De ezért a díjért szolgáltatásokat kapsz, amivel egy vagyont keresel. :) Valamint: a tőzsdén vehetsz Erste, KBC és OTP részvényt is, ha úgy véled, hogy túl sokat keresnek. :)
Rohadvanyok. Ez megy OTP privatbankban meg igen, Erstenel is. Mindenhol kb.KBC is minden evben kitalal vmit amivel emelni tudja a dijakat. De ha meg megorobalsz eladni levagnak egy vagyonnal+ eladas+ kiutalasert kulon fizetsz+ havi szla vezetes, rohejesen draga penzvaltas stb stb, es ez egy online szamla. Sokkal jobban szeretem a IBs szamlam, bar nincs TBSZ, de sokkal korrekebbek, 500k usig van biztositas, nem rongyos 20 k euroig, mint a magyaroknal. Rohej.
Én a nagy összeomlás várókat nem értem. Hogy mi alapján várják.Nem így működik az emberiség. Nem véletlenül nem volt még SOHA világvége mióta lemásztunk a fáról. A pestisjárványban minden 2. európai meghalt. Lett belőle világvége?
Valaris csod ma? Kemeny. Ez a lassu kivereztetes 40 dodis olajaron.
Valaris (VAL -10.9%) says a debt restructuring likely will be implemented "imminently" through a Chapter 11 bankruptcy process, according to a 10-Q filing.
The company's restructuring "may result in the cancellation of existing equity interests and little or no recovery to existing shareholders."
Valaris says it is unlikely it will be able to comply with some requirements of its credit agreements over the next year, such as maintaining a debt-to-capitalization ratio equal or less than 60%; the ratio was 57.7% at the end of June.
The company says there is "substantial uncertainty" over whether it will meet a $79.2M interest payment in mid-August, after it missed $58.5M in bond interest payments in June and July.
Sajnálatos olvasni, hogy az az általános felállás sose változik meg, hogy addig vagy fontos a brokinak, amíg megnyitod a számlát. Aztán ha megvagy, és: - odatranszferáltál mindent, - nyitottál ilyen-olyan számlát, - esetleg vettél befektetési jegyet (amit más nem forgalmaz), - nyitottál TBSZ (esetleg már többet), NYESZ számlát, amelyeknek újbóli transzferálásával már nem nem akarsz foglalkozni és épp eleged van az állandó mozgásból, akkor beletörődsz és maradsz egy jól fizető kliens. . Sajnos az esetetek egyike a soknak. Egyszerűen fáj nekik ha jól jársz/járnál. . Bizonyára olvastátok a fröcsögésemet kb. másfél hónapja, hogy a netbrókeren LAC-ot szerettem volna vásárolni egy családtagomnak. USA desken telefonon keresztül sikerült 6x (hatszoros) jutiért. A kötés után a netbrókeren "kereskedés a készletekben" megjelent, tudtam volna megbízást adni rá. Aztán rejtélyes okból kifolyólag a héten nem volt már bent. Írtunk mailt a supportnak, akik "megvizsgáltuk az érintett részvényt, sajnos nem tudjuk felvenni a kereskedési rendszerbe". USA desken adhatjuk, ha akarjuk. Természetesen 6-szoros jutin. Wtf? 2020! Oké, LAC 500m usd market cap, na de ne már. A NYSE-en forog és kétszer annyi a market cap mint pl. a szutykos opusnak. . Na ennyit a brokikról :)
Btw, most mindenki azt írja, h a választásokig már nem lesz zuhé. De akkor mi lett azzal a "tervvel", h a Trumpli viszi el a balhét? Akkor nem pont az lenne a lényeg, h összeszarja magát minden? És számára pont a legrosszabbkor. A covid még jó ürügy is lenne...
de felfelé engem nem érdekel az oka, h miért ugrik akkorát. Az meg hogy esetleg olcsón adom, az legyen az én bajom :) Tehát meglévő részvényt miért nem adhatok el ott, ahol én akarok?
Hat annak biztosan van kockazata, ha pl beallsz OTP 500ra es ures a konyv. Annak is ha 38000re. Egyik esetben a stoplossok aktivalodnak ee beborul a papir, masik esetben meg a short squeeze.
Köszi! Akkor valszeg én is ezt a választ fogom kapni. Azt nem igazán értem, h ami helyzetünknek mi köze a "kockázatkezelő, piaci szabályozás"-nevezetű dologhoz? Mi a kockázat abban, ha beadom eladási árnak a csillagos eget??? Ez vajon más brokinál is így van?
Nem tudom ez a mai nap minek tudható be, de eddig óriási levőcsellel van dolgunk (LAC). Ahogyan annak lennie kell: ott fordul, ahol az már mindenkinek a lehető legjobban fáj, kiemeli a kerek szám alatti stopokat majd irány az ellenkező irány. :) Most kb sírva is fakadnék, ha 6 alatt lett volna pár centtel a stopom. Ha 6,46 felett zár ma, akkor 1 héten belül úgy csúcsot várok. Szóval kiváncsi vagyok jön-e nap végére a slusszpoén vagy tényleg zöld nap lesz.
Óóóóó, így már értem :) Tehát ez egy kódolási probléma :) Engem az is zavar, hogy nincs "stop loss" felfelé. Mondjuk hogy felmegy az árfolyam 10-ről 15-re és a 15 elérésekor kerüljön be a stopp mondjuk 14-re. De ez nagyjából ugyanez a probléma, mint amit leírtál. Nincsenek feltételes parancsok.
Adott tözsde szabályozza ezekszerint, nem vihetsz be akarmilyen megbízást, pl nem állhatsz be otp-t eladni a béten 38000 ft-n, meg nem allhatsz alá 500 ft-ra a könyvbe. Ez eddig tiszta sor. Csak az adott brókerednek lehetne annyi esze, meg a rendszere lehetne nem olyan balkáni, hogy megjegyzi, és a feltételek teljesülése esetén( beér a rangebe az ár, amikor már be tudsz allni a könyvbe), ők automatikusan beküldik, nem neked kell résen lenni, ha apt felszúr 2 óra alatt 50-re, te a balatonba úszkalsz, és utána esik 30-ra, mert te nem tudtal megbízást beadni épp.
Yooio, én nem értem mit írsz. Nem értem a válaszukat se. Valami megfoghatatlan dolog irányába hárít, kb ez jött le. Szívás ez az egész. Hova kell menni, hogy ez normálisan működjön?
Tisztelt KBC! Eddig azt gondoltam, hogy nem olyan szar a rendszerük, hogy az általam bevitt megbízást csak azonnal tudják továbbküldeni az adott tözsdének. Abban a hitben ringattam magam, hogy -ahogy azt jobb helyeken szokás- ha az ő szabályaik nem teszik lehetővé, mentik, és megfelelő időben továbbítják. De kérem, ne aggódjanak,teljesen elégedetten nyugtáztam. A folyamatos és kitartó díjemeléseik és apróbetűs drágításaik miatt a TBSZ lejárta után úgysem maradok Önöknél. Köcsögök! Üdvözlettel: Yooio
Nagyon jókat írsz! Viszont a lítium korántsem olyan szűkös erőforrás mint amilyennek sokan gondolják. https://ipon.hu/magazin/cikk/tengervizbol-nyernek-ki-a-litiumot Pár éven belül meg lehet a technológia amikor "szinte" korlátlanul fog rendelkezésre állni. Ekkor jöhet az az EV forradalom aminek most az előszobájában vagyunk.
Itt a válasz. Tehát nem tőlük függ... Nem találom sehol se a szabályozást, hogy mennyivel lehet eltérni az árfolyamtól... _______ Tisztelt Jege Melov!
Ez egy olyan kérdés amire nincs ráhatásunk. Teljesen központilag van szabályozva, a végrehajtási politika az, ami a hivatalos általunk megjelölt forrás. https://www.kbcequitas.hu/menu/tamogatas/tudastar/dokumentumok.html Nem bíráljuk felül azt a kockázatkezelő, piaci szabályozást, mely a partnereink és a végrehajtási helyszínek együttes megbízáskezelő rendszere alapján történik. Köszönjük megértését. Üdvözlettel, A KBC Securities ügyfélszolgálata
Szerintem ez túl van gondolva. https://www.politico.com/interactives/2020/coronavirus-testing-by-state-chart-of-new-cases/ - nem annyira veszélyes ez a vírus szerintem, mint ahogyan azt az elején mondták. A megnőtt esetszám meg abból adódik, hogy SOKKAL többet tesztelnek, mint 2 hónapja. Nem gondolom, hogy hirtelen most kezdődött volna átfertőződni mindenki, egyszerűen csak most kezdjük el őket összeszámolni. Viszont a választásokig tőzsde megtartás, utána meg magára hagyás felvetésed tetszik. Bár a FED mostanában leszokott a repo ügyletekről is ahogy nézem, de ha jön a 2. stimulus check, akkor az tényleg adhat még 1 löketet a választások előszobájáig az árfolyamoknak. Érdekes ez, jó lesz majd pár év múlva visszatekinteni és megnézni, hogy az itteni ötletek mennyire valósultak meg!
Szia, érdekes amit írsz, bár én inkább a sztorit látom benne, mint a jövő előfutárát. Néhány ok: 1) a mai világban összehasonlíthatatlanul több a jármű, mint a 20-30as években 2) litium még mindig szűkös erőforrás 3) ha cserélhetős akkus flottára lövünk akkor biztosan 'túl kell tervezni' a rendszert, azaz 'mérnöki becsléssel' 20-30%*-kal biztosan több akksit kell keringetni a rendszerben, mint amennyi jármű van összessen, ami a 2)-es pont mint, ráadásul 4) többlet hulladékot is termelnénk ezáltal 5) ha a fentiekre találna is megoldást az emberiség akkor is kellene 1 db megoldás amit mindenki használna és bár mondhatjuk, hogy a telefonok is túlestek ezen azért én még mindig nem tudom tölteni a iphone-omat a csajom samsung töltőjével :) Ti hogyan látjátok a kérdést? *talán még optimista is voltam
Az érdekes, hogy a 2 nem versenyzik egymással, hanem kiegészítik egymást. Lényegében a konténeres szállítás legnagyobb része kínából érkezik EU-ba, legnagyobb részben az ARA régióba, ahonnan (és más kikötőkből is (Koper, Trieste...stb) vasúton terítik az árut Európában, DE a vonatok logisztikai terminálokba mennek be, ahonnan kamionokkal/teherautókkal terítik az árut. Röviden tehát a konténeres vasutazással nem tud versenyezni a közút, de nem is akar. Ahogy Keffer megírta ő és sokan mások belföldön szállítanak, megint mások EU-n belül és kívül nemzetköziznek, közös bennük, hogy egyikkel sem tud versenyezni a vasút. MIÉRT? 1) a közút háztól-házig szállítása/rugalamassága hihetetlenül felértékelődött, 2) a vasút napra (is alig) tervezhet, míg a közút órára pontosan, 3) vasúti package tracking 'béka segge alatt' a közúthoz képest, 4) a cégek (legalábbi is pre-covid) hajlandóak voltak fizetni a kiszámíthatóságért és a gyorsaságért. Nincs kétségem afelől, hogy ha visszatérünk a 'normál' kerékvágásba (úgy 2022-re saccolom) robogó autóiparral és egyebekkel, akkor a 4)-es pont újra előtérbe kerül. Esetleg érdekesség, hogy korábban volt ún. ROLA szállítás, amikor a kamionok 'felgördültek' a vonatra, együtt utaztak vele majd a terminálokból saját lábon mentek tovább. Tehát a környezetvédők imádhatták...mégse sikerült kilobbizni és bizony, csak akkor használták a cégek, amikor akkor költség megtakarítás volt rajta amiért érdemes volt lehajolni - természetesen állami/EU támogatásokkal, végeredményben adó forintokból.
Valahol azt olvastam, hogy hiába nő a fertőzések száma, a halálozás kisebb mértékben nő. Sajnos nem mentettem le a forrást. Olvasta más is? Lehet fake news, manapság könnyen belefut az ember
Törölt felhasználó2020. 07. 30. 18:01
#26131
Én tényleg csak gratulálni tudok a FED-nek, és azon tőkéseknek, akik ezt az orbitális társadalom és gazdaságmanipulálást létrehozták. Ez überelhetetlen. Végül is a hatalmuk fenntartása eddig csak az USÁ-ban kb. 100.000 ember életébe került (eddig). És hol van még a vége... De a lényeg, hogy a NASDAQ 10.000 pont felett legyen. A többi meg kit érdekel.
Szia, Oktober elott en mar nem vartam nagy ontest; mert barmenyire rossz adatok jottek a hetvegi szamurajok es a legujabb zsenik akik segelybol call opciok vasarlasaval szerencse jatekot uznek; amit a FED mesterseges likviditassal meg tovabb fut....igy mar arra a kovetkeztetesre jutottam h a valasztasokig nem lesz nagyobb eses;de Oktobertol gondoltam akkor jol megontik a piacokat majd Decembertol szettepik a rv-ket. Az azert eleg erdekes hogy nem csak a munkanelkuliseg adatok tobb eves evtizedes melypontokat dontogettek, majd most kiderult h az amcsi gazdasagi teljesitmeny tobb mint 30% csokkent...mikozben a nasdaq uj csucsra ment es az S&P500 is mar majdnem megkozelitette a korabbi csucsat. Mint korabban irtam a spanish flu peldajannal maradva a 2. ill. 3. hullam tobbszorosen rosszabb volt mint az elso...az eszaki felteken a nyar kozepen jarnak...de a deli felteken egyre komolyabbak a gondok. Arrol is irtam nehany hete hogy a fertozesek szama naprol napra novekszik. Amig az elso 300ezer fertozottre majdnem 4-5honap alatt kerult sor, most mar majdnem napi 300ezer fertozott van... Ha pedig igy haladunk tovabb, nehany het; 1-3honap es a napi 1 millio fertozes lesz...amibol sajnos az kovetkezik hogy december-februar koze akar napi 10millio fertozes is elofordulhat, ha nem zarjak le meg szigorubban az orszagok az embereket. Arrol nem beszelve, hogy egyre nehezebb lesz az embereket ravenni arra hogy otthon maradjanak. Johet mindenki azzal h jo nehany vakcinat mar tesztelnek, de ha meg is lesz a vakcina az iden; ki melyik ceg kepes arra hogy mondjuk 1 ev alatt legyartsak 7-7,5milliard embernek? Melyik ceg ill. cegek kepesek havi tobb mint 600millio vakcinat legyartani....mar nehany millio esetleg 10 millio vakcina legyartasa is komolyabb nehezsegekbe utkozik. Mi lesz a husuzemekkel egyre tobb orszagban derul ki hogy ezeken a helyeken kulonosen nagy a fertozes veszely...hus ara valoszinuleg novekedni fog legalabbis a boltokban, mint ahogy jo sok termek ara mert egyre tobb helyen fog gondot okozni h a beszallitok nem kepesek leszallitani az adott arut. Nagyon szeretnem ha tevednek es valami "csoda" folytan ez az egesz COVID-19 dolog megoldodna; de ha ennek a dolognak a fele igaz akkor a piac,FED, emberek nagyon rosszul merik fel a kovetkezo 6-18 honapot; aminek komoly penzugyi kovetkezmenyei lehetnek mindenki szamara.
OXY a marciusi alj ota kialakult emelkedo trendre erkezik 15,5 korul. Kivancsi vagyok ott mi tortenik, de ezt nagyon jo most outsider-kent szemlelni. Ami meg nagyon erdekes lesz, hogy erre a borzaszto jelentesre RDSa behullik e 29 ala. Ha igen, akkor 27,20-nal toltheti naposon a rest. Nem bannam, ott vennek belole. A jelentes ellenere tovabbra is talan Shell a legbiztonsagosabb az olaj mufajban.
Jó lenne látni, hogy a piac mit akar. Én kiugrottam az oxy-ból és a gázprom egyik jó adagból is. Lehet, hogy az üzemanyagok területén éraváltás gyorsabb lesz, mint gondoltam.
Nem stopppolodtam, stopom 6.10 en van, de ez inkabb csak biztonsagi stop, mert ha ez ala esik akkor sztem mar nagyobb korekkcio johet. Szerintem sincs vege az emelkedesnek. Erdekes ez egyebkent altalaban TESLA megy elol, utanna Ganfeng, aztan LAC es a vegen ALB es SQM. En LACot mindig is hosszura vettem, de ha egy nagyobb korrekcio van benne akkor eladom es visza szallok lentebb.
Írtam nekik egy korrekt választ. Legutóbb az APT-re tettem be valami 80 dolláros eladást, gondoltam ha felszúr hadd menjen el, amúgy meg nem akarom naponta csekkolni. Nem engedték :D Most érveltem, hogy a Kodakot tessék megnézni, ott irreális volt beadni tegnapelőtt egy +500% eladási megbízást? Van ESEA-m is, jön a shipper season, ősszel nagy felszúrást várok abban is, betenném már ma 25 dollárra (most 2,5), hadd menjen. Jelentkezem a válasszal
Vannak tőzsdék, melyek a helyi szabályok miatt nem fogadhatnak be megbízást a prompt árfolymtól eltérő meghatározott limiten túl. Egyes brókercégek már megbízás feladásakor jelezhetik ezt, másutt csak akkor derül ki, amikor a tőzsde visszautasítja azt.
“Ott van x milliom, ugyhogy hagy adjak mar be olyan megbizast, amit szeretnek”. Ennyi. “Lejar a TBSZm az ugyfelkozpontusag is donto lesz az ujrakotes/tavozasban”
Sziasztok! Olyat már hallott valaki, h a broki visszavon egy már előtte, általa elfogadott megbízást, melynek az okát is csak külön kérdésre hajlandó megosztani az ügyféllel, miszerint a céláram nagyon messze van a jelenlegitől és ezt így nem tudják elfogadni...? KBC...
Kistopoltad LAC-ot vegul? En Ugy dontottem tegnap, hogy a le nem zart 50% poziciomat elrakom melyre es nem szallok ki. A 6,85-os ellenallasrol ugyan visszanyomtak, es a forgalom is visszaesett, de ennel sokkal nagyobb esesre nem szamitanek. Tovabbra is nagy potencialt latok a cegben hosszabb tavon, es talan jo dontes a teljes pozi egy reszevel nem ugralni, hanem turelmesen kivarni a nagy durranast. A hangulat romlik, ezert minden bizonnyal csorog majd tovabb, de szerintem nincs meg vege a rallynak. Aki tartja tovabb mit gondol?
Akkor ebben egyetértünk, és ehhez kapcsolódóan továbbra is az akku racionalizálás a kulcs, amig ott nincs áttörés addig szerintem sincs full-e-kamionoknak esélye. Nekem nincsenek ugyan kamionjaim de nemzetközi szállítással foglalkozom (közút, vasút, uszály) ezért kicsit más szemszögböl de van rálátásom. :)
1)A NatGas hirtelen megindult ismet. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200730v00s88j90.jpeg . Egyik oldalrol a nyar kozepen sokkal tobb gaz fogy, mert az eromuvekben tobb aramot kell a csucsfogyasztasra termelni a legkondik mukodesehez. Raadasul a Covid miatt tobben maradnak otthon, igy meg tobb legkondizas kell a meleg deli allamokban, mint maskor. A masik oldalrol a fracking mufaj leallas miatt a gaz-mellektermek mennyiseg zuhan vissza, es vele a gazfogyasztas - termeles kozotti ollo most szetnyiloban van, a gaz keszleteknek csokkennie kell a kovetkezo 2 honapban. . Talan nem veletlen, hogy WB a mult honapban vett bele Dominionba. A tiszta gaztermelok, mmint SWN DNR EQT profitaklhatnak, es mivel alaposan le vannak verve (nem fizetnek osztalekot, minimumra csokkentetek a beruhazas+karbantartast, es igy se kepesek profitabilis maradni). . Talan SWN van a legjobb, meg profitabilis allapotban, EPS=+0.20 a varakozas idenre, es jovore mar EPS=0.4 koruliek a becslesek, ami egy PE=12-15 mellett mar duplazast hozhat. Szoval szeles a recovery potencial, es most mintha a charton meg is kezdodne a folyamat.
Shell (NYSE:RDS.A): Q2 GAAP EPS of -$2.33 misses by $2.09. -- Revenue of $32.5B (-64.1% Y/Y) misses by $21.2B. -- Net loss of $18.1B includes an impairment charge
of $16.8B, as a result of revised medium- and longterm price and
refining margin outlook assumptions.
Lattatok a SHELL eredmenyet? Te jo eg...minden varakozast alulmul. Es ugy, hogy ok mar 1/3-ra vagtak korabban az osztalekot. A tobbiek meg kivartak. Azoknak meg rosszabb lesz...
Sziasztok! Nemtudom ki az aki minuszt ad arra, hogy várom RIGben a 3$ feletti szinteket... vagy félrenyomott, vagy shortolja, vagy csak gyökér.... Rray
Szia Kozi! Szuper hírek, nagyon nagyon várom a 3$ feletti szinteket... Igen, kivárás van, oldalazunk jó ideje, erős a hitem hogy augusztus minden olajosban izgalmas lesz :) Rray
Szerintem ez kicsit jobb annal, mint "meguszva" egy negyedév. Nyilván, nem csodára számítottam én sem, de lehetett volna sokkal rosszabb is. :) Reméljük hamarosan 3$ fölött látjuk! ;)
Érdekes, de minden nagyobb olajtársaság papirja ugyanugy mocorog, nagyon rá vannak tapadva az 50 napos mozgóra és egy nagyon szűk sávban mozog az árfolyamuk. Mintha nagyon kivárás lenne, semerre nem mozdulnak igazán. Ha a dollár esetleg tovább gyengülne, akkor jöhetne végre egy kis mozgás az olajos papíroknál is...
a "zéró kibocsátású izék" szerintem leginkább a személyautó forgalmat fogják kinyírni, a biciklit, a rollert, a triciklit, a gördeszkát és a gyaloglást helyzetbe hozva és mindezt a környezet- és az egészségvédelem "diadalaként" fogják tálalni a központi tervezők:)
ha valóban a hidrogén és az elektromos meghajtás lenne a tuti nyerő akkor nem kéne orrba szájba szubvencionálni ezeket... anno Henry Fordot sem pénzelte senki a konflisok elleni harcban:)
https://www.act-news.com/news/california-invests-big-to-increase-rng-supply/ Kaliforniában 2019-ben 140 millió hordóny dieselel egyenértékűt RNG-t tankoltak. Ebből helyben csak 3.8 milliót termeltek. Ezért 2024ig beruháznak 1 milliárd dollárt és a helyi termelést feltornázzák évi 119 milliónyi hordóra, ráadásul a gáz tejtermelő farmokról jön. Ez a lehető legjobb megoldás, mivel ezek a farmokon termelt gáz, karbon negativ. Ez azt jelenti, h egy RNG kamion működése semlegesíti két diesel kamion üvegházhatású gázibocsátását! Az államnak is jobban megéri szubvencionálni az RNG-t az elektomos kamionokkal szemben. "If California were to adopt policies to encourage the purchase and deployment of new NZE (near zero emission) NGVs to consume this supply of California-derived, carbon negative, diesel-displacing clean fuel, the environmental benefits would be off the charts. Adjusted for Energy Economy Rating (EER), 119 million DGE would be sufficient to fuel 13,731 natural gas trucks annually. If the HVIP provided a $45,000 voucher toward the purchase of each of these new NZE heavy-duty natural gas trucks, it would cost the state $618 million. Assuming a fifteen-year life for these vehicles, they would generate 51.4 million metric tonnes of CO2e and 20.8 thousand tons of NOx reductions, at a cost of $12.03/MT of CO2e and $29,702 per ton of NOx.For comparison, ARB staff estimate that the cost effectiveness of the typical HVIP incentive ($150,000) for a battery electric truck of comparable size is $545/MT of CO2e and $299,000 per ton of NOx."
SPY daytrade tegnap zarasra par ponttal atfedte az SPY a wave(i), es NDX a wave(iv) csucsokat. De ma hatalmas lendulettel ujra csucsot csinalt. Egyelore azt gondolom, hogy ez meg mindig korrekcio, csak eppen valami komplikalt WXY alakzat. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20200729v00szo0s0.jpeg
Az megvan, hogy csaknem száz éve (1920-as és 30-as években) a Magyar Posta Bp-en több tucat tisztán elektromos kisteherautóval végezte a csomagszállítást, és pont úgy cseréltek bennük aksit, ahogy Tibi írta: aknára rááll, régi aksi leereszt egy szinttel lejjebb, új meg fel, pár percig tartott a csere. 60-70 km-t tudtak menni egy aksival. A posta egy kiadványában olvastam annak apropóján, hogy (újra) elkezdtek használni elektromos furgonokat. Ha egy akkugyártó - pl Tesla - kiépítene megfelelő sűrűségben cserepontokat, sztem is működhetne.
Még annyi, hogy a vasút nagyban annyira kedvező, hogy ahol jelenleg működik, ott tuti nem lesz ellenfél a közúti téma, max a mozdony lesz elektromos. Szerintem.
Ebben nem vagyok képben, mert mi főleg belföldön tevékenykedünk, és Mo-n gyakorlatilag kivégezték azt a megoldást, amikor a komplett kamionokat vonaton viszik. A sima konténeres vasúti szállítás meg szintén nemzetközi szinten érdekes. De egyelőre semmi nem mutat abba az irányba, hogy a vasút kiszorítaná a közúti szállítást, épp ellenkezőleg. Legalábbis itthon egyértelműen.
Nem tudom, de hadd kérdezzem meg ismét, hogy a vasúti konténerszállítással képes-e versenyezni egy leendő elektromos jármű? Vagy elég lesz, ha az új technika csak kiegészíti a vasútvonalakat? :)
Teljesen elképzelhetőnek tartom ezt a megoldást, és roppant szimpatikus is. Szabvány, szabvány! Kiemlékszik már arra, hogy "tuccadniegynokiatöltőt?" :-)
Én eredetileg gépészmérnök vagyok, és gyerekkorom óta imádom a sci-fi-t, szóval nem tudsz olyat mondani, amit én ne tudnék elképzelni technológiai fejlettségben. A kérdés nem az, hogy amit leírtál, az megvalósítható-e, hanem, hogy mikor fognak a kamionok így működni? 3 év múlva, vagy 25 év múlva?
2 perc: nem nehéz elképzelni, hogy a részben önvezető kamion az állomáson rááll a kijelölt helyre. Ott egy akna megnyílik, az aknából kinyúlnak a karok, kinyitják az akku helyének fedelét, zárakat. Leemelik az akkut az aknába, és rögtön felemelkedik a csereakku, be a helyére, zárak kattannak, a fedél záródik. Ha a sofőr közben elszaladt wc-re, mire visszaér, már mehet is tovább. Az aksik nyilvántarthatóak a kondíciójuk alapján. Akár az is megoldható, hogy a jármű tulajdonosa csak bérleti viszonyban legyen az akkuval. Sok távközlési szolgátatónál a vonalas telefon, vagy a modem is bérbe volt adva az ügyfélnek. :)
Valahogy igy latom en is. Varom a napot, amikor egy tisztan e-kamion huzza a 40t terhet at az Alpokon at a hosszu meredek emelkedokon, ahogy most a dieseel motorok csinaljak, es mindezt ugy, hogy napi 700km-t megy egy muszakban, es mindezt csinalja nagykarbantartas nelkul 1.000.000 km-en keresztul. . Kicsit korai inni a medve borere.
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.