Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
Üzletileg persze igazad van. anyagilag bukó de megszerzett tudás és képesség lesz cserébe. Nem, ugrálás egy napon belül már nincs. Nem bírom. 3nap min. lentlét van 2 vendég között. így éri meg .70liter benzin és 10e a pályadíj egy körre.
Azért javasolnék rá egy üzleti tervet. OK, lemegy, intézi a checkint és checkoutot, ez remek. Azaz leugrik oda, minden váltásnál? Oda-vissza út (1200 km) benzin és HR pálya költsége saccra simén megvan 50 ezer.
500at már kifizettem a gyerek jogsijára. Mire útra rakom kb egy millámba lesz. Nem csak PMÁP az élet , szarok rá, van abban is pár milla (OFF állapotra stb) ja és épp most cseszték le nekem a kamatot 11%ra. Infláció az egekben szart se ér a HUF. Te is tudod. A pocaktündi is feni rá a fogát. Nem vehetem el a gyerekem álmait. Nem nyitok excelt mert ha nekem ő lent egyedül megcsinál egy horvát vendéget azzal csinál 400-500eurót /hét. A jogsi (és a gyakorlat) a munkakeresésben is sokat számít. Én vagyok a család taxisofőrje és kicsit unom is már.
A gyerek az nem egy befektetés!!! (pénzügyi szempontból) Lehet hogy egyeseknek az, de alapvetően a nagyátlagnak nem . Ha ő szeretne egyet és ezért dolgozott, és dolgozni is fog vele, legalább megatanulja az értékét, mond kérlek az, hogy a gyerek később nem bassza majd el a fizetését hány ezer forintban vagy % ban mérhető ???
Nincs köze hozzá, csak annyi hogy oda is lejusson. Tehát HR kompatilbilis legyen. Majd küldöm le takarítani meg vendégeket fogadni mert nekem az évi min 10 kör kezd sok lenni.
Ha hozzáveszed, hogy a beleölt pénz 14,75%-on kamatozna buta PMÁP-ban, akkor nagy a sansz, hogy hülyére pizzafutárkodja majd magát a gyerek, hogy valahogy nullára kihozza a történetet. Amortizáció, szervíz, téligumi, stb. Nyiss egy Excelt a témának, gyűjts rajta minden költséget, a legapróbbakat is, aztán térjünk vissza rá egy év múlva, hogy mibe fájt, de szerintem elsírod majd magad.
Az már valami :D Nekem Németben nincs annyi részcascóval ok, nem friss a jogsi, de 0 Bonus (még a magyar autón van) aszem 450€ volt tavaly is meg idén is 1 es bonusban.
A felét meg a sarcokat fizetem, a gyerek egész nyáron dolgozott ő is adott bele. Munkához nem kell mert iskolába jár most múlt 18. Említettem neki hogy az autó állva is zabálja a pénzt így tessék menni futárkodni vele. Előtte meg kell tanítanom vezetni ebben a húsdarálóban. Az egy-két hónap. Nem a szomszéd Corvette-jét vettük meg, egy szaros vasaló swift az alany. Két Buzuki a családban.. szánalmasak vagyunk.. a nyaraló oda vissza 1200km. A gyerek egyedül akar oda menni , ott nincs lerobbanás, bohóckodás Rijeka alatt a szerpentineken. 3kiló oda egy autómentő Nagykanizsáról. Ezért Suzuki..
Igen, mi is mindenhova autóval ahova nem biciklivel. Mennyivel jobb bent a városban, se autóra se fűnyíróra nincs szükség és a havat sem kell lapátolni.
Lakás/Ingatlan árak topik
Lakásárrobbanást vár Magyarországon a guru.
Aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd - véli Zsiday Viktor.
Mind a kereslet, mind a kínálat oldaláról nagyon megalapozottnak tűnik egy többéves, komoly emelkedő trend, legalább 50 százalékos áremelkedéssel - állítja Zsiday Viktor az Mfor.hu-n megjelent írásában. (Amint arról beszámoltunk, egyes lakástípusok esetében már érzékelhető némi drágulás.)
Az ismert befektető szerint a következő tényezők indokolják az áremelkedést az ország központi régiójában és néhány nagyvárosban:
soha nem építettek ilyne kevést Magyarországon, mint mostanában,
bár az ország népessége csökken, a nagyvárosokba, ezen belül is különösen Budapestre továbbra is pozitív a migráció,
elindult a reálbérek növekedése, és várhatóan ez a következő években is így marad,
szinte soha nem volt még ilyen olcsó a forinthitel, mint most, több nagyobb bank is 6 százalék alatti szinten kínálja a jelzáloghiteleket,
az alacsony betéti kamatok miatt kényszerűségből a megtakarítók is az ingatlanpiac felé fordulhatnak.
Zsiday ugyanakkor megjegyzi: az újonnan érkező keresletnek először ki kell pucolnia a bedőlt hitelből visszamaradt lakásokat, az évek óta eladni kívánt ingatlanokat, stb. Ez a folyamat jó pár hónapig eltarthat, de utána hirtelen nem lesz kínálat, és a folyamatosan jelentkező kereslet hatására az árak egyszercsak fel fognak robbanni - véli a befektető. Úgy látja: aki akar, annak még van egy éve lakást venni, de később valószínűleg a mostani áraknál csak jóval drágábban tud majd.
link