Parragh László szerint óriási hiba, hogy a polgármesterek nem zárnak be gimnáziumokat Magyarországon. A szakiskolákba (régi nevükön szakmunkásképzõkbe) kellenek a diákok, hogy kielégítsék a gyárak munkaerõigényét, csökkentve
jav::
az ottani diákok zöme értelmes dolgok helyett szintén "aktuálpolitikát" hallgat (némi sarkítással)
+ nem nagyon hiszek az univerzális megoldásokban, ha tanulni akarsz akkor TANULJ MAGAD és ne várj arra, hogy a világ változik meg körülötted
nem hiszek a világmegváltó "mozgalmár" hozzáállásban..
értékeld azt, hogy még soha sem volt olyan OLCSÓ és KÖNNYŰ a valódi tudáshoz való hozzáférés mint ma az internet korában
és pecsni gyűjtés helyett koncentrálj arra amit te akarsz tanulni!!!
pontosan ezért írtam azt itt lentebb, hogy ha a fiatal lennék akkor egyetem helyett külföldre mennék világot látni és nyelvet tanulni, ott még egy büfé-szakos diplomát is könnyen össze lehet buherálni - úgy is csak FORMAI kör:)
Na, pont ezt kellett volna csinálni úgy 22,3 éve (rohadtbokros, ugye, ugye). Hú, de másképp nézne ki az ország!
Most meg megy a kamuzás, hogy ingyenes, mármint a hallgatók egy harmadának, kábé, de oket meg roghoz kotjuk, hahaha, rohognék, ha volna kedvem, de nincs.
cirka 15 évvel ezelőtt felesleges kitérőnek aposztrofálta a tudományegyetemet
eltekintve attól az apróságtól, hogy
1. volt egy diplomája, ami a megcélzott pozíciók nagy részénél alapfeltétel
2. rengeteg olyan kompetenciát elsajátított az egyemen, amit hasznosít, még ha nem is tud róla.
a nemdiplomások mindig mindenütt hátrányban vannak amit 40 éves korukra sem tudnak leküzdeni
Szerintem pedig meg kell venni gyereknek a versenyfeladatokat es oldja ha van kedve es van jo tehetséggondozó szakkör is majd halad szépen elore ha van tehetsége. A többinek pedig az alapokat rendesen meg kell tanítani es megkövetelni.
mert különösebben nem érdekel az a neomarxista gittegylet:)
az ottani diákok értelmes dolgok helyett zöme szintén "aktuálpolitikát" hallgat (némi sarkítással)
persze Soros úrnak minden joga megvan a neomarxizmus anyagi támogatására:)
és ez mit változtat azon, hogy menet közben tanítják be őket?
nekem is volt olyan rokonom aki ELTE BTK latin-orosz bölcsészdiplomával volt titkárságvezető jól emlékszem arra, hogy cirka 15 évvel ezelőtt felesleges kitérőnek aposztrofálta a tudományegyetemet...
PS. munkája orosz-latin tanárként azonnal lett volna - FILLÉREKÉRT...
vmi állami gimnáziumban, de azonnal pályaelhagyó lett
olyan állásba aminek SEMMI köze nem volt ahhoz amit végzett...
különben olyan jó volt oroszból, hogy majdnem egy évig volt állami ösztöndíjjal a Lomonoszov Egyetemen - persze mára már az is megkopott, mivel évtizedek óta nem használja ezt a tudást
Igazad van, ha az egész felsőoktatást nézed. De a CEU pont egy magánegyetem, ahol hazai viszonylatban komoly tandíjakat pengettek ki a diákok. És érdekes módon te pont nem tiltakoztál ellene.
Olyan értelemben mégiscsak 40 évre szól a képzés, hogy főállású, nappali tagozatos hallgató már nemigen lesz az ember, egy csomó dolgot (olyasmire gondolok, amitől pl.: értelmiségi lesz az ember) később már nem tud elsajátítani -szerintem.
Mondjuk ezzel egyetértek, már ami a feldőoktatást illeti. Akkor nem lenne a felsőoktatásban az elefántcsont torony jelenség, ami az oktatókat, a tananyagot és a módszereket illeti.
Ez állandóan elhangzó közhely, hogy a képzetlenebbeket szorítják ki. Klasszikus példa a titkárnő, amit meg szoktak említeni. Csak azt felejtik el, hogy egyáltalán nem ugyanaz a mai titkárnői munka, mint 40 éve.
Ezzel teljesen egyetértek, kiegészítve azzal. hogy piaci alapon csak az működik, amit a tényleges felhasználó fizet. (teljes értékű tandíj, amit ki lehetne egészíteni egy széles körű állami ösztöndíj rendszerrel állami -tehetséggondozás, esélyegyenlőség- és támogatott munkáltatói ösztöndíjak: -versenyszféra igényei)Szabályozásként én benne hagynék egy átgondolt akkreditációs szisztémát, kontrollként pedig piaci alapon működő auditáló szervezeteket, (a hitelminősítők mintájára) ami az egyes képzések általad is leírt "beválását" szondáznák.
Szerintem erre a felvetésedre csak te tudnál válaszolni! 40 év az több, mint ami a "rendszerváltás" óta eltelt! És már most sem lehet néhány szakmával munkát végezni! Viszont dicséret illet néhány "multit", amik érdekes módon tudnak alkalmazni házon belüli átképzéssel eladdig "képzetlen" munkaerőt! Nekik nem kell oktatási rendszer, nekik csak munkaerőre van szükségük!
Mondjuk egy hegesztő diplomával lehetne akár 40 évet is dolgozni, csak nem mindegy melyik országban, melyik vállalatánál végzi a munkáját, amire szüksége van az őt alkalmazónak.
A szocializmus szakképzésw nem vihető át a kapitalizmusba, mert folyton változó igények vannak, a szakmák is változnak, cserélődnek. Szakmunkásoknak is az élethosszig tarzó tanulásra van szükségük.
Tegyunk egy kiserletet! "Topic-konzultacio" :-)
Adjon erre a bejegyzesre pluszt, aki szerint helyes ez a lepes (a gimnaziumi kepzes leepitese ill teljes megszuntetese egyes tersegekben), vagy minuszt, aki szerint nem az.
A "helyes" alatt az orszag kozep es hosszutavu erdekeinek megfelelot ertem.
a munkaügyi hivatalba nem igazán érdemes menni, mert ott nem kapsz semmit
a képzések hatékonyságát leginkább azon mérheted le hogy milyen arányban dolgoznak a végzett diákok valóban olyan területen amelyre képezték őket
no itt már drámai a helyzet ugyanis az ifjú titánok tömegével dolgoznak olyan BETANÍTOTT munkakörökben amelyek semmilyen felsőfokú végzettséget sem igényelnek és ezekből az állásokból lényegében az alacsonyabban képzetteket szorítják ki
Reagáltam is rá, kértelek, hogy nevezz meg egyet a használhatatlan , értéktelen képzések közül, erre kaptam azt, hogy a munkaügyi hivatalban ott láthatnám sorban állni az ilyen végzettséggel rendelkezőket, de kiderült, hogy erről sincs se adat, se tapasztalat. Mire kéne ebből emlékeznem?
Már hogy lenne kevés, ha egyszer el lehet vele helyezkedni.
Ha az összes közmunkásnak lenne büfé szakos diplomája, már akkor sokkal nagyobb lenne az egy főre jutó gdp.
Parragh úr meg teljesen félre értelmezi a problémát.Nem az a probléma, hogy sokan mennek gimnáziumba, hanem szakmunkás képzőkbe jelentkezőket képtelenek ténylegesen megtanítani használható tudásra.
Amúgy már rég vége annak a világnak, hogy csak a diplomások húznak el innen. Ha több szakmunkást képzünk használható szaktudással, akkor több szakmunkás fog elhúzni az országból. Tehát nem oldottunk meg semmit avval, hogy korlátozzák a gimnáziumba jutást.
Nem a motiváció jön felszínre, hanem qz önismeret, vagy legalábbis annak a keresése. Nagyon kevés 14 éves tudja má 8-adikban mit akar. Én anno pont azok közé tartoztam, aki tudtam, ugyanakkora az Orbán rendszer szép új világában még lehet, hogy anno én is bezárt kapukkal találkoztam volna, mert épp akkor voltak rossz jegyeim, később meg sokat javítottam és egyetemre mentem.
Csak egy kérdés: Mit tudnál te kezdeni egy 34 éves korában végzett diplomással?
Csak mert ilyenek hagyják el, mint emeritusok, a diplomáikkal a felsőoktatást!
Mert a ki tudja ki által (Soros?) fenntartott és finanszírozott Kutatási Pályázat Ellátó bárkinek a kedvéért megpályáztat bármilyen kutatást, - egy követelmény van csak, hogy az felesleges és értelmetlen legyen. Azt pedig, hogy bármilyen diplomával magasabb kereset érhető el mint szakmunkás bizonyítvánnyal, -nos azt nyilván csak a kamuegyetemek állítják.
Én nem tudom, hogy neked milyen "össze-vissza" szakon szerzett diplomád van, (és hogy abból minek kettő) de az általad idehányt általánosságokkal nem lehet semmit kezdeni! Végzés után kb. 40 aktív év vár a hallgatókra! Bizonyos értelemben valóban nincs más esély, mint belőni az erdőbe, aztán megnézni, mit találtunk el.
"kb. csak "képezgetnek" a vakvilágba...
totális káosz..."
Nincs itt semmi káosz. Gyorsan kerítenek egy kutatási pályázatot, majd kimutatják, hogy bármilyen diploma jobb, mint ha nem lenne diplomájuk és ők bizony marha jó befektetés voltak az adófizetőknek! :-)
Bal lábbal keltél, hogy ma csak ilyen ósdi meglátásaid vannak?
Mintha semmilyen képzési díjat nem fizetnének a külföldön munkát vállalók azért, hogy már nem Magyarországon hasznosítják az itt megszerzett tudásukat! Ráadásul egy szétvert oktatási rendszerben megszerzett tudásukat!
az egész rendszer radikálisan újra kell gondolni a XXI. század technológiai feltételei és __piaci__ igényei mentén...
soha nem volt még annyira OLCSÓ és KÖNNYŰ a tudáshoz való hozzáférés mint ma...
pl. internet, e-book, online audio, videó anyagok, stb...
ideje leszámolni a korábbi merev, "poroszos" szisztémákkal
és persze a piaci igényekre a PIACI szereplők tudnak valóban hatékonyan reagálni, a valódi áttörést csak tőlük lehet várni
két egyetemi diplomám van, ennek alapján állítom, hogy ez a rendszer ebben a formában már nem fogja sokáig húzni...
kb. csak "képezgetnek" a vakvilágba...
totális káosz...
megjegyzem még az un. "elit" egyetemeken is ez a helyzet..
pl. köztudott, hogy a pályaelhagyók aránya talán a természettudományos képzések esetében a legjelentősebb...
Azt látom, (panaszkodott nekem egy diplomás!) hogy ma diplomások végzik azt a munkát, amit valamikor technikusok, szakmunkások végeztek!
Szerintem jó, hogy a diplomások magasabb szinten végezhetik ugyanazt, amit korábban a szakmunkások az alulképzettségükkel! is el tudtak végezni!
kádár nem volt ennyire nagyvonalú, mert rájött, hogy ha mindenki elmegy, akinek nem tetszik a rendszere, akkor egy csomó képzetlen zsellérrel sokra nem jut. az egyetemisták röghöz kötése jó ötlet volt, de manapság már nem lég, mert még a legdrágább képzések díját is lazán kifizeti pár év külföldi munkával.
szóval az orbánrendszer eredménye gyors lecsúszás a mai szovjetunió életszínvonalára.
Ma már egyre kevesebb olyan szakma van, ahol elegendő a szakmunkás képzés.
Például egy víz-gáz-fűtésszerlőnek bőven kevés a szakmunkás képző oktatás, ha egy családi ház hőszivattyús rendszerét kell kiviteleznie, de még egy ács esetében is minimum szükséges a szögfüggvények ismerete.
A másik, hogy az érvelésed másik oldala is fals. Szakmunkást is abból kellene képezni, akit érdekel az adott szakma, nem abból, akit semmi nem érdekel vagy abból, aki rossz tanuló volt.
Az, hogy 8-adikas koráig mennyire foglalkoztatta, hogy akar-e majd diplomát, 99%-ban a szülői háttéren múlik, azon az elven, hogy ilyenkor a többinek mind elzárjuk az utat, rengeteg diplomás szakembert veszítünk, azokat, akiknek az utolsó 4 évben vagy akár utának elti fel az érdeklődését valamely diplomát igénylő szakterület.
Diplomást azokból kell képezni aki arra készültek a 8+4 év alatt.
Szakmunkást pedig azokból akiket a 8 év alatt nemigazán foglalkoztatta,hogy milyen diplomát szeretne megszerezni.......
Szerintem a fő probléma az,hogy nincsen megfelelő háttere a szakmunkásképzésnek.
Ehhez képest a diplomások ma is jobban keresnek, mint a szakmunkások. Tudom, ilyenkor jön az, hogy alig lehet találni vízszerelőt, gázsszerelőt, villanyszerelőt, ja csak ilyenkor azt felejtik el, hogy a házhoz jövő kisvállalkozó az csepp tengerben csak a szakmunkás munkaerőpiachoz képest is.
Törölt felhasználó2017. 06. 13. 09:04
#62
2018 tol jön ,csak a fideszesek országa .ha a többinek nem teccik el lehet menni
Régen volt egy sávos rendszer ami alapján az általános után a diákok tovább tanultak. Valakik valamiért ezt felszámolták és már nem számít a 8 év eredménye egy iskolaválasztásnál. Beiratkozás van.
Nagy a valószínűsége ,hogy ez azért lett így átalakítva mert megszűntek az állami cégek és ezzel a tanműhely hálózatok is. Nem tudták biztosítani a szakmunkásképzés szakmai hátterét ezért inkább gimnáziumokba terelték a diákokat.
Itt a következő súlyos következménye az elhibázott rablóprivatizációknak! Nincsen szakmunkás utánpótlás!
Ez aztán a nemzeti felemelkedés: zárjuk be a gimnáziumokat!
Ugrás a cikkhez