Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 13:57
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#160
Ezt írtad: "...egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami"
cree1 szerint #78: "A malev az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket produkált a magyar management alatt, operativ plusszba fordult, de a finanszirozasi terheket nem birta."

Tehát a tevékenység nem is volt veszteséges.

Most meg: 1000 milliárd forintjába kerülhet az államnak a reptéri szerződés
2012. február 8. | 13:33

Nagyon megérte tehát az oda vissza privatizációval és úniós büntivel kikényszerített csőd az adófizetőknek!
kispangit 2012. 02. 08. 13:54
#159
"Tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén.

Budai Gyula közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 464 milliárd forint, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként és 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért."

Kedves Kormány, akkor beszélgessünk a pénzről.
Üdvözlettel/mit freundlichen Grüssen:
Hochtief
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 12:18
Előzmény: #157  szivacs
#158
az állam részéről nagyon kevés ilyen van és ezek is a klasszikus: tradicionális, szociális és gazdaságpolitikai funkciók.
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 11:40
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#157
Létezik olyan, munkaszervezet által végzendő tevékenység számodra, amit nem kizárólag a pénzügyi nyereségessége alapján tartanál fenn, hanem más szempontok miatt pénzügyileg is áldoznál rá?
Ha igen, melyek ezek és milyen szempontok indokolják a végzését a szigorúan vett pénzügyi veszteségessége ellenére?
csendben 2012. 02. 08. 11:10
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#156
az,hogy valaki az utcára megy,még nem feltétlenül jelenti a segítség szándékát...
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 10:58
Előzmény: #153  szivacs
#155
szivacs, értékelem, hogy segíteni akarsz, de a felsorolt hozzászóllásaidban nem találtam meg a választ...

-Hungaro Control meg egyéb cégek kapcsán vannak kétségeim a szerződésekkel kapcsolatban. Másrészt meg egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami
-Bonus (kieső turisták)nem reális, van ezer másik járat
- stratégia, nemzetbiztonság... ez nem érv, ez nevetséges
csendben 2012. 02. 08. 10:44
Előzmény: #153  szivacs
#154
Az állami támogatás felejtős!
Aki repülni akar,fizesse meg az árát!
Fejedelmi színvonal-elvtársi áron: felejtős!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:38
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#153
ha úgy közelíted meg, hogy "pénztemető", akkor soha nem leszel képes megérteni.

ha nem, akkor olvasd el: #62, #89, #94, #102, #106, #109, #112, #115, #119, #124

Az állami támogatást pedig szvsz nem az utazóknak kell nyújtani, hanem - ha szükséges - akkor az állam számára biztosított potenciális és valós szolgáltatásokért, stratégiai pozíciókért.
Ennek kell megtalálni az eu konform formáját, ami nem piaczavaró.
csendben 2012. 02. 08. 10:29
Előzmény: #151  szivacs
#152
inkább ébredj fel....
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:25
Előzmény: #149  Törölt felhasználó
#151
"Szárnyakat adunk álmainknak" A Malév megmentéséért link

csendben 2012. 02. 08. 08:54
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#150
A vörösiszap adományok sorsa még nem merült feledésbe!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#149
Ja, a link
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #144  szivacs
#148
Sőt, még gyűjtést is szerveznek :)

Hol van itt válság, amikor emberek "meneteket" szerveznek és gyűjtést indítanak egy évtizedek óta veszteséges cég miatt?

Tényleg elmagyarázhatná valaki, (politika meg indulat mentesen) hogy miért jó, miért kell nekünk egy "nemzeti" pénztemető!

Most jöttem rá, hogy a "nemzeti" légitársaság csak attól nemzeti, hogy a szolgáltatást igénybe vevők utazásait az adózók támogatják. Ha akarják, ha nem :(
csendben 2012. 02. 08. 08:49
Előzmény: #135  cree1
#147
"sajnos rosszul tudod":a jegyárakba beépített állami pénz minősült burkolt támogatásnak,amit a versenytársak sérelmeztek!

Azt nem tudod véletlenül,hogy a Bajnai kormány ellen miért nem indítottak eljárást ezek a versenytársak?

Talán,akkor nem is volt miért!

És még egy apróság: a beépített támogatással lett "rendtábilis" a Malév 2012 januárjában....

Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 06:50
Előzmény: #136  cree1
#146
"??? Milyen pénzt nyúljanak le?? A Melév kasszája üres, vagyona nincsen, mit lehet itt lenyúlni???"

Hallottam valami államközi egyezményről, ami megteremti annak a lehetőségét, hogy a nemzeti légitársaságok az EU-n kívül közvetlen járatokat üzemeltethessenek. Ez a jog a magyar államé, amelyet a Malév-en keresztül gyakorolt eddig. Kérdés, hogy ezt a jogot így bebukjuk, és csak külföldi légitársaságok repülhetik a jövőben ezeket a desztinációkat közvetlenül, vagy ez a jog egy új nemzeti légitársaságé lesz? Egy magántulajdonúé? De melyiké? Lehetne akármelyiké is, aki kifizeti a piaci árát ennek a jognak? Vagy valamilyen - bányajáradékhoz hasonlóan - kvázi jogdíjat fog fizetni érte?
Honnan fogjuk tudni, hogy mennyit ér ez a jog?
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 00:21
Előzmény: #144  szivacs
#145
Te mész szivacs?
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 00:13
#144
A Malévért, a Malév emlékére, kinek hogy tetszik. Mindenkit szeretettel várunk, Malév dolgozókat, ex-dolgozókat, családtagokat, barátokat. A tervezett útvonal: régi Lágymányosi híd, Budai alsó rakpart, Gellért tér – ott volt az első reptér anno – Szabadság híd, Pesti alsó rakpart, Haller utca és vissza a Lurdyhoz. Ez egy másfél órás séta lesz kb. (Állítólag akkor már jobb idő lesz.)A felvonulás békés, politika mentes, és nem célja egyéb konkurens cégek és azok vezetőinek meghatározott helyre küldése sem. Aki nem tudja féken tartani indulatait, vagy esetleg szeretné véleményét kinyilvánítani, azokat kérnénk, ne jöjjenek!

A felvonulás hivatalos, mind a rendőrség, mind a Malév vezetősége tud róla!
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:45
Előzmény: #141  Törölt felhasználó
#143
Bizony, bizony. Bármilyen állami céget, intézményt érdemes összehasonlítani versenyszférabeli hasonló tevékenységekkel. Úgy kb. fele annyi ember végzi ugyanazt egy versenyszférábeli cégnél.
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:43
Előzmény: #124  szivacs
#142
Szivacs:
1. A Budapest Airportos szerződés, ha valóban tartalmaz kikötést a MALÉV működésére, akkor az tényleg gáz. De akkor ebben az esetben a csődhelyzetet a jelenlegi kormány nem kezelte kellő súllyal.
2. Amiről tegnap cikkeztek, és te szintén belinkeltél, miszerint a MALÉV csőd 100 mrd-os kiesést jelent az idegenforgalomban. Nos, ez viszont durván féloldalas állítás, mert kizárólag a bevételi oldalát veszi figyelembe a MALÉV-nak, a kiadásit nem. Erre amúgy a Portfólió rávilágított, de te nyilván csak a cikk címét olvastad el, ill. értetted meg.

Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:34
#141
Malév 22 gép 2600 fő
Wizzair 34 gép 1500 fő

ja kérem, szocializmus, mindenkinek dolgozni kell...
,de ez most az utasok vagy a dolgozók száma???

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek