Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:52
Előzmény: #119  szivacs
#120
háború esetén mire lenne jó egy polgári Boeing 737-es? max célpontnak:)))
Élelmiszerhiány: na most akkor európa éléskamrája vagyunk vagy nem? a szélsőjobb mindig azzal jön, hogy elviszi a vizünket meg a kaját a sok mocskos...akkor most mi van? még sem jó a mezőgazdaság?
Gyógyszerhiány: ugyan már:)))
természeti katasztrófa: majd biztos ott tombol a tornádó, remeg a föld, ahol egy B 737-es is le tud szállni:))))
blokád: átrepülünk a tiltakozó traktorok felett, vagy mi?:)))
elektromos...: hajtóművel fogunk áramot termelni?:))))
Tömeges evakuálás: ültél már repülőn? hány személyes?:)))meg kell ám egy jó hosszú futópálya is neki, földúton nagyon ráz:))
mentőcsapatok..: na ne má...
Értékek kimentése: mi van?:)))

De legalább jó a fantáziád:)))
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 16:42
Előzmény: #117  Törölt felhasználó
#119
Nem kezded túl jól: "Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek" Ajjajj :-(((
Szerinted nem, valójában minden országban az. Sőt a légiközlekedés nem csak stratégiai, hanem nemzetbiztonsági ágazat is.

Helyzetek? Ha nincs fantáziád:
- háború,
- élelmiszerhiány,
- gyógyszerhiány,
- természeti katasztrófa,
- környezetvédelmi katasztrófa,
- polgári védelem,
- blokád,
- elektromos energiaellátás összeomlása,
Mire?
- emberek tömeges evakuálása,
- mentőcsapatok behozatala,
- anyagok, eszközök beszállítása,
- értékek kimentése,
A katonai légieszközeink kapacitása elenyésző, a polgáriak bevonása nélkül tömegek szállítása kivihetetlen.
Külföldi tulajdonú légieszközökre, személyzetre nem lehet alapozni.
Saját eszközpark és gyakorlott, naprakész, gyorsan bevethető, szakembergárda is kell.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:19
Előzmény: #112  szivacs
#118
Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet egy elemző cég ilyen féloldalas és felületes. Ugyanics CSAK a Malév bevételi oldalát vette figyelembe. A kiadásit nem. Ez így nagyon hibás.

Persze, azon nem lepődök meg, hogy szivacsnak ez fel sem tűnt...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:07
Előzmény: #115  szivacs
#117
Hát akkor kezdjük innen!

Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek (nem vagyunk óceániai szigetország ugyanis)

Egyébként szerinted miben rejlik a stratégiai fontossága? Milyen helyzetekben lenne rá szükségünk, és azokban a helyzetekben hogyan lehetne azokat kihasználni?

westy 2012. 02. 06. 16:04
#116
Akkor sokkal inkább, azért is -- MALÉV !!
Én utaztam mát WIZZair-rel -- soha többet !!!
Inkorrekt, szavahihetetlen társaság.
És még egy érv - A vezérigazgatója az aki a MALÉV-nál is volt vezér és sokat tett a cég tönkretételében akkor is, meg most is , a feljelentésével.
WIZZair helyett inkább gyalog megyek !!
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:54
Előzmény: #114  Törölt felhasználó
#115
Az egzakt egyenleg nem lehet a tiéd - de TÖREKEDJ RÁ!

Nem szakmai összehasonlítás volt a lista, hanem görbe tükör az egycélú szemellenzős gondolkodásnak, melynek újra és újra áldozatául esnek a szak(barár)emberek.

Gondolom te sem tagadod a stratégiai ágazatok létét és azok - esetleges szűken értelmezett gazdaságtalanságának ellenére való meglétének szükségességét.
Nehezen tudná minden kétséget kizáróan bizonyítani bárki, hogy a légiközlekedés nem tartozik közéjük...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 15:41
Előzmény: #112  szivacs
#114
Attól tartok kevés lesz az információ és a tudás ahhoz, h. mi most itt mindent figyelembevegyünk és közöljünk egy egzakt egyenleget.
Mindenesetre nagyot léptél volna a szakmaiság felé, ha nem hozol fel egy rakat közjavat (h. lám a hadsereg is viszi a pénzt, akkor a malévot miért?!) összehasonlítás céljából.

Kicsi volt a cég (nem is lett volna értelme a naygok közé hízlalni, mert alapvetően ágazati problémák vannak) nem voltak méretgazdaságossági előnyök, de legfőképpen BP/Mo. nemzetközileg jelentéktelen uticél (üzleti és turisztikai értelemben egyaránt) itt a hagyományos, igazi minőséget szolgáltató légitársaság nem él meg. Jöhetnek a fapadosok...innentől kezdve hajrá Wizz!
Knight Tyris 2012. 02. 06. 15:10
Előzmény: #90  csendben
#113

Akkor viszont eggyel korábbra is visszamehetnénk pl:

nem kellett volna visszaállamosítani, ha már egyszer eladták...

ugyan is már gyakorlatilag csődben volt mikor visszavették

----
más

viszont a lenti belinkkelt index cikket nem értem .

Amikor orosz kézben volt, gondolom akkor sem idehaza számolták a forgalmát.
Akkor semmi ilyesmit nem emlegettek.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:06
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#112
Nem, én úgy gondoltam, hogy egy gazdasági fórumon a véleményük alapján magukat hozzáértőnek beállítók gondolkodása nem áll meg a "veszteséges, tehát vesszen!"-nél, hanem esetleg számbaveszik az összes gazdasági hatást, mielőtt a leghasznosabb megoldásról ítéletet alkotnának.
Belátom e tekintetben ismét túlzottan optimista voltam :-(

A pf legalább már kezdi észrevenni ezt, ha még a fórumozók nem is.
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:43
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#111
A 'gondoltad' túlságosan megengedő... na de a 'szeniális' az tökéletes leírás

a nagy magyar zsenilitásból mára szenilitás lett unortodox módra

ostobaság rulez
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:32
Előzmény: #94  szivacs
#110
Figyelemreméltó gondolat! Vegyük be a légi közlekedést a közjavak körébe, a szolgáltatás nyújtja: Malév!

Ezzel a szeniális unortodox huszárvágással máris megmentettük a Malévot...kicsit drága, de az nem érdekes! Így gondoltad?
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:58
Előzmény: #106  szivacs
#109
"Jelenleg 3726 utasuk van külföldön, itthon pedig 3470-en várnak az elutazásra. A kormány két milliárd forintot különített el arra, hogy ők a következő három napban el- és vissza tudjanak indulni. A külföldön ragadóknak kint most venniük kell egy jegyet, amit később a Malévvel kell kiegyenlíttetni. Aki pedig a következő hónapokban utaznának, azok nyújtanak be igényüket.

A Malévnek jelenleg 900 aktív dolgozója és száz jogi állású foglalkoztatottja van (ők gyesen lévők), és 77-en dolgoznak külföldön. A cég egy csoportos létszám leépítést fog bejelenteni, és csak annyi dolgozót tartanak meg, ami az operatív működéshez szükséges."

Akkor a károkhoz hozzáadhatjuk az utasok hazahozatalának, kártérítésének és a csoportos létszámleépítésnek, a tartósan munka nélkül maradóknak valamint a felszámolónak a bizonyára tetemes költségeit is. :-(
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:47
Előzmény: #106  szivacs
#108
direkt vitték csődbe a malévot, hogy ezt a pénzt is lenyúlhassák, nem véletlenül irták be a szerzödésbe, majd figyeljétek meg, pár hónap és fizetni fog az állam. gengszterbanda a politikai elit, tudatosan lopják szét a maradék vagyont, de ti meg sem mozdultok. utcára emberek, ébresztő!
csendben 2012. 02. 06. 13:41
Előzmény: #106  szivacs
#107
Agyadra ment a hó (vagy a hideg!) ?

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:34
Előzmény: #103  totoro
#106
"A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint ezzel akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna, "az állam számára így kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna"
-1,5% a GDP-ből!

"Nemcsak a Budapest Airporton keresztül érheti csapás a magyar államot, hanem a HungaroControlon keresztül is. "A Malév biztosította a cég éves teljes árbevételének 10%-át, amely 2010-ben kb. 2,5 milliárd forint volt. Ha a Malév kikerülne a HungaroControl partnerei közül, akkor 100%-os tulajdonosként vagy a Magyar Államnak kellene pótolnia a kieső eredményt, vagy jelentősen megdrágulnának a cég szolgáltatásai"

Bonus: "nem számszerűsíthető veszteségek: a nemzeti légitársaság hiánya komoly versenyhátrányt jelentene Magyarországnak, az elmaradó turisták, külföldi beruházók miatt."

Tehát ez a bonus is megér legalább 108 milliárdot, 0,3-0,5% bukót GDP-ben.

Akkor eddig tartunk 450+2,5+108=560mrd járulékos buktánál.
A GDP szintjén kb. -1,5% és -0,5%-kal számolva eddig -2% többlethiány, amivel pedig elúszik az idei hiánycél ezért megvonják az eu szavazati jogunkat és a támogatásokat is.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:33
Előzmény: #102  szivacs
#105
A gyengébbek kedvéért: sok állami cég van, ami piaci feladatot lát el, és sok van, ami nem. Más megközelítésben - sok állami cég feladatát képes ellátni egy piaci cég és sok feladatot nem.

Ezenkívül van még sok terület, ami pedig átmenet a kettő között.

A gyengébbek nem tudnak különbséget tenni.

Az meg hogy más mikor mekkora hülyeséget ír azt nem tudom követni mert a világ ideje nem elég a hülyeségek nyomon követésére - a te általad írt hülyeségen fennakadtam. Bocs.

Amúgy tovább nyomod ezt a süketséget, tehát felesleges másra kenned - ha irónia lett volna, ennyi is több mint elég lett volna.

Egyébként az, hogy te végletekben látod a világot nem pusztán a mai hülyeségedből látszik nem ma botlottam meg benne először - nyilvánvaló ez bárhogy próbálod kenegetni csak a hülyeséget szívtad magadba mint egy szivacs
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:18
Előzmény: #101  bigyula
#104
Ja, Freddy Mercury is megvette volna a Parlamentet...

Az mnb is veszteséges, el kell adni!
Ha a 37 milliárdos devizatartalékot meg az aranykészletet is adjuk hozzá, tuti lenne rá vevő 1-2 milliárd euróért!
A házból meg lehetne 6*-os hotel vagy eu+imf nagykövetség...
totoro
totoro 2012. 02. 06. 12:58
#103
Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.

Címlap
Belföld
Külföld
Bulvár
Gazdaság
Pénz beszél|
Adó és költségvetés|
IMF|
Bank és biztosítás|
Euróválság|
Állás|
Autópálya|
Ingatlan|
Kkv|
Utazás|
Igaz ami igaz
Tech
Tudomány
Kult
Sport
Vélemény
Videó

RSS
Magyar
Malév: buktunk 108 milliárdot

Index

2012. február 6., hétfő 11:58

|



Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.
h i r d e t é s

A kétszeresen negatív hatást összesen éves átlagban mínusz 108 milliárd forintra becsli a kutatóintézet. A kieső exportbevétel az elmúlt tíz év átlagán számolva hozzávetőleg 80 milliárd forint, ez a teljes idegenforgalmi bevétel 8,4 százaléka. A belföldi utasok jegyvásárlása pedig 28 milliárdra tehető, ami 7 százalékkal dobja meg az idegenforgalmi importot.

Ez így azt jelenti, hogy Malév nélkül az idegenforgalmi nettó bevétel átlagosan 25 százalékkal lett volna alacsonyabb az elmúlt években. Arra számíthatunk tehát, hogy az idegenforgalmi mérleg a negyedével azonnal csökkenni fog. A GDP-re gyakorolt negatív hatást 0,3-0,5 százalékpontra teszi az intézet.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:54
Előzmény: #95  Törölt felhasználó
#102
petimaci/gazdagodo, még mindíg nem tanultál meg köszönni?

Ez azoknak szólt, akikről ezt írtad "Te csak végletekben látod a világot?"
Ha olvastad az előző beírásokat, sokak alapállása volt ez a végletes, egyszempontú megítélés: ha veszteséges, felszámolni!
Éppen ez a szűklátókörű gondolkodásmód, ami sok állami cég esetében leegyszerüsítő és nem vesz figyelembe más szempontokat, melyek sok esetben akár fontosabbak is lehetnek az önmagában vett gazdaságosságnál.
Ennek a nyilvánvalóságát a felsorolás révén érzékelted még te is csak éppen a magad szintjén szélsőségesen reagáltál rá - gondolkodás helyett hülyézéssel.
bigyula 2012. 02. 06. 12:35
Előzmény: #94  szivacs
#101
Szivacs!

Kifelejettél néhányat:

- pártok
- kormány
- országgyűlési képviselők

Na, ezek tuti nem hoznak nyereséget, csak viszik a lovét...

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek