Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Mi lesz? Visszatér a Pedofidesz, mert sokan nem fogják fel agyilag, hogy már megkerülhetetlenek most is, tele az ország fideszes seggnyaló vállalkozókkal.
Pedofidesz csürhe folyamatosan meglopja a magyar embereket a forint szándékos elértéktelenítésével. Az én szótáramban ez szimpla hazaárulás, amit művelnek.
Attol tartok,Geza,h eljon hamarosan az ido,amikor kvazi mar mindegy lesz,h adott napon eppen emnnyire szarja ossze magat a forint. Talan egy ket ev,de ha 26ban is ez megy tovabb,akkor legyen B terv. Marpedig engem meg a Tisza sem gyozott meg arrol,h nem ertekatmentes keszulodik,ha ugy alakul.
megint mindenkitől leszakadva a folyamatos lassú értékvesztés! 0,002 híjján 398 a tegnapi erőlködése lassan levesbe ment, tegnapelőtti záró felett vagyunk. FO$rinterő = 0 azaz nulla https://imgur.com/a/5x40AD0
A szomoru igazabol nem is az,h Janos mit tud (mindent tud,de leszarja). A problema ott van,hogy a lakossagnak (teljesen mindegy,milyen oldalon all) meg ha fel is tunik,hogy a vasut megallt ott,ahol tartott kb 30-40 eve, ez igy oke,amig lehet cserebe emberkedni,hogy deagyurcsany,mocskosbrusszel...stb. Mikozben csodalkozunk,h a sokadik vilagban torteno valsaghelyzet is taknyosra szopatja az orszagot,de nem azert,mert tonnanyi penzt kolthettunk volna arra,h mi is fejlodjunk(inkabb elloptak,es kit erdekel, a gyurcsany tobbet lopna meg ma is),hanem azert,mert inreflexiora keptelen,diktatort inkabb hatalomban tarto,stockholm szindromas nep vagyunk,legalabbis az a resz biztosan,aki ezeket a szarokat 14 eve hatalomban tartja. Gyircsanyt is megvetem,ezek egy alombol vannak,csak az egyik ugy gondolta,h akkor neki most minden kell. Vilaglatott ember vagyok,mar 30 eve is megdobbentem,h a nyugat nem csak azert tart elorebb mert nyugat,hanem amikor hazatertem,mindig megcsapott az apatia,a jovanazugy,a fejlodesre minimalisan kepes itthoni hangulat,persze erre buszkek vagyunk,csak nem ugy,ahogy hisszuk,hanem ugy,hogy az egyetlen ero az a turbomagyarkodas,mivel mas nincs. Szomoru.
Tegnap este néztem egy ismeretterjesztő filmet, melyben a portugál vasútvonalak voltak. Portugália, tehát nem az unió valamely éllovasa volt a téma, csak, hogy érezzük, hol van a helyünk a táplálékláncban. Tehát Porto és Lisszabon közötti vasútvonal, ahol korszerű vonatok járnak 200 km-es sebességgel. De ez ott nem elég, ezért építeni terveznek még egy másik gyorsabb vonalat, a jelenlegit meghagyják a teherforgalomnak és a regionális személyforgarlomnak. Mi hogyan is állunk? Van egy olyan vonalunk, ahol szakaszosan 160 km/h a sebesség (Budapest-Hegyeshalom). A többin max 120km/h, de ezeket is nagyítóval kell keresgetni. Pl. Miskolc-Budapest IC 1992-ben 1:47 menetidő, manapság 2:14 (igaz 2 megállással, de akkor is). Pl a Nyugatiból Vác/Veresegyház irányába induló vonatok szépen elporoszkálnak a maguk 40-60 km/h-s tempójával a városhatárig, mert nekünk aztán tökmindegy, hogy mennyi időt b@sznak el honfitársaink a napi ingázással. Vagy pl az átemelésnek nevezett csodamegoldás, amiből vagy féltucat van egy sima német pályaudvaron, az nálunk nem létezik, ezért aztán a keresztforgalom miatt (pl. Veres felől jön a személy Nyugatiba, de menne Nyugati felől a prágai gyors Vác felé) mindig elveri néhány perccel valamelyik vonat menetidejét. Olaszoknál nyaraltunk, épp 130-cal poroszkáltunk a Bologna-Milano autópályán, aztán elhúzott mellettünk úgy bőven 200 feletti tempóban egy szép piros nagysebességű vonat. Városok közötti utazásra bőven jobb náluk a vasút. Jánosunk a fentiekről kb semmit sem tudhat, minek is kellene...
Meg a lo-wellness,meg a tobbi,rettento hozzaadott ertekkel rendelkezo beruhazas allami penzen,sokszorosan tularazva. Utasok meg toljak a vonatot,mert akinek nincs autoja,az annyit is er. Sosem volt itt ilyen jo elni...valakiknek.
Jani közel áll egy ismert közlekedési formához: repülni fog. De a lényeg, hogy megvédte a magyar fogyasztókat az ármány coca cola kampanitól. Kár, hogy a feladata egészen más lenne. Pl a MÁV 142-es számú mizsei elővárosi vonalat is már régesrég fel kellett volna javítani, de hát a mucsajröcsögei stadion építése ennél is fontosabb volt. Ha bangladesi vendégmunkásokat odatelepítenék, lehet, otthonosan éreznék magukat a MÁV világszínvonalú M41-es mozdonyainak és bhv kocsijainak a látványától.
És erre a csuda jó gazdaságra még ez is hatással lehet : https://www.valaszonline.hu/2024/08/06/gubacsi-hid-felujitas-vasut-kozlekedes/ Egy nagyon fontos hídon 5km/h -s sebesség korlátozással lehet csak menni, úgy hogy a gazdaság 30-40 % át érinti ... Szerintem ha 1km/h val mennének akkor talán tovább bírná :D. Lézerjani... MÁV... Ugyan mi baj lehet belőle...
úgy tűnik, hogy igen! Bekövetkezett amit nem vártunk, azaz a nyomásenyhülés enyhülése... mármint - * - az + a nyomás fokozódik hello 398,155 1db 4 órás gyertya visszahozta a tegnapi nap erőlködését majdnem dobott egy bitang erős 396,7 es magasabb aljat... nem bírta se letörni, se kioldalazni belőle. van mire büszkének lenni és lehet énekelni, hogy elpattant a húrról : https://imgur.com/a/176Mlur
EUR/HUF
Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Real:313 (ma volt 314,7 is)