Szerintem ez kicsit jobb annal, mint "meguszva" egy negyedév. Nyilván, nem csodára számítottam én sem, de lehetett volna sokkal rosszabb is. :) Reméljük hamarosan 3$ fölött látjuk! ;)
Érdekes, de minden nagyobb olajtársaság papirja ugyanugy mocorog, nagyon rá vannak tapadva az 50 napos mozgóra és egy nagyon szűk sávban mozog az árfolyamuk. Mintha nagyon kivárás lenne, semerre nem mozdulnak igazán. Ha a dollár esetleg tovább gyengülne, akkor jöhetne végre egy kis mozgás az olajos papíroknál is...
a "zéró kibocsátású izék" szerintem leginkább a személyautó forgalmat fogják kinyírni, a biciklit, a rollert, a triciklit, a gördeszkát és a gyaloglást helyzetbe hozva és mindezt a környezet- és az egészségvédelem "diadalaként" fogják tálalni a központi tervezők:)
ha valóban a hidrogén és az elektromos meghajtás lenne a tuti nyerő akkor nem kéne orrba szájba szubvencionálni ezeket... anno Henry Fordot sem pénzelte senki a konflisok elleni harcban:)
https://www.act-news.com/news/california-invests-big-to-increase-rng-supply/ Kaliforniában 2019-ben 140 millió hordóny dieselel egyenértékűt RNG-t tankoltak. Ebből helyben csak 3.8 milliót termeltek. Ezért 2024ig beruháznak 1 milliárd dollárt és a helyi termelést feltornázzák évi 119 milliónyi hordóra, ráadásul a gáz tejtermelő farmokról jön. Ez a lehető legjobb megoldás, mivel ezek a farmokon termelt gáz, karbon negativ. Ez azt jelenti, h egy RNG kamion működése semlegesíti két diesel kamion üvegházhatású gázibocsátását! Az államnak is jobban megéri szubvencionálni az RNG-t az elektomos kamionokkal szemben. "If California were to adopt policies to encourage the purchase and deployment of new NZE (near zero emission) NGVs to consume this supply of California-derived, carbon negative, diesel-displacing clean fuel, the environmental benefits would be off the charts. Adjusted for Energy Economy Rating (EER), 119 million DGE would be sufficient to fuel 13,731 natural gas trucks annually. If the HVIP provided a $45,000 voucher toward the purchase of each of these new NZE heavy-duty natural gas trucks, it would cost the state $618 million. Assuming a fifteen-year life for these vehicles, they would generate 51.4 million metric tonnes of CO2e and 20.8 thousand tons of NOx reductions, at a cost of $12.03/MT of CO2e and $29,702 per ton of NOx.For comparison, ARB staff estimate that the cost effectiveness of the typical HVIP incentive ($150,000) for a battery electric truck of comparable size is $545/MT of CO2e and $299,000 per ton of NOx."
SPY daytrade tegnap zarasra par ponttal atfedte az SPY a wave(i), es NDX a wave(iv) csucsokat. De ma hatalmas lendulettel ujra csucsot csinalt. Egyelore azt gondolom, hogy ez meg mindig korrekcio, csak eppen valami komplikalt WXY alakzat. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200729v00szo0s0.jpeg
Az megvan, hogy csaknem száz éve (1920-as és 30-as években) a Magyar Posta Bp-en több tucat tisztán elektromos kisteherautóval végezte a csomagszállítást, és pont úgy cseréltek bennük aksit, ahogy Tibi írta: aknára rááll, régi aksi leereszt egy szinttel lejjebb, új meg fel, pár percig tartott a csere. 60-70 km-t tudtak menni egy aksival. A posta egy kiadványában olvastam annak apropóján, hogy (újra) elkezdtek használni elektromos furgonokat. Ha egy akkugyártó - pl Tesla - kiépítene megfelelő sűrűségben cserepontokat, sztem is működhetne.
Még annyi, hogy a vasút nagyban annyira kedvező, hogy ahol jelenleg működik, ott tuti nem lesz ellenfél a közúti téma, max a mozdony lesz elektromos. Szerintem.
Ebben nem vagyok képben, mert mi főleg belföldön tevékenykedünk, és Mo-n gyakorlatilag kivégezték azt a megoldást, amikor a komplett kamionokat vonaton viszik. A sima konténeres vasúti szállítás meg szintén nemzetközi szinten érdekes. De egyelőre semmi nem mutat abba az irányba, hogy a vasút kiszorítaná a közúti szállítást, épp ellenkezőleg. Legalábbis itthon egyértelműen.
Nem tudom, de hadd kérdezzem meg ismét, hogy a vasúti konténerszállítással képes-e versenyezni egy leendő elektromos jármű? Vagy elég lesz, ha az új technika csak kiegészíti a vasútvonalakat? :)
Teljesen elképzelhetőnek tartom ezt a megoldást, és roppant szimpatikus is. Szabvány, szabvány! Kiemlékszik már arra, hogy "tuccadniegynokiatöltőt?" :-)
Én eredetileg gépészmérnök vagyok, és gyerekkorom óta imádom a sci-fi-t, szóval nem tudsz olyat mondani, amit én ne tudnék elképzelni technológiai fejlettségben. A kérdés nem az, hogy amit leírtál, az megvalósítható-e, hanem, hogy mikor fognak a kamionok így működni? 3 év múlva, vagy 25 év múlva?
2 perc: nem nehéz elképzelni, hogy a részben önvezető kamion az állomáson rááll a kijelölt helyre. Ott egy akna megnyílik, az aknából kinyúlnak a karok, kinyitják az akku helyének fedelét, zárakat. Leemelik az akkut az aknába, és rögtön felemelkedik a csereakku, be a helyére, zárak kattannak, a fedél záródik. Ha a sofőr közben elszaladt wc-re, mire visszaér, már mehet is tovább. Az aksik nyilvántarthatóak a kondíciójuk alapján. Akár az is megoldható, hogy a jármű tulajdonosa csak bérleti viszonyban legyen az akkuval. Sok távközlési szolgátatónál a vonalas telefon, vagy a modem is bérbe volt adva az ügyfélnek. :)
Valahogy igy latom en is. Varom a napot, amikor egy tisztan e-kamion huzza a 40t terhet at az Alpokon at a hosszu meredek emelkedokon, ahogy most a dieseel motorok csinaljak, es mindezt ugy, hogy napi 700km-t megy egy muszakban, es mindezt csinalja nagykarbantartas nelkul 1.000.000 km-en keresztul. . Kicsit korai inni a medve borere.
Ebben van fantázia már rövid távon is, főleg, ha a lóerős lemaradást megoldják, de van ismerősömnek tisztán gázos, ami úgy gyorsul, mint egy versenykamion. És a hatótáv sem rossz. A gázos simán válthatja a dieselt már rövid távon is. Hosszú távon meg a technológia fejlődése dönt.
2 perc alatt a személyautódból nem szállsz ki, egy kamionnál kis túlzással fél óránál kezdődik minden, ami megszakítja az utat. De, ha cserélik az akksit, és az csak a 600 literes tank súlyával egyenértékű, és elég 2000 km-enként cserélni, akkor nekem mindegy. Így gondolkodik a kamiont üzemeltetők többsége is.
:) de hisz most is szabványosítva veszünk szinte mindent. A diesel jó minden diesel üzemű, de más gyártmányú autóba. De megint ott tartunk, hogy hobbi fórumokon próbáljuk megváltani a világot (vagy egy adott cég jövőjét), miközben az adott problémán szakemberek ezrei dolgoznak, ezerszeres tudással, felkészültséggel.
Nah tök jó, akkor van egy bennfentes emberünk is ! :) Én is Hozzád hasonló véleméyneket olvastam, láttam youtubeon. A gázüzeműekhez mit szólsz? Én úgy tudom, h azért nem szeretik mert kb 100-120 lóerővőel kevesebbet tud a motor a diesel üzeműekhez képest. A Hyliion viszont azt állítja, h az elektromos hajtás miatt, az ő meghajtásuk ugyanannyit tud mint a diesel és a gáztank könnyebb mint a diesel szóval több árut is bírnak el. Az egyedüli nagy különbség az új kamionok árában van de sztem ezt szubvencióval/adókönnyítéssel csökkenteni fogják.
Igen, sajnos akkor nem vagyk egyedül A koncepció amit a Hyliion felépített nagyon jó. Van egy hybrid megoldás, amit rá tudsz rakni diesel és CNG kamionokra, ezáltal már ott vannak a piacon. Az elektromos megoldásuk is tetszik, mivel útközben termeled az áramot egy már kiépiített hálozaton futó üzemanyaggal. Az egyetlen probéma velük, h a belépési küszöb erre a piacra nem tűnik magasnak. Viszont nem szabad elfelejteni, h ők 2-3 éve megvettek egy battery tech céget és ők az akut házon belül fejlesztik, legalábbis a szoftver biztos. Viszont ha tényleg jó a technológiájuk, akkor lehet belőlük egy Cummins. Infra https://afdc.energy.gov/stations/#/find/nearest?fuel=CNG A most meglévő infra CNG/RNG-re több mint elég kezdésnek és jól van elosztva. A gázos kamionok szerintem dominálni fogják a hosszútávú utakat mivel kb 1000 mérföldet tudnak menni, az majd két nap, nem kell olyan sűrű hálozat. Elektromos kamionok szerintem az utolsó szakaszban, városon belül vagy rövidtávon fognak működni. Megpróbálok az üzemi költségekről is írni, de nem nagyon találtam még független forrásokat.
Meseben igen, de valosagban sosem lesz ilyen. Ehhez az kellene, hogy minden gyarto ugyanolyan akksit hasznal, es kb ugyanolyan kasztnit. Vagy minden gyarto keszit sajat akksicserelo uzemet 200 km-kent. Eselye = 0. Nomeg akkor kie ez akksi? Stb
A töltőállomást meg a járművet ki lehet úgy fejleszteni, hogy a lemerült akkut egy szerkezet kiemeli a járműből, és visszahelyez egy frisset, 2 perc alatt.
Ez is egy vélemény, mindamellett ha arról beszélgetsz egy komoly műértővel, hogy a festmények értéke a vászon súly-értékénél, vagy piaci áránál nem több legyen az egy falusi noname "művész", vagy akár egy Picasso, és ez az egész sztori csak szemfényvesztés, ami arra jó, hogy drágán adjanak el balekoknak egy adag vásznat egy csomó összekevert festékkel, meg némi fával... nos, hát furcsán fog rádnézni... :D A numizmatika nem a Bécsi Filharmúnikusok, vagy a Buffalo, vagy éppen a full kommersz III. Napoleon 20 frankos. Aki ezt numizmatikaként kezeli, az valóban szemfényvesztő, de a komoly numizmatika, az pont olyan, mint amikor valaki több 10 milliós festményekkel foglalkozik.
Nekem vannak teherautóim és kamionjaim is, néha még én is beugrok vezetni, ha ráérek és van kedvem... :D Ez alapján némi saját tapasztalat, ami a tisztán elektromos ellen szól: egyrészt, ha beteszünk 1 tonna akksit, akkor pont 1 tonna hasznos tömeggel vihetek kevesebbet (gyakran előfordul, hogy nem a kapacitás miatt nem tudunk többet vinni, hanem a 40 tonna összgördülő határ miatt). Másrészt, ha a tisztán elektromos azt jelenti, hogy a járművem nem 3 naponta áll fél órát a benzinkútnál, hanem minden 8 órás műszakban, egyszer, akkor nálam addig nem lesz tisztán elektromos, amíg ezt törvényileg elő nem írják, az tuti! Szóval arról beszélhetünk, hogy a dízelt elektromossal, vagy gázzal, vagy mivel egészítjük ki, de amíg nem tud az elektromos egy 600 kg-os akksival 2.000 km-t megtenni, vagy 2 db 600 kg-ssal 4.000-t, addig diesel! És EU-ban az általad említetteken túl mág komoly tényező az MB, a Volvo és az Iveco is. De a Scania a király! :D
Lufthansa első körben fordult a várt 7,6 körül. 1 hét múlva jönnek a negyedéves számok, amitől biztos nyomás alatt lesz a papír. . https://www.tradingview.com/x/aSAofqFy/
Elektromos kamionozás már most is létezik, csak kicsit máshogy: A kamiont vagy a konténert felrakják a vasúti vontatmányokra, és elektromos mozdonnyal húzzák. Megtennétek, hogy ehhez is hasonlítjátok a jelenlegi fejlesztéseket? :)
Szuper, hogy reagáltál a felkérésre és akkor beszélgessünk a kamionozásról kicsit :) ---EU vs US--- Az európai kamionozás alapvetően más mint az amerikai (távolságok, méretek..stb) illetve a gyártók is jellemzően mások (DAF, MAN, Scania... vs Freightliner, Kenworth...). Éppen ezért szerintem nem életszerűtlen, hogy eltérő legyen a befutó megoldás. Gondoljunk csak az usa benzin túlsúlyos és eu diesel túlsúlyos személyautó piacára. Nem ördögtől való, ha meg van a megfelelő motiváció. ---INFRASTUKTÚRA--- Kiépíteni az infrastruktúrát hidrogénre vagy LNG/CNG-re nagyon komoly beruházás míg az áramhálózat adott - még akkor is ha bővíteni kell, de legalább nem 0-ról indulunk.Sőt ha személyautózásra kiépítesz egy infrastruktúrát - ahol egyelőre eléggé az elektromosok terjedése a legelőrehaladottabb - akkor már 2 infrastruktúráról beszélünk 1) hagyományos fosszilis, 2) elektromos. Erre ráépíteni 3) LNG/CNG és/vagy 4) hidrogént az rövid távon sem reális. ---MELYIK MEGOLDÁS LEHET A NYERŐ?--- Mindenképpen hálózatban kell gondolkodni vagyis arra kell gondolni, hogy a kiépített teljes rendszer mentén legyenek használhatók a járművek, éppen ezért sokkal költség hatékonyabbnak gondolom rövid/közép távon a fosszilis/elektromos kombinációt a teljesen elektromos (túl nagy tömeg) és a gázos üzem (túl drága infra). ---"MOLD"--- Én ezt tartom a legfontosabbnak vagyis azt a
versenyelőnyt, amit egyelőre nem nagyon látok az említett cégeknél. Nem
gondolom, hogy azzal, hogy iphone-t csinálsz a kamionodból lehetsz
befutó, mert itt alapvetően a hatótáv, hatékonyság, hálózat
kiépítettség...stb fog dönteni. ---KI LESZ A BEFUTÓ?--- Az említett okok miatt - a jelenlegi akku tömegekkel - nem látom rentábilisnak az elektromos nyergest.Ráadásul ha növekszik a lakossági elektromos közlekedés az lefelé hajtja az üa árakat, ami pedig a fuvarozókat tereli a fosszilis üa felé.Nemrég felkerült egy PF-s elemzés amiben Hyliion is említve volt és bizony én sem érzem azt az előnyt, amit a jelenlegi 'hagyományos' kamion gyártókkal szemben ki tud építeni bár a kombinált megoldást jónak gondolom, de szerintem a fent említett hagyományos gyártók a hátterükkel/tapasztalatukkal le fogják tarolni ezt a piacot.
Sziasztok!Én azért még nem temetném RIG-et annyira, nem olyan vészes a helyzet szerintem, mint ahogyan látjátok...-Az olaj kitört, igaz, a vírus hírek és a globális negativitás miatt visszahúzódott, de nagyon közel vagyunk a 42,38-as szinthez....-SP emelkedő trend alján van, nálunk az elemzők is 41xx-re várják, érkezik a FED stimulus napokon belül, melyik asz e szektor, ami még nem emelkedett, pedig SP ment 40%-ot??? Melyik az a szektor, amiben a legnagyobb növekedési potenciál van? Energy, Industry...- Ha SP megindul, akkor DJI is elérheti a 30k-t, és ha a WTI eléri az első ellenállás szintet (26USD) és indexek is rallíznak, RIG, OXY és a többiek biztosan nem ezen a szinten lesznek...-Jönnek a pozitív vírus hírek is, tegnap este már arról beszéltünk, hogy a nagyobb államokban, California, Florida, csökkennek az esetszámok...2020 augusztusra RIG-re nagyon sok put/call opció van, még ha nem tartósan is, de RIG véleményem szerint el fogja érni - aztán lehet, hogy egy pár napos kitörétssel csak az 5 USD-t!!!!... én sem állok jól, de több, mint 15.000 db-om van 2,2 es átlagon, nem adom el, megvárom az augusztus végét, OXY-ban is a warrant opció aug 1-én nyílik meg 22 USD-s aktiválási árfolyammal, lesznek itt még pozitív meglepetések...--- és végül, emlékszem, amikor először vettem RIG-et április 13-án 1 USD alatt, mindenki csődöt árazott, megnyaltuk a 3 feletti tartományt, most már sokkal jobb a helyzet, mint akkor volt, kisebb a kockázat...Rray
Így van, plusz áfát is kell fizetned, vagy külföldön tárolják, de fizikait biztonságból veszel, és a biztonságot jobban érzed, ha kezedbe veszed, és eldöntheted, hogy mi legyen vele, mint ha becsszóra állítják, hogy külföldön tárolják. A kézbe vétel viszont plusz áfa... Ezért is jobb a numizmatikus közeg, ami eladásnál is jól jön.
Szivas a RIG most annak aki belevett, nekem sikerult kiszallnom belole. Bar nagyott ment mostanaban, felulteljesitette SP-t, meg WTI esesnel is emelkedett.... mindenesetre 1.8 korul en szivesen visszaveszem majd mert 1-2 honapon belul szvsz lesz ujra 2.2-n. Ami meg nagyobb szivas az OXY, szinte az osszes olajost alulmulja...realisnak tartjatok hogy 1-2honapon belul 20 fole keruljon?
Na dehat erted a 4. meg nem fals lesz, akkor meg beindul a vonat. AMDt megvettem 55n tartottam 1-2 honapig sehoca nem ment, eladtam 1 honap alatt 40 % plusz. Vicces! :)
Na úgy látom leszünk néhányan, akik kinyomtatják, majd bekeretezik azt az eladási megbízást, amivel RIG-től végleg megszabadulunk. Amit ma megint leművelt, -7%, nettó szopatás. Ezzel a 3. fals kitörés 2 héten belül. Jó nagy kamu volt ez a nagy felhúzás, miközben a rafkósok kiszálltak, mi pedig még azt sejtettük, hogy talán lesz egy kis meglepetés a jelentés körül. Végülis ez a mai napis egyfajta meglepetés, csak nézőpont kérdése :D. Holnap piaczárás után meggyújthatjuk a gyertyát is. Kattttasztrófa a papír.
Persze, ha csak 1-2 millát akarsz ebbe tenni, az még jól kezelhető, és szerintem forintban nagyot fog menni a következő 1-3 évben. Mondjuk ft-ban az arany is...
Most sokkal nagyobb potenciált látok benne, mint az aranyban, csak tényleg az a gond vele, hogy mondjuk egy kisebb vidéki lakás árát bele akarod tolni, mondjuk 35 millát, az kb.: 175 kiló. Mi a francot csinálsz 175 kiló ezüsttel? Beteszed egy kis banki széfbe? :) Míg aranyból ugyanez nincs 2 kiló. Pláne, ha értesz a numizmatikához, és megcsípsz olcsón komoly, műtárgynak számító tételeket, akkor meg már csak pár db érme. Kicsit könnyebben kezelhető...
Komoly ismeretség magasabb numizmatikai körökben, ahol nem 1-2 db bécsi filharmónikussal bohóckodnak, hanem akkor ad el valaki, ha pl.: házat vesz a gyereknek. Ilyen esetekben bele lehet szaladni jó árú arany mellett ezüstbe is, persze több kilóba egyszerre, és nincs áfa, és világpiaci középárfolyam az alku kiindulási pontja. Én csak így veszek. Ha kis összegről van szó, akkor szét kell nézni a Facebookon a numizmatikai fórumokon, de ott már drágább a sztori, meg ott pár ezer ft-os tételekkel szórakoznak többnyire, szóval más kaliber.
SPY daytrade Igen, most derul ki, hogy jo volt-e az utolso par napos 15 es 60min chart, A NASADQ 10543 szintnel valo atfedes jelezne, hogy megindult-e tenyleg lefele. HA igen, akkor za utolso 3 napnyi eses mar nem tudna egy komplikalt wave4 hullamma morfolodni, es a daytraderek alighanem elkezdenek shortolni onnantol. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200728v00swohd7.jpeg
LAC-ban fordulatot / korrekciot szimatolok. Alaposan tul van veve. Tesla es SP inkabb felfele kunkorodik, lac-ban viszont fogy az ero. Ez meg egeszseges korrekcio itt 6,5 kornyekeig. Hogy latjatok?
Lithiummal nem, de lithium banyaszokkal tobben itt. Nekem van ALB es LAC, de ott az SQM, Ganfeng, meg meg egy par kicsi. Ha nem akarsz nagyon elmelyedni bennuk akkor ajanlom a LIT ETF et. Azert vannak jelentos kulonbegek a cegek kozott.
COFARA ( COFFEE ARABICA) ; tudod a hataridos piacon kereskedni, esetleg CFD szolgaltato... vagy: JO ; CAFE etf-ek (ezeket en nem kereskedem) bar szamomra elerhetok; de ha minden igaz europai befektetok szamara nem elerheto... Egyebkent a kavet is jo ideje figyelem, figyeljuk...voltak benne kisebb korok de ugy gondolom nehanyan mar a nagyobb elmozdulasra keszulnek. Annak nincs igazan jelentosege h igaza van az embernek ill. jol meri fel a helyzetet; aminek sokkal inkabb hogy mennyit kepes azzal keresni ha mar kereskedesrol beszelunk... (sokkal tobb volt, van ebben a nemesfem bika piacban mint amit az eredmenyeim mutatnak)... Egyebkent jo parszor volt neked remek meglatasod, de nekem ugy tunik te rovidebb idotavon kereskedsz mint en. Sok sikert!
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.