Topiknyitó: feel 2019. 05. 06. 16:37

AutoWallis Nyrt+topic  

Moderalt topic csak szolok :-)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dodo34
Dodo34 2024. 08. 27. 10:32
#30720
eddig is 218 volt az éves ajánlás, a kis kutya fülét nem érdekelte
Dodo34
Dodo34 2024. 08. 27. 10:31
Előzmény: #30718  Dodo34
#30719
Wolf Kati álruhában...
Dodo34
Dodo34 2024. 08. 27. 10:30
#30718
itt még a wolf is tud énekelni, meg pumpálni....
emeric41
emeric41 2024. 08. 27. 10:26
Előzmény: #30715  emeric41
#30717
R 146
farkasfu
farkasfu 2024. 08. 27. 10:18
Előzmény: #30711  atikasz
#30716
Frissítette az AutoWallis Nyrt. részvényeire vonatkozó elemzését a Concorde Értékpapír Zrt. Az elemzőház 230 forintos célárfolyam (12 hónap) mellett továbbra is vételre ajánlja az AutoWallis részvényeit.
emeric41
emeric41 2024. 08. 27. 10:03
Előzmény: #30714  emeric41
#30715
R 145
emeric41
emeric41 2024. 08. 27. 10:01
Előzmény: #30713  emeric41
#30714
R 144
emeric41
emeric41 2024. 08. 27. 09:55
#30713
R 143,5
farkasfu
farkasfu 2024. 08. 27. 09:51
Előzmény: #30711  atikasz
#30712
nyugi, eljön ennek is az ideje hamarosan
atikasz 2024. 08. 27. 09:49
Előzmény: #30710  farkasfu
#30711
már megtettem,ezért unom,hogy még itt van:)
farkasfu
farkasfu 2024. 08. 27. 09:39
Előzmény: #30709  atikasz
#30710
amikor ilyen nagy a különbség, akkor erős vétel, habzsolás  ajánlott :)
atikasz 2024. 08. 27. 09:33
Előzmény: #30708  farkasfu
#30709

remek,de akkor miért tudok venni most is 140alatt?:)
unom már
farkasfu
farkasfu 2024. 08. 27. 09:28
#30708
230!
A Concorde Értékpapír Zrt. modellfrissítése az AutoWallis Nyrt.-ről (2024.08.26.)
Borisz 2024. 08. 24. 18:32
Előzmény: #30705  palotai4
#30706
Magán újautó vásárlások hatalmas megugrásában én nem annyira hiszek. Viszont a flották lecserélődése EV-re egy nagy lehetőség lehetne. Várom azt a napot, amikor például a rendőrség nem benzines Opel Astrákat rendel majd be százával, hanem BYD villanyautókat. De nem érzem úgy, hogy ez a nap hamar el fog jönni. 
palotai4 2024. 08. 24. 15:26
Előzmény: #30704  ragacs
#30705
Köszönöm, én is a legjobbakat kívánom neked.
Szerintem sem jó ez a jelentés. Én egyszerűen csak úgy gondolom, hogy most volt egy bérkiáramlás, amit az árak le fognak követni, mert másképp nem is lehet, az autóeladások pedig ebben a régióban egy felfutás előtt állnak a magas béremelések és a csökkenő kamatkörnyezet miatt.
De simán tévedhetek, még én is. :)
ragacs 2024. 08. 24. 10:41
Előzmény: #30703  palotai4
#30704
Magam részéről a témát lezártnak tekintem .AZ a szép a világban,hogy különböző nézetek vannak. Van aki elfogad dolgokat,más pedig  nem. Igaz ez a közgazdaságtanra,a piac gazdaságra, a vallásra és minden másra. Sok sikert és minél nagyobb nyereséget kívánok neked a Wallissal 
palotai4 2024. 08. 23. 17:21
Előzmény: #30701  ragacs
#30703
Azt miből lehet tudni az első félév után, hogy az egész év egy nagy nulla? Időutazásból? Nem kötekszem, tényleg érdekel.
Az elektromos autók erőltetésében egyetértünk, csak eddig nem erről beszéltünk. A védővámmal kapcsolatban viszont teljes mértékben nem. Az, hogy Kína támogatja az autógyárait, az nem csupán az ő dolga, és például ha nem így tenne, akkor neked sem kellene 20-30% védővámot fizetned a kínai autóért. Ami kb. a reális ára lenne állami támogatás nélkül. Ezért akkor is kiadnád ezt a pénzt, csak vételár, nem pedig védővám formájában.
Európában, Amerikában, és bárhol, ahol kapitalista piacgazdaság működik, NEM tehetnék meg azt, hogy az állam támogasson egy autógyárat. Egy magánvállalkozást. Közgazdaságtan, első félév. Megint csak, nem kötekszem, de ez alap.
És neked nem az az érdeked, hogy sorra bezárjanak az európai autógyárak, nőjön a munkanélküliség, csökkenjen a befolyó SZJA és ÁFA, nőjenek a munkanélkülieknek járó kiadások. Amit írsz, az egy teljesen rövidtávú szemlélet, fogyasztóként ez racionális, a hatóságok pedig azért vannak, hogy más szempontokat is érvényesítsenek. Ettől még látják az európai autógyárak, hogy mi a helyzet, és igyekeznek összekapni magukat. Ezért vannak az egyesülések.
A beszállítók is látják. Ezért szántotta be például a BorgWarner a németországi gyártását már évekkel ezelőtt, ezért épít le a Bosch, a Continental és mások Nyugat-Európában. Aki Németországban, német munkabérek mellett gyártat, az nem normális. Kapcsolhattak volna hamarabb is.
Amit a végén írsz, igen, ez az infláció. Beszéljük meg azt is, hogy mért jó egy kis mértékű (2-3% körüli) infláció?
ragacs 2024. 08. 23. 09:55
Előzmény: #30700  palotai4
#30701
T "palotai4"!Azt hiszem ,amit írtam világos! Az idei év már nulla. Legkorábban jövő nyárra várható egy tisztességes emelkedés,de csak akkor,ha nagyon jól sikerül az első fél év!!! Erre látok némi esélyt,mert az idei fél év egy nagy  nulla.Nincs nyereség,ráadásul a 23-as Q4 veszteséges volt. Ilyen 1-2%-os nyereséggel nincs jövő 6ft, tavaly ilyenkor 16 ft  volt. Azóta a nyereség csak vissza felé megy. Nem jók a legutóbbi akvik sem,kivétel a cseh projekt.A "vigo" lehetetlen küldetés,a kinai projektek a jelen helyzetben nem sok hasznot hoznak.Az álltalam marhaságnak titulált dologról nem akarok túl sokat beszélni. Én a vevő,a fogyasztó szemszögéből nézem a dolgot. Miért jó nekem,hogy ki akarják iktatni a benzines járműveket? Meddig tart egy elektromos jármű feltöltése,mennyi töltő állomás van az országban? Aki lakótelepen lakik hogy tölti fel otthon a kocsit,majd hosszabbítók tucatjai lógnak ki az ablakokon? Büntető vám:Csak növeli az inflációt és miért jó nekem,hogy 20-30%-al drágábban veszem az autót? Nekem az az érdekem,hogy jó minőséget kapjak minél olcsóbban! Az ,hogy Kína támogatja a gyártóit? Az ő dolga! Európában is megtehetnék,de nem cél,mert akkor kevesebb az állam bevétele. Vagyis az államnak nem célja,hogy az állampolgára jól járjon.A büntető vámmal csak azt érik el,hogy a gyártók továbbra is magas költséggel működnek! Piac gazdaság?Folyamatos infláció,a mértéke változó. Emelik a béreket szépen emelkednek hozzá az árak is és a folyamat ismétlődik folyamatosan!!
palotai4 2024. 08. 21. 21:55
Előzmény: #30698  ragacs
#30700
Ne hari, de azt én is megköszönném, ha levezetnéd, hogy miért pont 1 év múlva várod 160-170 Ft-ra. Ez szerintem is nettó találgatás.
Meg azt is, hogy konkrétan mi a marhaság abban, amit írt. A védővámokat azért szabják ki a kínai autókra, mert az olcsóságukkal letarolnák a nyugati világ autópiacait. Ez munkahelyek megszűnésével járna. Pontosabban így is szűnnek meg autóipari munkahelyek az alacsony kereslet miatt, ez durvulna el teljesen. Tehát Európa éppen hogy ezzel támogatja a saját gyártást.
Kiselőadás következik, kihagyható. :)
A kínai autók olcsóságának legfőbb oka pedig az, hogy a kínai állam rendszerszintűen megtámogatja pénzzel a kínai cégeket. A kínai cégek úgy működnek, ami egy nyugati, versenyen alapuló piacazdaságban elképzelhetetlen. Ha nem megy a szekér, kapnak a "nép pénzéből". Én is dolgoztam kínai cégnél. Amikor jött a vevő reklamálni, és megkérdezte a magyarországi gyár igazgatóját, hogy ki a főnöke, azt mondta, hogy a párt. :)
A kínai cégekben ott van az állampárt. Valójában nem piacgazdaság, amit ők előadnak, hanem annak az elbábozása.
Azt is el kell ismerni, hogy az európai autógyárak elaludtak. Ismert jelenség az is, hogy amikor egy ország ipara nagyon elmaradott egy területen, és ráhajt annak a modernizálására, akkor ha van eszük, rögtön a legújabb technológiát vezetik be. Ezt tette Kína. És akkor még arról szó sem esett, hogy sok mindent ki sem kellett találniuk, mert a nyugati autógyárak szellemi termékeit megszerezték ipari kémkedés révén. Kínába nyugati cég csak úgy mehetett gyártani, ha bevon egy kínai partnert is, és vegyesvállalatot hoznak létre. Azt hiszem, ez még most is így van. Miért? Hát azért, hogy hozzáférjenek a szellemi tulajdonukhoz.
Szóval egy ilyen inkorrekt versenyben teljesen jogos a védővám.
signal2
signal2 2024. 08. 21. 18:39
Előzmény: #30698  ragacs
#30699
Tényszerűen versenyhátrányba hozzák az európai autógyártókat az EU erőltetett dekorbonizációs lépései. Nem az EU-s, hanem az amerikai és kínai piacon.
ragacs 2024. 08. 21. 17:07
Előzmény: #30697  signal2
#30698
IÍrtál már sok okos dolgot,de ez most egy marhaság
signal2
signal2 2024. 08. 21. 15:17
Előzmény: #30695  ragacs
#30697
"Mindezt azért,mert Európa politikusa nem akarnak olcsóbban gyártani,mert csak a tőke érdekeit nézik,a lakosság nem számít semmit náluk sem!"
A valóság éppen ezzel ellentétes. Ha a töke érdekeit néznék, és nem a klakosságét, akkor nem szigorodnának folyamatosan a megengedett kibocsátási értékek, és nem tiltanák be a belsö égésü motorokat 2035-töl. Ha a töke számítana, akkor hagynák az autógyártókat szabadon garárdálkodni, azaz gagyi, légszennezö autókat gyártani, amin a mostaninál jóval nagyobb profitot tudnának csinálni. Ezzel szemben olyan intézkedésekre kényszerítik az autóigyártókat, ami pénzbe kerül neki, cserébe kevésbé terheljük a környezetet.
Az meg csupa értelmetlen feltételezés, hogy mikor, hol lesz az árfolyam.
palotai4 2024. 08. 21. 14:46
Előzmény: #30695  ragacs
#30696
Nézd, akkor add el! Én azt gondolom, hogy előbb lehet növekedni, azután racionalizálni, kihasználni a szinergiákat, létszámot optimalizálni, nem tudom, hogyan fogalmazzam még meg finoman. Most jön egy minden várakozás szerint jobb Q3 és Q4. Az meg tökmindegy, hogy kínai vagy nem kínai, bár a BYD azért megyeget. A nagytulaj nemrég beletolt egy csomó pénzt, gondolom, tudja, miért.
ragacs 2024. 08. 21. 13:57
#30695
Sokra nem megyek az árbevétel növekedéssel.ha legalább annak 5%-a nem nettó nyereség.Sajnos az idei év már elment,idén már nem lesz 160-170 közt az árfolyam! Legkorábban 2025-ös Q2-es jelentés után lehet az említett szinten a papír,de ahhoz nagyon jó első fél év fog kelleni! 2024.03.05.-én volt rövid ideig 168 ft,azóta folyamatosan lassan,de ballag lefelé. A legnagyobb probléma az,hogy nem látom,miért ilyen tehetetlen emberek irányítják a céget? A legutóbbi akvizíciók nem érnek semmit! A kinai járművekkel sem megyünk semmire,mert Európa nem a saját gyártást akarja támogatni,hanem inkább büntető vámokat szab ki a kinai járművekre! Mindezt azért,mert Európa politikusa nem akarnak olcsóbban gyártani,mert csak a tőke érdekeit nézik,a lakosság nem számít semmit náluk sem!Így aztán nem látom a Wallisban most azt a lehetőséget amit 2021 elején láttam!
orbitalis 2024. 08. 21. 08:43
Előzmény: #30691  besz
#30694
ne irj netto marhaságot.
az écs az a beruházás leírása 3-5 évre.
azaz amikor megveszel valamit akkor a ktg nem az adott tárgyev eredmenyet terheli hanem 3-5 ev alatt irod le az eredmenybol.
csökkenti az eredményt. mi befektetok a beruhazasr szeretjuk ha jo, de en azt irtam h itt a folyó koltes is nott jelentosen.
Na ez mar baj.
besz 2024. 08. 20. 12:00
Előzmény: #30692  besz
#30693
a legnagyobb kockázat a használt autók nagy árcsökkenése. Egy lizingelő cégnél ez nagy veszteséget okozhat, megjelenik a költség oldalon
A  kérdés meddig tart a csökkenés,  
besz 2024. 08. 20. 11:39
Előzmény: #30689  signal2
#30692
a trend iránya továbbra is long.
A bérköltségek jelentös megugrásánál, jelentős létszám nővekedés ,nekünk nem igazán látszik, hogy meddig fog konstans lenni bevétel arányosan. Ha ehhez a létszámhoz tervezték meg a 2028 as értékesítési darabszámot, akkor hurrá. A mostanihoz egy kicsit még sok, a concordia a fülvizsgálatánál részletesebb infoval rendelkezik majd.
besz 2024. 08. 20. 11:30
Előzmény: #30690  orbitalis
#30691
szvsz az ÉCS nem viszi a pénzt a cégtől , hanem hozza neki.
orbitalis 2024. 08. 18. 17:55
Előzmény: #30689  signal2
#30690
Aha, csak közben EBIT, EBIDTA, profit értékekben meg durván csökkentek.
Azaz itt nem csak az ÉCS vitte el a pénzt, hanem a folyó költések.
Erre mondom, hogy lófaszt bónuszka addig, amíg az eredmények romlanak. 
signal2
signal2 2024. 08. 18. 17:23
Előzmény: #30688  palotai4
#30689
a 106 milliárdos negyedéves árbevétel imponáló, és még tovább nőhet. Árbevétel tekintetében simán megvan az időarányos növekedés a duplázáshoz. Márcsak a költségeket kellene kordában tartani.
palotai4 2024. 08. 18. 06:42
#30688
Itt is van az új elemzés. Felülvizsgálják a célárat.
"Our earnings forecasts, which have not included any acquisition estimates for the future, looks outdated compared to the management guidance and the recently announced acquisitions."
Arról sem feledkeznék meg, hogy ez nem a hasító autóeladások időszaka, H1-et is ehhez kell mérni.
https://bet.hu/site/newkib/hu/2024.08./A_Concorde_Ertekpapir_Zrt._negyedeves_elemzese_az_AutoWallis_Nyrt.-rol_2024.08.16.__129111512
orbitalis 2024. 08. 16. 21:36
Előzmény: #30673  signal2
#30687
Én ezt már évek óta "károgom", hogy amíg mi részvényesek lószart nem profitálunk a cégből (nincs osztalék és az árfolyam is nyökörög), addig ők évről évre kurva nagy fizetéseket és bónuszokat tesznek el.
Vissza lehet nézni, minden évben volt prémiumka!
Nekünk befektetőknek meg csak a magyarázat jut.
USA-ban kibasznánk a managementet mint macskát szarni.
Kázi
Kázi 2024. 08. 16. 14:33
#30686
Rekordbevételt értünk el a második negyedévben , így árbevételünk az idei első hat hónapban 195,2 milliárd, míg EBITDA-nk 9 milliárd forint volt, melyhez nagy mértékben járult hozzá Kiskereskedelmi Üzletágunk piaci átlag feletti bővülése! A részletekért kattintsatok a linkre! #AutoWallis #RégiósMobilitásiSzolgáltató #RégiósAutókereskedő
signal2
signal2 2024. 08. 16. 11:42
Előzmény: #30684  ragacs
#30685
Szerintem most, hogy ránk löcsölték a szarjaikat, és cserébe kaptak egy rakás AW Nyt. részvényt, már abban érdekeltek, hogy elszálljon az árfolyam/ fizessen sok osztalékot. Persze még valami zártkörü osztalékelsöségi részvény jegyzést bedobhatnak. 
ragacs 2024. 08. 16. 11:27
Előzmény: #30683  signal2
#30684
Ez így igaz,de elég veszélyes ez a vezetés,csinálhatnak valami olyat ,ami ezt a lehetőséget kisiklatja.Ezeknek nem szempont az árfolyam
signal2
signal2 2024. 08. 16. 10:13
#30683
Hozzáteszem, Q3-Q4-ben várhatóan 20% feletti növekedöéseket fogunk majd látni éves alapon, mivel tavaly Q3-ban beesett az értékesítés, tehát a bázishatás nagyon erös lesz.
ragacs 2024. 08. 16. 09:55
Előzmény: #30675  Csibefasirt
#30682
Az árfolyam alakulása csak az eladókon múlik,de mindíg van eladó. Midegy mennyiért csak vigyék alapon.
kissnagytibi 2024. 08. 16. 09:50
Előzmény: #30680  signal2
#30681
De ehhez valami ösztönző (pl. peres eljárás) kéne, nem?

Topik gazda

feel
feel
5 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek