Topiknyitó: Hathor 2014. 04. 09. 17:46

Lakás/Ingatlan árak topik  

2014. április 9., szerda 15:07 Napi.hu

Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.



Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.



Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)



Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:



soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,

bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,

elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,

szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,

az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.



Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Y.O.L.O. 2020. 08. 14. 09:28
Törölt hozzászólás
#84500
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 08. 14. 09:20
Előzmény: törölt hozzászólás
#84499
Ezt nekem akartad írni? Én berlini tévedését javítottam. Szerinte nincs autóipar Budapesten, én pedig tudom, hogy hatalmas. 
Y.O.L.O. 2020. 08. 14. 09:16
Törölt hozzászólás
#84498
Lesliegoal 2020. 08. 14. 09:15
Előzmény: #84496  berlini
#84497
Üdv, gyere az OTP topicba, emlékszem évek óta jókat fórumoztunk ott!
berlini 2020. 08. 14. 09:11
Előzmény: #84493  CyrusTheGreat
#84496
Az analógiám 100%-osan jó.
Budapest életképtelen lenne a vidék teljesitménye nélkül.
A Budapesti GDP-nek sem eleme az autóipar.
Próbálok egyszerű analógiát találni.
Alaszkában az arnyaláz idején sokan meggazdagodtak és mégtöbben jöttek vissza nincstelenül elveszitve az induló tőkéjüket.
Tudod kiknek volt tuti tipp ráülni a hullámra odamenni és utána szinte biztosan meggazdagodni?
Azoknak akik az infrastruktúrát adták.
Boltosok, szállásadók éttermek, aranyfelvásárlók, bankok stb.
Ezek mind, kivétel nélkül meggazdagodtak.
De nekik is volt annyi eszük, hogy nem mondták, hogyha nem lenne az aranyláz akkor ők, mint nem aranyásók, ettől függetlenül ugyanugy meggazdagodtak volna.
Nos hidd el ezt a Dubai szállodások és egyéb vállalkozók is tudják.
Dubai papiron független az olajipartól, de halott lenne anélkül.
Y.O.L.O. 2020. 08. 14. 09:08
Törölt hozzászólás
#84495
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 08. 14. 09:05
Előzmény: #84492  berlini
#84494
Bosch, Knorr, Continental, Thyssen, csak hogy q 4 mammutot említsem. Hatalmas fejlesztési központok Budapesten. 
CyrusTheGreat 2020. 08. 14. 08:53
Előzmény: #84492  berlini
#84493
Az Emírségek föderációt alkotnak, azonban minden emírség saját büdzsével rendelkezik, amelyek felett ők diszponálnak. Dubai bevételeinek minimális része jön az olajból, a dubai beruházásokat és a turisztikai stratégiát pedig a városállam saját forrásból finanszírozta meg.
Teljesen más a struktúra, nem úgy működik, mint egy "normál" ország, nem helytálló a Budapest-Győr analógiád.
berlini 2020. 08. 14. 08:34
Előzmény: #84490  CyrusTheGreat
#84492
Magyarország GDP-je egyre nagyobb mértékben függ az autóipar teljesitményétől.
Ha leegyszerűsitjük a képletet, akkor álltihatjuk, hogy szó se lehetne GDP növekedésről, ha az itt gyárakat fenntartó folyamatosan beruházó nagy konszernek bajba kerülnének.
Magyarországon Budapesten a legnagyobb az egy főre jutó GDP, miközben Budapesten egyetlen nagy autóipari gyár sem üzemel (de még a beszállitókból is kevés)
Tehát Budapest akkor miből él?
Papiron nem az autóiparból.
Ez a függőség persze messze nem olyan nagy mint az Öböl országok függősége az olajkitermeléstől feldolgozástól.
Az is tény, hogy az olajkitermelők folyamatosan modernizálják gazdaságukat és diverzifikálnak, aminek az egyik látványos jele a turizmus fejlesztése.
De ennek ellenére mindennek a forrása ott az olajipar.
Az olajat többnyire nem egy Dubai felhőkarcoló tövénél termelik ki. (De javits ki ha tévedek) 
De a forrása az ütemes , látványos fejlődésnek ettől függetlenül az olajipar Dubaiban.
Anélkül a város hamar kipusztulna.
De ki tudja, lehet hogy még 10-20 év és a felépitett diverzifikált gazdasági struktura már akkor is életképes lesz, ha teljesen vége lesz az olajipari biznisnek. Én ebben szkeptikus vagyok.
CyrusTheGreat 2020. 08. 14. 07:05
Előzmény: #84481  glala
#84491
Nem mertem volna rá megesküdni, de ebben az esetben ténleg semmi értelme a titkolózásnak.
CyrusTheGreat 2020. 08. 14. 06:15
Előzmény: #84443  berlini
#84490
Olajbiznisz Dubaiban? Konkretan a GDP kevesebb, mint 2%-at adja.
https://web.archive.org/web/20180317113009/https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-01-14/dubai-s-the-very-model-of-a-modern-mideast-economy
Dubai hozzaallasabol es az elmult 40 eves okos tervezesi lepeseibol boven van mit tanulni. A turizmus, vendéglátás az UAE gdpben 12% koruli kontribucioval bir, ugy, hogy Dubaiba nagyjabol negyszer annyi turists megy, mint a tobbi emirsegbe osszesen, szoval ott meg ennel is magasabb.
Dubaiban sem azt nezte senki, hogy mennyire ures a regi kikoto meg az a ket souk, ami volt, hanem azon gondolkodtak, hogyan lehet ebbol az egeszbol penzt csinalni (raadasul jo penzt). Irrelevans, hogy most mennyire ures a Belvaros a viruspara alatt, ilyenkor 100%-kal azon kellene dolgozni, hogyan lehet atdolgozni a turizmus-strategiat, hogy az magasabb erteket es nagyobb bevetelt generaljon. Ennek egyik elso lepese az, ha leulunk es atgondoljuk, ki legyen az uj celkozonseg, utana jon az igenyek megismerese es a kiszolgalasa. Fontos lepes lenne az olcso buliturizmustol torteno elmozdulas - eleve nem tul jovoallo egy olyan uzleti palyan mzogni, ahol pontosan szamszerusitheto a maximalis bevetel es megvsnnak a nagyon eros keretek, amelyek teljesulese eseten merul fel egyaltalan a turistaban, hogy idejojjon (a buliturista egyenlotlenseg).
Fire73 2020. 08. 14. 01:06
#84489
Egy pesti panel értékesítési ideje
2013. július 126 nap.
2014. július 101 nap.
2015. július 45 nap.
2016. július 55 nap.
2017. július 81 nap.
2018. július 52 nap.
2019. július 70 nap.
2020. július 97 nap.
Szóval úgy pörög ez a piac, mint legutóbb 2014-ben. Vagyis sehogy.
Törölt felhasználó 2020. 08. 13. 23:33
Törölt hozzászólás
#84488
Törölt felhasználó 2020. 08. 13. 23:31
Törölt hozzászólás
#84487
Törölt felhasználó 2020. 08. 13. 23:27
Törölt hozzászólás
#84486
impudent 2020. 08. 13. 23:23
Előzmény: törölt hozzászólás
#84485
Menjetek a patak partra.
Egyszer Én is oda tévedtem alig vártam hugy kikeveredjek onnan
Törölt felhasználó 2020. 08. 13. 23:20
Törölt hozzászólás
#84484
Placi82 2020. 08. 13. 23:19
Előzmény: #84451  berlini
#84483
Március Porcius Cato mondta minden felszolalasa végén (volt pár ezer), hogy"Cartago delenda est" Karthagonak pusztulnia kell, és végül idős korára, de csak elintezte. Történelmi emlékeim szerint Antonius, Cesar halála után nem sokszor szólalt fel a szenátus ülésein. Talán a Julius Cézár gyászbeszede végén mondott ilyet egyszer . De ki vagyok én, hogy ilyen zsenit, akár kozgazdasabol, akár történelemből kijavítsak. 😉
Törölt felhasználó 2020. 08. 13. 23:18
Törölt hozzászólás
#84482
glala
glala 2020. 08. 13. 23:17
Előzmény: #84423  CyrusTheGreat
#84481
Ugyanazt az árat kaptam, nincs itt semmi látnivaló :)

Topik gazda

Hathor
Hathor
4 5 1

aktív fórumozók