Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 10. 08:40

Kitört a prémiumháború a BKV-nál  

Ugrás a cikkhez
A cégvezetés szerint 100, a szakszervezetek szerint 500 millió forint értékben fizették ki az elmaradt prémiumokat a BKV-nál, amely január végén kapott 9 milliárdos kölcsönt a fővárostól hitelei visszafizetésére. A vállalat szerint csak a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162703
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 02. 12. 11:03
Előzmény: #33  bigyula
#35
csak honnan szedsz elő új szakembereket? mert én azt látom, hogy a kormányváltások után olyanok bukkannak fel a semmiből, akik maximum teljesen középszerűek, vagy gyakran totál dilettánsok. ráadásul szorgalmuk sokszor megsokszorozza a kártékonyságukat, és persze mivel tapasztalatlanok, önkritikájuk nincs.

másfél éve rengeteg ilyen, korábban máshol (elehet, hogy nem véletlenül) nélkülözött, sértődött ember került "hatalomba", pedig tapasztalat és tudás nélkül elég nehéz jó teljesítményt letenni bármely terület asztalára.

elég megnézni néhány itteni arrogáns elvakult viktor hívőt... nulla tapasztalattal, tudással, viszont erős hittel védik a védhetetlent, érvek, tények nem számítanak, stb.

2-3 év alatt persze azért az "Újakból" néhányan kinőhetik magukat de közben elvész pár év, illetve váltás esetén kérdés, hogy mennyire történik "leszámolás". a BKV-nál is ez a helyzet, többen vannak, akik csinálnák normálisan a munkát, vannak menedzsment eszközök a hatékonyság növelésre, de sajnos politikai játszótér marad az egész...
Törölt felhasználó 2012. 02. 11. 11:23
Előzmény: #33  bigyula
#34
Ez is kellene teljesen új vezetőréteggel, de önmagában kevés. Ha nem változtatsz a struktúrán, akkor csak annyit érsz el, hogy a hitelezői oldalnak adsz egy méretes sallert, így a következő bkv-val már óvatosabbak lesznek (amíg emlékeznek a mostani bukóra), és hamarabb kikényszerítik következő csődöt.
bigyula 2012. 02. 11. 10:53
Előzmény: #32  Törölt felhasználó
#33
Én a BKV csődjét, felszámolását, és egy teljesen új cég létrehozását tartom csak járható útnak, amivel hosszútávon rendezni lehetne a budapesti tömegközlekedés biztosítását. Persze, nem olyan bénán, ahogy a MALÉV-val próbálta a kormány...
Törölt felhasználó 2012. 02. 11. 10:44
Előzmény: #30  bigyula
#32
Az a baj, hogy hiaba rugsz ki mindenkit, a ceg mar annyira szet van rabolva, eladosodva, az eszkozallomany meg lepusztulva hogy mar nincs az a vezetes ami ezt rendbehozna. Sokezer milliard forint nem terem csak ugy, pedig kell annyi a nullazashoz
Phylaxa 2012. 02. 11. 10:41
Előzmény: #29  Törölt felhasználó
#31
Bizony-bizony ezért nem jutunk előrébb. De próbáljuk csak elképzelni a következőt:

Holnap reggel 6-tól nincs prémium, jutalom, felsorolva az üsszes szinonímát. A felesleges "dolgozók"-nak azonnali felmondás. Az élő szerződések módosítása.... Csak pár dolog a sokból. Eredmény: holnap estére már itt lenne a cnn, a megbízott média pedig elkezdené nyomatni, a "diktatúra, vége a demokráciának...stb." kifejezéseket.... és az ellenzék kivonaulna az utcára. SZerinted lehet bármi értelmes változtatást csinálni? Pedig én optimista vagyok. :)
bigyula 2012. 02. 11. 10:35
Előzmény: #26  Törölt felhasználó
#30
"óriási bürokrácia halmazt építenek maguknak... jelentős a túlfoglalkoztatás, 1-2 ember által elvégezhető munkát hatan (!) végeznek. Mennyivel jobb lenne 4 embert kirúgni, a maradék kettőnek a fizetését megemelni teljesítményprémiummal a duplájára... mindjárt lenne hatékonyság"

Ez csak akkor működne, ha mind a 6-ot kirúgnák, és felvennének 2 újat, akik még nem fertőzöttek. De, előtte a teljes vezetést meneszteni kellene csoportvezetői szinttől felfelé...
Törölt felhasználó 2012. 02. 11. 10:29
Előzmény: #27  Phylaxa
#29
Ez így igaz Phylaxa, csak a dolog azért naivitás, mert bármelyik politika erőre igaz, hogy ha hatalomra kerül, akkor valamivel kifizeti a holdudvarának a támogatást. Ezek a kifizetések pedig az állami megrendelések, meg az állami cégek vezetői székei. Sajnos ez történik. Kisebb-nagyobb mértékben ez máshol így van, csak Magyarországon ilyen abszurd méretű. Aztán csodálkozunk, ha az ország meg adósságcsapdában van.
Törölt felhasználó 2012. 02. 11. 10:25
Előzmény: #26  Törölt felhasználó
#28
Ez teljesen "normális" államigazgatási magatartás. Ez a kisebb ellenállás, és sokkal jobban kifizetődő egyénileg. Miért akarnák hát megváltani a világot? Még ha csinálna is valaki valamit, akkor is az utánuk jövő várhatóan ugyanúgy folytatni fog a lenyúlást. Az adófizetők túl távol vannak ahhoz, hogy pusztán az ő érdekükért mindenkivel szembemenjenek.
Ezen csak az képes segíteni, ha valami kényszeríti őket a hatékonyságra. Mondjuk a piaci verseny. Rögtön elkezdenék kiszórni a hülyéket. Pontosan tudják minden szervezetben, hogy ki az akire valóban szükség van.
Phylaxa 2012. 02. 11. 10:17
Előzmény: #15  Törölt felhasználó
#27
Szerintem pedig a szerződéseknek kellene utánanézni. Van egy gyanúm, hogy ha nem fizetnének prémiumokat, jutalmakat (nem tudom mennyi szinoníma van rá), akkor sokkal több kártérítést kellene kipengetni. Mindig ott a lényeg amiről nem beszélnek. Amíg a szerződések nem lesznek rendben ennél a cégnél addig csak vesszük fel a hiteleket és fizetjük rá a kamatokat. Ez van sajnos.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 21:54
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#26
ismerem a BKV-t... belülről is... óriási bürokrácia halmazt építenek maguknak... jelentős a túlfoglalkoztatás, 1-2 ember által elvégezhető munkát hatan (!) végeznek. Mennyivel jobb lenne 4 embert kirúgni, a maradék kettőnek a fizetését megemelni teljesítményprémiummal a duplájára... mindjárt lenne hatékonyság. ráadásul a politikai váltások segghülye embereket raknak vezető pozíciókba... az utolsó váltás tényleg kritikán aluli volt... milliárdok mennek/mentek el értelmetlen beruházásokra, miközben egyes egyéb partnereket gyakorlatilag kizsigerelnek költségtakarékosságra hivatkozva, kb úgy, mint amikor a vezetők felmarkolják a prémiumot, miközben az igát cipleők nagy része valóban szív...

ez a BKV. ha ezt megszorozzátok ezerrel, akkor megkapjátok a MÁV-ot, ami még sokkal durvább. kiskirályok uralják a céget, milliós fizetésű zsaroló szakszervezetisek verik a tamtam dobot ha kell ha nem... stb.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 19:43
Előzmény: #23  Törölt felhasználó
#25
Na ezt még nem hallottam,kíváncsi lennék mit szólnának ha a parlamentben 11 fokban kellene ülésezni?Mindjárt kiosztanának maguknak 1-200ezer fagypénzt!Iskolák fűtésein spórolni? Aki ezt kiejti a száján nyugodtan szembeköphetné magát a tükörben!
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 18:39
Előzmény: #22  szivacs
#24
Gond nélkül? Kizárt dolog,nem lennék ott buszsofőr a -40 fokban! Az tuti hogy szívnak mint a boci,elátkozzák a magyarok istenét arra mérget vehetsz!
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 13:08
#23
A feleségem egy iskolában dolgozik a fővárosban. Még január közepén kaptak egy levelet a Tarló répától, hogy 10%-al kell tovább csökkenteniük a költségeiket, ezzel támogatva a BKV-t, emiatt a fűtést csökkentsék. A feleségem elmondása szerint 11 fokban megy a tanítás az osztálytermekben. Most amikor kint durva mínuszok röpködnek. Baromi érdekes!!! Még mindig megy a lopkodás, pedig már elméletileg a tolvajt is ellopták. Ez kérem nem Mária, hanem Jézus Mária országa.
szivacs
szivacs 2012. 02. 10. 12:43
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#22
"De milyen érdekes, hogy Oroszországban gond nélkül mennek a buszok akármilyen hidegben is, az Ikarusok is, a 40 évesek is."
A Rába egyébként hátsóhidakat, önjáró alvázakat gyártott az Ikarusokhoz, meg a honvédségnek is pl. MAN motorral - úgy is hívták: Rába Manci.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 12:25
Előzmény: #20  Törölt felhasználó
#21
Most már értem.Nincs is több kérdésem.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 12:15
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#20
Mert ott nem az a cél hogy nyereséges legyen,hanem hogy a sok támogatást meg a bevételt ellopják vagy visszaosszák pártpénzként,amiből a sok köcsög él mint marci hevesen.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 12:11
Előzmény: #16  Törölt felhasználó
#19
Egyszer már felvetettem, most megkérdezem ismét.
Egy kamionos vállalkozó ha 300 Ft-ot kap kilométerenként,akkor már boldog.A kamionban kb ugyanolyan motor van mint a buszokban és kb ugyanannyit fogyaszt is mint a busz.A kamionos ebböl a 300 Ft/km dijból Újkamiont vesz,tankolja szervizeli sofört fizeti adöt fizet és még nyereség is marad.Akkor a BKV hogy-hogy nem jön ki mondjuk 300 ft-os jegyekből?Vegyünk mondjuk egy adott járatot ami megy egy irányba 10 km-t és csak 10 utas vált jegyet akkor már nyereségesnek kéne lenni vagy nem?
csendben 2012. 02. 10. 11:58
Előzmény: #17  Törölt felhasználó
#18
Ilyeneket mondani "a vas és acél országá"-ban!
:-)
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 11:45
Előzmény: #13  szarvasvadasz
#17
Azt nem tudom mennyire volt világhírű,de hogy ezek az ikarus buszok már húsz éve is elavultak voltak az tuti.A rába motorról meg már ne is beszéljünk,röhejes technika,nem ért három forintot.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 11:29
Előzmény: #1  Portfolio
#16
Na akkor most vagyunk abban a helyzetben, h. a lelkes anti-privatizációs hazafiak letegyék a virtuális asztalra a javaslataikat a BKV újragondolásának tárgyában. Itt van magyar, nemzeti érték, stratégiai vállalat, óriási vagyon, stb.
Nem utólag kell okoskodni, meg nosztalgiázni, h. hagytuk elkótyavegyélni, meg kamu CBA-kal prezentálni, h. hány 100 milliárd mínusz ez évente, h. megszűnt/magánkézbe került.

Személy szerint kurvára unom már ezt a 20 éves lemezt, h. eladunk valamit bagóért, jön valaki rendbeteszi, üzletet csinál belőle, majd utólag hőbörgünk, dehát ez jól működik miért kellett eladni!

Egy piaci befektető feléből építene metrót, 10 éven belül megoldaná az elővárosi közlekedést (hülye lenne nem rámenni az aranybányára) és csak ott működtetne járatokat, ahol van rá kereslet! Ez a befektető valószínűleg nem lenne magyar, de a jelenlegi viszonyokat ismerve engem ez sem zavarna!

Nem akarom elhinni, h. egy 2 milliós városban nem lehet nyereségesen közlekedési vállalatot üzemeltetni!
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:59
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#15
"te szórakozol minuszozással? leszokhatnál róla."

Nem, én nem szoktam dedózni.

"ha én bkv-s lennék, én is elfogadnám a pénzt, mégtöbb pénzt is."

Én is. De ha meg én vagyok a BKV vezetője és azzal vagyok megbízva, hogy rendbetegyem a csődhalmot, akkor nem osztogatok jutalmakat. És ha én kerülök kormányra és azt hangoztatom, hogy rendet rakok, akkor sem hagyom, hogy jutalmakat osztogassanak.

"ez az ország sutyeráknak nevel. aki tudja mi a tisztesség, éhenhal."

Ez is igaz sajnos. De előbb-utóbb ennek változnia kell, különben lehúzhazjuk a rolót.
csendben 2012. 02. 10. 10:58
Előzmény: #12  Törölt felhasználó
#14
Vasút is megkapta a maga 5milliárdját,nincs min csodálkozni! :-)

szarvasvadasz
szarvasvadasz 2012. 02. 10. 10:58
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#13
Óóó, ha már buszosdi, van itt még pár hazai gyöngyszem: hová tűnt az egykor világhírű hazai buszgyártás? A világon szinte mindenhol ismerték az Ikarus nevet. Szomorú helyszíni beszámolót hallottam Széles úr áldásos munkájáról, amikor a volt Ikarus csarnokban beszélgettem pár éve valakivel.

Erre ma meg ezt találtam:

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:53
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#12
te szórakozol minuszozással? leszokhatnál róla.

ha én bkv-s lennék, én is elfogadnám a pénzt, mégtöbb pénzt is.

ez az ország sutyeráknak nevel. aki tudja mi a tisztesség, éhenhal.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:50
Előzmény: #10  szarvasvadasz
#11
Egyébként ez tényleg több, mint felháborító, hogy van egy csődtömeg állami cég. Szerintem eleve túlfoglalkoztatottsággal, már ami az adminisztratív, igazgatási részt illeti, mindenképpen. Államipénzből konszolidálják, támogatják, megmentik folyton. Plusz adó bevezetését tervezik (!). És erre jutalmakat osztogatnak. Egészen elképesztő.
szarvasvadasz
szarvasvadasz 2012. 02. 10. 10:46
Előzmény: #1  Portfolio
#10
"...csak a dolgozok egy részét érinti a prémium: vezérigazgató-helyettesektől lefelé az üzem- és művezetőkig vannak a premizáltak..."

Utoljára gyerekkorukban ültek Metron, és azt hiszik, hogy még most is úgy csillognak a járgányok.

Azok a szerelők és sofőrök, akik meg hivatástudatból, a leleményességüknek és a szakma szeretetének köszönhetően nap mint nap csodát művelnek, hogy "működjön a múzeum", még csak meg sincsenek említve???

Hááát, aki ma vezetőként képes prémiumot felvenni ennél a cégnél, tuti, hogy a lakásában egy tükör sincs. És föl ne merjen szállni egy BKV járatra, mert még meglincselik.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:43
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
ezek még többet lopnak mint a szocik.
aljasok.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:37
Előzmény: #1  Portfolio
#8
most megy a hőbörgés,de a végén senki nem lesz felelősségre vonva. a pénz meg folyik el a csókosok zsebeibe,és folyni fog egészen addig,amíg egy kívülálló a lecsóba nem csap.de ez lehet sose jön el. most őszintén milyen visszatartó erő létezik,hogy ne tegyék? semmi. a nyílvánosságot etetik az ilyen cikkekkel,mi jól felidegesítjük magunkat,de úgysem történik semmi.
tényleg le kéne egy kettőt lőni közülük,hogy megijedjenek.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:30
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#7
ezen már csak mosolyogni lehet. hihetetlen milyen gerinctelenül "lopnak".

ugye szorgosan váltogatjátok át a forintocskákat, -szinte- bármire?

előbb utóbb bedől ez a retekbazár.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 10:24
Előzmény: #1  Portfolio
#6
Prémium nem akkor jár, ha valaki JÓL elvégzi a munkáját ?
Márpedig itt még csak elégséges munkavégzésről sem lehet beszélni.
Felháborító.
Kínában ilyen dolgokért néha halálbüntetés jár.
omaha 2012. 02. 10. 09:47
Előzmény: #1  Portfolio
#5
Megy a nagy duma, aztán meg megy a birka nyírás!Beeeee...! Négy mancs hol vagy????
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 09:34
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#4
Nem, ez nem premium, ez csak ugy jar, a premium meg csak ezen felul jon :D meg egy kis benzinkartya
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 09:32
Előzmény: #1  portfolio
#3
Szanalmas ami itt folyik, a tragikomedia hatara. Nem baj, ezt a par hetet mar kibirom a csodig, de akkor tuti pezsgot is bontok.
Törölt felhasználó 2012. 02. 10. 09:17
Előzmény: #1  portfolio
#2
prémium??? Állami mentőcsomagból :))

NA ez a dúúrva.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek