Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
drexler76
drexler76 2020. 07. 29. 23:17
Előzmény: #26099  kozi723
#26100
Szerintem ez kicsit jobb annal, mint "meguszva" egy negyedév. Nyilván, nem csodára számítottam én sem, de lehetett volna sokkal rosszabb is. :) Reméljük hamarosan 3$ fölött látjuk! ;) 
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 22:33
Előzmény: #26063  Rray
#26099
RIG: Egy negyedévet megúsztunk. Jobb a várakozásnál. Holnap talán törik a hétfői 2,24. 
http://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/29/2069812/0/en/Transocean-Ltd-Reports-Second-Quarter-2020-Results.html
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:59
Előzmény: #26018  Barcel08
#26098
ide vezet a "bolygómentő zőcség":))
http://www.theurbancountry.com/2013/02/photos-chinas-history-of-bicycles.html
frappáns befejezés ez az 1980-as évek óta összegründolt buborékgazdaság végére:)
lehet, hogy a kerékpárgyártók részvényeit kéne vizslatni?:)
hellforceone 2020. 07. 29. 20:58
#26097
Érdekes, de minden nagyobb olajtársaság papirja ugyanugy mocorog, nagyon rá vannak tapadva az 50 napos mozgóra és egy nagyon szűk sávban mozog az árfolyamuk. Mintha nagyon kivárás lenne, semerre nem mozdulnak igazán. Ha a dollár esetleg tovább gyengülne, akkor jöhetne végre egy kis mozgás az olajos papíroknál is...
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:54
Előzmény: #26018  Barcel08
#26096
a "zéró kibocsátású izék" szerintem leginkább a személyautó forgalmat fogják kinyírni, a biciklit, a rollert, a triciklit, a gördeszkát és a gyaloglást helyzetbe hozva
és mindezt a környezet- és az egészségvédelem "diadalaként" fogják tálalni a központi tervezők:)
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:51
Előzmény: #26018  Barcel08
#26095
ha valóban a hidrogén és az elektromos meghajtás lenne a tuti nyerő akkor nem kéne orrba szájba szubvencionálni ezeket...
anno Henry Fordot sem pénzelte senki a konflisok elleni harcban:)
Barcel08 2020. 07. 29. 20:47
Előzmény: #26080  Keffer
#26094
https://www.act-news.com/news/california-invests-big-to-increase-rng-supply/
Kaliforniában 2019-ben 140 millió hordóny dieselel egyenértékűt RNG-t tankoltak. Ebből helyben csak 3.8 milliót termeltek. Ezért 2024ig beruháznak 1 milliárd dollárt és a helyi termelést feltornázzák évi 119 milliónyi hordóra, ráadásul a gáz tejtermelő farmokról jön. Ez a lehető legjobb megoldás, mivel ezek a farmokon termelt gáz, karbon negativ. Ez azt jelenti, h egy RNG kamion működése semlegesíti  két diesel kamion üvegházhatású gázibocsátását! Az államnak is jobban megéri szubvencionálni az RNG-t az elektomos kamionokkal szemben.
"If California were to adopt policies to encourage the purchase and deployment of new NZE (near zero emission) NGVs to consume this supply of California-derived, carbon negative, diesel-displacing clean fuel, the environmental benefits would be off the charts. Adjusted for Energy Economy Rating (EER), 119 million DGE would be sufficient to fuel 13,731 natural gas trucks annually. If the HVIP  provided a $45,000 voucher toward the purchase of each of these new NZE heavy-duty natural gas trucks, it would cost the state $618 million. Assuming a fifteen-year life for these vehicles, they would generate 51.4 million metric tonnes of CO2e and 20.8 thousand tons of NOx reductions, at a cost of $12.03/MT of CO2e and $29,702 per ton of NOx.For comparison, ARB staff estimate that the cost effectiveness of the typical HVIP incentive ($150,000) for a battery electric truck of comparable size is $545/MT of CO2e and $299,000 per ton of NOx."
totem_is_back
totem_is_back 2020. 07. 29. 19:06
#26093
Tippeket kérek, merre indulnak el az indexek este 8 kor.. :)
pomperj
pomperj 2020. 07. 29. 18:13
#26092
SPY daytrade
tegnap zarasra par ponttal atfedte az SPY a wave(i),  es NDX a wave(iv)  csucsokat.
De ma hatalmas lendulettel ujra csucsot csinalt.  Egyelore azt gondolom, hogy ez meg mindig korrekcio, csak eppen valami komplikalt WXY alakzat.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200729v00szo0s0.jpeg
Norbi77 2020. 07. 29. 17:20
Előzmény: #26086  Keffer
#26091
Az megvan, hogy csaknem száz éve (1920-as és 30-as években) a Magyar Posta Bp-en több tucat tisztán elektromos kisteherautóval végezte a csomagszállítást, és pont úgy cseréltek bennük aksit, ahogy Tibi írta: aknára rááll, régi aksi leereszt egy szinttel lejjebb, új meg fel, pár percig tartott a csere. 60-70 km-t tudtak menni egy aksival. A posta egy kiadványában olvastam annak apropóján, hogy (újra) elkezdtek használni elektromos furgonokat. Ha egy akkugyártó - pl Tesla - kiépítene megfelelő sűrűségben cserepontokat, sztem is működhetne. 
Keffer 2020. 07. 29. 17:02
Előzmény: #26089  Keffer
#26090
Még annyi, hogy a vasút nagyban annyira kedvező, hogy ahol jelenleg működik, ott tuti nem lesz ellenfél a közúti téma, max a mozdony lesz elektromos. Szerintem.
Keffer 2020. 07. 29. 16:59
Előzmény: #26088  Tibi0002
#26089
Ebben nem vagyok képben, mert mi főleg belföldön tevékenykedünk, és Mo-n gyakorlatilag kivégezték azt a megoldást, amikor a komplett kamionokat vonaton viszik. A sima konténeres vasúti szállítás meg szintén nemzetközi szinten érdekes. De egyelőre semmi nem mutat abba az irányba, hogy a vasút kiszorítaná a közúti szállítást, épp ellenkezőleg. Legalábbis itthon egyértelműen.
Tibi0002 2020. 07. 29. 15:11
Előzmény: #26086  Keffer
#26088
Nem tudom, de hadd kérdezzem meg ismét, hogy a vasúti konténerszállítással képes-e versenyezni egy leendő elektromos jármű? Vagy elég lesz, ha az új technika csak kiegészíti a vasútvonalakat? :) 
kiegyezo 2020. 07. 29. 14:47
Előzmény: #26083  Tibi0002
#26087
Teljesen elképzelhetőnek tartom ezt a megoldást, és roppant szimpatikus is.
Szabvány, szabvány! Kiemlékszik már arra, hogy "tuccadniegynokiatöltőt?" :-)
Keffer 2020. 07. 29. 14:41
Előzmény: #26083  Tibi0002
#26086
Én eredetileg gépészmérnök vagyok, és gyerekkorom óta imádom a sci-fi-t, szóval nem tudsz olyat mondani, amit én ne tudnék elképzelni technológiai fejlettségben. A kérdés nem az, hogy amit leírtál, az megvalósítható-e, hanem, hogy mikor fognak a kamionok így működni? 3 év múlva, vagy 25 év múlva?
Keffer 2020. 07. 29. 14:34
Előzmény: #26084  Keffer
#26085
összefoglaltad, csak a telefonom jobban tudja, hogy mit akarok írni. :)
Keffer 2020. 07. 29. 14:33
Előzmény: #26082  pomperj
#26084
Jól összefoglalták.
Tibi0002 2020. 07. 29. 14:12
Előzmény: #26079  Keffer
#26083
2 perc: nem nehéz elképzelni,  hogy a részben önvezető kamion az állomáson rááll a kijelölt helyre. Ott egy akna megnyílik, az aknából kinyúlnak a karok, kinyitják az akku helyének fedelét, zárakat. Leemelik az akkut az aknába, és rögtön felemelkedik a csereakku, be  a helyére, zárak kattannak,  a fedél záródik. Ha a sofőr közben elszaladt wc-re, mire visszaér, már mehet is tovább. 
Az aksik nyilvántarthatóak a kondíciójuk alapján. Akár az is megoldható, hogy a jármű tulajdonosa csak bérleti viszonyban legyen az akkuval. Sok távközlési szolgátatónál a vonalas telefon, vagy a modem is bérbe volt adva az ügyfélnek. :) 
pomperj
pomperj 2020. 07. 29. 14:09
Előzmény: #26080  Keffer
#26082
Valahogy igy latom en is.
Varom a napot, amikor egy tisztan e-kamion huzza a 40t terhet at az Alpokon at a hosszu meredek emelkedokon, ahogy most a dieseel motorok csinaljak, es mindezt ugy, hogy napi 700km-t megy egy muszakban, es mindezt csinalja nagykarbantartas nelkul 1.000.000 km-en keresztul.
.
Kicsit korai inni a medve borere.
Tibi0002 2020. 07. 29. 13:59
Előzmény: #26077  terelemel
#26081
De érted, arra utaltam, hogy a különféle gyártók általában kombatibilitásra, szabványosításra törekednek. :) 
Keffer 2020. 07. 29. 13:56
Előzmény: #26074  Barcel08
#26080
Ebben van fantázia már rövid távon is, főleg, ha a lóerős lemaradást megoldják, de van ismerősömnek tisztán gázos, ami úgy gyorsul, mint egy versenykamion. És a hatótáv sem rossz. A gázos simán válthatja a dieselt már rövid távon is. Hosszú távon meg a technológia fejlődése dönt.
Keffer 2020. 07. 29. 13:48
Előzmény: #26071  Tibi0002
#26079
2 perc alatt a személyautódból nem szállsz ki, egy kamionnál kis túlzással fél óránál kezdődik minden, ami megszakítja az utat. De, ha cserélik az akksit, és az csak a 600 literes tank súlyával egyenértékű, és elég 2000 km-enként cserélni, akkor nekem mindegy. Így gondolkodik a kamiont üzemeltetők többsége is.
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 13:14
Előzmény: #26049  kozi723
#26078
terelemel 2020. 07. 29. 13:11
Előzmény: #26076  Tibi0002
#26077

"A diesel jó minden diesel üzemű, de más gyártmányú autóba. " --
---
Az aram is jo minden aram uzemu, de mas gyartmanyu autoba :)
Tibi0002 2020. 07. 29. 13:10
Előzmény: #26072  terelemel
#26076
:) de hisz most is szabványosítva veszünk szinte mindent. A diesel jó minden diesel üzemű, de más gyártmányú autóba. 
De megint ott tartunk, hogy hobbi fórumokon próbáljuk megváltani a világot (vagy egy adott cég jövőjét), miközben az adott problémán szakemberek ezrei dolgoznak, ezerszeres tudással, felkészültséggel. 
Barcel08 2020. 07. 29. 12:55
Előzmény: #26072  terelemel
#26075
Ha jól tudom a NIO ezt csinálja Kínában, bár ők még nincsenek jelen nagyszámban.
Barcel08 2020. 07. 29. 12:53
Előzmény: #26069  Keffer
#26074
Nah tök jó, akkor van egy bennfentes emberünk is ! :)
Én is Hozzád hasonló véleméyneket olvastam, láttam youtubeon. A gázüzeműekhez mit szólsz? Én úgy tudom, h azért nem szeretik mert kb 100-120 lóerővőel kevesebbet tud a motor a diesel üzeműekhez képest.  A Hyliion viszont azt állítja, h az elektromos hajtás miatt, az ő meghajtásuk ugyanannyit tud mint a diesel és a gáztank könnyebb mint a diesel szóval több árut is bírnak el. 
Az egyedüli nagy különbség az új kamionok árában van de sztem ezt szubvencióval/adókönnyítéssel csökkenteni fogják.
Barcel08 2020. 07. 29. 12:46
Előzmény: #26065  mkbr220
#26073
Igen, sajnos akkor nem vagyk egyedül A koncepció amit a Hyliion felépített nagyon jó. Van egy hybrid megoldás, amit rá tudsz rakni diesel és CNG kamionokra, ezáltal már ott vannak a piacon. Az elektromos megoldásuk is tetszik, mivel útközben termeled az áramot egy már kiépiített hálozaton futó üzemanyaggal. Az egyetlen probéma velük, h a belépési küszöb erre a piacra nem tűnik magasnak. Viszont nem szabad elfelejteni, h ők 2-3 éve megvettek egy battery tech céget és ők az akut házon belül fejlesztik, legalábbis a szoftver biztos. Viszont ha tényleg jó a technológiájuk, akkor lehet belőlük egy Cummins.
Infra
https://afdc.energy.gov/stations/#/find/nearest?fuel=CNG
A most meglévő infra CNG/RNG-re több mint elég kezdésnek és jól van elosztva. A gázos kamionok szerintem dominálni fogják a hosszútávú utakat mivel kb 1000 mérföldet tudnak menni, az majd két nap, nem kell olyan sűrű hálozat. Elektromos kamionok szerintem az utolsó szakaszban, városon belül vagy rövidtávon fognak működni.
Megpróbálok az üzemi költségekről is írni, de nem nagyon találtam még független forrásokat.
terelemel 2020. 07. 29. 12:20
Előzmény: #26071  Tibi0002
#26072

Meseben igen, de valosagban sosem lesz ilyen.
Ehhez az kellene, hogy minden gyarto ugyanolyan akksit hasznal, es kb ugyanolyan kasztnit. Vagy minden gyarto keszit sajat akksicserelo uzemet 200 km-kent.
Eselye = 0.
Nomeg akkor kie ez akksi?
Stb
Tibi0002 2020. 07. 29. 11:41
Előzmény: #26069  Keffer
#26071
A töltőállomást meg a járművet ki lehet úgy fejleszteni, hogy a lemerült akkut egy szerkezet kiemeli a járműből, és visszahelyez egy frisset, 2 perc alatt.
Keffer 2020. 07. 29. 11:08
Előzmény: #26068  pitcairn2
#26070
Ez is egy vélemény, mindamellett ha arról beszélgetsz egy komoly műértővel, hogy a festmények értéke a vászon súly-értékénél, vagy piaci áránál nem több legyen az egy falusi noname "művész", vagy akár egy Picasso, és ez az egész sztori csak szemfényvesztés, ami arra jó, hogy drágán adjanak el balekoknak egy adag vásznat egy csomó összekevert festékkel, meg némi fával... nos, hát furcsán fog rádnézni... :D
A numizmatika nem a Bécsi Filharmúnikusok, vagy a Buffalo, vagy éppen a full kommersz III. Napoleon 20 frankos. Aki ezt numizmatikaként kezeli, az valóban szemfényvesztő, de a komoly numizmatika, az pont olyan, mint amikor valaki több 10 milliós festményekkel foglalkozik.
Keffer 2020. 07. 29. 11:02
Előzmény: #26065  mkbr220
#26069
Nekem vannak teherautóim és kamionjaim is, néha még én is beugrok vezetni, ha ráérek és van kedvem... :D Ez alapján némi saját tapasztalat, ami a tisztán elektromos ellen szól: egyrészt, ha beteszünk 1 tonna akksit, akkor pont 1 tonna hasznos tömeggel vihetek kevesebbet (gyakran előfordul, hogy nem a kapacitás miatt nem tudunk többet vinni, hanem a 40 tonna összgördülő határ miatt). Másrészt, ha a tisztán elektromos azt jelenti, hogy a járművem nem 3 naponta áll fél órát a benzinkútnál, hanem minden 8 órás műszakban, egyszer, akkor nálam addig nem lesz tisztán elektromos, amíg ezt törvényileg elő nem írják, az tuti! Szóval arról beszélhetünk, hogy a dízelt elektromossal, vagy gázzal, vagy mivel egészítjük ki, de amíg nem tud az elektromos egy 600 kg-os akksival 2.000 km-t megtenni, vagy 2 db 600 kg-ssal 4.000-t, addig diesel! És EU-ban az általad említetteken túl mág komoly tényező az MB, a Volvo és az Iveco is. De a Scania a király! :D
pitcairn2 2020. 07. 29. 10:55
Előzmény: #26062  Keffer
#26068
a numizmatikai szemfényvesztést széles ívben kerüljétek el a műtárgykereskedelemmel egyetemben
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 10:40
#26067
Lufthansa első körben fordult a várt 7,6 körül. 1 hét múlva jönnek a negyedéves számok, amitől biztos nyomás alatt lesz a papír.
.
https://www.tradingview.com/x/aSAofqFy/
Tibi0002 2020. 07. 29. 10:24
Előzmény: #26065  mkbr220
#26066
Elektromos kamionozás már most is létezik, csak kicsit máshogy: A kamiont vagy a konténert felrakják a vasúti vontatmányokra, és elektromos mozdonnyal húzzák. Megtennétek, hogy ehhez is hasonlítjátok a jelenlegi fejlesztéseket? :)
mkbr220 2020. 07. 29. 10:20
Előzmény: #26020  Barcel08
#26065

Szuper, hogy reagáltál a felkérésre és akkor beszélgessünk a kamionozásról kicsit :)
---EU vs US---
Az európai kamionozás alapvetően más mint az amerikai (távolságok, méretek..stb) illetve a gyártók is jellemzően mások (DAF, MAN, Scania... vs Freightliner, Kenworth...). Éppen ezért szerintem nem életszerűtlen, hogy eltérő legyen a befutó megoldás. Gondoljunk csak az usa benzin túlsúlyos és eu diesel túlsúlyos személyautó piacára. Nem ördögtől való, ha meg van a megfelelő motiváció.
---INFRASTUKTÚRA---
Kiépíteni az infrastruktúrát hidrogénre vagy LNG/CNG-re nagyon komoly beruházás míg az áramhálózat adott - még akkor is ha bővíteni kell, de legalább nem 0-ról indulunk.Sőt ha személyautózásra kiépítesz egy infrastruktúrát - ahol egyelőre eléggé az elektromosok terjedése a legelőrehaladottabb - akkor már 2 infrastruktúráról beszélünk 1) hagyományos fosszilis, 2) elektromos. Erre ráépíteni 3) LNG/CNG és/vagy 4) hidrogént az rövid távon sem reális.
---MELYIK MEGOLDÁS LEHET A NYERŐ?---
Mindenképpen hálózatban kell gondolkodni vagyis arra kell gondolni, hogy a kiépített teljes rendszer mentén legyenek használhatók a járművek, éppen ezért sokkal költség hatékonyabbnak gondolom rövid/közép távon a fosszilis/elektromos kombinációt a teljesen elektromos (túl nagy tömeg) és a gázos üzem (túl drága infra).
---"MOLD"---
Én ezt tartom a legfontosabbnak vagyis azt a versenyelőnyt, amit egyelőre nem nagyon látok az említett cégeknél. Nem gondolom, hogy azzal, hogy iphone-t csinálsz a kamionodból lehetsz befutó, mert itt alapvetően a hatótáv, hatékonyság, hálózat kiépítettség...stb fog dönteni.
---KI LESZ A BEFUTÓ?---
Az említett okok miatt - a jelenlegi akku tömegekkel - nem látom rentábilisnak az elektromos nyergest.Ráadásul ha növekszik a lakossági elektromos közlekedés az lefelé hajtja az üa árakat, ami pedig a fuvarozókat tereli a fosszilis üa felé.Nemrég felkerült egy PF-s elemzés amiben Hyliion is említve volt és bizony én sem érzem azt az előnyt, amit a jelenlegi 'hagyományos' kamion gyártókkal szemben ki tud építeni bár a kombinált megoldást jónak gondolom, de szerintem a fent említett hagyományos gyártók a hátterükkel/tapasztalatukkal le fogják tarolni ezt a piacot.
mkbr220 2020. 07. 29. 09:39
Előzmény: #26048  Boole
#26064
Szia ha van kedved/időd kérlek oszd meg, hogy a piros téglalapot milyen technika/logika alapján vetted fel? Köszi előre is!
Rray 2020. 07. 29. 08:26
#26063
Sziasztok!Én azért még nem temetném RIG-et annyira, nem olyan vészes a helyzet szerintem, mint ahogyan látjátok...-Az olaj kitört, igaz, a vírus hírek és a globális negativitás miatt visszahúzódott, de nagyon közel vagyunk a 42,38-as szinthez....-SP emelkedő trend alján van, nálunk az elemzők is 41xx-re várják, érkezik a FED stimulus napokon belül, melyik asz e szektor, ami még nem emelkedett, pedig SP ment 40%-ot???  Melyik az a szektor, amiben a legnagyobb növekedési potenciál van?  Energy, Industry...- Ha SP megindul, akkor DJI is elérheti a 30k-t, és ha a WTI eléri az első ellenállás szintet (26USD) és indexek is rallíznak, RIG, OXY és a többiek biztosan nem ezen a szinten lesznek...-Jönnek a pozitív vírus hírek is, tegnap este már arról beszéltünk, hogy a nagyobb államokban, California, Florida, csökkennek az esetszámok...2020 augusztusra RIG-re nagyon sok put/call opció van, még ha nem tartósan is, de RIG véleményem szerint el fogja érni - aztán lehet, hogy egy pár napos kitörétssel csak az 5 USD-t!!!!... én sem állok jól, de több, mint 15.000 db-om van 2,2 es átlagon, nem adom el, megvárom az augusztus végét, OXY-ban is a warrant opció aug 1-én nyílik meg 22 USD-s aktiválási árfolyammal, lesznek itt még pozitív meglepetések...--- és végül, emlékszem, amikor először vettem RIG-et április 13-án 1 USD alatt, mindenki csődöt árazott, megnyaltuk a 3 feletti tartományt, most már sokkal jobb a helyzet, mint akkor volt, kisebb a kockázat...Rray
Keffer 2020. 07. 29. 07:15
Előzmény: #26060  davidmate85
#26062
Így van, plusz áfát is kell fizetned, vagy külföldön tárolják, de fizikait biztonságból veszel, és a biztonságot jobban érzed, ha kezedbe veszed, és eldöntheted, hogy mi legyen vele, mint ha becsszóra állítják, hogy külföldön tárolják. A kézbe vétel viszont plusz áfa... Ezért is jobb a numizmatikus közeg, ami eladásnál is jól jön.
vvince
vvince 2020. 07. 29. 07:12
Előzmény: #26058  kozi723
#26061
Szivas a RIG most annak aki belevett, nekem sikerult kiszallnom belole. Bar nagyott ment mostanaban, felulteljesitette SP-t, meg WTI esesnel is emelkedett.... mindenesetre 1.8 korul en szivesen visszaveszem majd mert 1-2 honapon belul szvsz lesz ujra 2.2-n.
Ami meg nagyobb szivas az OXY, szinte az osszes olajost alulmulja...realisnak tartjatok hogy 1-2honapon belul 20 fole keruljon?
davidmate85
davidmate85 2020. 07. 29. 00:24
Előzmény: #26055  Keffer
#26060
A concludenal van 1000uncias rúd csak mikor a vételi meg az eladási ára között van 14% akkor semmi kedved nem marad megvenni.  
yooio 2020. 07. 28. 23:32
Előzmény: #26058  kozi723
#26059
Na dehat erted a 4. meg nem fals lesz, akkor meg beindul a vonat. 
AMDt megvettem 55n tartottam 1-2 honapig sehoca nem ment, eladtam 1 honap alatt 40 % plusz. Vicces! :)
kozi723
kozi723 2020. 07. 28. 23:13
Előzmény: #26054  yooio
#26058
Na úgy látom leszünk néhányan, akik kinyomtatják, majd bekeretezik azt az eladási megbízást, amivel RIG-től végleg megszabadulunk. Amit ma megint leművelt, -7%, nettó szopatás. Ezzel a 3. fals kitörés 2 héten belül. Jó nagy kamu volt ez a nagy felhúzás, miközben a rafkósok kiszálltak, mi pedig még azt sejtettük, hogy talán lesz egy kis meglepetés a jelentés körül. Végülis ez a mai napis egyfajta meglepetés, csak nézőpont kérdése :D. Holnap piaczárás után meggyújthatjuk a gyertyát is. Kattttasztrófa a papír. 
Keffer 2020. 07. 28. 23:12
Előzmény: #26056  Keffer
#26057
Persze, ha csak 1-2 millát akarsz ebbe tenni, az még jól kezelhető, és szerintem forintban nagyot fog menni a következő 1-3 évben. Mondjuk ft-ban az arany is...
Keffer 2020. 07. 28. 23:08
Előzmény: #26055  Keffer
#26056
Most sokkal nagyobb potenciált látok benne, mint az aranyban, csak tényleg az a gond vele, hogy mondjuk egy kisebb vidéki lakás árát bele akarod tolni, mondjuk 35 millát, az kb.: 175 kiló. Mi a francot csinálsz 175 kiló ezüsttel? Beteszed egy kis banki széfbe? :) Míg aranyból ugyanez nincs 2 kiló. Pláne, ha értesz a numizmatikához, és megcsípsz olcsón komoly, műtárgynak számító tételeket, akkor meg már csak pár db érme. Kicsit könnyebben kezelhető...
Keffer 2020. 07. 28. 23:00
Előzmény: #26053  davidmate85
#26055
Komoly ismeretség magasabb numizmatikai körökben, ahol nem 1-2 db bécsi filharmónikussal bohóckodnak, hanem akkor ad el valaki, ha pl.: házat vesz a gyereknek. Ilyen esetekben bele lehet szaladni jó árú arany mellett ezüstbe is, persze több kilóba egyszerre, és nincs áfa, és világpiaci középárfolyam az alku kiindulási pontja. Én csak így veszek. Ha kis összegről van szó, akkor szét kell nézni a Facebookon a numizmatikai fórumokon, de ott már drágább a sztori, meg ott pár ezer ft-os tételekkel szórakoznak többnyire, szóval más kaliber.
yooio 2020. 07. 28. 22:58
Előzmény: #26052  pomperj
#26054
Szia, Riget meg tartod? Hogy latod technikailag/fundasan? 
Fals kitoresnel belevettem sajnos vagy nem. 
davidmate85
davidmate85 2020. 07. 28. 22:30
Előzmény: #26030  Keffer
#26053
A fizikai ezüsttel mindig az afa volt a bajom. Írtad hogy volt lehetőséged venni. Ha nem titkos elmondod a megoldást? Köszi 
pomperj
pomperj 2020. 07. 28. 22:02
Előzmény: #26050  pomperj
#26052
SPy daytrade
A zarasra megvan az atfedes SPYban es NDX-ben is.
Jo valoszinuseggel keszen van wave(ii).
eurocent 2020. 07. 28. 20:07
#26051
Érdekességképpen írom, hogy új US500 futures csúcs esetén a rendszerem hosszabb távon már legalább 3.92x szint elérését valószínűsíti.
pomperj
pomperj 2020. 07. 28. 16:54
Előzmény: #26046  Boole
#26050
SPY daytrade
Igen, most derul ki, hogy jo volt-e az utolso par napos 15 es 60min chart,
A NASADQ 10543 szintnel valo atfedes jelezne, hogy megindult-e tenyleg lefele.
HA igen, akkor za utolso 3 napnyi eses mar nem tudna egy komplikalt wave4 hullamma morfolodni,
es a daytraderek alighanem elkezdenek shortolni onnantol.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200728v00swohd7.jpeg
kozi723
kozi723 2020. 07. 28. 16:34
Előzmény: #26045  lngnl
#26049
LAC-ban fordulatot / korrekciot szimatolok. Alaposan tul van veve. Tesla es SP inkabb felfele kunkorodik, lac-ban viszont fogy az ero. Ez meg egeszseges korrekcio itt 6,5 kornyekeig. Hogy latjatok? 
TraderMan 2020. 07. 28. 16:09
Előzmény: #26045  lngnl
#26047
Köszönöm a segítségedet.
Boole 2020. 07. 28. 16:07
Előzmény: #26044  Törölt felhasználó
#26046
Szerintem most kell figyelni a piacot, mert az SP500 most ott billeg a trendvonalon.
lngnl 2020. 07. 28. 15:27
Előzmény: #26043  TraderMan
#26045
Lithiummal nem, de lithium banyaszokkal tobben itt. Nekem van ALB es LAC, de ott az SQM, Ganfeng, meg meg egy par kicsi.  Ha nem akarsz nagyon elmelyedni bennuk akkor ajanlom a LIT ETF et. Azert vannak jelentos kulonbegek a cegek kozott. 
Törölt felhasználó 2020. 07. 28. 15:24
Előzmény: #26039  eurocent
#26044
COFARA ( COFFEE ARABICA) ; tudod a hataridos piacon kereskedni, esetleg CFD szolgaltato...
vagy: JO ; CAFE etf-ek (ezeket en nem kereskedem) bar szamomra elerhetok; de ha minden igaz europai befektetok szamara nem elerheto...
Egyebkent a kavet is jo ideje figyelem, figyeljuk...voltak benne kisebb korok de ugy gondolom nehanyan mar a nagyobb elmozdulasra keszulnek.
Annak nincs igazan jelentosege h igaza van az embernek ill. jol meri fel a helyzetet; aminek sokkal inkabb hogy mennyit kepes azzal keresni ha mar kereskedesrol beszelunk...
(sokkal tobb volt, van ebben a nemesfem bika piacban mint amit az eredmenyeim mutatnak)...
Egyebkent jo parszor volt neked remek meglatasod, de nekem ugy tunik te rovidebb idotavon kereskedsz mint en.
Sok sikert!
TraderMan 2020. 07. 28. 15:23
Előzmény: #26040  kozi723
#26043
Köszi kozi!
Van aki kereskedik lithiummal? Ha igen, akkor melyik céget választotta?
lngnl 2020. 07. 28. 15:22
#26042
LAC premarket atvitte a 6.85 os ellenallast innen a kovetkezo megallo 8 nalam.  Volumen is kiugro. 
lngnl 2020. 07. 28. 15:19
Előzmény: #26035  Törölt felhasználó
#26041
Egyetertek, bar en Kave helyett a Lithiumot tennem a listaba. BTC helyett nekem ETH van, de ezek teszik ki az en jelenlegi portfoliom kb 70% at. 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók


friss hírek További hírek