Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 02. 20. 15:09

EUR/HUF  

Sziasztok!



Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.



Szóval EUR/HUF.



308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.



Real:313 (ma volt 314,7 is)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Boby
Boby 2024. 10. 13. 09:02
Előzmény: #78838  kisvasutas
#78840
Az a kormány,amely 14 év alatt nem volt képes lerakni az asztalra egy épkézláb, működőképes csomagot,az már soha nem is fog. Még akkor sem ha teszem azt marci egy géniusz lenne....és hát tegyük hozzá, hogy aki annyi gerinctelenséget talált ki az elmúlt években a piaci szereplőknek mint ő,aki annyi m@rhaságot hordott össze,mint ő és aki olyan főnököt szolgál,mint orbán,az nem is lehet géniusz.
kisvasutas
kisvasutas 2024. 10. 13. 07:53
Előzmény: #78834  LBalaton
#78838

Nagy Márton kibontja a rejtélyes csomagját, most ítéletet mondanak róla
geza77
geza77 2024. 10. 13. 07:36
Előzmény: #45405  HattoriHz
#78837
De jó írás!
EURHUF_goes_to_haven 2024. 10. 13. 01:08
Előzmény: #78835  EURHUF_goes_to_haven
#78836
https://autovista24.autovistagroup.com/news/who-makes-the-most-electric-vehicle-batteries/
https://cnevpost.com/2024/05/07/global-ev-battery-market-share-jan-mar-2024/
Market share és gyártott kapacitás alapján CATL van elől, de ez még nem jelent sokat, 2019 ben még Pana volt. 
EURHUF_goes_to_haven 2024. 10. 13. 01:05
Előzmény: #78833  matatakakiba
#78835
A cella sorrendet mi alapján állítod fel ? Egy időben eléggé utána mentem a Li-Ion celláknak és akkor úgy tudtam hogy minőségben Pana a legjobb (Eneloop ot is ők fejlesztették ki Ni-Mh vonalon) Lg egyes esetekben tudott nagyobb C értékűt (ami rövid időre nagyobb teljesítményt tud) de kapacitásban és minőségben a Pana jobb volt . BYD és CATL től nem láttam még ilyen reportot emiatt érdekelne, hogy honnan van az infó. köszi
LBalaton
LBalaton 2024. 10. 12. 23:46
#78834
matatakakiba 2024. 10. 12. 22:05
Előzmény: #78824  nyuszibroker
#78833
Kinai EV -- arnyalnam a kepet:
1) A kinai EV olcso de nem *szar* --*szar* a nemet EV (foswagen, mercedes) --csak nehany pontban
- Llithium technologiai sorrend: 1) CATL 2) BYD 3) Panasonic, LG, meg 6-8 masik kinai gyarto 4) a maradek
- software: hat itt a kinaiak sokkal jobbak mint az europaiak, mondjuk pariban vannak a Teslaval
- gyartas: magas a robotizacio foka, persze kinaban is dragul az elomunka, de csokken az elomunka aranya
2) biztonsag: altalaban az uj kinai autok biztonsagosak, pl. uj BYD torestesztek 5*
Itt szokott szobakerulni a kigyulladas: aug.8. Szoul, Mercedes EQE gyullad ki es elegett meg masik 140 auto a  melygarazsban. Kinai aksi volt, de nem CATL es nem BYD. Raadasul ugy, hogy nem toltottek es mar 2napja parkolt.
3) szerviz, alkatresz: Magyarorszagon 1 Tesla szerviz van, BYD van 4-5 nagy meg egy csomo kicsi szerzodott. Alkatreszellatast nem tudom.
4) Ertekvesztes: hat akkora biztos nem lesz, mint amikor Elon egyik naprol a masikra arcsokkent, mert ugye abban a pillanatban minden teslas  bukott minimum annyit... 
5) sozott utak - hat ezt utolag lehet meglatni, de Shanghai-ban 50% feletti EV fut - sos paras tengerparti klima
En nem a muszaki es vagy autoipari-gazdasagossagi problemat boncolgatnam, hanem a sokkal sulyosabb, fundamentalis, orbitalis kerdest tennem fel:
Hogyan akarunk mi itt az EU-ban (tehat nem magyarorszagon, ahol egy tsz mellekiparag szintjet sem hozzuk) versenyezni Kinaval, ahol
- KIVALO az oktatas es vilagszinvonaluak az egyetemek
- 60-72orat dolgoznak, es nincs 30nap fizetett szabadsag
- szorgalmasak, torekvoek (es minden szinten nagy naluk a konkurenciaharc)
- a vilag legnagyobb es legfejlettebb ipari parkjaban gyartanak, ahol barmi barmekkora mennyisegben 24ora alatt rendelkezesre all
Itt mi mar vesztettunk, es mar jopar eve. Csak most kezdett ez el tudatosulni, az EV autok kapcsan ...
BAGOLY 2024. 10. 12. 21:38
Előzmény: #78831  Pista1966
#78832
Csak duplájára emeli miután 14 éve nem emelte és elinfálta már jó parasztvakítás ez nem fogja kiütni a Forintot...
Pista1966 2024. 10. 12. 20:22
#78831
2025 Viktorunk bejelenti, hogy a népesség növekedés okán szükségszerű a családok plussz támogatása amit a családi pótlék emelésével teszünk lehetővé. Gyermekenként 65000ft . :) csak vicc :) 
BAGOLY 2024. 10. 12. 19:57
Előzmény: #78829  BAGOLY
#78830
elkezd a HUF erősödni majd szép lassan jövő héten a kamatemelésig mivel Virág Barnabás azt mondta nem lesz kamatcsökkentés.
BAGOLY 2024. 10. 12. 19:56
Előzmény: #78811  geza77
#78829
A külker mérleg pluszos per pillanat nem is kicsit az MNB-nek van 48 milliard EURO tartaleka igy rovid tavon biztos nem lesz 500 HUF az EURO.
Meg most úgy tűnik csak cyber támadás lett a vége az irániakon az izraelieknek így nem val. hétfőtől elkezd majd szép lassan megnyugodni a Forint...
sztanil 2024. 10. 12. 19:33
Előzmény: #78813  TitusPullo
#78828

Most rákerestem, hogy mi ez a hiszti Kamala körül.
Ha jól látom, a holdblog-on jött le most egy cikk egy 2 hónappal ezelőtti nyilatkozatával kapcsolatban.
És semmi konkrétumot nem mondott arról, hogy ársapka lenne.
Az is tény, hogy Amerikában sok mindenen marha nagy nyerészkedés megy (ld. inzulin), nem lehet összehasonlítani a közép-európai piaccal. Az más kérdés, hogy nem hiszem, hogy beleállnak az ottani nagytőkébe, de a blogbejegyzés nekem felesleges hangulatkeltésnek tűnik, olyan stílusban, mintha Kamalának akarna üzengetni, ami nyilván nevetséges ilyen távolból.
EURHUF_goes_to_haven 2024. 10. 12. 19:32
Előzmény: #78820  FR73
#78827
Igen jelenleg nagyon errefelé halad... Nagyon kíváncsi leszek, hogy mikor kapnak észbe a németek és mit reagálnak majd. Most itt is kapkodás megy
FR73 2024. 10. 12. 19:17
Előzmény: #78822  Boby
#78826
A tömegtermékeknél a volumennel lehet árversenyt nyerni.
Az EV sokkal egyszerűbb termék, mint a hagyományos autók, ebben Európának nincs igazi technológiai előnye.
A munkaigényes feladatok a nyugati bérszínvonalat nem fogják elbírni. Kína is ki fog szervezni, mint ahogy USA már régóta. Mexikó, India, Fülöp-szgk, Kelet-Eu, Vietnam, Brazilia lesznek a gyártó helyek.
Pista1966 2024. 10. 12. 19:04
Előzmény: #78822  Boby
#78825
Hosszútávon azért olcsóbbak a kínai termékek mert modern technológiával fejlett kereskedelemmel 5000 éves üzleti kultúrával rendelkeznek. Stb. Sorolhatnám. A piactéren cseperedik az újszülött. 6 éves korában kiszolgálja a vevőket és onnan hordja az anyja az iskolába. Mi pedig a szocializmus árnyékában tőlük vásárolunk többek között  Magyar terméket.
nyuszibroker 2024. 10. 12. 18:54
Előzmény: #78820  FR73
#78824
Nem eszik olyan forron a kását! Nagy divat most temetni a szar németeket, pláne vw,t. tény hogy gondok vannak, de szerintem (még) nem a kinai olcso szar autok miatt. Hanem a kereslet komplett csökkenése miatt. Félek hogy ez egy olyan spirál amiből nehéz lesz kijönni. És a politikusok gerjesztették egyrészt, az eröltetett elektromos átállással, majd az emögül valo kilépéssel. Össze vissza hozzák az önsorsronto szabályokat. kina is és usa is erősen tolja a z autoiparát, eu meg tolja a kinait... 
Ha az autoipar megrogyik, azt mindenki meg fogja érezni, éttermek, szállodák,  boltok, repülés stb. Stb.. 
aki kinai autót vesz, hova fogja vinni szervizre, nincs olajcsere ok, de a szélvédö kitörhet, karambolozhat, elromolhat... ? lesz e alkatrész? Mekkora lesz sz érzékvesztése? Milyen élettartamra tervezte kicsi kinai ezeket? birják e a sózott utakat? biztonságosak? 
Boby
Boby 2024. 10. 12. 18:47
Előzmény: #78821  nyuszibroker
#78823
Nem az a fontos mi kerül a zsebbe,hanem hogy mit ír majd tóni a plakátokra!
Boby
Boby 2024. 10. 12. 18:44
Előzmény: #78820  FR73
#78822
"Az egyszerű és olcsó kínai EV-k el fognak terjedni. "Az egyszerű és olcsó kínai áru ma már csak mítosz. Nem más mint  a kínai állam különböző közvetlen és közvetett támogatásainak – például adókedvezmények, túlárazott közbeszerzések – a fizikai megnyilvánulása. Már évekkel ezelőtt arról szóltak hírek, hogy jelentősen megugrottak a kínai bérek, a nagyvárosokban már keresnek annyit, mint Kelet-Európában. Ha pedig ez igaz, akkor hosszabb távon mitől lenne olcsóbb termék a kínai,mint az európai? 
nyuszibroker 2024. 10. 12. 18:41
Előzmény: #78819  EURHUF_goes_to_haven
#78821
Ez megint csak egy figyelmet elterelő gumicsont. Egyrészt s kormány nem fog adni magasabb fizetéseket lásd tanárok, igy is leépítéeket csinálnak pl apeh . a verseny szféra cégek nagyrészt már leállitották az új emberek felvételét, aki elmegy, nem potolják, eszük ágában sincs emelni, söt több helyen pl. nálunk!  áthelyeznek embereket alacsonyabb fizetésü munkára, ha felmond, nyernek. Az emberek örülnek ha egyáltalán megmarad a fizu. 
Nem versenyszféra: Vagyis lölö/haver cégek: elfogyott a melo, nincsenek állami beruházások, ami maradt, pl m1 szélesités- összevesznek rajta a neresek ki kapja a melot... 
loszart lesz itt fizuemelés... az is csalás szerintem hogy folyamatosan nö az átlagbér. Legjobb esetben is stagnál pár honapja...

Topik gazda

Karterab
1 1 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek