Topiknyitó: Portfolio 2012. 02. 03. 07:20

Feladta a Malév, ma már nem repül  

Ugrás a cikkhez
Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték - értesült az MTI egy utastól hétfőn. A repülőgépére váró utas elmondta: hét óráig azt a tájékoztatást kapták a várakozó emberek, hogy késnek a...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=162384
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dehogynincs
Dehogynincs 2021. 10. 24. 15:47
#185
Egy, a kormány által vezetett konzorcium új ajánlatot tett a repülőtér többségi részesedésének megvásárlására.
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20211008/ujabb-ajanlatot-tett-a-kormany-a-budapesti-repter-megvasarlasara-504260
A fidesz-kormány alatt csődbe ment ugyan a nemzeti légitársaságunk, de pártunk és kormányunk a repterekhez is ért.
Törölt felhasználó 2020. 10. 06. 16:47
Törölt hozzászólás
#184
Dehogynincs
Dehogynincs 2020. 03. 22. 14:15
#183
Pártunk és kormányunk előre látta a jövőt. 2012 megszűnt a nemzeti légitársaság, ami most komoly bajban lenne a koronavíeus miatt.
Törölt felhasználó 2018. 08. 07. 18:39
Előzmény: #181  apacs
#182
apacs 2018. 08. 07. 18:31
#181
És mennyi tudott közülük elrepülni? :D
-pny
-pny 2018. 03. 07. 00:14
Előzmény: #179  -pny
#180
Nemzeti légitársaság helyett "nemzeti" kisvasút, ami csak Orbánék és Mészárosék között közlekedik "piaci alapon"...
-pny
-pny 2018. 03. 06. 23:57
Előzmény: #1  Portfolio
#179
Ez is egy Fidesz "sikertörténet"... De örüljünk neki, Orbán és Mészáros birtokát viszont kisvasút köti össze.
kiegyezo 2018. 03. 06. 23:52
Előzmény: #177  Dehogynincs
#178
Valóságos tündérmese.
Dehogynincs
Dehogynincs 2018. 03. 06. 19:02
#177
2012. február 3. "Háromnegyed hétkor a társaság közleményben tudatta, hogy az Igazgatóság döntése alapján a kár minimalizálása érdekében elrendeli a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. Hét órakor jelentették be a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren, hogy a Malév járatait törölték. Orbán Viktor a MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában ma reggel elmondta, nem lehetetlen a légitársaság újraindulása...."
Végül a nemzeti légitársaság helyett nemzeti dohányboltokat kaptunk.Nem mindegy? Védső soron az is nemzeti.
A cigaretta nem gépmadár, de a cigi füstje valóban  száll.
rockmaster 2012. 03. 01. 10:29
Előzmény: #175  bigyula
#176
Ilyen az amikor dilettánsok kerülnek a kormányra... mindent tönkretesznek!
bigyula 2012. 03. 01. 09:37
#175
Tudom, hogy már eső után köpönyeg, de azért, így utólag kezd tisztulni a kép, és a kormány szerepe:

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 21:07
Törölt hozzászólás
#174
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:56
Előzmény: törölt hozzászólás
#173
na most tényleg lebuktam, libsi bolsi, őskomcsi vagyok, csak itt fényezem magam a polgári értékrenddel :)
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:47
Törölt hozzászólás
#172
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 20:26
Előzmény: #170  jancsika
#171
Egy érdekesség: "Oszkó Péter volt pénzügyminiszter közvetlenül is hasznot húzott "a nemzeti érdek elárulásából", kiderült ugyanis, hogy csaknem egy éve "a Malévet feljelentő cég igazgatósági tagja, amit mélyen elhallgatott".

hmmm...ha más nem, elgondolkodtató.

link
jancsika 2012. 02. 09. 07:33
Előzmény: #160  szivacs
#170
Nem értem mit paráztok.

Nem kell visszafizetni semmit a hoctiefnek.

A malávot nem kell felszámolni, a csőd után fel kell tenni a polcra így üresen és kész.

MOst adni neki 100yardot, hogy az uniós döntés miatt fizesse az államnak vissza és kész. Ezt már nem fogják kivizsgálni, mivel a MALÉV már nem versenyez senkivel...

A ktgvetés helyzete ezzel nem változik, a malév nem lett felszámolva az utasait hozzák-viszik a többiek hol itt a kieseés?

Gondolom a MALÉV egyéb adósságai 10mrd körül vannak (már nincsen lízing).

ezt még kibirható.

Amúgy a Hoctiefet is megérne egy misét. Annyit írok 1000 szállal kapcsolódik a Siemenshez. Ugye emlékeztek mi volt a Siemens körül az utóbbi 2-3 évben (még felsővezetőket is lecsuktak).
Törölt felhasználó 2012. 02. 09. 07:05
Előzmény: #168  Diana9024
#169
"A lapnak a Malév ügyeit közelről ismerő egyik forrás azt állította, hogy létezik klauzula a budapesti reptér üzemeltetéséhez kapcsolódóan, amely szerint az üzemeltető elállhat a szerződéstől, ha az utasforgalom – a Malév kiesése miatt – visszaesik, és emiatt vesztesége keletkezik. Vagyis nem arról van szó, hogy az államnak ki kellene váltania a kieső utasforgalmat, hanem arról, hogy az üzemeltetőtől lényegében visszavásárolja a reptér üzemeltetését.."

link
Diana9024 2012. 02. 09. 01:17
Előzmény: #159  kispangit
#168
Hogy is van ez?
Érti-e ezt egyáltalán valaki?

Tételezzük fel, hogy a mostani kormány teljesíti Hochtief anyagi igényét és kifizeti a kb. 1.000 milliárd forintot.

Visszaszáll-e ezt követően minden kezelői és tulajdonjog a magyar államra, vagy pedig a kb. 1.000 milliárd forint kifizetését követően a Hochtief VÁLTOZATLANUL birtokon belül, a Budapest Airport Zrt. tulajdonosa marad?

Mert arról eddig senki nem besélt, hogy a kb. 1.000 milliárd forint ellenében Hochtief ELHÚZ INNEN.

Emberek, politikusok, gondolkozzatok!!!!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 18:56
Előzmény: #166  Törölt felhasználó
#167
Azt a költségvetési bevételt sem sajnálod, amit ezentúl elvisznek innen és egy másik ország kasszájába fizetik be?
Az eu és az imf viszont sajnálni fogja, ha ennyivel is nagyobb lesz a hiányunk!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 18:41
Előzmény: #165  szivacs
#166
Annyira nem sajnálom őket végül is PILÓTÁK basszák meg, ne már azon sírjanak, hogy repülni kell. Ez olyan mintha a hentes azon sírna, hogy le kell vágni a disznót.

A Nokiától távozó embereket jobban sajnálom, mert az ő esélyeik, hogy munkát találjanak az nem nulla, hanem -3!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 18:33
Előzmény: #164  szivacs
#165
"Csapdába csalják a Malév-pilótákat

Itthon egyre-másra azt halljuk, hogy állásbörzéken toboroznak magyar pilótákat külföldi – főként diszkont – légitársaságok, arról azonban már nem szól a fáma, hogy önfoglalkoztató státuszt ajánlanak, így a hazai szakemberek külföldön adóznának. Ráadásul úgy látják, a fapados légicégeket csak a Malév repülési jogosítványainak megszerzése érdekli.
„Ez egy csapda” – reagált a Magyar Hírlapnak arra a kérdésére Máté Gábor Malév-pilóta, hogy valóban megoldást jelentenek–e a munkanélkülivé vált kollégái számára a diszkont-, főleg külföldi légicégek állásajánlatai.

„Kezdetben ígérnek mindent, de az ember szinte biztos lehet benne, hogy nem olyan állomásra diszponálják, ahol egyébként él. Ráadásul ezekből az állásokból egyetlen forint bevétele sem keletkezik majd az államkasszának, hiszen az ajánlat úgy szól, hogy a vállalkozói igazolványt a repülőtársaság anyaországában kell kiváltani, így ott is kell majd adózni” – mondta.

A Ryanair esetében ez Írországot jelenti, de a magyar WizzAir se tévesszen meg senkit – figyelmeztet a pilóta –, hiszen svájci bejegyzésű társaságról van szó.

Máté Gábor leszögezte, az adózási problémán túl röghöz is kötik a pilótákat a cégek. Ugyanis a Távol–Kelet valóban szép, de családostul kell oda kimenni, s nehéz a beilleszkedés. Ha pedig a család itthon marad, akkor szinte biztos, hogy széthull, ez pedig túl nagy ár egy állásért. A pilóta azt is hozzátette, a magyar szakemberek képzettek, tudásukat, tapasztalatukat kár lenne veszni hagyni.

Mindezzel egyetértve Óvári Tamás, a Hunalpa Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnöke úgy fogalmazott: „Magyarok vagyunk, itt tanultunk, itt szeretnénk továbbra is dolgozni. Miért kellene nekünk elmennünk külföldre?!” Az elnök felhívta a figyelmet arra, a toborzókon elhangzó ígéretek nem többek az érdeklődők orra előtt elhúzott mézesmadzagnál.

„A valóság viszont az – mondta –, hogy a bejelentkező diszkonttársaságokat kizárólag a Malév több évtized alatt megszerzett kétoldalú egyezményei, leszállási és egyéb jogai, illetve azok megszerzése érdekli. Ígérnek fűt–fát, de ebből nem lesz egymillió új, Magyarországon adózó munkahely.”

A Magyar Hírlap megkeresésére a WizzAir azt válaszolta, valóban megkérték az érintett hatóságoktól és tárcától a számukra érdekes engedélyeket. Kérvényezték a járatindítási jogokat Tel-Avivba, Kijevbe, Moszkvába és Isztambulba. Addig üzemeltetnék ezeket, amíg egy új nemzeti légitársaság igényt nem tart rájuk. Nincs azonban szándékuk a Malév repülőtéri leszállási és felszállási időpontjainak megvásárlására.

Eközben civil kezdeményezés indult egy új nemzeti légitársaságért, „Szárnyakat adunk álmainknak” – Közösség a Magyar Nemzeti Légitársaság megőrzéséért néven.

Az alapítók országos gyűjtési akciójában ezer forint értékű tulajdonosi részjegy vásárlásával járulhatunk hozzá új Magyar Nemzeti Légiforgalmi Vállalat – Manlév megalakításához.
Magyar Hírlap"
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 15:05
Előzmény: #163  Törölt felhasználó
#164
Ó, ők persze már rég megkapták azt, ami járt nekik - most pedig mi (adófizetők) vagyunk soron!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 14:30
Előzmény: #162  Törölt felhasználó
#163
másik a privatizáció!

remélem, hogy mindenki aki részt vett a mutyiban, végre megkapja azt ami jár neki

(és nem csak ebben az ügyben)
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 14:25
Előzmény: #160  szivacs
#162
Te idézted:
"az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket"

20 évig veszteséges, de van egy fél év ahol "operatív" pluszba került (az adózók támogatásának köszönhetően)

Annyira jók ezek az eredmények, hogy a üzemelést sem tudták biztosítani belőle!

Javaslom zárjuk a témát

csendben 2012. 02. 08. 14:10
Előzmény: #160  szivacs
#161
"úniós büntivel"

nem kellett volna a bűnt elkövetni (talán!).

szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 13:57
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#160
Ezt írtad: "...egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami"
cree1 szerint #78: "A malev az utolso fel eveben nagyszerű eredményeket produkált a magyar management alatt, operativ plusszba fordult, de a finanszirozasi terheket nem birta."

Tehát a tevékenység nem is volt veszteséges.

Most meg: 1000 milliárd forintjába kerülhet az államnak a reptéri szerződés
2012. február 8. | 13:33

Nagyon megérte tehát az oda vissza privatizációval és úniós büntivel kikényszerített csőd az adófizetőknek!
kispangit 2012. 02. 08. 13:54
#159
"Tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén.

Budai Gyula közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 464 milliárd forint, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként és 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért."

Kedves Kormány, akkor beszélgessünk a pénzről.
Üdvözlettel/mit freundlichen Grüssen:
Hochtief
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 12:18
Előzmény: #157  szivacs
#158
az állam részéről nagyon kevés ilyen van és ezek is a klasszikus: tradicionális, szociális és gazdaságpolitikai funkciók.
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 11:40
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#157
Létezik olyan, munkaszervezet által végzendő tevékenység számodra, amit nem kizárólag a pénzügyi nyereségessége alapján tartanál fenn, hanem más szempontok miatt pénzügyileg is áldoznál rá?
Ha igen, melyek ezek és milyen szempontok indokolják a végzését a szigorúan vett pénzügyi veszteségessége ellenére?
csendben 2012. 02. 08. 11:10
Előzmény: #155  Törölt felhasználó
#156
az,hogy valaki az utcára megy,még nem feltétlenül jelenti a segítség szándékát...
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 10:58
Előzmény: #153  szivacs
#155
szivacs, értékelem, hogy segíteni akarsz, de a felsorolt hozzászóllásaidban nem találtam meg a választ...

-Hungaro Control meg egyéb cégek kapcsán vannak kétségeim a szerződésekkel kapcsolatban. Másrészt meg egy rossz szerződés, nem alap arra, hogy tovább működjön egy veszteséges valami
-Bonus (kieső turisták)nem reális, van ezer másik járat
- stratégia, nemzetbiztonság... ez nem érv, ez nevetséges
csendben 2012. 02. 08. 10:44
Előzmény: #153  szivacs
#154
Az állami támogatás felejtős!
Aki repülni akar,fizesse meg az árát!
Fejedelmi színvonal-elvtársi áron: felejtős!
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:38
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#153
ha úgy közelíted meg, hogy "pénztemető", akkor soha nem leszel képes megérteni.

ha nem, akkor olvasd el: #62, #89, #94, #102, #106, #109, #112, #115, #119, #124

Az állami támogatást pedig szvsz nem az utazóknak kell nyújtani, hanem - ha szükséges - akkor az állam számára biztosított potenciális és valós szolgáltatásokért, stratégiai pozíciókért.
Ennek kell megtalálni az eu konform formáját, ami nem piaczavaró.
csendben 2012. 02. 08. 10:29
Előzmény: #151  szivacs
#152
inkább ébredj fel....
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 10:25
Előzmény: #149  Törölt felhasználó
#151
"Szárnyakat adunk álmainknak" A Malév megmentéséért link

csendben 2012. 02. 08. 08:54
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#150
A vörösiszap adományok sorsa még nem merült feledésbe!
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #148  Törölt felhasználó
#149
Ja, a link
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 08:50
Előzmény: #144  szivacs
#148
Sőt, még gyűjtést is szerveznek :)

Hol van itt válság, amikor emberek "meneteket" szerveznek és gyűjtést indítanak egy évtizedek óta veszteséges cég miatt?

Tényleg elmagyarázhatná valaki, (politika meg indulat mentesen) hogy miért jó, miért kell nekünk egy "nemzeti" pénztemető!

Most jöttem rá, hogy a "nemzeti" légitársaság csak attól nemzeti, hogy a szolgáltatást igénybe vevők utazásait az adózók támogatják. Ha akarják, ha nem :(
csendben 2012. 02. 08. 08:49
Előzmény: #135  cree1
#147
"sajnos rosszul tudod":a jegyárakba beépített állami pénz minősült burkolt támogatásnak,amit a versenytársak sérelmeztek!

Azt nem tudod véletlenül,hogy a Bajnai kormány ellen miért nem indítottak eljárást ezek a versenytársak?

Talán,akkor nem is volt miért!

És még egy apróság: a beépített támogatással lett "rendtábilis" a Malév 2012 januárjában....

Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 06:50
Előzmény: #136  cree1
#146
"??? Milyen pénzt nyúljanak le?? A Melév kasszája üres, vagyona nincsen, mit lehet itt lenyúlni???"

Hallottam valami államközi egyezményről, ami megteremti annak a lehetőségét, hogy a nemzeti légitársaságok az EU-n kívül közvetlen járatokat üzemeltethessenek. Ez a jog a magyar államé, amelyet a Malév-en keresztül gyakorolt eddig. Kérdés, hogy ezt a jogot így bebukjuk, és csak külföldi légitársaságok repülhetik a jövőben ezeket a desztinációkat közvetlenül, vagy ez a jog egy új nemzeti légitársaságé lesz? Egy magántulajdonúé? De melyiké? Lehetne akármelyiké is, aki kifizeti a piaci árát ennek a jognak? Vagy valamilyen - bányajáradékhoz hasonlóan - kvázi jogdíjat fog fizetni érte?
Honnan fogjuk tudni, hogy mennyit ér ez a jog?
Törölt felhasználó 2012. 02. 08. 00:21
Előzmény: #144  szivacs
#145
Te mész szivacs?
szivacs
szivacs 2012. 02. 08. 00:13
#144
A Malévért, a Malév emlékére, kinek hogy tetszik. Mindenkit szeretettel várunk, Malév dolgozókat, ex-dolgozókat, családtagokat, barátokat. A tervezett útvonal: régi Lágymányosi híd, Budai alsó rakpart, Gellért tér – ott volt az első reptér anno – Szabadság híd, Pesti alsó rakpart, Haller utca és vissza a Lurdyhoz. Ez egy másfél órás séta lesz kb. (Állítólag akkor már jobb idő lesz.)A felvonulás békés, politika mentes, és nem célja egyéb konkurens cégek és azok vezetőinek meghatározott helyre küldése sem. Aki nem tudja féken tartani indulatait, vagy esetleg szeretné véleményét kinyilvánítani, azokat kérnénk, ne jöjjenek!

A felvonulás hivatalos, mind a rendőrség, mind a Malév vezetősége tud róla!
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:45
Előzmény: #141  Törölt felhasználó
#143
Bizony, bizony. Bármilyen állami céget, intézményt érdemes összehasonlítani versenyszférabeli hasonló tevékenységekkel. Úgy kb. fele annyi ember végzi ugyanazt egy versenyszférábeli cégnél.
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:43
Előzmény: #124  szivacs
#142
Szivacs:
1. A Budapest Airportos szerződés, ha valóban tartalmaz kikötést a MALÉV működésére, akkor az tényleg gáz. De akkor ebben az esetben a csődhelyzetet a jelenlegi kormány nem kezelte kellő súllyal.
2. Amiről tegnap cikkeztek, és te szintén belinkeltél, miszerint a MALÉV csőd 100 mrd-os kiesést jelent az idegenforgalomban. Nos, ez viszont durván féloldalas állítás, mert kizárólag a bevételi oldalát veszi figyelembe a MALÉV-nak, a kiadásit nem. Erre amúgy a Portfólió rávilágított, de te nyilván csak a cikk címét olvastad el, ill. értetted meg.

Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 20:34
#141
Malév 22 gép 2600 fő
Wizzair 34 gép 1500 fő

ja kérem, szocializmus, mindenkinek dolgozni kell...
,de ez most az utasok vagy a dolgozók száma???
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 19:49
Előzmény: #130  Bogi27
#140
" Mert sok embernek már benzinre nincsen pénze hogy tankoljon az autoba!!! "

kár, hogy igazán már kajára sincs pénz...

köszönjük az elmúl 20 év politikus mocskának.
cree1 2012. 02. 07. 19:31
Előzmény: #132  szivacs
#139
szerintem már vizsgálják a 2007-es módosításokat...
cree1 2012. 02. 07. 19:30
Előzmény: #131  Törölt felhasználó
#138
mi ez a 450 milliárdos marhaság????
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 19:30
Előzmény: #135  cree1
#137
Magyar Nemzeti Légiforgalmi Vállalat – MANLÉV néven szeretné újraindítani, lehetőség szerint a lehető leggyorsabban egy civil kezdeményezés a nemzeti légitársaságot:

link
cree1 2012. 02. 07. 19:29
Előzmény: #108  Törölt felhasználó
#136
??? Milyen pénzt nyúljanak le?? A Melév kasszája üres, vagyona nincsen, mit lehet itt lenyúlni???
cree1 2012. 02. 07. 19:26
Előzmény: #88  csendben
#135
sajnos rosszul tudod, nem a jegyárak, hanem az állami támogatás miatt indítottak vizsgálatot...
szivacs
szivacs 2012. 02. 07. 14:11
Előzmény: #133  Törölt felhasználó
#134
a pártokrácia mindennek kiépülését és tartós működését lehetővé tette és jelenleg nincs olyan társadalmi erő, ami ezen változtatni lenne képes :-(
Törölt felhasználó 2012. 02. 07. 11:46
Előzmény: #132  szivacs
#133
Mi meg itt nézzük ezredmagunkkal ,hogy melyik részvényen tudunk egy kicsit fogni esetleg ,ők meg biztosra mennek ,csak a politikai pozíciót kell biztos kézzel tartani!Még arra is ügyelnek ,hogy be ne kerüljenek új elemek a rendszerbe ,csak a saját emberek!
szivacs
szivacs 2012. 02. 07. 11:13
Előzmény: #131  Törölt felhasználó
#132
Gondolod, hogy ez megy??

Akkor aki ilyen szerződést kötött annakidején, az vajon mennyit kapott a 450 milliárdból ?!, hogy száradjon rá az összes bankkártyája a kezére örökre!

No azért a sógoroknál is ki voltak a korrupciótól bukva a nagykoalíció idején, annyira közismerten ment már.
Nem véletlenül tudott Haider megerősödni és nem véletlenül tették el az útból.
Nagy gyakorlatra tettek szert a pénzezésben, toltak szdsz-nek, ennekannak rendesen, nem véletlenül kerültek bele egy csomó jó buliba, autópályáktól, MÁV-Cargótól Grippenig...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 22:43
Előzmény: #106  szivacs
#131
Jól gondolkozol te szivacskám ,csak aki a politikából akar jól élni ,az nagyon nem így gondolkozik!Azok az emberek akik abból élnek és jól akarnak addig a kis ideig keresni,azok szinte 99%-ig csak a visszaosztásokra tudnak gondolni!Ezzel azt akarom mondani ,hogy a FIDESZ-től kitelik,hogy azt a 450 milliárdot kiharcolják a magyar adófizetőktől ,hogy legyen miből visszaosztani!Valami miatt csak itt tart ez az ország ,nem ott ahol Ausztria!"Példul!"
Bogi27
Bogi27 2012. 02. 06. 20:51
#130
... Szarok rá hogy csödbe ment !!!És kit érdekel hogy a gazdagok mikor repürnek a mi adónkbol majd !!!igy hagyuk már hogy csöd van !!! Az adót majd levonják a fizetésembol és repülhet a majom a föld felet ,de addig maradjatok a földön !!Mert sok embernek már benzinre nincsen pénze hogy tankoljon az autoba!!!
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 19:29
Előzmény: #128  Törölt felhasználó
#129
:-)

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 19:12
Előzmény: #127  szivacs
#128
nem kell kilőni semmit, 4 évente lehozzák nekünk a csillagokat!
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 19:09
Előzmény: #126  Törölt felhasználó
#127
Naugyehogyugye!

Na és akkor mi legyen a deficites magyar űrhajózással?
Kilőjük MASATot vagy ne lőjük ki?
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 18:58
Előzmény: #125  szivacs
#126
Nyertél!:-(nehogymá a magyar fecske britiservéjszel utazzon? a saját hazánkban?!)
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 18:52
Előzmény: #123  Törölt felhasználó
#125
Sajnálom, hogy erről győzködni kell...
de ez az érv biztosan hatni fog rád: link
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 18:49
Előzmény: #106  szivacs
#124
Malév-csőd: százmilliárdokat buknak az adófizetők? link
No még mindíg nem indulnak be a nagyokos gondolatok a nemkis járulékos hatásokról?
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 18:47
Előzmény: #119  szivacs
#123
legalább foglalkoztál vele...de mondjuk olyan átütő erejű felhasználási területet nem tudtál megnevezni, amivel meg lennék győzve a stratégiai fontosságról.

egyébként nem véletlenül kérdeztem: "és azokban a helyzetekben hogyan lehetne azokat kihasználni?"

Normál időben ezeket a szolgáltatásokat meg lehet rendelni (hozzál gyógyszert, kaját, mentőcsapatot, stb) tömeges evakuálásra nyilván alkalmatlan, másrészről meg hova?
Nem normális helyzetben (háború) meg baszhatod a lízingelt gépeidet, mert akár hazarendelik...mondhatod erre, h. nem adod, de ehhez olyan erő kell, amivel akár foglalhatnál is.

csendben 2012. 02. 06. 17:08
Előzmény: #121  szivacs
#122
"Jajjjj ecsém facsiga!
Mondd, hogy nem vagy ennyire setét, csak tetteted magad!"

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 16:58
Előzmény: #120  Törölt felhasználó
#121
Kívánom, hogy ne legyen szükséged egyikre sem!
De ha mégis úgy adódna, hogy egy MALÉV gép menti meg az életed, ígérd meg, hogy leszálláskor elkiáltod magad: "KÖSZIVACS!" :-)))))
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:52
Előzmény: #119  szivacs
#120
háború esetén mire lenne jó egy polgári Boeing 737-es? max célpontnak:)))
Élelmiszerhiány: na most akkor európa éléskamrája vagyunk vagy nem? a szélsőjobb mindig azzal jön, hogy elviszi a vizünket meg a kaját a sok mocskos...akkor most mi van? még sem jó a mezőgazdaság?
Gyógyszerhiány: ugyan már:)))
természeti katasztrófa: majd biztos ott tombol a tornádó, remeg a föld, ahol egy B 737-es is le tud szállni:))))
blokád: átrepülünk a tiltakozó traktorok felett, vagy mi?:)))
elektromos...: hajtóművel fogunk áramot termelni?:))))
Tömeges evakuálás: ültél már repülőn? hány személyes?:)))meg kell ám egy jó hosszú futópálya is neki, földúton nagyon ráz:))
mentőcsapatok..: na ne má...
Értékek kimentése: mi van?:)))

De legalább jó a fantáziád:)))
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 16:42
Előzmény: #117  Törölt felhasználó
#119
Nem kezded túl jól: "Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek" Ajjajj :-(((
Szerinted nem, valójában minden országban az. Sőt a légiközlekedés nem csak stratégiai, hanem nemzetbiztonsági ágazat is.

Helyzetek? Ha nincs fantáziád:
- háború,
- élelmiszerhiány,
- gyógyszerhiány,
- természeti katasztrófa,
- környezetvédelmi katasztrófa,
- polgári védelem,
- blokád,
- elektromos energiaellátás összeomlása,
Mire?
- emberek tömeges evakuálása,
- mentőcsapatok behozatala,
- anyagok, eszközök beszállítása,
- értékek kimentése,
A katonai légieszközeink kapacitása elenyésző, a polgáriak bevonása nélkül tömegek szállítása kivihetetlen.
Külföldi tulajdonú légieszközökre, személyzetre nem lehet alapozni.
Saját eszközpark és gyakorlott, naprakész, gyorsan bevethető, szakembergárda is kell.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:19
Előzmény: #112  szivacs
#118
Én csak azt nem értem, hogy hogyan lehet egy elemző cég ilyen féloldalas és felületes. Ugyanics CSAK a Malév bevételi oldalát vette figyelembe. A kiadásit nem. Ez így nagyon hibás.

Persze, azon nem lepődök meg, hogy szivacsnak ez fel sem tűnt...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 16:07
Előzmény: #115  szivacs
#117
Hát akkor kezdjük innen!

Szerintem a légiközlekedés nem stratégiai érdek (nem vagyunk óceániai szigetország ugyanis)

Egyébként szerinted miben rejlik a stratégiai fontossága? Milyen helyzetekben lenne rá szükségünk, és azokban a helyzetekben hogyan lehetne azokat kihasználni?

westy 2012. 02. 06. 16:04
#116
Akkor sokkal inkább, azért is -- MALÉV !!
Én utaztam mát WIZZair-rel -- soha többet !!!
Inkorrekt, szavahihetetlen társaság.
És még egy érv - A vezérigazgatója az aki a MALÉV-nál is volt vezér és sokat tett a cég tönkretételében akkor is, meg most is , a feljelentésével.
WIZZair helyett inkább gyalog megyek !!
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:54
Előzmény: #114  Törölt felhasználó
#115
Az egzakt egyenleg nem lehet a tiéd - de TÖREKEDJ RÁ!

Nem szakmai összehasonlítás volt a lista, hanem görbe tükör az egycélú szemellenzős gondolkodásnak, melynek újra és újra áldozatául esnek a szak(barár)emberek.

Gondolom te sem tagadod a stratégiai ágazatok létét és azok - esetleges szűken értelmezett gazdaságtalanságának ellenére való meglétének szükségességét.
Nehezen tudná minden kétséget kizáróan bizonyítani bárki, hogy a légiközlekedés nem tartozik közéjük...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 15:41
Előzmény: #112  szivacs
#114
Attól tartok kevés lesz az információ és a tudás ahhoz, h. mi most itt mindent figyelembevegyünk és közöljünk egy egzakt egyenleget.
Mindenesetre nagyot léptél volna a szakmaiság felé, ha nem hozol fel egy rakat közjavat (h. lám a hadsereg is viszi a pénzt, akkor a malévot miért?!) összehasonlítás céljából.

Kicsi volt a cég (nem is lett volna értelme a naygok közé hízlalni, mert alapvetően ágazati problémák vannak) nem voltak méretgazdaságossági előnyök, de legfőképpen BP/Mo. nemzetközileg jelentéktelen uticél (üzleti és turisztikai értelemben egyaránt) itt a hagyományos, igazi minőséget szolgáltató légitársaság nem él meg. Jöhetnek a fapadosok...innentől kezdve hajrá Wizz!
Knight Tyris 2012. 02. 06. 15:10
Előzmény: #90  csendben
#113

Akkor viszont eggyel korábbra is visszamehetnénk pl:

nem kellett volna visszaállamosítani, ha már egyszer eladták...

ugyan is már gyakorlatilag csődben volt mikor visszavették

----
más

viszont a lenti belinkkelt index cikket nem értem .

Amikor orosz kézben volt, gondolom akkor sem idehaza számolták a forgalmát.
Akkor semmi ilyesmit nem emlegettek.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 15:06
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#112
Nem, én úgy gondoltam, hogy egy gazdasági fórumon a véleményük alapján magukat hozzáértőnek beállítók gondolkodása nem áll meg a "veszteséges, tehát vesszen!"-nél, hanem esetleg számbaveszik az összes gazdasági hatást, mielőtt a leghasznosabb megoldásról ítéletet alkotnának.
Belátom e tekintetben ismét túlzottan optimista voltam :-(

A pf legalább már kezdi észrevenni ezt, ha még a fórumozók nem is.
link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:43
Előzmény: #110  Törölt felhasználó
#111
A 'gondoltad' túlságosan megengedő... na de a 'szeniális' az tökéletes leírás

a nagy magyar zsenilitásból mára szenilitás lett unortodox módra

ostobaság rulez
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 14:32
Előzmény: #94  szivacs
#110
Figyelemreméltó gondolat! Vegyük be a légi közlekedést a közjavak körébe, a szolgáltatás nyújtja: Malév!

Ezzel a szeniális unortodox huszárvágással máris megmentettük a Malévot...kicsit drága, de az nem érdekes! Így gondoltad?
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:58
Előzmény: #106  szivacs
#109
"Jelenleg 3726 utasuk van külföldön, itthon pedig 3470-en várnak az elutazásra. A kormány két milliárd forintot különített el arra, hogy ők a következő három napban el- és vissza tudjanak indulni. A külföldön ragadóknak kint most venniük kell egy jegyet, amit később a Malévvel kell kiegyenlíttetni. Aki pedig a következő hónapokban utaznának, azok nyújtanak be igényüket.

A Malévnek jelenleg 900 aktív dolgozója és száz jogi állású foglalkoztatottja van (ők gyesen lévők), és 77-en dolgoznak külföldön. A cég egy csoportos létszám leépítést fog bejelenteni, és csak annyi dolgozót tartanak meg, ami az operatív működéshez szükséges."

Akkor a károkhoz hozzáadhatjuk az utasok hazahozatalának, kártérítésének és a csoportos létszámleépítésnek, a tartósan munka nélkül maradóknak valamint a felszámolónak a bizonyára tetemes költségeit is. :-(
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:47
Előzmény: #106  szivacs
#108
direkt vitték csődbe a malévot, hogy ezt a pénzt is lenyúlhassák, nem véletlenül irták be a szerzödésbe, majd figyeljétek meg, pár hónap és fizetni fog az állam. gengszterbanda a politikai elit, tudatosan lopják szét a maradék vagyont, de ti meg sem mozdultok. utcára emberek, ébresztő!
csendben 2012. 02. 06. 13:41
Előzmény: #106  szivacs
#107
Agyadra ment a hó (vagy a hideg!) ?

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:34
Előzmény: #103  totoro
#106
"A Budapest Airport privatizációs szerződése szerint ezzel akár ellehetetlenülhet a reptérüzemeltető cég, ami viszont már a magyar állam számára is súlyos következményekkel járna, "az állam számára így kb. 450 milliárd forint azonnali egyösszegű fizetési kötelezettséget keletkeztetne, ami a költségvetési hiánycél tartása szempontjából kritikus következményekkel járna"
-1,5% a GDP-ből!

"Nemcsak a Budapest Airporton keresztül érheti csapás a magyar államot, hanem a HungaroControlon keresztül is. "A Malév biztosította a cég éves teljes árbevételének 10%-át, amely 2010-ben kb. 2,5 milliárd forint volt. Ha a Malév kikerülne a HungaroControl partnerei közül, akkor 100%-os tulajdonosként vagy a Magyar Államnak kellene pótolnia a kieső eredményt, vagy jelentősen megdrágulnának a cég szolgáltatásai"

Bonus: "nem számszerűsíthető veszteségek: a nemzeti légitársaság hiánya komoly versenyhátrányt jelentene Magyarországnak, az elmaradó turisták, külföldi beruházók miatt."

Tehát ez a bonus is megér legalább 108 milliárdot, 0,3-0,5% bukót GDP-ben.

Akkor eddig tartunk 450+2,5+108=560mrd járulékos buktánál.
A GDP szintjén kb. -1,5% és -0,5%-kal számolva eddig -2% többlethiány, amivel pedig elúszik az idei hiánycél ezért megvonják az eu szavazati jogunkat és a támogatásokat is.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 13:33
Előzmény: #102  szivacs
#105
A gyengébbek kedvéért: sok állami cég van, ami piaci feladatot lát el, és sok van, ami nem. Más megközelítésben - sok állami cég feladatát képes ellátni egy piaci cég és sok feladatot nem.

Ezenkívül van még sok terület, ami pedig átmenet a kettő között.

A gyengébbek nem tudnak különbséget tenni.

Az meg hogy más mikor mekkora hülyeséget ír azt nem tudom követni mert a világ ideje nem elég a hülyeségek nyomon követésére - a te általad írt hülyeségen fennakadtam. Bocs.

Amúgy tovább nyomod ezt a süketséget, tehát felesleges másra kenned - ha irónia lett volna, ennyi is több mint elég lett volna.

Egyébként az, hogy te végletekben látod a világot nem pusztán a mai hülyeségedből látszik nem ma botlottam meg benne először - nyilvánvaló ez bárhogy próbálod kenegetni csak a hülyeséget szívtad magadba mint egy szivacs
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 13:18
Előzmény: #101  bigyula
#104
Ja, Freddy Mercury is megvette volna a Parlamentet...

Az mnb is veszteséges, el kell adni!
Ha a 37 milliárdos devizatartalékot meg az aranykészletet is adjuk hozzá, tuti lenne rá vevő 1-2 milliárd euróért!
A házból meg lehetne 6*-os hotel vagy eu+imf nagykövetség...
totoro
totoro 2012. 02. 06. 12:58
#103
Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.

Címlap
Belföld
Külföld
Bulvár
Gazdaság
Pénz beszél|
Adó és költségvetés|
IMF|
Bank és biztosítás|
Euróválság|
Állás|
Autópálya|
Ingatlan|
Kkv|
Utazás|
Igaz ami igaz
Tech
Tudomány
Kult
Sport
Vélemény
Videó

RSS
Magyar
Malév: buktunk 108 milliárdot

Index

2012. február 6., hétfő 11:58

|



Az elmúlt tíz évből kiindulva arra számíthatunk, hogy átlagosan 80 milliárdért nem magyar céggel repülnek majd a külföldiek, a magyarok pedig 28 milliárdért utaznak majd külföldi légitársaságokkal. Az idegenforgalmi nettó bevétel negyedével eshet.

A Malév csődjének a magyar gazdaság fizetési mérlegére gyakorolt hatását vizsgálta gyorselemzésében a Kopint-Tárki. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a Malév helyét nagyon gyorsan átveszik a külföldi légitársaságok, a két típusú hatással számoltak. Egyrészt az exportkieséssel, azaz hogy a korábban Malévvel utazó külföldiek már nem náluk vesznek jegyet. Illetve az itt élők külföldi társaságokkal fognak repülni, ami viszont az import oldalon jelenik majd meg.
h i r d e t é s

A kétszeresen negatív hatást összesen éves átlagban mínusz 108 milliárd forintra becsli a kutatóintézet. A kieső exportbevétel az elmúlt tíz év átlagán számolva hozzávetőleg 80 milliárd forint, ez a teljes idegenforgalmi bevétel 8,4 százaléka. A belföldi utasok jegyvásárlása pedig 28 milliárdra tehető, ami 7 százalékkal dobja meg az idegenforgalmi importot.

Ez így azt jelenti, hogy Malév nélkül az idegenforgalmi nettó bevétel átlagosan 25 százalékkal lett volna alacsonyabb az elmúlt években. Arra számíthatunk tehát, hogy az idegenforgalmi mérleg a negyedével azonnal csökkenni fog. A GDP-re gyakorolt negatív hatást 0,3-0,5 százalékpontra teszi az intézet.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:54
Előzmény: #95  Törölt felhasználó
#102
petimaci/gazdagodo, még mindíg nem tanultál meg köszönni?

Ez azoknak szólt, akikről ezt írtad "Te csak végletekben látod a világot?"
Ha olvastad az előző beírásokat, sokak alapállása volt ez a végletes, egyszempontú megítélés: ha veszteséges, felszámolni!
Éppen ez a szűklátókörű gondolkodásmód, ami sok állami cég esetében leegyszerüsítő és nem vesz figyelembe más szempontokat, melyek sok esetben akár fontosabbak is lehetnek az önmagában vett gazdaságosságnál.
Ennek a nyilvánvalóságát a felsorolás révén érzékelted még te is csak éppen a magad szintjén szélsőségesen reagáltál rá - gondolkodás helyett hülyézéssel.
bigyula 2012. 02. 06. 12:35
Előzmény: #94  szivacs
#101
Szivacs!

Kifelejettél néhányat:

- pártok
- kormány
- országgyűlési képviselők

Na, ezek tuti nem hoznak nyereséget, csak viszik a lovét...
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 12:22
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#100
Ez nem is lehet kérdés, természetesen az egyetlen normális pártra: a KétfarkúKutyákra!
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #97  Törölt felhasználó
#99
Jobbikra szavazott.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:17
Előzmény: #94  szivacs
#98
Szivacs, ennyire buta nem lehetsz. Ne keverd már a rendőrséget egy vállalkozással. Repülőtársaságot alapítani a piac is tud, ehhez nem kell az állam. A rendvédelem tipikusan állami feladat, nem egy nyereséget termelő üzleti lehetőség.

Aki ilyen szinten ostoba, az nem vitaképes egy gazdasági fórumon.
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:16
Előzmény: #94  szivacs
#97
Ennyi ésszel vajh te kire szavazhattál...
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:15
Előzmény: #94  szivacs
#96
+1 kérdés:

Én a Malévről el tudom képzelni hogy tud nyereségesen működni - kiadáscsökkentés, hatékonyság, szakértelem és egyéb európai, ballib, szocialista, kommunista rohadt dolgok.

röviden és összeszedetten - bár ez a kettő ami neked nehezen megy - mutasd nekem hogyaf lehet nyereséges a mukanélküli ellátás

mit tegyen egy munkanélküli segélyezés szolgáltatást végző magánvállalat hogy nyereséges legyen???
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 12:09
Előzmény: #94  szivacs
#95
Te nagyon hülye vagy...

Mi köze a Malévnak a kórházakhoz, igazságszolgáltatáshoz?

Ha nincs a Malév, lesz légitársaság amelyikkel repülhetsz ahová akarsz?

Túléljük Malév nélkül? Túléljük kórház nélkül?

A logikai kiterjesztésed eleve marhaság, de így meg aztán két marhát is kiteszel egymagad.

Az állami OTP-t privatizálták.
Akkor privatizáljanak minden mást is?

Te csak végletekben látod a világot? 1 van a számodra meg 100? Nincs közte semmi az egész számok halmazán?

Pff... pihenjél egy kicsit inkább és vedd be a lázcsillapítót.
szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 11:38
Előzmény: #92  Törölt felhasználó
#94
Veszteséges??? Felszámolni!!!
Az összeset!
MALÉV
BKV, DKV, MKV SZKV, az öszzes KV
MÁV
Volánok
Posta
Hulladékkezelés
Környezetvédelem
Közvilágítás
Rendelők
Kórházak
Iskolák
Óvodák
Bölcsödék
Hadsereg
Rendőrség
Polgári védelem
Tűzoltóság
Igazságszolgáltatás
Büntetésvégrehajtás
Sport
Kultúra
Egyházak
Szociális ellátás
Munkanélküli ellátás
Nyugdíjak
Segélyezés
Nemzeti Bank
Állam

Ezek mind csak viszik a pénzt, tehát ha nem tudnak nyereségesen működni, meg kell szüntetni őket mielőtt még több közpénzt pazarolnánk rájuk!
Csak nyereséges magánvállaltok maradhatnak, amit pedig nem tudnak nyereségesen csinálni, azt fel kell számolni ugye!
bigyula 2012. 02. 06. 11:17
#93
MALÉV I: Baljós árnyak (Oszkó)

link
Törölt felhasználó 2012. 02. 06. 10:41
#92
Most a MALÉV, holnap talán a BKV, majd a MÁV???

Érdekes irányba haladunk...
csendben 2012. 02. 06. 10:37
#91
Ha van ellenérved,írd le!
Ha nincs,akkor elismerésnek veszem a mínuszokat!

Nyomhatod!

:-)))
csendben 2012. 02. 06. 10:36
Előzmény: #89  szivacs
#90
"Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?"

Nem kellett volna csődbe vinni....
El kellett volna adni!!!

szivacs
szivacs 2012. 02. 06. 10:18
Előzmény: #62  szivacs
#89
"A Malév megszűnése azonnali (?!), mintegy 450 milliárd forintos kiadást jelenthet az államnak a Budapest Airport felé a nemzeti fejlesztési minisztérium egy decemberi dokumentuma szerint. Mindez az idei költségvetési terv 1,5 százalékát teheti ki, ami plusz kiadásként akár el is lehetetlenítené a 2,5 százalékos hiánycél teljesülését."
Bravó!
Vajon hány ilyen időzített piszkos bomba van még elhelyezve?

csendben 2012. 02. 06. 09:14
Előzmény: #87  cree1
#88
Oszkó vevője csak Neked lehet kérdéses,kérdezd Varga Csintváz Misit....
A jegyárak: maga a feljelentő nyilatkozoztt a TV-nek....
Péntek esti Malév interjú:Moszkvába egy jegy a Malévvel 53K,ue. orosz léginél 80K...
A bírságolás a tisztességtelen piaci magatartás miatt volt,ami 2010-2011-ben történt!

Ettől függetlenül soha nem volt nyereséges a Malév (de ezt nem is állítottam!)....

"De ez gondolom új neked." :-)))

cree1 2012. 02. 06. 09:00
Előzmény: #85  csendben
#87
Ki volt a vevő? Semmi hasonlóról nem hallottam, és nem is olvastam. linkeld ide kérlek, akkor talán tudok válaszolni.
Azt honnan gondolod, hogy a jegyárakba építette bele?
Nem ez vezetett sem a bírsághoz, sem a feljelentéshez. A piaci szereplő elvárás alapján történt a bírságolás.
Szerinted az elmúlt 20 évben mikor volt nyereséges a Malév?
De ez gondolom új neked.
cree1 2012. 02. 06. 08:56
Előzmény: #84  Törölt felhasználó
#86
A Malév nemzetgazdasági szinten pozitív volt (adók, beszállítók stb.), csak az EU nem engedi, hogy ilyen okokból egyetlenegy céget is támogassanak...
Ezért lehetett mögötte az a gondolat, hogy amíg a határozat meg nem jön, addig repüljön. A kínai visszalépés szerintem meglepte a kormányt, és kellett idő, amíg megnézték van-e más lehetőség... rövidtávon úgy tűnik, hogy nem atláltak.
csendben 2012. 02. 06. 08:31
Előzmény: #83  cree1
#85
Arra tudsz valami éppeszű magyarázatot,hogy az Oszkóék vevője -akivel folytatott tárgyalásokba be volt vonva Varga Csontváz Misike IS!-,miért nem volt jó Viktornak?

Vagy,hogy miért a jegyárakba építette bele az új menedzsmen az állam pénzét?
(ugyanis ez vezetett a feljelentéshez és a bírsághoz,ill. a csődhöz!)

Gondolom,új dolgokat mondok... (Neked!)
Törölt felhasználó 2012. 02. 05. 21:09
Előzmény: #82  cree1
#84
Igen, igazad van!

Csak az húzott fel hirtelen, hogy novemberben úgy kapott 4,2 milliárd forintot, hogy mindenki tudta, hogy max a következő közgyűlésig húzhatja ki ebből az összegből, aztán meg kiderült, hogy még addig sem, decemberben még betoltak az adófizetők 5 milliárdot.

Csendben kérem az államot, hogy az én cégemben is szerezzen egy 1% os tulajdonrészt és havonta támogasson 4-5 milliárddal
Ígérem, hogy a minimálbér 3* fizetem munkabérként legalább 15-20 általuk megjelölt alkalmazottnak
cree1 2012. 02. 05. 16:25
Előzmény: #81  watson
#83
1.) Ez nem válasz, hogy nőhetett ekkorára cég adótartozása.
2-) Arra sem, hogy a 95%-os tulajdonhoz miért nem csatlakoztak 95%-os jogok (VEB vétó jog, IG tagség stb.)

3.) milyen átstrukturálásra gondol???
Vagy csak arról van szó, hogy visszavettek egy hatalmas adósságokkal kűzdő céget, kvázi állami garanciát tettek a veb felé semmilyen tervvel, koncepcióval nem rendelkeztek a feljavításra. Mutasson Oszkó egyetlenegy dokumentumot, tanulmányt, előszerződést stb! tehát mi megveszünk egy csődtömeget, és Ti vagytok a hülyék, hogy ezt nem tettétek csaodás vállalattá.

4.) Oszkó úr ismét csúsztat.
Persze, hogy az átstrukturálás kivétel, de akkor olyan feltételeknek kell megfelelni, amiket már leírta. (Watson örülnék, ha egy sikeres EU-s modellt miutatnál erre a légitársaság átstrukturálásra...)

5-) Igen az Orbán kormány finanszírozta a céget, az Eu elnökség alatt, lecserélte managementjét, és a féléves munka eredményeképpen op pozitívvá tette. Sajnálom, hogy a kínai vevő visszalépett, és ezen meghiusúlt az üzlet.

6.) A vége igaz, csak a lehetőség megvan, a név megvan, de tudjuk, hogy az nem sok.
Kellene nem állami nemzeti tőke is hozzá, ami nem szívesen száll ma bele egy világszerte döglődő üzletágba...
cree1 2012. 02. 05. 16:14
Előzmény: #79  Törölt felhasználó
#82
Azon nem vitatkozunk, hogy a Malév jelenlegi állapotában nem volt továbbfinanszírozható.

De gondolom az elkerülte a figyelmedet, hogy a határozat január elején került kézbesítésre, azt megelőzően a támogatás nem volt szankcionálható.
watson
watson 2012. 02. 05. 09:01
Előzmény: #78  cree1
#81
Oszkó: link

"a visszaállamosításkor a Malév lényegében úgy kapott tőkeemelést, hogy abból rögtön a fennálló adótartozásait fizette meg. Ennek fejében szerzett az állam 95 százalékos tulajdoni részesedést a társaságban."

"olyan követeléseket használt fel az állam, amelyek megtérülésére egyébként semmi esély nem lett volna, így lényegében valós értékkel nem bíró követelésekért szerzett 95 százalékot."

"amennyiben a visszaállamosítás után a Malév érdemi átstrukturálása is megtörténik, és nem fog további támogatásra szorulni, az ekkor végrehajtott tőkeemelés olyan restrukturálási támogatásnak tekinthető, amely kivételt képez a tiltott állami támogatások alól."

"az Orbán-kormány olyan feltétel nélküli támogatásokkal tartotta életben a társaságot, amelyekkel kapcsolatban az uniós határozat már valóban megállapította, hogy tiltott állami finanszírozásnak minősülnek"

"korábban és most is volt lehetőség, hogy az állam mindenféle korábbi vállalásokra való tekintet nélkül elindítson egy új légitársaságot Malév név alatt, mert ezeket a jogokat az állam mindig is megtartotta magának"

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek