Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Itt a lap alján néztem az árakat, direkt a nem akciósat mondtam, hogy lett a 9.5M-ból 14.5M? https://auto.suzuki.hu/vitara
Törölt felhasználó2023. 02. 02. 09:44
#190583
Látva a kommenteket, egyértelmű, az autónál is a lét határozza meg a tudatot. 100 millió feletti szabad tőkével nem mindegy, hogy 8,6 vagy 13,6 millióért vesz valaki és épp egy Suzukit? Neki kell jól érezni magát benne, nem másnak. A gond ott van, amikor 5 millió szabad tőkével lízingre vesz 20 milliós autót, akármilyen menő is az a márka.
vagy csupán igy tudnak egy megszokott környéken (orvos, iskola stb) egy élhetőbb lakást maguknak és közben magas ivben leszarják azokat a sznobokat akik ezen csámcsognak.
De egyebkent ha O a suzukit szeretne, mert ahhoz van jo szereloje miert toyotat vegyen, amihez nincs. A volvo meg tudtommal olyan problemas mint a nemet premiumok, az csak penzszivattyunak lenne jo.
Sőt, tovább megyek a nagy számok törvénye alapján suzukit az gondolom azért is fog tudni olcsóbban megcsináltatni, mert még mindig több fut azokból az utakon, mint toyota, tehát teljesen jó választás a suzuki, most ha Ő abból megveszi a legdrágábbat, mert telik rá még mindig védhető a fentiek alapján miért is úgy tett.
Teljesen jogsi-, meg minden-mentes vagyok, szóval kívülálló. :-) Viszont ha az lenne a feladat, hogy van cirka 15M autóra, és "Amindenmás" befektetésben, megélhetésben a jelenleginél (is) kényelmesebben megvan, akkor fenntartanám a tömközös életformát. Rengeteg érv szólna mellette. Aki napi szinten munka mellett vezet, az idegrendszerileg, látásban többnyire totál elfárad; a parkolás mindenhol ideg és/v. kiadás, elég keményen; rengeteg helyre el lehet jutni kényelmesen kötöttpályán úgy, hogy érdemi időmegtakarítás csak repüléssel lenne. Az utazás ideje alatt csomó kellemes és/v. hasznos dologra lehetőség van, amire autóban nem, családdal pláne. Az autó sétakocsizni lenne alkalomszerűen, szép időben, környéken, Bp-re csak vasár-és ünnepnap de. Vételárban mélyen alámennék mondjuk max. a fele környékére, és a különbözetet forgatnám kicsit, hogy az adódó költségeket x évig fedezzem. Ilyen keretrendszerben igazi csemegét vennék, stílusból, teljesen beleszeretés- és műkincsvadászathoz hasonló értékmentés- alapon: '30-as évekbeli Opel Olympia, 1959-es Ford Anglia, retró Bogár, új fényezéssel. A csúcs egy Hudson Hornet lenne, csillogóra újítva. :))) (Nem, a Pixar filmeknek biztos semmi köze nincs ehhez. ;-D) De egy ilyennek is lenne hangulata felújítva: Eladó használt PEUGEOT 201 1931-es gyártású erdeti állapo, 1931/1, Fekete színű - Használtautó.hu (hasznaltauto.hu)
Sajnos vidéken a jelenlegi tömegközlekedéssel nagyon sok helyen nem lehet megoldani a munkába járást egyáltalán, vagy csak elviselhetetlen hosszúidő alatt. Jelenleg 7-kor indulok 17-re otthon vagyok kocsival, tömeggel ez reggel 5-ös indulás és és este fél nyolcas haza érkezés. Nem nagy táv 40 km. Tudom váltsak munkahelyet...
Új autókról volt szó, amik ugyanannyiba kerülnek. Milyen pénzszivattyurol meg saját szerelőről beszélsz?? Jesszus ... Évente elviszed 1 olajcserére és garanciád van 2-3-5 évig ... Mégis mire költenél olyan borzalmasan sokat egy uj vagy 1-2 éves autó szervizére ... (hacsak nem taxis vagy, vagy évente nem 100e km-ket vezetsz)
OK, eladod 3-5 év múlva garancia lejárta után. A használtautópiac se foglalkozik vajon ezekkel a dimenziókkal, amit írtam, vagy az szerinted nem árazza be egy erősebb értékvesztésbe?
vetelkor mindig putri a legolcsobb a kategoriajaban, kb 90 nap megdolgozas es egy kontenernyi szemet kibontas,a majd egy kisteherautonyi epitoanyag beepitese utan utan siman hozza az atlag airbnb minoseget
Mindkét oldal pro- és kontra érvei érthetők, de engem pont a vezetés pihentet, kifejezetten ezzel tudom kiengedni az egész nap felgyülemlett “gőzt”. A tömegközlekedés nyomora, a hajléktalanok vergődése és a hosszú utazási idő, ami leszívná az energiámat. Ja, számomra 15 milliós autó nem opció, gond nélkül megengedhetném magamnak, de olyasmire ennyit nem költök ami csak viszi a pénzt…
Igen, ebben igazad van! Mo-on iszonyat sok az olyan település, inkább kistérség, ahol pocsék a menetrend, vmi egykori földesúr seggfejsége, vagy egy II. vh-s bombázás miatt ótvar helyen van a vasútállomás, vállalhatatlan állapotúak a járművek, főleg a voláné, szóval volna honnan hova eljutni. (Bájosan integetek a lézerDzsoninak. Szegény...) Nekünk egy fővonal mentén és BP. szájában mázlink van, de sokfelé járunk az országban, tudjuk, milyen gáz másutt. :(
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link