Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dehogynincs
Dehogynincs 2021. 10. 24. 15:47
#185
Egy, a kormány által vezetett konzorcium új ajánlatot tett a repülőtér többségi részesedésének megvásárlására.
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20211008/ujabb-ajanlatot-tett-a-kormany-a-budapesti-repter-megvasarlasara-504260
A fidesz-kormány alatt csődbe ment ugyan a nemzeti légitársaságunk, de pártunk és kormányunk a repterekhez is ért.
Törölt felhasználó 2020. 10. 06. 16:47
Törölt hozzászólás
#184
Dehogynincs
Dehogynincs 2020. 03. 22. 14:15
#183
Pártunk és kormányunk előre látta a jövőt. 2012 megszűnt a nemzeti légitársaság, ami most komoly bajban lenne a koronavíeus miatt.
Törölt felhasználó 2018. 08. 07. 18:39
Előzmény: #181  apacs
#182
apacs 2018. 08. 07. 18:31
#181
És mennyi tudott közülük elrepülni? :D
-pny
-pny 2018. 03. 07. 00:14
Előzmény: #179  -pny
#180
Nemzeti légitársaság helyett "nemzeti" kisvasút, ami csak Orbánék és Mészárosék között közlekedik "piaci alapon"...
-pny
-pny 2018. 03. 06. 23:57
Előzmény: #1  Portfolio
#179
Ez is egy Fidesz "sikertörténet"... De örüljünk neki, Orbán és Mészáros birtokát viszont kisvasút köti össze.
kiegyezo 2018. 03. 06. 23:52
Előzmény: #177  Dehogynincs
#178
Valóságos tündérmese.
Dehogynincs
Dehogynincs 2018. 03. 06. 19:02
#177
2012. február 3. "Háromnegyed hétkor a társaság közleményben tudatta, hogy az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték. Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában ma reggel elmondta, nem lehetetlen a légitársaság újraindulása...."
Végül a nemzeti légitársaság helyett nemzeti dohányboltokat kaptunk.Nem mindegy? Védső soron az is nemzeti.
A cigaretta nem gépmadár, de a cigi füstje valóban  száll.
rockmaster 2012. 03. 01. 10:29
Előzmény: #175  bigyula
#176
Ilyen az amikor dilettánsok kerülnek a kormányra... mindent tönkretesznek!
bigyula 2012. 03. 01. 09:37
#175
Tudom, hogy már eső után köpönyeg, de azért, így utólag kezd tisztulni a kép, és a kormány szerepe:

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 21:07
Törölt hozzászólás
#174
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:56
Előzmény: törölt hozzászólás
#173
na most tényleg lebuktam, libsi bolsi, őskomcsi vagyok, csak itt fényezem magam a polgári értékrenddel :)
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:47
Törölt hozzászólás
#172
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:26
Előzmény: #170  jancsika
#171
Egy érdekesség: "Oszkó Péter volt pénzügyminiszter közvetlenül is hasznot húzott "a nemzeti érdek elárulásából", kiderült ugyanis, hogy csaknem egy éve "a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja, amit mélyen elhallgatott".

hmmm...ha más nem, elgondolkodtató.

link
jancsika 2012. 02. 09. 07:33
Előzmény: #160  szivacs
#170
Nem értem mit paráztok.

Nem kell visszafizetni semmit a hoctiefnek.

A malávot nem kell felszámolni, a csőd után fel kell tenni a polcra így üresen és kész.

MOst adni neki 100yardot, hogy az uniós döntés miatt fizesse az államnak vissza és kész. Ezt már nem fogják kivizsgálni, mivel a MALÉV már nem versenyez senkivel...

A ktgvetés helyzete ezzel nem változik, a malév nem lett felszámolva az utasait hozzák-viszik a többiek hol itt a kieseés?

Gondolom a MALÉV egyéb adósságai 10mrd körül vannak (már nincsen lízing).

ezt még kibirható.

Amúgy a Hoctiefet is megérne egy misét. Annyit írok 1000 szállal kapcsolódik a Siemenshez. Ugye emlékeztek mi volt a Siemens körül az utóbbi 2-3 évben (még felsővezetőket is lecsuktak).
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 07:05
Előzmény: #168  Diana9024
#169
"A lapnak a Malév ügyeit közelről ismerő egyik forrás azt állította, hogy létezik klauzula a budapesti reptér üzemeltetéséhez kapcsolódóan, amely szerint az üzemeltető elállhat a szerződéstől, ha az utasforgalom – a Malév kiesése miatt – visszaesik, és emiatt vesztesége keletkezik. Vagyis nem arról van szó, hogy az államnak ki kellene váltania a kieső utasforgalmat, hanem arról, hogy az üzemeltetőtől lényegében visszavásárolja a reptér üzemeltetését.."

link
Diana9024 2012. 02. 09. 01:17
Előzmény: #159  kispangit
#168
Hogy is van ez?
Érti-e ezt egyáltalán valaki?

Tételezzük fel, hogy a mostani kormány teljesíti Hochtief anyagi igényét és kifizeti a kb. 1.000 milliárd forintot.

Visszaszáll-e ezt követően minden kezelői és tulajdonjog a magyar államra, vagy pedig a kb. 1.000 milliárd forint kifizetését követően a Hochtief VÁLTOZATLANUL birtokon belül, a Budapest Airport Zrt. tulajdonosa marad?

Mert arról eddig senki nem besélt, hogy a kb. 1.000 milliárd forint ellenében Hochtief ELHÚZ INNEN.

Emberek, politikusok, gondolkozzatok!!!!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 18:56
Előzmény: #166  Törölt felhasználó
#167
Azt a költségvetési bevételt sem sajnálod, amit ezentúl elvisznek innen és egy másik ország kasszájába fizetik be?
Az eu és az imf viszont sajnálni fogja, ha ennyivel is nagyobb lesz a hiányunk!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 18:41
Előzmény: #165  szivacs
#166
Annyira nem sajnálom őket végül is PILÓTÁK basszák meg, ne már azon sírjanak, hogy repülni kell. Ez olyan mintha a hentes azon sírna, hogy le kell vágni a disznót.

A Nokiától távozó embereket jobban sajnálom, mert az ő esélyeik, hogy munkát találjanak az nem nulla, hanem -3!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 18:33
Előzmény: #164  szivacs
#165
"Csapdába csalják a Malév-pilótákat

Itthon egyre-másra azt halljuk, hogy állásbörzéken toboroznak magyar pilótákat külföldi – főként diszkont – légitársaságok, arról azonban már nem szól a fáma, hogy önfoglalkoztató státuszt ajánlanak, így a hazai szakemberek külföldön adóznának. Ráadásul úgy látják, a fapados légicégeket csak a Malév repülési jogosítványainak megszerzése érdekli.
„Ez egy csapda” – reagált a Magyar Hírlapnak arra a kérdésére Máté Gábor Malév-pilóta, hogy valóban megoldást jelentenek–e a munkanélkülivé vált kollégái számára a diszkont-, főleg külföldi légicégek állásajánlatai.

„Kezdetben ígérnek mindent, de az ember szinte biztos lehet benne, hogy nem olyan állomásra diszponálják, ahol egyébként él. Ráadásul ezekből az állásokból egyetlen forint bevétele sem keletkezik majd az államkasszának, hiszen az ajánlat úgy szól, hogy a vállalkozói igazolványt a repülőtársaság anyaországában kell kiváltani, így ott is kell majd adózni” – mondta.

A Ryanair esetében ez Írországot jelenti, de a magyar WizzAir se tévesszen meg senkit – figyelmeztet a pilóta –, hiszen svájci bejegyzésű társaságról van szó.

Máté Gábor leszögezte, az adózási problémán túl röghöz is kötik a pilótákat a cégek. Ugyanis a Távol–Kelet valóban szép, de családostul kell oda kimenni, s nehéz a beilleszkedés. Ha pedig a család itthon marad, akkor szinte biztos, hogy széthull, ez pedig túl nagy ár egy állásért. A pilóta azt is hozzátette, a magyar szakemberek képzettek, tudásukat, tapasztalatukat kár lenne veszni hagyni.

Mindezzel egyetértve Óvári Tamás, a Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnöke úgy fogalmazott: „Magyarok vagyunk, itt tanultunk, itt szeretnénk továbbra is dolgozni. Miért kellene nekünk elmennünk külföldre?!” Az elnök felhívta a figyelmet arra, a toborzókon elhangzó ígéretek nem többek az érdeklődők orra előtt elhúzott mézesmadzagnál.

„A valóság viszont az – mondta –, hogy a bejelentkező diszkonttársaságokat kizárólag a Malév több évtized alatt megszerzett kétoldalú egyezményei, leszállási és egyéb jogai, illetve azok megszerzése érdekli. Ígérnek fűt–fát, de ebből nem lesz egymillió új, Magyarországon adózó munkahely.”

A Magyar Hírlap megkeresésére a WizzAir azt válaszolta, valóban megkérték az érintett hatóságoktól és tárcától a számukra érdekes engedélyeket. Kérvényezték a járatindítási jogokat Tel-Avivba, Kijevbe, Moszkvába és Isztambulba. Addig üzemeltetnék ezeket, amíg egy új nemzeti légitársaság igényt nem tart rájuk. Nincs azonban szándékuk a Malév repülőtéri leszállási és felszállási időpontjainak megvásárlására.

Eközben civil kezdeményezés indult egy új nemzeti légitársaságért, „Szárnyakat adunk álmainknak” – Közösség a Magyar Nemzeti Légitársaság megőrzéséért néven.

Az alapítók országos gyűjtési akciójában ezer forint értékű tulajdonosi részjegy vásárlásával járulhatunk hozzá új Magyar Nemzeti Légiforgalmi Vállalat – Manlév megalakításához.
Magyar Hírlap"
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 15:05
Előzmény: #163  Törölt felhasználó
#164
Ó, ők persze már rég megkapták azt, ami járt nekik - most pedig mi (adófizetők) vagyunk soron!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 14:30
Előzmény: #162  Törölt felhasználó
#163
másik a privatizáció!

remélem, hogy mindenki aki részt vett a mutyiban, végre megkapja azt ami jár neki

(és nem csak ebben az ügyben)
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 14:25
Előzmény: #160  szivacs
#162
Te idézted:
"az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket"

20 évig veszteséges, de van egy fél év ahol "operatív" pluszba került (az adózók támogatásának köszönhetően)

Annyira jók ezek az eredmények, hogy a üzemelést sem tudták biztosítani belőle!

Javaslom zárjuk a témát

csendben 2012. 02. 08. 14:10
Előzmény: #160  szivacs
#161
"úniós büntivel"

nem kellett volna a bűnt elkövetni (talán!).

szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 13:57
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#160
Ezt írtad: "...egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami"
cree1 szerint #78: "A malev az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket produkált a magyar management alatt, operativ plusszba fordult, de a finanszirozasi terheket nem birta."

Tehát a tevékenység nem is volt veszteséges.

Most meg: 1000 milliárd forintjába kerülhet az államnak a reptéri szerződés
2012. február 8. | 13:33

Nagyon megérte tehát az oda vissza privatizációval és úniós büntivel kikényszerített csőd az adófizetőknek!
kispangit 2012. 02. 08. 13:54
#159
"Tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén.

Budai Gyula közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 464 milliárd forint, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként és 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért."

Kedves Kormány, akkor beszélgessünk a pénzről.
Üdvözlettel/mit freundlichen Grüssen:
Hochtief
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 12:18
Előzmény: #157  szivacs
#158
az állam részéről nagyon kevés ilyen van és ezek is a klasszikus: tradicionális, szociális és gazdaságpolitikai funkciók.
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 11:40
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#157
Létezik olyan, munkaszervezet által végzendő tevékenység számodra, amit nem kizárólag a pénzügyi nyereségessége alapján tartanál fenn, hanem más szempontok miatt pénzügyileg is áldoznál rá?
Ha igen, melyek ezek és milyen szempontok indokolják a végzését a szigorúan vett pénzügyi veszteségessége ellenére?
csendben 2012. 02. 08. 11:10
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#156
az,hogy valaki az utcára megy,még nem feltétlenül jelenti a segítség szándékát...
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 10:58
Előzmény: #153  szivacs
#155
szivacs, értékelem, hogy segíteni akarsz, de a felsorolt hozzászóllásaidban nem találtam meg a választ...

-Hungaro Control meg egyéb cégek kapcsán vannak kétségeim a szerződésekkel kapcsolatban. Másrészt meg egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami
-Bonus (kieső turisták)nem reális, van ezer másik járat
- stratégia, nemzetbiztonság... ez nem érv, ez nevetséges
csendben 2012. 02. 08. 10:44
Előzmény: #153  szivacs
#154
Az állami támogatás felejtős!
Aki repülni akar,fizesse meg az árát!
Fejedelmi színvonal-elvtársi áron: felejtős!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:38
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#153
ha úgy közelíted meg, hogy "pénztemető", akkor soha nem leszel képes megérteni.

ha nem, akkor olvasd el: #62, #89, #94, #102, #106, #109, #112, #115, #119, #124

Az állami támogatást pedig szvsz nem az utazóknak kell nyújtani, hanem - ha szükséges - akkor az állam számára biztosított potenciális és valós szolgáltatásokért, stratégiai pozíciókért.
Ennek kell megtalálni az eu konform formáját, ami nem piaczavaró.
csendben 2012. 02. 08. 10:29
Előzmény: #151  szivacs
#152
inkább ébredj fel....
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:25
Előzmény: #149  Törölt felhasználó
#151
"Szárnyakat adunk álmainknak" A Malév megmentéséért link

csendben 2012. 02. 08. 08:54
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#150
A vörösiszap adományok sorsa még nem merült feledésbe!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#149
Ja, a link
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #144  szivacs
#148
Sőt, még gyűjtést is szerveznek :)

Hol van itt válság, amikor emberek "meneteket" szerveznek és gyűjtést indítanak egy évtizedek óta veszteséges cég miatt?

Tényleg elmagyarázhatná valaki, (politika meg indulat mentesen) hogy miért jó, miért kell nekünk egy "nemzeti" pénztemető!

Most jöttem rá, hogy a "nemzeti" légitársaság csak attól nemzeti, hogy a szolgáltatást igénybe vevők utazásait az adózók támogatják. Ha akarják, ha nem :(
csendben 2012. 02. 08. 08:49
Előzmény: #135  cree1
#147
"sajnos rosszul tudod":a jegyárakba beépített állami pénz minősült burkolt támogatásnak,amit a versenytársak sérelmeztek!

Azt nem tudod véletlenül,hogy a Bajnai kormány ellen miért nem indítottak eljárást ezek a versenytársak?

Talán,akkor nem is volt miért!

És még egy apróság: a beépített támogatással lett "rendtábilis" a Malév 2012 januárjában....

Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 06:50
Előzmény: #136  cree1
#146
"??? Milyen pénzt nyúljanak le?? A Melév kasszája üres, vagyona nincsen, mit lehet itt lenyúlni???"

Hallottam valami államközi egyezményről, ami megteremti annak a lehetőségét, hogy a nemzeti légitársaságok az EU-n kívül közvetlen járatokat üzemeltethessenek. Ez a jog a magyar államé, amelyet a Malév-en keresztül gyakorolt eddig. Kérdés, hogy ezt a jogot így bebukjuk, és csak külföldi légitársaságok repülhetik a jövőben ezeket a desztinációkat közvetlenül, vagy ez a jog egy új nemzeti légitársaságé lesz? Egy magántulajdonúé? De melyiké? Lehetne akármelyiké is, aki kifizeti a piaci árát ennek a jognak? Vagy valamilyen - bányajáradékhoz hasonlóan - kvázi jogdíjat fog fizetni érte?
Honnan fogjuk tudni, hogy mennyit ér ez a jog?
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 00:21
Előzmény: #144  szivacs
#145
Te mész szivacs?
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 00:13
#144
A Malévért, a Malév emlékére, kinek hogy tetszik. Mindenkit szeretettel várunk, Malév dolgozókat, ex-dolgozókat, családtagokat, barátokat. A tervezett útvonal: régi Lágymányosi híd, Budai alsó rakpart, Gellért tér – ott volt az első reptér anno – Szabadság híd, Pesti alsó rakpart, Haller utca és vissza a Lurdyhoz. Ez egy másfél órás séta lesz kb. (Állítólag akkor már jobb idő lesz.)A felvonulás békés, politika mentes, és nem célja egyéb konkurens cégek és azok vezetőinek meghatározott helyre küldése sem. Aki nem tudja féken tartani indulatait, vagy esetleg szeretné véleményét kinyilvánítani, azokat kérnénk, ne jöjjenek!

A felvonulás hivatalos, mind a rendőrség, mind a Malév vezetősége tud róla!
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:45
Előzmény: #141  Törölt felhasználó
#143
Bizony, bizony. Bármilyen állami céget, intézményt érdemes összehasonlítani versenyszférabeli hasonló tevékenységekkel. Úgy kb. fele annyi ember végzi ugyanazt egy versenyszférábeli cégnél.
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:43
Előzmény: #124  szivacs
#142
Szivacs:
1. A Budapest Airportos szerződés, ha valóban tartalmaz kikötést a MALÉV működésére, akkor az tényleg gáz. De akkor ebben az esetben a csődhelyzetet a jelenlegi kormány nem kezelte kellő súllyal.
2. Amiről tegnap cikkeztek, és te szintén belinkeltél, miszerint a MALÉV csőd 100 mrd-os kiesést jelent az idegenforgalomban. Nos, ez viszont durván féloldalas állítás, mert kizárólag a bevételi oldalát veszi figyelembe a MALÉV-nak, a kiadásit nem. Erre amúgy a Portfólió rávilágított, de te nyilván csak a cikk címét olvastad el, ill. értetted meg.

Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:34
#141
Malév 22 gép 2600 fő
Wizzair 34 gép 1500 fő

ja kérem, szocializmus, mindenkinek dolgozni kell...
,de ez most az utasok vagy a dolgozók száma???

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek