Topiknyitó: Törölt felhasználó 2012. 09. 21. 15:03

Interactive Brokers   

Sziasztok,

Megköszönném, ha olyasvalaki(k) aki itt kereskedik, megosztaná tapasztalatait. (költség, felület, helpdesk, utalások- pénztranszfer, ilyesmi..)

köszi,

eF
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
WhiteTiger94 2023. 12. 04. 17:33
Előzmény: #1700  stiglar
#1701
Az Erste küldött/adott transzfermegbízást?
combo 2023. 12. 04. 19:03
Előzmény: #1698  bpp
#1702
Magyar állampolgárként HUF-ban mindig ki fogsz tudni utalni.
linseed3231 2023. 12. 04. 20:28
#1703
Felhívtam a KBC-t, azt mondják még nem tudták ledealelni az IBKR-rel. Az IBKR azt mondta hogy ezt a háttérben kell elintézni, nekem nem adják meg a részleteket. Egyelőre nem tudom mi lesz.
domdom
domdom 2023. 12. 04. 20:45
#1704
Mi alapján érdemes eldönteni, hogy EUR vagy USD legyen a bázisdevizám? 
Mostanában az ETF lábat építem, SXR8 stb Xetrán, így általában EUR-t utalok be. 
stiglar 2023. 12. 05. 07:04
Előzmény: #1701  WhiteTiger94
#1705
Kaptam a kapcsolattartómtól egy kitöltendő doksit, de ugye arra adatok kellenek, ami egyenlőre nincs,...
írtam az ibkr-nek újra, h márpedig szükségem van rá, h nekem adják meg és ne csak a back office kontaktáljon az erste-vel, mert azon adatok nélkül el sem tud indulni a folyamat...🤯
délutánig nem jött válasz, uh írtam közvetlenül a back office e-mail címre is....
kezdik elveszíteni a türelmemet😤
ma várom a választ de  holnap  már az x-en írok Péterffy Tamásnak, illetve IBKR és az IBKR Europe-nak is, h valamit csináljanak már.🤷🏻‍♂️🤦🏻
ezután már csak egy helyre lehet tovább eszkalálni a dolgot, de addig  már  tényleg nem szeretnék elmenni. 
persze már a következő lépésemet is túlzásnak tartom egy egyszerű transzfer miatt...🤬
WhiteTiger94 2023. 12. 05. 09:21
Előzmény: #1705  stiglar
#1706
Köszi az infót, ha sikerül valamit intézni akkor kérlek majd írd meg.
stiglar 2023. 12. 05. 09:38
Előzmény: #1697  linseed3231
#1707
hogyan sikerült a transzfer megbízást beadnod és azokra az adatokat beszerezni?
KELER ID; számlaszámok? ilyesmit?
fiókban adtad be vagy kapcsolatatrtónak mail-ben?
köszi!
linseed3231 2023. 12. 05. 11:11
Előzmény: #1707  stiglar
#1708
Szia, a transfer status adatokat adtam be ahogy az IBKR mondta de én is a számlaszámoknál vagyok elakadva a KBC-nél. Azt mondják próbálják intézni az IBKR-rel de valahogy nem hinném hogy sietnének vele.
stiglar 2023. 12. 05. 13:35
Előzmény: #1708  linseed3231
#1709

Köszi a választ!!nem biztos, h a kh-val van a gond, mert nekem mostanra lassan két napja nem jön válasz az ibkr-től...
nem úgy látom, h ezt érdemben tesztelték volna már előttünk is bárkivel...;
kicsit kezdem meglőve érezni magam.
ha sikerül előre jutni léci jelezd már te is
köszi előre is!
TothTam
TothTam 2023. 12. 05. 15:38
#1710

sziasztok
Az Interactive Brokers-nál a TBSZ számla alapdevizáját hogyan lehet átállítani?
Az alap számlán USD van beállítva. Nyitottam egy TBSZ ott meg automatikusan HUF-t állított be a rendszer. Néztem a beállítások menüben de ott csak az alap számlán lehet a base currency-t változtatni.
segítségeteket előre is köszönöm
Wally_Karue
Wally_Karue 2023. 12. 05. 15:41
Előzmény: #1710  TothTam
#1711

Sehogy
Csak HUF lehet
TothTam
TothTam 2023. 12. 05. 15:53
Előzmény: #1711  Wally_Karue
#1712

köszönöm a választ
ha USD-t vezetek át az alap számláról, akkor át fogja váltani HUF-ra a rendszer?
Wally_Karue
Wally_Karue 2023. 12. 05. 15:57
Előzmény: #1712  TothTam
#1713
nem
andrakis 2023. 12. 05. 18:00
#1714

Ha írtok az IB supportnak, akkor azt magyarul vagy angolul csináljátok? Én eddig csak angolt próbáltam, és angolul is válaszoltak. Lehet, hogy jobb lenne magyarul, mert akkor magyar ügyfélszolgálatoshoz kerül az ügy, és annak több esze van, hogy elintézze, amit akarok?
Pl a TBSZ transzferrel kapcsolatban. Az utóbbi napokban nem volt időm foglalkozni ezzel, de a 2023-ast mindenképp át akarom vinni Erstétől. Látom, mások is küzdenek a témával.
stiglar 2023. 12. 06. 07:13
Előzmény: #1714  andrakis
#1715
Én is eddig minden alkalommal angolul írtam , egyszerűen azért, mert valszeg magyarul beszélő ügyfélszolgálatos biztosan kevés van és így talán gyorsabban kapok majd választ. 
De az igazság az, h az általam használt nyelvtől függetlenül is válaszoltak magyarul is, amikor magyar volt a túloldalon...🤷🏻‍♂️
Egyébként szerintem rosszul csináljuk az egészet, mert az  IBKR-nek ezt egyszerűen nem lett volna még szabad kiengednie ügyfelek közé tömegesen, hanem ki kellett volna derüljön minden ilyen probléma a tesztelés során, de mégsem derült ki..., vagy  simán mi vagyunk a tesztelők🤷🏻‍♂️, de ha ez így van, akkor sokkal rugalmasabban kellene állniuk a megoldás kereséshez...
A lényeg: léci mindenki, aki transzferálni akar írjon az IBKR  ügyfélszolgálatnak, hogy  igenis adjanak egy "befogadó nyilatkozatot", (mindegy minek nevezik el) a transzferhez szükséges adatokkal az ügyfeleiknek, azaz nekünk, mert a meglévő brokereink/bankjaink részéről teljesen jogos és érthető elvárás, hogy az adatokat mi magunk adjuk meg és azok helyességéért mi írásban felelőséget vállaljunk, és ezt csak úgy tehetjük meg, ha azokat, mi kapjuk meg közvetlenül az IBKR-től!
ha erre elegendően sokan felhívjuk  a figyelmet, akkor talán gyorsan lefejlesztik ezt a szükséges doksit a rendszerben és letölthetővé teszik, vagy elkészítik manuálisan; (amit értek, h nekik plusz költség, de erre akkor is kell megoldás...)
mert pl ha bármelyikünk az ersteből a kh-ba költözne, vagy fordítva, ezen adatok kiadásán egyik bank sem problémázna egy percet sem...
Ezért pls, akinek ez fontos, az léci ezt tegye meg, majd jelezze itt is, h lássuk, hogyan álunk!
előre is köszi mindenkinek!
norton1 2023. 12. 06. 08:37
Előzmény: #1715  stiglar
#1716
Én hétfőn küldtem el az ERSTE transzfer nyilatkozatot (magyar PDF, sárgával kiemelve) az IBKR-nek, hogy az abban lévő adatokra lenne szükségem (HUF, EUR, USD számlaszám, értékpapír számlaszám, KELER, stb), ezeket le is fordítottam nekik angolra. Válasz nem jött még.
stiglar 2023. 12. 06. 09:53
Előzmény: #1716  norton1
#1717
ugyan ezt csináltam én is! és szintén nem kaptam választ , én még azt is megtettem, h az általuk megadott back office mail-címre is elküldtem ugyan ezt, az ibkr-nél berögzített full tbsz transzfer doksikkal együtt , amik a korábbi évekre vonatkoztak('20-'23)
Amman 2023. 12. 06. 10:21
Előzmény: #1717  stiglar
#1718
Nekem válaszoltak.Én magyarul írkálok nekik.Szerintem TBSZ ügyekkel kapcsolatban (de egyébként is) mindenképpen magyarul érdemes megkeresni őket.
"Mind magát a transzferálási lehetőséget, mind pedig a korábbi évekre vonatkozó számlanyitási opciót fokozatosan tesszük elérhető a TBSZ számlatulajdonosok részére, így elképzelhető, hogy nem elérhető egyszerre mindegyik lehetőség.
Jelenleg fel is lett függesztve mindkét lehetőség, ugyanis az eddig beérkezett transzfer kéréseket dolgozzuk fel, addig pedig új kéréseket nem áll módunkban befogadni, ileltve korábbi évekre vonatkozó TBSZ-t nyitni. Önre ez nem vonatkozik.
Az ERSTE-s megbízást pedig az alábbiak szerint kérjük kitölteni:- Fogadó szolgáltató: Interactive Brokers Central Europe Zrt- Forint számlaszám: HU76120010080177969700300009- Értékpapír számlaszám: az IBKR-os TBSZ számlaszáma, ahová transzferálni akar --> pl. 2023-as pozíciók esetében: U12741997- Deviza (USD) számlaszám: 667378605- Devizanem: USD- Magyar értékpapírokhoz szükséges fogadó szolgáltató KELER-kódja: PARBFRPPXXX 0800/006630- Külföldi értékpapírok Fogadó szolgáltató elszámolás elérhetősége: ezt nem tudjuk megadni, enélkül kérjük beadni a kérést"
norton1 2023. 12. 06. 11:02
Előzmény: #1718  Amman
#1719
Ez fontos infó, köszi! :)
Milyen emailre írtál nekik? TBSZ@interactivebrokers.com?
@stiglar mi a back office emailje?
Amman 2023. 12. 06. 11:12
Előzmény: #1719  norton1
#1720
Én mindig a webes felület belső üzenetközpontjából keresem őket.
Ott általában még aznap válaszol valaki magyarul.Ritkább esetben másnap.

Topik gazda

felix6
4 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek