En benned egyet nem értek! Van egy álláspontod,ami totálisan a kisreszvényesek ellen van itt jelen pillanatban. Értem itt azt,hogy 533 ft ot kap mindenki és lehet menni haza mindenkinek.Nincs is ezzel baj,de akkor minek tartod ? :-)
Pályafutásom alatt sokmindent láttam, szépek ezek a határozatok meg paragrafusok, de a tapasztalatom az, hogy ha a helyzet úgy hozza ezeket úgy háglya át a hatalom mint a szél. Persze mehetek bíróságra meg Strassburgba, de egy ilyen per 6-7-8 stb év, utána lesz egy ítélet, ami mondjuk rátok nézve kedvező és akkor mi van a végrehajtása is több évet fog igénybe venni főleg ha a hatalom a vesztes.
"Mélyen a zsebébe fog nyúlni" teljesen egyetértek. Csak képzeljük el,hogy átlag 650 ft os db áron,megszerzik az fhb kb 85 százalékát és a maradék 15 százalekot pedig bő felarral kifizeti,akkor is hatalmas bizniszt vittek végben......
Véleményem szerint a jelenlegi ajánlat nem lesz sikeres, de a Takarékbank Zrt mélyen a zsebébe fog nyúlni, és minden egyéb más lehetőséget ki fog aknázni annak érdekében, hogy az általa célul kítűzött 100% -os (vagy ahhoz közeli) befolyást az FHB bankban megszerezze.
Bocs, de nem értem a levont következtetést. Azért, mert benne van a szándék (ahogy a Takarékbank KGY-n is elfogadták), hogy maximalizálni akarják a részesedésüket az FHB-ban, miért lenne akadálya a kivezetésnek?
link Takarékbank Zrt alább hivatkozott MNB engedélye (a befolyásszerzésről) jelzés értékű dokumentum az Takarékbank Zrt kellően megalapozott szándékairól, a lépéseinek határairól a takarékszövetkezeti integráció és az FHB bank kapcsolatának átalakításával összefüggésben.
A jóváhagyott vételi ajánlat 1.9.pont alatti kiegészítése szerint: A Felügyelet a 2017. május 29. napján kelt, H-EN-I-433/2017. számú határozatával, a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013.évi CCXXXVII.tv. 26 §(1) bek. alapján engedélyezte, hogy az Ajánlattevő a hitelintézetként működő Céltársaságban meglévő közvetlen, illetve közvetett befolyását 50%-ot meghaladó mértékűre növelje, így akár 100%-os (száz százalékos) részesedést szerezzen. A Takarékbank Zrt közgyűlésének döntése után, tehát a vételi ajánlat feltételei közé is bekerült a befolyásszerzés maximalizálása, mely alapján valószínütlennek tartom, hogy a közel jövőben a papir kivezetésére sor kerül.
Sem a közgyűlés, sem az "olyan részvényes, aki legalább 75%-os szavazati joggal rendelkezik a kivezetni kivánt részvénysorozat vonatkozásában" nem dönthet, ill. nem adhat jogérvényes nyílatkozatot a részvények kivezetéséről az MNB 2017. június 20.napján kelt, H-KE-III-429/2017.számú határozatával jóváhagyott, a Takarékszövetkezet Zrt kiegészitett, modósított, kötelező nyílvános vételi ajánlata alapján 2017. junius 26.-án indult vételi ajánlati eljárási időszaka alatt, mely magába foglalja az ajánlati eljárással kapcsolatos vételi joggal(kiszorítás) és eladási joggal kapcsolatos eljárást is.(90 nap) Az eljárások eredménytelensége (a 90% -os befolyás megszerzésének hiánya) esetén a közgyűlés dönthet ujabb ajánlatról (mely csak magasabb összegű lehet az 533Ft.-nál), a papir kivezetéséről szóló döntést azonban csak jogelméleti lehetőségnek tartom.
Nem hiszem, hogy a kicsik itt jol jarhatnak. Ha penzt akartak volna aldozni, akkor olyan ajanlatot adtak volna most ami a 90% kornyekere emeli oket es nem a minimum ajanlat fole 2 ft-ot mondanak.
Ezzel nem értek egyet!Jelenleg működik a kereskedelmi részleg is,tény,hogy a takarèkok szandéka ennek átvétele és ezaltal az fhb nal a megszüntetese,kivezetes után! Azért varjuk meg a kivezetésnek a sikerességét és akkor kezelni ténykènt a jelenleg ,még csak tervben lévő üzleti terveket a takarékok részéről.Ha esetleg a kivezetes elhúzódik 2018 ig az fhb hatalmasat fog emelkedni,mivel 2017-2018 as évre 200 milliárdos tőkeemelés van hivatalosan bejelentve az fhb nàl.....
Kivették belőle a 25%-os szavazati korlátot, hogy tudjanak valóban 75%-kal szavazni + beletették a kivezetéskor alkalmazandó szabályokat. A június 12-e egyébként csak a bejegyzés napja, valójában a közgyűlésen szavaztak a módosításról.
FHB:Most vedd!