Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:22
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#100
Ez nem is lehet kérdés, természetesen az egyetlen normális pártra: a KétfarkúKutyákra!
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#99
Jobbikra szavazott.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #94  szivacs
#98
Szivacs, ennyire buta nem lehetsz. Ne keverd már a rendőrséget egy vállalkozással. Repülőtársaságot alapítani a piac is tud, ehhez nem kell az állam. A rendvédelem tipikusan állami feladat, nem egy nyereséget termelő üzleti lehetőség.

Aki ilyen szinten ostoba, az nem vitaképes egy gazdasági fórumon.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:16
Előzmény: #94  szivacs
#97
Ennyi ésszel vajh te kire szavazhattál...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:15
Előzmény: #94  szivacs
#96
+1 kérdés:

Én a Malévről el tudom képzelni hogy tud nyereségesen működni - kiadáscsökkentés, hatékonyság, szakértelem és egyéb európai, ballib, szocialista, kommunista rohadt dolgok.

röviden és összeszedetten - bár ez a kettő ami neked nehezen megy - mutasd nekem hogyaf lehet nyereséges a mukanélküli ellátás

mit tegyen egy munkanélküli segélyezés szolgáltatást végző magánvállalat hogy nyereséges legyen???
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:09
Előzmény: #94  szivacs
#95
Te nagyon hülye vagy...

Mi köze a Malévnak a kórházakhoz, igazságszolgáltatáshoz?

Ha nincs a Malév, lesz légitársaság amelyikkel repülhetsz ahová akarsz?

Túléljük Malév nélkül? Túléljük kórház nélkül?

A logikai kiterjesztésed eleve marhaság, de így meg aztán két marhát is kiteszel egymagad.

Az állami OTP-t privatizálták.
Akkor privatizáljanak minden mást is?

Te csak végletekben látod a világot? 1 van a számodra meg 100? Nincs közte semmi az egész számok halmazán?

Pff... pihenjél egy kicsit inkább és vedd be a lázcsillapítót.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 11:38
Előzmény: #92  Törölt felhasználó
#94
Veszteséges??? Felszámolni!!!
Az összeset!
MALÉV
BKV, DKV, MKV SZKV, az öszzes KV
MÁV
Volánok
Posta
Hulladékkezelés
Környezetvédelem
Közvilágítás
Rendelők
Kórházak
Iskolák
Óvodák
Bölcsödék
Hadsereg
Rendőrség
Polgári védelem
Tűzoltóság
Igazságszolgáltatás
Büntetésvégrehajtás
Sport
Kultúra
Egyházak
Szociális ellátás
Munkanélküli ellátás
Nyugdíjak
Segélyezés
Nemzeti Bank
Állam

Ezek mind csak viszik a pénzt, tehát ha nem tudnak nyereségesen működni, meg kell szüntetni őket mielőtt még több közpénzt pazarolnánk rájuk!
Csak nyereséges magánvállaltok maradhatnak, amit pedig nem tudnak nyereségesen csinálni, azt fel kell számolni ugye!
bigyula 2012. 02. 06. 11:17
#93
MALÉV I: Baljós árnyak (Oszkó)

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 10:41
#92
Most a MALÉV, holnap talán a BKV, majd a MÁV???

Érdekes irányba haladunk...
csendben 2012. 02. 06. 10:37
#91
Ha van ellenérved,írd le!
Ha nincs,akkor elismerésnek veszem a mínuszokat!

Nyomhatod!

:-)))
csendben 2012. 02. 06. 10:36
Előzmény: #89  szivacs
#90
"Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?"

Nem kellett volna csődbe vinni....
El kellett volna adni!!!

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 10:18
Előzmény: #62  szivacs
#89
"A Malév megszűnése azonnali (?!), mintegy 450 milliárd forintos kiadást jelenthet az államnak a Budapest Airport felé a nemzeti fejlesztési minisztérium egy decemberi dokumentuma szerint. Mindez az idei költségvetési terv 1,5 százalékát teheti ki, ami plusz kiadásként akár el is lehetetlenítené a 2,5 százalékos hiánycél teljesülését."
Bravó!
Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?

csendben 2012. 02. 06. 09:14
Előzmény: #87  cree1
#88
Oszkó vevője csak Neked lehet kérdéses,kérdezd Varga Csintváz Misit....
A jegyárak: maga a feljelentő nyilatkozoztt a TV-nek....
Péntek esti Malév interjú:Moszkvába egy jegy a Malévvel 53K,ue. orosz léginél 80K...
A bírságolás a tisztességtelen piaci magatartás miatt volt,ami 2010-2011-ben történt!

Ettől függetlenül soha nem volt nyereséges a Malév (de ezt nem is állítottam!)....

"De ez gondolom új neked." :-)))

cree1 2012. 02. 06. 09:00
Előzmény: #85  csendben
#87
Ki volt a vevő? Semmi hasonlóról nem hallottam, és nem is olvastam. linkeld ide kérlek, akkor talán tudok válaszolni.
Azt honnan gondolod, hogy a jegyárakba építette bele?
Nem ez vezetett sem a bírsághoz, sem a feljelentéshez. A piaci szereplő elvárás alapján történt a bírságolás.
Szerinted az elmúlt 20 évben mikor volt nyereséges a Malév?
De ez gondolom új neked.
cree1 2012. 02. 06. 08:56
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#86
A Malév nemzetgazdasági szinten pozitív volt (adók, beszállítók stb.), csak az EU nem engedi, hogy ilyen okokból egyetlenegy céget is támogassanak...
Ezért lehetett mögötte az a gondolat, hogy amíg a határozat meg nem jön, addig repüljön. A kínai visszalépés szerintem meglepte a kormányt, és kellett idő, amíg megnézték van-e más lehetőség... rövidtávon úgy tűnik, hogy nem atláltak.
csendben 2012. 02. 06. 08:31
Előzmény: #83  cree1
#85
Arra tudsz valami éppeszű magyarázatot,hogy az Oszkóék vevője -akivel folytatott tárgyalásokba be volt vonva Varga Csontváz Misike IS!-,miért nem volt jó Viktornak?

Vagy,hogy miért a jegyárakba építette bele az új menedzsmen az állam pénzét?
(ugyanis ez vezetett a feljelentéshez és a bírsághoz,ill. a csődhöz!)

Gondolom,új dolgokat mondok... (Neked!)
Törölt felhasználó 2012. 02. 05. 21:09
Előzmény: #82  cree1
#84
Igen, igazad van!

Csak az húzott fel hirtelen, hogy novemberben úgy kapott 4,2 milliárd forintot, hogy mindenki tudta, hogy max a következő közgyűlésig húzhatja ki ebből az összegből, aztán meg kiderült, hogy még addig sem, decemberben még betoltak az adófizetők 5 milliárdot.

Csendben kérem az államot, hogy az én cégemben is szerezzen egy 1% os tulajdonrészt és havonta támogasson 4-5 milliárddal
Ígérem, hogy a minimálbér 3* fizetem munkabérként legalább 15-20 általuk megjelölt alkalmazottnak
cree1 2012. 02. 05. 16:25
Előzmény: #81  watson
#83
1.) Ez nem válasz, hogy nőhetett ekkorára cég adótartozása.
2-) Arra sem, hogy a 95%-os tulajdonhoz miért nem csatlakoztak 95%-os jogok (VEB vétó jog, IG tagség stb.)

3.) milyen átstrukturálásra gondol???
Vagy csak arról van szó, hogy visszavettek egy hatalmas adósságokkal kűzdő céget, kvázi állami garanciát tettek a veb felé semmilyen tervvel, koncepcióval nem rendelkeztek a feljavításra. Mutasson Oszkó egyetlenegy dokumentumot, tanulmányt, előszerződést stb! tehát mi megveszünk egy csődtömeget, és Ti vagytok a hülyék, hogy ezt nem tettétek csaodás vállalattá.

4.) Oszkó úr ismét csúsztat.
Persze, hogy az átstrukturálás kivétel, de akkor olyan feltételeknek kell megfelelni, amiket már leírta. (Watson örülnék, ha egy sikeres EU-s modellt miutatnál erre a légitársaság átstrukturálásra...)

5-) Igen az Orbán kormány finanszírozta a céget, az Eu elnökség alatt, lecserélte managementjét, és a féléves munka eredményeképpen op pozitívvá tette. Sajnálom, hogy a kínai vevő visszalépett, és ezen meghiusúlt az üzlet.

6.) A vége igaz, csak a lehetőség megvan, a név megvan, de tudjuk, hogy az nem sok.
Kellene nem állami nemzeti tőke is hozzá, ami nem szívesen száll ma bele egy világszerte döglődő üzletágba...
cree1 2012. 02. 05. 16:14
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#82
Azon nem vitatkozunk, hogy a Malév jelenlegi állapotában nem volt továbbfinanszírozható.

De gondolom az elkerülte a figyelmedet, hogy a határozat január elején került kézbesítésre, azt megelőzően a támogatás nem volt szankcionálható.
watson
watson 2012. 02. 05. 09:01
Előzmény: #78  cree1
#81
Oszkó: link

"a visszaállamosításkor a Malév lényegében úgy kapott tőkeemelést, hogy abból rögtön a fennálló adótartozásait fizette meg. Ennek fejében szerzett az állam 95 százalékos tulajdoni részesedést a társaságban."

"olyan követeléseket használt fel az állam, amelyek megtérülésére egyébként semmi esély nem lett volna, így lényegében valós értékkel nem bíró követelésekért szerzett 95 százalékot."

"amennyiben a visszaállamosítás után a Malév érdemi átstrukturálása is megtörténik, és nem fog további támogatásra szorulni, az ekkor végrehajtott tőkeemelés olyan restrukturálási támogatásnak tekinthető, amely kivételt képez a tiltott állami támogatások alól."

"az Orbán-kormány olyan feltétel nélküli támogatásokkal tartotta életben a társaságot, amelyekkel kapcsolatban az uniós határozat már valóban megállapította, hogy tiltott állami finanszírozásnak minősülnek"

"korábban és most is volt lehetőség, hogy az állam mindenféle korábbi vállalásokra való tekintet nélkül elindítson egy új légitársaságot Malév név alatt, mert ezeket a jogokat az állam mindig is megtartotta magának"

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek