Topiknyitó: werkaz 2016. 04. 04. 08:16

Lithium Americas  

Mivel a WL neve megváltozott, hogy az újak is tudják majd miről szól a topic, legyen az új név a topic neve is. Ha egyetértetek
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
pomperj
pomperj 2016. 04. 04. 16:19
Előzmény: #1  werkaz
#2
Nekem ma LACDF neven jottek at a reszvenyeim, es 0.43 aron.
werkaz 2016. 04. 04. 16:30
Előzmény: #2  pomperj
#3
Nekem LAC, ugye Kanadából van, és .52 CAD
werkaz 2016. 04. 07. 21:18
Előzmény: #3  werkaz
#4
Szépen lassan .70 CAD fölött is járt. Jól gondolom hogy a mai egy 5/5 impulzus és nem nagyon lehet több 16 centnél, mert kb annyi volt a 3/5 ?
pomperj
pomperj 2016. 04. 08. 16:14
Előzmény: #4  werkaz
#5
Azt sejtem inkabb, itt nem 5/5 impulzus van, hanem 3/3.

A funda helyzet ugyanis oriasit javult 2 ev alatt.

Tesla felkeszul evi 500.000 autot gyartani. Mindenki mas: rohan utanuk.

A Goldman Report nagyon pozitiv Lithiumra; 2025re, 9 ev mulva a vilag Li-termeleset a mai 10x-szeresere becsuli.

Az LAC Cauchari project tud 40 evig 20.000t Li-t termelni. Most a vilagtermeles kb.130.000 tonnara becsulheto, szoval annak 1/7 resze. A koltsegek nagyjabol a legalacsonyabbak. A Li-carbonat ara emelkedik; nem meglepoen.

Plusz az is hogy Argentina, ahol LAC banyaszik, kezd "normalis" orszag lenni; toroltek az export controlt, a deviza-korlatozasokat, Obama 2 hete ott jart, nyilvan megallapodtak befektetes vedelemben is.

LAC Partner hivatalosan is SQM es POSCO, a mufaj 2 nagyagyuja.

Szoval, ez nem okvetlen egy kis kifaradoban levo momentum, hanem: 2 het alatt +20%, most 0.56 korul, es az mar komoly impulzus.
Mergelodni azert van okom, mert nem vettem eleget, amikor 0.20 volt. Ez longterm trade; de spekulativ, es rizikos.
samu888 2016. 04. 08. 16:28
Előzmény: #5  pomperj
#6
Köszi az infót !
pomperj
pomperj 2016. 04. 09. 10:49
Előzmény: #5  pomperj
#7
1)A Tesla Model 3 mindent megvaltoztatott.

Tesla es Daimler chartja jol mutatja a helyzetet: egeszen a Model 3 bejelentesig nagyjabol egyutt futottak. De azota> minden megvaltozott.

Eloszor is, az Auto-gyartok kiralyat leveltottak: Daimler esik, TESLA szalguld fel.

Daimler ugyanott van, ahol 2016 legelejen, 65-75 savba. Nem is vitasan 2 eve esik. A model 3 bejelentese ota az eses begyorsulni latszik.

link

Ehhez kepest TSLA nagy lendulettel visszaemelkedett, a top szintet ostromolni. Vilagos, oriasi ollo alakult ki, az e-auto javara. A piac eldontotte, hogy mit akar.

Ha Daimler ettol nem ebred fel, es nem kezd vele egyutt az osszes tobbi autogyarto lepest valtani, akkor mennek a lovaskocsi temetobe.

2)A lithium banyasz WL-LAC chartjait update-oltam, hogy lehessen latni a Model 3 hatasat.
Nos, erosen igy nez ki, elindult egy uj bull ciklus.

link

Egyelore nagyon szep, 5 subhullamos, commodity jellegu ELSO impulzust csinalt, ami nagyjabol keszen van.

Most kerrekcio valoszinu, talan a 0.43 szintig is vissza-tesztel. ALighanem az lesz az utolso jo belepo, sokkal magasabb arak elott.
Tartani, esetleg az alajanal meg vetelt megfontolni erdemes.

peggy01 2016. 04. 09. 12:45
Előzmény: #7  pomperj
#8
A LAC.TO-ról is fel tudnál tenni egy ilyen képet? A vissza-teszt 0,50, esetleg 0,47 is lehet?
tberki 2016. 04. 09. 13:17
Előzmény: #7  pomperj
#9
Olvasom Musk twitteret, a sok marhasag kozott volt egy szam 325k auto megrendeles. Ez akkora szam hogy latszani kellene a tobbi autogyar backlogjaban mint csokkenes. Ezt fogom mostantol figyelni, hogy pontosan kinek a piacara ment be az uj tipus. Ez elkepesztoen nagy szam, egy ma elterjedt modul tobb mint ket evi termelese.

Daimlerrel kapcsolatban nem ertunk egyet, a heten vettem meg egy kicsit az oszti vagas utan.
Lithium mennyiseg: ez ugyanaz a csapat aki 90 korul azt mondta hogy 30 evnyi szenhidrogen keszletunk van meg aztan vege? Arra akarok kilyukadni hogy nem nagyon hiszek az ilyen idotavu joslatokban, csak nezd meg mennyire gyorsan valtozik a vilag. 10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
pomperj
pomperj 2016. 04. 09. 13:36
Előzmény: #9  tberki
#10
Jo otlet figyelni, hatha latszik valami, kik a vesztesek. De Model 3 mar kozepkategoria, szoval diffuz lehet, mindenkibe belevaghat.

"10 eve nem tudtuk mi az az okostelefon, erre ma mar lassan a vececsesze is "okos".
Ja, biztos ismered a mai Koreai superklotyokat?;-)
Es mindnek lithium elem kell.
Mindenesetre: Model 3 hatasara Tesla kb. 90%ot ment fel, LAC meg 200% korul.
tberki 2016. 04. 09. 13:57
Előzmény: #10  pomperj
#11
Nem is meretet hanem arkategoriat kell nezni szerintem, 35-40k dolcsirol beszelunk, egy atlag kozepkategoria azert inkabb 20 max 25, itt nalunk forintban 4-7Mio.
Szoval a4/bmw3/c klasse amire gondolni kell, esetleg az uj alfa giulia.

Ezeknel 325k oriasi szam! Ha jol tevedek mindegyik max 2 modulos gyartas! Szoval latni kellene a megrendelesekben az esest.
pomperj
pomperj 2016. 04. 09. 14:02
Előzmény: #8  peggy01
#12
Igen, ott fut a support is, es a fibo 50% szint is.
.
Es ha lehet, meg nagyobb bullnak nez ki.
link
peggy01 2016. 04. 09. 17:30
Előzmény: #12  pomperj
#13
Nagyon szépen köszönöm.
pomperj
pomperj 2016. 04. 11. 14:43
Előzmény: #10  pomperj
#14
LAC tuzel minden lukon.
Sikerult a furoiszap busineest is elinditani.

link

tberki 2016. 04. 13. 18:59
Előzmény: #14  pomperj
#15
Mikor jon a negyedeves jelentes?
Apr 7 ota nem jott uj info a rendelesekrol, vajon ez mit jelenthet?
Fontos lenne tudni hogy operative sikerult e mar nyereseget termelni, anelkul nehez megvalositani amit kituztek celul
tberki 2016. 04. 13. 18:59
Előzmény: #15  tberki
#16
Bocsanat, nyilvan a teslarol irtam nem lac-rol
pomperj
pomperj 2016. 04. 13. 19:20
Előzmény: #16  tberki
#17
Apr7,
from Teslamotors.com

A week ago, we started taking reservations for Model 3, and the excitement has been incredible. We’ve now received more than 325,000 reservations, which corresponds to about $14 billion in implied future sales, making this the single biggest one-week launch of any product ever. This interest has spread completely organically. Unlike other major product launches, we haven’t advertised or paid for any endorsements.
pomperj
pomperj 2016. 04. 13. 19:23
Előzmény: #17  pomperj
#18
jav.
to about 14 billion in implied future sales.

A Benz egesz palettajaval, 2015ben 470.000 autot adott el.
tberki 2016. 04. 13. 19:25
Előzmény: #18  pomperj
#19
Ez butasag. A Benz 2015ben lepte at eloszor a 2M legyartott autot...
Törölt felhasználó 2016. 04. 20. 12:21
Előzmény: #19  tberki
#20
"Az Apple elcsábította a Tesla egyik vezető mérnökét, a BMW pedig az i3/i8 fejlesztőcsapat 4 kulcsvezetőjét veszítette el, akik a kínai tulajdonú Future Mobility startuphoz igazoltak át, melyet a Tencent finanszíroz. Ebben a BMW lassú tempója is szerepet játszhatott, a következő i modell, az i5 legkorábban csak 2020-ban érkezik majd."
csendben 2016. 04. 20. 19:24
#21
Sziasztok!

Érdekelne ez a téma.
Hol tudhatok meg róla többet?
bigh4fish
bigh4fish 2016. 04. 21. 16:44
#22
youtube link az autohoz: link

"Jia Yueting, is starting construction of a $1 billion factory in the Las Vegas area, near the location of the Gigafactory."
link a cikkhez: link

talán ezekhez is kelleni fog valamennyi lithium.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 04. 21. 16:47
Előzmény: #21  csendben
#23
mármint melyik téma érdekel?

régi topic: western lithium név alatt futott. ott találsz sok infót.
itt a link:
link
csendben 2016. 04. 21. 16:48
Előzmény: #23  bigh4fish
#24
Köszönöm!
Átolvasom.
samu888 2016. 04. 26. 18:31
Előzmény: #14  pomperj
#25
Sziasztok.
Tudja valaki miért jön a LAC ára visszafele,van valamilyen fundamentális hir vagy csak korekciozunk,mert sokat mentünk felfele?
werkaz 2016. 05. 12. 15:05
Előzmény: #25  samu888
#26
Egy Tesla hír:

link

:D
bigh4fish
bigh4fish 2016. 05. 31. 22:17
#27
link

akár egy előgesztus lehet a gyár idetelepítése miatt.

bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 17. 20:45
#28
The Nikola Motor Company has been accepting reservations for its electric hybrid “Nikola One” semi-truck, and has announced that it already has 7,000 reservations, representing $2.3 billion in revenue.

link
pomperj
pomperj 2016. 06. 19. 11:38
Előzmény: #26  werkaz
#29
Remelem, van meg aki tartja.
Egyre erosebb bull formanak latszik. Egy eve volt a korrekcios melyponton, azota 80-200% emelkedesben vannak a lithium termelok.

1)A LIT kitort.
Igaz, van fejfeletti ellenallas. De aligha sokaig.

link

2)AZ LACDF olyan vad bullnak is nezheto, ami egeszen ritka. Persze, elobb at kell torni a 0.80 ellenallast. De aztan, egeszen elkepeszto.

link

30Az SQM is eros, tan alegerosebb Latinamerikai. Pedig van valasztek a jokbol.

link

Tovabb tartom, meg sokaig, akar 20 evig is;-)
Masoknak is: sok szerencset.
Cipolla22 2016. 06. 19. 19:40
Előzmény: #29  pomperj
#30
Én még tartom és havonta veszek hozzá. Főleg azok után, hogy VW is bejelentette, hogy a portfóliója erősen elindul az elektromos irányba. Ehhez pedig jelenleg még lítium kell. Azt viszont nem tudod, hogy európaiak kitől fogják valószínűleg beszerezni az akkumlátorokat vagy a lítiumot?
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 20. 22:44
Előzmény: #30  Cipolla22
#31
kicsi ez a bolygó, vesznek majd LA-tól is.
+15% a mai napra. egy jó hétfő.
tberki 2016. 06. 21. 05:45
Előzmény: #30  Cipolla22
#32
VW es Daimler maganak akar akkumulatort gyartani, a darabszam kerdeses en kicsit felszivunek erzem. BMW nehany eve epitett Garchingban e mobilitas kozpontot (ez epuletet es berendezeset az akkori kollegaim terveztek) de abban tudomasom szerint nincs akkumulator uzem. Szoval bmw kerdes.
Tobbieket nem tudom. Egy dolog ami meggondolando: nagy hype lett ez az elektromos auto. Egyelore csak a tokeeros autogyarak mozdultak ra. Tobbiekrol semmit sem hallani. Toyota sem csinal semmi ujat a hibdridjei melle. Vajon ok min dolgoznak, ez erdekelne. A hyundai-kia itt liheg a nemetek nyakaban erre behozunk egy uj technologiat amire se kapa se penz. Jo taktika.
Nagy csönd van a tesla korul, ezt kihasznalva most bejott a nikola nevu uj csodaceg. Azzal kapcsolatban meg szkeptikusabb vagyok. Nem tudom milyen tengelyterheles eloirasok vannak az usaban, de egy a jelenlegiekkel versenykepes kamion (es ez boven 2000km folotti hatotavot jelent) kb 200 tonna onsulyu... Kulonben lenne benne fantazia, x forgalom folotti cegeket kotelezni gyorstolto kiepitesere es rakodas alatt tolteni... Szebb vilag lenne.

pomperj
pomperj 2016. 06. 21. 18:03
Előzmény: #29  pomperj
#33
Hamarabb indult meg LAC, mint ahogy vartam; pedig nagyon bull voltam 3 napja is. Ostromolni kezdte a 0.80 szintet, 2 nap alatt felment odaig. Talan meg egy fulet csinal, aztan attorhet.
Am, ha itt attor, akkor ket labbal kell beleugrani; es persze, tartani tovabb a meglevo poziciokat. Sokaig.
tberki 2016. 06. 21. 21:10
Előzmény: #33  pomperj
#34
Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban.

...egyre kevesbe hiszem el amit az a ceg allit. Egy mai normalis automatizaltsagi foku autogyar zoldmezorol kulcsrakeszen 1-1.5mrd eur, tehat felso hataron kb 2mrd dollarbol van meg. Ha tulzasba viszem az automatizalast (ami kinaban netto marhasag, nem is pont a koltsegek hanem a mukodtetes bonyolultsaga miatt) legyen 3. Mi a futyi lenne a maradek 6? Elon Musk magnesvasutja?
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 21. 21:34
Előzmény: #33  pomperj
#35
ez egy nagyon jó cikk a lithium helyzetéről
link

a LA is említve van benne.

Lithium Americas has the largest total resource/reserve size of 11.849m tonnes

2019 - Should see Lithium Americas entering production.
pomperj
pomperj 2016. 06. 22. 07:55
Előzmény: #34  tberki
#36
Nem tudom, hogy mondjuk 500.000 db 3-as modell gyartasahoz mekkora beruhazas kell. Nyilvan nagyon fugg a beszallitoi mennyiseg/sajat gyartas aranyatol.

De azert a szerelesi osszehasonlitasra a Kecskemeti gyar jo lehet.
Ott kb. 1.3Mrd EURbol epitettek olyan gyarat, ami kepes kb. 150.000/ev autot kibocsatani. Es ahogy no a volumen, azzal nem egeszen egyenes aranyban no a beruhazasi igeny. Szoval, alighanem igazad van azzal a 2.0-3.0 Mrd koruli becslessel.
De akkor hova kell mennie meg 7 Mrd-nak??

2)Emellett aggaszt a mai bejelentes is, hogy megvettek SolarCity-t. A szoveg az, hogy vertikumot akar a tiszta energia mufajban. Az mi a franc??

Par hete Goldman-Sach pocsek velemenyt adott a SolarCity-rol. Raadasul Musk a sajat kuzinjatol veszi meg. Penz persze nincs ra, szoval, Tesla adossagbol veszi (?), vagy sajatreszvennyel fizet erte. Az nagyjabol mindegy.
Vesz egy veszteseg termelot, lead ocska a dumat hozza, plusz kibocsat csomo uj reszvenyt, szoval leertekeli a meglevoket.

Ez nagyjabol egy meretes szajbavagas a TSLA invesztoroknak.

EZ nekem se tetszik.
kukker 2016. 06. 22. 08:35
Előzmény: #34  tberki
#37
"Hmm. Mai hir hogy a tesla 9mrd dollarert epitene gyarat kinaban. "

Mert el kellene olvasni a cikket, ugye, nem a béna címre támaszkodni:

"Az állami tulajdonban lévő Jinqiao Group és a Tesla Motors már aláírtak egy szándéknyilatkozatot a közös együttműködésre vonatkozóan, amely szerint mindkét fél közel 4,5 milliárd dollárnyi befektetéssel járulna hozzá a közös projekthez."

Tehát nem 9 milliárdot ad bele, hanem a felét.

bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 23. 20:55
Előzmény: #36  pomperj
#38
kínában is egyre nagyobb gond a képzett munkaerő beszervezése. valószínűleg az új gyár minimális emberi beavatkozást fog igényelni. legalábbis musk ezt a technologiát erőlteti. miért lenne más a kínai gyár?

a tesla-ban nincs érdekeltségem, így nem érint anyagilag a solar cityvel történő összeolvadás, de inkább tűnik egy mentsük meg mielőtt padlót fog szituációnak.
talán rájött hogy a rokoni kapcsolat nem feltétlenül garancia a jó eredményekre.

egy solar city partnerei által termelt energiát felhasználó gyorstöltő hálózat ahol a napelemes otthonok elpasszolhatják a plusz áramot az elektromosautósoknak szerintem működhet.

az új beruházás csak még több lithium igényt generálhat a jövőben.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 06. 30. 18:37
Előzmény: #33  pomperj
#39
lehet a mai napon maga mögé utasítja és végre támaszról beszélhetünk ezen az érték szinten. +14,14% szép látvány eddig.
tberki 2016. 06. 30. 20:00
Előzmény: #37  kukker
#40
A loteri kutyat se erdekli ki fizeti de mi kerul rajta annyiba.
El kellene olvasni amire reagalsz mielott reagalsz.
tberki 2016. 06. 30. 20:08
Előzmény: #36  pomperj
#41
Ugy emlekszem a cikkben benne volt a kapacitas, 150k/ev.

Egyebkent a kecskemeti gyar kapacitasa joval tobb mint 150k, a tavalyi darabszam azt hiszem nyilvanos adat fent van a gyar honlapjan.

Korabban sokat vitaztunk arrol hogy a tesla megreformalja az autogyartast ezert joval olcsobb lesz stb. A minap neztem egy videot a gyarrol, hat tovabbra sem latom benne a reformot. Szep nagy piros robotok, de idiota modon osszerakva, a strukturragasztot meg ember huzza kezzel. Eszembe se jutna.

Viszont ha jol olvastam osszel jon a daimler 500km hatotavu e autoja. Kivancsi vagyok mennyiert.
Viszont mindenki elindult a temaban litiumnak a jelenlegi tudasunk szerint jo lehet
tberki 2016. 06. 30. 20:13
Előzmény: #38  bigh4fish
#42
Pont ezert nem jo a magas automatizaltsagi fok ott ahol ez egyedulallo. Ki tartja karban a technikat ha az atlag karbantartonal egy kalapacs van meg egy tizes villaskulcs, es ha azt hallja kuka akkor keresi a szemetest?
A jelenlegi allapotban mi elorebb jarunk ma robotizaltsagban mint egy atlag kinai uzem es meg itthon is nagyon nehez robotprogramozo emberket talalni, vagy olyat aki tudja hova nyuljon ha megall a cucc, marpedig meg fog allni csak ido kerdese.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 08:57
Előzmény: #42  tberki
#43
ez a munkaerőhiány pillanatnyi állapot és a nem előrelátó lassan változó képzési rendszerek okozzák. egyszerűbb kevesebb embert leszervezni biztosra mint sokat. míg a robotok szerelése közben maga a végtermék minősége nem változik úgy egy munkás napon belüli hangulatingadozása is befolyásolhatja a kézzel végzet munkájának minőségét.
de egy betegséghullám miatt belépő új munkások is eltérő végterméket tudnak produkálni minőségben. persze amíg szerelnek egy robotegységet addig csökken a termelés de a maradék időben 100% lesz konstans. erre ember nem képes napokon, heteken keresztül alvás nélkül.
tberki 2016. 07. 01. 09:23
Előzmény: #43  bigh4fish
#44
csak halkan kerdezem meg dolgozol-e robotokkal...? Nalunk az uzemben kb. 800db van, es azert ezzel a 100%kal tudnek vitatkozni. Az uzemeltetes egy nagy kihivas, es teljesen egyetertunk a kepzesi rendszer hianyossagaival kapcsolatban.

Az eleg nagy tervezesbeli hianyossag ha a dolgozo pillanatnyi hangulata tud olyan karakterisztikat befolyasolni ami szamit. Nyilvan eleg sok ember azon dolgozik egy gyar folyamatainak tervezesekor hogy ez ne fordulhasson elo.

tberki 2016. 07. 01. 09:57
Előzmény: #36  pomperj
#45
nem tudom mashol mar hir volt-e

link

sajnos ujabb jo hir a tesla invesztoroknak.
bigh4fish
bigh4fish 2016. 07. 01. 11:48
Előzmény: #44  tberki
#46
igen dolgoztam már. és nem a müködési idejére értettem a 100%-ot. hanem amikor egy robot rendesen karban van tartva és a szükséges erőforrásokat is megkapja akkor biztosítani tudja a 100%os stabil termelést. és még egy fontos tulajdonsága is van. nem tudja elunni magát. míg az emberi munkaerőnél inkább a 99%-101% között pattog a rendszer úgy hogy 100%-ot senki se teljesít.

persze mint a tegnapi tesla halálos balesetről szóló hír ís bizonyítja a robotok is hibáznak, mi alkottuk szoval miért lep meg bárkit is?
tberki 2016. 07. 01. 11:53
Előzmény: #46  bigh4fish
#47
egy bonyolult soktenyezos rendszerben meglepo modon az ember jobban teljesit pontosan ezert mint a robot, mert tud reagalni az egyes tenyezok szelsoertekeire. A robotot egyszer beallitod oda ahova normalis esetben kell es az ugy csinalja. Aztan ha a lemez tegyuk fel kicsit el van hajolva akkor is oda teszi a pontot ahova addig, csak ugy mar nem jo. Az ember pedig ha a cucc turesen belul mozdult el korrigal.

Szoval nem olyan egyszeru melo ez.
pomperj
pomperj 2016. 07. 01. 21:06
Előzmény: #36  pomperj
#48
A sok egyeb tenyezo targyalasa kozben ne feledkezzunk meg arrol hogy LACDF 6 honap alatt 4-bagger hozam.

2016. Januarban LAC 20 cent aron volt. Most 83 cent az ara. Ennel fontosabb, hogy barki, aki vett belole eddig, mostanra mindenki pozitiv hozamban van. Ja: ez meg csak az eleje a hosszutavu trendnek...
peggy01 2016. 07. 02. 13:33
Előzmény: #48  pomperj
#49
Én is vettem, és örülök neki.
Szerinted visszamegy még 0,5-re a LAC.To?
pomperj
pomperj 2016. 07. 02. 22:16
Előzmény: #49  peggy01
#50
2017 vegere, az 1.5 ev, mar nemcsak Tesla fog 500edb/ev tempoban e-autokat gyartani. Addigra par europai es japan is gyart majd, mondjuk osszesen ujabb 500edb tetel. Hogy 2020-ban mi lesz? Talan evi 3-5Mdb.

Ehhez a 1M db-hoz nagyjabol 70.000 tonna tobblet lithium-carbonat kell addig. Az kb. 3-szor annyi, amennyit most LAC tervez termelni addigra. Ennel a tenyleges novekedes a mobil communikacio kereslete miatt csak nagyobb lehet.

En is szivesen vennek 0.50-nel meg. A chart nem nagyon ad eselyt erre; arra viszont egesz jo eselyt mutat, hogy addigra ujra duplazza az arat.

tberki 2016. 07. 04. 08:22
Előzmény: #50  pomperj
#51
Szakmailag jo cikk, erre probaltam ravilagitani par napja. Hogy-hogynem itt is a volvorol van szo.

link
tberki 2016. 07. 27. 09:03
Előzmény: #51  tberki
#52
link

uristen ezt a dilettans baromsagot... egy gyar pont annyit termel mint amire tervezik. Ha meg most az epitkezes kozepen a tervezesben ilyen bizonytalansag van akkor az egy kalap kaki lesz.
Cipolla22 2016. 07. 29. 17:45
#53
Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy a Panasonicnak ki szállítja a be a lítiumot? Bevásárolnék abból a cégből.

Előre is köszönöm!
samu888 2016. 08. 19. 20:50
Előzmény: #53  Cipolla22
#54
Szia Pomperj.

Mi a meglátásod LA-val kapcsolatban?Mostanában eléggé visszakapcsolt.
Kösz a választ!
pomperj
pomperj 2016. 08. 20. 06:27
Előzmény: #54  samu888
#55
Szia,
igen, en is igy latom. Megeshet, hogy leszakitja a most meg mukodo 0.66 supportot.

link

A chartban, ha jol csinaltam, ez a szamozas arra utal, hogy visszakorrigalhat 0.53 koruli szintig is a (c of 2) hullamban. Talan ez less a szept.-okt. honap. De annal lejjebbre nem varoom, es nov-dec-tol ujra fel a valoszinu irany.
Ezel egyutt se orulok a korrekcionak; viszont ahhoz hogy utana megkezdodjon a (w3) ami felfele oriasi potencial

(a target legalabb 0.53+0.7(mint w1)*1.62=1.6 korul, de valoszinubben a 2.4-3.0 savban)

szoval, kell egy visszaeses itt.

2)Ami meg erdekes: LAC eddig vegig erosebb volt mint SPY. Es egy kicsivel elotte jart, mint kanari. Szoval, ha LAC most tenyleg elgyengul, akkor alighanem SPY is koveti es arrafele fog mozdulni jovo hettol.
totoro
totoro 2016. 08. 20. 16:02
#56
tberki 2016. 08. 20. 21:49
Előzmény: #55  pomperj
#57
Azert egy lac spy osszefuggest felfedezni velni enyhen meredeknek tunik nekem.
pomperj
pomperj 2016. 08. 22. 16:24
Előzmény: #55  pomperj
#58
Francba, sajnos igy lett. Es ma LACDF a support leszakitason dolgozik, talan mar meg is van vele, nyitasban 0.63 volt.
Egyelore ugy fogom fel, hogy joval lejjebbi arakert meg vehetek. Ugy nezem, 0.60 es 0.53 a lejjebbi support.

Nem beszellek ra arra hogy elfogadd: hogy LACDF, es mint sok hozza hasonlo apro es pillekonnyu ceg miert jelzi hamarabb ha gyenge vasarlo-kedvet vagy likviditas-hianyt erez a piacon, mint az oriasokbol allo SPY.
samu888 2016. 10. 29. 20:38
Előzmény: #58  pomperj
#59
Sziasztok!
Tudtok valami új hirt LA-ról?Most már elég régóta csordogál.
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 07:37
Előzmény: #59  samu888
#60
1)Van egy keserves vita a lithium piac foszereplojenel, Chileben. Ott van a vilag osszes tartalek 55%-a.

Pinochet veje controllalja az SQM-et, a legnagyobb chilei litium banyaszt. Akitol el akarja vennni a chilei kormany a lithium businesst, visszavontak a licencet tole. Es helyette az amerikai Albemarle-nak akarjak adni.

Erre SQM atment Argentinaba, ott termel es investal, Chileben pereskedik, harcol.
Argentinaban Maduro szivesen latja a befektetoket, nincs ar- es deviza kontrol, elkezdett mukodni az orszag. Az SQM lithium termelese no, az arak nonek, SQM profit fele abbol van...2 eve a 20% volt abbol.

De a vita fekez, sok a veszteseg, oriasi a harc erte. A chilei versenyhivatal, Corfo a texasi Albemarle-tol 40% jutalekot ker, meg az SQM kinyirasaert, de az mar tul sok, verszemet kaptak a chileiek.

A masik Argentin ceg, Orocobre a Toyotaval szovetkezett, es kiturni akarja SQM-et az argentin licencbol.

A lenyeg: LAC a Cauchari banyat akarja fejleszteni. Ugy tunik, egyedul gyenge hozza, most partnersegbe lepett es szovetkezesben van SQM-el, kell neki penz, ugy 25-50M USD hozza.
De Cauchari igen jo, es a 3. legynagyobb banya a vilagon, Atacama es a Uyuni(Bolivia) utan. Tulajdonkeppen lehet lapatolni LAC szerint, de az infrastrukturak ki kell epiteni hozza.

Eszak-Amerikaban meg mindig a Kings Valley, Nevada a legynagyobb banya, az LAC tulajdon. Csak draga, a lerakodott sarbol kibanyaszni komplikalt vegyi modon kell... es meg nem eri meg.

3)A 99.5% tisztasagu Lithium-carbonat ara vadul csapkod. Tiz eve 3000 volt, lassan 2015re felment 6000 szintre, iden felugrottt haromszorosra, kozel 16.000re. Aztan most korrigalni kezdett, es esik vissza. A fel-egy eves opciok 10-20%al alacsonyabbak a spot arnal. Ez vitte fel LAC-t 0.80-ra, es ez engedi most vissza az LAC arat korrigalni.

4)Kinaban is van sok, es jo banya. Ott nincs vita, magy erovel termelnek, gyartjak a cellprone-t, aratjak le a javulo piacot.

5)A Tesla es GM VOLT, tehat az autosok meg nem a legnagyobb vevok, de az lesz 1-2 ev mulva. Most a cell-phone gyartok, Foxconn es Panasonic, Samsung veszik lithiumot.

6)10 ev mulva az autok 1/4 resze E-auto lesz. Ahhoz eszelosen sok lithium kell, a mainal tizszer tobbet kell kitermelni. ALighanem joval magasabb arakon, es vissza is kell nyerni a lithiumot a tonkrement akkukbol is. Az is jo business lesz.

folyt. kov.

tberki 2016. 10. 30. 09:55
Előzmény: #60  pomperj
#61
nagyon jo hogy idorol idore felteszed ezeket sok olyan informacio van benne aminek masok nem neznek utana.

en továbbra is vitazom azzal hogy az autónál a vegso technologia a litium lesz. De egyelore ez latszik. Viszont amilyen oriasi versenyfutas kezdodott szerintem belathatatlan hogy lesz 10 ev mulva. Jomagam is gondolkodom masodik autónál az elektromoson de a jelenleg piacon levo megoldasok csak kompromisszummal elfogadhatok, igy varok. De ha csak penzugyi alapon dontenek akkor mar nem szignifikans a robbano motor aralonye!
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 11:28
Előzmény: #60  pomperj
#62
7)Van szektoralis szembeszel is.
A lithium-gyartas Chemical Specialty szektor; annak mostanaban lefele megy. Az utolso 4 felevben, 2015 elejen 10. legjobb volt, azota csuszik le, eloszor 12, 43, most most a 62.helyen van a "kedveltseg" rangsorban.

Azert tudni kell:a legnagyobb, az SQM elso helyen megiscsak guano-vegyesz-mutragyas a koztudatban. Es emiatt is: a lithiumgyartokbol kifele ment a penzfolyam.

8)Albemarle nagyon nyomul, meg akarja szerzeni az elso helyet lithium temaban.Benne van SPY500-ban, es van penze. Iden sz@arul megy nekik, epp ezert is minden penzt lithium temaba ontenek.
Ide masolom ALB ertekelesebol a lenyeget:
+++++++++++
"We have drastically reduced our 2016 share-net estimate for Albemarle from $5.00 to $1.20. In the second quarter, the company posted a loss from discontinued operations of $398 million. This resulted in a second-period bottom-line deficit of $2.78. The loss was due to the anticipated disposition of Albemarle’s Chemetall Surface Treatment subsidiary, which the company has agreed to sell to BASF for $3.2 billion in the fourth quarter. This accounting move also reduced shareholders’ equity significantly. In addition, in the second half, we look for Albemarle to suffer from reduced net income of around $15 million due to the bankruptcy of one of its major customers. Sales will likely be down over 25%, to $2.65 billion.

Profits, however, should bounce back in 2017. First, we don’t expect a similar kind of loss for discontinued operations. Second, we look for Albemarle’s flagship

Lithium & Advanced Materials business to perform well. Demand for the company’s lithium products is expected to increase substantially from the makers of glass, lubricants, smartphones, portable electronics, electric cars, and electric grid and power storage entities. To this end, Albemarle has inked a deal with Argentinian miner Bolland Minera SA to acquire exclusive lithium exploration and purchase rights in its Antofalla region. ALB has also penned a deal with Jiangxi Jiangli New Materials Science & Technology in China to purchase its lithium salt production assets. This deal is expected to close in the first quarter of 2017. These moves should allow ALB to enhance its ability of reaching its strategic goal of capturing over 50% of the growth in the global lithium industry.

We have upped our 2019-2021 Target Price Range for this stock. This reflects what we think are more-promising growth prospects for Albemarle. In particular, we believe that demand for lithium batteries in electric cars and trucks and personal electronic devices will grow markedly. The stock still doesn’t have average capital gains potential over the next three to five years, but this isn’t surprising given the large run-up the stock price has had since the latter part of 2015. The dividend should continue to grow. Jeremy J. Butler November 4, 2016
++++++++++++++++++++++++++
Ketszer olvasd el a kozepet.
Erdemes meggondolni a dolgot: ha nyernek Chileban, ovek a legjobb LIT business. Es jok a kilatasok hosszu tavon. Texas nem cicazik, ha akar valamit. ALB most nem olcso, fel eve felfutott a hirekre.
De lesz az tobb is. Iden 1.20 a profit, de 2017re 3.5-4.0 koze varjak. Az mar nem is olyan draga 80 aron sem, plane lithium business vezeto cege helyen.

Persze, foleg akkor, ha tenyleg kinyirjak SQM-et. Azt most nem vennek a mai aron.

9)Hogyan kene lepni?
folyt. kov.

8)
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 13:13
Előzmény: #62  pomperj
#63
9)Hogyan kellene lepni?

a)Az LAC+SQM kozos ceg mar nem 20e tonnat akar termelni, hanem 50e-et. Ket lepesben tervezik a termeles felfutast, es az elso 2017ben beindulna. 2019-re akarnak felfutni.

b)A lithium ara korrigal, es ekkora at-felfutas utan, meg az oldoklo versenyhelyzet miatt is: jo nagyot eshet mindegyik litium ceg.

c)Vannak uj lithium cegek. FMC, Talison, Rockwood utan jott Lithium X(LIX) es Ultra Lithium (ULI). Ok is teljes erovel nyomulnak, vesznek, korrumpaljak Andok orszagokat.

d)Most atrendezodes van. ALB eljuthat 2 ev alatt oda, ahol most SQM van. Mi LAC-vel az egyik csapatban vagyunk, egyelore jobb helyzetben; de ez ALB miatt erodalhat.

10)Summary:
A korrekcio aljan ujra erdemes lesz venni. LAC-bol 0.50 USD alatt gyujteni kell.

De nem lehet egy lora tenni, diverzifikalni kell.
Szerintem uj jatekosbol, ALB venni kell akkor, amint esik egy meretesebbet. Nalam figyelo listan van. SQM felfutott, 15->30-ra, az is korrigalni fog hamarosan. LIT, mint ETF talan a legbiztosabb veteli celpont.

De: amikor kiderul hogy valamelyik felfut nagyon, akkor a fele poziciot el lehet adni, aztan majd visszavenni lejjebb. A felfutasok nagyok, 100% meretuek tudnak lenni. De ez nem daytrade, ezt evente egyszer eleg 1-2, a legjobb alkalomkor csinalni.

2016 vegen: SQM, ALB most inkabb elado, LAC inkabb vehetonek tunik. En 0.5-0.4 kozott veszem meg, es varok egy ALB korrekciora. Menetkozben a sulypontokat muszaj kovetni.

pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 13:57
Előzmény: #57  tberki
#64
Jogos ? Lehet, hogy tenyleg nincs paralelitas LAC es SPY kozott.

De: aug. 20 ota SPY nem csinalt uj csucsot, hanem esett. Szoval, jo volt az a sejtes.
Neha a vak tyuk is ;-)

berlini
berlini 2016. 10. 30. 18:35
Előzmény: #50  pomperj
#65
2 dollár helyett (amit vártál július elején) most 0,7 dollár. Nincsen messze a 0,5. Az már lehet egy jó beszálló. Akik hallgattak rád július elején azok most 30%-os bukóban vannak.
berlini
berlini 2016. 10. 30. 18:57
Előzmény: #61  tberki
#66
A jelenlegi litiumos akkutechnológiával nem lehet több mint 200-400 km-es hatótávolságot elérni.Márpedig - amig ez nem oldódik meg - addig álom marad a Pomperj által belengetett :
2020-as 1/4- es elektromos autó arány.
Ehhez már most milliószámra kellene elektomos autókat gyártani és nem pár százezret.
tberki 2016. 10. 30. 20:11
Előzmény: #66  berlini
#67
Lehet eppenseggel de ugy mint a 3.0tdi-bol atlag 5.5 litert kihozni. Laborban.

De egyetertunk, bar en nem a hatotavot hanem a toltes sebesseget latom nagyobb problemanak. Merthogy ma egy atlag benzines auto 7-800km-t megy el, egy tankolassal es kb 3 perc alatt toltheto.
tberki 2016. 10. 30. 20:14
Előzmény: #67  tberki
#68
Egyebkent nem olyan nagy butasag az az 1/4 arany, csak eppen az eladasokra kell ertelmezni. 2020ra kb 2 mio auto/ev gyartokapacitas biztosan lesz a nagyoknal (a tesla kamuzasat nem szamolva is)
samu888 2016. 10. 30. 20:17
Előzmény: #63  pomperj
#69
Tanulságos és tartalmas beszámoló.Köszönöm
pomperj
pomperj 2016. 10. 30. 21:10
Előzmény: #66  berlini
#70
Tulbecsulsz, azt a szamot nem en legettem be, hanem a Goldman-Sachs tanulmanyban van. De neked nem keresem vissza.

Cipolla22 2016. 10. 30. 23:34
Előzmény: #66  berlini
#71
Az 1/4-et én is túlzónak tartom, de az biztos, hogy nagyon gyorsan meg fog nőni a számuk és a lítiumos befektetések szépen megtérülnek.
berlini
berlini 2016. 10. 31. 23:48
Előzmény: #70  pomperj
#72
Gondolom előtte bevásároltak belőle.
pomperj
pomperj 2016. 11. 01. 10:46
Előzmény: #72  berlini
#73
Van olyan legitim es bevalt befektetoi strategia, amit "ujdondasz investor"-nak hivok.

1)manapsag van 3-4 olyan uj technologiai foirany, ami oriasi valtozasokat hozhat.

A legfontosabb szerintem az e-auto, es ami velejar. Koztuk a lithium, onvezeto jarmu, Uber, stb. Ez kivalthatja az emberi tevekenysegek 30%at is.

A masodik az uj chip-generacio. Amik nemcsak egy PC teljesitmenyet es kommunikaciojat tudjak, hanem erzekelnek, mozognak, usznak, navigalnak, es kisebbek mint a hangya veseje. Gyogyaszat, hibajavitas, mikrorobot temakat forradalmasitja.

A harmadik az energiatermeles uj agazatai. Solar es tarolasi technikak, az olajfuras uj modozatai, a banyaszati robotizalas, a "mindenki maga termeljen energiat" elvet megvalosito technikak.

Es masok.

2)Vannak, akik minden penzuket ezekbe fektetik. Kovetik a fo iranyzatokat, hozzaertesre kepezik ki magukat. Es megveszik a jobb, vagy az Osszes igeretes IPO ceget. Aztan 5 ev mulva egyik milliomossa teszi oket.

Nem csak egy ceg gyorsjelenteseit lehet elemezni. Es vitazni, mennyire super, vagy megse az.
pomperj
pomperj 2016. 11. 03. 16:09
Előzmény: #67  tberki
#74
1)Biztos tudod, hogy 3 kulonbozo toltesi sebessegre lehet kapcsolni.

Az otthoni ejszakai aram tenyleg 12 ora alatt tolti fel: a villanyorak se birnak tobbet. De a masik veglet a supergyors, az 20 perc alatt eleri a 80% toltest. Mondjuk 450km vezetes utan neked is kell ennyi ido, hogy 80%os ra toltsd magad;-)

De a Forma1 toltessel nem versenykepes, az igaz;-)

2)LAC visszakorrigalt a varhato 0.50-0.52 koruli szintre. Es LIT mintha dupla-alj utani emelkedesnek latszana.
pomperj
pomperj 2016. 11. 03. 16:09
Előzmény: #67  tberki
#75
1)Biztos tudod, hogy 3 kulonbozo toltesi sebessegre lehet kapcsolni.

Az otthoni ejszakai aram tenyleg 12 ora alatt tolti fel: a villanyorak se birnak tobbet. De a masik veglet a supergyors, az 20 perc alatt eleri a 80% toltest. Mondjuk 450km vezetes utan neked is kell ennyi ido, hogy 80%os ra toltsd magad;-)

De a Forma1 toltessel nem versenykepes, az igaz;-)

2)LAC visszakorrigalt a varhato 0.50-0.52 koruli szintre. Es LIT mintha dupla-alj utani emelkedesnek latszana.
pomperj
pomperj 2016. 11. 07. 16:17
Előzmény: #75  pomperj
#76
Ma van LAC 0.50 alatt. Tankolom.
Cipolla22 2016. 11. 07. 20:07
Előzmény: #76  pomperj
#77
Ez jó ötlet!
tberki 2016. 11. 07. 20:54
Előzmény: #75  pomperj
#78
Hat Janos tokonszurnam magam ha minden 450km utan meg kene allnom 20 percre...
kukker 2016. 11. 07. 21:15
Előzmény: #78  tberki
#79
Én azon szúrom magam tökön, hogy vannak olyan önmagukat félistennek képzelő emberkék, akik azt hiszik, hogy 450km levezetése után nem romlik jelentős mértékben a figyelmük, koncentrációképességük, éberségük.

Egyébként egy sima Bp-Balaton távolságnál - 135 km - megáll az emberek többsége egy kávéra, pisi, stb, ami minimum 10-15 perc.
Észre sem veszed.
Ezalatt rátöltöttél újabb 100-150-et legalább.

Teljesen kifordított "dafke" érvrendszerrel nyomul egy-két emberek.

Az elektromos hajtás itt van, tökéletesen működik és tökéletesen alkalmazható és kiváltható az emberek számára.
A belső égésűnek a csillaga már lefele megy, a végjátéka elkezdődött.
Az idő nem számít, csak a folyamat milyensége.
A fosszilis hajtásnak leáldozóban van.

tberki 2016. 11. 07. 22:53
Előzmény: #79  kukker
#80
Nagyon nem mindegy hol teszel meg 450km-t. Autopalyan az 2.5 ora a fricceknel.

Tovabbra is azt gondolom ez meg nem az amit egy elso autotol elvarok. Na de masodik varosinak es neha elmenni ide oda, arra pont jo. Es ez mar oriasi ugras a 20-30kmekhez kepest ami volt meg nehany eve is.

Topik gazda

werkaz
4 3 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek