Kellene neki szepen menni, bar a tobbi kinai evnek is. Kemenyen agyalnak kinaban, tobb dolgon is. Pl: http://m.zqrb.cn/finance/hangyedongtai/2021-05-20/A1621438638582.html
Az evk kinaban szvsz tarolni fognak, az elkovetkezo kb 5 evben (valoszinuleg utana is, de en 5 evnel nem szamolok tovabb egyetlen egy pozimnal sem). Made in china 2025os program resze, valamint a kornyezetvedelem jegyeben sajat maguk smart ev-ikre annyi tamogatast fognak adni a vilag legnagyobb piacan, amennyit nem szegyelnek (hosszabb tavon kinaban kinai evk fognak nyerni). Nem veletlen hogy pl.: xpeng gyarakba (nyilvan a tobbibe is) a kinai onkorik es kinai bankok is suivesen beszallnak.
akartam venni nio-t, vettem is egy pakkot 37 alatt kicsivel, aztán úgy voltam vele, hogy ha esik 15-20%ot, veszek még egy pakkot. Igen ám, de erste nem a barátom, mikor láttam,. hogy 32 alá megy, beraktam vételt, de nem teljesült, mert nem rögzítette. Azóta meg elpattant, most már nem veszek. Ahhoz meg nincs kedvem és időm, energiám, hogy jobban beleássam magam a dolgokba.
Nehéz dolog, de én most vennék biztos ami biztos. Már vissza esett szinte oda ahonnan indult, és egyre több autót fognak eladni. Remélhetőleg felfelé vezet az út. Persze kellene egy Tesla emelkedés is hogy támogassa az ügyet.
Kicsi rés még van nálam nyitva, kb (fejből): 22.2 és 23 között. Forgalom alakul benne, Deutsche Bank tegnap 5 Usd-vel csökkentette a cél árat (lehet ez miatt pár parás is dobta, meg szektor szarakodás is van, meg hát a kínai para). Ma töltse be (kelet ma nem zár rosszul, elég szépek) a rést és akár forgalommal fordulhatna is nap végére Én meg lehet hígítok.
Tegnap XPEV-be szerettem volna én is még bővíteni 23,20-on, de elbizonytalanodtam és visszavontam a megbízásom. Azt hittem nagyobb mészárlás lesz nap végére. Majd legközelebb bátrabb leszek.
lehet nem feltetlenül amiatt, a teslat rantottak le ujabb kinai baleset miatt es az altalaban viszi magaval az egesz szektort (igen meg kinai vetelytarsat is, aki amugy esteleg profital ebböl...)
Én emelkedést várok innen, jelenleg az Xpeng és a Nio is túladott szerintem. Segítene nekik ha a Tesla újra emelkedni tudna és nem shortolnák ennyien. 800 fölötti Tesla ár után biztos mindkettő megindulna felfelé.
Hát én kovettem Xpenget ...33-34 kozt volt sokaig majd bemutattak a P5 modeljuket es lezugitt 30,7 re ....30,8 vettem ... majd adtam 31,45 nel .. azota megint visszajott.Hosszutavon szerintem is a legtehetsegesebb, de mivel a multban sokat mentek arfolyamilag igy a mostani szint is mar egy bő 50% korrekcionak szamit .... a full chartot megnezve.Nem vagyok biztos abban hogy ez a mostani szint lenne az alj ...
Dehigy is. Miért szakadna egy jo hirre? Aprilis 8, 14, 15en olyan hirek voltak hogy azok onmagukban is hatalamas dolgok. Valamiert nem arazta bea piac. Vagy valaminolyan van a hatterben amit nem is gondolunk. Majd egyszer hatha kiderul. Vagy csak az altalanis szektor para, vagy csak azért mert kinai.
Interactive Brokers! Egyébként kicsi adalék, hogy a Random is tőlük kapja a adatszolgálgatást! ( ez 100%, mert egyszer levélben írták! Ami még egyszerűbb, éa nagyon jó felület, biztonságos az a webull.com Vicces, de a webull.com élőben megy,.ingyen az adatfolyam!
Valós veszély szerintem. Pár hónapja még nem gondoltam hogy ilyen
lesz. (Xiaomival azért magyarok is megjárták, az ADR ticker révén. Én a 01810HK
tickerrel gond nélkül kereskedek.) Legkésőbb 2 év. (Biden sec törvény átmeneti ideje talán akkor jár le). . Kicsit hosszabban: lehet bár mi a jövőben. Pl.: kína már
katonai tisztviselőinek a tesla használatát bizonyos katoni objektumok
környékén megtiltotta, erre jöhet bármikor akár amcsi válasz (de ha erre nem
másra fog).
Trump adr-es papírok listája a védelmi minisztérium
honlapján:
https://www.defense.gov/Newsroom/Releases/Release/Article/2472464/dod-releases-list-of-additional-companies-in-accordance-with-section-1237-of-fy/ . Biden, ehhez egyenlőre nem nyúlt, bár nem is szüntette meg. Helyette hozta a saját törvényét:
https://www.cnbc.com/2021/03/25/chinese-tech-stocks-fall-as-us-sec-begins-law-aimed-at-delisting.html (Ami kicsit kevésbé paraszt módon támadja a cégeket,
burkultabban). 2 év a türelmi idő. Ez azért meredek: „Certain companies identified by the SEC
will require auditing by a U.S. watchdog. These companies will be required to
submit certain documents to establish that they are not owned or controlled by
a governmental entity in a foreign jurisdiction.” Meglepődnék, ha a kínai ADR-es cégek ezt nagyon
teljesítenék. . Nekem nincsenek illúzióim, diktatúra van kínában is, és csak az
a cég nőhet nagyra amit a mindenható párt és Xi elnök hagy. Ezek nyilván tele
vannak, hű pártkatonákkal (komcsikkal). Ezeknek az embereknek az adatait kiadná
usa-nak? Ez így már inkább kabaré szint. . Biden nem paraszt módra mondta meg, hogy mely cégeket
tiltjuk (jogosan vagy soha nem derül ki…), hanem csinál egy olyan törvényt,
amit úgy sem fogak betartani (azért ez sem szép). Bár nyilván szúrja usa szemét,
hogy a kicsi komcsik az amcsi tőkét (és a nyugati világ tőkéjét) szívják el…
ezt kína jól csinálta (ehhez jön hogy Hong Kongot is megszerezték).
Valamint ezek a kínai cégek mennek haza pl.:Hong Kongba. Okkal, amellett hogy tőkét vonnak be az usa rizikó is mérséklődhet az rv tulajdonosoknak.
Nagy IPO-k lesznek idén Hong Kongi tőzsdén (ami lehet érdekel Ant Group). BABA-t is majdnem tiltottak januárban. Pontosabban az ADR
tickert, a 9988hk tickerrel gond nélkül lehetett volna akkor is kereskedni, Hong Kongban. . Én az Xpengben latok lehetőséget (pár évig tartani kellene 25ig mondjuk), de nem az ADR-t, azt le kell
vedleni. Xi 5 éves tervében az EV-k nagyon komoly hangsúlyt kapnak. Kína új autó eladási száma 20-as elvileg 25 milla db környékén volt.
Most beesett már, szerintem érdemes 730 körül még venni. Persze résen kell lenni, de elég nagyok a szórások a jövőbeli célárakban az eladás növekesi prognózisok miatt. De mind jóval 800 dollár fölé mutat, a legtöbb 1000 dollár fölé. Kérdés, hogy mikor kezdik el újra venni és tartani. A legdurvább célárak 1200 és 3500 dollár között vannak 2025-ig.
Én ev alatt smart evt értek. A lehető legnagyobb fokú
önvezetéssel (nem az automata parkolás és egyéb hülyeségekre gondolok). Ez meg
a Tesla és Xpeng a világon. . A szokványos konnektoros autók nem érdekelnek. . Kínában az önvezetésnek
hatalmas jövője van a nagy távok miatt. EU az meg bengázhat a konnektoros
autóival. . Számomra az Önvezetés a lényeg. Az Xpeng a kick-offal nagyon jól
teljesített. Gyakorlatilag nem autót vesznek hanem szoftvert. Vázlatosan Kick off: https://cnevpost.com/2021/03/27/xpeng-completes-3000-km-ngp-challenge/https://insideevs.com/news/495954/xpeng-autonomous-drive-across-china/amp/ Ügyesen pörgetik a kmket: https://cnevpost.com/2021/04/12/xpeng-says-ngp-user-mileage-has-surpassed-2-3-million-kilometers/ P5 egy kezdő passat árán nem tétel, lidarral, Xpilot 3.5val:
https://ir.xiaopeng.com/news/news-details/2021/XPeng-New-LiDAR-Equipped-P5-a-Game-Changer-for-Smart-EVs/default.aspx . Xi elnök és a mindenható párt továbbra is legyen mellettük,
akár csak eddig (diktatúrában ez másképpen nem megy). Építsék neki továbbra is
a gyárakat, önkori támogatással. Vezetésbe nyilván jól beleülnek a az
ideologiailag elkötelezett emberek (ez már tuti meg van), hazai tőzsdére mennek
és USA csinálhat amit akar, tilthat (bármilyen cimszó alatt) amit akar…….. Kína
a világ legnagyobb piaca, más piacban az elkövetkező 5-7 évben nem is kellene
gondolkodniuk. (Ha megy mashol nem leszek szomorú természetsen). Szóval ha nem
esik ki a pixisből elég jó lehet. . A mai bejelentésük is egy hatalmas dolog. . Én őszre már a Hong Kongi papírjukban szeretnék csücsülni.
Ezek is benne vannak amiket írsz illetve az is hogy az összes nagy autogyar már áll át. Erős lesz a verseny de lesz piac is, növekvő torta mellett mindenki jól lakhat aki bírja kapacitással. Ebben mond a nio mind az xpeng jól áll szerintem. Legkésőbb őszre várok bennük brutal fordulatot és brutal számokat is.
Érkeznek a jó hírek, de az árfolyamban nem látszik. (Én is optimista vagyok a céget illetően.) Ami nem feltétlen baj, bár agyalok rajta mi lehet a gond. Az lehetséges, hogy az új beszállók, főleg a föld keleti részén megvárják pl.: a Hong Kongi bevezetést (és akik egy esetleges adr tiltástól tartva jövőben vennének azok is kivárnak). Vagy csak szimplán a szektor döglődik, bár új gyár, új olcsó modell (kimondottan kínaiakanak), új terítő cég stb. ezek azért elég jó hírek. (Voltak rosszak is, pl.: sokan eu szemmel p5-öt csúnyának tartják, vagy nem rég volt g3-as tűz).
Ez nagyon jó hír. Lehet, hogy velem van a baj, de valahogy egyáltalán nem tartok attól, hogy ezzel a papírral ráfáznék. Gyakorlatilag hetente érkezik valami jó hír a cég háza tájáról.
Miért vennék elő? Semmit nem tud kezdeni a hatalom ezekkel az emberekkel. Túl nagy ellenszenvet váltana ki a társadalomból. Ahogy a facebook, a google és a többi nagy sanyargatása is. Szóval max a szájkarate fog menni. Semmi más.
Ez így van. Tesla nálam már nem játszik. Musk Bitcoinos húzását nem igazán értem (akinek van az bízzon abba hogy nagyon tudja a csávó hogy mivel játszik....). Idő kérdése és a twitter üzenetei miatt Én nem lepődnék meg ha elővennék, egyszer csak. (Bár kétségtelen hogy egy marketing zseni a csávó..........)
Attol tartok, a topic...bar jo a tema... kisse keson szuletett. Mindenkeppen kello ovatossagot ajanlok, mert nekem TSLA mar nem bullos. Es ha a kiralyt lefejezik, nem adok sokat a hercegfiak jovojenek. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20210409v01vslhjn.jpeg . Ezzel egyutt, sok sikert.
https://finance.yahoo.com/news/xpeng-beats-q4-revenues-guides-113035636.html . Outlook For XPeng: For the first quarter of 2021, XPeng expects deliveries of 12,000 vehicles, up 450% Y/Y. The company expects first-quarter revenues to increase 531% Y/Y to 2.6 billion yuan.It expects to launch automotive-grade lidar technology in its third smart SUV model to be delivered in the second half of 2021. The company also plans to introduce XPILOT 4.0, built on its next-gen autonomous driving hardware platform, which it expects to deploy in its fourth model to be launched in 2022.
Bármi lehet. Tetszik a cég eddig. Én készülök a hongkongi tőzsdére lépésükre Q3 környék. Ott elvileg már nem ADR-ként lesznek a részvények. Akkor pápá ADR részvény és átkötök HKD-ben. Kíváncsi vagyok rájuk nagyon.
Ez remek szam! 12.000 db volt a tervuk. Elso ket honap 8238 volt, es kb 4000-re szamitottak marciusra. 5102, szep! Kitudodhatott es ezert ugrott tegnap akkorat. Vagy, ma is ugrik meg ennyit...
A psziché az egy jó kérdés, azt kell tanulnunk szerintem. Nekem a rekord a 4IG volt. Amikor majd 3 éves nettó bért hozott 6 hónap alatt, azt már nem bírtam vinni (már teher volt). Most újra szeretném magam tesztelni, ilyen terhekkel :)
Igen az tényleg egy jó kérdés, hogy meddig bírja az ember tartani a pozit. Nekem erre LAC volt a brutális példa, mert nem bírtam a nyomást. Pedig 4,6 körüli átlagom volt.. Akkora nyerő lett volna, hogy nagyon mérges voltam magamra. Tehát abban a buy and hold brutálisan bejött volna, így érhető hogy miért mozdulsz ebbe az irányba. RIG book value-nál? Ott megnyerem kb. 4 év nettó fizetésemet. :D
Szép összeállítás. Alapból optimista vagyok, talán azért mert a 2008-as válságot világ szinten bénán kezelték. A mostani covid parát, meg ha pl.: USA-ra gondolok nem is feltételeztem valaha, hogy ilyen mértéktelen pénzzel kezdik el csillapítani (illetve kínában is a nagy vezér megerősödve jött ki belőle), nyilván ez fájni fog valamikor, de talán nem 2 éven belül..... Xpev céláram az 100 USD környéke (kérdés bírom-e addig tartani), RIG-ben book value-ig szeretném vinni. Aztán majd meglátjuk.....
Ezek természetesen csak a rizikós tételek. Tartok még: BP, RDSa, ATT, GOLD, Chine Mobile. Na ezeket tényleg nem piszkálom. . Egy gondolattal visszatérve még a favoritokhoz. Nagyon szívesen vásárolnék vissza MVIS-t, LIACF-et, LAC-ot, de mindhármat lényegesen olcsóbban. MVIS-t 10 alatt tankoltam volna azon a pánik pénteken, de nem jött le értem. LAC-ot is 12 alatt már megkockáztatnám. LIACF-et pedig 1,3-1,5 között. De mint látod ezek elég pofátlan igények :)
Összességében több olyan tételem van, amit szívesen tartanék hosszabb távon, ugyanakkor (lehet hogy ez hiba), előfordulhat hogy időközben tartási időt módosítok. Ezek a pozícióim: EVFM, HYLN, XPEV, RIG. Egyrészt tartok a kipukkanástól, másrészt egy kicsit fordítva vagyok mint Te, és az elmúlt 1 évben az aktív kereskedés még ha sok mindent idő előtt is zártam, elég jó eredményt hozott. Ezt leszámítva EVFM $10+, HYLN $30-40+, XPEV $80+, RIG $12-14 usd céláraim lennének az említett 2-3 éves távon. Az mondjuk egy másik kérdés, hogy voltam olyan béna, hogy közel 6 dolláros EVFM-et nem dobtam el.
Neked mi lesz (vagy már mi) a favorit? kb.:2-3 éves távon. (Én majd a daytradet megpróbálom hanyagolni egy ideig, azért is rakok össze most más portfoliót, mint ami eddig volt).
Az. Megpróbálok hosszú távon benne lenni az Xpengben (nálam valószínűleg ez lesz a fő kínai vonal), még pár olajost nézek, szigorúan book value alatt, a konzervatív kereskedési stratégiámnak megfelelően (RIG már van, OGZPY figyelő listán, szeretnék venni, de még kivárok fundája tetszik, 2021-es évben az uj vezetékekben hiszek), illetve olyan gyógyszerest, ami abszolút kísérleti fázisban van (TNXP, ZSAN már van), ez adja a kaszinót a portfólióba.
TA-t nézve egyébként 39 felett így képzelném el a mozgást. Durván 30% potenciál rövidtávon. Meglátjuk mennyire jó elképztelés. . https://www.tradingview.com/x/LvrNw7gX/
Ez nagyon biztató és igazán jól hangzik. Én most már csak egyet bánok, hogy amennyit beszéltünk róla és amennyire vártam/vártuk az alját, végül nem vettem többet. Pedig aztán így is elrúgtam a pöttyöst és teljes pf 9%-át belelapátoltam. A terv 13% volt, ami persze sokaknak itt biztosan túl sok. :)
Feltörekvő EV gyártók