Topiknyitó: Portfolio 2017. 11. 30. 09:44

Itt a lista: ezekben az európai országokban terjednek szupergyorsan az elektromos autók  

Ugrás a cikkhez
Belgiumban 147 százalékkal több elektromos autót adtak el 2016-ban 2015-höz képest, míg a korábbi kiemelkedõ adatokat felmutató Hollandiában 47 százalékkal, Dániában 70 százalékkal kevesebbet - közölte a La Libre Belgique címû
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Stiv
Stiv 2020. 02. 14. 20:33
#18
2022-ben kerülhet gyártásba a VW elektromos mikrobusza
.
Németországban kezdődik meg 2022-ben a Volkswagen elektromos mikrobusz sorozatgyártása, melyet az egész világon forgalmazni fognak, mondta Johan de Nysschen, a Volkswagen amerikai vezérigazgatója a Motortrendnek.
.
https://villanyautosok.hu/2020/02/13/2022-ben-kerulhet-gyartasba-a-vw-elektromos-mikrobusza/
Stiv
Stiv 2020. 02. 14. 20:27
#17
A csehek is gyártják az elektromos Konát.
.
A zéró károsanyag-kibocsátású járművek iránti kereslet folyamatos növekedéséhez igazodva a Hyundai Motor megháromszorozza az európai piac számára biztosított Kona Electric modellek számát. A vállalat 2020 márciusától megkezdi a Kona Electric gyártását csehországi gyártóüzemében, valamint megnöveli a dél-koreai Ulsanban működő létesítmény által szállított járművek számát. Ezen intézkedéseknek köszönhetően az európai ügyfelek jóval gyorsabban megkaphatják megrendelt autójukat.
.
A Hyundai azért döntött úgy, hogy Európában is gyártásba veszi a Kona Electric modellt, hogy még magasabb színvonalon szolgálhassa ki európai ügyfeleit. A 2018 óta forgalmazott Kona Electric iránti kereslet minden várakozást felülmúlt: a kapacitás növelésével a Hyundai a folyamatosan erősödő piaci igényhez igyekszik igazodni. 2020-ban a Hyundai több mint 80 ezer emissziómentes járművet kínál európai ügyfeleinek, a Kona Electric-től kezdve az Ioniq Electric-en át a Nexo üzemanyagcellás gépkocsiig.
.
http://www.jarmuipar.hu/2020/02/csehek-gyartjak-az-elektromos-konat/
Stiv
Stiv 2020. 02. 14. 20:24
Előzmény: #15  gombócból_is_sok
#16
Egyre több az elektromos autó Európában
.
Európa-szerte átlagosan 60 százalékkal növekedett az újonnan forgalomba helyezett elektromos járművek száma az elmúlt egy évben, amely főként a töltési infrastruktúra fejlődésének és az állami ösztönzőprogramok kiterjesztésének köszönhető. A környezetbarát autózás támogatása különösen Magyarországon, Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Portugáliában jelentős – derül ki aLeasePlan kutatásából.
.
2050-re a globális felmelegedés mértéke a 1,5 fokot is meghaladhatja, amit csak zéró szén-dioxid kibocsátással lehet elkerülni. A közúti közlekedés a világ CO2-kibocsátásának 20 százalékát teszi ki csak az EU-ban, ráadásul a forgalomban lévő járművek fele vállalati tulajdonú, ezért az autóipari szereplőknek és a cégeknek is felelősséget kell vállalniuk a karbonsemlegesség megvalósításában. Ennek elősegítésére az Európai Parlament és az Európai Tanács meghatározták, hogy 2030-ra az új személygépjárművek kibocsátási értékét 37,5 százalékkal, a haszongépjárművekét pedig 31 százalékkal kell majd csökkenteni a 2021-es adatokhoz képest.
.
Ezenkívül mintegy 20 járműgyártó és ugyanennyi ország tűzött ki az elektromos járművek használatára vonatkozó célokat az elmúlt években, melyek következtében öt év alatt meghatszorozódott a teljesen elektromos és plug-in hibrid járművek száma, így 2018 szeptemberében már 4 millió ilyen közlekedési eszköz volt forgalomban.[5] Az előrejelzések szerint ez a növekedési tendencia folytatódik a következő évtizedekben is: az elektromos autó eladások 2030-ra várhatóan elérik majd a 28 milliót, 2040-re pedig az 56 milliót.[6]
.
https://www.mmonline.hu/cikk/egyre-tobb-az-elektromos-auto-europaban/
gombócból_is_sok
gombócból_is_sok 2020. 01. 11. 17:24
Előzmény: #14  Stiv
#15
Gyártó szinten nem semmi hogy a vw mennyire vezet. Fene se gondolta volna.
Stiv
Stiv 2020. 01. 11. 15:50
#14
2019 is a Nissan Leaf éve volt Magyarországon.
               Eladott mennyiség / Részesedés
Nissan Leaf45324,7%
Volkswagen e-Golf35619,4%
BMW i322312,2%
Volkswagen e-UP!1819,9%
Hyundai Kona electric1789,7%
Renault Zoe834,5%
Tesla Model 3814,4%
Hyundai Ioniq electric553,0%
Smart ForFour522,8%
Smart ForTwo462,5%
Audi e-tron351,9%
Nissan e-NV200 Evalia291,6%
Jaguar i-Pace201,1%
Mercedes-Benc EQC120,7%
Tesla Model X110,6%
Tesla Model S80,4%
Mercedes-Bens B 250e70,4%
Kia e-Niro30,2%
Összesen1833
Stiv
Stiv 2020. 01. 11. 15:39
#13
Forradalmi változások előtt áll a magyar autóvásárló?
.
A 2020-ban érkező elektromos újdonságok listája árakkal, hatótávokkal, dátumokkal
.
Soha nem látott mennyiségű elektromos autó ömlik be idén a hazai szalonokba, ráadásul az átlagos hatótáv feljebb megy, az átlagár viszont lejjebb. 2020 végére körülbelül 40 különféle modell lesz megvásárolható Magyarországon, az év legolcsóbb villanyautójáról azonban már január elején lemaradt a kedves olvasó, ugyanis mindet lefoglalták tavaly..Pár nap alatt elkapkodták a magyar vevők az elektromos Škodákat a konfigurátor november végi megnyitása után. Állítólag lefoglalózták a Citigo iV-nek mind a 200 darab, 2020 egészében idehaza értékesíthető példányát. A hírek szerint ráadásul 60 százalékban magánszemélyek mozdultak rá az újdonságra.
Magyarázat?
.
Egyszerű! 6,5 millió forintért vadonatúj villanyautót ad a márka, ráadásul ebből csak 5 milliót kell kifizetni a 1,5 milliós állami támogatás levonása után.
https://www.vezess.hu/magazin/2020/01/10/elektromos-auto-kinalat-ar-hatotav-datum/
Stiv
Stiv 2020. 01. 11. 15:23
#12
Megnyílt a harmadik szupergyors IONITY töltőállomás Magyarországon
.
A Shell az elektromos töltőhálózatot üzemeltető IONITY-vel együttműködve Balatonkeresztúron nyitotta meg az állomást, ezzel egy időben pedig bemutatta a Shell Recharge töltőpontot is, amely a Shell globális, saját márkája.
.
Örömmel tölt el, hogy ma új fejezetet kezdünk a Shell kiskereskedelmi üzletágának életében Közép- és Kelet-Európában. A Shell V-Power prémiumüzemanyagok bevezetésével a tradicionális üzemanyagok innovációját ösztönöztük a régióban, de most egy új korszakot nyitunk, és alacsony kibocsátású közlekedési üzemanyagot biztosítunk vásárlóinknak” – mondta Kapitány István, a Shell globális kiskereskedelmi alelnöke.Az IONITY gyorstöltő állomás (amely a harmadik Ionity töltőállomás Magyarországon) az M7-es autópálya mentén, a balatonkeresztúri Shell töltőállomáson, így az elektromos autók már egyre hosszabb utak megtételére válnak alkalmassá. Mind a négy töltőpont akár 350 kW töltési teljesítményt kínál, ezt a teljesítményt jelenleg egyetlen villanyautó sem tudja felvenni. A gyorstöltők 10-15 perc alatt fel tudják tölteni az új generációs elektromos járműveket, ez háromszor gyorsabb, mint az autósok számára jelenleg elérhető töltők.„Izgatottak vagyunk, hogy a Shell-lel együttműködve folytathatjuk hálózatunk bővítését Közép- és Kelet-Európában. Az IONITY töltői felkészültek az akkumulátortechnológia fejlődésére és a jövő elektromos járműveire. Hálózatunknak köszönhetően a jövőben lehetővé válnak a hosszabb utak és ezzel egy gördülékeny átmenet az elektromos járművek irányába” – mondta Marcus Groll, az IONITY operatív igazgatója.Az IONITY 2021 végéig összesen 21 töltőállomás kiépítését tervezi Közép- és Kelet-Európában a Shell töltőállomásokon, amely lefedi Csehországot, Magyarországot, Lengyelországot, Szlovákiát és Szlovéniát.
http://www.autoszektor.hu/hu/content/megnyilt-harmadik-szupergyors-ionity-toltoallomas-magyarorszagon
Phylaxa 2017. 12. 03. 15:43
Előzmény: #7  madxa
#11
"A nagyteljesítményű töltők áltagosan 5-8 perc alatt töltik fel a legmodernebb elektromos járműveket, háromszor gyorsabban, mint a jelenleg használatban lévő bármely más töltők - írja közleményében a Shell.
A Shell megállapodott a nagyteljesítményű töltőponthálózatot üzemeltető IONITY-vel, így kezdetben tíz európai ország 80 legnagyobb autópályán található töltőállomásán teszi lehetővé, hogy az autósok az eddiginél biztosabban tehessék meg a nagy távolságokat. Az érintett országok közé tartozik Magyarország is."
Tehát a töltéstechnika már megvan és tudják is telepíteni. Ez jó hír. 
elemes
elemes 2017. 12. 01. 08:37
Előzmény: #6  Phylaxa
#10
pár éve egyszer november végére sikerült időzíteni egy szovjetunióbeli üzleti utat. amikor a ropogós hidegben sétálgattam a volga partján, több autót is láttam, ami le volt zárva és járt a motorja.
madxa 2017. 11. 30. 15:34
Előzmény: #8  _Bekre_Pal_
#9
ott a benzines az úr! :)
a hideg nem tréfál.
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 11. 30. 15:30
Előzmény: #7  madxa
#8
hát ez az, most repültem haza egy ocsmány hideg helyről, úgy merült a telefonom, mint állat, nem akartam elhinni
madxa 2017. 11. 30. 14:50
Előzmény: #6  Phylaxa
#7
Le sem állítják!  :)
A hideg nagy úr!
Phylaxa 2017. 11. 30. 14:44
Előzmény: #5  _Bekre_Pal_
#6
Fűtött garázsból indul. Egyébként Osloban nincs olyan hideg. De a jakutok megszívták valóban. Nekik továbbra is fáklyával kell melegíteni alulról a motorteret -40 fokban. :)
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 11. 30. 14:39
Előzmény: #4  Mikieger85
#5
egyébként az hogy van, amikor teszem azt monika ullmann vagy morten harket oslóban beül a mínusz 35 fokos villanyautóba, vajon eljut-e az oslo vége tábláig, vagy még a városban merül le?
Mikieger85 2017. 11. 30. 14:31
#4
Nem csodálom, hogy a norvégoknál terjed, elképesztő adók vannak náluk autón és üzemanyagon. Nem néztem utána konkrétan milyen számokkal dolgoznak, de el tudom képzelni, hogy még az őrültdrága Tesla is megtérül náluk mondjuk 10év futásidő alatt.
Persze logikus egy olyan országban, ahol az elektromos energiát 98%-ban hegyi vízierőművekből nyerik kvázi ingyen - az olaj meg idővel elfogy, ill addigis keményvalutáért exportálható.
imee01 2017. 11. 30. 09:55
#3

"Ezzel az adattal Belgium az uniós tagországok között a hatodik a sorban Norvégia (24 százalék), Hollandia (5 százalék), Izland (4,2 százalék), Svédország (3,2 százalék) és Svájc (1,8 százalék) után."
Norvégia, Izland és Svájc mióta uniós tagország?
Hoorux 2017. 11. 30. 09:44
Előzmény: #1  portfolio
#2
Norvégia nem tagja az Uniónak....

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 4 1

aktív fórumozók


  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek