Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
"...de eléjg sok megirta, hogy az eu meg a 2009-2010 vizsgalata alapjan allapitotta meg 100yardos fisszafizetesi kotelezettseget."
"Igy minden tuvábbi állami pénz kifizetése az ország elleni szankciókat vonhatott volna maga után"
Ejnye-ejnye, és mégis 2011 novemberben 4,2 milliárdos, 2011 decemberben 5 milliárdos állami pénzt kapott.
Most még kellett volna kapnia 30 millió eurós (kb 8,7 milliárd HUF)támogatást, hogy kifizesse a IATA biztosítékot?
Két hét múlva meg ki tudja hány milliárdot, csak, hogy működjön?
Kedves t monk,
Nem tudom, olvasol-e ujsagot, de eléjg sok megirta, hogy az eu meg a 2009-2010 vizsgalata alapjan allapitotta meg 100yardos fisszafizetesi kotelezettseget. A bejelento szemelyesen Varadi ur wizzair volt, a bizottsag elnoke Almunia ur volt. (csak zarojelben, az Oszko féle visszavásárlást a. Mai napig nem hagyták jóvá...)
Igy minden tuvábbi állami pénz kifizetése az ország elleni szankciókat vonhatott volna maga után.
A probléma alapja az volt, ogy a veres fele eladaskor a kivasarlas azert vol csak 200 millio, mert a felhalmozott veszteseget, tartozast a vevo valoban atvallalta. De az ig engedelyeu nelkul Leonov elvtars azonnal visszatette a malevra garancia formajaban. Igy amikor Oszko elvtars visszaallamositotta, akkor nemcsak az orosz éra tobb éves dúlása, adossagai, felhalmozott adotartozása, hanem az eladáskori veszteség is a nyakában volt a cégnek.
A malev az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket produkált a magyar management alatt, operativ plusszba fordult, de a finanszirozasi terheket nem birta.
Nem mellesleg az Oszko fele kivalo visszavetellel sikerult egy orosz vetojoggal, terhelt donteshozatalt, es a VEB felé egy allamositott magánadóságot itthagyni fél évvel a magyar elnökség előtt.
Oszkó maga is tudja, hogy hazudik, hiszen az eu tiltja az azonos alapokon ujjáépítést. Azaz sem a management, sem a méret, sem államitöbbségi rrészvétellel nem leheteet volna az uj céget megalakítani. És nekem ne adjon tanácsot a három hónapos megalakításról egy olyan pü miniszter, aki hagyta, hogy 20 yard fölé menjen az adótartozása. No az biztosan nem 3 honap alatt történt...
Arról remélem megkérdezik, hogy milyen elokeszuleteket tettek annak erdekeben, hogy uj malev letrejojjon azon kivul, hogy legarantaltak az oroszokat, ,es kimentettek puch ur ceget az airbridget...
A szörnyű a, hogy a szocik kétszer játszották ezt ell, először az alitalia veszteseget vás árolták vissza, most az oroszokét.
A körbetartozás nem ismer határokat!Ha már egy állami cég tartozik,nem várjunk csodát !Ha egy vállalkozo nem fizet be adót feketére büntetik,kifosszák,elveszik a házát,verőembereket küldenek stb....!Mikor lesz itt rend???
"Az igazgatóság elnöke hajnalban kapta a vészjelzést arról, hogy a Tel Aviv-i járat már nem tudott visszaindulni, ekkor hívták össze az igazgatósági ülést és döntöttek a leállásról. Ez azonban nem vonatkozik a leánycégekre, azok tovább üzemelnek - mondta a péntek reggeli sajtótájékoztatón Limburger Lóránt, a Malév vezérigazgatója.
Hozzátette, hogy a gépek egy kivételével Budapesten vannak. Berényi János az igazgatóság elnöke pedig arról számolt be, hogy a Tel Aviv-i gépet nem akarták kiszolgálni, csak tetemes összeg fejében. Ha ezt a cég kifizeti precedenst teremtett volna, erre pedig a cégnek nincs megfelelő likviditása - tette hozzá. "
"A társaság Tel-Avivban lévő járatát már nem is engedték felszállni, nyilvánvalóan azért, mert a helyi légi hatóságok tartottak attól, hogy a cég nem fizet az igénybe vett szolgáltatásokért.
Ilyen körülmények között nem lehet biztosítani a működést, ezért határoztak a leállás mellett. "
Hogy őszinte legyek 2008, 2009 óta egyre kevésbé voltam/vagyok hajlandó politikai dolgokra figyelmet és időt fordítani. Ennek a ráfordítsnak az értéke elég hamar szinte egyenő lett a nullával (még bőven a Bajnaiék ideje alatt).
Tök felesleges ilyenekkel idegesítenie magát az embernek, úgy általában meg a fórumon is.
Bőven elégnek találom a gazdasági témákat, aztán azokon kívül úgyis belefut pár "őrületbe" az ember akaratlanul is.
A jelek szerint a politikusok nem nagyon veszik észre magukat se külföldön, se itthon...
Nézd az hogy előkészítetlen volt a csőd az tény és jogos kritika.
a visszamutogatást, felelősséghárítást arra értettem, hogy amit ők sem léptek meg (új társaság alapítása) azt most máson kéri számon.
Beleöltek a semmire sok tízmilliárd forintot a jelenlegi működésképtelen cégbe, ahelyett mint ahogy mondja létrehoztak volna egy újat, hitelektől menteset.
Azóta ráment a Malévra cirka 100 mrd Ft na ezen a pénzen pikk pakk kis társaágot lehetett volna alapítani "külsős" nélkül is, ehelyett ki lett dobva az ablakon, mert új helyett visszaállamosították a régit.
Szóval mi szükség volt a visszaállamosításra?
(persze még mindig a lenti gondolatomat, "sejtésemet" tartom az oknak, de arra írtam, hogy akkor meg maradjon csendben)
--
Nagyon sajnálom az ott dolgozókat, hisz nagyon nehéz helyzetbe kerültek, de nem gondolom, hogy az eddigi tapasztalatok alapján a légi piacon állami vállalatnak kellene működnie.
Sem újnak sem réginek
lehet hogy most vannak olyan nyilatkozatok, hogy kéne egy új, de erre se pénz nincs és már piac sincs, hisz a versenytásrak kitöltötték az űrt. ennyi.
Nem látom hol, miben ad előnyt egy állami légit. ha vannak mások akik működnek helyette.
Elmondod miben ad akkora pluszt, ami megér évi sok 10 mrd ráfordítást?
Szerintem pénzkidobás nem kell.
Ez a véleményem.
ui:
pedig pártolom, hogy legyenek állami vállalatok (is), de csak olyanok, amik hasznot termelnek .
ennyi
"A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint ezzel akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna, "az állam számára így kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna"
"Nemcsak a Budapest Airporton keresztül érheti csapás a magyar államot, hanem a HungaroControlon keresztül is. "A Malév biztosította a cég éves teljes árbevételének 10%-át, amely 2010-ben kb. 2,5 milliárd forint volt. Ha a Malév kikerülne a HungaroControl partnerei közül, akkor 100%-os tulajdonosként vagy a Magyar Államnak kellene pótolnia a kieső eredményt, vagy jelentősen megdrágulnának a cég szolgáltatásai"
Bonus: "nem számszerűsíthető veszteségek: a nemzeti légitársaság hiánya komoly versenyhátrányt jelentene Magyarországnak, az elmaradó turisták, külföldi beruházók miatt." link
A Fidesz mikor javasolta Malév bezárását? Ha az előző kormány a felszámolás mellett döntött volna, a Fidesz nem nemzethalálozna?
Ahogy mondod, mindegyik a saját saráért, csak minden sarat meg is kell nézni...
Feladta a Malév, ma már nem repül
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384