Az interjúban elhangzott fontosabb információk:
A tavalyi (MSZSZ szerinti) 410,5 millió forintos eredménynél nagyobb profit a cél idén és jövőre is. A piaci szereplők a tavalyi eredmény két-két és félszeresének "örülnének", a biztosítónál pedig azon dolgoznak, hogy ehhez közelítsenek. A vagyonbiztosító veszteségét idén és jövőre megszüntetnék.
A hazai biztosítási piac stagnálására számítanak. A nyugdíjbiztosítások év elején bevezetett adókedvezménye egyelőre nem éreztette hatását a piaci díjbevételekben. A CIG-nél míg korábban a kkv-, illetve lakossági ügyfelek 80:20 arányt képviseltek, ma ez 20:80. Értékesítési hálózatuk 300-400 főről 100-ra csökkent.
Részt vennének a biztosítási piac következő években várható konszolidációjában. Növekedési stratégiájuk fontos eleme a felvásárlás, de nem céget, inkább állományt vennének, valamint kihasználnának új keresztértékesítési lehetőségeket.
A mindenáron való növekedés és a piacvezető szerep helyett a középbiztosítói státusz mellett az egyre nyereségesebb működés és a részvényesek elégedettsége a cél. "Nem nagyok akarunk lenni, hanem okosak", de a jelenlegi 6-8. helyről az életbiztosítási piac top5 szereplője közé szeretnének kerülni 5-10 százalékos részesedés mellett.
A széles középosztály hiánya miatt a prémium szegmensben látnak fantáziát továbbra is, és vállaltan csak néhány, profitábilis szegmensben akarnak dolgozni. A vidéki időseket a temetkezési biztosítással próbálják megszólítani. Az új Ptk. miatt érdekessé vált vezetői felelősségbiztosítások iránt egyelőre inkább csak az érdeklődés nőtt.
Szlovákiában a partnerek számát bővíteni, Lengyelországban (egy speciális szegmensben, a szállítmányozási felelősségbiztosításban), valamint a balti országokban növekedni szeretnének határon átnyúló szolgáltatással, niche piaci szereplőként.
A tavalyi (MSZSZ szerinti) 410,5 millió forintos eredménynél nagyobb profit a cél idén és jövőre is. A piaci szereplők a tavalyi eredmény két-két és félszeresének "örülnének", a biztosítónál pedig azon dolgoznak, hogy ehhez közelítsenek. A vagyonbiztosító veszteségét idén és jövőre megszüntetnék.
A hazai biztosítási piac stagnálására számítanak. A nyugdíjbiztosítások év elején bevezetett adókedvezménye egyelőre nem éreztette hatását a piaci díjbevételekben. A CIG-nél míg korábban a kkv-, illetve lakossági ügyfelek 80:20 arányt képviseltek, ma ez 20:80. Értékesítési hálózatuk 300-400 főről 100-ra csökkent.
Részt vennének a biztosítási piac következő években várható konszolidációjában. Növekedési stratégiájuk fontos eleme a felvásárlás, de nem céget, inkább állományt vennének, valamint kihasználnának új keresztértékesítési lehetőségeket.
A mindenáron való növekedés és a piacvezető szerep helyett a középbiztosítói státusz mellett az egyre nyereségesebb működés és a részvényesek elégedettsége a cél. "Nem nagyok akarunk lenni, hanem okosak", de a jelenlegi 6-8. helyről az életbiztosítási piac top5 szereplője közé szeretnének kerülni 5-10 százalékos részesedés mellett.
A széles középosztály hiánya miatt a prémium szegmensben látnak fantáziát továbbra is, és vállaltan csak néhány, profitábilis szegmensben akarnak dolgozni. A vidéki időseket a temetkezési biztosítással próbálják megszólítani. Az új Ptk. miatt érdekessé vált vezetői felelősségbiztosítások iránt egyelőre inkább csak az érdeklődés nőtt.
Szlovákiában a partnerek számát bővíteni, Lengyelországban (egy speciális szegmensben, a szállítmányozási felelősségbiztosításban), valamint a balti országokban növekedni szeretnének határon átnyúló szolgáltatással, niche piaci szereplőként.
CIG Pannónia