Portfolio Portfolio
5
5
1
2014. május 06. | 10:08
#1

Bezárja budapesti telephelyét a Michelin  

ugrás a cikkhez
Bezárja 512 főt foglalkoztató budapesti telephelyét a Michelin Hungária. A cégcsoport által kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint 2015 közepén véget ér a középkategóriás teherabroncsok gyártása a fővárosban a nyolcadik kerületi...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=14&i=198579
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
2014. május 06. | 19:07
előzmény: #28  Törölt felhasználó
#29
Így van, aki tehette, a Semperitre hajtott.
Viszont nem csak Taurust (azaz egyfélét) lehetett kapni, sőt azt éppen nem is, mivel személyautó abroncsot tudtommal nem gyártottak.
Viszont a Taurus márkanevet olyan értékesnek találják még ma is, hogy már személyautó gumikat is gyárt Taurus márkanévvel a Michelin, csak éppen nem Magyarországon. :-(
A teszten is elég jól szerepelt és az árfekvése is jó. link
Törölt felhasználó
2014. május 06. | 18:53
előzmény: #26  szivacs
#28
azért öszintén , semperit kivételével ezek a márkák a cuclizmusban nem a legjobban csengő márkák közé tartoztak , mondhatni silány minőséget képviseltek , szerintem talán a 80-as évek elején lehetett ezeket legkorábban kapni (ha épp nem volt hiánycikk)
2014. május 06. | 17:58
előzmény: #23  kukutyinbenko
#27
Nem a "szocializmus" megszűnése a problémánk, hanem a magyar ipar megszűnése. Fel tudsz sorolni 10 ma is működő magyar gyárat?
2014. május 06. | 17:55
előzmény: #24  csendben
#26
Barum, Stomil, Semperit, Sava, ... volt azért pár
2014. május 06. | 17:46
előzmény: #23  kukutyinbenko
#25
2014. május 06. | 17:09
előzmény: #21  szivacs
#24
akkoriban nem volt nagy kunszt: nem volt más! :-)
2014. május 06. | 16:37
előzmény: #21  szivacs
#23
Akkor megnyugodhatsz nem a te lelkeden száradt a cocializmus bukása.
2014. május 06. | 16:36
előzmény: #20  Törölt felhasználó
#22
Gyorsan építsünk hulladékabroncsokból stadiont... ebbe talán még az EU is beszállna, aztán jelentkezzünk a brazill futball vb-re mert nálunk már felépültek a stadionok.
2014. május 06. | 16:29
előzmény: #18  kukutyinbenko
#21
Honnan tudtad!?
A D4K traktoromon, a Dutra dömperemen, az Ikarusomon is Taurus gumit használtam, sőt a Csepel teherautómon és bringámon meg a Pannónia motoromon is.
Törölt felhasználó
2014. május 06. | 16:27
előzmény: #11  bigyula
#20
" ... a földdel teszi egyenlővé..." ,
ezt nevezik sportlétesítmény alapozásnak ! , majd épül a Misi hült helyén egy fasza fakeretes stadiony !
2014. május 06. | 16:07
előzmény: #13  szivacs
#19
Igaz, miért is engedjük, hogy a cuculizmus romjain az imperialisták építhezzenek... bármilyen imperialista munkahelynél jobb a cuculista közmunkán alapuló lassú, de legalább BIZTOS LEÉPÜLÉS.

Annak vagy ellen, hogy kaptunk még 20 évet?

Egyébként nem kötelező a hanyatló nyugatra támaszkodni... építhetnénk mi is... ja, hogy a cuculizmus építkezése közbeni magyar adórendszer nem mocskos amcsi mértékű és ezért nem fog annyiba kerülni a benzin, drágább lesz az iPhone*, mint svájcban és nem lesz versenyképes a magyar vállalkozás... leszámítva azt az egy-kettőt, amit a magyar komcsik éppen nyomnak?

* a nemzetgazdasági miniszter igazolja, hogy a mocskos multik még azt is megtették, hogy itt árulják olcsóbban, csak valahogy mégis itt lesz a drágább
2014. május 06. | 15:57
előzmény: #14  szivacs
#18
Gondolom te végig kitartottál mellettük és az utolsó pillanatig a Taurus termékeit koptattad.
2014. május 06. | 15:50
előzmény: #15  watson
#17
meg az is szerencse,hogy nem volt tél!
2014. május 06. | 15:49
előzmény: #14  szivacs
#16
Ennyire unatkozol?
2014. május 06. | 15:44
előzmény: #13  szivacs
#15
nem egyedi az eset:

2014.04.03 Bezárt a Samsung Gödi Gyára is: link
"Opten cégadatbázis adatai szerint 111, egy másik forrás szerint viszont 887 alkalmazottat foglalkoztatott." ment itt is a munkaerő kölcsönzés... munkaügyi kockázat csökkentés a gyarmatokon.

2013.09.03 Sanyo Hungary Kft. dorogi napelemgyárában, az üzem mintegy 500 dolgozóját elbocsátják - közölte a Sanyo anyavállalata, a Panasonic. link

2013.09.21 E-on is rezsicsökkentett: "a kedvezőtlen piaci helyzet miatt kényszerülnek a veszteségesen működő két erőműben a leépítésre" link

Még szerencse hogy ezután a téli közmunkaprogram szépített ;)

2014. május 06. | 15:35
előzmény: #11  bigyula
#14
Örüljünk, hogy végre megszabadultunk ettől is!
link

"Retro sztori: A Taurus gumigyár
1912. valószínűleg mindenkinek a Titanic katasztrófáját juttatja eszébe. Történészek még említenék Albánia függetlenedését az Oszmán Birodalomtól. Én viszont elvetemült vagyok és egy másik eseményhez kötöm az évszámot.

Ekkor került piacra a Tauril Pneumatik autógumi. Árulkodóan ismerős – képzavarral élve – az elnevezés, igaz? Igen, Ő az, az 1913-tól már a jól ismert néven futó Taurus gumimárka. Lagalább is annak szárnybontogatása. Az igazi – egy új szabadalmon alapuló – autógumi gyártás, a 20-as évektől kezdett el hódítani. (Igen hódításról beszélhetünk, a külföldi piacokon is.) A szakasz, egészen a ’49-es államosításig tartott, amikor a cég, Ruggyantaárugyár néven kezdett el tovább tevékenykedni. (Igen, tetszetős a név, akárcsak egy izlandi vulkán neve.)

1973-ban aztán odakerült a cégtáblára a Taurus is. (Konkrétabban a Taurus Gumiipari Vállalat.)
Innentől kezdve, a ’90-es évek közepéig egy lefelé ívelő pályát járt be, az ekkorra már bőven patinásnak nevezhető abroncsgyár. Folyamatosan építve le üzletágait, míg végül már pont csak az abroncsgyártó ágazat maradt meg.

1996-ban jött a privatizáció. Nem más kaparintotta meg a magyar gumicéget, mint a Michelin óriáskonszern. A „hatalomátvétel” után csupán pár leányvállalat maradt meg, de azok a mai napig a gumiipar résztvevői. Koromátfejtéssel és mezőgazdasági abroncsok gyártásával foglalkozik az egykor tündöklő Taurus. Amely egy időben olyannyira „alapvető” szereplője volt a hazai autózásnak, hogy szinte nem is volt kérdés, milyen abroncs kerül egy-egy autóra.
Még egy dalban is megemlékeztek a gyárról, ahol az IFA is Taurus gumikat kapott… A bizonyíték 0:40-nél."
2014. május 06. | 15:14
előzmény: #12  tuksz
#13
Bizonyára azt, hogy mennyire hálásaknak is kell lennünk a felvilágosult nyugatnak, hogy szakmai befektetőként megmentették a szocialista ipar ezen versenyképtelen, lepusztult romhalmazát, tőkéjüket feláldozva értünk még 18 évig tovább működtették azt és munkát adtak a semmi máshoz nem értő magyar gumiipari munkások százainak.

Mivel sem Ikarust link sem Dutrát link nem gyártunk már, így hát semmi szükség a Taurusra sem, örülhetünk, hogy sikerült valakire rásózni és eddig is húzták!
2014. május 06. | 14:13
előzmény: #10  Törölt felhasználó
#12
Azt, hogy a komcsi-libsik aljas módon kiszolgáltattak egy lassan de legalább biztosan leépülő gyárat a karvalytőkének csak abból a célból, hogy miután beruháztak vagy 100 milliárdod, közel 20 év múlva pont akkor zárjanak be egy gyregységüket, amikor olyan égető szükség van a munkaügyi statisztikára... hát mi mást?
2014. május 06. | 14:05
előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
Biztos azt, hogy a "nyugatikarvalytőke szaréhugyé felvásárolta a nagy népnemzeti gumigyártónkat, majd tönkretette, és most a földdel teszi egyenlővé..."
Törölt felhasználó
2014. május 06. | 13:55
előzmény: #8  szivacs
#10
És? Mit akartál ezzel mondani?
2014. május 06. | 13:49
előzmény: #6  kukutyinbenko
#9
mesterházy mondta megújulnak

jaja jönnek az új afrikai útlevelek

:DD
2014. május 06. | 13:44
előzmény: #2  Janku
#8
"A Michelin csoport 1996-ban vette át az addig állami tulajdonú Taurus vállalatot."
"Bezárja budapesti telephelyét a Michelin."
2014. május 06. | 13:03
előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
Megelőztél :)
2014. május 06. | 12:59
előzmény: #3  fletyolibabugi
#6
"Akkor most mi a sopánkodás tárgya?"

Szövegértés 1-es, leülhetsz.
A magyarországi alkalmazottak közel 1/3-a leépítésre kerül, amúgy minden rendben.
Törölt felhasználó
2014. május 06. | 12:53
előzmény: #3  fletyolibabugi
#5
"Akkor most mi a sopánkodás tárgya?"

Semmi. Minden szuper. Menj is gyorsan ki tapsikolni a birkamenettel ennek örömére.
2014. május 06. | 12:46
előzmény: #3  fletyolibabugi
#4
Hofi: ..... majd sora kerül az is
2014. május 06. | 12:39
előzmény: #2  Janku
#3
A cég a döntést az európai teherabroncspiac szűkülésével és azzal magyarázza, hogy a jelenleg 70 százalékos kapacitással működő gyár jelentős modernizációra szorulna, ami a belső kerületi fekvés miatt gazdaságilag nem indokolt.
A jelenleg Magyarországon 1650 főt foglalkoztató cégcsoport másik telephelyén, Nyíregyházán folytatódik a szupersport kategóriás személyabroncs gyártás, illetve Vácott a logisztikai központban és a tuzséri kereskedelmi egységben is hosszú távú jelenlétet erősített meg a cég keddi közleményben.
Akkor most mi a sopánkodás tárgya?
2014. május 06. | 10:43
előzmény: #1  portfolio
#2
sok minden bezar sajnos

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE