Parragh László szerint óriási hiba, hogy a polgármesterek nem zárnak be gimnáziumokat Magyarországon. A szakiskolákba (régi nevükön szakmunkásképzõkbe) kellenek a diákok, hogy kielégítsék a gyárak munkaerõigényét, csökkentve
csak időközben a multiknak -úgy tűnik - már túl drága lett a 'magasan kvalifikált' szalagmunkás
link így inkább
az 'alacsony képzettségű' "400 új, ipariinternet-megoldásokkal foglalkozó IT-szakértő felvételét tervezi"-k
"A "felesleges" egyetemi képzésekről, a "piac által nem igényelt"
végzettségekről szóló toposzok nagyrészt hamisak, és mint ilyenek, nem
szolgálhatnak hivatkozási alapul az érettségit adó középfokú oktatás
visszaszorításához."
Ebben a "toposzban" azért van valami, csak a sok kommunikáción meg bölcsészként végzett nem látja magától az erdőt...
A kúrmány ezt is megoldja, ne aggódj :) Indít majd IT-s gyorstalpaló tanfolyamokat (közmunkások előnyben), akik majd 100-150 nettóért bétatesztelnek meg ilyenek, az ügyesebbek meg akár fejleszthetnek is 150-200 közötti bérért. Persze a tanfolyamokat valamelyik mészáros-cég szervezi, addigra valami törvény is lesz róla, vagy csak szimplán megnyeri az EU-s képzési támogatásokat, és 500 millió Ft / főből kiképez "IT szakembereket" :)
nézd bubu, ha egy átlagos gyári szakmunkás nettó 500e keresne, miközben egy irodista csak 150e-t tömeg verekedés volna a szakmunkás képzőkért
egyébként maszek festő, gáz szerelő szépen keres, mert hiány van - sajnos kóklerből meg többlet ))
az gond az, hogy jövő nem a gyári csavarozó, kalapáló csomagoló munkásoké
szolgáltatásra igen, az jó
A mai napig nem értem, hogy mi a baj a szakközépiskolával. Semmi probléma nem volt sem a szakmunkásképzővel, sem vele, sem pedig a gimikkel. Érthetetlen.
Szerintem meg pont azok nem látják a fától az erdőt, akik folyton a szokásos büfé szak közhelyet veszik elő. Nevezz meg 5 olyan szakot, aminek nincs létjogosultsága.
A másik, ha igaz is lenne, akkor is a gimnáziumok szétverésével a potenciálisan műszaki vagy informatikai szakterületre készülők egy részének útját is sikerül elvágni.
A triviális dolgokon kívül mond is valamit a cikk? (tl;dr) Átfutottam, és az őszinteségen meg a trivialitáson túl mintha nem sok értéket hordozna. (Persze ma már ez is valami...) Ami tetszett benne: "Nem tudom tehát megmondani azt, hogy mit kellene tenni, de meg tudom mondani, mit nem lenne szabad engedni túlzottan érvényesülni hagyni a társadalom értékszerkezetében." - az őszintesége :)
Annyi értelme/ célja van, hogy tartsa az ellensúlyt a propagandával szemben. Madárnak van valamekkora impactje. Jobb, ha ő mondj,a mintha a például a Szanyi Tibor mondaná...
Pont a kommunikáció szakos túltengés miatt erre is született régebben kutatás, ami azt mutatta, hogy meglepő módon az ilyen szakokat végzők elhelyezkedési esélyei és egyéb munkapiaci státuszuk lényegesen jobbak lettek, mint a társaiké. Szóval igen, lehet ezt jobban is csinálni, de az oktatás még ebben a formájában is sokat javít az esélyeken.
Kérdezd meg a munkaügyi központokban milyen diplomákkal állnak sorba sokan - na azokat kéne visszafogni.
A gimnáziumok egy részét persze nem kellene bezárni, hanem erősíteni benne a reál képzést a humán rovására.
Az alkalmazott reáltudományi képzést kellene erősíteni és onnan technikum jellegű felsőoktatásba továbbvinni azokat, akik jók benne, de nem elég jók az egyetemi szinthez. Ezzel az egyetemek válogatási lehetősége is nőne és akik kiesnek a rostájukon, azok sem vesznének kárba egy később is fejleszthető tudással és egy felsőfokú "technikusi" szakképzés lehetőségével.
Egyetértek amúgy azzal, amiket írtál: impact, stb. A pf.-s cikkben amúgy nincs is benne ez, amit idéztem: "Nem tudom tehát megmondani azt, hogy mit kellene tenni, de meg tudom mondani, mit nem lenne szabad engedni túlzottan érvényesülni hagyni a társadalom értékszerkezetében."
Ha így van, sajnálom, de akkor is ez a véleményem.
A technológia robbanása korában nagyon nagy szükség van annak kihívásait jól látni és értékelni képes humán értelmiségiekre - de nem ennyire és nem ilyen egysíkúra!
Naprakész reálértelmiség és szakembergárda nélkül viszont kimaradunk belőle és ezzel le is maradunk egyben.
Szóval less bölcsész, jogász, közgazdász, kommunikátor - more mérnök, biológus, kémikus, fizikus és technikus!
Kivételesen most jókat írsz. Az ált. iskolában már el kellene kezdeni a jobb matek-oktatást, ami nem "eltántorítja" a gyerekeket a matektól, hanem "bevonja". A matematika valójában nagyon is érdekes "olvasmány", csak megfelelően kell tanítani - ráadásul alapja bizonyos mértékig az összes reál tárgynak, term.tudományoknak, stb. Sőt, még a humán tudományoknak is: a szociológia, pszichológia, stb. "tele van" pl. statisztikával, "valszámmal", stb.
Ez aztán a nemzeti felemelkedés: zárjuk be a gimnáziumokat!
Ugrás a cikkhez