Topiknyitó: Portfolio 2017. 08. 14. 11:49

Kötelezõvé teszi Brüsszel az elektromos autókat? - Vihart kavart az újabb kvótaterv  

Ugrás a cikkhez
Németország úgy véli, az Európai Bizottság az elektromos autókra vonatkozó kvóta bevezetését fogja javasolni a közeljövõben - közölte a német környezetvédelmi minisztérium a Reutersszel. A tárca szerint egy, az elektromos autók
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
elemes
elemes 2017. 08. 14. 11:49
Előzmény: #1  portfolio
#2
csak remélni merem, hogy a bizottság szakértői legalább fele olyan tájékozottak az elektromos autók háttériparának mozgásterét illetően, mint az index mai cikke. Szűk keresztmetszetek: - lítium - kobalt - mangán - nikkel - ritkaföldfémek
Törölt felhasználó 2017. 08. 14. 17:23
Előzmény: #2  elemes
#3
Én elolvastam az indexes cikket. Te képben szoktál lenni ebben a témaban, szerinted ezekből tényleg túl kevés bányászható ki a Földön, vagy lehetnek még jelentős fel nem tárt készletek?
elemes
elemes 2017. 08. 15. 10:31
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Nem vagyok annyira képben :) csak arról van szó hogy ez nem olyan, mint az olaj, hogy ötszázmillió éves plankton anaerob rothadásából származi, így aztán a felszín közelében max pár kilométer mélyen található. Az ércek (fémoxidok, karbonátok) sűrűségüktől függően helyezkedtek mozogtak amíg a föld felszíne nem volt (elég) szilárd. A nehezebbek egyszerűen elmerültek -- pl. uránium és nikkel: csillió tonna van belőle, de 6000 km mélyen. A kéreg megdermedése óta nehezebb érceket a vulkánok és a tektonikus mozgások hozzák felszínre. Szóval sokkal "determináltabb" és a geológiai viszonyokból sokkal inkább megjósolható, hogy hol van remény és hol nincsen. Nikkkel: link Kobalt: link stb. Ez olyan, mint a leopárdbőr kormány: amíg csak a Rolls Royce-okban van, legfeljebb a PETA kiabál, de ha minden autóban leopárdbőr kormányt akarnánk, megszaladna a leopárdbőr ára majd gyorsan kipusztulnak a leopárdok. Ma a világ autógyártása 70 millió darab: link és ebből a 70 millióból kb 1% a villanyautó (pontosabban: 2016-ban érte el az 1%-ot,az arány egyelőre növekszik). A cikkben szerepelnek számok, hogy a kritikus nyersanyagokból mekkora részt szív fel az autóipar -- és ennek a százszorosára kell számítani. Az 1%-nyi villanyautó ellenére gyengécskén halad a töltőhálózat építése: kedves ismerősöm mondta, hogy ha mennek a balcsira, kb tudják hol vannak töltőállomások, de ha épp ott dekkol egy tesla, akkor ők meg vannak lőve, mert az vagy két órán át tölti magát, nekik hiába kéne a töltő csak negyedórára. Szóval képzeljönk el a mostani benzinkutaknál tízszer-hússzor nagyobb darabszámú "villanykutat" is és azt az erőművi kapacitás, ami jelenleg nincsen, és kielégíti majd a villanyautók áramigényét. És azt az elektromos elosztó hálózatot, ami jeleneleg nincsen, és elviszi majd az erőművek energiáját a töltőállomásokra. Az olajbőség nyomán kicsit túl sokan lettünk ezen a bolygón.
elemes
elemes 2017. 08. 15. 13:07
#5
...szóval az elektromos autók GYÁRTÁSA lesz az egyik szűk keresztmetszet, a töltése meg a másik. a háztáki napelemes töltés előtt több akadályt látok, mint perspektívát.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek