LEGYEN VÉGE A MOL EGYEDURALMÁNAK A MAGYAR OLAJPIACON!
persze, hiszen egyeduralkodó nagykereskedők a magyar piacon...kívácsi lennék mennyi lenne az ár ha megnyitnák a piacot és szabad lenne az import bármelyik olajcégnek.
Nem a Te hibád, ez egy folyamat eredménye.
Nem egy személyé, hanem egy korszaké. Mikor "el-privatizáltunk" azaz, elherdáltunk mindent. Egy generáció már ebbe született, nekik fel sem tűnik, hogy Magyarországon, szinte semmi sem Magyar. Éppen ezért, sokan nem is értik, hogy az XY cég, neki miért nem fizet ugyanannyit, mint otthon Németországban, vagy Japánban. Mert nekik, a Magyar munkaerő, csak egy eszköz. Addig veszik, amíg olcsó.
nézd már meg az usd/huf-ot... hol támasztja alá a csökkenést? az olaj is elég magasan van, az se támasztja alá... van olyan, hogy infláció. mol itthon? gyöngyösön találtak olajat vagy mi? vagy pécsen? akár tetszik akár nem az olajat kitermelni egyre költségesebb... nem értem mit értetlenkedsz reggel óta. Oszt 2008-2009ben mé esett akkorát a benzin ára? mol mé csökkentette?
Ezeket hamar megtudom válaszolni...
Ha dolgoztál/éltél Németországban, (Bajor régióra még inkább jellemző) hogy a Német, Német terméket vásárol! Mivel van rá igény, termel is Német. Ezért, van Német gazdaság.
Magyarországon, mi van? Japán gyárban dolgozol, Olasz tulajdonú bankba utalja a fizud, Francia tulajdonú üzletben vásárolsz, és Osztrák banknak fizeted a lakáshiteled... Nézz utána, kinek fizeted a víz, villany, telefonszámlád... Egy sem Magyar.
Igen, itt kifosztanak, mert azért dolgozhatsz XY külföldi cégnek, mert OLCSÓBBAN termelsz. Ha több pénzt kérnél, hazamenne. A profit, az anyacégnél csapódik le, a hasznot, mindegyik hazaviszi. Itt a melós, csak egy eszköz.
Törölt felhasználó2012. 04. 02. 17:37
#73
mondjuk egy átlag német ratyimelós keres 1500 eurót, nettó. ( 442.000 huf )
a benzin kb. annyi mint itt, a kaja is de van ami olcsóbb, a ruha is... a lakhatás kicsit több. víz/gáz/villany annyi mint itt. mobil olcsóbb, net olcsóbb...
miért van az, hogy az ottani átlagfizetésből megélsz, tulajdonképpen senki nem akar kifosztani?
amerikába miért kell egy gallon benzinért annyit kérni, amennyi? nincs fizetőképes kereslet? ott miért olcsóbb a xar bigmac -itt elitkaja-, mint itt?
ne félj te attól hogy itt tartósan csökken az ár, ja beetetésképpen 2-3 ft...amúgy meg most még nincs is itt a turistaszezon szal mire emelkedik a benzinár, mármint ezen indok alapján
értem én ezt is, ámde a benzint kőolajból csinálják mindenfelé. a MOl viszont itthon, saját finomítóban...tehát a trükkje az hogy noha az alapanyag azaz a kőolaj ára csökken, a mol költsége meg ugyanaz és emellett alacsonyabb mint pl. angliában, mégis a nemzetközi benzinárakat követi + igen usd/ huf pedig némileg inkább a csökkenést támasztaná alá mégis közel 1% emelkedő...
magyarul 3 tényező is a csökkenés irányába mutat mégis emelkedik, ezt dumálom reggel óta
most akkor leírom mégegyszer! lassan, hogy mindenki megértse!
a magyar benzinárak a nemzetközi benzinárak mozgását követik az usd/huf-fal korrigálva...
a kőolaj az az az IZÉ amiből csinálják a benzint... a benzin egy ÖNÁLLÓ késztermék amire van kereslet, kínálat, szállítási, tárolási költség függetlenül a kőolaj aktuális árfolyamától!
de az adón kell rugózni. ne vessenek ki ekkora adót, mikor az emberek keveset keresnek. Külföldön könnyű 2-3000 eurós fizetés mellett teletankolni az autókat... akkor voltaképp mi is a problémád? Ha idejön a bundzsi kondzsi olajcég se fogja olcsóbban kínálni, mert rámennek az ADÓK
nyilvánvalóan nem, de már unom magyarázni...pl. 5 ft-os emelésnek köze nincs az adóhoz mert azokat nem emelték..tehát a mol a hibás nem a sok adó...na én zárom a dedós partit aki nem tudja értelmezni a dolgokat azt sajnálom
én nem hőzöngök, csak arról van szó hogy nem az adón kell rugózni, mert áfa mindenre van...ezenkívül a benzinen csakúgy mint a cigin pián jövedéki adó van és kész....most hogy 49 vagy 54% (mást ír a portfolio, és mást az alábbi link) az mindegy akkor se 2/3-a meg 3/4-e az adó hanem keményen a legnagyobb szelet a molé.
48% a molé az egészből, a 3% kisker árrésen tudnak variálni a kutak, bár mivel gondolom az alsó limitet adja a piac ami most lesz 432 Ft/l, erre annyit tesz amennyit akar aztén a dallas csak néhány forintot a többi meg helytől függően többet vagy kevesebbet kijön szépen, ha a leírt 3% a kisker árrés akkor a kúton 445 körül, meg van ahol nagyobb lesz a kisker árrés ezért van 10-20 ft-tal drágábban is
pontosan: 49% az összadó, amiből mint bármire 21% az áfa tartalom, ez oké....az egyetlen extra adófajta a jövedéki, ez 23%...meg van valami 1 % valami kksz valami díj.
Tavaly áprilisban az Európai Bizottság egy olyan javaslatot fogalmazott meg, melyben megadóztatta volna az alternatív üzemanyagokat és fokozatosan kivezette volna azok adókedvezményét. Az Európai Parlament Gazdasági és Monetáris Bizottsága több módosítást is javasolt, ennek értelmében a környezetbarát energiahordozók 2023-ig adókedvezményben részesülhetnek, azt követően pedig minimális adóteherrel sújtanák azokat. Az Európai Bio- és Földgáz Autó Szövetség, melynek az MGKKE is tagja örömmel fogadta, hogy 2030-ig meghosszabbítást nyert a gáznemű hajtóanyagok pozitív jövedéki adó megkülönböztetése." link
LPG már 222Ft/l-től: link
Benzines autó gázosítása: link
kb. 180ezertől
Megtérülés: link
bár elismerem sosem tudtam megérteni ki és hogyan definiálja mi az a jövedéki termék, és hogyan kerül ebbe a kalapba össze a benzin meg a cigi meg az alkohol....mert nem kell a mindennapi élethez vagy mi?
mert ott bizony annyi rajta az adó itt meg ennyi, de a ciginek semmi köze a benzinhez, mármint a cigire általában az egészségügy miatt terhelnek óriási adókat mindenfelé, nyugaton főleg
Persze, ott van a profit.
Azt, hogy extra-e, azt nem tudhatjuk.
Mivel az olajár és a dollárárfolyam mozgása, meg az üzemanyagok piaci ármozgása nincs szinkronban (az olajár ugye fél évet csúsztatva van), időnként nyilván extra, időnként meg 0 vagy akár - is lehet. A gázárnál ugye volt - is, azért az üzemanyagnál nem tartom valószínűnek, mivel az szabadáras :-(
igen és itt van a kutya elesve....a nagyker árrés az csak 3,2 % igen, de a termelői ár az egész ár 45%-a...namost könnyű kiszámolni mennyi 1 liter kőolaj a piacon, és mennyiért adja termelői áron a benzint a mol...tehát ott van elrejtve valahol az extraprofit!!!!
ja, és a másik trükk hogy mint valaki írta a mol hazai költségekkel saját finomítóban csinál belőle benzint, de a nemzetközi benzinárakkal kalkulál és indokol...KÖSZI
LEGYEN VÉGE A MOL EGYEDURALMÁNAK A MAGYAR OLAJPIACON!
LE A KAPZSI MOLLAL!