Az hogy olcso az mibol jott ki pl az Xpeng? (Tavalyhoz kepest olcsobb, akkor csak 27 k autot gyartott ugyan ezen az erfolyamon, most majdnem 100k-t. De lehet a mostani ertek 400k darab autora van belove.....) Ha meg profitot termel akkor mar pintosan szamolhato es nem az jon ki higy olcso. Pl errr a Tesla...
Xpeng is szar. Eves szallitasokban gondolkodok. A cég altal tavasszal meghatarozott eladasi volumen 100 k kocsi lett volna (en erre fogadtam), az egyszer sem biztos hogy a mai lejelentett adatok tukreben meg lesz. Szoval szar annak is az eladasi száma.
Te lehet nem. Én nem tudom, de lenyegtelen is. Az a lenyeg hogy zabalja majd a fiatalabb kinai lakossag (es, hogy Xi elnok tamogassa).Én pl.: a meki kajat is ruhellem, de szepen hozott. (Befektetesnel a szubjektiv eloiteleteimet én levetkozom.)
Kinai smart evnek boven eleg a vilag legnagyobb auto piaca (kina). Ott van esely az onvezetes szabvanyositasara es egyes tartomanyokban 22-ben mar bizonyos fokig engedelyezhetik (norveg piacon xpeng is jelen van, de ugy sem abban az orszagban fognak hasitani). Eu es usa a jogi baromsagukban elveszik (azt egy diktaturaban konnyebb bevezetni), ami az onvezetest illeti.
Market cap alapjan dragabb mint a Ferrarai, es majdnrm annyit er mint a Ford Motor Company. Valamint a kinai konszolodiaciorol a kinainpolitika még mindig nem tudatott semmit sem......
Szerintem a korábbi csúcs volt a fals. Semmi sem indokolta, csak spekuláció volt. Egy 27K darabot gyártó céget a piac ne árazzon már 35B-ra, még akkor sem ha ez a mai hülye világban be vett szokás (példa: TESLA lufi fújása). Másképpen fogalmazva a FED eszement politikája torzít mindent is.
Alapból a kínai smart ev-k szerintem jó irányban haladnak, de pl.: Xpeng kb 3 hét alatt ment +33%-ot. Kellene egy korrekció (ADR és a hong kongi papír össze van nőve, ez nyilván a hong kongi IPO ár meghatározása miatt van, azért idővel kicsit szét válhatnának....). Valamint a kínai hatalomnak is kellene már valami infót adni a konszolidációról (amit szeptember 13-án jelentettek be), hogyan, miként képzelik el stb. Xpeng esetében én idén 100 K db kocsi eladással számoltam, az meg is lehet (bár nem tetszik, hogy a chiphiány miatt csökkentett műszaki tartalommal adnak el kocsikat....).
Nekem csak az a bajom, hogy a Tesla jelenleg többet ér mint: Toyota+Saic+VW+Daimler+BYD együtt véve. Másképpen fogalmazva, agyrém amit abban áraznak, az éves szintem pár százezer db nem éppen jó minőségű csoda eladásával. (Lufi cégek gyorsan tudnak pukkanni.....)
És ma erléte a 970 dollárt. Röviddel a piacnyitás után 4,4 százalékos pluszban van a Tesla részvénye, a remek teljesítmény egy nemrég tett bejelentésnek köszönhető, miszerint a világ egyik legnagyobb és legrégebbi autókölcsönző cége, a Hertz 100 ezer Teslára adott le megrendelést.
Szerintem nem is nagyon ütötték meg őket (Nio és Xpeng), egészen egyszerűen előre szaladt az árfolyamban (2020-ban) és az idei év, de lehet a jövő év is ennek lesz alárendelve (pontosabban hogy a termelés növekedjen, nyilván egy 27 K darab autó gyár mellé nem feltétlen jöhet 35 B market cap. Ha már 300K autó/év akkor lehet a 35 B market kap reális, majd a piac eldönti).
Nekem ettol egyszerubb a logika. Kina a vilag legnagyobb auto piaca (valoszinuleg sok sok evig az is marad) magatol ertendo, hogy a kinai termeket fogjak allamilag tamogatni. Ergo a kinai smart evk elonyben lesznek a teslaval szemben. Valamint nalam a portfolioba pl egy 660 p/e lufi papir nem jatszik.
Azért eladásban még a Tesla vezet, és van még előnye a többiekkel szemben. Az biztos, hogy a konkurencia nagyon gyorsan fejlődik és jó autókat csinálnak, de szerintem a Tesla sem fog lemaradni.
Engem Tesla tovabbra sem erdekel (szvsz lufi). De egy jo cnbc-s cikk: https://www.cnbc.com/2021/10/11/chinas-xpeng-nio-make-100000-electric-cars-in-less-time-than-tesla.html Ezen azert berohogtem. Musk papa eleg lassu volt a kicsi kimaihoz kepest.
Ezert csinal a kinai allam majd konszolodiaciot. Szeptember 13-an be is jelentettek. Igy az eroforras nem oszlik meg. (Persze amelyik ceg ennek kovetkezteben kinyirodik az igy jart.... van kockazat, de akit a part tamogat az szepen fejlodhet).
Nem akarok vészmadár lenni de hiába lesz nagy a rendelési szám nem fogják tudni teljesíteni alkatrészhiány miatt , a feleségemnek rendeltünk volna autót gyártásból és 12 hónap rendelési időt mondtak rá. Hátha nem jól érzem mivel nekem is van Xpeng meg Nio is.
TA-val nem foglalkozok, mostanában. Funda alapja szeptember 13-as miniszteri sajtóból kiderül ott szépen vázolják a célokat (3 nagyobb kínai EV közül jelenleg az Xpengnek van népautós járgánya a P5-tel, ami előnyt hozhat), lényeg hogy sok ev-t kicsinálnak és a pár kiválasztott igen nagyra nőhet. (Természetesen arra kell figyelni, hogy a kicsináltak közé ne kerüljön be az Xpeng......... de ennek egyenlőre a jelét nem látom). Eladási számok jók lesznek idén, már most is jók, jelentősen megdobja majd a P5.
Feltörekvő EV gyártók