Topiknyitó: Portfolio 2017. 01. 17. 13:50

Kitiltották a dízel autókat a norvég fővárosból  

Ugrás a cikkhez
A norvég fővárosban, Oslóban kitiltották az utakról a dízelüzemű járműveket "akut, magas légszennyezettségre" hivatkozva. A tiltás norvégi idő szerint reggel 6 órától érvényes és egészen addig életben marad, amíg a levegő szennyezettsége nem...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=242670
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2020. 10. 16. 00:59
Törölt hozzászólás
#29
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 12. 17:26
Előzmény: #26  Stiv
#28
Hát igen. Csak arra utaltam hogy statisztikailag egyelőre nagyobb eséllyel omlik össze parkoló tesla tűz miatt. Most épp dízel miatt történt, de ha értelmesen közelítjük a dolgot akkor ebből nem vonunk le semmilyen következtetést a dízelekre nézve. Szimplán nem lenne tudományos.
trollbamondo 2020. 01. 12. 17:26
Törölt hozzászólás
#27
Stiv
Stiv 2020. 01. 12. 17:21
Előzmény: #25  gombócból_is_sok
#26
Elég nagy baj ha tűz miatt egy parkoló összeomlik....
 
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 12. 17:03
Előzmény: #15  Stiv
#25
Hány parkoló omlott össze dízel tűz miatt az elmúlt húsz évben a világon?
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 12. 17:02
Előzmény: törölt hozzászólás
#24
Lemaradtam. Valaki alagutat akar odaásni?
Stiv
Stiv 2020. 01. 12. 17:01
Előzmény: törölt hozzászólás
#23
Te elmehetsz Kairóba Gibraltáron keresztül is, 
nekem jó lesz Törökország felé is. :)
trollbamondo 2020. 01. 12. 16:44
Törölt hozzászólás
#22
Stiv
Stiv 2020. 01. 12. 16:23
Előzmény: #20  totoro
#21
Pár éve vonattal mi is ki akartunk menni Hannoverbe, 2 főre lett volna kb.60 ezer forint. Plusz költség lett volna felmenni Budapestre is ami 200km. Hetekig rágtuk a dolgot aztán kimentünk autóval, ami közel 1200 km.
totoro
totoro 2020. 01. 12. 16:10
Előzmény: #17  Stiv
#20
Európán belül nem éri meg vonatozni. Lányom nyert két éve Interrail jegyet (Állam bácsinál lehetett pályázni minden 18 évesnek, megnyerte, és 3 barátot is vihetett) tehát ingyen vonatozhatott Európában. A végén hagytuk az egészet a fenébe, mert a gyors vonalakon a pótjegyet ki kellett fizetni az ingyenjeggyel is, és végül még az ingyen jegy is drágább mint a repcsi.
Stiv
Stiv 2020. 01. 12. 16:05
Előzmény: törölt hozzászólás
#19
Gibraltár 
trollbamondo 2020. 01. 12. 16:05
Törölt hozzászólás
#18
Stiv
Stiv 2020. 01. 12. 16:02
Előzmény: #16  DAXHU
#17
Ha valaki repülővel messzebbre akar utazni az már nagyon drága mulatság, sajnos ezt csak bizonyos réteg tudja kifizetni.Olyan közlekedés kell ami gyors és amit mindenki ki tud fizetni ,ezért a vasútban soha nem látott lehetőségek vannak.
Aki a térképet megnézi az látja,hogy a vasúttal elég sok helyre el lehetne olcsón és kényelmesen utazni.
Személy szerint nagyon sajnálom,hogy a magyar kormány nem vevő a költséghatékony személyszállításra.   
.
A mostani technikával simán lehetne 500 km-h val közlekedni, egy óra alatt le tudnák az Adriára menni. 
Ha lenne kormányzati érdek meg egy normálisan működő világ, akkor már régen Afrikába is eljuthatnánk gyorsvonattal.
DAXHU 2020. 01. 12. 11:26
Előzmény: #13  Stiv
#16
Számomra elég egyértelmű, hogy a vasút lehet a jövő, mind a logisztikában, mind a személyi közlekedésben.  Egy 400-500 km/h-val közlekedő vonat abszolút alternatívája lehet egy Budapest-Párizs repülőútnak. Nagyon sok időt vesz el, míg elindulok otthonról és felszáll a repülő. A célállomásnál kicsit kevesebb idő, de ott is  min egy óra veszteség van a vonattal szemben. Kontinensek között nyilván nem alternatíva.
Stiv
Stiv 2020. 01. 11. 15:32
#15
Dízel autóból eredő tűz miatt omolhatott össze egy norvég reptér parkolója
.
https://villanyautosok.hu/2020/01/10/dizel-autobol-eredo-tuz-miatt-omolhatott-ossze-egy-norveg-repter-parkoloja/
Stiv
Stiv 2020. 01. 11. 15:02
Előzmény: #13  Stiv
#14
Újabb város, ahonnan ki fogják tiltani a nem elektromos autókat
.
Érdekes kezdeményezésről érkezett hír nemrégiben, az angliai Oxford városa ugyanis bejelentette, hogy az év végéig biztosan bevezetésre kerül az ún. zéró-kibocsátási zóna, amely a város központját fogja lefedni és mindenkinek fizetnie kell a behajtásért, aki bármennyi káros anyagot kibocsátó járművel akar behajtani. A cél kettős, egyrészt így akarják arra ösztönözni a sofőröket, hogy minél kevesebbet használják autójaikat, másrészt az elektromos autók használatát szeretnénk népszerűsíteni. A tervek szerint a 2017 óta kidolgozás alatt álló koncepció idén decemberről lép majd életbe. Az eredeti tervekhez képest egyébként ez is enyhébb irányvonal, hiszen anno a képviselők azt akarták, hogy ne is lehessen a város központjába behajtani károsanyag kibocsátással rendelkező járművel, de végül ebből az lett, hogy a londonihoz hasonló kibocsátási zónát hoznak létre, ahova nagyjából 4000 forintnyi összegért hajthat be az, aki nem elektromos autóval érkezik.
.
https://duplakuplung.com/ujabb-varos-ahonnan-ki-fogjak-tiltani-a-nem-elektromos-autokat/
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 06. 12:21
Előzmény: #11  kukker
#12
Felmész a hegyvidékre és egymás után jönnek olyan zöld rendszámosok, hogy menten beszarsz, toyota land cruiser, audi q7, 7-es bmw stb, ezekhez képest mondjuk az e300 tényleg egyenesen tisztítja a levegőt.
kukker 2020. 01. 06. 12:12
Előzmény: #10  gombócból_is_sok
#11
Hát a mainstream trendnek meg kell felelni, nincs mese.
Ennek az ellenkezője, amikor zöld rendszámmal mászkál a duplakipufogós merci.
Mercedes-Benz E 300 de
El is hiszem - (nem) -  hogy baromira környezetbarát és, hogy megérdemli a jogosultságot.
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 06. 12:05
Előzmény: #9  signal2
#10
Ezzel teljesen tisztában vagyok. De mégis, ami most megy az mellőzi a józan megfontolást.
signal2
signal2 2020. 01. 06. 11:43
Előzmény: #8  gombócból_is_sok
#9
A városokból a légyszennyezettség miatt tiltják ki a régi autókat, nem az életciklusra számított környezetterhelésük miatt.
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 06. 11:38
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#8
Amúgy simán érdemes lenne azt is összevetni a környezetvédelmi elemzések során, hogy mi a jobb: ha valaki húsz évig használ egy kilencszáz kilós kettes golfot egyhatos motorral, nem túl remek emisszióval, vagy ha azalatt a húsz év alatt megvásárol öt darab kéttonnás modern járművet, az első négyet háromezres de nagyon remek korszerű motorral, az utolsó előttit kétliteres hibridként, az utolsót pedig féltonnányi akkuval mint villanyautót. Lehet hogy a golf négyszer ökotudatosabb választás, mégis őt éri a hátrányos megítélés. Arra leszek kíváncsi, mikor megy ki a divatból a felesleges fogyasztás. Most gyakran látom azt, hogy fast fashion és takeaway kávé fogyasztó szakállas yhuszárok magyaráznak a helyes környezettudatosságról, amibe ilyen baszom zöldrendszámos óriásvasak meg mindenféle pazarlás belefér, a figyelem eközben a húszéves golf behajtási engedélyén meg a szívószál anyagán van, ami röhejes.
Stiv
Stiv 2020. 01. 06. 11:20
#7
Kitiltották a 2006 előtti dízeleket és a 2000-nél korábbi benzineseket
.
Az új évtől nem közlekedhetnek a legszennyezőbb gépkocsik Spanyolország és Belgium legnagyobb városaiban.
.
Spanyolország második legnagyobb városából, Barcelonából csaknem teljesen kitiltották a Spanyolországban 2006 előtt forgalomba helyezett dízelautókat és a 2000 előtt üzembe helyezett benzines gépkocsikat. 
http://www.jarmuipar.hu/2020/01/kitiltottak-2006-elotti-dizeleket-es-2000-nel-korabbi-benzineseket/
Törölt felhasználó 2017. 01. 17. 15:46
Előzmény: #3  elemes
#6
Simán vannak. 10,5 év az autók átlag életkora, ami ugyan jóval alacsonyabb, mint Magyarországon, de pl. UK-nél vagy Németországnál magasabb.Na meg láttam elég sok 15-20 éves autót saját szememmel Osloban.
bigyula 2017. 01. 17. 15:14
Előzmény: #2  qwertz77
#5
Ez az igazán érdekes:

"...Felmerül a kérdés: ennyire rossz eredménnyel hogy kaphatott egyáltalán típusbizonyítványt, hogy engedélyezhették a Smart Fortwo forgalmazását? Az EU-ban csupán a közvetlen befecskendezéses benzinesek számára létezik határérték a kipufogógázban lévő finompor mennyiségére, de a Smart Fortwo szívócsőbefecskendezéses, így számára ilyen határérték nincs..."
bigyula 2017. 01. 17. 15:02
Előzmény: #1  Portfolio
#4
Megint egy szenzációhajhász cím.

kitiltották = szmogriadó miatt korlátozták
elemes
elemes 2017. 01. 17. 14:53
Előzmény: #1  Portfolio
#3
Mondanám, hogy a zöldséges merci és egy modern mazda között van különbség, de Oslo, ott nincsenek öreg dízelek.
qwertz77 2017. 01. 17. 14:06
Előzmény: #1  portfolio
#2
Lesz sok occsó importautó hamarosan :-)

Bár ha elolvasom a

link

cikket, akkor egy dízel BMW vagy Merga sokkal tisztább is lehet, mint egy pici benzines Smart for 2

Elég döbbenetes.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek