Topiknyitó: pomperj 2018. 02. 27. 07:28

Financial Forecasts  

 Azsia: mersekelt optimizmus
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boole 2020. 07. 30. 21:53
Előzmény: #26158  kozi723
#26160
Hogy?
Tibi0002 2020. 07. 30. 21:51
Előzmény: #26156  yooio
#26159
De ezért a díjért szolgáltatásokat kapsz, amivel egy vagyont keresel. :) Valamint: a tőzsdén vehetsz Erste, KBC és OTP részvényt is, ha úgy véled, hogy túl sokat keresnek. :) 
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 21:48
Előzmény: #26157  Boole
#26158
Hétfőn indulnak a LaserJet-ek :D
Boole 2020. 07. 30. 21:12
Előzmény: #26150  Boole
#26157

Megvolt a letörés és megvolt a trendvonalig a visszateszt is. Kérdés, hogy most mi lesz.
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/xstation5screens/039/230/591c66650528be1b44049bfebdc4bbd31bc190a0.png
yooio 2020. 07. 30. 21:07
Előzmény: #26151  kozi723
#26156
Rohadvanyok. Ez megy OTP privatbankban meg igen, Erstenel is. Mindenhol kb.KBC is minden evben kitalal vmit amivel emelni tudja a dijakat. De ha meg megorobalsz eladni levagnak egy vagyonnal+ eladas+ kiutalasert kulon fizetsz+ havi szla vezetes, rohejesen draga penzvaltas stb stb, es ez egy online szamla. 
Sokkal jobban szeretem a IBs szamlam, bar nincs TBSZ, de sokkal korrekebbek, 500k usig van biztositas, nem rongyos 20 k euroig, mint a magyaroknal. Rohej. 
Fagylaltárus 2020. 07. 30. 21:04
Előzmény: #26131  Törölt felhasználó
#26155

Én a nagy összeomlás várókat nem értem. Hogy mi alapján várják.Nem így működik az emberiség. Nem véletlenül nem volt még SOHA világvége mióta lemásztunk a fáról. 
A pestisjárványban minden 2. európai meghalt. Lett belőle világvége? 
yooio 2020. 07. 30. 20:58
Előzmény: #26152  willy_long
#26154
Egyszerre. :)  
Hat ugy nez ki.
yooio 2020. 07. 30. 20:57
#26153
Valaris csod ma? Kemeny. Ez a lassu kivereztetes 40 dodis olajaron.
  • Valaris (VAL -10.9%) says a debt restructuring likely will be implemented "imminently" through a Chapter 11 bankruptcy process, according to a 10-Q filing.
  • The company's restructuring "may result in the cancellation of existing equity interests and little or no recovery to existing shareholders."
  • Valaris says it is unlikely it will be able to comply with some requirements of its credit agreements over the next year, such as maintaining a debt-to-capitalization ratio equal or less than 60%; the ratio was 57.7% at the end of June.
  • The company says there is "substantial uncertainty" over whether it will meet a $79.2M interest payment in mid-August, after it missed $58.5M in bond interest payments in June and July.
willy_long
willy_long 2020. 07. 30. 20:56
#26152
Val bezuhant. Game over?
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 20:56
Előzmény: #26147  yooio
#26151
Sajnálatos olvasni, hogy az az általános felállás sose változik meg, hogy addig vagy fontos a brokinak, amíg megnyitod a számlát. Aztán ha megvagy, és:  
- odatranszferáltál mindent, 
- nyitottál ilyen-olyan számlát, 
- esetleg vettél befektetési jegyet (amit más nem forgalmaz), 
- nyitottál TBSZ (esetleg már többet), NYESZ számlát, amelyeknek újbóli transzferálásával már nem nem akarsz foglalkozni és épp eleged van az állandó mozgásból,
akkor beletörődsz és maradsz egy jól fizető kliens. 
.
Sajnos az esetetek egyike a soknak. Egyszerűen fáj nekik ha jól jársz/járnál. 
.
Bizonyára olvastátok a fröcsögésemet kb. másfél hónapja, hogy a netbrókeren LAC-ot szerettem volna vásárolni egy családtagomnak. USA desken telefonon keresztül sikerült 6x (hatszoros) jutiért. A kötés után a netbrókeren "kereskedés a készletekben" megjelent, tudtam volna megbízást adni rá. Aztán rejtélyes okból kifolyólag a héten nem volt már bent. Írtunk mailt a supportnak, akik "megvizsgáltuk az érintett részvényt, sajnos nem tudjuk felvenni a kereskedési rendszerbe". USA desken adhatjuk, ha akarjuk. Természetesen 6-szoros jutin. Wtf? 2020! Oké, LAC 500m usd market cap, na de ne már. A NYSE-en forog és kétszer annyi a market cap mint pl. a szutykos opusnak.
.
Na ennyit a brokikról :)
Boole 2020. 07. 30. 20:52
Előzmény: #26144  kozi723
#26150
Mától megy a LI a Nasdaq-on. Vett már valaki belőle?
bobsurf
bobsurf 2020. 07. 30. 20:45
#26149
Btw, most mindenki azt írja, h a választásokig már nem lesz zuhé.
De akkor mi lett azzal a "tervvel", h a Trumpli viszi el a balhét? Akkor nem pont az lenne a lényeg, h összeszarja magát minden? És számára pont a legrosszabbkor.
A covid még jó ürügy is lenne...
bobsurf
bobsurf 2020. 07. 30. 20:43
Előzmény: #26147  yooio
#26148
de felfelé engem nem érdekel az oka, h miért ugrik akkorát. Az meg hogy esetleg olcsón adom, az legyen az én bajom :)
Tehát meglévő részvényt miért nem adhatok el ott, ahol én akarok?
yooio 2020. 07. 30. 20:36
Előzmény: #26146  bobsurf
#26147
Hat annak biztosan van kockazata, ha pl beallsz OTP 500ra es ures a konyv. Annak is ha 38000re. Egyik esetben a stoplossok aktivalodnak ee beborul a papir, masik esetben meg a short squeeze.
bobsurf
bobsurf 2020. 07. 30. 20:34
Előzmény: #26138  JeGeMeLOV
#26146
Köszi!
Akkor valszeg én is ezt a választ fogom kapni.
Azt nem igazán értem, h ami helyzetünknek mi köze a "kockázatkezelő, piaci szabályozás"-nevezetű dologhoz? Mi a kockázat abban, ha beadom eladási árnak a csillagos eget???
Ez vajon más brokinál is így van?
yooio 2020. 07. 30. 20:25
Előzmény: #26144  kozi723
#26145
5,8n vartam, azt gondoltam ha 5,7ig nem is de 5,8 korul neglesz. Elrobogott :( :)
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 20:17
Előzmény: #26127  lngnl
#26144
Nem tudom ez a mai nap minek tudható be, de eddig óriási levőcsellel van dolgunk (LAC). Ahogyan annak lennie kell: ott fordul, ahol az már mindenkinek a lehető legjobban fáj, kiemeli a kerek szám alatti stopokat majd irány az ellenkező irány. :) Most kb sírva is fakadnék, ha 6 alatt lett volna pár centtel a stopom. Ha 6,46 felett zár ma, akkor 1 héten belül úgy csúcsot várok. Szóval kiváncsi vagyok jön-e nap végére a slusszpoén vagy tényleg zöld nap lesz.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 20:12
Előzmény: #26142  yooio
#26143
Óóóóó, így már értem :) Tehát ez egy kódolási probléma :) 
Engem az is zavar, hogy nincs "stop loss" felfelé. Mondjuk hogy felmegy az árfolyam 10-ről 15-re és a 15 elérésekor kerüljön be a stopp mondjuk 14-re. De ez nagyjából ugyanez a probléma, mint amit leírtál. Nincsenek feltételes parancsok.
yooio 2020. 07. 30. 20:09
Előzmény: #26141  JeGeMeLOV
#26142
Adott tözsde szabályozza ezekszerint, nem vihetsz be akarmilyen megbízást, pl nem állhatsz be otp-t eladni a béten 38000 ft-n, meg nem allhatsz alá 500 ft-ra a könyvbe. Ez eddig tiszta sor. Csak az adott brókerednek lehetne annyi esze, meg a rendszere lehetne nem olyan balkáni, hogy megjegyzi, és a feltételek teljesülése esetén( beér a rangebe az ár, amikor már be tudsz allni a könyvbe), ők automatikusan beküldik, nem neked kell résen lenni, ha apt felszúr 2 óra alatt 50-re, te a balatonba úszkalsz, és utána esik 30-ra, mert te nem tudtal megbízást beadni épp.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 20:06
Előzmény: #26140  yooio
#26141
Yooio, én nem értem mit írsz. Nem értem a válaszukat se. Valami megfoghatatlan dolog irányába hárít, kb ez jött le. Szívás ez az egész. Hova kell menni, hogy ez normálisan működjön? 
yooio 2020. 07. 30. 20:01
Előzmény: #26138  JeGeMeLOV
#26140
Tisztelt KBC!
Eddig azt gondoltam, hogy nem olyan szar a rendszerük, hogy az általam bevitt megbízást csak azonnal tudják továbbküldeni az adott tözsdének. Abban a hitben ringattam magam, hogy -ahogy azt jobb helyeken szokás- ha az ő szabályaik nem teszik lehetővé, mentik, és megfelelő időben továbbítják. De kérem, ne aggódjanak,teljesen elégedetten nyugtáztam. A folyamatos és kitartó díjemeléseik és apróbetűs drágításaik miatt a TBSZ lejárta után úgysem maradok Önöknél. Köcsögök!
Üdvözlettel:
Yooio
willy_long
willy_long 2020. 07. 30. 19:57
Előzmény: #26134  mkbr220
#26139
Nagyon jókat írsz! Viszont a lítium korántsem olyan szűkös erőforrás mint amilyennek sokan gondolják. https://ipon.hu/magazin/cikk/tengervizbol-nyernek-ki-a-litiumot
Pár éven belül meg lehet a technológia amikor "szinte" korlátlanul fog rendelkezésre állni. Ekkor jöhet az az EV forradalom aminek most az előszobájában vagyunk. 
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 19:50
Előzmény: #26116  JeGeMeLOV
#26138
Itt a válasz. Tehát nem tőlük függ... Nem találom sehol se a szabályozást, hogy mennyivel lehet eltérni az árfolyamtól...
_______
Tisztelt Jege Melov!
 
Ez egy olyan kérdés amire nincs ráhatásunk. Teljesen központilag van szabályozva, a végrehajtási politika az, ami a hivatalos általunk megjelölt forrás.
https://www.kbcequitas.hu/menu/tamogatas/tudastar/dokumentumok.html
Nem bíráljuk felül azt a kockázatkezelő, piaci szabályozást, mely a partnereink és a végrehajtási helyszínek együttes megbízáskezelő rendszere alapján történik.
Köszönjük megértését.
Üdvözlettel,
A KBC Securities ügyfélszolgálata
Rray 2020. 07. 30. 19:43
Előzmény: #26129  boxika
#26137
Sziasztok!
Az olajosok tankönyvien szűkülnek össze, aug jo lesz :)
Rray
mkbr220 2020. 07. 30. 18:38
Előzmény: #26129  boxika
#26136

Ha a márciusi kanóc csúcsokat kivetíted, akkor ez is pont ide esik, így ez is adhat némi támaszt
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=619OXY_20200730.png
kajli_man
kajli_man 2020. 07. 30. 18:35
Előzmény: #26130  Törölt felhasználó
#26135
Szerintem ez túl van gondolva. https://www.politico.com/interactives/2020/coronavirus-testing-by-state-chart-of-new-cases/ - nem annyira veszélyes ez a vírus szerintem, mint ahogyan azt az elején mondták. A megnőtt esetszám meg abból adódik, hogy SOKKAL többet tesztelnek, mint 2 hónapja. Nem gondolom, hogy hirtelen most kezdődött volna átfertőződni mindenki, egyszerűen csak most kezdjük el őket összeszámolni. Viszont a választásokig tőzsde megtartás, utána meg magára hagyás felvetésed tetszik. Bár a FED mostanában leszokott a repo ügyletekről is ahogy nézem, de ha jön a 2. stimulus check, akkor az tényleg adhat még 1 löketet a választások előszobájáig az árfolyamoknak. Érdekes ez, jó lesz majd pár év múlva visszatekinteni és megnézni, hogy az itteni ötletek mennyire valósultak meg!
mkbr220 2020. 07. 30. 18:25
Előzmény: #26091  Norbi77
#26134

Szia, érdekes amit írsz, bár én inkább a sztorit látom benne, mint a jövő előfutárát.
Néhány ok:
1) a mai világban összehasonlíthatatlanul több a jármű, mint a 20-30as években
2) litium még mindig szűkös erőforrás
3) ha cserélhetős akkus flottára lövünk akkor biztosan 'túl kell tervezni' a rendszert, azaz 'mérnöki becsléssel' 20-30%*-kal biztosan több akksit kell keringetni a rendszerben, mint amennyi jármű van összessen, ami a 2)-es pont mint, ráadásul
4) többlet hulladékot is termelnénk ezáltal
5) ha a fentiekre találna is megoldást az emberiség akkor is kellene 1 db megoldás amit mindenki használna és bár mondhatjuk, hogy a telefonok is túlestek ezen azért én még mindig nem tudom tölteni a iphone-omat a csajom samsung töltőjével :)
Ti hogyan látjátok a kérdést?
*talán még optimista is voltam
mkbr220 2020. 07. 30. 18:16
Előzmény: #26088  Tibi0002
#26133

Az érdekes, hogy a 2 nem versenyzik egymással, hanem kiegészítik egymást.
Lényegében a konténeres szállítás legnagyobb része kínából érkezik EU-ba, legnagyobb részben az ARA régióba, ahonnan (és más kikötőkből is (Koper, Trieste...stb) vasúton terítik az árut Európában, DE a vonatok logisztikai terminálokba mennek be, ahonnan kamionokkal/teherautókkal terítik az árut. Röviden tehát a konténeres vasutazással nem tud versenyezni a közút, de nem is akar.
Ahogy Keffer megírta ő és sokan mások belföldön szállítanak, megint mások EU-n belül és kívül nemzetköziznek, közös bennük, hogy egyikkel sem tud versenyezni a vasút. MIÉRT?
1) a közút háztól-házig szállítása/rugalamassága hihetetlenül felértékelődött, 2) a vasút napra (is alig) tervezhet, míg a közút órára pontosan, 3) vasúti package tracking 'béka segge alatt' a közúthoz képest, 4) a cégek (legalábbi is pre-covid) hajlandóak voltak fizetni a kiszámíthatóságért és a gyorsaságért. Nincs kétségem afelől, hogy ha visszatérünk a 'normál' kerékvágásba (úgy 2022-re saccolom) robogó autóiparral és egyebekkel, akkor a 4)-es pont újra előtérbe kerül.
Esetleg érdekesség, hogy korábban volt ún. ROLA szállítás, amikor a kamionok 'felgördültek' a vonatra, együtt utaztak vele majd a terminálokból saját lábon mentek tovább. Tehát a környezetvédők imádhatták...mégse sikerült kilobbizni és bizony, csak akkor használták a cégek, amikor akkor költség megtakarítás volt rajta amiért érdemes volt lehajolni - természetesen állami/EU támogatásokkal, végeredményben adó forintokból.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 18:04
Előzmény: #26130  Törölt felhasználó
#26132
Valahol azt olvastam, hogy hiába nő a fertőzések száma, a halálozás kisebb mértékben nő. Sajnos nem mentettem le a forrást. Olvasta más is? Lehet fake news, manapság könnyen belefut az ember
Törölt felhasználó 2020. 07. 30. 18:01
#26131
Én tényleg csak gratulálni tudok a FED-nek, és azon tőkéseknek, akik ezt az orbitális társadalom és gazdaságmanipulálást létrehozták. Ez überelhetetlen.
Végül is a hatalmuk fenntartása eddig csak az USÁ-ban kb. 100.000 ember életébe került (eddig). És hol van még a vége...
De a lényeg, hogy a NASDAQ 10.000 pont felett legyen. A többi meg kit érdekel.
Törölt felhasználó 2020. 07. 30. 17:41
Előzmény: #26046  Boole
#26130
Szia,
Oktober elott en mar nem vartam nagy ontest; mert barmenyire rossz adatok jottek a hetvegi szamurajok es a legujabb zsenik akik segelybol call opciok vasarlasaval szerencse jatekot uznek; amit a FED mesterseges likviditassal meg tovabb fut....igy mar arra a kovetkeztetesre jutottam h a valasztasokig nem lesz nagyobb eses;de Oktobertol gondoltam akkor jol megontik a piacokat majd Decembertol szettepik a rv-ket.
Az azert eleg erdekes hogy nem csak a munkanelkuliseg adatok tobb eves evtizedes melypontokat dontogettek, majd most kiderult h az amcsi gazdasagi teljesitmeny tobb mint 30% csokkent...mikozben a nasdaq uj csucsra ment es az S&P500 is mar majdnem megkozelitette a korabbi csucsat.
Mint korabban irtam a spanish flu peldajannal maradva a 2. ill. 3. hullam tobbszorosen rosszabb volt mint az elso...az eszaki felteken a nyar kozepen jarnak...de a deli felteken egyre komolyabbak a gondok.
Arrol is irtam nehany hete hogy a fertozesek szama naprol napra novekszik.
Amig az elso 300ezer fertozottre majdnem 4-5honap alatt kerult sor, most mar majdnem napi 300ezer fertozott van...
Ha pedig igy haladunk tovabb, nehany het; 1-3honap es a napi 1 millio fertozes lesz...amibol sajnos az kovetkezik hogy december-februar koze akar napi 10millio fertozes is elofordulhat, ha nem zarjak le meg szigorubban az orszagok az embereket.
Arrol nem beszelve, hogy egyre nehezebb lesz az embereket ravenni arra hogy otthon maradjanak.
Johet mindenki azzal h jo nehany vakcinat mar tesztelnek, de ha meg is lesz a vakcina az iden; ki melyik ceg kepes arra hogy mondjuk 1 ev alatt legyartsak 7-7,5milliard embernek?
Melyik ceg ill. cegek kepesek havi tobb mint 600millio vakcinat legyartani....mar nehany millio esetleg 10 millio vakcina legyartasa is komolyabb nehezsegekbe utkozik.
Mi lesz a husuzemekkel egyre tobb orszagban derul ki hogy ezeken a helyeken kulonosen nagy a fertozes veszely...hus ara valoszinuleg novekedni fog legalabbis a boltokban, mint ahogy jo sok termek ara mert egyre tobb helyen fog gondot okozni h a beszallitok nem kepesek leszallitani az adott arut.
Nagyon szeretnem ha tevednek es valami "csoda" folytan ez az egesz COVID-19 dolog megoldodna; de ha ennek a dolognak a fele igaz akkor a piac,FED, emberek nagyon rosszul merik fel a kovetkezo 6-18 honapot; aminek komoly penzugyi kovetkezmenyei lehetnek mindenki szamara. 
boxika 2020. 07. 30. 17:39
Előzmény: #26124  Boole
#26129
pomperj
pomperj 2020. 07. 30. 17:31
#26128
SPY daytrade
Keszen van 3 fokozatban i-ii hullamok sorozata, 
es egyelore az ED alakzat kezdete az elso target
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200730v00sdunze.jpeg
lngnl 2020. 07. 30. 17:14
Előzmény: #26119  lngnl
#26127
Na meg jo hogy leirtam ezt ma, ki is verodott a stop. Remelem mostmar akkor esik egy rendeset.
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 17:03
Előzmény: #26124  Boole
#26126
OXY a marciusi alj ota kialakult emelkedo trendre erkezik 15,5 korul. Kivancsi vagyok ott mi tortenik, de ezt nagyon jo most outsider-kent szemlelni. Ami meg nagyon erdekes lesz, hogy erre a borzaszto jelentesre RDSa behullik e 29 ala. Ha igen, akkor 27,20-nal toltheti naposon a rest. Nem bannam, ott vennek belole. A jelentes ellenere tovabbra is talan Shell a legbiztonsagosabb az olaj mufajban. 
pitcairn2 2020. 07. 30. 16:50
Előzmény: #26120  JeGeMeLOV
#26125
Szürreális muppet show:)
Boole 2020. 07. 30. 16:48
Előzmény: #26123  mr_bob
#26124
Jó lenne látni, hogy a piac mit akar. Én kiugrottam az oxy-ból és a gázprom egyik jó adagból is. Lehet, hogy az üzemanyagok területén éraváltás gyorsabb lesz, mint gondoltam.
mr_bob
mr_bob 2020. 07. 30. 16:04
Előzmény: #26118  Boole
#26123
Olajosokkal még várnál? Én az OXY-nál várok egy 15.5-ös belépőt, de lehet hogy még türelmesebbnek kéne lennem? :)
Boole 2020. 07. 30. 15:57
Előzmény: #26118  Boole
#26122
EVFM-nek időben most kellene elkezdenie az emelkedő pályát. Közben meg lehet, hogy a piac beesik.
Bubu84
Bubu84 2020. 07. 30. 15:06
Előzmény: #26120  JeGeMeLOV
#26121
a tavasszal ezek longos hirek voltak. emelkedni kellene. a DAX szépen esik de az amcsiknél remélem nem lesz 1%-nál nagyobb esés.
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 14:57
Előzmény: #26117  terelemel
#26120
És ez jó hír, mert - 35% volt a várt, vagyis ma rallyt várok 🤣
Szerintetek? 
lngnl 2020. 07. 30. 14:51
Előzmény: #26110  kozi723
#26119
Nem stopppolodtam, stopom 6.10 en van, de ez inkabb csak biztonsagi stop, mert ha ez ala esik akkor sztem mar nagyobb korekkcio johet. Szerintem sincs vege az emelkedesnek. Erdekes ez egyebkent altalaban TESLA megy elol, utanna Ganfeng, aztan LAC es a vegen ALB es SQM.  En LACot mindig is hosszura vettem, de ha egy nagyobb korrekcio van benne akkor eladom es visza szallok lentebb. 
Boole 2020. 07. 30. 14:37
Előzmény: #26108  pomperj
#26118
Szerintem egyelőre olajosokban nem érdemes kereskedni, viszont a NATGAS jó lehet. Két hete néztem a KNDI-t erre tegnap elszállt.
terelemel 2020. 07. 30. 14:32
#26117
USA Q2 GDP -33%
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 14:31
Előzmény: #26114  yooio
#26116
Írtam nekik egy korrekt választ. Legutóbb az APT-re tettem be valami 80 dolláros eladást, gondoltam ha felszúr hadd menjen el, amúgy meg nem akarom naponta csekkolni. Nem engedték :D 
Most érveltem, hogy a Kodakot tessék megnézni, ott irreális volt beadni tegnapelőtt egy +500% eladási megbízást? Van ESEA-m is, jön a shipper season, ősszel nagy felszúrást várok abban is, betenném már ma 25 dollárra (most 2,5), hadd menjen. Jelentkezem a válasszal 
McDee 2020. 07. 30. 14:29
Előzmény: #26113  JeGeMeLOV
#26115
Vannak tőzsdék, melyek a helyi szabályok miatt nem fogadhatnak be megbízást a prompt árfolymtól eltérő meghatározott limiten túl. Egyes brókercégek már megbízás feladásakor jelezhetik ezt, másutt csak akkor derül ki, amikor a tőzsde visszautasítja azt.
yooio 2020. 07. 30. 14:22
Előzmény: #26113  JeGeMeLOV
#26114
“Ott van x milliom, ugyhogy hagy adjak mar be olyan megbizast, amit szeretnek”. Ennyi. “Lejar a TBSZm az ugyfelkozpontusag is donto lesz az ujrakotes/tavozasban”
JeGeMeLOV
JeGeMeLOV 2020. 07. 30. 14:14
Előzmény: #26111  bobsurf
#26113
Igen, nekem volt. Nem tudom mit lehet erre mondani... Valami ötlet? 
kiegyezo 2020. 07. 30. 13:19
Előzmény: #26111  bobsurf
#26112
Én még nem. De biztosan feltenném neki a kérdést, hogy látta-e a közelmúltban a wirecard vagy a kodak chartját. Hogy tényleg messze van-e a célár.
bobsurf
bobsurf 2020. 07. 30. 13:10
#26111
Sziasztok!
Olyat már hallott valaki, h a broki visszavon egy már előtte, általa elfogadott megbízást, melynek az okát is csak külön kérdésre hajlandó megosztani az ügyféllel, miszerint a céláram nagyon messze van a jelenlegitől és ezt így nem tudják elfogadni...?
KBC...
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 11:37
Előzmény: #26042  lngnl
#26110
Kistopoltad LAC-ot vegul? En Ugy dontottem tegnap, hogy a le nem zart 50% poziciomat elrakom melyre es nem szallok ki. A 6,85-os ellenallasrol ugyan visszanyomtak, es a forgalom is visszaesett, de ennel sokkal nagyobb esesre nem szamitanek. Tovabbra is nagy potencialt latok a cegben hosszabb tavon, es talan jo dontes a teljes pozi egy reszevel nem ugralni, hanem turelmesen kivarni a nagy durranast. A hangulat romlik, ezert minden bizonnyal csorog majd tovabb, de szerintem nincs meg vege a rallynak. Aki tartja tovabb mit gondol? 
mkbr220 2020. 07. 30. 11:23
Előzmény: #26069  Keffer
#26109
Akkor ebben egyetértünk, és ehhez kapcsolódóan továbbra is az akku racionalizálás a kulcs, amig ott nincs áttörés addig szerintem sincs full-e-kamionoknak esélye.
Nekem nincsenek ugyan kamionjaim de nemzetközi szállítással foglalkozom (közút, vasút, uszály) ezért kicsit más szemszögböl de van rálátásom. :)
pomperj
pomperj 2020. 07. 30. 09:41
#26108
1)A NatGas hirtelen megindult ismet.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200730v00s88j90.jpeg
.
Egyik oldalrol a nyar kozepen sokkal tobb gaz fogy, mert az eromuvekben tobb aramot kell a csucsfogyasztasra termelni a legkondik mukodesehez. Raadasul a Covid miatt tobben maradnak otthon, igy meg tobb legkondizas kell a meleg deli allamokban, mint maskor.
A masik oldalrol a fracking mufaj leallas miatt a gaz-mellektermek mennyiseg zuhan vissza,
 es vele a gazfogyasztas - termeles  kozotti  ollo most szetnyiloban van, a gaz keszleteknek csokkennie kell a kovetkezo 2 honapban.
.
Talan nem veletlen, hogy WB a mult honapban vett bele Dominionba.
A tiszta gaztermelok, mmint SWN DNR EQT profitaklhatnak, es mivel alaposan le vannak verve
(nem fizetnek osztalekot, minimumra csokkentetek a beruhazas+karbantartast, es igy se kepesek profitabilis maradni).
.
Talan SWN van a legjobb, meg profitabilis allapotban, EPS=+0.20 a varakozas idenre, 
es jovore mar EPS=0.4 koruliek a becslesek, ami egy PE=12-15 mellett mar duplazast hozhat. 
Szoval szeles a recovery potencial, es most mintha a charton meg is kezdodne a folyamat.
terelemel 2020. 07. 30. 08:55
Előzmény: #26106  terelemel
#26107

Shell (NYSE:RDS.A): Q2 GAAP EPS of -$2.33 misses by $2.09.
--
Revenue of $32.5B (-64.1% Y/Y) misses by $21.2B.
--
Net loss of $18.1B includes an impairment charge of $16.8B, as a result of revised medium- and longterm price and refining margin outlook assumptions.
terelemel 2020. 07. 30. 08:54
#26106

Lattatok a SHELL eredmenyet? Te jo eg...minden varakozast alulmul.
Es ugy, hogy ok mar 1/3-ra vagtak korabban az osztalekot. A tobbiek meg kivartak. Azoknak meg rosszabb lesz...
Rray 2020. 07. 30. 08:54
Előzmény: #26103  Rray
#26105
Sziasztok!
Nemtudom ki az aki minuszt ad arra, hogy várom RIGben a 3$ feletti szinteket... vagy félrenyomott, vagy shortolja, vagy csak gyökér....
Rray
Rray 2020. 07. 30. 08:19
Előzmény: #26103  Rray
#26104
Sziasztok!
Ma lesz az eredményekről telefonkonferencia, lehet, hog, betárcsázok duan 3 kor :)
Rray
Rray 2020. 07. 30. 08:17
Előzmény: #26102  kozi723
#26103
Szia Kozi!
Szuper hírek, nagyon nagyon várom a 3$ feletti szinteket...
Igen, kivárás van, oldalazunk jó ideje, erős a hitem hogy augusztus minden olajosban izgalmas lesz :)
Rray
kozi723
kozi723 2020. 07. 30. 08:10
Előzmény: #26100  drexler76
#26102
Őszintén kívánom, hogy legyen igazatok :) 
yooio 2020. 07. 29. 23:40
#26101
Óráson beadta a vételt, szerintem ha leküzdi 2.24-t komolyabban megindulhat!
Hajrá! :)
drexler76
drexler76 2020. 07. 29. 23:17
Előzmény: #26099  kozi723
#26100
Szerintem ez kicsit jobb annal, mint "meguszva" egy negyedév. Nyilván, nem csodára számítottam én sem, de lehetett volna sokkal rosszabb is. :) Reméljük hamarosan 3$ fölött látjuk! ;) 
kozi723
kozi723 2020. 07. 29. 22:33
Előzmény: #26063  Rray
#26099
RIG: Egy negyedévet megúsztunk. Jobb a várakozásnál. Holnap talán törik a hétfői 2,24. 
http://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/29/2069812/0/en/Transocean-Ltd-Reports-Second-Quarter-2020-Results.html
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:59
Előzmény: #26018  Barcel08
#26098
ide vezet a "bolygómentő zőcség":))
http://www.theurbancountry.com/2013/02/photos-chinas-history-of-bicycles.html
frappáns befejezés ez az 1980-as évek óta összegründolt buborékgazdaság végére:)
lehet, hogy a kerékpárgyártók részvényeit kéne vizslatni?:)
hellforceone 2020. 07. 29. 20:58
#26097
Érdekes, de minden nagyobb olajtársaság papirja ugyanugy mocorog, nagyon rá vannak tapadva az 50 napos mozgóra és egy nagyon szűk sávban mozog az árfolyamuk. Mintha nagyon kivárás lenne, semerre nem mozdulnak igazán. Ha a dollár esetleg tovább gyengülne, akkor jöhetne végre egy kis mozgás az olajos papíroknál is...
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:54
Előzmény: #26018  Barcel08
#26096
a "zéró kibocsátású izék" szerintem leginkább a személyautó forgalmat fogják kinyírni, a biciklit, a rollert, a triciklit, a gördeszkát és a gyaloglást helyzetbe hozva
és mindezt a környezet- és az egészségvédelem "diadalaként" fogják tálalni a központi tervezők:)
pitcairn2 2020. 07. 29. 20:51
Előzmény: #26018  Barcel08
#26095
ha valóban a hidrogén és az elektromos meghajtás lenne a tuti nyerő akkor nem kéne orrba szájba szubvencionálni ezeket...
anno Henry Fordot sem pénzelte senki a konflisok elleni harcban:)
Barcel08 2020. 07. 29. 20:47
Előzmény: #26080  Keffer
#26094
https://www.act-news.com/news/california-invests-big-to-increase-rng-supply/
Kaliforniában 2019-ben 140 millió hordóny dieselel egyenértékűt RNG-t tankoltak. Ebből helyben csak 3.8 milliót termeltek. Ezért 2024ig beruháznak 1 milliárd dollárt és a helyi termelést feltornázzák évi 119 milliónyi hordóra, ráadásul a gáz tejtermelő farmokról jön. Ez a lehető legjobb megoldás, mivel ezek a farmokon termelt gáz, karbon negativ. Ez azt jelenti, h egy RNG kamion működése semlegesíti  két diesel kamion üvegházhatású gázibocsátását! Az államnak is jobban megéri szubvencionálni az RNG-t az elektomos kamionokkal szemben.
"If California were to adopt policies to encourage the purchase and deployment of new NZE (near zero emission) NGVs to consume this supply of California-derived, carbon negative, diesel-displacing clean fuel, the environmental benefits would be off the charts. Adjusted for Energy Economy Rating (EER), 119 million DGE would be sufficient to fuel 13,731 natural gas trucks annually. If the HVIP  provided a $45,000 voucher toward the purchase of each of these new NZE heavy-duty natural gas trucks, it would cost the state $618 million. Assuming a fifteen-year life for these vehicles, they would generate 51.4 million metric tonnes of CO2e and 20.8 thousand tons of NOx reductions, at a cost of $12.03/MT of CO2e and $29,702 per ton of NOx.For comparison, ARB staff estimate that the cost effectiveness of the typical HVIP incentive ($150,000) for a battery electric truck of comparable size is $545/MT of CO2e and $299,000 per ton of NOx."
totem_is_back
totem_is_back 2020. 07. 29. 19:06
#26093
Tippeket kérek, merre indulnak el az indexek este 8 kor.. :)
pomperj
pomperj 2020. 07. 29. 18:13
#26092
SPY daytrade
tegnap zarasra par ponttal atfedte az SPY a wave(i),  es NDX a wave(iv)  csucsokat.
De ma hatalmas lendulettel ujra csucsot csinalt.  Egyelore azt gondolom, hogy ez meg mindig korrekcio, csak eppen valami komplikalt WXY alakzat.
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20200729v00szo0s0.jpeg
Norbi77 2020. 07. 29. 17:20
Előzmény: #26086  Keffer
#26091
Az megvan, hogy csaknem száz éve (1920-as és 30-as években) a Magyar Posta Bp-en több tucat tisztán elektromos kisteherautóval végezte a csomagszállítást, és pont úgy cseréltek bennük aksit, ahogy Tibi írta: aknára rááll, régi aksi leereszt egy szinttel lejjebb, új meg fel, pár percig tartott a csere. 60-70 km-t tudtak menni egy aksival. A posta egy kiadványában olvastam annak apropóján, hogy (újra) elkezdtek használni elektromos furgonokat. Ha egy akkugyártó - pl Tesla - kiépítene megfelelő sűrűségben cserepontokat, sztem is működhetne. 
Keffer 2020. 07. 29. 17:02
Előzmény: #26089  Keffer
#26090
Még annyi, hogy a vasút nagyban annyira kedvező, hogy ahol jelenleg működik, ott tuti nem lesz ellenfél a közúti téma, max a mozdony lesz elektromos. Szerintem.
Keffer 2020. 07. 29. 16:59
Előzmény: #26088  Tibi0002
#26089
Ebben nem vagyok képben, mert mi főleg belföldön tevékenykedünk, és Mo-n gyakorlatilag kivégezték azt a megoldást, amikor a komplett kamionokat vonaton viszik. A sima konténeres vasúti szállítás meg szintén nemzetközi szinten érdekes. De egyelőre semmi nem mutat abba az irányba, hogy a vasút kiszorítaná a közúti szállítást, épp ellenkezőleg. Legalábbis itthon egyértelműen.
Tibi0002 2020. 07. 29. 15:11
Előzmény: #26086  Keffer
#26088
Nem tudom, de hadd kérdezzem meg ismét, hogy a vasúti konténerszállítással képes-e versenyezni egy leendő elektromos jármű? Vagy elég lesz, ha az új technika csak kiegészíti a vasútvonalakat? :) 
kiegyezo 2020. 07. 29. 14:47
Előzmény: #26083  Tibi0002
#26087
Teljesen elképzelhetőnek tartom ezt a megoldást, és roppant szimpatikus is.
Szabvány, szabvány! Kiemlékszik már arra, hogy "tuccadniegynokiatöltőt?" :-)
Keffer 2020. 07. 29. 14:41
Előzmény: #26083  Tibi0002
#26086
Én eredetileg gépészmérnök vagyok, és gyerekkorom óta imádom a sci-fi-t, szóval nem tudsz olyat mondani, amit én ne tudnék elképzelni technológiai fejlettségben. A kérdés nem az, hogy amit leírtál, az megvalósítható-e, hanem, hogy mikor fognak a kamionok így működni? 3 év múlva, vagy 25 év múlva?
Keffer 2020. 07. 29. 14:34
Előzmény: #26084  Keffer
#26085
összefoglaltad, csak a telefonom jobban tudja, hogy mit akarok írni. :)
Keffer 2020. 07. 29. 14:33
Előzmény: #26082  pomperj
#26084
Jól összefoglalták.
Tibi0002 2020. 07. 29. 14:12
Előzmény: #26079  Keffer
#26083
2 perc: nem nehéz elképzelni,  hogy a részben önvezető kamion az állomáson rááll a kijelölt helyre. Ott egy akna megnyílik, az aknából kinyúlnak a karok, kinyitják az akku helyének fedelét, zárakat. Leemelik az akkut az aknába, és rögtön felemelkedik a csereakku, be  a helyére, zárak kattannak,  a fedél záródik. Ha a sofőr közben elszaladt wc-re, mire visszaér, már mehet is tovább. 
Az aksik nyilvántarthatóak a kondíciójuk alapján. Akár az is megoldható, hogy a jármű tulajdonosa csak bérleti viszonyban legyen az akkuval. Sok távközlési szolgátatónál a vonalas telefon, vagy a modem is bérbe volt adva az ügyfélnek. :) 
pomperj
pomperj 2020. 07. 29. 14:09
Előzmény: #26080  Keffer
#26082
Valahogy igy latom en is.
Varom a napot, amikor egy tisztan e-kamion huzza a 40t terhet at az Alpokon at a hosszu meredek emelkedokon, ahogy most a dieseel motorok csinaljak, es mindezt ugy, hogy napi 700km-t megy egy muszakban, es mindezt csinalja nagykarbantartas nelkul 1.000.000 km-en keresztul.
.
Kicsit korai inni a medve borere.
Tibi0002 2020. 07. 29. 13:59
Előzmény: #26077  terelemel
#26081
De érted, arra utaltam, hogy a különféle gyártók általában kombatibilitásra, szabványosításra törekednek. :) 

Topik gazda

pomperj
pomperj
3 5 5

aktív fórumozók