A Fővárosi Közgyűlés pénzügyi bizottsága kedd délelőtti ülésén a Strabag-Hídépítő konzorcium ajánlatát választotta a Margit híd felújítására. A konzorcium 20,8 milliárd forint plusz ÁFA-ért vállalja a munkát - írja az Index. A közbeszerzési...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=117876
nem tudom most kezdtem olvasni az égiszről idáig nem foglalkoztam vele de azt irják h 18000 ig vissze mehet aztán indulhat fel 19000 fölé és amit én tudok ha a forint jobban gyengül az a gyogyszer gyártoknak jó
A nagyok közül csak a betonút zrt vergődik ugyanazon névvel,pedig pont tőlük indult ki a kartelezés,az 1.-ik nagygórét pont a pénzátadás-átvételen csípték meg.
Annak idején sokan és szépen megbuktad kartellezés miatt, lásd a francia Colas csoport. Mi lett velük? Új cégeket alapítottak, azokkal pályáznak. Halleluja, működik ez.
Magyarországon bármi lehetséges, és annak az ellenkezője is.
azért ez egy műemlékvédelem alatt álló híd, ráadásul szélesebb lesz, ráadásul a tömegközlekedést, benne a villamossal fenn kell tartani, ráadásul rövid a határidő és végül: ez egy felújítás, ami mindig drágább, mint egy új építés.
Csak a tisztán látás végett megjegyezném,hogy a strabag él és létezik,ugynakkor a közbeszerzési kartelezés miatt,ilyen munkákon nem indul,viszont un. Magyar aszfalt kft,minden gond nélkül indulhat.hihi...
Épített ez a nép egy pár hidat 1990 előtt. A környező országok ezt elismerik. Ebben nagy mesterek vagyunk. A magyar állam pedig az egyetlen megrendelő az országban aki valóban fizet. Minden adott lenne egy tökéletes munkához reális áron. De nem. Valamiért nem. Majd talán egyszer, ha tényleg nem adnak már kölcsön. Akkor hirtelen mindent olcsóbban is el lehet végezni.
Azért ez nem olyan nagy project egy komoly építőipari cégnek.
Más kérdés az, hogy vajon a gazdasági világválság idején, hogy hogy csak egy cég tudott érvényes pályázatot beadni?
A többieknek gondolom nem kell a meló, inkább lehúzzák a rolót...
És valóban a Strabagnak a múltja nem feddhetetlen...Strabag Demokraták Szövetsége, vagy hogy is volt ez?
Törölt felhasználó2009. 07. 07. 17:13
#9
..nagy projektet csak nagy cég tud elvégezni...biztos lenne sok kicsi kft., bt is,aki szívesen elvégezné a munkát, de nekik se pénzük, se eszközük, se emberük, se hitelük, se tapasztalatuk...ez van...kicsi ország, kicsi választék..meg az se magyar...
egyébként meg azokon a tengeri, óceáni hajó utakon,ahol sok a kalóz ill. nagy a veszélye a kalózkodásnak, ott a biztosítás is drágább.....feltételezem, hogy a strabag is csak azért kér ekkora összeget (nem, mintha nem tudná kevesebből is elvégezni), mert szeretné bebiztosítani magát a linkóci politikusokkal, állammal szemben...pl. ha esetleg elfelejtene fizetni, vagy menet közben derülne ki, hogy még ez is, meg az is kéne...
...kockázatos állammal csak kockázati felárral lehet üzletelni
Ehhez még tedd hozzá, hogy a magyar munkerőköltség a német egynegyede. Tulajdonképpen ez az egyetlen előnyünk és mégis drágábbak vagyunk. Nagyon kemény dolgok ezek.
hát ezért van Mo-n a világ egyik legmagasabb adóterhe.
Erre fizetjük az ingatlanadót a horror regisztrációs adót és a 25%-os ÁFA-t.
No meg a képviselők költségtérítéseire (kíváncsi vagyok hányat nem fognak utalványozni, indokolatlanság miatt), no meg a metro, völgyhíd, meg az IMF hitel, mega, mega mega...
link
Németország leghosszabb hídját avatták fel 2007-ben, ami az észak-német Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartományt köti össze az idegenforgalmáról nevezetes, Balti-tengeri Rügen-szigetével.
- A német híd 4200 méter, a Megyeri híd 1861 méter, a Margit híd pedig 660 méter hosszú.
- A német hidat két év alatt húzták fel, a Megyeri hidat szintén 2 év alatt építették meg, a Margit hidat pedig a tervek szerint 14 hónap alatt újítják fel.
- A német híd 125 millió euróba (33 milliárd forintba), a Megyeri híd 63 milliárd forintba került, a Margit híd felújítása pedig 20 milliárd forintba fog kerülni.
- Magyarország legdrágább hídja a Megyeri híd. Hossza 1861 méter (63 milliárd), tehát méterenként 34 millió forintért épül.
- A Margit híd hossza: 607 méter. Ha a Megyeri híd 34 millió / méteres árával számolunk, akkor 18,2 milliárdba kerülne egy új Margit híd.
Tehát még akkor is spórolna az ország, ha felrobbantanák az egészet és újraépítenék....
A németek 7,8 millió forintért építettek 1 méter hidat, a Megyeri hídnál ez 33,8 millió, vagyis négyszeres áron húzták fel. Nem 20%-kal, hanem 400%-kal drágábban. A Margit felújítása pedig 30 millióba fog kerülni méterenként.
Vagyis a németek 1/4 annyiért építettek egy vadonatúj hidat, mint amennyiért itthon építenek vagy felújítanak egyet....
"...Az előterjesztő jelzi azt is, hogy az árak a Főmterv Zrt. 2007-es becslésére épülnek, és azok 30-50 százalékkal is növekedhetnek. Egyebek közt azért, mert a gazdasági válság miatt ugrásszerűen drágultak a banki finanszírozási költségek, emelkedik az áfa, az acél világpiaci ára és az infláció."
2007-ben a hengerelt acél 500 EUR, tavaly ilyenkor 750EUR, most meg 375 EUR
Eldőlt - A Strabag újítja fel a Margit hidat
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=117876