szerintem a hajoskapitany is longolja a wti-t, meglatta tegnap az arfolyamot, aztan fogta es eltekerte a kormanyt..”elmentek ti a pics.ba, inkabb nekivagom a falnak” 😅
Buszok, kamionok esetében van is értelme, szgk.-nál kb. 0. Az EV-nek van létjogosultsága, hiszen akár napelemekkel is lehet áramot termelni, a duck curve miatt azonban a napelem EV (ill. egyéb megoldások) nélkül elég nagy marhaság, mert pont akkor termel csúcsteljesítményen a napelem, amikor a legkisebb a fogyasztás.
Erről már sokat hallottam, de azt írják, még mindig kínában bányásszák a BTC 70%-át. Az esős időszaknak meg vége, így a szénerőművek áramtermelését használják. A bányászat nem hasznosítja az energiát, csak felhesználja. Nem teremt új értéket. Azt meg nem hiszem, hogyha valaki óriási pénzt beleölt a bányászgépekbe, akkor a csúcs idején leállítja. Tolják 24 órában, különben elsenek a bevételtől. Bloombergen éppen most beszéltek a tesla féle bitcoin pumpáról. Ha mindenki ezen akar meggazdagodni, miért pazarolnák el fizetésre?
Nem láttam, de tudtommal hitelesen mutatja be az eseményeket - sokan dícsérik a szakik közül is. Sajnos a ruszkik nagyon rosszul voltak eleresztve szakikkal, még a reaktormérgekkel, pl. Xe-135 sem voltak tisztában a helyszínen dolgozók. Hibák sorozata vezetett a katasztrófához, csak mert egy rakás idióta azt hitte, hogy lehet dirigálni akár a természet törvényeinek is, pl. a teljesítmény "túltolása" kapcsán írtam ezt.
a politikusok minden országban olyanok;amit az adott társadalom kitermel magából...azért nézz szét a világban,az hála Isten sokkal színesebb,mint amit mi ki tudtunk magunkból sz.rni
Erről csernobil film jut eszembe amikor az atomfizikus a repülőn magyarázza a könnyű-víz hűtésű grafitmoderátoros reaktor működését és a pártembernek aki 5 perc elteltével kijelenti hogy mostantól ért az atomerőművekben lejátszódó folyamatokhoz is.
A szakértelem hiánya megint kiütközik... a bányászat valójában segíti (már most is, a jövőben pedig még inkább) a zöld energiák térnyerését. A holtidőben el tudják majd adni az áramot rentábilisan a szélturbinák, stb. üzemeltetői. Egyelőre 50% fölött van nem sokkal a BTC esetén a megújulók aránya, főleg hydro. A szélenergiával szemben eddig pont az volt a fő ellenérv, hogy időről időre ingyen vagy negatív áron voltak kénytelenek eladni az áramot, lásd Dánia. Most majd lesz, aki megveszi, persze ebbe majd az EV-tulajok is beszállnak, amikor tölteni kell...
Szerintem azért ennyire nem ostobák még a politikusok sem... a franciák továbbra is tele vannak atomerőművekkel, azok éjszakai áramot tolnak, éjszaka meg lehet tölteni. (A többség akkor tölt.) Az ún duck curve-re keress / keressetek rá. Nappal igencsak lemegy a fogyasztás úgy dél tájban, akkor is lehetne tölteni, mosni, stb. Csak kellenek hozzá "okoseszközök", stb. Nem a zöld energiával van a gond, hanem azzal, ahogy használjuk azt. (Ez most félreérthető volt :) Nem baj.)
Meg kell szoknunk, hogy a nagy demokráciában a politikusaik egyre inkább diktátorként fognak viselkedni. Ez lesz és kész! A piacokat is ők befolyásolják, a törvényeket is ők hozzák. Betiltják a hagyományos izzókat és amit megtakarítunk, meg elfüstöljük bitcoin bányászatra. Egy országnyi áram fogy el, hogy fenntartsák a rendszert.
A politikusok igen nagy része vagy ostoba, vagy jóval okosabbnak képzeli magát annál, mint amilyen. Többségüknél mindkettő igaz. Szélkakasok, amik a leghülyébbek érdekeit igyekszenek kiszolgálni. Eklatáns példa erre a németeknél az ún. Energiewende.
Nálunk az egyik "milliomos negyedben" már fejlesztik a rendszert, éppen az autók miatt. Egy utcában 3 autó lett hírtelen és máris gondok voltak. A villanyszerelő ismerősöm lehetetlennek tartja, hogy a mostani rendszer elbírna 10% feletti elektromos autós töltést. Főleg a gyorstöltőkkel.
Olyan ez mintha ki akarnák erőszakolni a változást. Régebben nem így ment. Minden technológiai újítás idővel igazolta létjogosultságát és a régi átadta a helyét az újnak de nem így nem ilyen erőszakos módon. Állati erővel vont jármű - Gőzgép - Belső égésű motorok.
Valamilyen szinten a hidrogén autó is belső égésű, elvégre az oxidációt nevezhetjük annak is, mikor a 2H2 egyesül az O2-vel. Az autópályákon meg ködfelhő lenne a sok vízgőztől, meg folyamatosan vizes utak. :-) Régebben olvastam, hogy az arabok 4 liter gázolajat használnak el 1 liter ivóvíz előállításához. Azzal locsolják a füvet, mossák a kocsikat és működtetik a szökőkútjaikat....... Az elektromos autó is zöld, csak a erőmű a fekete. :-)
Financial Forecasts
cimu topic folytatasa. Minden fenti temaba vago hozzaszolast szivesen latunk.