A tpt 70.§. (2) bekezdése szerint már elfogadottnak kell tekinteni:
"A Felügyelet a jóváhagyást nem tagadhatja meg, ha a vételi ajánlat és mellékletei az e törvényben foglalt követelményeknek megfelelnek. Ha a Felügyelet a kérelem tárgyában tíz munkanapon belül, illetve hiánypótlás esetén három munkanapon belül nem dönt, a jóváhagyást megadottnak kell tekinteni."
ekkor viszont a 66.000.000 + 3.900.000 db, azaz 69.900.000 db rv-re egészen más 1db/rv ár jön ki: 822 körül ha jól nézem....
A kulcs kérdés..miért kapna(ott) valaki ugyanannyi tulajdoni részt (C részvényes)100 huf -ért mint az aki a tőzsdén vette 2016-ban 720 ért...
Ez totál szabálytalannak tűnik...
A C részvényt kibocsátók befizettek 30 mrd Ft-t tőketartalékba is, tehát valójában a saját tőke több, mint felét ők adják a mostani vételi ajánlatba. 1,5 éve 720 Ft-t fizettek érte, most 533-at kapnának, ha fel kellene ajánlaniuk. Szerintem inkább a C részvények jegyzői jártak rosszul.
Ha nem emeltek volna tőkét, akkor az egy részvényre jutó saját tőke 4xx Ft lenne. Igaz, a vételi ajánlat továbbra is 533 lenne, mivel ez a 180 napi súlyozott átlagár.
leegyszerűsítve...
A C rv-ket 2003-as névérték áron számították bele a tulajdoni részarányba, nem pedig a kibocsátáskori A részvények értéke szerint.... (ami akkor 720 HUf volt, így a C rv.-t 7200 HUf-on kellett volna kibocsátani nem pedig 1000 huf-.on)
Avagy a C rv tulajdoni részaránya ezáltal kevesebbet kell érjen...ami vel az 1 rv-re jutó rész is kevesebb rá...amivel a jelenlegi értéke magasabb az RV.-nek mint 533....
és a C rv.-kkel kvázi 433 HUf/db-ot (Crv-nél 4330 huf-ot) akarnak 'kivenni' az A részvényt birtokolók kezéból....
...nah ezzel mit kezd az MNB ? :D
Valóban a Tpt. 70.§. (1) bekezdés alapján 10 munkanap, illetve hiánypótlás után 3 munkanap. Még, ha módosított vételi ajáénlat május 31-i dátumát nézem, akkor is lejárt minden határidő.
Viszont a Tpt. 70.§. (2) szerint:"Ha a Felügyelet a kérelem tárgyában tíz munkanapon belül, illetve hiánypótlás esetén három munkanapon belül nem dönt, a jóváhagyást megadottnak kell tekinteni."
Tehát elvileg "jóváhagyta", de úgy látom,nagy a homály a Takarékbankban is. Közzé kellett volna tenni a végleges, dátumokkal kiegészített vételi ajánlatot.
...a szavazati jogot csak a 75-90%- miatt nézegettem...
viszont amit írtál érdekes lehet:
a tőkeemelésnél 10*100 ft-os 10*-es szavazati jogot biztosító rv.-t adtak ki....tehát névértéken kb. ennyit 'tettek be' a közösbe... kb. 28mrd-t
Most viszont 10*100*533-as értéken számolják a tulajdonukat (egyébként a C részvény 'kibocsátasákor' kb. 720 HUf volt az árfolyam)
Tehát a 100 Ft-os kibocsátáskori (2003) névérték a mostani 100 helyetti 533-as beszámítással kvázi jogosulatlanul teszik el az eredeti kibocsátáskori 100 HUf-hoz képesti 433-as növekményt....
Ezzel kvázi a kibocsát előtti rv. tulajdonosok jogai sérülnek....(hiszen a C rv 2003-as kibocsátási névértéken lett beszámolva, hozzájukkatva automatikusan a jegyzőket az utóbbi 13 év +eredményéhez, hozadékaihoz...2003-as áron :) )
Sőt ezen az úton tovább menve már a 10*100-as névértéki kibocsátás után se járt volna nekik a közel 30%-os tulajdoni rész, hanem csak az akkori A részvény érték (és nem névérték) betételékor... amivel kb. a 28mrd huf 10*-es szavazati joggal csak 390.000 db rv-re jönne ki az általuk 'megkapott' 2,8 millióval szemben.... tehát kvázi ezért a pénzért 28mrd nem 26% hanem csak 4,2%-os tulajdoni rész járt volna...
link
...ennyi erővel szeretnél MOL-t venni zártkörben 100mrd HUF-ér 6000-ft-os árfolyamon, vagy otp-t kibocsátáskori árfolyamon MOST !!! :DDD
Nem részvény-kivezetésről van szó, mert ilyen közgyűlési határozat egyelőre nincs. Most nyilvános vételi ajánlat van, és nemcsak a tőzsdén forgó, A sorozatú részvényekre, hanem a másik kettő sorozatra is.
Egy későbbi közgyűlésen a szavaztok minimum 75%-ával lehet szavazni zártkörűvé alakulásról.
Bocsanat osztielsobbsegi nincs a tozsden,nem lehet vele kereskedni,es itt rv kivezetesrol van szo....tozsderol akarjak kivezetni a szavazati jogot biztosito torzsreszvenyeket:)
Még egyszer:
Nem a szavazati jog a lényeges, hanem a névérték, azaz a jegyzett tőkéből való részesedés mértéke. A saját tőkét eszerint osztják fel. Ez alapján jön ki az 533. Tök mindegy, hogy szavaz-e vagy sem, és mennyivel.
Az MNB is szerintem azért ül rajta, mert jogi szakvéleményt kér a különböző sorozatok miatt. Még kijöhet, hogy elkaszálja. Akkor fejezések jönnek a Takarékbanknál.
FHB:Most vedd!