Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
EUR/HUF. Ha jelen szintről lefordul, akkor az up trendcsati alsó élére mehet, de
ettől még ez gyengülő pályán van továbbra is. Ha az alsó élen képes
lenne egy újabb(!) erősödési körre is, nos akkor mehetne a feltételezett
árfolyamszintre, ami egyben sztem a végállomás is, mert a 200MA
áttörésében nem hiszek. MNB deklarálta, hogy egyrészt nincs
árfolyamcélja, másrészt a "leértékelés" még mindig "fegyver" számára,
nem érdeke az erős forint...
Törölt felhasználó2019. 08. 31. 15:03
#4505
Mit gondoltok, az Euro-Forint, Dollár-Forint árfolyamokról szeptember első hetére ? Mit vártok ? Én kb. 334 Ft-os Eurot, és 305 Ft-os Dollárt.
https://novekedes.hu/elemzesek/ismet-a-hazai-gdp-novekedes-lehet-a-leggyorsabb-egesz-europaban - ha valakit nagyon erdekel, hogy a HUF-ot mihez erdemes bearazni, akkor erdemes a GDP szerkezetet is vegignyalazni - miertis az adossag a forelacio HUF-ra vonatkozolag? (persze EU meg a szabalyai) -- pl. egy lassu/elnyulo HUF lemorszolodas+hazai celzott beruhazasok/fejlesztesek importkivalto hatasu lehet; es meg sok mas relacio van a szenaboglyaban, csak szet kell oket szalazni, sulyozni, ok-okozatokat, hatas-ellenhatast feltarni stb - ilyen gazdasagszerkezettel HUF-romlas a kivanatos (akar V4eket is felulteljesitve)
Hol fájhat ez a kormánynak? Ez utóbbi forgatókönyv lényegesebb számunkra a várható súlyos következménye miatt. Számításaink szerint (az egyhuszados szabálytvisszamenőlegesen nézve) az uniós szabály alapján az idei év végi adósságráta legfeljebb 73,89%-os lehetne. Vagyis a tavalyinál még akár magasabb is lehetne az adósságráta. A forint átértékelődése miatt viszont az idei év végén az adósságráta 74,24% lehet kalkulációink szerint, ami magasabb az egyhuszados szabály visszamenőleges ága alapján számított korlátnál. Vagyis a jelenlegi felállás szerint sérülne az uniós szabály visszatekintő lába. Ebben az esetben tovább kell lépni az előretekintő lábra (pdf, 72. oldal), vagyis, hogy előretekintve teljesül-e várhatóan az 1/20-as adósságszabály. Erre vonatkozóan az uniós döntéshozók az Európai Bizottság előrejelzéséből indulnak ki, amely legutóbb tavasszal határozott adósságcsökkenést vetített előre (2019-re 71,1%-os rátát), így ebből a szempontból nem fenyeget az 1/20-os szabály megsértésének tényleges veszélye. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg nem áll fent az uniós adósságszabály megsértésének veszélye, vagyis erről az oldalról nincs költségvetési lépéskényszerben a kormány. Erre utalhatnak Varga Mihály kedd esti mondatai is. "Úgy érzem, hogy a mostani árfolyamgyengülés még nem befolyásolja oly módon a költségvetést, hogy emiatt rendkívüli helyzetet vagy éppen költségvetési módosítást kellene előkészíteni" - fogalmazott a pénzügyminiszter óvatosan és bizakodóan, de szavaiból az is kiolvasható volt, hogy csak egyelőre áll fent ez a helyzet és fel kell készülni rosszabb forgatókönyvekre is. Ugyanakkor az árfolyam gyengülése figyelmeztető jel a hazai fiskális politika számára és az emelkedő adósságpálya valós veszélye nyomás alá helyezheti a kormányt akár már a közeljövőben. Arra már korábban felhívtuk a figyelmet, hogy a fiskális politika effektív korlátját a jövőben nem a költségvetési deficitre vonatkozó szabályok, hanem sokkal inkább az adósságszabályok jelentik. Címlapkép forrása: MTI Fotó/Koszticsák Szilárd
Hol fájhat ez a kormánynak? Ez utóbbi forgatókönyv lényegesebb számunkra a várható súlyos következménye miatt. Számításaink szerint (az egyhuszados szabályt visszamenőlegesen nézve) az uniós szabály alapján az idei év végi adósságráta legfeljebb 73,89%-os lehetne. Vagyis a tavalyinál még akár magasabb is lehetne az adósságráta. A forint átértékelődése miatt viszont az idei év végén az adósságráta 74,24% lehet kalkulációink szerint, ami magasabb az egyhuszados szabály visszamenőleges ága alapján számított korlátnál. Vagyis a jelenlegi felállás szerint sérülne az uniós szabály visszatekintő lába. Ebben az esetben tovább kell lépni az előretekintő lábra (pdf, 72. oldal), vagyis, hogy előretekintve teljesül-e várhatóan az 1/20-as adósságszabály. Erre vonatkozóan az uniós döntéshozók az Európai Bizottság előrejelzéséből indulnak ki, amely legutóbb tavasszal határozott adósságcsökkenést vetített előre (2019-re 71,1%-os rátát), így ebből a szempontból nem fenyeget az 1/20-os szabály megsértésének tényleges veszélye. Mindez azt jelenti, hogy jelenleg nem áll fent az uniós adósságszabály megsértésének veszélye, vagyis erről az oldalról nincs költségvetési lépéskényszerben a kormány. Erre utalhatnak Varga Mihály kedd esti mondatai is. "Úgy érzem, hogy a mostani árfolyamgyengülés még nem befolyásolja oly módon a költségvetést, hogy emiatt rendkívüli helyzetet vagy éppen költségvetési módosítást kellene előkészíteni" - fogalmazott a pénzügyminiszter óvatosan és bizakodóan, de szavaiból az is kiolvasható volt, hogy csak egyelőre áll fent ez a helyzet és fel kell készülni rosszabb forgatókönyvekre is. Ugyanakkor az árfolyam gyengülése figyelmeztető jel a hazai fiskális politika számára és az emelkedő adósságpálya valós veszélye nyomás alá helyezheti a kormányt akár már a közeljövőben. Arra már korábban felhívtuk a figyelmet, hogy a fiskális politika effektív korlátját a jövőben nem a költségvetési deficitre vonatkozó szabályok, hanem sokkal inkább az adósságszabályok jelentik.
EUR/HUF
Sokszor foglalkozunk vele, gondoltam legyen egy ilyen topic is.
Szóval EUR/HUF.
308 átütésével szépen feljött már többször 314ig, de úgy fest itt mindig elakad, pedig a következő ellenállás 318 környéke lenne csak, mint történelmi csúcs.
Real:313 (ma volt 314,7 is)