 38% visszahozhatja 27-30 korulre. Kozel duplazni tud 3-4 ev alatt. link 3)LACDF: oldalazo mozgas egy emelkedo haromszogben. Ha kitor, a rally target 1.10-2.20 savban lehet. link 4)LIT ETF: A emelkedo 93) secularis hullm elso egyharmadaban tarthat. Kis menetkozi korrekcio lehet. Kivalo bull forma. link
pomperj
pomperj 2017. 06. 18. 11:16
Előzmény: #413  pomperj
#417
Ideje a negyedevenkenti attekintesnek. 1)ALBEMARLEA nagytakaritast vegre befejeztek, atsrukturaltak a ceget. . Eladtak 3 uzleti szegmenset, es a bevetelekbol nagyjabol 1Mrd adossagot csokkentettek, igy a 12Mrd-os kapita;izacio mellett 2.2 Mrd adossag maradt . Az uzletagak kozul megmaradt a Bromid, Lithium, Katalizator es Feluletkezeles; szoval Lithium az osszesbol kb. 1/4 resz. Tehat ALB nem tiszta lithium ceg, hanem inkabb vegyi konglomeratum. A profit szepen maszik fel evek ota, negyedevente nagyjabol 1.0-1.30 USD profitra lehet szamitani, ami ebben a savban lassankent novekvo. A 2016 evi 5.68 profit csaloka, mert a Q4-ben jottek be az eladasokbol a bevetelek. A profit realitas 2017-re kb. 4.30 USD es 2018-ra 4.80. Igy a PE=20-22 normalis erteke mellett a mostani 115 ar egy kicsit elore szaladt, es egy korrekcio lehetseges. Ezzel egyutt a ceg igen stabil, a profit novekedesevel a szereny osztalekot novelhetik, es tovabb folytathatjak a lithium es mas spec. vegyi anyag banyak megszerzeset. A korrekcio aljan erdemes lehet venni. 2)SOGUIMICH, SQMHasonlit ALB-ra abban hogy 6 uzletaguk van, es azokbol a fele a mutragyak, a masik fele a lithium es jod. Viszont a profit 60%-a lithiumbol van. A bevetelek a 2015 evi 1.7Mrd-rol iden 2.1Mrd-re nohetnek. A Q4 profit 114 M szintrol 2017Q1-re 178M-re nott, es ebben az oroszlanresz a novekvo lithium kitermeles mellett a novekvo lithium araknak koszonheto.A Li kereslet es termeles egy ev alatt 14%al nott, es a management 2018 utanra is evi 12% emelkedessel szamol; ez evi +80M novekedes. A beruhasaok szintje evi 100M koruli, es a Cauchari-Olaroz tavakba iranyul a nagyresze. A vevok fele lithium elem gyarto, a masik fele uveg, gyogyszer (depresszios drug) celra megy. A piaci reszesedesuk 27% koruli, es egyelore kepesek ezt tartani. A veg 80% tulajdonjoga 3 nagybefekteto kezeben van. Az SQM eppen korrekciot kezdett, es a korrekcio vegen, osz tajan?, jo vetelnek gondolom. 3)LACDFAz Andok Puna fennsikon, ahol a vilag lithium 80%-at termelik, LACDF egy uj banyat kezd felepiteni az Argentin oldalon. 50.000t Lithiumcarbonatot akarnak termelni, 2 fazisban epitik fel a banyat. A fo partner SQM, es a Korea-Kinai Ganfeng-el. LACDF nagy potencial, de kicsi es nagyon rizikos. A projektet a mult honapban itt leirtam reszletesen. Ez az utolso uj hir: ++++++++++++++++++++++ June 7, 2017 Lithium Americas Closes US$172 Million Strategic Financing with Ganfeng Lithium Vancouver, Canada: Lithium Americas Corp. ("Lithium Americas" or the "Company") (TSX: LAC) (OTCQX: LACDF) is pleased to announce it has completed the closing of the investment agreement (the "Investment Agreement") with GFL International Co., Ltd., a wholly-owned subsidiary of Jiangxi Ganfeng Lithium Co., Ltd. (“Ganfeng Lithium”). Pursuant to the Investment Agreement, Ganfeng Lithium agreed to provide Lithium Americas with an aggregate of approximately US$172 million in financing. As described in the Company’s press releases dated January 17, 2017 and May 10, 2017, in connection with closing of the Investment Agreement, the parties completed the issue and sale of the remaining 63,750,000 common shares at a price of C$0.85 per common share for gross proceeds of approximately C$54 million (US$40 million), executed a credit agreement for a US$125 million credit facility and executed an off-take agreement for the purchase and sale of lithium products. When combined with the 11,250,000 common shares (US$7 million) issued on January 27, 2017 pursuant to an initial equity installment under the Investment Agreement, Ganfeng Lithium now holds 75,000,000 common shares of the Company. Tom Hodgson, Lithium Americas’ CEO, commented: "We welcome Ganfeng Lithium as our largest shareholder. The closing of the Investment Agreement places Lithium Americas in a strong financial position and will allow the Company to now commence construction of the Cauchari-Olaroz lithium project with our joint venture partner SQM, with the objective of becoming the next low cost brine producer of lithium by 2019." About Ganfeng Lithium Ganfeng Lithium is the largest integrated lithium producer in in China, with a total capacity of around 30,000 tonnes per annum of lithium carbonate equivalent. Ganfeng Lithium’s products include lithium metal, lithium hydroxide, lithium carbonate, lithium fluoride, and lithium chloride. In Australia, Ganfeng Lithium owns a 43.1% interest in the Mount Marion lithium spodumene project with Mineral Resources Ltd. (43.1%) and Neometals Ltd. (13.8%). Ganfeng Lithium was founded in 2000 and is listed on the Shenzhen Stock Exchange (SHE: 002460) with a current market capitalization of approximately US$5 billion. 4)A chartokat kesobb felteszem.
luxemburg 2017. 06. 17. 20:56
#416
Nagyon köszönöm János,ez igazán velös vélemény volt.Üdv!
sanka 2017. 06. 17. 09:12
Előzmény: #414  sanka
#415
Oké, olvastam:))
sanka 2017. 06. 17. 09:06
Előzmény: #413  pomperj
#414
Szia pompi, otp?
pomperj
pomperj 2017. 06. 17. 07:25
Előzmény: #412  luxemburg
#413
Szia, egyszoval? ez egy PR cikk, es nincs pozitiv velemenyem a cseh lithiumrol. A magyarrol sem. A lithium banyaszat koltseges. Es a legolcsobb modszernek az bizonyult, hogy az osszegyult esovizben a talajbol kioldott lithiumot a viz elparologtatasaval kivonni. Igy is, kilonkent kb. 20 USD a minimal ar. Minden mas modszer dupla koltseg, peldaul a nagy es mely volgyek talajaban levo lerakodott agyag kibanyaszasa utan kemiai uton kivonni az agyagbol. Ez is mukodik, lasd itt a korabbi Western Lithium probalkozasok a nemet vegyi technologiaval. De duplan draga es most nem versenykepes. Ezt mindenki abbahagyta. Amig az Andokban es Tibetben levo lithiumos tavakbol ki lehet vonni annyit, amennyi kell a piacnak, es nem novi tul a kereslet hogy onnan kielegithetetlen, addig csakis ez marad felszinen. Es ezert ma a valos lithium banyaszok (ALB, SQM, stb) mind ott mukodnek. Es egyes kicsik, mint LAC, probalnak ott mas tavaknal uj banyakat nyitni. 2)A lithium nagyon fontos anyag. Ami az Andokbol a tavakbol lehozhato, az meg kb. 10 evig eleg lesz a piacnak a novekedes mellett is. Amiota itt elkezdtunk errol tarsalogni, 2014 ota az ALB, SQM, LACDF nagyjabol +80% korul mentek. A lithium igen jo befektetes szerintem hosszu tavra, es alighanem kevesbe rizikos mint szinte barmi mas, plane a mai csucs arakon. Meg most is igen jo vetel a lithium banyaszat, es 10 eves tavlatra szerintem 10-bagger. De talan erdemes fokozatosan, 1-2 evre elhuzve lepesenkent venni, vagy TA alapon megvarni a korrekcio veget annak, aki most vesz eloszor.
luxemburg 2017. 06. 14. 20:42
#412
Szia Pomperj! Szeretném a véleményedet kérni,a cseh lithiumos bánya nyitásról. Ha idödbe beleférne megköszönném,hogy ránéznél az European Metals Holdingra ,mint beruházóra.Érdemes -e öket is hosszútávra tartani,mint a LAC-ot.Nagyon jó hireket olvastam roluk,az elsö öt jelentös kitermelök közé sorolhatják őket.Önköltségük is 3.800 dollár körül irják. Elóre is köszönöm,üdvözöl egy régi rajongód!
Boole 2017. 05. 12. 12:10
Előzmény: #410  Boole
#411
A Lithium America-tól megváltam profitban. Ez a papír gyenge.
Boole 2017. 04. 27. 20:39
Előzmény: #409  Cipolla22
#410
Igen, a kobaltot kb. 2 hónapja már írtam, de kerestem olyan céget, amelynek a részvényéből tudnék venni, de nem volt ilyen.
Cipolla22 2017. 04. 27. 20:16
Előzmény: #408  Boole
#409
Nekem most már ALB-om is van, SQM és LAC mellé. Ez a cikk is érdekes: link
Boole 2017. 04. 22. 19:46
Előzmény: #407  Boole
#408
Szerintetek melyik a három legjobbnak ígérkező lithium bányász cég?
Boole 2017. 04. 19. 15:14
Előzmény: #404  Boole
#407
Lítium technológia: jelentős fejlesztések várhatóak a jövőben11:38 | április 19. Erste Research Research Blog A világ egyre gyorsabb ütemben keresi az elektromos áram tárolásának hatékonyabb módjait. A lítium-ion jelenti a fejlesztés fő irányát. Meglepő, hogy ebben a technológiában is rejlenek tartalékok. Túl szép, hogy igaz legyen?Az első lítium-ion akkumulátor kifejlesztője, a 94(!) éves John Goodenough a texasi Austinban található University of Texas professzora és fejlesztői csapata két hónapja publikálta a legújabb akkumulátor megoldását. Az lítium alapú akkumulátor szilárd állapotú cellákból áll és megoldani látszik a hagyományos lítium ion legfőbb problémáit, mint a túlmelegedés és rövidzárlat, amit a lítium kristályosodása okoz túl hirtelen töltés esetén. És ez csak kezdet. Goodenough professzor szerint az új megoldás hosszabb élettartamú lesz (1.200 feltöltés), 3-4-szer nagyobb energiasűrűséget lehet vele elérni és feltölteni is gyorsabb lesz, akár percek is elegendőek ehhez. Emellett az akkumulátor kevésbé lesz érzékeny a külső hőmérsékletre, mivel akár -20 fokon, akár plusz 60 fok mellett is hasonló hatásfokkal működtethető.Az egyértelmű, hogy az autóipar számára ennél ideálisabb megoldás nem igazán létezhet, ha tisztán elektromos autót szeretnénk kreálni. Ráadásul az, hogy nem kristályosodik az erőforrás, jelentősen hozzájárul a hosszabb élettartamhoz, ami a mai elektromos járművek egyik rákfenéje.A fejlesztések nemcsak ebbe az irányba haladnak. A tudósok hasonló üvegszerkezetű nátriummal is kísérleteznek. Ennek nagy előnye, hogy sokkal nagyobb mennyiségben van jelen a természetben, mint a lítium és akár tengervízből is előállítható. Ezt a fejlesztés Goodenough csapatával kooperálva és Maria Helena Braga nevű hölgy vezeti. Egy harmadik csapat, akik főleg katonai célokra fejlesztenek, az American Lithium Energy a meglévő lítium-ion technológiát kívánja biztonságosabbá tenni. A hadsereg ugyanis csak akkor vált szívesen elektromos járművekre, ha azok nem gyulladnak fel rövidzárlat vagy baleset esetén.A lítium akkumulátorok költségcsökkenése Forrás: Bloomberg New Energy Finance, Tesla, Oilprice.comAz akkumulátor technológiát nehéz egyelőre pénzügyi befektetőknek megjátszani. Három olyan ETF van, mely szóba jöhet. Az egyik a First Trust Nasdaq Clean Edge Smart Grid Infrastructure Index Fund (Bloomberg: GRID US), mely olyan részvényeket tartalmaz (szám szerint 32-t), melyek az okos elektromos hálózatokba, mérésbe és tárolásba fektet. Ezek a cégek mind kellenek az ún. okos elektromos hálózatok működtetéséhez. Az ETF egyaránt tartalmaz nagy és kiskapitalizációjú részvényeket.A Global X Lithium ETF (Bloomberg: LIT US) elsősorban lítium kitermelő vállalatokba és lítium akkumulátort gyártó cégekbe fektet. Az ETF-ben 20 részvény van szerte a világból. Az ETF-ről már korábban is írtam.A First Trust Nasdaq Clean Edge Green Energy Index Fund (Bloomberg: QCLN US) elsősorban bioüzemanyagok vállalatokba és fotovoltatikus cégekbe fektet. Az alap részvényeinek 87,8%-a az Egyesült Államokban jegyzett, főleg kis és közepes kapitalizációjú cégek, a két legnagyobb súlyú papír a Linear Technologies (LLTC US) és a First Solar (FSLR US) 8,6% és 8,5%-os részesedéssel.Pletser Tamás EMEA Olaj-, és Gázipar Elemző, Erste Befektetési Zrt.
Tibi0002 2017. 04. 11. 21:50
Előzmény: #402  Cipolla22
#406
Ebben a beszélgetésben az a jó mindenki számára, hogy aki a megalapozott várakozást fizeti meg, az Teslát vesz. Aki a már bejáratott nyereséget és osztalékot, az Daimlert. Más pedig mindkettőt. Megint mások egyiket sem. És mindenki a saját számláján fog szembesülni a döntése eredményével. Én pl. vettem General Motorst és BMW-t. :)
Cipolla22 2017. 04. 11. 21:24
Előzmény: #404  Boole
#405
Közben egolfról alig van néhány új hír, pedig a release-t tavaszra ígérték: link hatótáv: 300km - akkumlátor garancia: 8 év
Boole 2017. 04. 11. 16:25
Előzmény: #403  Cipolla22
#404
A LAC alig emelkedik, azt hittem az arannyal együtt fog menni, de elég kevés benne a potenciál.
Cipolla22 2017. 04. 06. 21:02
Előzmény: #400  pomperj
#403
Az SQM ma viszont ismét hasít. Szeretem az ilyen napokat. LAC-nak is jó volna megtalálni a "helyes" irányt :)
Cipolla22 2017. 04. 06. 21:01
Előzmény: #400  pomperj
#402
Hát Tesla felforgatja a piacot az eautóval ez tény, a németek még 10-15 évig tuti reszelgették volna a dízeles rendszereket. Most annyi a különbség hogy a benzint reszelgetik tovább (a fejlődő országok a belsőégésű motorok darabszáma nőni fog még a neccesebb eautó szcenáriók szerint is 2025-ig!) és mellette eautót is fejlesztenek. Ebből a szempontból Elonék biztosan úttörők, örülök neki, hogy kicsit felrázzák a piacot. De amellett sem lehet elmenni, hogy autóipari újítások jó nagy része először Daimlernél jelent meg az elmúlt 20 évben. Arról persze külön lehet vitatkozni, hogy ki a nagyobb újító, mert az újítások legnagyobb része az autóipari beszállítokhoz (Conti, Valeo, Bosch, stb.) kötődik. Ha nagyon-nagyon durván le akarom egyszerüsíteni az egyes OEM-ek Teslatól Daimlerig megveszi a legókockákat (önvezetés, kamera, radar, ABS, ESP, légzsák, stb.), fejlesztenek hozzá motort/akksit + designt és meg is vagyunk. Ahogy írtam nagyon-nagyon eltúlozva mégis sok igazságtartalommal.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2017. 04. 05. 23:36
Előzmény: #400  pomperj
#401
Szerintem is fontos az innováció, de ennek ált. meg is van az ára. A piac a növekedési sztorit értékeli a TSLA-ban, és majd 1x talán eljut oda az emberiség, hogy nem a pénz meg a profit a legfontosabb, de ettől még a vállalatok fő mozgatórugója az esetek igen nagy részében jelenleg ez. Elon Musk egy jó értelemben vett különc, aki "köp a hagyományokra", és jó esetben megreformálja az autóipart (ill. magát a közlekedést), rossz esetben meg utat tör másoknak, ő maga meg Nikola Tesla sorsára jut. (Remélem, nem ez fog bekövetkezni. A fiatal generációnak szüksége van olyan hősökre, mint Elon, és ha "elbukik", akkor nyilván kevésbé lesz jó példakép. No meg eleve egy szimpatikus, szerény, halkszavú afrikai srác, aki megcsinálta a szerencséjét az USÁ-ban - tehetséggel, kitartással, kockázatok vállalásával, stb.) Na, szóval a világ eddig nem nagyon díjazta a különcöket, szerintem Elonnak is az a "mákja", hogy a nagyok beálltak mögé, tehát pl. a nagyágyúk elkezdték idejében megvenni a TSLA-t, és részben ezért a média nagyon jól bánt vele. (Lehet ebben a "mákban" egy halom diplomácia, stb. tehát lehet, hogy jól el is adta Elon a cégét, és akkor marketingesnek is jó... de nekem az a gyanúm, hogy a média nem kap fel valamit "csak úgy". Szerintem még idejében beszálltak hozzá "csendestársak", és azt is gyanítom, hogy Elon sokat tanult Nikola Tesla történetéből...) Valószínűsítem, hogy amikor megvette az "eredeti" Teslát, Elon már lezsírozott ezt-azt a marketing terén. A mérnöki tudása meg nyilván abban segíthette, hogy technikailag jó legyen a cég. Idejében felismerték a SW-ben rejlő lehetőségeket is, szóval ennél korábban nem is nagyon tudták volna kezdeni ezt az ipart, mert akkor még az "AI" nem volt elég fejlett. De lehet akár a Google is a befutó e téren - ne felejtsük el, hogy az ő driverless car-jai kismillió mérföldet futottak már baleset nélkül.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek