Bezárja 512 főt foglalkoztató budapesti telephelyét a Michelin Hungária. A cégcsoport által kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint 2015 közepén véget ér a középkategóriás teherabroncsok gyártása a fővárosban a nyolcadik kerületi...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=198579
A cég a döntést az európai teherabroncspiac szűkülésével és azzal magyarázza, hogy a jelenleg 70 százalékos kapacitással működő gyár jelentős modernizációra szorulna, ami a belső kerületi fekvés miatt gazdaságilag nem indokolt.
A jelenleg Magyarországon 1650 főt foglalkoztató cégcsoport másik telephelyén, Nyíregyházán folytatódik a szupersport kategóriás személyabroncs gyártás, illetve Vácott a logisztikai központban és a tuzséri kereskedelmi egységben is hosszú távú jelenlétet erősített meg a cég keddi közleményben.
Akkor most mi a sopánkodás tárgya?
Biztos azt, hogy a "nyugatikarvalytőke szaréhugyé felvásárolta a nagy népnemzeti gumigyártónkat, majd tönkretette, és most a földdel teszi egyenlővé..."
Azt, hogy a komcsi-libsik aljas módon kiszolgáltattak egy lassan de legalább biztosan leépülő gyárat a karvalytőkének csak abból a célból, hogy miután beruháztak vagy 100 milliárdod, közel 20 év múlva pont akkor zárjanak be egy gyregységüket, amikor olyan égető szükség van a munkaügyi statisztikára... hát mi mást?
Bizonyára azt, hogy mennyire hálásaknak is kell lennünk a felvilágosult nyugatnak, hogy szakmai befektetőként megmentették a szocialista ipar ezen versenyképtelen, lepusztult romhalmazát, tőkéjüket feláldozva értünk még 18 évig tovább működtették azt és munkát adtak a semmi máshoz nem értő magyar gumiipari munkások százainak.
Mivel sem Ikarust link sem Dutrát link nem gyártunk már, így hát semmi szükség a Taurusra sem, örülhetünk, hogy sikerült valakire rásózni és eddig is húzták!
Örüljünk, hogy végre megszabadultunk ettől is! link
"Retro sztori: A Taurus gumigyár
1912. valószínűleg mindenkinek a Titanic katasztrófáját juttatja eszébe. Történészek még említenék Albánia függetlenedését az Oszmán Birodalomtól. Én viszont elvetemült vagyok és egy másik eseményhez kötöm az évszámot.
Ekkor került piacra a Tauril Pneumatik autógumi. Árulkodóan ismerős – képzavarral élve – az elnevezés, igaz? Igen, Ő az, az 1913-tól már a jól ismert néven futó Taurus gumimárka. Lagalább is annak szárnybontogatása. Az igazi – egy új szabadalmon alapuló – autógumi gyártás, a 20-as évektől kezdett el hódítani. (Igen hódításról beszélhetünk, a külföldi piacokon is.) A szakasz, egészen a ’49-es államosításig tartott, amikor a cég, Ruggyantaárugyár néven kezdett el tovább tevékenykedni. (Igen, tetszetős a név, akárcsak egy izlandi vulkán neve.)
1973-ban aztán odakerült a cégtáblára a Taurus is. (Konkrétabban a Taurus Gumiipari Vállalat.)
Innentől kezdve, a ’90-es évek közepéig egy lefelé ívelő pályát járt be, az ekkorra már bőven patinásnak nevezhető abroncsgyár. Folyamatosan építve le üzletágait, míg végül már pont csak az abroncsgyártó ágazat maradt meg.
1996-ban jött a privatizáció. Nem más kaparintotta meg a magyar gumicéget, mint a Michelin óriáskonszern. A „hatalomátvétel” után csupán pár leányvállalat maradt meg, de azok a mai napig a gumiipar résztvevői. Koromátfejtéssel és mezőgazdasági abroncsok gyártásával foglalkozik az egykor tündöklő Taurus. Amely egy időben olyannyira „alapvető” szereplője volt a hazai autózásnak, hogy szinte nem is volt kérdés, milyen abroncs kerül egy-egy autóra.
Még egy dalban is megemlékeztek a gyárról, ahol az IFA is Taurus gumikat kapott… A bizonyíték 0:40-nél."
2014.04.03 Bezárt a Samsung Gödi Gyára is: link
"Opten cégadatbázis adatai szerint 111, egy másik forrás szerint viszont 887 alkalmazottat foglalkoztatott." ment itt is a munkaerő kölcsönzés... munkaügyi kockázat csökkentés a gyarmatokon.
2013.09.03 Sanyo Hungary Kft. dorogi napelemgyárában, az üzem mintegy 500 dolgozóját elbocsátják - közölte a Sanyo anyavállalata, a Panasonic. link
2013.09.21 E-on is rezsicsökkentett: "a kedvezőtlen piaci helyzet miatt kényszerülnek a veszteségesen működő két erőműben a leépítésre" link
Még szerencse hogy ezután a téli közmunkaprogram szépített ;)
Igaz, miért is engedjük, hogy a cuculizmus romjain az imperialisták építhezzenek... bármilyen imperialista munkahelynél jobb a cuculista közmunkán alapuló lassú, de legalább BIZTOS LEÉPÜLÉS.
Annak vagy ellen, hogy kaptunk még 20 évet?
Egyébként nem kötelező a hanyatló nyugatra támaszkodni... építhetnénk mi is... ja, hogy a cuculizmus építkezése közbeni magyar adórendszer nem mocskos amcsi mértékű és ezért nem fog annyiba kerülni a benzin, drágább lesz az iPhone*, mint svájcban és nem lesz versenyképes a magyar vállalkozás... leszámítva azt az egy-kettőt, amit a magyar komcsik éppen nyomnak?
* a nemzetgazdasági miniszter igazolja, hogy a mocskos multik még azt is megtették, hogy itt árulják olcsóbban, csak valahogy mégis itt lesz a drágább
Bezárja budapesti telephelyét a Michelin
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=198579